abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192276647
Uitgerekende data:

13 april: ***XcUZ_Me & Duvel***(meisje)

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy

10 september: Miezziej
14 september: Michelangela
17 september: Seven.
21 september: Ggirl

4 oktober: Kleurdoos
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur
27 oktober: MaJo

2 november: PKM
20 november: D.U.M.A.N.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 02-04-2020 22:46:56 ]
pi_192276755
Hopelijk mogen jullie snel jullie kindjes mogen verwelkomen O+

Gelukkig ben er ik dit keer wel op tijd bij :') .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192276811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:20 schreef Wolken het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!
pi_192276817
quote:

SPOILER
Wolken!! *O* *O* Gefeliciteerd!
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:25:16 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_192276840
quote:

SPOILER
Woei!

Nou ja, 16 weken is ook 3+ he :+

Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_192277016
Hoe kwam het toen dat je er de vorige keer zo laat achter kwam? #zeef
pi_192277021
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Woei!

Nou ja, 16 weken is ook 3+ he :+

Gefeliciteerd!
Vorige week was het nog 2 - 3 dus ik zit safe denk ik *) . Al lopen deze testen wel ruim een week voor op wanneer ik mijn eisprong heb gehad.
pi_192277059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe kwam het toen dat je er de vorige keer zo laat achter kwam? #zeef
Heel verhaal maar zwanger worden lukte niet en heb achteraf gezien nog met een zwangerschap van 12 weken een hysteroscopie gehad waar we niks door hadden :@ .
pi_192277140
Gefeliciteerd Wolken!
pi_192277149
Wolken wat tof dat je het nu vanaf de eerste prille weken mag meemaken! O+ O+ Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192277430
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fijn dat je Corona paniek een beetje gezakt is, dan kun je focussen op wat komen gaat. Spannend, al die voor weeën! Ik hoop ook dat ze komt voor volgende week :).

Ik voel me erg goed fysiek. Mentaal begint de emotie zich een beetje te roeren en ik denk dat dit ook te maken heeft met stress op m'n werk. Ik ben véél te druk met corona-perikelen op m'n werk (een hoop onrust op de afdeling) maar af en toe roert de kleine zich op rustige momenten en dan kan ik er weer tegen.

Prima om 2 of 3 weken 50-60 uur te werken maar ik ga wel aangeven dat ik dit niet lang vol kan houden. Niet goed voor de baby, dus over eind volgende week of begin van de week daarop ga ik tijd voor tijd nemen en een vaste dag thuiswerken.
Pfoe dat is pittig zeg. Wel aan jezelf denken hoor, dat is inderdaad niet vol te houden. Wel fijn dat je je fysiek zo goed voelt!
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 00:13:26 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192278266
Wolken gefeliciteerd! *O* Maarre, ben jij niet pas net bevallen? :D ik heb vaak bij fok aankondigingen zoiets van, maar was je überhaupt al bevallen dan :? De tijd gaat te snel _O-

Sillie niet schuldig voelen, dit is gewoon even de beste oplossing voor je :*

Ook succes voor de andere LLM’s!

Noa (poes) is volgens mij begonnen met ons te voorbereiden op het ouderschap _O- ze is heel onrustig en super aanhankelijk. Waar ze eerst steeds bij mij wilde knorren ligt ze nu het liefst bij manlief, maar hij vindt dat niet fijn als hij aan het werk is. Met veel moeite krijg ik haar dan bij mij maar zodra hij daarna iets tegen mij zegt wordt ze enthousiast van zijn stem en rent dan weer naar hem O+ _O- Mijn man wordt er helemaal gek van, ik vind het eigenlijk wel schattig :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:16:35 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192279327
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
pi_192279335
quote:

SPOILER
O+ O+
pi_192279439
Wauw, gefeliciteerd Wolken!! *O* *O*
pi_192279596
Gefeliciteerd, Wolken!
Protège moi de mes désirs.
pi_192279598
Mag ik trouwens voorlopig op 20 november? 🥰
pi_192280277
@Wolken en @D.U.M.A.N. gefeliciteerd :D
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192280601
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mag ik trouwens voorlopig op 20 november? 🥰
Gefeliciteerd!
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 11:50:33 #20
447051 crew  Peejtur
pi_192282985
Wij gaan naar 9 oktober ipv 13 en mijn vrouw is nu dus 11 weken en 6 dagen zwanger. Alles was goed. Wel raar dat ik er niet bij mocht zijn.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:03:05 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_192283210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:50 schreef Peejtur het volgende:
Wij gaan naar 9 oktober ipv 13 en mijn vrouw is nu dus 11 weken en 6 dagen zwanger. Alles was goed. Wel raar dat ik er niet bij mocht zijn.
9 oktober was 6 jaar geleden ook mijn UD O+
Fijn dat alles goed was!
disclaimer
pi_192284201
Gefeliciteerd @Wolken ! Ik vroeg het me al af toen je hier pas ineens wat postte. :D

Fijn dat de echo goed was @Peejtur . Ik kan me voorstellen dat het gek is dat je er niet bij kon zijn.

Ik ben nog steeds vaak ontzettend moe. Heel veel avonden ga ik te g tegelijkertijd met peuter naar bed en soms slaap ik tijdens zijn dutje ook even. :@ :O
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192286950
Heeft er iemand hier ervaring met prenataal/antenataal kolven? Dus tijdens de zwangerschap al? Ik doe dit nu ruim een week en het gaat eigenlijk ontzettend goed. Ik heb al behoorlijk wat volle spuitjes in de vriezer liggen voor de baby. Ik merk alleen dat iedere keer als ik kolf (1-2 keer per dag) dat de baby nogal tekeer gaat in mijn buik. Ik ben benieuwd waarom. :’)
pi_192287289
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:30 schreef QuattroF het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met prenataal/antenataal kolven? Dus tijdens de zwangerschap al? Ik doe dit nu ruim een week en het gaat eigenlijk ontzettend goed. Ik heb al behoorlijk wat volle spuitjes in de vriezer liggen voor de baby. Ik merk alleen dat iedere keer als ik kolf (1-2 keer per dag) dat de baby nogal tekeer gaat in mijn buik. Ik ben benieuwd waarom. :’)
Ik denk dat dat komt doordat je door de oxytocine die vrijkomt bij het kolven heel rustig wordt en dat de kleine daarop reageert. Maar dat is maar een gok hoor.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:53:45 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_192287407
Oxytocine is normaliter het hormoon wat een bevalling triggert, dus ik denk dat ie zich klaar maakt voor de start ;)
disclaimer
pi_192287724
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:53 schreef SQ het volgende:
Oxytocine is normaliter het hormoon wat een bevalling triggert, dus ik denk dat ie zich klaar maakt voor de start ;)
Dat ook nog inderdaad :D
pi_192287866
Dan kolf ik nog even lekker door. Van mij mag de baby komen, haha! Zou inderdaad goed kunnen dat dat de oorzaak is.
pi_192288204
@Wolken Gefeliciteerd! :*

@Peejtur Fijn dat de echo goed was! O+
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 16:47:12 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192288354
Ik ontving vandaag een brief met een afspraak voor mijn volgende echo, op 1 mei. Ik zou dan ruim 14 weken zijn, een beetje laat voor de termijnecho :? Ik heb dus even gebeld en dit klopt inderdaad niet. Nu heb ik volgende week vrijdag de volgende echo. Gelukkig maar, zo lang wachten zou ik momenteel niet trekken :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192288516
Gelukkig dat je sneller de echo hebt majo! Anders niet te doen idd.

Wolken, gefeliciteerd!
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:58:59 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192288551
quote:
17s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:09 schreef wolfrolf het volgende:
@:wolken en @:D.U.M.A.N. gefeliciteerd :D
^^ :Y

Fijn dat het kolven al zo goed lukt Quattro! Maar jij had ook al productie toch? Hier nog geen spoor daarvan te bekennen, dus ik zie er weinig heil in om het te proberen, naast het feit dat ik er absoluut geen zin in heb :').

MaJo, volgende week vrijdag is goed te overzien inderdaad, goed dat je gebeld hebt! :Y

Van het weekend gaan we de box maar eens in elkaar zetten, dan ben ik zo goed als 38 weken. Vind ik wel een prima moment :). Misschien lokt het d'r wel naar buiten :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192288863
Klopt inderdaad XM. Vooral in de nacht lekte er al langer melk uit. Vooralsnog vind ik hoe het nu gaat helemaal prima. Ik zie een beetje op tegen straks in het ziekenhuis acht keer per dag kolven, maar dat hoeft als het goed is maar een paar dagen. Ik snap wel dat je er geen zin in hebt. Als het hier niet ‘nodig’ zou zijn zou ik het ook niet doen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:16:40 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192288915
In jouw situatie zou ik het ook proberen denk ik :Y.

Maar ik zie sowieso wel op tegen het kolven :@. Hoop dat deze juf gewoon wél aan de borst wil :Y.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192288961
Fijn van het kolven, Quattro! De verloskundige vertelde me gisteren ook dat het iets kan opwekken maar ik sluit me aan bij XcUZ_Me, ik heb er totaal geen zin in. De kolfspullen laat ik voorlopig nog even in de kast.

Hoe dan ook, als het goed is zit het toch wel bijna op voor mij. Vandaag is mijn UD! Nog geen teken van baby op komst te herkennen. Harde buiken heb ik al wekenlang 's avonds en 's nachts, mijn buik kan niet groter en ze ligt er helemaal klaar voor. In theorie dan, want ze zit volgens mij nog prima.
Ik trek het best goed verder, op lichamelijke ongemakken na. Slapen lukt erg slechts en mijn energie is einde middag behoorlijk op. Kleuter en peuter elke dag thuis vragen het nodige van me, maar over het algemeen doen ze het erg goed! Wat niet wil zeggen dat ze af en toe elkaar de hersens in slaan en ook ik mijn wanhopige momenten heb, maar volgens mij hoort dat er nu wel bij. Ook ik had mijn verlofperiode heel anders voorgesteld maar aan de andere kant lijkt het met ook heel speciaal om de kraamtijd helemaal als gezin te ervaren. :)
pi_192288991
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
In jouw situatie zou ik het ook proberen denk ik :Y.

Maar ik zie sowieso wel op tegen het kolven :@. Hoop dat deze juf gewoon wél aan de borst wil :Y.
Heb je bij je oudste fulltime gekolfd? En wie weet, gaat het bij de baby hartstikke goed! En anders, borstvoeding is ook geen vereiste he :)
pi_192289349
@Olivials: Ik zag dat jij gepost had en ik dacht direct BABYNIEUWS maar ook nog niks dus. Fijn dat het verder goed gaat!
  donderdag 26 maart 2020 @ 17:48:53 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192289535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:19 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Heb je bij je oudste fulltime gekolfd? En wie weet, gaat het bij de baby hartstikke goed! En anders, borstvoeding is ook geen vereiste he :)
Jep, een half jaar. Gaan we niet nog een keer doen :').
pi_192289741
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mijn oudste wou ook niet aan de borst in het begin. Alleen met een tepelhoedje. Dus met zo’n hoedje gehannest en veel nakolven.

Nummer 2 was nog geen 10 minuten uit of ze hing al aan mn borst. Ik heb die eerste weken thuis met haar wel gekolfd, maar dat was meer voor vast wat voorraad dan noodzaak. Kan zoveel verschil maken!

Mijn buik doet moeilijk. Ik ben al 180x naar de wc geweest vandaag, inmiddels zijn mijn darmen wel leeg, maar alles voelt ongemakkelijk en gespannen.
Straks maar op tijd naar bed en dan zien we ‘t
wel weer.

Mijn man heeft vandaag bij zn baas aangegeven dat hij snapt dat het druk is op werk en dat zijn functie belangrijk is, maar dat hij na mijn bevalling zijn taak als partner en vader net even belangrijker vindt, Corona of niet. Zijn baas snapte dat goed, man moet dan wel telefonisch bereikbaar zijn voor spoed, maar is in principe dus de kraamweek vrij O+
pi_192289798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:39 schreef QuattroF het volgende:
@:Olivials: Ik zag dat jij gepost had en ik dacht direct BABYNIEUWS maar ook nog niks dus. Fijn dat het verder goed gaat!
Haha sorry!
pi_192289801
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:48 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Oh wauw! Ik een maand bij mijn oudste en dat vond ik al veel te lang!
  donderdag 26 maart 2020 @ 18:10:39 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192289828
Heb wel eens gehoord dat je lijf zich klaar kan maken voor de bevalling door idd je compleet leeg te poepen :7. Dus wie weet is het vannacht zover sillie! 👍🏻

En fijn dat je man vrij is in de kraamweek :Y. Hoe was je dagje bijkomen trouwens?
pi_192290123
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heb wel eens gehoord dat je lijf zich klaar kan maken voor de bevalling door idd je compleet leeg te poepen :7. Dus wie weet is het vannacht zover sillie! 👍🏻

En fijn dat je man vrij is in de kraamweek :Y. Hoe was je dagje bijkomen trouwens?
Ik heb er weinig van meegekregen want vooral geslapen en als ik wakker was moest ik naar de wc :{ . Maar ik voel me nu wel een stukje fitter.
pi_192290252
Wat fijn, @silliegirl dat je man dat zo duidelijk heeft aangegeven en hij nu wel de kraamweek vrij is! Geeft dat jou iets meer rust ook?

Hoop voor alle LLM die het wel zat zijn dat jullie baby's snel mogen komen!
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 19:30:14 #44
382129 crew  Donna
pi_192291386
Een (on)gelukje zit in echt een klein hoekje :D
SPOILER
pi_192291413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:30 schreef Donna het volgende:
SPOILER
Gefeliciteerd! :D
  donderdag 26 maart 2020 @ 19:40:04 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_192291583
Wat gaaf en spannend donna! Ik duim dat drie keer gewoon scheepsrecht is :*
disclaimer
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 19:43:18 #47
382129 crew  Donna
pi_192291658
Zo had ik er nog niet eens naar gekeken @SQ, maar inderdaad. O+
pi_192291914
Gefeliciteerd Donna!

@D.U.M.A.N heb jij een vroege echo gehad?

Toen ik vorige week het ziekenhuis belde omdat ik medisch ben werd mij verteld dat ze geen "nieuwe" patienten aannemen momenteel en ik over 3 weken maar weer eens een keertje moet bellen. Ivm schildklierproblemen moet ik eigenlijk redelijk streng onder controle maar het ziekenhuis geeft nu, wat ik ook gezien de omstandigheden echt wel snap, niet thuis. Ik vind het wel lastig wat ik nu moet doen.
pi_192292061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:55 schreef Wolken het volgende:
Gefeliciteerd Donna!

@:D.U.M.A.N heb jij een vroege echo gehad?

Toen ik vorige week het ziekenhuis belde omdat ik medisch ben werd mij verteld dat ze geen "nieuwe" patienten aannemen momenteel en ik over 3 weken maar weer eens een keertje moet bellen. Ivm schildklierproblemen moet ik eigenlijk redelijk streng onder controle maar het ziekenhuis geeft nu, wat ik ook gezien de omstandigheden echt wel snap, niet thuis. Ik vind het wel lastig wat ik nu moet doen.
Misschien een stomme vraag, maar zou het kunnen dat degene die je aan de telefoon had niet op de hoogte was van je schildklierproblemen en dus de noodzaak van het streng onder controle staan? En belde je de gyn/verloskundige? Anders wellicht bellen naar de arts waar je zelf onder controle bij bent voor je schildklier, en vragen wat hij/zij ervan vindt? Misschien kan die dan voor je bellen naar het ziekenhuis en uitleggen waarom controle wel belangrijk is, of jou geruststellen dat het ok is als dat over iets langer pas gebeurt? Kan me voorstellen dat je je er niet helemaal lekker bij voelt.

@Donna gefeliciteerd! Ik vroeg me al af of je inmiddels al ongesteld was geworden. Ik duim voor je dat het goed gaat dit keer!
pi_192292214
@Donna gefeliciteerd!
pi_192292470
quote:

SPOILER
O+ O+ O+
pi_192292794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:55 schreef Wolken het volgende:
Gefeliciteerd Donna!

@:D.U.M.A.N heb jij een vroege echo gehad?

Heb je een vaste specialist voor je schildklier? Dan die bellen!

En in de tussentijd zou ik ook vast een verloskundige bellen en dit met hen bespreken. Als zij ook vinden dat je medisch bent kunnen ze de verwijzing regelen en weten zij wellicht ook hoe en wat als er ergens geen nieuwe patienten worden aangenomen.
pi_192292987
Gefeliciteerd @Donna ! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_192292999
En gefeliciteerd @Donna!
pi_192293044
Donna en Wolken, gefeliciteerd!! *O*
pi_192293132
Wauw @Wolken O+ Gefeliciteerd!! Leuk zeg! *O* *O*

Donna ook gefeliciteerd, en Peejtur met de goede echo! *O* *O*
pi_192293277
Jaaa @Donna! Weer samen zwanger! O+

@Wolken Nee, mijn eerste echo staat ingepland op 7 april. Hoop dat dat nog doorgaat!
pi_192293456
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Misschien een stomme vraag, maar zou het kunnen dat degene die je aan de telefoon had niet op de hoogte was van je schildklierproblemen en dus de noodzaak van het streng onder controle staan? En belde je de gyn/verloskundige? Anders wellicht bellen naar de arts waar je zelf onder controle bij bent voor je schildklier, en vragen wat hij/zij ervan vindt? Misschien kan die dan voor je bellen naar het ziekenhuis en uitleggen waarom controle wel belangrijk is, of jou geruststellen dat het ok is als dat over iets langer pas gebeurt? Kan me voorstellen dat je je er niet helemaal lekker bij voelt.

Ik heb nu via de ha bloed laten prikken en naar de interist gemaild en als het goed is belt deze morgen. Hopelijk kan en mag zij mij wel verder helpen.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

@:wolken Nee, mijn eerste echo staat ingepland op 7 april. Hoop dat dat nog doorgaat!
Spannend hoor! Loop je bij een verloskundige? Ik hoop ook zo dat ik wel eerder een echo mag krijgen dan de termijnecho, helemaal omdat mijn eerste zwangerchap is geeindigd in een missed abortion met 7 weken. Dan zou ik dus ruim een maand langer door moeten lopen in onzekerheid.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 21:00:11 #59
382129 crew  Donna
pi_192293500
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jaaa @:Donna! Weer samen zwanger! O+

@:wolken Nee, mijn eerste echo staat ingepland op 7 april. Hoop dat dat nog doorgaat!
Jaaaa, volgens mij zag ik al meer bekende namen, maar moet dan wel diep graven in m'n geheugen hoor. :@
Ben ook niet zo actief in het dreumes topic (en zondag is G. ook geen dreumes meer).

Jij ook gefeliciteerd @Wolken O+
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:25:58 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192294028
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn oudste wou ook niet aan de borst in het begin. Alleen met een tepelhoedje. Dus met zo’n hoedje gehannest en veel nakolven.

Nummer 2 was nog geen 10 minuten uit of ze hing al aan mn borst. Ik heb die eerste weken thuis met haar wel gekolfd, maar dat was meer voor vast wat voorraad dan noodzaak. Kan zoveel verschil maken!

Mijn buik doet moeilijk. Ik ben al 180x naar de wc geweest vandaag, inmiddels zijn mijn darmen wel leeg, maar alles voelt ongemakkelijk en gespannen.
Straks maar op tijd naar bed en dan zien we ‘t
wel weer.

Mijn man heeft vandaag bij zn baas aangegeven dat hij snapt dat het druk is op werk en dat zijn functie belangrijk is, maar dat hij na mijn bevalling zijn taak als partner en vader net even belangrijker vindt, Corona of niet. Zijn baas snapte dat goed, man moet dan wel telefonisch bereikbaar zijn voor spoed, maar is in principe dus de kraamweek vrij O+
O+ super
Resistance is futile.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:26:37 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192294045
quote:
SPOILER
Gefeliciteerd Donna! *O*
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 21:34:48 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192294223
quote:
SPOILER
Jaaaa wat goed! *O* O+

Maar hoezo een ongelukje? Moest je veilig vrijen om weer het traject in te gaan? En dan is het dus een spontane zwangerschap? O+
pi_192294327
Donna *O*
En eens met SQ, 3x is scheepsrecht O+
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 22:32:10 #64
447051 crew  Peejtur
pi_192295450
Gefeliciteerd Donna! En thanks rest! :)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 05:29:03 #65
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_192297575
Gefeliciteerd Wolken en Donna!
Blood for breakfast, blood for lunch
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 07:17:43 #66
382129 crew  Donna
pi_192297803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jaaaa wat goed! *O* O+

Maar hoezo een ongelukje? Moest je veilig vrijen om weer het traject in te gaan? En dan is het dus een spontane zwangerschap? O+
De chromosoom uitslagen van de miskraam onderzoeken zijn waarschijnlijk nog niet binnen. We mogen gewoon zwanger raken, maar wilden dat zelf niet omdat dat als zo'n groot risico voelt. En dan ben je 1x onvoorzichtig :D

Ik schreef in dat andere topic dus mee vanwege de herhaalde miskramen, niet vanwege moeite met zwanger raken.
Moet dus straks ook maar even het ziekenhuis bellen of de uitslagen er zijn en of dat telefonisch kan.
pi_192299145
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:39:57 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_192299151
Oh wat fijn, gefeliciteerd olivia!
disclaimer
pi_192299182
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:39 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Even een kort berichtje tussen alle hectiek door: op de UD is onze dochter geboren! *O*

Om 19.00 uur braken mijn vliezen (de badkamer stond redelijk blank, maar wat was ik blij dat ik in de badkamer stond :D ) om 19.30 kreeg ik weeën en om 23.14 is ze geboren. Het is gelukt om thuis te bevallen en de kinderen hebben overal doorheen geslapen! Alles is perfect verlopen en we zijn ontzettend blij. Ook heel blij dat ik die pijn nooit meer mee hoef te maken :D
Ooh wat fijn!! Gefeliciteerd!
pi_192299190
Gefeliciteerd @OliviaIsTaken O+ Benieuwd naar de naam van je verse baby O+
pi_192299204
Wat een mooie bevalling zo op je UD Olivia! Gefeliciteerd met jullie dochter *O*
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 10:03:50 #72
382129 crew  Donna
pi_192299415
Gefeliciteerd, dat klinkt heel mooi zo Olivia! *O*
pi_192299509
quote:

Wat klinkt dat heerlijk ontspannen en fijn. Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! 💕
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:21:00 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192299632
quote:

Gefeliciteerd, geniet ervan!
Resistance is futile.
pi_192299764
quote:

Fantastisch nieuws! van harte!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192299887
Gefeliciteerd @olivia
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:46:04 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192299907
Gefeliciteerd *O* *O*
pi_192300449
quote:

Gefeliciteerd! En wat fijn dat alles zo vlot is gegaan!
pi_192300720
quote:

Wat heerlijk! O+ Van harte gefeliciteerd! Heel veel geluk gewenst!

Nog 1 mede maart UD te gaan, ik hoop dat je vlot mag volgen Sillie!
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 12:18:17 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192301026
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 07:17 schreef Donna het volgende:

[..]

De chromosoom uitslagen van de miskraam onderzoeken zijn waarschijnlijk nog niet binnen. We mogen gewoon zwanger raken, maar wilden dat zelf niet omdat dat als zo'n groot risico voelt. En dan ben je 1x onvoorzichtig :D

Ik schreef in dat andere topic dus mee vanwege de herhaalde miskramen, niet vanwege moeite met zwanger raken.
Moet dus straks ook maar even het ziekenhuis bellen of de uitslagen er zijn en of dat telefonisch kan.
Aha duidelijk ^O^ Even ter geruststelling: vaak vinden ze helemaal niks qua chromosomen en gooien ze het op domme pech. Hopelijk wordt er bij jullie ook niets gevonden :*

quote:

Wow wat ontzettend fijn! En wat een vlotte bevalling! Ga nu maar lekker knorren met je gezinnetje O+
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 12:37:33 #81
382129 crew  Donna
pi_192301356
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 12:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Aha duidelijk ^O^ Even ter geruststelling: vaak vinden ze helemaal niks qua chromosomen en gooien ze het op domme pech. Hopelijk wordt er bij jullie ook niets gevonden :*

Ik weet het, maar sowieso heel fijn om dat zo nu en dan toch even te horen.
Het is nu erg druk in het ziekenhuis, maar op 9 april krijgen we de uitslag telefonisch. :)
pi_192303914
Spannend Donna!

Ik ben drie kwartier geleden uitgegleden op de trap. Enkel de onderste twee treden en ik kwam heel zachtjes op mijn (niet te bescheiden) billen terecht. Ik voel de baby gewoon goed, heb geen pijn en ik verlies geen vocht of bloed. Is dit iets om het ziekenhuis voor te moeten bellen denken jullie? Ik neig naar niet bellen nu omdat alles gewoon normaal voelt (en het een uur rijden is..) 😳.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:35:11 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_192304042
Nee ik zou in deze specifieke situatie niet het ziekenhuis bellen. Alleen als je zelf véél pijn ervaart.
disclaimer
pi_192304160
Als je niet op je buik gevallen bent en je hebt nergens last van voor de rest, zie ik eigenlijk geen reden om een zkh te bellen. Maar ik kan me voorstellen dat het een flinke schrik is!

Iemand zei me laatst dat ze momenteel liever geen ziekenhuis bevallingen doen en dat de voorkeur naar thuis bevallingen gaan. Weet iemand of dat klopt?
pi_192304273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als je niet op je buik gevallen bent en je hebt nergens last van voor de rest, zie ik eigenlijk geen reden om een zkh te bellen. Maar ik kan me voorstellen dat het een flinke schrik is!

Iemand zei me laatst dat ze momenteel liever geen ziekenhuis bevallingen doen en dat de voorkeur naar thuis bevallingen gaan. Weet iemand of dat klopt?
Dat is wel wat mijn verloskundigenpraktijk verkondigt ja.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 15:52:00 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_192304300
Maar dat is geen reden om in paniek te raken, want dat is niet hetzelfde als niet in het ziekenhuis mogen bevallen cq thuis moeten bevallen ;)
disclaimer
pi_192304369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:52 schreef SQ het volgende:
Maar dat is geen reden om in paniek te raken, want dat is niet hetzelfde als niet in het ziekenhuis mogen bevallen cq thuis moeten bevallen ;)
Nee, dat is waar. Maar ik zou me toch bezwaard voelen in het ziekenhuis als ik prima thuis zou kunnen bevallen denk ik.
pi_192304420
/lurk

In deze regio gaat de voorkeur uit naar thuis bevallen. Mocht iemand toch poliklinisch willen dan wordt diegene overgedragen aan de klinische verloskundigen i.p.v. eigen verloskundige.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:06:27 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_192304499
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, dat is waar. Maar ik zou me toch bezwaard voelen in het ziekenhuis als ik prima thuis zou kunnen bevallen denk ik.
is er voor jou een duidelijk aanwijsbare bespreekbare reden waarom je in het ziekenhuis wil bevallen? Was je eerste bevalling traumatisch? Want dat zijn bijvoorbeeld wel redenen om er van af te wijken.
disclaimer
pi_192304549
Oké bedankt voor jullie advies. Ik kijk het gewoon even aan. Mocht er iets veranderen bel ik alsnog! :)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:10:45 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_192304554
Over ziekenhuizen gesproken, bij mijn (telefonische :P ) intake vertelde de verloskundige me dat ze weer een nieuw Protokoll hebben en dat is dat alle zwangeren van 39 en ouder een standaard consult bij de gynaecoloog krijgen en dat het tegenwoordig gangbaar is om deze groep met 39 weken in te leiden.
Ik ben benieuwd wat daar nu weer uit komt. Ik val gelukkig dit keer nét niet onder het obesitas-protocol maar ja, als daar het geriatrie-protocol overheen walst ben ik er per saldo ook niet veel mee opgeschoten :+
disclaimer
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:12:52 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192304577
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:10 schreef SQ het volgende:
Over ziekenhuizen gesproken, bij mijn (telefonische :P ) intake vertelde de verloskundige me dat ze weer een nieuw Protokoll hebben en dat is dat alle zwangeren van 39 en ouder een standaard consult bij de gynaecoloog krijgen en dat het tegenwoordig gangbaar is om deze groep met 39 weken in te leiden.
Ik ben benieuwd wat daar nu weer uit komt. Ik val gelukkig dit keer nét niet onder het obesitas-protocol maar ja, als daar het geriatrie-protocol overheen walst ben ik er per saldo ook niet veel mee opgeschoten :+
Je kan toch ook gewoon afwijken van dat protocol? Bij mijn laatste zwangerschap viel ik ook onder allerlei protocollen. Netjes bedankt voor de service en het verder afgeslagen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:15:42 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_192304612
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je kan toch ook gewoon afwijken van dat protocol? Bij mijn laatste zwangerschap viel ik ook onder allerlei protocollen. Netjes bedankt voor de service en het verder afgeslagen.
Tuurlijk, tuurlijk. Maar blijft altijd afwegen wat verstandiger is.
Ik ben niet voor protocollen volgen omdat het protocol is, maar ik ben ook niet voor protocollen weigeren omdat ze protocol zijn ;)
Onderzoeken lijken uit te wijzen dat de placentafunctie bij oudere moeders sneller afneemt. En daardoor kan het wel verstandig zijn.
Ik denk dat ik het maar even laat afhangen van hoe ik me tzt voel. Mijn jongste kwam er niet heel makkelijk uit, en ik vind het idee van een échte schouderdystocie bij een thuisbevalling ook niet zo prettig.
disclaimer
pi_192304613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:06 schreef SQ het volgende:

[..]

is er voor jou een duidelijk aanwijsbare bespreekbare reden waarom je in het ziekenhuis wil bevallen? Was je eerste bevalling traumatisch? Want dat zijn bijvoorbeeld wel redenen om er van af te wijken.
Traumatisch in die zin dat ik geen persweeën had en een uur heb geperst zonder ook maar iets van resultaat. Daarna is de vacuümpomp te voorschijn gekomen. Maar ik weet niet of zoiets icm met een inleiding als traumatisch wordt gezien.

Ik vind het op zich geen drama om thuis te bevallen, maar liever niet :)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 16:16:17 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_192304621
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Traumatisch in die zin dat ik geen persweeën had en een uur heb geperst zonder ook maar iets van resultaat. Daarna is de vacuümpomp te voorschijn gekomen. Maar ik weet niet of zoiets icm met een inleiding als traumatisch wordt gezien.
Dat kan alleen jij bepalen.
disclaimer
pi_192305477
Ik wil het liefst wel gewoon in het ziekenhuis bevallen. Mijn placenta kwam de vorige keer niet goed los en daardoor had ik bijna een liter bloed verloren. Ze stonden op het punt om me naar de OK te rijden toen hij alsnog loskwam. Als ik thuis was bevallen had ik met spoed naar het ziekenhuis gemoeten op dat moment.

Ik ga maandag met de vk overleggen. Bij mijn vorige afspraak hadden we het wel even over de bevalling gehad en toen leek het haar wel het verstandigst als ik in het ziekenhuis zou bevallen, maar dat was nog voor corona.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:03:09 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192306110
Ik ben net 40 geworden |:) en hier is niks over inleiden met 39 weken gezegd en ik ben nota bene medisch. Dus ach.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:05:02 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_192306149
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben net 40 geworden |:) en hier is niks over inleiden met 39 weken gezegd en ik ben nota bene medisch. Dus ach.
Oppergeriatrie!
disclaimer
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:08:38 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192306217
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Oppergeriatrie!
Eén voordeel, ik ben de weeën straks snel vergeten :').
pi_192308743
@Donna
Yay, gefeliciteerd!

@OlivialsTaken
Congrats! Wat fijn dat het thuis zo gegaan is! Bijzonder hoe de kinderen er dan doorheen slapen! <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')