abonnement Unibet Coolblue
pi_192276647
Uitgerekende data:

13 april: ***XcUZ_Me & Duvel***(meisje)

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy

10 september: Miezziej
14 september: Michelangela
17 september: Seven.
21 september: Ggirl

4 oktober: Kleurdoos
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur
27 oktober: MaJo

2 november: PKM
20 november: D.U.M.A.N.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 02-04-2020 22:46:56 ]
pi_192276755
Hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes mogen verwelkomen O+

Gelukkig ben er ik dit keer wel op tijd bij :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192276811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:20 schreef Wolken het volgende:
Hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes mogen verwelkomen O+

Gelukkig ben er ik dit keer wel op tijd bij :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!
pi_192276817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:20 schreef Wolken het volgende:
Hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes mogen verwelkomen O+

Gelukkig ben er ik dit keer wel op tijd bij :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wolken!! *O* *O* Gefeliciteerd!
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:25:16 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_192276840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:20 schreef Wolken het volgende:
Hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes mogen verwelkomen O+

Gelukkig ben er ik dit keer wel op tijd bij :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woei!

Nou ja, 16 weken is ook 3+ he :+

Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_192277016
Hoe kwam het toen dat je er de vorige keer zo laat achter kwam? #zeef
pi_192277021
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Woei!

Nou ja, 16 weken is ook 3+ he :+

Gefeliciteerd!
Vorige week was het nog 2 - 3 dus ik zit safe denk ik *) . Al lopen deze testen wel ruim een week voor op wanneer ik mijn eisprong heb gehad.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192277059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe kwam het toen dat je er de vorige keer zo laat achter kwam? #zeef
Heel verhaal maar zwanger worden lukte niet en heb achteraf gezien nog met een zwangerschap van 12 weken een hysteroscopie gehad waar we niks door hadden :@ .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192277140
Gefeliciteerd Wolken!
pi_192277149
Wolken wat tof dat je het nu vanaf de eerste prille weken mag meemaken! O+ O+ Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192277430
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fijn dat je Corona paniek een beetje gezakt is, dan kun je focussen op wat komen gaat. Spannend, al die voor weeën! Ik hoop ook dat ze komt voor volgende week :).

Ik voel me erg goed fysiek. Mentaal begint de emotie zich een beetje te roeren en ik denk dat dit ook te maken heeft met stress op m'n werk. Ik ben véél te druk met corona-perikelen op m'n werk (een hoop onrust op de afdeling) maar af en toe roert de kleine zich op rustige momenten en dan kan ik er weer tegen.

Prima om 2 of 3 weken 50-60 uur te werken maar ik ga wel aangeven dat ik dit niet lang vol kan houden. Niet goed voor de baby, dus over eind volgende week of begin van de week daarop ga ik tijd voor tijd nemen en een vaste dag thuiswerken.
Pfoe dat is pittig zeg. Wel aan jezelf denken hoor, dat is inderdaad niet vol te houden. Wel fijn dat je je fysiek zo goed voelt!
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 00:13:26 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192278266
Wolken gefeliciteerd! *O* Maarre, ben jij niet pas net bevallen? :D ik heb vaak bij fok aankondigingen zoiets van, maar was je überhaupt al bevallen dan :? De tijd gaat te snel _O-

Sillie niet schuldig voelen, dit is gewoon even de beste oplossing voor je :*

Ook succes voor de andere LLM’s!

Noa (poes) is volgens mij begonnen met ons te voorbereiden op het ouderschap _O- ze is heel onrustig en super aanhankelijk. Waar ze eerst steeds bij mij wilde knorren ligt ze nu het liefst bij manlief, maar hij vindt dat niet fijn als hij aan het werk is. Met veel moeite krijg ik haar dan bij mij maar zodra hij daarna iets tegen mij zegt wordt ze enthousiast van zijn stem en rent dan weer naar hem O+ _O- Mijn man wordt er helemaal gek van, ik vind het eigenlijk wel schattig :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:16:35 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192279327
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:20 schreef Wolken het volgende:
Hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes mogen verwelkomen O+

Gelukkig ben er ik dit keer wel op tijd bij :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
pi_192279335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:20 schreef Wolken het volgende:
Hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes mogen verwelkomen O+

Gelukkig ben er ik dit keer wel op tijd bij :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
pi_192279439
Wauw, gefeliciteerd Wolken!! *O* *O*
pi_192279596
Gefeliciteerd, Wolken!
Protège moi de mes désirs.
pi_192279598
Mag ik trouwens voorlopig op 20 november? 🥰
Protège moi de mes désirs.
pi_192280277
@Wolken en @D.U.M.A.N. gefeliciteerd :D
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192280601
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mag ik trouwens voorlopig op 20 november? 🥰
Gefeliciteerd!
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 11:50:33 #20
447051 crew  Peejtur
pi_192282985
Wij gaan naar 9 oktober ipv 13 en mijn vrouw is nu dus 11 weken en 6 dagen zwanger. Alles was goed. Wel raar dat ik er niet bij mocht zijn.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:03:05 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_192283210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:50 schreef Peejtur het volgende:
Wij gaan naar 9 oktober ipv 13 en mijn vrouw is nu dus 11 weken en 6 dagen zwanger. Alles was goed. Wel raar dat ik er niet bij mocht zijn.
9 oktober was 6 jaar geleden ook mijn UD O+
Fijn dat alles goed was!
disclaimer
pi_192284201
Gefeliciteerd @Wolken ! Ik vroeg het me al af toen je hier pas ineens wat postte. :D

Fijn dat de echo goed was @Peejtur . Ik kan me voorstellen dat het gek is dat je er niet bij kon zijn.

Ik ben nog steeds vaak ontzettend moe. Heel veel avonden ga ik te g tegelijkertijd met peuter naar bed en soms slaap ik tijdens zijn dutje ook even. :@ :O
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192286950
Heeft er iemand hier ervaring met prenataal/antenataal kolven? Dus tijdens de zwangerschap al? Ik doe dit nu ruim een week en het gaat eigenlijk ontzettend goed. Ik heb al behoorlijk wat volle spuitjes in de vriezer liggen voor de baby. Ik merk alleen dat iedere keer als ik kolf (1-2 keer per dag) dat de baby nogal tekeer gaat in mijn buik. Ik ben benieuwd waarom. :’)
pi_192287289
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:30 schreef QuattroF het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met prenataal/antenataal kolven? Dus tijdens de zwangerschap al? Ik doe dit nu ruim een week en het gaat eigenlijk ontzettend goed. Ik heb al behoorlijk wat volle spuitjes in de vriezer liggen voor de baby. Ik merk alleen dat iedere keer als ik kolf (1-2 keer per dag) dat de baby nogal tekeer gaat in mijn buik. Ik ben benieuwd waarom. :’)
Ik denk dat dat komt doordat je door de oxytocine die vrijkomt bij het kolven heel rustig wordt en dat de kleine daarop reageert. Maar dat is maar een gok hoor.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:53:45 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_192287407
Oxytocine is normaliter het hormoon wat een bevalling triggert, dus ik denk dat ie zich klaar maakt voor de start ;)
disclaimer
pi_192287724
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:53 schreef SQ het volgende:
Oxytocine is normaliter het hormoon wat een bevalling triggert, dus ik denk dat ie zich klaar maakt voor de start ;)
Dat ook nog inderdaad :D
pi_192287866
Dan kolf ik nog even lekker door. Van mij mag de baby komen, haha! Zou inderdaad goed kunnen dat dat de oorzaak is.
pi_192288204
@Wolken Gefeliciteerd! :*

@Peejtur Fijn dat de echo goed was! O+
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 16:47:12 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192288354
Ik ontving vandaag een brief met een afspraak voor mijn volgende echo, op 1 mei. Ik zou dan ruim 14 weken zijn, een beetje laat voor de termijnecho :? Ik heb dus even gebeld en dit klopt inderdaad niet. Nu heb ik volgende week vrijdag de volgende echo. Gelukkig maar, zo lang wachten zou ik momenteel niet trekken :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192288516
Gelukkig dat je sneller de echo hebt majo! Anders niet te doen idd.

Wolken, gefeliciteerd!
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:58:59 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192288551
quote:
17s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:09 schreef wolfrolf het volgende:
@:wolken en @:D.U.M.A.N. gefeliciteerd :D
^^ :Y

Fijn dat het kolven al zo goed lukt Quattro! Maar jij had ook al productie toch? Hier nog geen spoor daarvan te bekennen, dus ik zie er weinig heil in om het te proberen, naast het feit dat ik er absoluut geen zin in heb :').

MaJo, volgende week vrijdag is goed te overzien inderdaad, goed dat je gebeld hebt! :Y

Van het weekend gaan we de box maar eens in elkaar zetten, dan ben ik zo goed als 38 weken. Vind ik wel een prima moment :). Misschien lokt het d'r wel naar buiten :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192288863
Klopt inderdaad XM. Vooral in de nacht lekte er al langer melk uit. Vooralsnog vind ik hoe het nu gaat helemaal prima. Ik zie een beetje op tegen straks in het ziekenhuis acht keer per dag kolven, maar dat hoeft als het goed is maar een paar dagen. Ik snap wel dat je er geen zin in hebt. Als het hier niet ‘nodig’ zou zijn zou ik het ook niet doen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:16:40 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192288915
In jouw situatie zou ik het ook proberen denk ik :Y.

Maar ik zie sowieso wel op tegen het kolven :@. Hoop dat deze juf gewoon wél aan de borst wil :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192288961
Fijn van het kolven, Quattro! De verloskundige vertelde me gisteren ook dat het iets kan opwekken maar ik sluit me aan bij XcUZ_Me, ik heb er totaal geen zin in. De kolfspullen laat ik voorlopig nog even in de kast.

Hoe dan ook, als het goed is zit het toch wel bijna op voor mij. Vandaag is mijn UD! Nog geen teken van baby op komst te herkennen. Harde buiken heb ik al wekenlang 's avonds en 's nachts, mijn buik kan niet groter en ze ligt er helemaal klaar voor. In theorie dan, want ze zit volgens mij nog prima.
Ik trek het best goed verder, op lichamelijke ongemakken na. Slapen lukt erg slechts en mijn energie is einde middag behoorlijk op. Kleuter en peuter elke dag thuis vragen het nodige van me, maar over het algemeen doen ze het erg goed! Wat niet wil zeggen dat ze af en toe elkaar de hersens in slaan en ook ik mijn wanhopige momenten heb, maar volgens mij hoort dat er nu wel bij. Ook ik had mijn verlofperiode heel anders voorgesteld maar aan de andere kant lijkt het met ook heel speciaal om de kraamtijd helemaal als gezin te ervaren. :)
pi_192288991
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
In jouw situatie zou ik het ook proberen denk ik :Y.

Maar ik zie sowieso wel op tegen het kolven :@. Hoop dat deze juf gewoon wél aan de borst wil :Y.
Heb je bij je oudste fulltime gekolfd? En wie weet, gaat het bij de baby hartstikke goed! En anders, borstvoeding is ook geen vereiste he :)
pi_192289349
@Olivials: Ik zag dat jij gepost had en ik dacht direct BABYNIEUWS maar ook nog niks dus. Fijn dat het verder goed gaat!
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:48:53 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192289535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:19 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Heb je bij je oudste fulltime gekolfd? En wie weet, gaat het bij de baby hartstikke goed! En anders, borstvoeding is ook geen vereiste he :)
Jep, een half jaar. Gaan we niet nog een keer doen :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192289741
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jep, een half jaar. Gaan we niet nog een keer doen :').
Mijn oudste wou ook niet aan de borst in het begin. Alleen met een tepelhoedje. Dus met zo’n hoedje gehannest en veel nakolven.

Nummer 2 was nog geen 10 minuten uit of ze hing al aan mn borst. Ik heb die eerste weken thuis met haar wel gekolfd, maar dat was meer voor vast wat voorraad dan noodzaak. Kan zoveel verschil maken!

Mijn buik doet moeilijk. Ik ben al 180x naar de wc geweest vandaag, inmiddels zijn mijn darmen wel leeg, maar alles voelt ongemakkelijk en gespannen.
Straks maar op tijd naar bed en dan zien we ‘t
wel weer.

Mijn man heeft vandaag bij zn baas aangegeven dat hij snapt dat het druk is op werk en dat zijn functie belangrijk is, maar dat hij na mijn bevalling zijn taak als partner en vader net even belangrijker vindt, Corona of niet. Zijn baas snapte dat goed, man moet dan wel telefonisch bereikbaar zijn voor spoed, maar is in principe dus de kraamweek vrij O+
pi_192289798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:39 schreef QuattroF het volgende:
@:Olivials: Ik zag dat jij gepost had en ik dacht direct BABYNIEUWS maar ook nog niks dus. Fijn dat het verder goed gaat!
Haha sorry!
pi_192289801
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jep, een half jaar. Gaan we niet nog een keer doen :').
Oh wauw! Ik een maand bij mijn oudste en dat vond ik al veel te lang!
  donderdag 26 maart 2020 @ 18:10:39 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192289828
Heb wel eens gehoord dat je lijf zich klaar kan maken voor de bevalling door idd je compleet leeg te poepen :7. Dus wie weet is het vannacht zover sillie! 👍🏻

En fijn dat je man vrij is in de kraamweek :Y. Hoe was je dagje bijkomen trouwens?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192290123
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heb wel eens gehoord dat je lijf zich klaar kan maken voor de bevalling door idd je compleet leeg te poepen :7. Dus wie weet is het vannacht zover sillie! 👍🏻

En fijn dat je man vrij is in de kraamweek :Y. Hoe was je dagje bijkomen trouwens?
Ik heb er weinig van meegekregen want vooral geslapen en als ik wakker was moest ik naar de wc :{ . Maar ik voel me nu wel een stukje fitter.
pi_192290252
Wat fijn, @silliegirl dat je man dat zo duidelijk heeft aangegeven en hij nu wel de kraamweek vrij is! Geeft dat jou iets meer rust ook?

Hoop voor alle LLM die het wel zat zijn dat jullie baby's snel mogen komen!
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 19:30:14 #44
382129 crew  Donna
pi_192291386
Een (on)gelukje zit in echt een klein hoekje :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192291413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:30 schreef Donna het volgende:
Een (on)gelukje zit in echt een klein hoekje :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! :D
  donderdag 26 maart 2020 @ 19:40:04 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_192291583
Wat gaaf en spannend donna! Ik duim dat drie keer gewoon scheepsrecht is :*
disclaimer
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 19:43:18 #47
382129 crew  Donna
pi_192291658
Zo had ik er nog niet eens naar gekeken @SQ, maar inderdaad. O+
pi_192291914
Gefeliciteerd Donna!

@D.U.M.A.N heb jij een vroege echo gehad?

Toen ik vorige week het ziekenhuis belde omdat ik medisch ben werd mij verteld dat ze geen "nieuwe" patienten aannemen momenteel en ik over 3 weken maar weer eens een keertje moet bellen. Ivm schildklierproblemen moet ik eigenlijk redelijk streng onder controle maar het ziekenhuis geeft nu, wat ik ook gezien de omstandigheden echt wel snap, niet thuis. Ik vind het wel lastig wat ik nu moet doen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192292061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:55 schreef Wolken het volgende:
Gefeliciteerd Donna!

@:D.U.M.A.N heb jij een vroege echo gehad?

Toen ik vorige week het ziekenhuis belde omdat ik medisch ben werd mij verteld dat ze geen "nieuwe" patienten aannemen momenteel en ik over 3 weken maar weer eens een keertje moet bellen. Ivm schildklierproblemen moet ik eigenlijk redelijk streng onder controle maar het ziekenhuis geeft nu, wat ik ook gezien de omstandigheden echt wel snap, niet thuis. Ik vind het wel lastig wat ik nu moet doen.
Misschien een stomme vraag, maar zou het kunnen dat degene die je aan de telefoon had niet op de hoogte was van je schildklierproblemen en dus de noodzaak van het streng onder controle staan? En belde je de gyn/verloskundige? Anders wellicht bellen naar de arts waar je zelf onder controle bij bent voor je schildklier, en vragen wat hij/zij ervan vindt? Misschien kan die dan voor je bellen naar het ziekenhuis en uitleggen waarom controle wel belangrijk is, of jou geruststellen dat het ok is als dat over iets langer pas gebeurt? Kan me voorstellen dat je je er niet helemaal lekker bij voelt.

@Donna gefeliciteerd! Ik vroeg me al af of je inmiddels al ongesteld was geworden. Ik duim voor je dat het goed gaat dit keer!
pi_192292214
@Donna gefeliciteerd!
pi_192292470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:20 schreef Wolken het volgende:
Hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes mogen verwelkomen O+

Gelukkig ben er ik dit keer wel op tijd bij :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+
pi_192292794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:55 schreef Wolken het volgende:
Gefeliciteerd Donna!

@:D.U.M.A.N heb jij een vroege echo gehad?

Toen ik vorige week het ziekenhuis belde omdat ik medisch ben werd mij verteld dat ze geen "nieuwe" patienten aannemen momenteel en ik over 3 weken maar weer eens een keertje moet bellen. Ivm schildklierproblemen moet ik eigenlijk redelijk streng onder controle maar het ziekenhuis geeft nu, wat ik ook gezien de omstandigheden echt wel snap, niet thuis. Ik vind het wel lastig wat ik nu moet doen.
Heb je een vaste specialist voor je schildklier? Dan die bellen!

En in de tussentijd zou ik ook vast een verloskundige bellen en dit met hen bespreken. Als zij ook vinden dat je medisch bent kunnen ze de verwijzing regelen en weten zij wellicht ook hoe en wat als er ergens geen nieuwe patienten worden aangenomen.
pi_192292987
Gefeliciteerd @Donna ! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192292999
En gefeliciteerd @Donna!
pi_192293044
Donna en Wolken, gefeliciteerd!! *O*
pi_192293132
Wauw @Wolken O+ Gefeliciteerd!! Leuk zeg! *O* *O*

Donna ook gefeliciteerd, en Peejtur met de goede echo! *O* *O*
pi_192293277
Jaaa @Donna! Weer samen zwanger! O+

@Wolken Nee, mijn eerste echo staat ingepland op 7 april. Hoop dat dat nog doorgaat!
Protège moi de mes désirs.
pi_192293456
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag, maar zou het kunnen dat degene die je aan de telefoon had niet op de hoogte was van je schildklierproblemen en dus de noodzaak van het streng onder controle staan? En belde je de gyn/verloskundige? Anders wellicht bellen naar de arts waar je zelf onder controle bij bent voor je schildklier, en vragen wat hij/zij ervan vindt? Misschien kan die dan voor je bellen naar het ziekenhuis en uitleggen waarom controle wel belangrijk is, of jou geruststellen dat het ok is als dat over iets langer pas gebeurt? Kan me voorstellen dat je je er niet helemaal lekker bij voelt.

Ik heb nu via de ha bloed laten prikken en naar de interist gemaild en als het goed is belt deze morgen. Hopelijk kan en mag zij mij wel verder helpen.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

@:wolken Nee, mijn eerste echo staat ingepland op 7 april. Hoop dat dat nog doorgaat!
Spannend hoor! Loop je bij een verloskundige? Ik hoop ook zo dat ik wel eerder een echo mag krijgen dan de termijnecho, helemaal omdat mijn eerste zwangerchap is geeindigd in een missed abortion met 7 weken. Dan zou ik dus ruim een maand langer door moeten lopen in onzekerheid.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 21:00:11 #59
382129 crew  Donna
pi_192293500
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jaaa @:Donna! Weer samen zwanger! O+

@:wolken Nee, mijn eerste echo staat ingepland op 7 april. Hoop dat dat nog doorgaat!
Jaaaa, volgens mij zag ik al meer bekende namen, maar moet dan wel diep graven in m'n geheugen hoor. :@
Ben ook niet zo actief in het dreumes topic (en zondag is G. ook geen dreumes meer).

Jij ook gefeliciteerd @Wolken O+
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:25:58 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192294028
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn oudste wou ook niet aan de borst in het begin. Alleen met een tepelhoedje. Dus met zo’n hoedje gehannest en veel nakolven.

Nummer 2 was nog geen 10 minuten uit of ze hing al aan mn borst. Ik heb die eerste weken thuis met haar wel gekolfd, maar dat was meer voor vast wat voorraad dan noodzaak. Kan zoveel verschil maken!

Mijn buik doet moeilijk. Ik ben al 180x naar de wc geweest vandaag, inmiddels zijn mijn darmen wel leeg, maar alles voelt ongemakkelijk en gespannen.
Straks maar op tijd naar bed en dan zien we ‘t
wel weer.

Mijn man heeft vandaag bij zn baas aangegeven dat hij snapt dat het druk is op werk en dat zijn functie belangrijk is, maar dat hij na mijn bevalling zijn taak als partner en vader net even belangrijker vindt, Corona of niet. Zijn baas snapte dat goed, man moet dan wel telefonisch bereikbaar zijn voor spoed, maar is in principe dus de kraamweek vrij O+
O+ super
Resistance is futile.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:26:37 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192294045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:30 schreef Donna het volgende:
Een (on)gelukje zit in echt een klein hoekje :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Donna! *O*
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 21:34:48 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192294223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:30 schreef Donna het volgende:
Een (on)gelukje zit in echt een klein hoekje :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaa wat goed! *O* O+

Maar hoezo een ongelukje? Moest je veilig vrijen om weer het traject in te gaan? En dan is het dus een spontane zwangerschap? O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192294327
Donna *O*
En eens met SQ, 3x is scheepsrecht O+
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 22:32:10 #64
447051 crew  Peejtur
pi_192295450
Gefeliciteerd Donna! En thanks rest! :)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 05:29:03 #65
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_192297575
Gefeliciteerd Wolken en Donna!
Blood for breakfast, blood for lunch
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 07:17:43 #66
382129 crew  Donna
pi_192297803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jaaaa wat goed! *O* O+

Maar hoezo een ongelukje? Moest je veilig vrijen om weer het traject in te gaan? En dan is het dus een spontane zwangerschap? O+
De chromosoom uitslagen van de miskraam onderzoeken zijn waarschijnlijk nog niet binnen. We mogen gewoon zwanger raken, maar wilden dat zelf niet omdat dat als zo'n groot risico voelt. En dan ben je 1x onvoorzichtig :D

Ik schreef in dat andere topic dus mee vanwege de herhaalde miskramen, niet vanwege moeite met zwanger raken.
Moet dus straks ook maar even het ziekenhuis bellen of de uitslagen er zijn en of dat telefonisch kan.
pi_192299145
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:39:57 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_192299151
Oh wat fijn, gefeliciteerd olivia!
disclaimer
pi_192299182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Ooh wat fijn!! Gefeliciteerd!
pi_192299190
Gefeliciteerd @OliviaIsTaken O+ Benieuwd naar de naam van je verse baby O+
Protège moi de mes désirs.
pi_192299204
Wat een mooie bevalling zo op je UD Olivia! Gefeliciteerd met jullie dochter *O*
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 10:03:50 #72
382129 crew  Donna
pi_192299415
Gefeliciteerd, dat klinkt heel mooi zo Olivia! *O*
pi_192299509
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Wat klinkt dat heerlijk ontspannen en fijn. Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! 💕
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:21:00 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192299632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Gefeliciteerd, geniet ervan!
Resistance is futile.
pi_192299764
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Fantastisch nieuws! van harte!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192299887
Gefeliciteerd @olivia
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:46:04 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192299907
Gefeliciteerd *O* *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192300449
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Gefeliciteerd! En wat fijn dat alles zo vlot is gegaan!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192300720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Wat heerlijk! O+ Van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk gewenst!

Nog 1 mede maart UD te gaan, ik hoop dat je vlot mag volgen Sillie!
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 12:18:17 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192301026
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:17 schreef Donna het volgende:

[..]

De chromosoom uitslagen van de miskraam onderzoeken zijn waarschijnlijk nog niet binnen. We mogen gewoon zwanger raken, maar wilden dat zelf niet omdat dat als zo'n groot risico voelt. En dan ben je 1x onvoorzichtig :D

Ik schreef in dat andere topic dus mee vanwege de herhaalde miskramen, niet vanwege moeite met zwanger raken.
Moet dus straks ook maar even het ziekenhuis bellen of de uitslagen er zijn en of dat telefonisch kan.
Aha duidelijk ^O^ Even ter geruststelling: vaak vinden ze helemaal niks qua chromosomen en gooien ze het op domme pech. Hopelijk wordt er bij jullie ook niets gevonden :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Wow wat ontzettend fijn! En wat een vlotte bevalling! Ga nu maar lekker knorren met je gezinnetje O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 12:37:33 #81
382129 crew  Donna
pi_192301356
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aha duidelijk ^O^ Even ter geruststelling: vaak vinden ze helemaal niks qua chromosomen en gooien ze het op domme pech. Hopelijk wordt er bij jullie ook niets gevonden :*

Ik weet het, maar sowieso heel fijn om dat zo nu en dan toch even te horen.
Het is nu erg druk in het ziekenhuis, maar op 9 april krijgen we de uitslag telefonisch. :)
pi_192303914
Spannend Donna!


Ik ben drie kwartier geleden uitgegleden op de trap. Enkel de onderste twee treden en ik kwam heel zachtjes op mijn (niet te bescheiden) billen terecht. Ik voel de baby gewoon goed, heb geen pijn en ik verlies geen vocht of bloed. Is dit iets om het ziekenhuis voor te moeten bellen denken jullie? Ik neig naar niet bellen nu omdat alles gewoon normaal voelt (en het een uur rijden is..) 😳.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:35:11 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_192304042
Nee ik zou in deze specifieke situatie niet het ziekenhuis bellen. Alleen als je zelf véél pijn ervaart.
disclaimer
pi_192304160
Als je niet op je buik gevallen bent en je hebt nergens last van voor de rest, zie ik eigenlijk geen reden om een zkh te bellen. Maar ik kan me voorstellen dat het een flinke schrik is!

Iemand zei me laatst dat ze momenteel liever geen ziekenhuis bevallingen doen en dat de voorkeur naar thuis bevallingen gaan. Weet iemand of dat klopt?
pi_192304273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als je niet op je buik gevallen bent en je hebt nergens last van voor de rest, zie ik eigenlijk geen reden om een zkh te bellen. Maar ik kan me voorstellen dat het een flinke schrik is!

Iemand zei me laatst dat ze momenteel liever geen ziekenhuis bevallingen doen en dat de voorkeur naar thuis bevallingen gaan. Weet iemand of dat klopt?
Dat is wel wat mijn verloskundigenpraktijk verkondigt ja.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:52:00 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_192304300
Maar dat is geen reden om in paniek te raken, want dat is niet hetzelfde als niet in het ziekenhuis mogen bevallen cq thuis moeten bevallen ;)
disclaimer
pi_192304369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
Maar dat is geen reden om in paniek te raken, want dat is niet hetzelfde als niet in het ziekenhuis mogen bevallen cq thuis moeten bevallen ;)
Nee, dat is waar. Maar ik zou me toch bezwaard voelen in het ziekenhuis als ik prima thuis zou kunnen bevallen denk ik.
pi_192304420
/lurk

In deze regio gaat de voorkeur uit naar thuis bevallen. Mocht iemand toch poliklinisch willen dan wordt diegene overgedragen aan de klinische verloskundigen i.p.v. eigen verloskundige.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:06:27 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_192304499
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, dat is waar. Maar ik zou me toch bezwaard voelen in het ziekenhuis als ik prima thuis zou kunnen bevallen denk ik.
is er voor jou een duidelijk aanwijsbare bespreekbare reden waarom je in het ziekenhuis wil bevallen? Was je eerste bevalling traumatisch? Want dat zijn bijvoorbeeld wel redenen om er van af te wijken.
disclaimer
pi_192304549
Oké bedankt voor jullie advies. Ik kijk het gewoon even aan. Mocht er iets veranderen bel ik alsnog! :)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:10:45 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_192304554
Over ziekenhuizen gesproken, bij mijn (telefonische :P ) intake vertelde de verloskundige me dat ze weer een nieuw Protokoll hebben en dat is dat alle zwangeren van 39 en ouder een standaard consult bij de gynaecoloog krijgen en dat het tegenwoordig gangbaar is om deze groep met 39 weken in te leiden.
Ik ben benieuwd wat daar nu weer uit komt. Ik val gelukkig dit keer nét niet onder het obesitas-protocol maar ja, als daar het geriatrie-protocol overheen walst ben ik er per saldo ook niet veel mee opgeschoten :+
disclaimer
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:12:52 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192304577
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:10 schreef SQ het volgende:
Over ziekenhuizen gesproken, bij mijn (telefonische :P ) intake vertelde de verloskundige me dat ze weer een nieuw Protokoll hebben en dat is dat alle zwangeren van 39 en ouder een standaard consult bij de gynaecoloog krijgen en dat het tegenwoordig gangbaar is om deze groep met 39 weken in te leiden.
Ik ben benieuwd wat daar nu weer uit komt. Ik val gelukkig dit keer nét niet onder het obesitas-protocol maar ja, als daar het geriatrie-protocol overheen walst ben ik er per saldo ook niet veel mee opgeschoten :+
Je kan toch ook gewoon afwijken van dat protocol? Bij mijn laatste zwangerschap viel ik ook onder allerlei protocollen. Netjes bedankt voor de service en het verder afgeslagen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:15:42 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_192304612
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je kan toch ook gewoon afwijken van dat protocol? Bij mijn laatste zwangerschap viel ik ook onder allerlei protocollen. Netjes bedankt voor de service en het verder afgeslagen.
Tuurlijk, tuurlijk. Maar blijft altijd afwegen wat verstandiger is.
Ik ben niet voor protocollen volgen omdat het protocol is, maar ik ben ook niet voor protocollen weigeren omdat ze protocol zijn ;)
Onderzoeken lijken uit te wijzen dat de placentafunctie bij oudere moeders sneller afneemt. En daardoor kan het wel verstandig zijn.
Ik denk dat ik het maar even laat afhangen van hoe ik me tzt voel. Mijn jongste kwam er niet heel makkelijk uit, en ik vind het idee van een échte schouderdystocie bij een thuisbevalling ook niet zo prettig.
disclaimer
pi_192304613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:06 schreef SQ het volgende:

[..]

is er voor jou een duidelijk aanwijsbare bespreekbare reden waarom je in het ziekenhuis wil bevallen? Was je eerste bevalling traumatisch? Want dat zijn bijvoorbeeld wel redenen om er van af te wijken.
Traumatisch in die zin dat ik geen persweeën had en een uur heb geperst zonder ook maar iets van resultaat. Daarna is de vacuümpomp te voorschijn gekomen. Maar ik weet niet of zoiets icm met een inleiding als traumatisch wordt gezien.

Ik vind het op zich geen drama om thuis te bevallen, maar liever niet :)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:16:17 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_192304621
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Traumatisch in die zin dat ik geen persweeën had en een uur heb geperst zonder ook maar iets van resultaat. Daarna is de vacuümpomp te voorschijn gekomen. Maar ik weet niet of zoiets icm met een inleiding als traumatisch wordt gezien.
Dat kan alleen jij bepalen.
disclaimer
pi_192305477
Ik wil het liefst wel gewoon in het ziekenhuis bevallen. Mijn placenta kwam de vorige keer niet goed los en daardoor had ik bijna een liter bloed verloren. Ze stonden op het punt om me naar de OK te rijden toen hij alsnog loskwam. Als ik thuis was bevallen had ik met spoed naar het ziekenhuis gemoeten op dat moment.

Ik ga maandag met de vk overleggen. Bij mijn vorige afspraak hadden we het wel even over de bevalling gehad en toen leek het haar wel het verstandigst als ik in het ziekenhuis zou bevallen, maar dat was nog voor corona.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:03:09 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192306110
Ik ben net 40 geworden |:) en hier is niks over inleiden met 39 weken gezegd en ik ben nota bene medisch. Dus ach.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:05:02 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_192306149
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben net 40 geworden |:) en hier is niks over inleiden met 39 weken gezegd en ik ben nota bene medisch. Dus ach.
Oppergeriatrie!
disclaimer
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:08:38 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192306217
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Oppergeriatrie!
Eén voordeel, ik ben de weeën straks snel vergeten :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192308743
@Donna
Yay, gefeliciteerd!

@OlivialsTaken
Congrats! Wat fijn dat het thuis zo gegaan is! Bijzonder hoe de kinderen er dan doorheen slapen! <3
pi_192311880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Gefeliciteerd! *O*

Ik wilde gisteren nog op je post reageren met dat ik, een paar uur voordat de bevalling van mijn jongste begon, ook riep dat ik dacht dat ze het nog wel prima vond in mijn buik en nog niet van plan was te komen. :D
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 00:09:20 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192313389
Ik heb vandaag mijn bestelde positiekleding ontvangen. Wat een verademing O+ Ik deed vanochtend mijn normale broek aan voor het eerst in dagen (ja ik hing in pyjama op de bank :@) en dat zat echt niet meer lekker :X De nieuwe positiebroek is erg fijn!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192314900
Gefeliciteerd @OliviaIsTaken ! Wat fijn dat de kindjes er gewoon doorheen zijn geslapen. O+

Lekker @MaJo . Die van mij heb ik ook weer uit de kast getrokken, gewone broeken zaten echt niet lekker meer.

Voor mijn idee is mijn buik nu ook al veel groter dan vorige zwangerschap met deze termijn. Ik hoop dat er dan ook een net iets groter kindje uit komt. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192314915
Gefeliciteerd met je dochter en fijne bevalling @OliviaIsTaken O+
pi_192314936
Ik had even een bevalling gemist! Gefeliciteerd @OlivialsTaken !
pi_192315574
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:09 schreef PKM het volgende:

Voor mijn idee is mijn buik nu ook al veel groter dan vorige zwangerschap met deze termijn. Ik hoop dat er dan ook een net iets groter kindje uit komt. ;)
Mijn buik ook. :X Wilde het wat langer stil houden, maar op deze manier is het onmogelijk. Gelukkig werk ik thuis ivm corona. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_192319971
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Mijn buik ook. :X Wilde het wat langer stil houden, maar op deze manier is het onmogelijk. Gelukkig werk ik thuis ivm corona. :D
Mijn moeder viel het vandaag ook op dat er echt al een buik zit. :D Ben toch blij dat ik het al verteld had.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 14:23:56 #108
382129 crew  Donna
pi_192320078
Ik weet niet wanneer ik begin te groeien, maar idd het thuiswerken is nu wel fijn. En m'n moeder komt ook niet (risicogroep) op visite dus dat wordt hopelijk een grote verrassing straks.
pi_192320199
Nou, bij mij duurde het wel even hoor :) Vanaf mijn 15e week begon ik iets te zien, nu met 21 weken zie je wel dat ik in verwachting ben. Maar nog steeds vrij bescheiden heb ik het idee. De dochter van mijn collega is 12 weken en haar buik is bekant even groot als die van mij :') Ik had er ook wel wat meer van verwacht omdat het mijn tweede is, maar zolang de baby goed groeit is het voor mij verder prima :)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:20:00 #110
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192320779
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Proficiat!!! Knuffel uit 🇧🇪
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:39:16 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_192321076
Mijn buik is ook alleen maar zichtbaar als mijn darmen moeilijk doen. En dan zet het ook nog voornamelijk rond mijn maag uit :') ik pas de meeste dagen nog prima in mijn jeans.

Ik vind het altijd wel grappig als plattebuikmeisjes zeggen dat ze het met 8 weken écht niet meer konden verbergen :D ik zie dan eigenlijk nog steeds nooit iets. Ja, soms niet helemaal plat, maar ik ga er bij niemand van uit dat de buik altijd helemaal plat is. Na een flinke maaltijd is ie dat ook niet.
disclaimer
pi_192321914
Sun bij mij gaat de ontwikkeling precies hetzelfde. Nu pas een buikje en niet te vergelijken met andere van hetzelfde termijn. Ik dacht ook bij tweede ontplof ik vast. Terwijl broeken al vanaf 6 weken ofzo knellen. Al weken positie mode aan qua broeken. Nu ook shirts want dat lijkt anders nergens meer op. Zie qua buikfoto nu ook echt verschil met vorige week. Voel me al een walvis soms :X terwijl dat echt nog nergens op slaat :D
pi_192321999
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:39 schreef SQ het volgende:
Mijn buik is ook alleen maar zichtbaar als mijn darmen moeilijk doen. En dan zet het ook nog voornamelijk rond mijn maag uit :') ik pas de meeste dagen nog prima in mijn jeans.

Ik vind het altijd wel grappig als plattebuikmeisjes zeggen dat ze het met 8 weken écht niet meer konden verbergen :D ik zie dan eigenlijk nog steeds nooit iets. Ja, soms niet helemaal plat, maar ik ga er bij niemand van uit dat de buik altijd helemaal plat is. Na een flinke maaltijd is ie dat ook niet.
Ik kon het deze zwangerschap met 8 weken ook echt niet meer verbergen. En ik ben echt geen plattebuikmeisje :P Maar mijn buik ging de eerste weken echt al heel hard.

Dit was met 8 weken ongeveer.

pi_192322157
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik kon het deze zwangerschap met 8 weken ook echt niet meer verbergen. En ik ben echt geen plattebuikmeisje :P Maar mijn buik ging de eerste weken echt al heel hard.

Dit was met 8 weken ongeveer.

[ afbeelding ]
En hoe ziet je buik er nu uit?
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 17:12:33 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192322255
Ik vind dat ik nu wel echt een zwangere buik heb maar voor anderen is het waarschijnlijk gewoon een dikke buik :') ik heb altijd al wel last van buikvet dus ben ook meerdere malen gefeliciteerd met een niet bestaande zwangerschap :X

Ook werd ik de vorige keer 5 maanden zwanger geschat toen ik nog geen 6 weken was }:|

In zo’n positiebroek ligt de nadruk er ook wat meer op denk ik, van mij mogen mensen het nu in ieder geval wel zeggen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192322704
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En hoe ziet je buik er nu uit?
  zondag 29 maart 2020 @ 14:10:53 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192336530
Mijn buik is in de laatste 5 weken niet verder gegroeid en ik ben ook niet aangekomen, ondanks schrijnend gebrek aan yoga wegens corona.

Maar ik denk wel dat het er weer aan zit te komen, in week 10 hadden we het over formaat kers of pruim en nu zitten we op maatje appel. Dus kan niet zo heel lang meer op zich laten wachten voor er weer wat groei aankomt.
Resistance is futile.
  zondag 29 maart 2020 @ 14:13:21 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192336551
Ik had een paar dagen moeite met naar de wc gaan en daar had de baby net serieus genoeg van volgens mij :'). Ik kon echt geworstel voelen :+ . Nou ja, ff kakken en nu kan hij weer verder tukken.

Ik denk nu meer en meer dat het een jochie is.
Resistance is futile.
  zondag 29 maart 2020 @ 14:41:13 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_192336861
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik kon het deze zwangerschap met 8 weken ook echt niet meer verbergen. En ik ben echt geen plattebuikmeisje :P Maar mijn buik ging de eerste weken echt al heel hard.

Dit was met 8 weken ongeveer.

[ afbeelding ]
Ja, dát zie ik ook wel. Maar vaak zie ik dan nog steeds niets terwijl die persoon er van overtuigd is dat ze een enorme pens hebben, dat bedoel ik ;)

Ik ben van mezelf sowieso al vet, enorm veel buikvet en buikvel. Zal ook nooit een ronde buik krijgen of zo'n mooi bolletje, ik zwanger altijd over mijn hele lichaam. Zo'n vetprop op pootjes :')
disclaimer
pi_192336988
SQ _O-
pi_192337009
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, dát zie ik ook wel. Maar vaak zie ik dan nog steeds niets terwijl die persoon er van overtuigd is dat ze een enorme pens hebben, dat bedoel ik ;)

Ik ben van mezelf sowieso al vet, enorm veel buikvet en buikvel. Zal ook nooit een ronde buik krijgen of zo'n mooi bolletje, ik zwanger altijd over mijn hele lichaam. Zo'n vetprop op pootjes :')
Ooh op die manier :D haha ja daar moet ik ook altijd stiekem wel om lachen :D


Ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook, toen was ik gewoon helemaal rond :') Bij mijn tweede was ik heel erg afgevallen omdat ik niks binnen hield en toen had ik echt alleen een bolletje. En nu is het er een beetje tussenin :D
  zondag 29 maart 2020 @ 14:55:01 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_192337015
Ja nou ja, ik heb het inmiddels geaccepteerd. Vond het in mijn eerste zwangerschap wel uiterst teleurstellend, dat iedereen zo mooi zwanger leek te zijn en ik alleen maar ontzettend blubberde. Dus toen ik aan de tweede zwangerschap slank begon had ik goede hoop. Maar helaas, ook hier voornamelijk blubber en geen ronde bol. Dus nu bij de derde hoef ik me ook geen illusies meer te maken, geeft ook rust 8-)
disclaimer
pi_192339313
Bij de eerste zag ik het pas bij een week of 18 dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan.

Vanmorgen zei ik nog tegen mijn partner dat ik wel weer snapte dat ik het de eerste keer zo lang niet door had, ook nu heb ik gelukkig weinig symptomen op wat vermoeidheid na. Maar wie weet komt dat nog.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 29 maart 2020 @ 17:28:57 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_192339407
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:21 schreef Wolken het volgende:
Bij de eerste zag ik het pas bij een week of 18 dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan.

Vanmorgen zei ik nog tegen mijn partner dat ik wel weer snapte dat ik het de eerste keer zo lang niet door had, ook nu heb ik gelukkig weinig symptomen op wat vermoeidheid na. Maar wie weet komt dat nog.
Ik heb het ook nooit zo gehad. De eerste weken gevoelige borsten, maar dat is helemaal weg.
Het enige wat ik nu regelmatig merk is bandenpijn als ik snel opsta.
Ik vind het wel prettig, kan ik toch gewoon mijn ding blijven doen, ook zeker fijn nu ik 24/7 op mijn erf opgesloten zit met een peuter en een borderlinekleuter :')
disclaimer
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 17:49:31 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192339836
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:21 schreef Wolken het volgende:
Bij de eerste zag ik het pas bij een week of 18 dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan.

Vanmorgen zei ik nog tegen mijn partner dat ik wel weer snapte dat ik het de eerste keer zo lang niet door had, ook nu heb ik gelukkig weinig symptomen op wat vermoeidheid na. Maar wie weet komt dat nog.
Bij hoeveel weken kwam je er toen achter? Het kan ook zijn dat je de veranderingen niet opmerkte omdat je niet wist dat je zwanger was :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192342372
Hebben jullie ervaring met spataderen in/door de zwangerschap?
pi_192342652
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben jullie ervaring met spataderen in/door de zwangerschap?
Ik heb persoonlijk geen ervaring. Een collega had er heel erg last van (ze heeft het eens laten zien, toen schrok ik best wel), maar dat is na de geboorte weer helemaal goed gekomen.
pi_192343900
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben jullie ervaring met spataderen in/door de zwangerschap?
Geen ervaring nee, maar ik weet wel dat het kan voorkomen. Ik gebruik curanol (zalf), voor aambeien (ook zo’n klotekwaaltje), en op dat doosje staat dat het voor spataderen helpt. Misschien is dat wat?
pi_192344923
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb het ook nooit zo gehad. De eerste weken gevoelige borsten, maar dat is helemaal weg.
Het enige wat ik nu regelmatig merk is bandenpijn als ik snel opsta.
Ik vind het wel prettig, kan ik toch gewoon mijn ding blijven doen, ook zeker fijn nu ik 24/7 op mijn erf opgesloten zit met een peuter en een borderlinekleuter :')
Ik heb tot 2 weken geleden nog bv gegeven dus ik denk dat ik ook daar geen last van ga krijgen. Het was wel het eerste teken van een zwangerschap dat ik meteen echt helemaal droog stond van de ene op de andere dag incl zeer ontevreden dreumes.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 17:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij hoeveel weken kwam je er toen achter? Het kan ook zijn dat je de veranderingen niet opmerkte omdat je niet wist dat je zwanger was :)
16 weken. En ik was wel moe en de broeken zaten wat strakker maar dat kwam door de winterspekjes dacht ik ;)

Sorry NJ, geen ervaring mee.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 30 maart 2020 @ 06:24:41 #130
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_192348945
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Hebben jullie ervaring met spataderen in/door de zwangerschap?
Nope!
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_192349007
Ik word vandaag opgenomen voor het inleiden. We vertrekken zo richting het ziekenhuis. Geen idee of ik al ontsluiting heb, ze hebben aangegeven dat het indien dat niet zo is wel een aantal dagen kan duren. Ik hoop dat het wat vlotter gaat. Misschien post ik hier nog als het allemaal lang duurt, en anders volgt er hopelijk deze week babynieuws vanuit mij!
pi_192349096
Spannend Quattro, heel veel succes!
  maandag 30 maart 2020 @ 09:06:00 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_192349694
Oeh quattro, spannend hoor! Heel veel succes :*

Ik kreeg zojuist ook de uitslag van de NIPT, na 4 werkdagen :o
Via mail, dus zonder verdere uitleg, maar er zijn geen afwijkingen gevonden gelukkig O+
disclaimer
  maandag 30 maart 2020 @ 09:24:51 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192349898
Ik duim voor je Quattro!!

SQ, fijn! Hier duurde het echt wel langer eer de uitslag er was. Ze hebben het blijkbaar rustig daar nu :+.

Vandaag 38 weken. Ik heb al ananas in huis 8-). Nog ff pannenkoekenmix regelen. Seks begin ik niet meer aan hoor :{w #walvis.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192349908
Succes Quattro! Hopelijk gaat het vlot!

Hier nog geen baby. Ik ben het zat. Ik erger me dood aan mijn kids (en ze doen eigenlijk helemaal niks verkeerd); ik wil gewoon in een bubbel en me focussen op mn lijf (want ik heb wel af en aan voorweeen) en de baby maar HOE DAN met die andere 2 steeds om me heen.
  maandag 30 maart 2020 @ 09:35:29 #136
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192350030
Spannend @QuattroF! Heel veel succes!

Wat fijn @SQ, gefeliciteerd met de goede uitslag!

@silliegirl Hier werkte ananashart erg goed. De volgende ochtend had ik m’n baby. ;)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 09:35:49 #137
382129 crew  Donna
pi_192350036
Super fijn @SQ en snel zeg!

Spannend QuattroF. Succes!
  maandag 30 maart 2020 @ 09:43:21 #138
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192350124
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh mooi buikje.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_192355169
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:06 schreef SQ het volgende:
Oeh quattro, spannend hoor! Heel veel succes :*

Ik kreeg zojuist ook de uitslag van de NIPT, na 4 werkdagen :o
Via mail, dus zonder verdere uitleg, maar er zijn geen afwijkingen gevonden gelukkig O+
Ah, super fijn! Congrats!
pi_192355173
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 07:11 schreef QuattroF het volgende:
Ik word vandaag opgenomen voor het inleiden. We vertrekken zo richting het ziekenhuis. Geen idee of ik al ontsluiting heb, ze hebben aangegeven dat het indien dat niet zo is wel een aantal dagen kan duren. Ik hoop dat het wat vlotter gaat. Misschien post ik hier nog als het allemaal lang duurt, en anders volgt er hopelijk deze week babynieuws vanuit mij!
Succes vandaag! O+
pi_192355206
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:13 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk geen ervaring. Een collega had er heel erg last van (ze heeft het eens laten zien, toen schrok ik best wel), maar dat is na de geboorte weer helemaal goed gekomen.
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Geen ervaring nee, maar ik weet wel dat het kan voorkomen. Ik gebruik curanol (zalf), voor aambeien (ook zo’n klotekwaaltje), en op dat doosje staat dat het voor spataderen helpt. Misschien is dat wat?
Gaan we daar eens naar kijken..

M'n vriendin heeft er ineens onwijs last van. Of ja, nog niet echt last-last, maar ze zijn er ineens. Nare plekken ook.. Na de vorige zwangerschap had ze er één, die is niet weggetrokken en nu komen er ineens (veel) meer bij.. :{
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 17:34:01 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192357111
Veel succes Quatro! Ik hoop dat de bevalling snel inzet :*

Sillie hopelijk volg jij snel!

SQ fijn die snelle uitslag, en ook nog positief *O* Of negatief, hoe zeg je dat :')

Ik heb een bijzonder slechte dag. Sinds een paar dagen ben ik minder misselijk dus ik ben opeens in paniek dat het toch niet goed gaat. Daarnaast wil Noa opeens niets meer van me weten. Net ook heel slecht nieuws over mijn vader gekregen (zijn hart gaat achteruit en dat zal niet verbeteren). Hij zei dat hij de baby nog hoopt mee te maken ;( Waarom kan nooit iets gewoon goed gaan in mijn leven :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192357227
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:34 schreef MaJo het volgende:
Veel succes Quatro! Ik hoop dat de bevalling snel inzet :*

Sillie hopelijk volg jij snel!

SQ fijn die snelle uitslag, en ook nog positief *O* Of negatief, hoe zeg je dat :')

Ik heb een bijzonder slechte dag. Sinds een paar dagen ben ik minder misselijk dus ik ben opeens in paniek dat het toch niet goed gaat. Daarnaast wil Noa opeens niets meer van me weten. Net ook heel slecht nieuws over mijn vader gekregen (zijn hart gaat achteruit en dat zal niet verbeteren). Hij zei dat hij de baby nog hoopt mee te maken ;( Waarom kan nooit iets gewoon goed gaan in mijn leven :'(
Jouw laatste zin :'( Wat ongelooflijk klote voor jullie.

Zou een doppler je misschien wat meer zekerheid kunnen geven wanneer je je niet zo zeker meer voelt over je zwangerschap?
  maandag 30 maart 2020 @ 17:48:40 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_192357288
Majo :* volgens mij had Seven. dat ook op precies dezelfde termijn. Het is normaal dat de misselijkheid afneemt. Je hebt vrijdag weer een echo toch?
En inderdaad, misschien is een angelsounds ook wel wat voor jou? Al is het nu nog lastig te vinden hoor, dus wel even iets om af te wegen.

En wat betreft je vader een dikke :* ik hoop gewoon dat hij nog lang bij jullie mag zijn.
disclaimer
  maandag 30 maart 2020 @ 18:07:17 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192357559
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:34 schreef MaJo het volgende:
Veel succes Quatro! Ik hoop dat de bevalling snel inzet :*

Sillie hopelijk volg jij snel!

SQ fijn die snelle uitslag, en ook nog positief *O* Of negatief, hoe zeg je dat :')

Ik heb een bijzonder slechte dag. Sinds een paar dagen ben ik minder misselijk dus ik ben opeens in paniek dat het toch niet goed gaat. Daarnaast wil Noa opeens niets meer van me weten. Net ook heel slecht nieuws over mijn vader gekregen (zijn hart gaat achteruit en dat zal niet verbeteren). Hij zei dat hij de baby nog hoopt mee te maken ;( Waarom kan nooit iets gewoon goed gaan in mijn leven :'(
Sneu van je vader, ik hoop dat hij nog een tijdje meegaat ;( .

9 weken en ik was van behoorlijk misselijk ineens nergens meer last van. Ik was totaal in paniek en ik kon op het hartjesspreekuur komen, toen hebben ze een snelle echo gedaan.

Virtuele hug voor je :*
Resistance is futile.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:10:59 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192357622
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 07:11 schreef QuattroF het volgende:
Ik word vandaag opgenomen voor het inleiden. We vertrekken zo richting het ziekenhuis. Geen idee of ik al ontsluiting heb, ze hebben aangegeven dat het indien dat niet zo is wel een aantal dagen kan duren. Ik hoop dat het wat vlotter gaat. Misschien post ik hier nog als het allemaal lang duurt, en anders volgt er hopelijk deze week babynieuws vanuit mij!
Succes! O+
Resistance is futile.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 18:30:45 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192357939
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jouw laatste zin :'( Wat ongelooflijk klote voor jullie.

Zou een doppler je misschien wat meer zekerheid kunnen geven wanneer je je niet zo zeker meer voelt over je zwangerschap?
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:48 schreef SQ het volgende:
Majo :* volgens mij had Seven. dat ook op precies dezelfde termijn. Het is normaal dat de misselijkheid afneemt. Je hebt vrijdag weer een echo toch?
En inderdaad, misschien is een angelsounds ook wel wat voor jou? Al is het nu nog lastig te vinden hoor, dus wel even iets om af te wegen.

En wat betreft je vader een dikke :* ik hoop gewoon dat hij nog lang bij jullie mag zijn.
Ik had al besloten een angel sound aan te schaffen als de echo van vrijdag goed is, aangezien mijn eerste echo daarna pas met 20 weken is :Y

Ik hoop ook dat mijn papsie nog lang bij ons blijft maar het zat er al wel een tijdje aan te komen. Hij leeft eigenlijk al 16 jaar op geleende tijd en dat houdt natuurlijk een keertje op. Ik hoop echt dat hij de baby nog (een tijdje) mee kan maken O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192358789
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

[..]

Ik had al besloten een angel sound aan te schaffen als de echo van vrijdag goed is, aangezien mijn eerste echo daarna pas met 20 weken is :Y

Ik hoop ook dat mijn papsie nog lang bij ons blijft maar het zat er al wel een tijdje aan te komen. Hij leeft eigenlijk al 16 jaar op geleende tijd en dat houdt natuurlijk een keertje op. Ik hoop echt dat hij de baby nog (een tijdje) mee kan maken O+
Ik duim met je mee. Ik hoop het ook zo voor jullie. O+
pi_192359194
Majo :* Dat het maar snel vrijdag is.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 20:38:34 #150
382129 crew  Donna
pi_192360230
Majo ik duim dat het snel vrijdag is en je daarna fijn met de Angelsound aan de slag kan!

Sterkte met je vader :*
pi_192360790
Majo, veel sterkte voor en met je vader :*
Vwb je afnemende klachten, dat kan inderdaad maar ik snap heel goed dat je met jouw historie snel aan het twijfelen slaat. Dat de tijd tot vrijdag maar mag vliegen!
pi_192366128
Sterkte MaJo. :*

UD hier. Nog geen baby. }:|
  dinsdag 31 maart 2020 @ 07:45:52 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192366167
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 07:38 schreef silliegirl het volgende:
Sterkte MaJo. :*

UD hier. Nog geen baby. }:|
:{

Hang in there..! Hopelijk komt je kleine heel snel.
Resistance is futile.
pi_192367350
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 07:38 schreef silliegirl het volgende:
Sterkte MaJo. :*

UD hier. Nog geen baby. }:|
Spannend!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:21:48 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_192367911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 07:38 schreef silliegirl het volgende:
Sterkte MaJo. :*

UD hier. Nog geen baby. }:|
1 april trololbaby?
We gaan er voor!

Mijn tweede trimester is gisteren ingegaan en ineens willen mijn jeans niet meer dicht. Of ja, alles is vet dus dicht krijg ik ze wel, maar hoogst oncomfortabel :')

Dus ik heb besloten voorlopig te gaan wonen in een oude positiejogger die ik nog ergens op zolder vond :')
disclaimer
pi_192367944
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:21 schreef SQ het volgende:

[..]

1 april trololbaby?
We gaan er voor!

Mijn tweede trimester is gisteren ingegaan en ineens willen mijn jeans niet meer dicht. Of ja, alles is vet dus dicht krijg ik ze wel, maar hoogst oncomfortabel :')

Dus ik heb besloten voorlopig te gaan wonen in een oude positiejogger die ik nog ergens op zolder vond :')
Zou wel in de hele setting van deze baby passen ja: Verrassing! Ik zit in jouw buik!
Ik kom in maart hoor!
Grapje! Toch 1 april! Verrassing!
:+
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 11:13:25 #157
447051 crew  Peejtur
pi_192368729
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:21 schreef SQ het volgende:

[..]

1 april trololbaby?
We gaan er voor!

Mijn tweede trimester is gisteren ingegaan en ineens willen mijn jeans niet meer dicht. Of ja, alles is vet dus dicht krijg ik ze wel, maar hoogst oncomfortabel :')

Dus ik heb besloten voorlopig te gaan wonen in een oude positiejogger die ik nog ergens op zolder vond :')
Hoe kan jouw 2e trimester gisteren in zijn gegaan terwijl de onze volgens onze app al vrijdag inging? Jouw UD is eerder.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:16:43 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_192368780
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:13 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hoe kan jouw 2e trimester gisteren in zijn gegaan terwijl de onze volgens onze app al vrijdag inging? Jouw UD is eerder.
tweede trimester begint op 13 weken, maar sommige apps houden 12 weken aan.
disclaimer
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:21:19 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_192368864
Oh, ik zie zelfs dat de grens nog meer fluide is, 12,13 of 14 weken. Ik hou zelf altijd 13 aan, voelt het meest logisch.
disclaimer
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:22:54 #160
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192368892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zou wel in de hele setting van deze baby passen ja: Verrassing! Ik zit in jouw buik!
Ik kom in maart hoor!
Grapje! Toch 1 april! Verrassing!
:+
:D :')

Hoop dat baby snel komt! :Y

Ik had gisteren heeel veel harde buiken. Hoop dat het al wat opgeleverd heeft. Donderdag weer controle.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192374054
Sillie hopelijk de baby snel!
Majo wat spannend allemaal. Nare situatie.
Sq, dat heb je met je oude broeken dan nog lang volgehouden. Ik hadzonder buikje echt al super snel last. Voordeel van thuis zitten: maakt het uit als het maar lekker zit toch. Ik leef nu ook in mijn oud spul, en het voelt heerlijk.

Net kort gewandeld. Zagen al snel een bankje uit de wind, tussen de fluitende vogels. Kind zonder jas en ik heb me daar toch zitten genieten. Kon zo in slaap vallen. Bloedheet gewoon. Eenmaal in het bos kon de sjaal weer om. Gek verschil dan.
pi_192381065
Nou, een UD baby gaat het volgens mij niet meer worden. Dan moet het nu wel heel snel gaan.

Maar! Ik ben wel bevallen van een slak inmiddels :'). Die heb ik bij de vorige 2 niet bewust gezien :o
  dinsdag 31 maart 2020 @ 23:06:13 #163
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192381903
Ik heb nu die slak van spongebob op m'n netvlies :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192382207
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb nu die slak van spongebob op m'n netvlies :').
_O-
  woensdag 1 april 2020 @ 07:20:45 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192384578
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 22:16 schreef silliegirl het volgende:
Nou, een UD baby gaat het volgens mij niet meer worden. Dan moet het nu wel heel snel gaan.

Maar! Ik ben wel bevallen van een slak inmiddels :'). Die heb ik bij de vorige 2 niet bewust gezien :o
Bevallen van een slak :+

Weer wat geleerd :P
Resistance is futile.
pi_192384749
:+

*meldt.

Nog zonder baby.

Vandaag heb ik les voor de opleiding die ik volg. Ik ben eigenlijk afgemeld, maar nu de les online is ipv op locatie en er toch nog geen baby is check ik ook maar in.
Iets met als ik dan toch maar zit te wachten...
pi_192384779
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:52 schreef silliegirl het volgende:
:+

*meldt.

Nog zonder baby.

Vandaag heb ik les voor de opleiding die ik volg. Ik ben eigenlijk afgemeld, maar nu de les online is ipv op locatie en er toch nog geen baby is check ik ook maar in.
Iets met als ik dan toch maar zit te wachten...
De ultieme 1 april grap: je ouders bellen en zeggen dat je zojuist bevallen bent :D

Of kan zoiets niet :')
  woensdag 1 april 2020 @ 08:00:45 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192384811
En dan een foto van je oudste sturen en kijken of ze het doorhebben _O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192384825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:00 schreef Lemijn het volgende:
En dan een foto van je oudste sturen en kijken of ze het doorhebben _O- .
:D !
pi_192386557
Jeej, sillie, de slak is er uit!
En nog even een online les volgen :D

Hier naar de verloskundige geweest, maar niet veel opgeschoten. Ze heeft het hoofdje proberen te meten (doet geen officiële echo’s) en dat was natuurlijk nog steeds klein. Nu voor volgende week een afspraak bij de gynaecoloog voor nieuwe metingen en conclusie...nog maar even afwachten dus.
Verder was wel alles prima gelukkig.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:25:39 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_192386655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:19 schreef Nolita het volgende:
Jeej, sillie, de slak is er uit!
En nog even een online les volgen :D

Hier naar de verloskundige geweest, maar niet veel opgeschoten. Ze heeft het hoofdje proberen te meten (doet geen officiële echo’s) en dat was natuurlijk nog steeds klein. Nu voor volgende week een afspraak bij de gynaecoloog voor nieuwe metingen en conclusie...nog maar even afwachten dus.
Verder was wel alles prima gelukkig.
Voel je je al wat rustiger? Of is het nog spannend?

Slijmprop voor sillie! Dan is er iig al iets aan het ontsluiten :D
disclaimer
  woensdag 1 april 2020 @ 11:58:36 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192388446
Ben benieuwd hoe het met Quattro gaat!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192389677
Hoi allemaal!

Babynieuws! Gisteren om 15:27 uur zijn wij ouders geworden van een prachtige dochter. Maandagochtend is het ballonnetje geplaatst, die viel er maandagavond uit. Dinsdagochtend om 07:30 uur zijn mijn vliezen gebroken, en na een enorme weeënstorm (en dat zonder opwekkend infuus) is in ongeveer 8 uurtjes onze dochter geboren. Helaas is haar gezondheid anders dan we vooraf hadden verwacht. Ze is gisteren al succesvol geopereerd maar dat zal de komende weken/maanden sowieso nog twee keer moeten. De komende 3-4 weken moet ze helaas op de Nicu blijven. Waarschijnlijk mogen wij het Ronald McDonaldhuis in als we dat zelf willen, of we rijden op en neer (50 minuten enkele reis). Tot vrijdag blijf ik in ieder geval ook opgenomen in het ziekenhuis.

Emotioneel gezien is het allemaal behoorlijk zwaar maar gelukkig genieten we ook ontzettend van haar. Ze heeft een hoofd vol met pikzwart haar en ze is geweldig lief.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192390182
Ik wilde een bedankje komen posten voor al jullie felicitaties, maar ik lees zojuist iets veel belangrijkers.

Gefeliciteerd QF!! *O*
Wat vervelend dat haar gezondheid toch tegenviel, maar fijn dat de eerste operatie succesvol is uitgevoerd. Heel veel sterkte, laat die tranen toe en ik hoop dat de komende weken heel voorspoedig mogen verlopen :*
pi_192390524
Quattro, gefeliciteerd met jullie meisje! Mooie naam hebben jullie haar gegeven.

En tegelijkertijd; wat heftig voor jullie. Geniet van de fijne momenten met elkaar maar laat ook het verdriet toe, want dat mag er net zo goed zijn! Heel veel sterkte voor jullie! :*
  woensdag 1 april 2020 @ 13:50:52 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_192390716
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, quattro!
Wat vreselijk naar daar haar gezondheid toch slechter is dan gehoopt ;(
Hopelijk kunnen jullie toch genieten van elkaar. Veel kracht toegewenst voor de komende tijd :*
disclaimer
pi_192390904
Ik sluit me aan bij wat hierboven werd gepost Quattro. Gefeliciteerd!
pi_192390963
Gefeliciteerd met de geboorte! O+
Heel veel kracht gewenst dan voor de komende weken.. O+
  woensdag 1 april 2020 @ 14:22:59 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192391422
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik sluit me aan bij wat hierboven werd gepost Quattro. Gefeliciteerd!
En ik ook! Gefeliciteerd Quattro! Ik hoop dat de situatie maar snel mag verbeteren. Maar ga ook vooral genieten van haar O+. Mooie naam ook O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192391665
Gefeliciteerd Quattro met de geboorte van jullie dochter! O+ *O*. Wat een achtbaan deze eerste dagen / weken. Heel veel sterkte, hopelijk gaat alles voorspoedig en kunnen jullie daarna verder thuis aan elkaar wennen en in alle rust genieten :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 15:02:49 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192392112
Gefeliciteerd Quattro met de geboorte van jullie dochter O+ Heel veel sterkte de komende weken :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192392245
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:50 schreef SQ het volgende:
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, quattro!
Wat vreselijk naar daar haar gezondheid toch slechter is dan gehoopt ;(
Hopelijk kunnen jullie toch genieten van elkaar. Veel kracht toegewenst voor de komende tijd :*
Precies dit. Van harte gefeliciteerd!
pi_192392541
Gefeliciteerd @QuattroF . En sterkte, wat jammer dat jullie xo moeten starten. :*

@silliegirl ik moest lachen om je slak. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192393542
Quattro gefeliciteerd! En sterkte met de medische behandelingen! Lijkt me ontzettend moeilijk.
pi_192394180
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:00 schreef QuattroF het volgende:
Hoi allemaal!

Babynieuws! Gisteren om 15:27 uur zijn wij ouders geworden van een prachtige dochter. Maandagochtend is het ballonnetje geplaatst, die viel er maandagavond uit. Dinsdagochtend om 07:30 uur zijn mijn vliezen gebroken, en na een enorme weeënstorm (en dat zonder opwekkend infuus) is in ongeveer 8 uurtjes onze dochter geboren. Helaas is haar gezondheid anders dan we vooraf hadden verwacht. Ze is gisteren al succesvol geopereerd maar dat zal de komende weken/maanden sowieso nog twee keer moeten. De komende 3-4 weken moet ze helaas op de Nicu blijven. Waarschijnlijk mogen wij het Ronald McDonaldhuis in als we dat zelf willen, of we rijden op en neer (50 minuten enkele reis). Tot vrijdag blijf ik in ieder geval ook opgenomen in het ziekenhuis.

Emotioneel gezien is het allemaal behoorlijk zwaar maar gelukkig genieten we ook ontzettend van haar. Ze heeft een hoofd vol met pikzwart haar en ze is geweldig lief.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd *O* mooie naam

Wb het Ronald mc Donald huis... ik raad het jullie van harte aan, lekker dicht bij jullie kleintje en geen slopende reizen. Ik vond het ondanks de enorme hectiek een hele fijne plek.
S. 2014
J. 2016
pi_192394558
Bedankt allemaal voor jullie felicitaties. ❤
  woensdag 1 april 2020 @ 17:30:57 #187
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192394963
Gefeliciteerd Quattro! Alle geluk 🍀 O+

Ik kan je vanuit mijn nicu ervaring aanraden om een dagboekje bij te houden, fijn om een beetje grip te houden op de rollercoaster en om terug te kunnen lezen.

Ik hoop dat het kolven je ook heel erg mee valt! Nog een tip: een kolf bh is een life saver! ):O ;)

Nogmaals veel geluk met jullie knappe meid!
pi_192395146
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:30 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gefeliciteerd Quattro! Alle geluk 🍀 O+

Ik kan je vanuit mijn nicu ervaring aanraden om een dagboekje bij te houden, fijn om een beetje grip te houden op de rollercoaster en om terug te kunnen lezen.

Ik hoop dat het kolven je ook heel erg mee valt! Nog een tip: een kolf bh is een life saver! ):O ;)

Nogmaals veel geluk met jullie knappe meid!
Geldbesparende toevoeging: pak een oude beha of koop voor een grijpstuiver eentje bij de zeeman en knip een kruisje ter hoogte van je tepel. Voilà, kolfbeha ^O^
pi_192395448
Gefeliciteerd Quattro! Ik hoop dat jullie er ondanks de situatie toch van kunnen genieten!
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 18:29:38 #190
382129 crew  Donna
pi_192395968
Gefeliciteerd met jullie meisje Quattro en veel sterkte! 🍀
pi_192396425
Gefeliciteerd Quattro!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192396594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

De ultieme 1 april grap: je ouders bellen en zeggen dat je zojuist bevallen bent :D

Of kan zoiets niet :')
haha, even uit lurkstand, Ik ben daadwerkelijk op 1 april bevallen, snelle bevalling en ik was 's morgens nog bij mijn ouders op de koffie geweest. Mijn moeder was des duivels toen mijn man belde dat ze weer oma was geworden en ze is samen met mijn zusje nog 's avonds om 10 uur op kraamvisite gekomen, omdat ze het echt met eigen ogen wilde zien :)
  woensdag 1 april 2020 @ 19:22:53 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192396944
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:00 schreef QuattroF het volgende:
Hoi allemaal!

Babynieuws! Gisteren om 15:27 uur zijn wij ouders geworden van een prachtige dochter. Maandagochtend is het ballonnetje geplaatst, die viel er maandagavond uit. Dinsdagochtend om 07:30 uur zijn mijn vliezen gebroken, en na een enorme weeënstorm (en dat zonder opwekkend infuus) is in ongeveer 8 uurtjes onze dochter geboren. Helaas is haar gezondheid anders dan we vooraf hadden verwacht. Ze is gisteren al succesvol geopereerd maar dat zal de komende weken/maanden sowieso nog twee keer moeten. De komende 3-4 weken moet ze helaas op de Nicu blijven. Waarschijnlijk mogen wij het Ronald McDonaldhuis in als we dat zelf willen, of we rijden op en neer (50 minuten enkele reis). Tot vrijdag blijf ik in ieder geval ook opgenomen in het ziekenhuis.

Emotioneel gezien is het allemaal behoorlijk zwaar maar gelukkig genieten we ook ontzettend van haar. Ze heeft een hoofd vol met pikzwart haar en ze is geweldig lief.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Quattro O+

Prachtige naam, ik hoop dat jullie ondanks de omstandigheden toch hier en daar een beetje kunnen genieten van jullie geweldig lieve meisje met pikzwart haar.
Resistance is futile.
pi_192397518
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Voel je je al wat rustiger? Of is het nog spannend?


Slijmprop voor sillie! Dan is er iig al iets aan het ontsluiten :D
Ik vind het nog wel spannend, maar heb ergens ook wel vertrouwen dat het gewoon een kleintje is. Ze kon me geen percentielen geven dus ik heb de curve van Google gehaald en daarin de metingen van vandaag en 5 weken geleden gezet. Daarmee lijkt de kleine net onder het p5 lijntje netjes te volgen dus dat is al een fijne conclusie die ik zelf trek.
Ik hoop vooral op een bevestiging van klein kind en verder geen medische indicatie gevolgen enzo, ik zou mijn zwangerschap dit keer graag bij de vk af willen ronden.

Quattro gefeliciteerd en dus tegen de statistieken in ook gewoon een meisje! :D
Wat een tegenvaller dat haar gezondheid anders is dan verwacht, veel sterkte de komende weken. Hopelijk verlopen alle operaties voorspoedig. :*
pi_192397965
Van harte Quattro! Mooie naam O+
Wat verdrietig dat haar gezondheid toch wat minder goed was. Ik duim voor het aller beste en vooral dat jullie veel samen kunnen zijn!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 april 2020 @ 20:27:21 #196
269689 crew  Viv
pi_192398366
Quattro gefeliciteerd!! Fijn dat jullie onder de gegeven omstandigheden toch weten te genieten. O+ Veel sterkte en geluk de komende tijd.

En mocht je fulltime kolven, dan mag je altijd DM'en. :*
pi_192399107
Gefeliciteerd met je dochter. Mooie naam.
Sterkte de komende periode :*
pi_192406266
*meldt weer.

Nog steeds babyloos.

Straks controle aan huis, als het kan strippen ze dan. Hopelijk gebeurd er al wat, want al die verd*mde voorweeen kosten me me mijn nachtrust en ze doen zeer }:|
  donderdag 2 april 2020 @ 10:03:19 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_192406609
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:41 schreef silliegirl het volgende:
*meldt weer.

Nog steeds babyloos.

Straks controle aan huis, als het kan strippen ze dan. Hopelijk gebeurd er al wat, want al die verd*mde voorweeen kosten me me mijn nachtrust en ze doen zeer }:|
Hopelijk kunnen ze je lekker loswoelen en heb je snel je baby, sillie :*
disclaimer
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 10:08:54 #200
382129 crew  Donna
pi_192406675
Hopelijk lukt het strippen sillie!
pi_192406843
Bedankt voor alle felicitaties en voor de tip van de kolfbh!

En ik hoop dat jij ook snel je baby in je armen hebt Sillie. Hopelijk kun je gestript worden en helpt het! Veel succes. 🍀
  donderdag 2 april 2020 @ 11:28:56 #202
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192407980
Je geduld wordt op de proef gesteld sillie! Maar kan nooit meer lang duren nu.

Net terug van de gyn, goedgekeurd, alles prima en tot volgende week. Maar ik hoop dat ik voor die tijd al terug mag :P maar zal wel niet :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192408598
Ik zit een beetje met een dilemma en ik wil jullie mening graag horen. Ik bel morgen trouwens ook even de VK wanneer de situatie nog iets actueler is om ook haar mening te horen.

Ik werk 30 uur per week bij de AH op de broodafdeling. Ik vraag me dus af of dit nog verantwoord is. Ik weet dat zwangeren niet in de risicogroep vallen (voor zover dat klopt....), maar toch knaagt het. Ik ben niet zo heel bang aangelegd en als ik niet zwanger zou zijn zou ik er geen enkele moeite mee hebben om te werken. Maar nu... Ik voel me tekort schieten naar mijn ongeboren kind toe als ik blijf doorwerken.

Ik heb geluk dat bijna alle klanten afstand houden en we hebben op de afdeling zelf er ook alles aan gedaan zodat er tussen het personeel ook genoeg afstand is. Zelf hou ik me uiteraard ook aan alle maatregelen.

Wat vinden jullie?
  donderdag 2 april 2020 @ 12:19:03 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_192409052
Persoonlijke mening? Ik denk dat het geen enkel probleem is. Je hebt geen direct contact met klanten en kunt makkelijk afstand houden. Voor jezelf of je zwangerschap maakt het dus niet uit, corona technisch.

Als je boodschappen gaat doen loop je evenveel risico.
disclaimer
pi_192409570
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:19 schreef SQ het volgende:
Persoonlijke mening? Ik denk dat het geen enkel probleem is. Je hebt geen direct contact met klanten en kunt makkelijk afstand houden. Voor jezelf of je zwangerschap maakt het dus niet uit, corona technisch.

Als je boodschappen gaat doen loop je evenveel risico.
Ja, zoiets dacht ik dus ook wel. Maar stel dat ik besmet raak, ben ik bang voor een schuldgevoel dat ik er niet alles aan gedaan heb om de baby te beschermen ofzo.

Het is voor een deel ook gewoon een psychisch ding denk ik.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:21:23 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192410322
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:41 schreef silliegirl het volgende:
*meldt weer.

Nog steeds babyloos.

Straks controle aan huis, als het kan strippen ze dan. Hopelijk gebeurd er al wat, want al die verd*mde voorweeen kosten me me mijn nachtrust en ze doen zeer }:|
Sjongejonge, die kleine van je laat wel op zich wachten, hee.

Succes met strippen!
Resistance is futile.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:35:55 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192410531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik dus ook wel. Maar stel dat ik besmet raak, ben ik bang voor een schuldgevoel dat ik er niet alles aan gedaan heb om de baby te beschermen ofzo.

Het is voor een deel ook gewoon een psychisch ding denk ik.
Ik heb juist de indruk dat ik het immuunsysteem van een stier heb nu ik zwanger ben, dus ik ben zelf juist minder bang. Ik werk gewoon op kantoor, ik spreek dagelijks mensen die terugkomen van een rit naar Italië en Spanje enzo. Ik let wel beetje op afstand en handen wassen trouwens.
Resistance is futile.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:37:39 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_192410546
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb juist de indruk dat ik het immuunsysteem van een stier heb nu ik zwanger ben, dus ik ben zelf juist minder bang. Ik werk gewoon op kantoor, ik spreek dagelijks mensen die terugkomen van een rit naar Italië en Spanje enzo. Ik let wel beetje op afstand en handen wassen trouwens.
Da's maar goed ook, want na de bevalling stort het vaak helemaal in. Ik kan denk ik wel incalculeren wanneer ik aan de beurt ben voor covid-19 :')
disclaimer
pi_192410864
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:37 schreef SQ het volgende:

[..]

Da's maar goed ook, want na de bevalling stort het vaak helemaal in. Ik kan denk ik wel incalculeren wanneer ik aan de beurt ben voor covid-19 :')
Beetje positief graag, ik ben bijna aan de beurt om te bevallen ja :p

Strippen is gelukt, ik had al 3 cm. Nu maar hopen dat het op gang komt.
pi_192411339
Mijn immuunsysteem is juist helemaal naar de maan :') De eerste weken van de zwangerschap moest ik heel veel hoesten, en nu ook weer. Geen koorts verder ofzo, maar dat hoesten :X Soms blijf ik zo erg hangen in mijn hoest dat ik moet overgeven en laten we het maar niet hebben over de incontinentie :+ Ik ben dan ook al zo'n 2,5 week niet buiten geweest.

Fijn dat het strippen is gelukt Silliegirl! Hoop dat het snel op gang komt nu.

Ik denk dat je dat voor jezelf moet bepalen Sunshine. Is het misschien mogelijk dat je alleen achter de balie werkt zodat je ook niet per ongeluk in contact komt met klanten?

Gefeliciteerd Quattro en sterkte de aankomende tijd *;
  donderdag 2 april 2020 @ 14:58:13 #211
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192411817
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:00 schreef QuattroF het volgende:
Hoi allemaal!

Babynieuws! Gisteren om 15:27 uur zijn wij ouders geworden van een prachtige dochter. Maandagochtend is het ballonnetje geplaatst, die viel er maandagavond uit. Dinsdagochtend om 07:30 uur zijn mijn vliezen gebroken, en na een enorme weeënstorm (en dat zonder opwekkend infuus) is in ongeveer 8 uurtjes onze dochter geboren. Helaas is haar gezondheid anders dan we vooraf hadden verwacht. Ze is gisteren al succesvol geopereerd maar dat zal de komende weken/maanden sowieso nog twee keer moeten. De komende 3-4 weken moet ze helaas op de Nicu blijven. Waarschijnlijk mogen wij het Ronald McDonaldhuis in als we dat zelf willen, of we rijden op en neer (50 minuten enkele reis). Tot vrijdag blijf ik in ieder geval ook opgenomen in het ziekenhuis.

Emotioneel gezien is het allemaal behoorlijk zwaar maar gelukkig genieten we ook ontzettend van haar. Ze heeft een hoofd vol met pikzwart haar en ze is geweldig lief.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd en mooie naam.

Knuffie uit 🇧🇪
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_192413671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Beetje positief graag, ik ben bijna aan de beurt om te bevallen ja :p

Strippen is gelukt, ik had al 3 cm. Nu maar hopen dat het op gang komt.
Misschien ga je voor de mooie datum, 04-04-2020 ? :9
Hopelijk al eerder resultaat! O+
pi_192413720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit een beetje met een dilemma en ik wil jullie mening graag horen. Ik bel morgen trouwens ook even de VK wanneer de situatie nog iets actueler is om ook haar mening te horen.

Ik werk 30 uur per week bij de AH op de broodafdeling. Ik vraag me dus af of dit nog verantwoord is. Ik weet dat zwangeren niet in de risicogroep vallen (voor zover dat klopt....), maar toch knaagt het. Ik ben niet zo heel bang aangelegd en als ik niet zwanger zou zijn zou ik er geen enkele moeite mee hebben om te werken. Maar nu... Ik voel me tekort schieten naar mijn ongeboren kind toe als ik blijf doorwerken.

Ik heb geluk dat bijna alle klanten afstand houden en we hebben op de afdeling zelf er ook alles aan gedaan zodat er tussen het personeel ook genoeg afstand is. Zelf hou ik me uiteraard ook aan alle maatregelen.

Wat vinden jullie?
Ik ben echt best wel voorzichtig met m'n (zwangere) vrouw, vind zwanger zijn in deze situatie maar drie keer niks.. maar ze werkt er niet minder om. Of ja, ze werkt minder, want we nemen momenteel geen opvang af, maar qua werken ben ik er niet bang van. Dan zou ze ook (gewoon) niet meer naar buiten kunnen. Ik denk dat juist op het werk je nog meer bewust bent van het schoon houden en afstand bewaren namelijk..
pi_192415213
Zou me inderdaad ook niet heel druk maken maar wat ik bij mij dan weer gek vind is dat mijn bedrijfsarts zegt: als de collega's weer naar kantoor mogen, mag jij nog niet. Qua zwangere ben ik toch kwetsbaar, zegt hij. Dat is voor mij wel volkomen nieuw. Nou vond hij ook dat je geen migraine kan krijgen van storm (luchtdruk verschillen) en dat is echt wel zo. Maar toch. Ze nemen me wel extra in bescherming. Maar goed, zolang je afstand kan houden van anderen, lijkt het me geen punt . Ik kom zelf nergens, ook niet in super, man doet alles en vind ik nu wel prima. Hij is denk ik groter risico dan ik met hoge bloeddruk en overgewicht...

Sillie wat spannend, nu gaat het vast snel!!
  donderdag 2 april 2020 @ 19:22:02 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192416272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Beetje positief graag, ik ben bijna aan de beurt om te bevallen ja :p

Strippen is gelukt, ik had al 3 cm. Nu maar hopen dat het op gang komt.
Place your bets!

Ik denk morgen voor 15:00 ^O^
Resistance is futile.
  donderdag 2 april 2020 @ 19:23:07 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192416297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:28 schreef Miezziej het volgende:
Mijn immuunsysteem is juist helemaal naar de maan :') De eerste weken van de zwangerschap moest ik heel veel hoesten, en nu ook weer. Geen koorts verder ofzo, maar dat hoesten :X Soms blijf ik zo erg hangen in mijn hoest dat ik moet overgeven en laten we het maar niet hebben over de incontinentie :+ Ik ben dan ook al zo'n 2,5 week niet buiten geweest.

Fijn dat het strippen is gelukt Silliegirl! Hoop dat het snel op gang komt nu.

Ik denk dat je dat voor jezelf moet bepalen Sunshine. Is het misschien mogelijk dat je alleen achter de balie werkt zodat je ook niet per ongeluk in contact komt met klanten?

Gefeliciteerd Quattro en sterkte de aankomende tijd *;
Ik dacht dat ik de enige was. GVD vorige week niezen op m'n werk, enorm gênant. En ik was al op weg naar de plee! :(
Resistance is futile.
  donderdag 2 april 2020 @ 19:25:17 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192416331
Continentie, wat is dat? :')

En sillie, yay voor de stripper :+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192420514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:51 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Misschien ga je voor de mooie datum, 04-04-2020 ? :9
Hopelijk al eerder resultaat! O+
04-04 wordt ‘m niet...

quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Place your bets!

Ik denk morgen voor 15:00 ^O^
En dit ook niet :D

Want ze is er al! Rond 15:00 kreeg ik lichte weeen die snel serieus werden. Om 16:00 was de verloskundige weer hier en om 18:00 is, na slechts een halve perswee, onze dochter geboren! Ze heeft van ons de naam L.iv gekregen! 3960 gram, 50 cm!
pi_192420598
Wauw Sillie wat geweldig en wat een mooie naam. Van harte gefeliciteerd! Toch een dochter ook. Wij hebben het aantal meisjes niet gecompenseerd maar gezellig meegedaan. Lekker genieten! 💕
  donderdag 2 april 2020 @ 22:42:00 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_192420613
Jaaaaaa, allemaal meisjes! :D
Wat fijn dat het zo lekker vlot en vanzelf ging uiteindelijk, sillie! Van harte gefeliciteerd O+
disclaimer
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 22:43:10 #221
382129 crew  Donna
pi_192420643
Gefeliciteerd!! *O*
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 22:43:14 #222
447051 crew  Peejtur
pi_192420648
Gefeliciteerd!! *O*

Seven had wel gelijk dus. Ze was er voor morgen 15.00 :+
  donderdag 2 april 2020 @ 22:43:28 #223
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_192420655
Gefeliciteerd Sillie! Klinkt als een heerlijke bevalling en een grote opluchting dat ze er is :D

Heel veel geluk!
pi_192420808
Gefeliciteerd Sillie!!

Quatro, jij ook gefeliciteerd met jullie dochter! Hopelijk komt ze goed door de operaties heen.
pi_192421078
Oh Sillie wat fijn dat ze er is! Gefeliciteerd, en prachtige naam!

Quattro ook nog gefeliciteerd, wat een spannende periode zo!
pi_192421135
Gefeliciteerd Sillie!
pi_192421158
Gefeliciteerd Sillie! Mooie naam en wat een snelle zeg! O+ O+ *O*
pi_192421258
Gefeliciteerd sillie! *O*
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 23:31:22 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192421584
Gefeliciteerd Sillie, dat is uiteindelijk nog snel gegaan! *O* Maar dat mocht in jouw geval ook wel O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 02-04-2020 23:47:28 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 2 april 2020 @ 23:33:53 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_192421634
Gefeliciteerd Sillie! *O*
pi_192422110
Van harte sillie! Snelle bevalling!
  vrijdag 3 april 2020 @ 04:57:38 #232
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_192423995
Gefeliciteerd Quattro en Sillie!!
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 3 april 2020 @ 05:07:43 #233
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192424038
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

04-04 wordt ‘m niet...
[..]

En dit ook niet :D

Want ze is er al! Rond 15:00 kreeg ik lichte weeen die snel serieus werden. Om 16:00 was de verloskundige weer hier en om 18:00 is, na slechts een halve perswee, onze dochter geboren! Ze heeft van ons de naam L.iv gekregen! 3960 gram, 50 cm!
Gefeliciteerd O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 3 april 2020 @ 06:39:40 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192424395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

04-04 wordt ‘m niet...
[..]

En dit ook niet :D

Want ze is er al! Rond 15:00 kreeg ik lichte weeen die snel serieus werden. Om 16:00 was de verloskundige weer hier en om 18:00 is, na slechts een halve perswee, onze dochter geboren! Ze heeft van ons de naam L.iv gekregen! 3960 gram, 50 cm!
Gefeliciteerd Sillie! Heerlijk nieuws, en prachtige naam O+ . En nou genieten ^O^ .
Resistance is futile.
pi_192424440
Gefeliciteerd Sillie! En wat is het snel gegaan! Super fijn dat ze er nu is.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192424502
Gefeliciteerd sillie en quattro!

En veel sterkte toegewenst de komende tijd quattro. Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en dat jullie verder zorgeloos mogen genieten van elkaar.
pi_192424782
Gefeliciteerd Sillie *O*
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:03:43 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192424845
Ze liet op zich wachten, maar d'r komst was supersnel!! :D Gefeliciteerd sillie! *O* *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192424898
Wauw, lekker snel sillie! Ontzettend gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
pi_192425010
Gefeliciteerd Sillie, klinkt als een geweldige bevalling. :Y ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192426117
Gefeliciteerd sillie! *O*

Quattro jullie ook gefeliciteerd met jullie meisje! *O* En sterkte in deze spannende tijd.
pi_192429188
Sillie. Gefeliciteerd. O+
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 13:07:04 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192429350
Hier ook weer goed nieuws, baby doet het nog steeds! Ook even zien bewegen, wat is dat bijzonder O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 3 april 2020 @ 13:15:22 #244
269689 crew  Viv
pi_192429487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:07 schreef MaJo het volgende:
Hier ook weer goed nieuws, baby doet het nog steeds! Ook even zien bewegen, wat is dat bijzonder O+
Top!! *O*
pi_192429726
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:07 schreef MaJo het volgende:
Hier ook weer goed nieuws, baby doet het nog steeds! Ook even zien bewegen, wat is dat bijzonder O+
*O* *O*

Sillie, gefeliciteerd! Wat een mooie naam. Spreken jullie het uit als Livv, of Liev? Veel geluk met z'n 5en O+ *O*
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 14:10:42 #246
382129 crew  Donna
pi_192430432
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:07 schreef MaJo het volgende:
Hier ook weer goed nieuws, baby doet het nog steeds! Ook even zien bewegen, wat is dat bijzonder O+
Yesssss! *O*
  vrijdag 3 april 2020 @ 14:14:09 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192430491
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:07 schreef MaJo het volgende:
Hier ook weer goed nieuws, baby doet het nog steeds! Ook even zien bewegen, wat is dat bijzonder O+
^O^ goed nieuws ^O^

Ik sta bovenaan :o. Ben benieuwd of het idd een paaskuiken gaat worden oO<
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192431725
Proficiat Sillie!
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:29:59 #249
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192431735
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

^O^ goed nieuws ^O^

Ik sta bovenaan :o. Ben benieuwd of het idd een paaskuiken gaat worden oO<
Ik verjaar op 13 april ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_192433039
Sillie, gefeliciteerd! En wat ging dat snel! Klinkt wel erg fijn zo.
pi_192435595
Gefeliciteerd Sillie!
pi_192437197
Van harte met jullie dochter Sillie! *O*
Heeft al dat voorwerk toch een snelle bevalling opgeleverd.

Als ik naar de OP kijk lijkt het alsof ik al bijna moet bevallen. Voelt voor mij nog heel erg ver weg. Nog 2 maanden werken en de verbouwing start komende week. Kreeg net wel een mail van DHL dat ze morgen mijn kraampakket al komen brengen.. :+

Ben je nog steeds aan het hoesten miezziej? Nu mijn hoest voorbij is ben ik gelukkig ook niet meer incontinent, jeetje wat was dat slecht voor mijn gevoel van welbevinden. Hopelijk bij jou ook snel voorbij!
pi_192437409
Gefeliciteerd @silliegirl O+ O+ O+
pi_192437485
Na drie dagen proberen hebben we het hier door hoe het werkt met de doppler :9 Of ja, na 3 dagen het resultaat. :+ Maar ik heb dus vandaag voor het eerst écht het hartje van ons kindje gehoord. O+ O+ Het is opgenomen en heb het al minstens 10x afgespeeld. :@

Vandaag ook bericht gehad over de 20-weken echo (volgende week). Definitief zonder partner. Heel erg jammer, maar ik hield er al rekening mee. In onze omgeving zie ik nog zo nu en dan berichten dat iemand toch mee mocht, maar onze verloskundige is heel serieus en duidelijk. Snap het ook wel, maar toch jammer. Nu maar zien dat ik op 30 seconden afstand ben. :9
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 02:01:00 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192441292
Nicolas fijn dat jullie het hartje zelf hebben kunnen vinden! Dat lijkt me erg stressvol :X

Even een vraagje aan de “oudere” zwangeren. Van mijn verloskundige moet ik ascal (aspirine) gaan slikken omdat ik vanwege mijn leeftijd hogere kans heb op pre-eclampsie. Ik lees nu online dat het gaat om vrouwen boven de 40. De verloskundige zei dat je boven de 36 een “oudere zwangere” bent. Slikken andere dames hier ook ascal?

Verder goed nieuws gekregen. Mijn eerste echo wordt pas de SEO maar ik mag elke 2 weken langskomen om naar het hartje te luisteren O+ Ik ben hier erg blij mee want ik freakte vanochtend nogal in de wachtkamer van de spanning :X

En ik ben (los van de bevalling) verder niet meer medisch dus ik loop gewoon bij de verloskundige *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 02:57:06 #256
269689 crew  Viv
pi_192441581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:01 schreef MaJo het volgende:
Even een vraagje aan de “oudere” zwangeren. Van mijn verloskundige moet ik ascal (aspirine) gaan slikken omdat ik vanwege mijn leeftijd hogere kans heb op pre-eclampsie. Ik lees nu online dat het gaat om vrouwen boven de 40. De verloskundige zei dat je boven de 36 een “oudere zwangere” bent. Slikken andere dames hier ook ascal?
Geen oudere zwangere, maar ik kan je wel helpen met deze vraag. :Y)

Eerst even dit: ascal is geen aspirine.
Ascal = merknaam van carbasalaatcalcium
Aspirine = merknaam van acetylsalicylzuur

Bij de indicatie waar jij het over hebt, moet het acetylsalicylzuur zijn.

Dan het volgende: hier is een richtlijn over van de NVOG (de wetenschappelijke beroepsvereniging voor gynaecologen): https://www.nvog.nl/wp-co(...)cylzuur-okt-2019.pdf

Pas vanaf 40 jaar wordt leeftijd een risicofactor genoemd. Zoals jouw verloskundige het gemotiveerd heeft, klopt het dus niet met de laatste stand van zaken. Je kan in Tabel 1 kijken of er toevallig andere risicofactoren wél van toepassing zijn op jou.

Soms ben (of was) je vanaf 36 jaar inderdaad al een "oudere zwangere", misschien zit daar de verwarring. Bijvoorbeeld voordat de NIPT bestond. Vrouwen vanaf 36 jaar konden toen de combinatietest overslaan en direct kiezen voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.
pi_192442560
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:01 schreef MaJo het volgende:
Nicolas fijn dat jullie het hartje zelf hebben kunnen vinden! Dat lijkt me erg stressvol :X

Even een vraagje aan de “oudere” zwangeren. Van mijn verloskundige moet ik ascal (aspirine) gaan slikken omdat ik vanwege mijn leeftijd hogere kans heb op pre-eclampsie. Ik lees nu online dat het gaat om vrouwen boven de 40. De verloskundige zei dat je boven de 36 een “oudere zwangere” bent. Slikken andere dames hier ook ascal?

Verder goed nieuws gekregen. Mijn eerste echo wordt pas de SEO maar ik mag elke 2 weken langskomen om naar het hartje te luisteren O+ Ik ben hier erg blij mee want ik freakte vanochtend nogal in de wachtkamer van de spanning :X

En ik ben (los van de bevalling) verder niet meer medisch dus ik loop gewoon bij de verloskundige *O*
Ik ben 37 en mijn VK heeft het daar tot op heden niet over gehad en ik gok dat dat ook niet meer gaat gebeuren. En wat een goed nieuws! Blij voor je :)
  zaterdag 4 april 2020 @ 07:25:32 #258
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192442573
Goede uiteenzetting van Vivi. Wat ik eraan wil toevoegen: je moet niks. Zij moet jou wel uitleggen wat ze je adviseert, en waarom. Dan kan jij beslissen wat je daarmee doet. Rondom bevallingen raden ze vaak het BRAINS model hiervoor aan, maar je kan dit toepassen in veel meer situaties dan alleen ingrepen rondom de bevalling.

Linkje: klik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 april 2020 @ 07:29:52 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192442590
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:01 schreef MaJo het volgende:
Nicolas fijn dat jullie het hartje zelf hebben kunnen vinden! Dat lijkt me erg stressvol :X

Even een vraagje aan de “oudere” zwangeren. Van mijn verloskundige moet ik ascal (aspirine) gaan slikken omdat ik vanwege mijn leeftijd hogere kans heb op pre-eclampsie. Ik lees nu online dat het gaat om vrouwen boven de 40. De verloskundige zei dat je boven de 36 een “oudere zwangere” bent. Slikken andere dames hier ook ascal?

Verder goed nieuws gekregen. Mijn eerste echo wordt pas de SEO maar ik mag elke 2 weken langskomen om naar het hartje te luisteren O+ Ik ben hier erg blij mee want ik freakte vanochtend nogal in de wachtkamer van de spanning :X

En ik ben (los van de bevalling) verder niet meer medisch dus ik loop gewoon bij de verloskundige *O*
Fijn dat je niet meer medisch bent, heb je al een doppler besteld?
Resistance is futile.
  zaterdag 4 april 2020 @ 08:06:37 #260
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192442785
@MaJo, ik heb idd tot 36 weken acetylsalicylzuur geslikt op aanraden van de gyn. Vanwege mijn leeftijd en eerdere miskraam. Volgens hen minder kans op zwangerschapsvergiftiging en andere kwalen. Betere doorbloeding van de placenta, etc. Ik vond het een kleine moeite en behalve dat een scheerwondje een klein bloedbad opleverde :'), gaf het mij verder geen bijwerkingen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:29:05 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_192443455
Ik ben 38, heb meerdere miskramen gehad en nog nooit gehoord van aspirine moeten slikken.
Wel hadden ze het dus al op voorhand over eventueel vroeger inleiden (waarbij vroeger = 39 weken) ivm leeftijd + zoon die even met zijn schouders bleef steken.

Het klinkt mij dus een beetje als "willekeurig" beleid allemaal :P
disclaimer
pi_192443713
Majo, geen oudere zwangere maar heb wel ascal geslikt t/m week 36, dit wegens vroeggeboortes bij 35 en 17 weken. Geen idee of het door de ascal komt, maar mijn dochters zijn met 40 en 41 weken geboren :)
  zaterdag 4 april 2020 @ 10:07:33 #263
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192443886
En dat eerdere inleiden is hier dan nooit ter sprake gekomen :D. Ben as maandag 39 weken. Bij de laatste check is ook niet gecontroleerd of er al enige ontsluiting is ofzo. Even een babbeltje, bloeddruk meten, buik voelen en :W. Ze zei zelfs, 'we kunnen ook over 2 weken afspreken', maar ik vind de wekelijkse check wel fijn nu. En het is ook m'n enige uitje in de week nu :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192447042
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Na drie dagen proberen hebben we het hier door hoe het werkt met de doppler :9 Of ja, na 3 dagen het resultaat. :+ Maar ik heb dus vandaag voor het eerst écht het hartje van ons kindje gehoord. O+ O+ Het is opgenomen en heb het al minstens 10x afgespeeld. :@

Vandaag ook bericht gehad over de 20-weken echo (volgende week). Definitief zonder partner. Heel erg jammer, maar ik hield er al rekening mee. In onze omgeving zie ik nog zo nu en dan berichten dat iemand toch mee mocht, maar onze verloskundige is heel serieus en duidelijk. Snap het ook wel, maar toch jammer. Nu maar zien dat ik op 30 seconden afstand ben. :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Na drie dagen proberen hebben we het hier door hoe het werkt met de doppler :9 Of ja, na 3 dagen het resultaat. :+ Maar ik heb dus vandaag voor het eerst écht het hartje van ons kindje gehoord. O+ O+ Het is opgenomen en heb het al minstens 10x afgespeeld. :@

Vandaag ook bericht gehad over de 20-weken echo (volgende week). Definitief zonder partner. Heel erg jammer, maar ik hield er al rekening mee. In onze omgeving zie ik nog zo nu en dan berichten dat iemand toch mee mocht, maar onze verloskundige is heel serieus en duidelijk. Snap het ook wel, maar toch jammer. Nu maar zien dat ik op 30 seconden afstand ben. :9
Ja echt fijn zo'n doppler. Ik was het van tevoren ook niet van plan, maar nu mijn vriend niet mee mag naar de afspraken is het wel een uitkomst dat hij toch thuis zelf af en toe kan luisteren. Heel veel succes met de 20 weken echo, ook voor jou op afstand als papa
pi_192447433
Ik kwam er een dag voor mijn 40e verjaardag achter dat ik zwanger was. Verloskundige heeft het nooit gehad over aspirine slikken, dus dat heb ik ook niet gedaan. Uiteindelijk ben ik wel ingeleid vanwege beginnende zwangerschapsvergiftiging.
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 15:01:55 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192447542
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Geen oudere zwangere, maar ik kan je wel helpen met deze vraag. :Y)

Eerst even dit: ascal is geen aspirine.
Ascal = merknaam van carbasalaatcalcium
Aspirine = merknaam van acetylsalicylzuur

Bij de indicatie waar jij het over hebt, moet het acetylsalicylzuur zijn.

Dan het volgende: hier is een richtlijn over van de NVOG (de wetenschappelijke beroepsvereniging voor gynaecologen): https://www.nvog.nl/wp-co(...)cylzuur-okt-2019.pdf

Pas vanaf 40 jaar wordt leeftijd een risicofactor genoemd. Zoals jouw verloskundige het gemotiveerd heeft, klopt het dus niet met de laatste stand van zaken. Je kan in Tabel 1 kijken of er toevallig andere risicofactoren wél van toepassing zijn op jou.

Soms ben (of was) je vanaf 36 jaar inderdaad al een "oudere zwangere", misschien zit daar de verwarring. Bijvoorbeeld voordat de NIPT bestond. Vrouwen vanaf 36 jaar konden toen de combinatietest overslaan en direct kiezen voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.
Nu snap ik het niet meer. De verloskundige heeft het over Ascal maar jij zegt dat dit acetylsalicylzuur moet zijn. Gebruikt zij dan de verkeerde naam :?

Qua risicofactor heb ik wel problemen met mijn nieren, wellicht is het dan daardoor voorgeschreven. Zij gooide het zelf alleen op leeftijd (>36 jaar). Toch vreemd. Maar ik ga er vanuit dat dit het beste voor me is, ze heeft het ook met de gynaecoloog besproken. Als ik haar zie zal ik nog eens navragen hoe het precies zit en of het te maken had met meerdere indicatoren.

quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2020 07:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fijn dat je niet meer medisch bent, heb je al een doppler besteld?
Ik heb besloten dit (voorlopig) toch niet te doen omdat ik nu om de 2 weken langs mag komen om naar het hartje te luisteren. Maar wellicht verandert dit toch weer :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:29 schreef SQ het volgende:
Ik ben 38, heb meerdere miskramen gehad en nog nooit gehoord van aspirine moeten slikken.
Wel hadden ze het dus al op voorhand over eventueel vroeger inleiden (waarbij vroeger = 39 weken) ivm leeftijd + zoon die even met zijn schouders bleef steken.

Het klinkt mij dus een beetje als "willekeurig" beleid allemaal :P
Toch wel apart dat het beleid inderdaad verschilt per ziekenhuis. Dit heb ik ook echt ondervonden op de poli fertiliteit, daar hebben ze ook per ziekenhuis andere richtlijnen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 15:40:10 #267
269689 crew  Viv
pi_192448021
Goede aanvulling van @Lemijn O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nu snap ik het niet meer. De verloskundige heeft het over Ascal maar jij zegt dat dit acetylsalicylzuur moet zijn. Gebruikt zij dan de verkeerde naam :?
Het gaat echt om acetylsalicylzuur bij deze indicatie. Als ze "Ascal" heeft gezegd, dan kan het zijn dat ze denkt dat het een afkorting van "acetylsalicylzuur" is (ze zou de eerste niet zijn, maar ik vind daar wel wat van), of dat ze denkt dat acetylsalicylzuur en carbasalaatcalcium in dit geval inwisselbaar zijn (terwijl de richtlijn expliciet acetylsalicylzuur noemt, zelfs in de titel :D ).
quote:
Qua risicofactor heb ik wel problemen met mijn nieren, wellicht is het dan daardoor voorgeschreven. Zij gooide het zelf alleen op leeftijd (>36 jaar). Toch vreemd. Maar ik ga er vanuit dat dit het beste voor me is, ze heeft het ook met de gynaecoloog besproken. Als ik haar zie zal ik nog eens navragen hoe het precies zit en of het te maken had met meerdere indicatoren.
Chronische nierziekten is wél een risicofactor, maar dan is het inderdaad vreemd dat dit niet ter sprake is gekomen én dat gezegd is dat jij onder de "oudere zwangeren" zou vallen voor deze indicatie.
quote:
Toch wel apart dat het beleid inderdaad verschilt per ziekenhuis. Dit heb ik ook echt ondervonden op de poli fertiliteit, daar hebben ze ook per ziekenhuis andere richtlijnen.
De richtlijn op dit gebied bestaat pas sinds oktober 2019, het kan zijn dat nog niet iedere zorgverlener even goed op de hoogte is (met name die in de eerste lijn). En een aanzienlijk deel van de ervaringen in OUD zal van voor die tijd zijn, toen was er sowieso meer verschillend beleid in omloop. :Y)
pi_192451350
Oh jongens, ik heb een kwaal erbij in de categorie, lekker gênant: spataderen in schaamlippen }:| ik was al bang voor baarmoeder verzakking ofzo. Op de wc zo'n drukkend gevoel en dik. Niet fijn. Toch maar VK even gemaild want ik denk oh help, bekken? Baarmoeder? Zijn het spataderen daarzo. Weinig aan te doen en hopelijk trekt het weg na bevalling. Top :{ had er nog nooit van gehoord, jullie? Het voelt erg naar in elk geval.
pi_192451977
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:01 schreef MaJo het volgende:
Nicolas fijn dat jullie het hartje zelf hebben kunnen vinden! Dat lijkt me erg stressvol :X
Zeker! Of ja, zeker fijn! Stelden er op in dat het moeilijk te vinden is en lastiger te blijven vinden, dus alles is winst. Als je je zo instelt is het denk ik alleen maar leuk om te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:19 schreef Michelangela het volgende:

[..]

Ja echt fijn zo'n doppler. Ik was het van tevoren ook niet van plan, maar nu mijn vriend niet mee mag naar de afspraken is het wel een uitkomst dat hij toch thuis zelf af en toe kan luisteren. Heel veel succes met de 20 weken echo, ook voor jou op afstand als papa
Ik vind het echt wel een meerwaarde inderdaad! Toch even samen voelen, luisteren.. Beetje beleving i.p.v. de afspraken.
Dankjewel. :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:36 schreef Hilmo het volgende:
Oh jongens, ik heb een kwaal erbij in de categorie, lekker gênant: spataderen in schaamlippen }:| ik was al bang voor baarmoeder verzakking ofzo. Op de wc zo'n drukkend gevoel en dik. Niet fijn. Toch maar VK even gemaild want ik denk oh help, bekken? Baarmoeder? Zijn het spataderen daarzo. Weinig aan te doen en hopelijk trekt het weg na bevalling. Top :{ had er nog nooit van gehoord, jullie? Het voelt erg naar in elk geval.
Hier ook.. Vandaar laatst mijn vraag m.b.t. de spataderen.. Ben benieuwd wat je hoort van je VK, of zij er iets van zeggen!
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 22:32:02 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192454035
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
Goede aanvulling van @:Lemijn O+
[..]

Het gaat echt om acetylsalicylzuur bij deze indicatie. Als ze "Ascal" heeft gezegd, dan kan het zijn dat ze denkt dat het een afkorting van "acetylsalicylzuur" is (ze zou de eerste niet zijn, maar ik vind daar wel wat van), of dat ze denkt dat acetylsalicylzuur en carbasalaatcalcium in dit geval inwisselbaar zijn (terwijl de richtlijn expliciet acetylsalicylzuur noemt, zelfs in de titel :D ).
[..]

Chronische nierziekten is wél een risicofactor, maar dan is het inderdaad vreemd dat dit niet ter sprake is gekomen én dat gezegd is dat jij onder de "oudere zwangeren" zou vallen voor deze indicatie.
[..]

De richtlijn op dit gebied bestaat pas sinds oktober 2019, het kan zijn dat nog niet iedere zorgverlener even goed op de hoogte is (met name die in de eerste lijn). En een aanzienlijk deel van de ervaringen in OUD zal van voor die tijd zijn, toen was er sowieso meer verschillend beleid in omloop. :Y)
Ze heeft absoluut Ascal genoemd, daarom ben ik erop gaan zoeken. Al die andere namen had ik nooit onthouden ;)

Misschien is het toch ascal aangezien Olivials ook aangeeft dit gebruikt te hebben? Morgen weten we het, dan haal ik het op bij de apotheek :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:36 schreef Hilmo het volgende:
Oh jongens, ik heb een kwaal erbij in de categorie, lekker gênant: spataderen in schaamlippen }:| ik was al bang voor baarmoeder verzakking ofzo. Op de wc zo'n drukkend gevoel en dik. Niet fijn. Toch maar VK even gemaild want ik denk oh help, bekken? Baarmoeder? Zijn het spataderen daarzo. Weinig aan te doen en hopelijk trekt het weg na bevalling. Top :{ had er nog nooit van gehoord, jullie? Het voelt erg naar in elk geval.
Oef dat klinkt pijnlijk :X ik heb wel het gevoel dat mijn schaamlippen wat opgezwollen zijn maar mijn man zegt dat het er uitziet zoals altijd. Ze voelen echter wel dikker :?

Ik hoop dat het na de bevalling weer herstelt :*

Zelf heb ik sinds gisteren buikpijn, ik lag er vannacht wakker van. Ik denk dat het mijn darmen zijn, ik heb al wekenlang van die harde konijnenkeutels. Niet naar buiten gaan/dus weinig bewegen helpt natuurlijk ook niet. Vandaag voor het eerst in weken een wandelingetje gemaakt. Daarna kon ik meteen naar de wc :D de pijn is nog niet helemaal weg maar wel iets minder.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:35:53 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192454117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:07 schreef MaJo het volgende:
Hier ook weer goed nieuws, baby doet het nog steeds! Ook even zien bewegen, wat is dat bijzonder O+
:o Zit ik zo te duimen, schiet het alsnog door mijn hoofd. Dikke *O* dan nog maar! 😘
***
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 22:40:38 #272
382129 crew  Donna
pi_192454227
@MaJo bij mij helpt roosvicee laxo erg goed als ik konijnenkeutels heb tijdens de zwangerschap.
Mijn darmen reageren heftig op hormoon schommelingen, als ik ongesteld ben kan ik soms een week niet. Met laxo gaat het meestal nog net goed.

Ik drink het dan 's ochtends vroeg en met een warm water. :X
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 22:51:43 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192454434
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:35 schreef BE het volgende:

[..]

:o Zit ik zo te duimen, schiet het alsnog door mijn hoofd. Dikke *O* dan nog maar! 😘
Dat geeft toch helemaal niets :* het is het vooraf duimen geweest wat goed heeft gedaan ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:40 schreef Donna het volgende:
@:MaJo bij mij helpt roosvicee laxo erg goed als ik konijnenkeutels heb tijdens de zwangerschap.
Mijn darmen reageren heftig op hormoon schommelingen, als ik ongesteld ben kan ik soms een week niet. Met laxo gaat het meestal nog net goed.

Ik drink het dan 's ochtends vroeg en met een warm water. :X
Daar heb ik ook al aan zitten denken, dat heeft me vroeger goed geholpen :Y dat glas warm water kreeg ik als kind al, altijd al last gehad van mijn darmen. Dus dat kan ik wel weer gaan oppakken ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 4 april 2020 @ 23:36:49 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192455387
Een kiwi op de nuchtere maag schijnt ook wonderen te doen. :Y
***
pi_192457560
Majo, fijn dat alles er goed uit zag!

Hier al een week niet zo goed aan het slapen. Ik denk dat er wat veel door mijn hoofd gaat door alles wat er op dit moment speelt en de verbouwing die gaat starten. De dagen voelen als geleefd worden en de nachten zijn daarmee eigenlijk het enige moment om er even bij stil te staan ofzo? Ik slaap slecht in de laatste week, maar slaap normaal wel door als ik eenmaal slaap. Heb er nu pas 3,5 uur op zitten. Over een kwartiertje nog maar eens proberen.
  zondag 5 april 2020 @ 08:08:13 #276
208890 June.
Seriously?
pi_192457877
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat geeft toch helemaal niets :* het is het vooraf duimen geweest wat goed heeft gedaan ;)
[..]

Daar heb ik ook al aan zitten denken, dat heeft me vroeger goed geholpen :Y dat glas warm water kreeg ik als kind al, altijd al last gehad van mijn darmen. Dus dat kan ik wel weer gaan oppakken ^O^
Heb ik ook geprobeerd maar daar zit wel tonnen aan suiker in. Vandaar dat ik lactulose heb gevraagd bij de huisarts (pf macrogol, om het even).
Shine bright like a diamond.
pi_192458060
Gooi ik hem er even in: psylliumvezels! Ik heb een pot die “colon clean” heet (even opzoeken bij bol.com). 1 of 2x daags een eetlepel oplossen in water of sap, en ik heb geen konijnenkeutels meer gezien!
pi_192458153
Ik had dat ook @MaJo . Erg harde ontlasting. Misschien niet zo heel fraai op de vroege ochtend, maar ik had zowel keutels als gewoon echt ook flinke bonken. Erg pijnlijk. Had hier toen ook om tips gevraagd.
Had toen van iemand de tip gekregen om een kiwi op de nuchtere maag te eten. Bij mij helpt dat heel goed! Misschien bij jou ook wel :)
pi_192458410
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:42 schreef silliegirl het volgende:
Gooi ik hem er even in: psylliumvezels! Ik heb een pot die “colon clean” heet (even opzoeken bij bol.com). 1 of 2x daags een eetlepel oplossen in water of sap, en ik heb geen konijnenkeutels meer gezien!
Daar moet je wel écht veel bij drinken! Ik heb mezelf daar bijna een impactie (echt een flinke verstopping) mee gegeven, terwijl ik er zelfs best veel bij dronk. Moest aan de macrogol om te zorgen dat de boel eruit kwam..

Terug in meeleesstand, kwam even kijken hoe het gaat met jullie zwangeren 😘
pi_192458487
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:36 schreef Hilmo het volgende:
Oh jongens, ik heb een kwaal erbij in de categorie, lekker gênant: spataderen in schaamlippen }:| ik was al bang voor baarmoeder verzakking ofzo. Op de wc zo'n drukkend gevoel en dik. Niet fijn. Toch maar VK even gemaild want ik denk oh help, bekken? Baarmoeder? Zijn het spataderen daarzo. Weinig aan te doen en hopelijk trekt het weg na bevalling. Top :{ had er nog nooit van gehoord, jullie? Het voelt erg naar in elk geval.
Om je een hart onder de riem te steken: had ik ook! Plus aambeien. Topcombinatie. Spataderen waren direct na geboorte eigenlijk weg (ofnouja, toen ik paar dagen later durfde te voelen 😂). Aambeien wegkrijgen is work in progress.

Wbt ascal/acetylsalicylzuur: Ascal is gewoon acetylsalicylzuur met calcium eraan geplakt. Voor andere indicaties zijn die dus compleet uitwisselbaar. Ik weet niet precies hoe het hiermee zit bij zwangerschap maar het lijkt me sterk dat het daar opeens wel uitmaakt. Dat in de richtlijn alleen acetylsal genoemd wordt, zal zijn omdat ze dat gebruikt hebben bij de onderzoeken.
Overigens noemen veel zorgverleners acetylsalicylzuur Ascal. Het is ze dan om het even of we in de apotheek acetylsalicylzuur of carbasalaatcalcium leveren..
pi_192458496
Nu ben ik echt weg ;-) succes allemaal! 😘😘
  zondag 5 april 2020 @ 10:17:21 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_192458924
Hey, vraagje, zullen we allemaal ophouden met medische adviezen geven? Ik begrijp dat het lastig is als het ook je vak is, maar ik ben er niet zo van gecharmeerd eigenlijk. Ik neem aan dat de artsen van Majo weten waar ze mee bezig zijn, en ze gewoon hun adviezen kan volgen.
disclaimer
pi_192459822
quote:
4s.gif Op zondag 5 april 2020 10:17 schreef SQ het volgende:
Hey, vraagje, zullen we allemaal ophouden met medische adviezen geven? Ik begrijp dat het lastig is als het ook je vak is, maar ik ben er niet zo van gecharmeerd eigenlijk. Ik neem aan dat de artsen van Majo weten waar ze mee bezig zijn, en ze gewoon hun adviezen kan volgen.
Je hebt helemaal gelijk 👍🏻
  zondag 5 april 2020 @ 13:01:06 #284
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192460922
MaJo vroeg de oudere zwangeren naar de ervaring ermee, die heb ik gedeeld, niets meer niets minder.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 13:31:57 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192461284
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
MaJo vroeg de oudere zwangeren naar de ervaring ermee, die heb ik gedeeld, niets meer niets minder.
Volgens mij gaat het SQ niet over de ervaringen maar over de meningen of het wel of niet gebruikt zou moeten worden en of het wel zal werken. Daar kan ik inderdaad niet zoveel mee :) Ik was vooral benieuwd of anderen dit ook hebben moeten gebruiken omdat ik er zelf nog nooit van had gehoord.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192462233
Ik kom jullie even gedag zeggen! :W Zet ‘m op allemaal, voor nu en voor straks!

Als afsluiter een beetje crosspost uit het babytopic, maar ook hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192462506
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom jullie even gedag zeggen! :W Zet ‘m op allemaal, voor nu en voor straks!

Als afsluiter een beetje crosspost uit het babytopic, maar ook hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een haar O+ Tot in het babytopic :W
pi_192463371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:14 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zeker! Of ja, zeker fijn! Stelden er op in dat het moeilijk te vinden is en lastiger te blijven vinden, dus alles is winst. Als je je zo instelt is het denk ik alleen maar leuk om te doen.
[..]

Ik vind het echt wel een meerwaarde inderdaad! Toch even samen voelen, luisteren.. Beetje beleving i.p.v. de afspraken.
Dankjewel. :*
[..]

Hier ook.. Vandaar laatst mijn vraag m.b.t. de spataderen.. Ben benieuwd wat je hoort van je VK, of zij er iets van zeggen!
Ja ik wist niet dat het bestond maar VK mailde terug op mijn klachten dat dat veel voorkomend is bij tweede zwangerschap en er niks aan te doen is behalve ijs in washand en er tussen houden als verlichting... Gaat vaak (vaak :X ) na bevalling over.ze willen er ook wel naar kijken maar weet niet of ik daar zin in heb eigenlijk. Het is het gewoon, geen twijfel over mogelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hilmo op 05-04-2020 16:12:33 ]
  zondag 5 april 2020 @ 16:37:20 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192463807
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom jullie even gedag zeggen! :W Zet ‘m op allemaal, voor nu en voor straks!

Als afsluiter een beetje crosspost uit het babytopic, maar ook hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ :W
Resistance is futile.
  zondag 5 april 2020 @ 16:51:39 #290
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_192463971
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom jullie even gedag zeggen! :W Zet ‘m op allemaal, voor nu en voor straks!

Als afsluiter een beetje crosspost uit het babytopic, maar ook hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 5 april 2020 @ 17:01:56 #291
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192464103
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom jullie even gedag zeggen! :W Zet ‘m op allemaal, voor nu en voor straks!

Als afsluiter een beetje crosspost uit het babytopic, maar ook hier:


Oooohhhh heerlijk O+ gefeliciteerd nog!
En Quattro ook nog. O+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 5 april 2020 @ 17:02:46 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_192464121
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom jullie even gedag zeggen! :W Zet ‘m op allemaal, voor nu en voor straks!

Als afsluiter een beetje crosspost uit het babytopic, maar ook hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een dotje O+
disclaimer
pi_192464755
Ooh Sillie, als ik dat zie wil ik de tijd vooruit spoelen naar juli. O+
pi_192464941
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 16:04 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ja ik wist niet dat het bestond maar VK mailde terug op mijn klachten dat dat veel voorkomend is bij tweede zwangerschap en er niks aan te doen is behalve ijs in washand en er tussen houden als verlichting... Gaat vaak (vaak :X ) na bevalling over.ze willen er ook wel naar kijken maar weet niet of ik daar zin in heb eigenlijk. Het is het gewoon, geen twijfel over mogelijk.
Hier schrok ze er ook wel even van.. Hier had ze er één van de eerste zwangerschap, maar die trok redelijk weg. Iets verdikking alleen nog. Die was nu ook heel vroeg alweer terug in deze zwangerschap + uitbreiding. "Jippie". Gaan maar voor 'gaat vaak weg'! :+
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 18:03:18 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192465062
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom jullie even gedag zeggen! :W Zet ‘m op allemaal, voor nu en voor straks!

Als afsluiter een beetje crosspost uit het babytopic, maar ook hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een moppie O+ En waar heb je die gebreide knuffel vandaan, mijn hormonen willen die :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192465302
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 18:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een moppie O+ En waar heb je die gebreide knuffel vandaan, mijn hormonen willen die :D
Gewoon bij de prenatal! :) https://www.prenatal.nl/s(...)uffel%2Bgeel&start=1
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 18:24:08 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192465379
quote:
Thanks! Ik hou zoveel van oker O+ Ik wil waarschijnlijk ook de babykamer (gedeeltelijk) oker verven :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 20:06:39 #298
382129 crew  Donna
pi_192467002
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:43 schreef Nolita het volgende:
Ooh Sillie, als ik dat zie wil ik de tijd vooruit spoelen naar juli. O+
En ik naar november. :X
pi_192467517
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 14:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom jullie even gedag zeggen! :W Zet ‘m op allemaal, voor nu en voor straks!

Als afsluiter een beetje crosspost uit het babytopic, maar ook hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtige foto. Geniet er van!!
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 21:13:17 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192468287
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 20:06 schreef Donna het volgende:

[..]

En ik naar november. :X
Wanneer heb jij de eerste echo?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 21:35:11 #301
382129 crew  Donna
pi_192468653
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 21:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wanneer heb jij de eerste echo?
Donderdag krijgen we de uitslag van het chromosoom onderzoek en dan denk ik dat ik de week daarop de VK bel. Ik weet het niet, misschien wacht ik ook nog wel.
Ik voel so far best wel veel rust in deze zwangerschap. Heb geen neiging om een vroege echo te plannen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')