abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2020 @ 17:56:52 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195093866
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
Toch wel apart dat er nu regionale maatregelen worden genomen, maar dat alsnog de minister het in een landelijke persconferentie komt aankondigen.

Je zou denken dat de veiligheidsregio's zelf ook wel een persconferentie kunnen organiseren?
Beter de regering dan blameren om jezelf vrijelijk te laten hanteren.

Sws is dat een-tweetje een rare. De minister die aanwijzignngen kan geven die de Veiligheidsregio dan moet "zelfstandig" in handhaving moet gaan omzetten. Het voordeel is dan wel dat democratische controle van maatregelen - Tweede Kamer - dan niet nodig is en sws een stuk moeilijker te overzien is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195093889
Vind het wel prima dat dit aangestuurd wordt vanuit Rutte en de Jonge. Het is immers niet uitgesloten dat we van regionaal naar provinciaal of landelijk gaan de komende tijd, dus de boodschap landelijk brengen zal zeker effect hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195093907
nou, we zijn hier aan beland.
pi_195093945
Vervroegde sluittijden van de horeca worden in elk geval besproken, volgens het NOS Journaal. Dat is ook wel een zeer voor de hand liggende.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195093976
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Social distancing is bewezen effectief. Het probleem is dus niet de (in jouw ogen te strikte) maatregelen, maar de manier waarop ze worden uitgevoerd. Mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet.
Post hoc ergo propter hoc.
pi_195093988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:02 schreef hooibaal het volgende:
Vervroegde sluittijden van de horeca worden in elk geval besproken, volgens het NOS Journaal. Dat is ook wel een zeer voor de hand liggende.
Slim, gaan ze thuis verder met nog minder zicht erop. Deze klucht zou lachwekkend zijn ware het niet dat alle nevenschade het om te huilen maakt.
pi_195094003
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
SPOILER: top 100 deze reeks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wohoo, top 30 O+
pi_195094004
quote:
Mooi, iedereen tegelijk bier kappen omdat de kroeg om 1800 sluit. :P
  woensdag 16 september 2020 @ 18:08:33 #59
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195094030
quote:
Heel sneaky en subtiel weer een generalisatie dat het aan de jongeren ligt.

Ga eens naar buiten. Ook boomers hebben schijt aan alles
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 16 september 2020 @ 18:08:36 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195094031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

F1 is juist één van de weinige sporten waar ik het gebrek aan publiek totaal niet mis
In mijn omgevingsschare was (eventuele) aanwezigheid juist een van de leukere dingen. Een kennis van mij deed o.a. heel Europa qua F1 en altijd leuk die dingen na te tafelen. Nu heb ik het idee of ik naar F1 op mijn oude PS2 zit te kijken.
Maar goed, ik zelf wil een gevoel hebben dat er erg veel mensen enthousiast zijn en dan kan ik zelfs genieten van football als entertainment en schanspringen op 1 januari zonder dat ik een yard van snap van die competities.

Eensch wanneer het gaat om de sportbeleving zelf die bij veel sporten, bij die-hards, minder een beleving is.

Ontopic snap ik natuurlijk wel dat Covid19 veel heeft weggehaald en dan men met macht en kracht, daarvan zaken wil terughalen. Sportrechten en daarover berichten is naast vermaakt van/voor enthousiaste doellozen nu eenmaal geen kattepis. Iets met brood en spelen. De halve krant & media bestaat uit sport en dat heeft dan o.a. deze reden(en).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195094050
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:05 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Slim, gaan ze thuis verder met nog minder zicht erop. Deze klucht zou lachwekkend zijn ware het niet dat alle nevenschade het om te huilen maakt.
Ik vind het ook wat raar. De privé feestjes ed zijn het grootste probleem; dan werkt ingrijpen bij de horeca averechts, in een restaurant is er tenminste nog iets van controle). Die sector (net als alle andere sectoren) doet echt van alles om overeind te blijven (en de meesten volgen dus ook gewoon de maatregelen), maar komt soms over alsof ze altijd de Sjaak zijn. Zelfs als het probleem niet bij hun ligt. Tenzij de groep die niet weet waar ze besmet zijn geraakt het massaal hebben opgelopen in de horeca.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2020 18:11:20 ]
  woensdag 16 september 2020 @ 18:11:27 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195094060
quote:
Het ligt inderdaad voor de hand dat ze in Den Haag maar wat aan blijven kloten.
pi_195094078
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
SPOILER: top 100 deze reeks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeps.... _O-

Is het vreemd dat een aantal veelposters mij helemaal niet bekend voorkomen? :?
pi_195094117
Wat is de lijst per 1 juni?

edit: Dat kan ik natuurlijk zelf gewoon opzoeken:
SPOILER
#1 en #2 van de totale lijst in geen velden of wegen te bekennen. _O-
pi_195094122
quote:
Dat zal wel het beoogde effect sorteren ja.

De combinatie van maar zichtbaar willen scoren en tekentafelmaatregelen bedacht door ambtenaren doet niet vermoeden dat hier iets zinnigs uit gaat komen, maar we zullen zien.

De communicatie vanuit de regering is toch wel erg zwak inmiddels hoor. Hup, komt er ineens een persco met allerlei maatregelen. Want "de besmettingen lopen hard op". Ja, dat wisten we toen we gingen versoepelen en toen was dat geen probleem zolang de zorg dat aankon, dus dat mag geen nieuws zijn, maar dat is het blijkbaar nu ineens weer wel.

Waar sturen we nu precies op en waarom? Wat vinden we aanvaardbaar en wat niet? Wat is het kostenplaatje dat daar tegenover staat (niet alleen in euro's, maar ook in beperkingen)? Neem tenminste de bevolking mee in je line of reasoning, maar dit lijkt toch echt ad-hoc handelen op kleuterschoolniveau.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195094132
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind het ook wat raar. De privé feestjes ed zijn het grootste probleem; dan werkt ingrijpen bij de horeca averechts. Die sector (net als alle andere sectoren) doet echt van alles om overeind te blijven (en de meesten volgen dus ook gewoon de maatregelen), maar komt soms over alsof ze altijd de Sjaak zijn. Zelfs als het probleem niet bij hun ligt. Tenzij de groep die niet weet waar ze besmet zijn geraakt het massaal hebben opgelopen in de horeca.
Men doet wat om maar wat te doen. Dalen de cijfers binnenkort? Dankzij de aangescherpte regels. Dalen ze niet? Ligt aan de mensen, nog meer regels en handhaving nodig.

Maar iedereen moet lekker ziende blind blijven voor de kansloze eindeloze vicieuze cirkel waar de meeste landen zich weer in gaan storten.
pi_195094148
wanneer is de persco?
vrijdag dus
https://ridderkerksdagbla(...)ersconferentie-rutte
pi_195094205
quote:
9s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:17 schreef nostra het volgende:

Waar sturen we nu precies op en waarom? Wat vinden we aanvaardbaar en wat niet? Wat is het kostenplaatje dat daar tegenover staat (niet alleen in euro's, maar ook in beperkingen)? Neem tenminste de bevolking mee in je line of reasoning, maar dit lijkt toch echt ad-hoc handelen op kleuterschoolniveau.
We sturen op het niet laten overstromen van ons zorgsysteem en als we nu niet ingrijpen dan gaat dat op korte termijn gebeuren.

De regering zoekt een soort balans tussen het open houden van de samenleving en het controleren van dat virus. Toen we op 50 besmettingen per dag zaten werd het signaal afgegeven dat alles weer kon, en de versoepelingen van dat moment plus het verschil in beleving van (delen van) de bevolking was overduidelijk te veel van het goede. Toen we op 500 besmettingen per dag zaten hoopte men nog om het stabiel op dat aantal te kunnen houden, maar dat was te naïef voor woorden. Dus zijn nieuwe maatregelen onvermijdelijk.

En natuurlijk gaat eigenwijs Muh-freedom-roepend Nederland stronteigenwijs zijn en zich er niet aan houden, waardoor we binnen de kortste keren nog veel meer rotzooi te verwerken krijgen. Maar hé, als ik verdorie twintig man in mijn huiskamer van 18m2 wil proppen dan gaat Rutte mij niet tegenhouden! Poeh!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 16 september 2020 @ 18:24:24 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195094214
quote:
9s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:17 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat zal wel het beoogde effect sorteren ja.

De combinatie van maar zichtbaar willen scoren en tekentafelmaatregelen bedacht door ambtenaren doet niet vermoeden dat hier iets zinnigs uit gaat komen, maar we zullen zien.

De communicatie vanuit de regering is toch wel erg zwak inmiddels hoor. Hup, komt er ineens een persco met allerlei maatregelen. Want "de besmettingen lopen hard op". Ja, dat wisten we toen we gingen versoepelen en toen was dat geen probleem zolang de zorg dat aankon, dus dat mag geen nieuws zijn, maar dat is het blijkbaar nu ineens weer wel.

In het voorjaar was er op een vaste dag elke 4 weken een persco en was er nog wel lijn in te ontdekken. Nu is het elke 2 of 2,5 week at random een praatje omdat men van gekkigheid ook niet meer weet wat nu eigenlijk het idee erachter is.
pi_195094221
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het wel prima dat dit aangestuurd wordt vanuit Rutte en de Jonge. Het is immers niet uitgesloten dat we van regionaal naar provinciaal of landelijk gaan de komende tijd, dus de boodschap landelijk brengen zal zeker effect hebben.
Plus dat we ook niet meer in een plaatselijke bubbel leven zoals in maart. Ik woon niet in één van de vier grote steden, maar kom tegenwoordig wel weer af en toe in één. Dan is het toch handig om te weten waar ongeveer de maatregelen zijn (en wat je misschien beter kunt mijden als dat mogelijk is).
Somebody that I used to know
pi_195094240
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind het ook wat raar. De privé feestjes ed zijn het grootste probleem; dan werkt ingrijpen bij de horeca averechts, in een restaurant is er tenminste nog iets van controle). Die sector (net als alle andere sectoren) doet echt van alles om overeind te blijven (en de meesten volgen dus ook gewoon de maatregelen), maar komt soms over alsof ze altijd de Sjaak zijn. Zelfs als het probleem niet bij hun ligt. Tenzij de groep die niet weet waar ze besmet zijn geraakt het massaal hebben opgelopen in de horeca.
Dan moeten ze de coronawet aannemen zodat ze wel achter de deur kunnen gaan handhaven...
pi_195094251
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:23 schreef hooibaal het volgende:
We sturen op het niet laten overstromen van ons zorgsysteem en als we nu niet ingrijpen dan gaat dat op korte termijn gebeuren.
Prima dat jij dat vindt en daar valt nog niet eens zoveel op af te dingen, maar het gaat er mij om dat er vanuit onze overheid niet gecommuniceerd wordt - of althans onvoldoende duidelijk. Met de inhoud van die communicatie kunnen jij of ik het dan vervolgens eens of oneens zijn, maar dit soort pop-uppende bijsturingen leiden vooral tot veel onzekerheid - iets dat je voor zover mogelijk toch juist zoveel mogelijk zou moeten willen voorkómen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195094252
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In het voorjaar was er op een vaste dag elke 4 weken een persco en was er nog wel lijn in te ontdekken. Nu is het elke 2 of 2,5 week at random een praatje omdat men van gekkigheid ook niet meer weet wat nu eigenlijk het idee erachter is.
Mensen die elke dag iets te gretig reageren op hoge cijfers zijn toch de enige die niet weten welk idee erachter zit. Toch?
pi_195094253
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Goddomme WTF ik sta nog altijd 4de?! :D :@
Haha ik sta er ook nog in terwijl ik al vanaf juni hier alleen nog wat meelees :o
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  woensdag 16 september 2020 @ 18:28:57 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195094273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan moeten ze de coronawet aannemen zodat ze wel achter de deur kunnen gaan handhaven...
Ze hebben al niet genoeg mankracht om voor de voordeur te handhaven. Die can of worms gaan ze niet openen hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')