Dat is ie ook niet ! Als ie geen 1e ligt dan is ie zo onzeker als wat en klinkt hij niet als een champ met zn gejammerquote:Op zondag 13 september 2020 18:07 schreef Justevo het volgende:
Hoe Hamilton hier op terug kijkt als ie oud is.. Waarschijnlijk lacht ie de ballen uit z'n broek dat Bottas zijn enige weerstand was. Daarom zal hij ook nooit worden gezien als een van de grootste.
Niet als de enige manier om hem weg te krijgen de pitstraat is.quote:Op zondag 13 september 2020 18:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat er nooit een stilgevallen auto verwijderd kan worden zonder safety car fase?
Ja, Gasly wil zich wurmen waar geen plek isquote:Op zondag 13 september 2020 18:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Weet niet of deze al is uitgezonden op TV maar heb hem volgens mij niet gezien maar het maakt die crash in het middenveld wel duidelijk
[ afbeelding ]
En ze waren olie/brandstof oid aan het opruimen in bocht xquote:Op zondag 13 september 2020 18:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als de enige manier om hem weg te krijgen de pitstraat is.
Dat zei ik al, dat was alleen omdat ze dan de halve race achter SC zouden rijden.quote:Op zondag 13 september 2020 18:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het lijkt er sterk op dat men tegenwoordig de safety car en de rode vlag gebruikt om "de show te verbeteren" en kunstmatig spanning te creëren. Een rode vlag voor een crash op start/ finish... Het veld kan letterlijk met 0,0 risico door de pitstraat rijden en alle brokstukken vermijden. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over. Er staan geen auto's in het grind, er hoeft geen bandenstapel hersteld te worden etc.
Leuk, door de pitstraat. Voor hoeveel ronden? En hoe zit dat dan met pitstops? Dan moet je de pit stops achter de SC verbieden. Anders levert dat alleen maar chaos op.quote:Op zondag 13 september 2020 18:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het lijkt er sterk op dat men tegenwoordig de safety car en de rode vlag gebruikt om "de show te verbeteren" en kunstmatig spanning te creëren. Een rode vlag voor een crash op start/ finish... Het veld kan letterlijk met 0,0 risico door de pitstraat rijden en alle brokstukken vermijden. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over. Er staan geen auto's in het grind, er hoeft geen bandenstapel hersteld te worden etc.
Dan verschillen wij van mening.quote:Op zondag 13 september 2020 18:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Leuk, door de pitstraat. Voor hoeveel ronden? En hoe zit dat dan met pitstops? Dan moet je de pit stops achter de SC verbieden. Anders levert dat alleen maar chaos op.
De beslissing voor een rode vlag was prima.
Jij denkt dat ze dat niet zsm willen doen?quote:Op zondag 13 september 2020 19:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening.
Het hoeft geen uur te duren om drie auto's te verwijderen.
Bijzondere conclusie die je trekt na het lezen van mijn post.quote:Op zondag 13 september 2020 19:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze dat niet zsm willen doen?
Dat is dan weer wél een goede conclusie van jouw kant uit.quote:Op zondag 13 september 2020 19:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb denk ik wel weer genoeg tijd op dit forum doorgebracht voor vandaag.
dit, die 2de rode vlag was nergens voor nodig. er lag niks op de baan zelfquote:Op zondag 13 september 2020 18:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het lijkt er sterk op dat men tegenwoordig de safety car en de rode vlag gebruikt om "de show te verbeteren" en kunstmatig spanning te creëren. Een rode vlag voor een crash op start/ finish... Het veld kan letterlijk met 0,0 risico door de pitstraat rijden en alle brokstukken vermijden. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over. Er staan geen auto's in het grind, er hoeft geen bandenstapel hersteld te worden etc.
De barriere was beschadigd en moest hersteld worden.quote:Op zondag 13 september 2020 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit, die 2de rode vlag was nergens voor nodig. er lag niks op de baan zelf
Nee, er lag inderdaad niets op de baan....quote:Op zondag 13 september 2020 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dit, die 2de rode vlag was nergens voor nodig. er lag niks op de baan zelf
Je moet hem iets eerder hebben, in die van Gasly zie je dat hij in een gat duikt dat duidelijk gaat verdwijnen. Ik vind het raar dat hij geen penalty daarvoor krijgt.quote:Op zondag 13 september 2020 18:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Weet niet of deze al is uitgezonden op TV maar heb hem volgens mij niet gezien maar het maakt die crash in het middenveld wel duidelijk
[ afbeelding ]
Dat was de eerste rode vlag.quote:Op zondag 13 september 2020 19:33 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Nee, er lag inderdaad niets op de baan....![]()
Is daar al een uitspraak over, dan? Het zou toch na de race worden uitgezocht?quote:Op zondag 13 september 2020 19:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Je moet hem iets eerder hebben, in die van Gasly zie je dat hij in een gat duikt dat duidelijk gaat verdwijnen. Ik vind het raar dat hij geen penalty daarvoor krijgt.
Ze moeten ook de debri op kunnen ruimen. Die crash van Stroll zou daar ook een gevolg van kunnen zijn en dan blijf je aan de gang.quote:Op zondag 13 september 2020 18:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het lijkt er sterk op dat men tegenwoordig de safety car en de rode vlag gebruikt om "de show te verbeteren" en kunstmatig spanning te creëren. Een rode vlag voor een crash op start/ finish... Het veld kan letterlijk met 0,0 risico door de pitstraat rijden en alle brokstukken vermijden. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens meer over. Er staan geen auto's in het grind, er hoeft geen bandenstapel hersteld te worden etc.
Ja baas. WMB racing incident eigenlijk.quote:Op zondag 13 september 2020 19:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Je moet hem iets eerder hebben, in die van Gasly zie je dat hij in een gat duikt dat duidelijk gaat verdwijnen. Ik vind het raar dat hij geen penalty daarvoor krijgt.
Kimi zwabberde iets maar hij wil natuurlijk ook meer naar de buitenkant om de bocht beter te kunnen nemen. Hij denkt dat Gasly dat ook gaat doen omdat die nog ergens midden op de baan rijdt. Wat Kimi niet weet is dat Gasly geen ruimte heeft om dat te doen omdat Grojean(?) daar al rijdt. Gasly is de enige die dat overzicht had en hij had zat bovendien ook het verst naar achter van die 3 geloof ikquote:Op zondag 13 september 2020 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Al zwabberde die wel iets te veel. Geen idee waarom
Trouwens maat, als je toch zo goed bezig bent, kan je misschien ook de onboard van Kyvat kijken vlak voor de grote crash bij de SC restart? Bij ziggo zeiden ze dat het Russell was die zn groot gat liet, maar volgens mij reageerde Russell op Ocon, en Ocon weer op Kvyat, (weet niet of daarvoor nog iemand een groot gat liet)quote:Op zondag 13 september 2020 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja baas. WMB racing incident eigenlijk.
[ afbeelding ]
Jup check ditquote:Op zondag 13 september 2020 19:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Trouwens maat, als je toch zo goed bezig bent, kan je misschien ook de onboard van Kyvat kijken vlak voor de grote crash bij de SC restart? Bij ziggo zeiden ze dat het Russell was die zn groot gat liet, maar volgens mij reageerde Russell op Ocon, en Ocon weer op Kvyat, (weet niet of daarvoor nog iemand een groot gat liet)
Klopt. Was wel vrij naïef van gasly om daar tussen te gaan.quote:Op zondag 13 september 2020 19:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Kimi zwabberde iets maar hij wil natuurlijk ook meer naar de buitenkant om de bocht beter te kunnen nemen. Hij denkt dat Gasly dat ook gaat doen omdat die nog ergens midden op de baan rijdt. Wat Kimi niet weet is dat Gasly geen ruimte heeft om dat te doen omdat Grojean(?) daar al rijdt. Gasly is de enige die dat overzicht had en hij had zat bovendien ook het verst naar achter van die 3 geloof ik
Bij Kvyat gebeurde er niks vreemds, Ocon aarzelde wel steeds op die grid maar het was toch echt Russell dit dat gat veel te groot liet worden waardoor die dacht dat ze al herstart waren, maar hij kwam zelf goed wegquote:Op zondag 13 september 2020 19:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Trouwens maat, als je toch zo goed bezig bent, kan je misschien ook de onboard van Kyvat kijken vlak voor de grote crash bij de SC restart? Bij ziggo zeiden ze dat het Russell was die zn groot gat liet, maar volgens mij reageerde Russell op Ocon, en Ocon weer op Kvyat, (weet niet of daarvoor nog iemand een groot gat liet)
Als die volgend jaar een team heeft, dan is dat pas een wonderquote:Op zondag 13 september 2020 20:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat die Grosjean de race gewoon heeft uitgereden is ook een wonder
Dat die auto nog überhaupt niet g reed ondanks al die schadevergoeding.quote:Op zondag 13 september 2020 20:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat die Grosjean de race gewoon heeft uitgereden is ook een wonder
Als ze straks die motor gaan vervangen heb je door 1 motor 3 races lang gezeik.quote:Op zondag 13 september 2020 20:18 schreef Tinos85 het volgende:
Zou er al een Japanner die het probleem van vorige week onderzocht heeft ontslag hebben genomen?
quote:Op zondag 13 september 2020 20:18 schreef Tinos85 het volgende:
Zou er al een Japanner die het probleem van vorige week onderzocht heeft ontslag hebben genomen?
Mja maar dat was in de V8- en V10-tijd niet anders natuurlijk. Het is eigenlijk altijd zo geweest in de (moderne) Formule 1 dat er maar twee of soms drie teams per jaar kampioenswaardig waren.quote:Op zondag 13 september 2020 20:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Als ze straks die motor gaan vervangen heb je door 1 motor 3 races lang gezeik.
Die V6 motoren zijn zn beetje het slechts wat er met de F1 is gebeurd. Gigantische kosten en 50 tot 75% van de teams is op voorhand al kansloos voor een kampioenschap geweest.
Volgens mij waren de motoren goedkoper, betrouwbaarder en ook qua performance meer aan elkaar gewaagd.quote:Op zondag 13 september 2020 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mja maar dat was in de V8- en V10-tijd niet anders natuurlijk. Het is eigenlijk altijd zo geweest in de (moderne) Formule 1 dat er maar twee of soms drie teams per jaar kampioenswaardig waren.
Ja gok dat deze wel afgeschreven is. Hier wil Verstappen niet nog een keer mee racen gok ikquote:Op zondag 13 september 2020 20:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Als ze straks die motor gaan vervangen heb je door 1 motor 3 races lang gezeik.
Die V6 motoren zijn zn beetje het slechts wat er met de F1 is gebeurd. Gigantische kosten en 50 tot 75% van de teams is op voorhand al kansloos voor een kampioenschap geweest.
Kan me nog wel die V8 Cosworth-klantenmotoren herinneren uit de jaren 90 jaquote:Op zondag 13 september 2020 20:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij waren de motoren goedkoper, betrouwbaarder en ook qua performance meer aan elkaar gewaagd.
En hadden we alleen nog Ferrari motoren op de grid gehad.quote:Op zondag 13 september 2020 20:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij waren de motoren goedkoper, betrouwbaarder en ook qua performance meer aan elkaar gewaagd.
Dat maakt ze natuurlijk niet per definitie beter, tegenwoordig kunnen ze de hele motor op elk vlak monitoren en optimaliseren. Daarvoor zoeken ze natuurlijk de grens op om er het meeste uit te kunnen krijgen maar daardoor hoeft er maar 1 afwijking te zijn en de hele motor draait in de soep.quote:Op zondag 13 september 2020 20:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij waren de motoren goedkoper, betrouwbaarder en ook qua performance meer aan elkaar gewaagd.
Vrije training 1 en 2 reed ie met een andere motor toch? Tenminste, meestal op vrijdag.quote:Op zondag 13 september 2020 20:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Toch bizar dat je alle vrije trainingen en de kwali geen problemen hebt met die motor en tijdens de race alleen maar.
En Albon helemaal geen.
En dat is erg omdat?quote:Op zondag 13 september 2020 20:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En hadden we alleen nog Ferrari motoren op de grid gehad.
Minder fabrieksteams. Terug naar de jaren '80 met de garagistes.quote:
Denk dat het veld er leuk uit zou zien zonder mercedes dus zie nog steeds het probleem nietquote:Op zondag 13 september 2020 20:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Minder fabrieksteams. Terug naar de jaren '80 met de garagistes.
Dst laatste klopt iigquote:Op zondag 13 september 2020 20:47 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Vrije training 1 en 2 reed ie met een andere motor toch? Tenminste, meestal op vrijdag.
Bij Albon is tussen FP3 en de kwalificatie de motor vervangen las ik.
Geen Mercedes, geen Renault. De vraag is of we dan überhaupt 20 auto's aan de start hadden gehad.quote:Op zondag 13 september 2020 20:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Denk dat het veld er leuk uit zou zien zonder mercedes dus zie nog steeds het probleem niet
Misschien hadden Manor/Caterham daardoor wel meer prijzengeld gehad en daardoor kunnen blijven. Of misschien ook andere teams/constructeurs interesse gehad omdat het goedkoper zou zijn om in te stappen.quote:Op zondag 13 september 2020 20:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Geen Mercedes, geen Renault. De vraag is of we dan überhaupt 20 auto's aan de start hadden gehad.
Misschien. Maar één motorleverancier is F1 onwaardig. Dus ik ben blij dat het niet xover is gekomen.quote:Op zondag 13 september 2020 20:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien hadden Manor/Caterham daardoor wel meer prijzengeld gehad en daardoor kunnen blijven. Of misschien ook andere teams/constructeurs interesse gehad omdat het goedkoper zou zijn om in te stappen.
Het is en blijft een motorische sport.quote:Op zondag 13 september 2020 20:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Toch bizar dat je alle vrije trainingen en de kwali geen problemen hebt met die motor en tijdens de race alleen maar.
En Albon helemaal geen.
"onwaardig" is een kul argument natuurlijk. We hebben ook maar één banden leverancier.quote:Op zondag 13 september 2020 21:00 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien. Maar één motorleverancier is F1 onwaardig. Dus ik ben blij dat het niet xover is gekomen.
Dat zijn veelquote:Op zondag 13 september 2020 21:01 schreef Starflyer het volgende:
12 coureurs hebben een waarschuwing gehad voor de herstart.
https://www.fia.com/sites(...)n_-_race_restart.pdf (pdf)
Er is een uitspraak over een gat en een racingdriverquote:Op zondag 13 september 2020 19:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is daar al een uitspraak over, dan? Het zou toch na de race worden uitgezocht?
Goede actie van de FIA. Niemand had volledig schuld en andersom.quote:Op zondag 13 september 2020 21:01 schreef Starflyer het volgende:
12 coureurs hebben een waarschuwing gehad voor de herstart.
https://www.fia.com/sites(...)n_-_race_restart.pdf (pdf)
No furher action, race incident (car 7, 8, 10 en 33 - turn 2 incident): https://www.fia.com/documents/season/season-2020-1059quote:Op zondag 13 september 2020 19:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is daar al een uitspraak over, dan? Het zou toch na de race worden uitgezocht?
Banden is wat anders dan een motor. F1 hoeft van mij geen veredelde spec serie te worden. Daar zijn er al genoeg van.quote:Op zondag 13 september 2020 21:08 schreef opreis het volgende:
[..]
"onwaardig" is een kul argument natuurlijk. We hebben ook maar één banden leverancier.
Terug naar meer bandenleveranciers zou ik wel leuk vinden. En de T-car terug, maar dat zal te duur zijnquote:Op zondag 13 september 2020 21:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Banden is wat anders dan een motor. F1 hoeft van mij geen veredelde spec serie te worden. Daar zijn er al genoeg van.
Nee juist slechte actie Chev, kom op nou.quote:Op zondag 13 september 2020 21:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Goede actie van de FIA. Niemand had volledig schuld en andersom.
En een voorvleugel wat anders dan een bargeboard. Punt is dat het zonde is dat door een onnodige dure en complexe motor er keer op keer potentiele actie niet gebeurd. Dit had gewoon een mooi gevecht tussen Max en Lewis kunnen zijn.quote:Op zondag 13 september 2020 21:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Banden is wat anders dan een motor. F1 hoeft van mij geen veredelde spec serie te worden. Daar zijn er al genoeg van.
Hoe bedoel je "gaan ze gewoon verder met wat ze deden"? Alle betrokkenen hebben een dnf, denk je dat ze daar blij mee zijn? Dat ze expres tegen elkaar aan gereden zijn? Het is geen kleuterklasje. Je hoeft niet overal als een schoolmeester straffen voor uit te delen.quote:Op zondag 13 september 2020 21:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee juist slechte actie Chev, kom op nou.
"we hebben geen idee wiens schuld dit is maar zorg maar dat het niet meer gebeurd".
Als je verder niet zegt wie het precies fout deed gaan ze gewoon verder met wat ze deden.
[..]
En een voorvleugel wat anders dan een bargeboard. Punt is dat het zonde is dat door een onnodige dure en complexe motor er keer op keer potentiele actie niet gebeurd. Dit had gewoon een mooi gevecht tussen Max en Lewis kunnen zijn.
Nee, niet allemaal. Er waren geen 12 uitvallers bij dat incident. Er waren er niet eens 12 in totaal.quote:Op zondag 13 september 2020 21:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "gaan ze gewoon verder met wat ze deden"? Alle betrokkenen hebben een dnf, denk je dat ze daar blij mee zijn? Dat ze expres tegen elkaar aan gereden zijn? Het is geen kleuter klasje.
Niet alle betrokkenen hebben een DNF, Kvyat heeft optimaal geprofiteerd dus waarom zou hij het niet nog een keer doen? Deze gasten hebben regels nodig, zie ook het Monza kwalificatie debacle voor het 2de jaar op rij.quote:Op zondag 13 september 2020 21:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "gaan ze gewoon verder met wat ze deden"? Alle betrokkenen hebben een dnf, denk je dat ze daar blij mee zijn? Dat ze expres tegen elkaar aan gereden zijn? Het is geen kleuterklasje. Je hoeft niet overal als een schoolmeester straffen voor uit te delen.
Wat nou als 12 man het fout collectief fout deden? Dan kan je moeilijk 1 schuldige aanwijzen. Wie is volgens jou dan de hoofdschuldige?quote:Op zondag 13 september 2020 21:22 schreef opreis het volgende:
Nee juist slechte actie Chev, kom op nou.
"we hebben geen idee wiens schuld dit is maar zorg maar dat het niet meer gebeurd".
Als je verder niet zegt wie het precies fout deed gaan ze gewoon verder met wat ze deden.
Uhh, wat?quote:Op zondag 13 september 2020 21:36 schreef beantherio het volgende:
Hoe kan het dat bij Indycar dit soort herstarts altijd zo gelikt verlopen en het bij Formule 1 zo'n zootje kan worden? Ik heb het idee dat er hier iets duidelijk te verbeteren valt.
Eens, racing incidentquote:Op zondag 13 september 2020 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja baas. WMB racing incident eigenlijk.
[ afbeelding ]
De eerste in de rij die het fout doet is de aanstichter. Degene daarachter reageren daar alleen maar op.quote:Op zondag 13 september 2020 21:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat nou als 12 man het fout collectief fout deden? Dan kan je moeilijk 1 schuldige aanwijzen. Wie is volgens jou dan de hoofdschuldige?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |