Nog steeds in de wachtkamer. Ik moet inmiddels ook nodig plassen maar ik durf niet meer.quote:
Gelukkig! Dat misselijk zijn zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 17 september 2020 14:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat lief Aure! Ja een stuk beter. Bijna niet meer misselijk en bijna geen oprispingen meer. Zit met hangerig kind thuis dus ontspannen is andersmaar goed. Altijd wel wat te klagen
Dat had ik ook toen ik voor een GUO moest, uiteindelijk toch naar de wc geweest en toen kwam de gyn net op dat moment natuurlijkquote:Op donderdag 17 september 2020 14:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Nog steeds in de wachtkamer. Ik moet inmiddels ook nodig plassen maar ik durf niet meer.waarom loopt dat altijd zo uit?
Oh wat leuk!quote:Op donderdag 17 september 2020 08:25 schreef Holy_Goat het volgende:
Wij hebben in december een mevrouw geregeld die de kinder kamer komt schilderenmet mooie figuurtjes
Mijn schoonmoeder zat in een heksenkring, vind dat ook altijd wel interessant! Ik weet er zelf niet heel veel van maar mijn man staat er door zijn opvoeding ook wel voor open. Hij legt ook regelmatig tarotkaarten als we met een dilemma zitten.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:40 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Oh wat leuk! Ik wil ook graag figuurtjes op de muur, maar we hebben spachtelputz, dus ik weet niet of dat kan.
Ik wil in plaats daarvan maar zelf kijken of ik schilderijen kan maken. Sowieso wil ik wel zelf dingen maken voor de kamer, bijvoorbeeld ook een vilten mobieltje met daarin kruiden en edelstenen voor bescherming en rust enzo. Ik ben into de hekserij, dus ja, zo'n zweefteef ben ik dan![]()
Maar goed, echt een dijk van een schilderes ben ik nou ook weer niet, dus ik ga toch ook eens zoeken naar andere opties.
Ik ben ook vooral creatief in mijn hoofdquote:Op donderdag 17 september 2020 09:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leuk. En tof dat je dat op zo'n manier al meeneemt in jullie levens. Is je partner ook into de hekserij?
Ik wou wel eens dat ik creatief ben maar ik teken nog steeds met harkvingertjes, net als m'n ouders en broer en zussen. Mijn neefje en nichtje zijn wel supercreatief trouwens, hebben ze van mijn schoonzusje (die kan ook uuuuuuuren fröbelen en dan de mooiste dingen maken). Mijn kant van de familie is wel echt muzikaal en we weten van de donor dat hij ook muzikaal is (mijn partner dan weer niet), dus dat hoop ik wel door te geven. Zou wel leuk zijn om een kleine gitarist in huis te hebben. En voor een drummer kan m'n man zich dan wel weer uitleven op een oefenstudio of zo. Ik hoop wel dat onze zoon straks ook 2 rechterhanden heeft maar we weten niet of de donor zulke talenten heeft. Zou leuk zijn, klussen met papa. Papa is ook gek op koken, maar dat is eerder interesse dan genetisch dus ik denk wel dat onze man voor zijn eerste verjaardag een Duktig keukentje krijgt.
Wat bedoel je met color blocken?quote:Op donderdag 17 september 2020 09:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heel erg benieuwd! Wij gaan lekker standaard colour blocken als de babykamer af is. Ik ben helemaal klaar met witte deuren en witte plafonds en witte vensterbanken maar m'n man is niet zo'n durfal en speelt graag op safe. Zal wel een middenweg worden.
Wat fijn dat je hulp krijgt! En als het alleen om wat rommelkamers gaat dan snap ik het gezeur al helemaal nietquote:Op donderdag 17 september 2020 09:41 schreef LittleTeaCup het volgende:
[..]
M’n eigen moeder is not amused en mijn ouders zijn op dit moment onderweg om ons te komen helpen met opruimen en schoonmaken. En het stomme is, de babykamer is klaar en schoon (whooooo!!!), onze eigen slaapkamer (waar eerste tijd wiegje komt te stain) is opgeruimd en schoon, zelfde geldt voor de woonkamer, keuken en badkamer. De enige ruimtes die ietwat rommelig zijn, zijn onze hobbykamers (we hebben een muziekkamer en een leeskamer) en de garage (inpandig). Ruimtes waar de baby niet eens gaat komen. Mja.
Ik ga altijd gewoon naar de wc, dan wachten ze maar even op mij hoorquote:Op donderdag 17 september 2020 14:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Nog steeds in de wachtkamer. Ik moet inmiddels ook nodig plassen maar ik durf niet meer.waarom loopt dat altijd zo uit?
Toch al 2 in the pocket! Hoe ver ben je nu precies?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:53 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Dat had ik ook toen ik voor een GUO moest, uiteindelijk toch naar de wc geweest en toen kwam de gyn net op dat moment natuurlijk
Net weer gestript, ik vind het echt gevoeligHopelijk doet het wat anders mag ik overmorgen weer
. Heb nu 2cm ontsluiting, nog maar 8 te gaan yay
Ik heb het idee dat het àltijd ‘uitloopt’ zelfs al ben je de eerstequote:Op donderdag 17 september 2020 14:53 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Dat had ik ook toen ik voor een GUO moest, uiteindelijk toch naar de wc geweest en toen kwam de gyn net op dat moment natuurlijk
Net weer gestript, ik vind het echt gevoeligHopelijk doet het wat anders mag ik overmorgen weer
Jij hebt nog wel een baby voor het weekendquote:Op donderdag 17 september 2020 14:53 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ookquote:Op donderdag 17 september 2020 15:29 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het àltijd ‘uitloopt’ zelfs al ben je de eerste.
Wat spannend Miezziej! Nog maar 8cm te gaan inderdaad. Hopelijk doet het iets!!
quote:Op donderdag 17 september 2020 15:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij hebt nog wel een baby voor het weekend![]()
Baby lag vandaag bibi
We mogen weer inzetten voor komende maandag!
We hebben nu iig 3 scenario's: spontane bevalling in hoofdligging, spontane bevalling in stuit (mag gewoon) of versie en dan direct inleiden. Alle 3 scenario's waar ik wel achter kan staan. Maar we hopen gewoon dat deze larf zich naar de uitgang aan het bevinden is nu.
En nu ga ik even achterover zitten en de post van MaJo lezen met een kop koffie er bij
Ik slikte het inderdaad 1x per dag (Acetylsalicylzuur). Ik zou het best kwalijk vinden als ze daar een foutje mee hebben gemaakt, ze wisten dat ik al Omeprazol tegen maagzuur slikte voor ik überhaupt zwanger wasquote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef kwakz0r het volgende:
Hoop t ook SQ! Fijn dat je scenario’s hebt in elk geval.
@:majo heb je die bloedverdunners die je 1 keer per dag slikt waar je niet bij hoeft te prikken? Mijn moeder heeft die en krijgt idd erg last van haar maag ervan...
Nee, beweeglijk in bekkeningang. Je hebt ook nog vibi (vast in bekkeningang) en bbbi (beweeglijk boven bekkeningang). Dus het is al een heel eind in de goede richtingquote:
Acetylsalycilzuur is gewoon aspirine toch? Die is ook in de categorie slecht voor je maag net als nsaid’s (ik mag ze sinds sleeve geen van allen meer).quote:Op donderdag 17 september 2020 15:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ookHoewel ik het in het WKZ nog best mee vind vallen, mijn oude huisarts spande de kroon. Daar kon ik rustig een uur zitten wachten
[..]![]()
Wel fijn dat je achter alle opties staat! Waarom is een stuitbevalling bij de een eigenlijk niet mogelijk en bij de ander wel?
[..]
Ik slikte het inderdaad 1x per dag (Acetylsalicylzuur). Ik zou het best kwalijk vinden als ze daar een foutje mee hebben gemaakt, ze wisten dat ik al Omeprazol tegen maagzuur slikte voor ik überhaupt zwanger was
Oh super, hopelijk scenario 1 dan SQ!quote:Op donderdag 17 september 2020 15:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Jij hebt nog wel een baby voor het weekend![]()
Baby lag vandaag bibi
We mogen weer inzetten voor komende maandag!
We hebben nu iig 3 scenario's: spontane bevalling in hoofdligging, spontane bevalling in stuit (mag gewoon) of versie en dan direct inleiden. Alle 3 scenario's waar ik wel achter kan staan. Maar we hopen gewoon dat deze larf zich naar de uitgang aan het bevinden is nu.
En nu ga ik even achterover zitten en de post van MaJo lezen met een kop koffie er bij
Dus er is nog hoop dat ie gaat draaien! Ik denk dat het een jongetje is trouwensquote:Op donderdag 17 september 2020 15:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, beweeglijk in bekkeningang. Je hebt ook nog vibi (vast in bekkeningang) en bbbi (beweeglijk boven bekkeningang). Dus het is al een heel eind in de goede richting
Ouch..! Maar yay!quote:Op donderdag 17 september 2020 14:53 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Strippen is dat een beetje menstruatie achtige pijn of erger? Wel fijn dat er een begin is, hopelijk zet het door.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:53 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Dat is aspirine inderdaad! (Ik slik het ook ivm hoge bloeddruk en het verlaagt het risico op pre-eclampsie)quote:Op donderdag 17 september 2020 15:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Acetylsalycilzuur is gewoon aspirine toch? Die is ook in de categorie slecht voor je maag net als nsaid’s (ik mag ze sinds sleeve geen van allen meer).
Mijn moeder heeft een zogeheten DOAC, voorheen slikte ze een cumarine en daarbij moet je je stollingsfactor steeds meten en dosering aanpassen.
Tip: standje aangespoelde walvis werkt het bestquote:Op donderdag 17 september 2020 17:15 schreef Michelangela het volgende:
[..]
Strippen is dat een beetje menstruatie achtige pijn of erger? Wel fijn dat er een begin is, hopelijk zet het door.
Ze willen maandag beginnen met strippen en woensdag een afspraak maken als hij zich nog niet zelf heeft gemeld, ligt wel vibi maar verder totaal geen signalen dat ie er uit komt.
Verder schijnt het enige andere bewezen hulpmiddel seks te zijn, dus dat moeten we maar eens proberen dan.... Vond de vorige keer met die dikke buik geen succes, voel me echt op mijn A-seksiest nu, maar goed, for king and country dan maar
Kan ik hier misschien een paint van krijgen?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Tip: standje aangespoelde walvis werkt het best
Gewoon lepeltje lepeltje zeg maarquote:Op donderdag 17 september 2020 17:58 schreef Aure het volgende:
[..]
Kan ik hier misschien een paint van krijgen?
Geen idee wat de basis van de verf is maar het trekt vrij snel weer weg. Ik denk dat het wel ok isquote:Op donderdag 17 september 2020 15:40 schreef SQ het volgende:
Fijn dat de maagzuur zich koest houdt MaJo!
Verfdampen kunnen wel ongezond zijn, niet alleen als je zwanger bent trouwensmaar ligt ook een beetje aan het type verf. Met watergedragen verf valt het wel mee. Vooral goed blijven ventileren
Ik durfde niet naar de wc omdat ik alleen was, en dus geen partner die even kon roepen dat ik even naar de wc ben
Ben toch maar gegaan, het liep gelukkig nóg 10 minuten langer uit. Plassen bleek ook wel nodig, want ze hebben flink in die regio zitten duwen (de arts in opleiding ook...)
Dat was de reden dat ik het vroeg, de billen zijn niet het breedst. Alleen wel lastig te pakken denk ikquote:Op donderdag 17 september 2020 15:44 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, omdat niet iedereen een even groot bekken heeft. En het hoofd is het grootste onderdeel. Dus als dat hoofd moeizaam gaat, kun je het beter niet proberen.
Resultaten uit het verleden vertellen echter dat hoofden door mijn bekken passen. Dus is het geen bezwaar
Is inderdaad aspirinequote:Op donderdag 17 september 2020 15:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Acetylsalycilzuur is gewoon aspirine toch? Die is ook in de categorie slecht voor je maag net als nsaid’s (ik mag ze sinds sleeve geen van allen meer).
Mijn moeder heeft een zogeheten DOAC, voorheen slikte ze een cumarine en daarbij moet je je stollingsfactor steeds meten en dosering aanpassen.
Ga je het ook nog in bepaalde vormen verven, zoals een berg bijvoorbeeld? Dat wilde ik eerst maar toen was ik realistisch en hebben we maar voor de muurstickers gekozenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:04 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo color blocken is vlakken schilderen in verschillende kleuren dus ipv een accentmuur, accentvlakken enzo. En leuk, je kleine zal zeker een goed muzikaal oor hebben, de vraag is of je de interesse ook weet te wekken.
We hebben bewust gekozen voor een donor die qua psychologisch profiel op mijn man lijkt. En mijn man en ik lijken qua karakter ook wel behoorlijk op elkaar. Fysiek zijn er ook wel gelijkenissen met mijn man, we hebben kinderfoto's van de donor. De donor is wel iets van 10cm langer dan wij zijn en als kind had hij flaporen (geen idee of dat overdraagt trouwens).
Ik denk ook dat het een jongetje isquote:Op donderdag 17 september 2020 16:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dus er is nog hoop dat ie gaat draaien! Ik denk dat het een jongetje is trouwens. Gelukkig dat de andere scenario’s ook oke klinken! Beetje opgelucht wel?
Ik vind de reden dat ik het krijg best stom, omdat ik een "oudere zwangere" ben. Terwijl anderen zoals @SQ (sorryquote:Op donderdag 17 september 2020 17:18 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat is aspirine inderdaad! (Ik slik het ook ivm hoge bloeddruk en het verlaagt het risico op pre-eclampsie)
Maar dan is de reden eigenlijk omdat je als oudere zwangere een hogere kans hebt op zwangerschapshypertensie en pre-eclampsie? Ik dacht alleen dat die grens bij 40 jaar lag, dat ben jij toch nog niet?quote:Op donderdag 17 september 2020 19:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind de reden dat ik het krijg best stom, omdat ik een "oudere zwangere" ben. Terwijl anderen zoals @:SQ (sorry) dat bijvoorbeeld weer niet krijgen. Het klinkt mij wat willekeurig in de oren.
Kan ook te maken hebben met voorgeschiedenis en dat het je eerste is misschien?quote:Op donderdag 17 september 2020 19:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind de reden dat ik het krijg best stom, omdat ik een "oudere zwangere" ben. Terwijl anderen zoals @:SQ (sorry) dat bijvoorbeeld weer niet krijgen. Het klinkt mij wat willekeurig in de oren.
Dat is ook weer zo jaquote:Op donderdag 17 september 2020 19:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Ik denk ook dat het een jongetje isHet handige van stuit is wel dat dat het eerst is wat je ziet tijdens de bevalling
Ai. Hoe vaak moet je spuiten?quote:Op donderdag 17 september 2020 21:04 schreef Donna het volgende:
Het insuline spuiten deed de laatste dagen steeds wat pijn, maar ik zag nooit iets aparts. Kijk ik net goed, zie ik dat ik allemaal kleine blauwe plekken op m'n buik heb, van waar ik gespoten heb.![]()
Vanaf morgen maar wat hoger op de buik spuiten.
Oh ja dat scheelt nogal.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:05 schreef Aure het volgende:
Ik mailde de poli vandaag voor een herhaalrecept omdat mijn volgende afspraak pas ergens eind oktober is. Werd ik gebeld, bleek dat ze een fout hadden gemaakt bij het inplannennu moet ik over anderhalve week weer naar het ziekenhuis. Ik vond er al zo lang tussen zitten
Het heeft inderdaad te maken met pre-eclampsie. Ik ben net 38 geworden, dus oud ben ik wel maar zo oud ook weer nietquote:Op donderdag 17 september 2020 19:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Maar dan is de reden eigenlijk omdat je als oudere zwangere een hogere kans hebt op zwangerschapshypertensie en pre-eclampsie? Ik dacht alleen dat die grens bij 40 jaar lag, dat ben jij toch nog niet?
Voorgeschiedenis had er niets mee te maken volgens de VK, puur protocol. Heb ook een lage bloeddruk en verder nette waardes dus daar ligt het ook niet aan. En dat laatste klopt wel ja, het verbaasd me steeds weer hoe het per ziekenhuis/VK kan verschillen.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Kan ook te maken hebben met voorgeschiedenis en dat het je eerste is misschien?
Bij oudere primigravida leiden ze ook eerder in dan als je er al een paar rond hebt lopen bijvoorbeeld.
Maar goed, bij prenatale zorg zijn er wel meer dingen willekeurig
Dat is waar, maar hoeveel zin heb je om te klussen met een kleine baby? De baby gaat in het begin ook bij ons slapen maar vind het wel een fijn idee als het kamertje alvast af isquote:Op donderdag 17 september 2020 20:02 schreef SQ het volgende:
En een babykamer hoeft niet af te zijn voordat een baby komt he
Noud kreeg pas een kamer toen ie zeven of acht maanden was
Dat heb ik ook een keer gehad, dat ik pas weer na 2 maanden moest komen ofzo. Ik heb toen ook gebeld en toen was er ook een foutje gemaakt. Altijd goed om dan even te checken!quote:Op donderdag 17 september 2020 20:05 schreef Aure het volgende:
Ik mailde de poli vandaag voor een herhaalrecept omdat mijn volgende afspraak pas ergens eind oktober is. Werd ik gebeld, bleek dat ze een fout hadden gemaakt bij het inplannennu moet ik over anderhalve week weer naar het ziekenhuis. Ik vond er al zo lang tussen zitten
39 weken alweer, gaat echt snel inderdaad! Ik vind het derde trimester sowieso bizar snel gaan, stop de tijd! Al ben ik ook wel benieuwd naar de babyquote:Op donderdag 17 september 2020 20:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo ja. @:SQ heb jij zelf een voorgevoel?
Vandaag 39 weken, vind het zo snel gaan ineens. We zijn er klaar voor denk ik maar ik ben het ook weer niet. Morgen weer wekelijkse afspraak bij de verloskundige maar ik voel nog steeds weinig voor inwendig onderzoek dus we wachten nog maar even fijn af.
Dat is helemaal niet erg, heb je gewoon een bloedvaatje geraakt. Mijn buik zat ook altijd helemaal vol met blauwe plekken door het spuiten van hormonen, kan geen kwaad en trekt zo weer wegquote:Op donderdag 17 september 2020 21:04 schreef Donna het volgende:
Het insuline spuiten deed de laatste dagen steeds wat pijn, maar ik zag nooit iets aparts. Kijk ik net goed, zie ik dat ik allemaal kleine blauwe plekken op m'n buik heb, van waar ik gespoten heb.![]()
Vanaf morgen maar wat hoger op de buik spuiten.
Er is wel een landelijke richtlijn hierover (heb ik je al eerder naar gelinkt), maar die wordt kennelijk niet overal nageleefd.quote:Op donderdag 17 september 2020 21:28 schreef MaJo het volgende:
Voorgeschiedenis had er niets mee te maken volgens de VK, puur protocol. Heb ook een lage bloeddruk en verder nette waardes dus daar ligt het ook niet aan. En dat laatste klopt wel ja, het verbaasd me steeds weer hoe het per ziekenhuis/VK kan verschillen.
Ja klopt, maar daar kwam toch ook alleen leeftijd uit?quote:Op donderdag 17 september 2020 21:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is wel een landelijke richtlijn hierover (heb ik je al eerder naar gelinkt), maar die wordt kennelijk niet overal nageleefd.
Oh maar zo bedoel ik het niet, in mijn geval was het alleen mijn leeftijdquote:Op donderdag 17 september 2020 21:53 schreef Nanukerst het volgende:
Er zijn verschillende risicofactoren voor pre-eclampsie, niet alleen een leeftijd van >40 maar bijvoorbeeld ook bepaalde chronische ziekten. Leeftijd is absoluut niet de enige factor.
1x per dag maar gelukkig. Wil niet weten hoe het er anders uit had gezien.quote:
Ah, ik dacht ook echt dat in het protocol staat dat de grens bij 40 ligt maar ik ben er al een tijdje uit dus wellicht is dat inmiddels veranderd.quote:Op donderdag 17 september 2020 21:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh maar zo bedoel ik het niet, in mijn geval was het alleen mijn leeftijd
Ik heb nog eens gekeken en in het landelijke beleid staat inderdaad een leeftijd boven de 40. Dan snap ik het helemaal nietquote:Op donderdag 17 september 2020 21:59 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ah, ik dacht ook echt dat in het protocol staat dat de grens bij 40 ligt maar ik ben er al een tijdje uit dus wellicht is dat inmiddels veranderd.
Ja, dat zei ik destijds ook alquote:Op donderdag 17 september 2020 22:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb nog eens gekeken en in het landelijke beleid staat inderdaad een leeftijd boven de 40.
Goed plan.quote:Dan snap ik het helemaal nietAndere risicofactoren zijn pre-eclampsie in de familie, een BMI hoger dan 35, partner van andere etniciteit dan de vrouw. Die zijn allemaal niet op mij van toepassing.
Ik heb dinsdag een afspraak met de gynaecoloog om de inleiding te bespreken, dan zal ik het wel even navragen
quote:Op donderdag 17 september 2020 21:52 schreef MaJo het volgende:
Ik verbaas me er trouwens over dat werkelijk IEDEREEN het ascal noemt, van VK tot gynaecoloog en zelfs de huisarts. Ik blijf het trouw Acetylcalyzylzuur noemen maar dat maakt blijkbaar geen indruk
Binnenkort maar eens proberen om m'n vent te verleidenquote:Op donderdag 17 september 2020 17:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Tip: standje aangespoelde walvis werkt het best
Ah, en daar zeg ik ook dat ze 36+ als ouder zien. Toch een flink verschil met het landelijke beleid!quote:Op donderdag 17 september 2020 22:37 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik destijds ook alOUD / Zwangerschap en geboorte deel 1917
[..]
Goed plan.
[..]
Bij beiden wijkt mijn ziekenhuis inderdaad afquote:Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Mariposas het volgende:
Er wordt regelmatig regionaal van het protocol afgeweken. In sommige regio’s zien ze >35 als ‘oudere moeder’. Dat is waarschijnlijk bij jouw ziekenhuis ook het geval Majo. Net als bijvoorbeeld inleiden bij een verwacht groot kind zonder andere indicaties. Dat wijkt ook af van de landelijke richtlijn.
Af en toe je urine laten checken is inderdaad niet veel moeite, al blijft het vreemd dat ze dat dus ook doen alleen op basis van hoge bloeddruk in het ziekenhuis (witte jassen bloeddruk ofzo heet dat toch?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Smart_ass het volgende:
Hier zijn ze ook echt super bedacht op pre-eclampsie. Mijn urine is al een paar keer naar het lab gestuurd om te testen op eiwitten voor evt pre-eclampsie, alleen omdat mijn bloeddruk telkens hoog is bij de vk (terwijl ik al had aangegeven dat ik ‘m thuis ook regelmatig meet en ie daar prima is). Verder ook geen last van wazig zien, hoofdpijn, buikpijn hoog in de buik of andere symptomen. Maargoed, beter het zekere voor het onzeker denk ik dan maar en ik hoef ook niets preventief te slikken.
Oh als jullie het op die manier gaan doen is er inderdaad helemaal geen haastquote:Op donderdag 17 september 2020 22:52 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo we hebben een multifunctionele ruimte die dient als kantoor (bureau van 3,5m breed), bijkeuken (warm/koud water + koelkastje), washok (wasmachine in een kast) en opslag (kastruimte). De ruimte is ondertussen wel gewoon heel gezellig aangekleed met plantjes en plissé gordijnen. Verder genoeg ruimte om de kinderwagen binnen te rijden en noem maar op.
Bureau wordt tijdelijk de commode en daar staat z'n badje nu ook geparkeerd. Er is nog meer dan genoeg ruimte om daar nog een ledikantje neer te zetten dus als we hem niet meer op onze kamer willen, dan kunnen we uitwijken. Dus haast.. nee joh, tranquilo. Pas als hij zelf uit bed kan komen hebben we haast. En geen specifieke vormen, gewoon leuke kleurtjes en GEEN WIT.
![]()
En wat betreft het donortraject: ik ben altijd duidelijk geweest over mijn kinderwens. En hij is altijd duidelijk geweest over geen biologische kinderen meer. Maar hij heeft nooit moeite gehad met het zelfbeeld van vader van drie. Ik denk niet dat hij er ooit moeite mee heeft gehad. PGD hebben we wel serieus naar gekeken maar was geen optie (de geleerden weten nog niet precies welke genen gemoeid zijn met de aandoening die hij niet door wil geven). Dus uiteindelijk via de Deense route zwanger geraakt (en Deense route kozen we want dan krijg je echt veel details over de donor als je daarvoor wil dokken).
Maar krom is het wel. Zo'n landelijke richtlijn wordt opgesteld op basis van de laatste inzichten, de meest recente wetenschappelijke literatuur en dat toegepast op de Nederlandse situatie. Natuurlijk is er altijd ruimte om daar gemotiveerd van af te wijken, richtlijnen kunnen immers nooit rekening houden met ieders individuele bijzonderheden. Maar om als ziekenhuis X een ander protocol te hanteren voor alle zwangeren die toevallig daar patiënt zijn in plaats van bij ziekenhuis Y een paar straten verderop?quote:Op donderdag 17 september 2020 22:46 schreef Mariposas het volgende:
Er wordt regelmatig regionaal van het protocol afgeweken. In sommige regio’s zien ze >35 als ‘oudere moeder’. Dat is waarschijnlijk bij jouw ziekenhuis ook het geval Majo. Net als bijvoorbeeld inleiden bij een verwacht groot kind zonder andere indicaties. Dat wijkt ook af van de landelijke richtlijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |