Wat is hier ontluisterend aan? Ik vind het wel logisch klinken.quote:Op maandag 14 september 2020 22:18 schreef Gretzl het volgende:
Ontluisterend interview met Bruls![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Nou, met deze uitspraakquote:Op maandag 14 september 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is hier ontluisterend aan? Ik vind het wel logisch klinken.
Geef je wel aan het punt achter de voorrang voor onderwijzend personeel compleet gemist te hebben.quote:"Via een iPad kan ik wel lesgeven, maar geen vuilniszak ophalen."
Ik denk eigenlijk niet dat dit aan lokale burgemeesters overgelaten kan worden. Stel er wordt besloten om in een gemeente de horeca te sluiten. Daarmee jaagt het college van B&W alle lokale horecaondernemers tegen zich in het harnas. De burgers gaan vervolgens simpelweg in een dorp verderop naar de kroeg. Je schiet er niks mee op en iedereen is boos. Dat gaat geen burgemeester dus besluiten.quote:Op maandag 14 september 2020 22:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En dan kun je je afvragen welke lokale maatregelen nu echt effect hebben en waar er draagvlak voor is.
Dit soort belangen spelen inderdaad ook nog mee.quote:Op maandag 14 september 2020 22:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat dit niet aan lokale burgemeesters overgelaten kan worden. Stel er wordt besloten om in een gemeente de horeca te sluiten. Daarmee jaagt het college van B&W alle lokale horecaondernemers tegen zich in het harnas. De burgers gaan vervolgens simpelweg in een dorp verderop naar de kroeg. Je schiet er niks mee op en iedereen is boos. Dat gaat geen burgemeester dus besluiten.
Puur vingerwijzen naar de gehoorzame burger die zich wil laten testen. Willens en wetens geven ze gewoon niet toe aan het feit dat veel labs duimen zitten te draaienquote:Op maandag 14 september 2020 22:18 schreef Gretzl het volgende:
Ontluisterend interview met Bruls![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Kan je nu voordelig halen bij de appie.quote:Op maandag 14 september 2020 22:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zitten we straks met kerst zeker weer zonder toiletpapier![]()
Onzin, veel meer mensen laten zich ook testen.quote:Op maandag 14 september 2020 21:14 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Onzin, met je opvallend veel mensen hoesten en niezen.
Dat lijkt alleen maar zo omdat je er nu juist extra op let.
Of geeft ie aan dat er wellicht groepen zijn waar de impact van (massaal) uitvallen nog groter is dan bij docenten?quote:Op maandag 14 september 2020 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, met deze uitspraak
[..]
Geef je wel aan het punt achter de voorrang voor onderwijzend personeel compleet gemist te hebben.
Maar wie dan? De cdk? Maar die is nou juist uit de crisisbeheersing gehaald met de komst van de veiligheidsregio’s. Ik zie geen logische kandidaat?quote:Op maandag 14 september 2020 22:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat dit aan lokale burgemeesters overgelaten kan worden. Stel er wordt besloten om in een gemeente de horeca te sluiten. Daarmee jaagt het college van B&W alle lokale horecaondernemers tegen zich in het harnas. De burgers gaan vervolgens simpelweg in een dorp verderop naar de kroeg. Je schiet er niks mee op en iedereen is boos. Dat gaat geen burgemeester dus besluiten.
Gewoon het kabinet.quote:Op maandag 14 september 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wie dan? De cdk? Maar die is nou juist uit de crisisbeheersing gehaald met de komst van de veiligheidsregio’s. Ik zie geen logische kandidaat?
Ik hoop eigenlijk niet dat ie echt denkt dat de impact van een niet-opgehaalde vuilniszak groter is dan van een naar huis gestuurde basisschoolklas, of van het op grote schaal uitvallen van lessen aan middelbare scholieren.quote:Op maandag 14 september 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of geeft ie aan dat er wellicht groepen zijn waar de impact van (massaal) uitvallen nog groter is dan bij docenten?
Gelukkig leven we in een land waar de regering zich minder gek laat maken dan in andere landen, zodat wij een relatief relaxte lente hebben gehad. Dat stevig ingrijpen heeft nog nergens geholpen.quote:Op maandag 14 september 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Nog steeds geen persconferentie met maatregelen, liggen ze te slapen of zo ?
Landen met veel minder besmettingen grijpen wel al stevig in.
Waar ben je precies bang voor?quote:Op maandag 14 september 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Nog steeds geen persconferentie met maatregelen, liggen ze te slapen of zo ?
Landen met veel minder besmettingen grijpen wel al stevig in.
Maar hoe moet ik dat voor me zien? Dan moet Hugo de Jonge zien dat in het café hier om de hoek het uit de klauwen loopt en er maatregelen genomen moeten worden? En dat voor 350 gemeenten apart? Dat gaat toch niet werken?quote:
Wat?!quote:Op maandag 14 september 2020 22:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Gelukkig leven we in een land waar de regering zich minder gek laat maken dan in andere landen, zodat wij een relatief relaxte lente hebben gehad. Dat stevig ingrijpen heeft nog nergens geholpen.
Ik denk dat het effect van een stilgevallen vuilnisophaaldienst groter is dan het effect van een stilgevallen school ja.quote:Op maandag 14 september 2020 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk niet dat ie echt denkt dat de impact van een niet-opgehaalde vuilniszak groter is dan van een naar huis gestuurde basisschoolklas, of van het op grote schaal uitvallen van lessen aan middelbare scholieren.
Die voorrang is er niet ten gunste van de docenten zelf, maar vooral voor de leerlingen die ze lesgeven en hun ouders.
Dollehond.gifquote:Op maandag 14 september 2020 20:34 schreef Wereldgozer het volgende:
Zojuist covid test gehad
@:lenny_leonard
Dat de boel straks weer oncontroleerbaar is op landelijk niveau, niet zozeer dat de IC's overspeeld raken want dat zal allemaal wel meevallen, maar dat de druk op de zorg te zwaar gaat worden.quote:Op maandag 14 september 2020 22:53 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Waar ben je precies bang voor?
De cijfers in Duitsland en België waren toch redelijk vergelijkbaar met Nederland? Waarbij Duitsland het misschien net iets beter had, en België zelfs relatief slechter.quote:Op maandag 14 september 2020 22:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat?!
Dat ingrijpen op lokaal niveau heeft letterlijk overal effect gehad, in China met hun totalitaire en ondemocratisch beleid is het virus zelfs compleet uitgeroeid en staan duizenden tegelijk te swingen in grote clubs....
Wat dacht je van dichterbij Duitsland, België....
Lesgeven kan digitaal, je kinderen opvangen niet dus voor de basisschool is een geopende school een noodzaak om te zorgen dat ouders ook gewoon hun werk kunnen doen. Voor middelbare scholieren ligt dat wat anders, maar ook die kun je beter op een school hebben.quote:Op maandag 14 september 2020 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het effect van een stilgevallen vuilnisophaaldienst groter is dan het effect van een stilgevallen school ja.
Lesgeven kan digitaal. Vuilnis ophalen niet. Brand blussen ook niet en criminelen oppakken ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |