abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:04:36 #151
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195065152
Dit zegt een vooraanstaand veldepidemioloog trouwens over de huidige situatie in de Nederlandse Randstad. Ik vrees dat hij gelijk heeft. Zijn er hier users die denken dat met alleen testen en BCO nog wel mogelijk is om alle brandhaarden in de grote steden tijdig te 'blussen'?

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195065158
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Daarom zullen we in Europa imo toch zo snel mogelijk naar groene zones toe moeten van landen die precies dezelfde doelen (lees: maximaal aanvaardbare aantal infecties nastreven) en onderling geen reisbeperkingen hoeven in te voeren. Ik besef wel dat dat op niveau van de hele EU al een lastig verhaal wordt. Maar met een aantal landen moet het zeker mogelijk zijn om op 1 lijn te gaan zitten.
Als je binnen de EU reisbeperkingen op gaat leggen dan staat het Schengen verdrag meteen op losse schroeven. Daarom zal de EU dat niet snel toestaan. Al die gesloten grenzen binnen de EU hebben al bergen ellende opgeleverd tijdens de eerste piek. Van mensen die over de grens werken geen inkomen meer hadden tot medische transporten die met moeite en veel vertraging de grens overkwamen.
pi_195065172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 00:58 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Vrijwel precies de Nederlandse situatie. Herinner je nog de strategie die er op de RIVM-website stond?
[..]

[ afbeelding ]

Jaap en zijn OMT hadden/hebben precies hetzelfde doel voor ogen als Tegnell dus. Beiden hebben de opbouw van immuniteit alleen ernstig onderschat. En nu is uit onderzoek van het UMC ook nog eens gebleken dat mensen die besmet zijn geweest binnen het jaar nog eens corona kunnen oplopen. Dus dat positieve verhaal over 'groepsimmuniteit' kan ook wel de prullenbak in.

Qua falen van het beschermen van de oudere/kwetsbare bevolking (verpleeghuizen) hebben Nederland en Zweden vermoedelijk ongeveer even hard gefaald. Dat had vooral te maken met de extreme terughoudendheid m.b.t. inzetten van persoonlijke beschermingsmiddelen en het restrictieve testbeleid van beide landen. Hierdoor heeft het verplegend personeel onbewust uitbraken veroorzaakt in de verpleeghuizen.
[..]

Als je puur kijkt naar de exacte maatregelen zijn er wel verschillen tussen NL en SE, maar ik vind het interessanter om te focussen op de hoofdstrategie. Je kunt niet ontkennen dat die van beide landen enorm veel op elkaar lijkt. De regels/restricties/voorschriften zijn slechts een middel om de strategische doelen te bereiken he
Ik ben onvoldoende op de hoogte van de precieze achtergrond van het Zweedse beleid om iets zinnigs over deze vergelijking te zeggen. Maar doen alsof groepsimmuniteit door middel van “gecontroleerde besmettingen” de hoofdstrategie was in Nederland is gewoon onzin. Rutte heeft dat altijd ontkend.

In het meest extreme scenario is dat gebeurd na de kritiek en is het zo’n 48 uur de strategie geweest. Dat gaat echt niet het verschil maken.
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:15:55 #154
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195065180
quote:

Jaap en zijn OMT hadden/hebben precies hetzelfde doel voor ogen als Tegnell dus. Beiden hebben de opbouw van immuniteit alleen ernstig onderschat. En nu is uit onderzoek van het UMC ook nog eens gebleken dat mensen die besmet zijn geweest binnen het jaar nog eens corona kunnen oplopen. Dus dat positieve verhaal over 'groepsimmuniteit' kan ook wel de prullenbak in.

Dit klopt. Maar dan wel bij mensen met een al verstoord immuunsysteem.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:32:38 #155
473584 Gretzl
pi_195065217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben onvoldoende op de hoogte van de precieze achtergrond van het Zweedse beleid om iets zinnigs over deze vergelijking te zeggen. Maar doen alsof groepsimmuniteit door middel van “gecontroleerde besmettingen” de hoofdstrategie was in Nederland is gewoon onzin. Rutte heeft dat altijd ontkend.

In het meest extreme scenario is dat gebeurd na de kritiek en is het zo’n 48 uur de strategie geweest. Dat gaat echt niet het verschil maken.
Maar als we het er beide over eens zijn dat opbouw naar groepsimmuniteit een deelstrategie is/was, een gunstig neveneffect dan klopt de vergelijking toch nog steeds aardig? Voor zowel Zweden als Nederland is het hoofddoel dan het voorkomen dat de zorgcapaciteit wordt overschreden en dat hele verpleeghuizen komen te overlijden. Om die reden was een sprint naar groepsimmuniteit niet mogelijk, en kozen ze beiden voor geleidelijke verspreiding / uitsmeren van de epidemie. Ik zie echt niet in wat er in Nederland dan zoveel anders is dan Zweden. Het is ook overduidelijk dat beide landen nooit een serieuze poging hebben gedaan om terug te gaan naar een zo laag mogelijk aantal besmettingen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:33:22 #156
473584 Gretzl
pi_195065218
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit klopt. Maar dan wel bij mensen met een al verstoord immuunsysteem.
Heb je voor mij wetenschappelijke onderzoeken die ontegenzeggelijk aantonen dat bij mensen met een normaal immuunsysteem wel permanente immuniteit optreedt na infectie? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 15-09-2020 02:02:45 ]
pi_195065223
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:32 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Maar als we het er beide over eens zijn dat opbouw naar groepsimmuniteit een deelstrategie is/was, een gunstig neveneffect dan klopt de vergelijking toch nog steeds aardig? Voor zowel Zweden als Nederland is het hoofddoel dan het voorkomen dat de zorgcapaciteit wordt overschreden en dat hele verpleeghuizen komen te overlijden. Om die reden was een sprint naar groepsimmuniteit niet mogelijk, en kozen ze beiden voor geleidelijke verspreiding / uitsmeren van de epidemie. Ik zie echt niet in wat er in Nederland dan zoveel anders is dan Zweden. Het is ook overduidelijk dat beide landen nooit een serieuze poging hebben gedaan om terug te gaan naar een zo laag mogelijk aantal besmettingen.
Een deelstrategie of een gunstig neveneffect zijn twee totaal verschillende dingen. Dat op een hoop gooien is pure misleiding.

Verder laat ik deze conclusies geheel voor jou rekening, ik ga niet meer in op die gekkigheid.
zie email 27 oktober
pi_195065228
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Heb je voor wetenschappelijke onderzoeken die ontegenzeggelijk aantonen dat bij mensen met een normaal immuunsysteem wel permanente immuniteit optreedt na infectie? :)
Waar zijn de wetenschappelijke onderzoeken die ontegenzeggelijk aantonen dat de anderhalve meter of een mondkapjesplicht werkt? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:46:13 #159
473584 Gretzl
pi_195065245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar zijn de wetenschappelijke onderzoeken die ontegenzeggelijk aantonen dat de anderhalve meter of een mondkapjesplicht werkt? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de hele wereld zijn wetenschappers het er over eens dat afstand bewaren en social distancing middelen zijn om verspreiding te voorkomen. Dit is volgens mij een algemeen bekend feit. Een groot deel van de landen is er daarnaast op basis van wetenschappelijke inzichten en resultaten in het veld ook van overtuigd dat mondmaskers een deel van de druppels tegenhouden en daarmee ook een substantieel deel van de verspreiding tegenaan.

Over de schadelijke lange termijneffecten van een COVID-infectie bij gezonde mensen is bijvoorbeeld nog veel minder bekend, daar wordt nog volop onderzoek naar gedaan. Hetzelfde geldt voor de mogelijke immuniteit.
  dinsdag 15 september 2020 @ 01:47:56 #160
473584 Gretzl
pi_195065248
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een deelstrategie of een gunstig neveneffect zijn twee totaal verschillende dingen. Dat op een hoop gooien is pure misleiding.

Verder laat ik deze conclusies geheel voor jou rekening, ik ga niet meer in op die gekkigheid.
Dat is verder prima hoor. Ik kan jou dan aanraden om de toespraak van Rutte van 16 maart.nog eens terug te luisteren en de overheidsdocumenten die gepubliceerd zijn over de strategie. We hoeven het niet exact eens te worden, maar ik hoop wel dat we elkaar kunnen vinden in het feit dat Nederland vooralsnog niet voor een indammingsstrategie heeft gekozen. Wat het dan wel is laat ik nu maar even in het midden ;)
pi_195065274
quote:

[..]

Heb je voor wetenschappelijke onderzoeken die ontegenzeggelijk aantonen dat bij mensen met een normaal immuunsysteem wel permanente immuniteit optreedt na infectie? :)
Wel lezen deze keer he.
Dit onderzoek gaat over B en T cellen
https://www.telegraph.co.(...)-antibodies-protect/
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.08.13.20173161v1
Onderzoek over de memory T-cellen
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.08.11.20171843v2

Dan hebben we het geval in Hong Kong en die man was ook nooit gevonden als die niet getest was, Had geen klachten bij bloedonderzoek alleen een verhoogde PC-waarde wat aan geeft dat die gewoon een afweerreactie heeft gehad.
pi_195065289
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:46 schreef Gretzl het volgende:

[..]

In de hele wereld zijn wetenschappers het er over eens dat afstand bewaren en social distancing middelen zijn om verspreiding te voorkomen. Dit is volgens mij een algemeen bekend feit. Een groot deel van de landen is er daarnaast op basis van wetenschappelijke inzichten en resultaten in het veld ook van overtuigd dat mondmaskers een deel van de druppels tegenhouden en daarmee ook een substantieel deel van de verspreiding tegenaan.

Over de schadelijke lange termijneffecten van een COVID-infectie bij gezonde mensen is bijvoorbeeld nog veel minder bekend, daar wordt nog volop onderzoek naar gedaan. Hetzelfde geldt voor de mogelijke immuniteit.
Volgens mij algemeen bekend dat er consensus over bestaat. Dus er is geen onomstotelijk bewijs?
De opperepidemiebestijder van Nederland, toch niet zomaar iemand, denkt er qua mondmaskers heel anders over.

Nogmaals dat is niet erg, werken met onvolledige en onzekere informatie is dé moeilijkheid van crisismanagement. Maar om dan van inhoudelijke tegenstanders wel onomstotelijk bewijs te eisen slaat nergens op.
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 september 2020 @ 02:10:43 #163
473584 Gretzl
pi_195065299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 02:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volgens mij algemeen bekend dat er consensus over bestaat. Dus er is geen onomstotelijk bewijs?
De opperepidemiebestijder van Nederland, toch niet zomaar iemand, denkt er qua mondmaskers heel anders over.
Ja, ik bedoel brede consensus. Wat heb je nog meer nodig in een crisis als deze? We kunnen niet eerst jaren onderzoek doen en de pandemie lekker z'n beloop laten he.

Van Dissel is verder best wel een eenzame in de woestijn als het om de aversie tegen mondmaskers gaat. Kun je mij wellicht meerdere voorbeelden noemen van vooraanstaande professionals in andere landen die ook fel tegen het mond-neusmasker zijn? Ik ken ze niet. Ik weet wel dat er in een hoop landen met argusogen tegen de 'Nederlandse' opvatting dat mond-neusmaskers niets bijdragen wordt aangekeken. Alsof men hier maanden achter de feiten aanloopt...
pi_195065304
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 02:10 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Van Dissel is dan best wel een eenzame in de woestijn als het om de aversie tegen mondmaskers gaat. Kun je mij meerdere voorbeelden noemen van vooraanstaande professionals in andere landen die ook fel tegen het mond-neusmasker zijn?
Waarom zou ik? Jij eist onomstotelijk bewijs. Ik niet.
zie email 27 oktober
  dinsdag 15 september 2020 @ 02:14:25 #165
473584 Gretzl
pi_195065310
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 02:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Jij eist onomstotelijk bewijs. Ik niet.
Ik eis helemaal geen onomstotelijk bewijs. Jij maakt ervan dat ik dat per se zou eisen. Ik stel enkel een normale vraag :)

Verder lijkt me het niet zo zinnig om verder te discussiëren over de lichamelijke effecten van corona. Het is niet raar om te stellen dat daar in september 2020 minder consensus over is dan over de effectiviteit van bepaalde maatregelen :)
pi_195065342
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 02:10 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel brede consensus. Wat heb je nog meer nodig in een crisis als deze? We kunnen niet eerst jaren onderzoek doen en de pandemie lekker z'n beloop laten he.

Van Dissel is verder best wel een eenzame in de woestijn als het om de aversie tegen mondmaskers gaat. Kun je mij wellicht meerdere voorbeelden noemen van vooraanstaande professionals in andere landen die ook fel tegen het mond-neusmasker zijn? Ik ken ze niet. Ik weet wel dat er in een hoop landen met argusogen tegen de 'Nederlandse' opvatting dat mond-neusmaskers niets bijdragen wordt aangekeken. Alsof men hier maanden achter de feiten aanloopt...
Ik snap Van Dissel wel want als je beelden uit het buitenland ziet zie je heel veel mensen mondkapjes verkeert dragen. Mensen zitten meer aan hun gezicht ectra je kent de argumenten wel. Maar omdat jij pro mondkapje bent is dit een interessant onderzoek.

https://www.nejm.org/doi/(...).X1m6HBXlsCU.twitter
Er is al een tijdje bekent dat hoe meer virus je binnen krijgt hoe zieker je kan worden. Dit onderzoek toont aan dat mensen die een mondkapje dragen minder ziek worden. Maar ze kunnen nog wel besmet worden maar de virale load is wel minder. Dus als je puur naar zelf bescherming kijkt dan kan het handig zijn.

Trouwens dit artikel uit de Volkskrant over Immuniteit is ook erg interessant.
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter
(als het mag aangezien de Volkskrant nogal gevoelig hier ligt)
pi_195065427
quote:

Jaap en zijn OMT hadden/hebben precies hetzelfde doel voor ogen als Tegnell dus.
Tegnell zette in op de verantwoordelijkheid en het intellect van het individu, van Dissel ging uit van de domheid en het onvermogen van Nederlanders. Een wereld van verschil.

quote:
En nu is uit onderzoek van het UMC ook nog eens gebleken dat mensen die besmet zijn geweest binnen het jaar nog eens corona kunnen oplopen.
Dat kan niet blijken noch aangetoond worden.

Het virus is er nog geen jaar.

In Wuhan waar de enorme initiële brandhaard was, gaat alles voor de wind qua covid.
pi_195066173
quote:

[..]

Heb je voor mij wetenschappelijke onderzoeken die ontegenzeggelijk aantonen dat bij mensen met een normaal immuunsysteem wel permanente immuniteit optreedt na infectie? :)
Er is nog weinig onderzoek gedaan naar langdurige T en B cel immuniteit. Wel is bekend dat bij SARS1 deze na 19 jaar nog wel steeds aanwezig is. Dat is dit jaar onderzocht.
pi_195066221
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dollehond.gif

Wat voor klachten heb je?
Geen, moet voor werk
pi_195066228
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 07:40 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Geen, moet voor werk
Testen zonder klachten :?

Waarom moet dat dan? :?
pi_195066385
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 02:49 schreef Za het volgende:

[..]

Tegnell zette in op de verantwoordelijkheid en het intellect van het individu, van Dissel ging uit van de domheid en het onvermogen van Nederlanders. Een wereld van verschil.
Wat een gezever. Na Zweden was juist Nederland het land dat het meest een beroep deed op het gezond verstand van haar burgers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 15 september 2020 @ 08:09:34 #172
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195066399
quote:
In Wuhan waar de enorme initiële brandhaard was, gaat alles voor de wind qua covid.
Volgens dezelfde Chinese overheid die nooit officieel de initiële uitbraak heeft doorgegeven aan het WHO.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195066403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 01:46 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Graag bronnen van die wetenschappelijke inzichten en resultaten in het veld. De vorige keer dropte je namelijk een onderzoek dat de effectiviteit voor een groot deel baseerde op iemand die een ander vol in het gezicht hoest, dus niet erg geloofwaardig. Die resultaten in het veld ben ik ook wel nieuwsgierig naar, maar het is niet lastig te voorspellen dat dit weer een knap staaltje cherry picking gaat worden waarschijnlijk.
pi_195066459
quote:

[..]

Voor zover ik weet zijn er 3 bevestigde gevallen van herinfectie, op een totale hoeveelheid van ~30 miljoen cases. Zolang het er niet significant meer dan 3 worden zou ik het statistisch insignificant noemen.

Specifiek voor deze ziekte is dat er nog niet, maar het immuunsysteem is niet iets heel anders met een andere ziekte, dat kun je prima extrapoleren.

Sterker nog, die man in Hong Kong was volgens de berichten met een andere strain besmet dan eerst, en het ziekteverloop was milder dan eerst. Dat zou je juist de conclusie moeten geven dat het immuunsysteem nog steeds zijn werk goed doet, ongeacht of er wel of geen anti-stoffen in het bloed zitten. Ik ben geen immunoloog, maar de uitleg die ik vaak voorbij zie komen over -B en -T cellen die anti-stoffen aanmaken klinken heel plausibel.
pi_195066472
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 00:31 schreef Gretzl het volgende:
Verminderend effect idd. Als je de kroegen/restaurant in Amsterdam, Rotterdam, Leiden en Utrecht voor onbepaalde tijd sluit zullen er bijvoorbeeld zeker studenten zijn die met hun gratis OV even naar Groningen gaan reizen.
In welke tijd leef jij? Studenten hebben al jaren een traject kaart. Geen vrij reizen.
  dinsdag 15 september 2020 @ 08:41:18 #176
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195066563
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:23 schreef alpeko het volgende:

[..]

In welke tijd leef jij? Studenten hebben al jaren een traject kaart. Geen vrij reizen.
Net even m'n stagair gevraagd (MBO). Geen trajectkaart, maar wel alleen door de weeks reizen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_195066630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens dezelfde Chinese overheid die nooit officieel de initiële uitbraak heeft doorgegeven aan het WHO.
En waar ze een mooie foto van een poolparty sturen maar er niet bij vermelden dat de scholen nog steeds dicht waren.

De roep van lokale maatregelen kan ik wel begrijpen.
Maar als de besmettingen op zoveel verschillende plekken voorkomen ontkom je ook niet aan draconische maatregelen.

Als je de horeca sluit "bespaar" je 6.1% volgens de landelijke norm.
Sluit je sportclubs dan "bespaar je 3%.

Even vanuitgaan dat de -lokale- besmettingen hetzelfde percentage hebben als landelijk (wat waarschijnlijk al niet het geval is) dan moet je dus enorme maatregelen nemen.
Anders zet het geen zoden aan de dijk. En zolang de bulk van de besmettingen (54%thuis,10% familie,10%werk) daar zit heeft het weinig zin om zaken dicht te doen en/of mondkapjes in de winkelstraten te introduceren.

[ Bericht 18% gewijzigd door Kickinalfa op 15-09-2020 08:55:34 ]
pi_195066641
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:23 schreef alpeko het volgende:

[..]

Echt waar?
pi_195066680
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:41 schreef Gunner het volgende:

[..]

Net even m'n stagair gevraagd (MBO). Geen trajectkaart, maar wel alleen door de weeks reizen.
Ok dan ben ik abuis. Ik dacht dat ook dat behoorlijk uitgekleed was. Ik begon nog met vrij reizen. In mijn laatste jaar werd dat al keuze tussen ma-vr of weekend. Dan is dat blijkbaar nog steeds zo.
pi_195066748
https://nos.nl/l/2348331

Kortere periode op de IC en meer overlevingskans.
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:08:08 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195066797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:01 schreef Questular het volgende:

Keurig ^O^

Dan kunnen we ons dus ook meer besmettingen permitteren dan een paar maanden terug.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195066803
quote:

Dan kan de signaalwaarde dus ook keer 3
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_195066804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Keurig ^O^

Dan kunnen we ons dus ook meer besmettingen permitteren dan een paar maanden terug.
Liever niet, maar het is in elk geval een goede ontwikkeling
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:13:13 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195066844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Liever niet, maar het is in elk geval een goede ontwikkeling
Het betekent iig dat we wat minder spastisch hoeven te doen over toenames en ook niet gelijk aan de rem hoeven te trekken.

Met de huidige cijfers en deze wetenschap gaat het prima in Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195066890
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:54 schreef Gretzl het volgende:
Wat zie jij er dan in?
Iemand creëert een schaal (bv. 1-50). Schaal blijkt te klein, dus schaal wordt 1-100. De kleurtjes veranderen mee, omdat het een spectrum is. De signaalwaarden blijven hetzelfde.
pi_195066913
Betekent ook dat de oorspronkelijke reden van de vergaande maatregelen, namelijk het voorkomen dat de ic's vol zouden lopen, beduidend minder snel zal gebeuren. Z.s.m. kappen met de onlogische focus op positieve tests en de absurd lage signaalwaarde die hieraan gekoppeld is.

Maar sowieso mooi nieuws van Gommers.
pi_195066921
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 07:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Testen zonder klachten :?

Waarom moet dat dan? :?
Weet jij wat voor werk ik doe :? |:( o|O ~O> :|W |:)
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:21:12 #188
473584 Gretzl
pi_195066926
quote:

[..]

Klopt. Niet omdat er in Wuhan sprake was van immuniteitsopbouw. Wel omdat er al vanaf het begin massaal getest wordt (bij voorkeur preventief) en het BCO + het systeem van isoleren feilloos werkt. Daarmee hebben de Wuhanezen de R dusdanig sterk kunnen verlagen dat ze elke brandhaard konden doven :)
pi_195066936
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:20 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Weet jij wat voor werk ik doe :? |:( o|O ~O> :|W |:)
Nee. Wat dan?
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:22:26 #190
473584 Gretzl
pi_195066944
Wat zijn volgens jullie de doelen van het huidige Nederlandse testbeleid?
twitter
pi_195066961
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:54 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Wat zie jij er dan in? Hoe kan een waarde nu ene dag zorgelijk zijn (rood) en de volgende dag minder zorgelijk (oranje)? Valt dit niet onder de noemer mogelijke misleiding met grafieken? Die van vandaag lijkt veel minder ernstig dan die van gisteren.

Dan kijk je niet goed. Die is gewoon ernstiger, want de signaalwaarde wordt verder overschreven.

Bij grafiekjes is het altijd handig om alle gegevens die er in staan te bekijken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195066975
Ergo: kleurtjes zijn leuk, maar in grafieken gaat het om de getallen die erbij staan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195066978
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 21:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Niks doen en willekeurig beleid voeren lijkt me slechter.
Klopt. Dat beleid wordt dan ook niet gevoerd.
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:24:54 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195066980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:22 schreef Gretzl het volgende:
Wat zijn volgens jullie de doelen van het huidige Nederlandse testbeleid?
[ twitter ]
-Faciliteren van BCO
-Zorgen dat niet iedereen met een verkoudheid thuis moet gaan zitten

Dat zijn denk ik de twee belangrijkste punten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195067009
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:21 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Klopt. Niet omdat er in Wuhan sprake was van immuniteitsopbouw. Wel omdat er al vanaf het begin massaal getest wordt (bij voorkeur preventief) en het BCO + het systeem van isoleren feilloos werkt. Daarmee hebben de Wuhanezen de R dusdanig sterk kunnen verlagen dat ze elke brandhaard konden doven :)
R is nu 1.17 dus die gaat over de signaalwaarde heen. Aantal besmettingen ook.
Moet best mogelijk zijn om door lokaal wat harder (of eigenlijk überhaupt) te durven ingrijpen we het tij weer kunnen keren.
blablablabla
pi_195067027
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

-Faciliteren van BCO
-Zorgen dat niet iedereen met een verkoudheid thuis moet gaan zitten

Dat zijn denk ik de twee belangrijkste punten.
Er zal toch een enorme capaciteitsverhoging moeten komen willen we dat droog houden, het piept en kraakt nu al enorm.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:30:45 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195067055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:27 schreef Elan het volgende:

[..]

R is nu 1.17 dus die gaat over de signaalwaarde heen. Aantal besmettingen ook.
Moet best mogelijk zijn om door lokaal wat harder (of eigenlijk überhaupt) te durven ingrijpen we het tij weer kunnen keren.
Die benadering van R is nog steeds gebaseerd op het relatief onbetrouwbare aantal positieve testen ipv op ziekenhuisopnames (laat staan IC-opnames, wat eigenlijk het uitgangspunt moet zijn voor die statistiek).

Ook horen we net dat de IC-opnames bijna 3x zo snel afgehandeld worden.

Geen reden voor harder ingrijpen wmb.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 15 september 2020 @ 09:31:04 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195067061
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er zal toch een enorme capaciteitsverhoging moeten komen willen we dat droog houden, het piept en kraakt nu al enorm.
Mee eens :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195067078
quote:

quote:
Hoe dat precies komt, wordt nog onderzocht, zegt Gommers. Zo wil hij in beeld krijgen of de groep mensen die nu op de ic belandt vergelijkbaar is met die van de eerste coronagolf. „Het kan zijn dat in maart en april meer mensen met onderliggende ziektes terechtkwamen en de patiënten van nu minder ziek zijn.”

Mogelijk heeft een betere behandeling van coronapatiënten ook bijgedragen aan een kortere ligduur. „Het is niet zo dat het virus milder is geworden, we hebben daar in elk geval geen aanwijzingen voor”, aldus Gommers.
Het is allemaal met raadsels omgeven. Het virus is niet milder, maar de mensen liggen in plaats van 21 dagen nog maar 8 dagen op de IC. Mensen zijn misschien wel minder ziek.
pi_195067079
Dat het testen nu vastloopt laat wel zien dat het RIVM in het begin gelijk had. Alleen testen als je in contact bent geweest met een coronapatient of griep hebt.

Maar ze hebben zich gek laten maken door alle twittervirologen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')