abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195094291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:17 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Men doet wat om maar wat te doen. Dalen de cijfers binnenkort? Dankzij de aangescherpte regels. Dalen ze niet? Ligt aan de mensen, nog meer regels en handhaving nodig.

Ja, dat eerste vooral. Ik snap dat het voor hun erg lastig is. Ingrijpen waar het echt nodig is kunnen ze niet, maar ze kunnen ook niet achterover leunen; want dan kom je dus misschien wel op het punt dat de zorg het niet meer aan kan. Dat is geen zekerheid, maar wel een mogelijkheid. Hun weten ook best waar de meeste besmettingen opgelopen worden, maar daar kunnen ze niks mee. Dan maar richten op schijnmaatregelen of sectoren waar het probleem waarschijnlijk helemaal niet ligt. Afgelopen maanden toch wel duidelijk geworden wat de makkelijkste doelwitten zijn in het hele Corona gebeuren.

Nog los van het feit dat ze zelf hun zaken niet eens op orde hebben. De testcapaciteit is een grote grap. Elke week roepen ze wat anders. En dat is maar een voorbeeld. Wellicht handig als ze eerst daar aan werken..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2020 18:34:19 ]
pi_195094294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze hebben al niet genoeg mankracht om voor de voordeur te handhaven. Die can of worms gaan ze niet openen hoor.
Een aantal keer handhaven met boetes zorgt mogelijk voor een afschrikkende werking. Verder heb je gelijk.
pi_195094296
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan moeten ze de coronawet aannemen zodat ze wel achter de deur kunnen gaan handhaven...
Goed idee, een schooldirecteur die door zijn netwerk minister is geworden de volmacht geven om per decreet te regeren. Een minister die bovendien niet erg uitblinkt.
  woensdag 16 september 2020 @ 18:30:13 #79
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195094330
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:27 schreef nostra het volgende:

[..]

Prima dat jij dat vindt en daar valt nog niet eens zoveel op af te dingen, maar het gaat er mij om dat er vanuit onze overheid niet gecommuniceerd wordt - of althans onvoldoende duidelijk. Met de inhoud van die communicatie kunnen jij of ik het dan vervolgens eens of oneens zijn, maar dit soort pop-uppende bijsturingen leiden vooral tot veel onzekerheid - iets dat je voor zover mogelijk toch juist zoveel mogelijk zou moeten willen voorkómen.
Het blijft geven en nemen/kraantje open kraantje dicht tot we een vaccin hebben. Volgens mij is Rutte daar vanaf de start heel helder over geweest, en is dat ook nooit veranderd.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195094376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:02 schreef hooibaal het volgende:
Vervroegde sluittijden van de horeca worden in elk geval besproken, volgens het NOS Journaal. Dat is ook wel een zeer voor de hand liggende.
Nou dan gaan we gewoon naar Breda ipv r’dam als er lokale regels gaan gelden voor de randstad.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_195094432
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 17:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alleen al uit het feit dat er nu elke 2-2,5 week een persco is kun je afleiden dat ze geen idee hebben wat ze eigenlijk aan het doen zijn.
Ja, en dan de illusie wekken dat we alles zelf in de hand hebben.
Momenteel steekt één persoon gemiddeld ongeveer één andere aan. Soms is de R-waarde 0.9, dan zijn we blij, en dan weer 1.2 en zijn we niet blij. Terecht, want het effect op het verloop is immens. Maar het verschil feitelijk in R-waarde is zo marginaal, beide keren is het ongeveer 1. En dat dan hemel en aarde moeten worden bewogen om daar zulke beperkte invloed op trachten uit te oefenen...
I'll give you something to do
pi_195094439
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:32 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het blijft geven en nemen/kraantje open kraantje dicht tot we een vaccin hebben. Volgens mij is Rutte daar vanaf de start heel helder over geweest, en is dat ook nooit veranderd.
Kunnen ze niet eindeloos vol houden alleen. Discussie is al zo vaak gevoerd, maar wat als er geen wonder middel komt? In het beste geval werkt het vaccin uitstekend, maar dan ben je alsnog maanden/jaren bezig voordat iedereen gevaccineerd is. Ooit moet je toch weer verder als samenleving; zou handig zijn als ze niet al hun hoop zouden vestigen op een vaccin.
pi_195094455
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ooit moet je toch weer verder als samenleving; zou handig zijn als ze niet al hun hoop zouden vestigen op een vaccin.
Ik ben benieuwd of de draaiboeken er al liggen voor het geval een vaccin onhaalbaar blijkt te zijn.
pi_195094493
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of de draaiboeken er al liggen voor het geval een vaccin onhaalbaar blijkt te zijn.
Dat zal best wel, het is geen ondenkbare situatie, tenslotte.
pi_195094519
quote:

[..]

Tegen die tijd moeten er wel betere behandelmethodes zijn die de overbelasting van de zorg wegnemen. Dan heb je ook geen maatregelen meer nodig.
Erkenning van dit feit wordt dan een tweede want krijg corona maar eens van dat voetstuk af.. maar laten we hopen dat het niet zover komt.
pi_195094520
quote:

[..]

Kunnen ze niet eindeloos vol houden alleen. Discussie is al zo vaak gevoerd, maar wat als er geen wonder middel komt? In het beste geval werkt het vaccin uitstekend, maar dan ben je alsnog maanden/jaren bezig voordat iedereen gevaccineerd is. Ooit moet je toch weer verder als samenleving; zou handig zijn als ze niet al hun hoop zouden vestigen op een vaccin.
Het enige alternatief is een duurzaam aangepaste samenleving. Ik denk dat ze daar achter de schermen wel degelijk over nadenken, maar het is voor de meeste mensen geen aantrekkelijke gedachte dus dat houden ze nog wel even stil. En voorlopig zijn de vooruitzichten nog steeds dat we binnen 1-2 jaar een vaccin hebben.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195094559
quote:

[..]

Ik had ergens gelezen dat een fabriek die vaccins produceert de Nederlandse staat wou verkopen maar nu vanwege het corona virus niet. Dus zou me niks verwonderen dat als het goed gekeurd is veel landen het zelf gaan produceren onder een licentie van zeg maar.
pi_195094625
Sowieso weer schijtmaatregelen. Hopelijk ook een concreet tijdskader er bij voor oranje gebieden meteen, bijvoorbeeld 2 weken. Moet niet te lang duren allemaal.
blablablabla
pi_195094635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het enige alternatief is een duurzaam aangepaste samenleving. Ik denk dat ze daar achter de schermen wel degelijk over nadenken, maar het is voor de meeste mensen geen aantrekkelijke gedachte dus dat houden ze nog wel even stil. En voorlopig zijn de vooruitzichten nog steeds dat we binnen 1-2 jaar een vaccin hebben.
Die eerste aanname is gestoeld op het feit dat corona dezelfde dreiging blijft houden en we die dreiging net zo blijven voortrekken. Erg voorbarig.
Ook niemand die in zo'n 'aangepaste' samenleving, oftewel een dystopie, wil leven. Is pure zelfkastijding.
  woensdag 16 september 2020 @ 18:48:16 #91
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195094647
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:46 schreef Elan het volgende:
Sowieso weer schijtmaatregelen. Hopelijk ook een concreet tijdskader er bij voor oranje gebieden meteen, bijvoorbeeld 2 weken. Moet niet te lang duren allemaal.
Wat voor maatregelen zou je kunnen invoeren? Het moet ook allemaal te controleren zijn.
Het enige wat je kan doen om de mensen echt goed dwars te zitten is mondkapjesplicht invoeren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195094703
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat voor maatregelen zou je kunnen invoeren? Het moet ook allemaal te controleren zijn.
Het enige wat je kan doen om de mensen echt goed dwars te zitten is mondkapjesplicht invoeren.
Ja die drukte weer beperken natuurlijk. Zo min mogelijk samenkomsten .Avondklok zal er ook wel komen voor de horeca daar spreekt men al over in Utrecht.
blablablabla
pi_195094741
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ziek worden van corona zit mensen niet dwars, denk je?
  woensdag 16 september 2020 @ 18:51:14 #94
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195094742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja die drukte weer beperken natuurlijk. Zo min mogelijk samenkomsten .Avondklok zal er ook wel komen voor de horeca daar spreekt men al over in Utrecht.
Denk dat je op die manier de verspreiding met 20 procent terugbrengt, waarna die weer langzaam gaat aanzwellen.

Dit wordt gewoon al strompelend naar de finish (vaccin) toe strompelen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195094754
Mondkapjesplicht zie ik niet gebeuren na het debacle in Adam en Rdam.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 16 september 2020 @ 18:51:37 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195094757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ziek worden van corona zit mensen niet dwars, denk je?
99,995 niet nee.,
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195094798
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

99,995 niet nee.,
Ok, nou, dat is toch wel verassend als ik mensen die het gehad hebben er over hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2020 18:53:39 ]
pi_195094803
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

99,995 niet nee.,
99,995 wordt niet ziek, terwijl 0,3 - 0,5% eraan sterft. Wat klopt er hier niet?
pi_195094804
quote:

[..]

Niet iedereen hoeft meteen gevaccineerd te worden om een positief effect qua ziekenhuisopnames te krijgen. Alleen ouderen en kwetsbaren hoeven gevaccineerd te worden om dit te bewerkstelligen, dit is al fors minder dan 17 miljoen mensen. Juist bij de mensen die het raakt moet je beginnen met vaccineren, en dit zal meteen een positief effect hebbben. Immers jonge en gezonde mensen worden nauwelijks ziek of belanden in het ziekenhuis. En hier is het allemaal om te doen, niet om besmettingen te voorkomen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 16 september 2020 @ 18:53:43 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195094812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, nou, dat is toch wel verassend als ik mensen die gehad hebben er over hoor.
Dat zijn er gelukkig maar heel weinig.
Nooit het gevecht aan gaan met statistiek, verlies je altijd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')