SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.quote:Op zondag 13 september 2020 17:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een cadeautje van Roglic.
Overduidelijk.quote:Op zondag 13 september 2020 17:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een cadeautje van Roglic.
Hoezo? Quintana en Bernal zijn weggereden en Roglic verliest (vrijwel) geen tijd.quote:Op zondag 13 september 2020 17:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou gefeliciteerd Jumbo, heb je dan de hele dag voor op kop gereden. Zaterdag pakt ie Roglic in de tijdrit.
Dit.quote:Op zondag 13 september 2020 17:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Denk dat Pogacar gewoon sterker was.
Denk het ook...dat belooft nog veel goeds voor de slotweek.quote:Op zondag 13 september 2020 17:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Pogacarquote:Op zondag 13 september 2020 17:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Quintana is geen concurrent in een tijdrit en stond net als Bernal al op achterstand. Als geen tijd verliezen al het criterium is voor een touroverwinning dan ben je m niet waard. Roglic gaat echt tijd nog nodig hebben op pogacar in een bergtijdrit.quote:Op zondag 13 september 2020 17:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Quintana en Bernal zijn weggereden en Roglic verliest (vrijwel) geen tijd.
Eens. Roglic moest toch wel passen.quote:Op zondag 13 september 2020 17:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bernal nu weg, Quintana weg.quote:Op zondag 13 september 2020 17:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nou gefeliciteerd Jumbo, heb je dan de hele dag voor op kop gereden. Zaterdag pakt ie Roglic in de tijdrit.
Leek mij ook ja.quote:
Vrij duidelijk ja.quote:Op zondag 13 september 2020 17:25 schreef Zwansen het volgende:
Ook nu weer lijkt het alsof Roglic met de handrem erop sprint.
Ze kunnen beide wel tijdrijden, Pogacar versloeg hem in het NK.quote:Op zondag 13 september 2020 17:26 schreef Belg het volgende:
Wie kan er beter tijdrijden Pogacar of Roglic?
Pogacar won het Sloveens kampioenschap tijdrijden.quote:Op zondag 13 september 2020 17:26 schreef Belg het volgende:
Wie kan er beter tijdrijden Pogacar of Roglic?
Bergtijdrit? Heb je het profiel bekeken? De eerste 30km vlak/glooiend en dan 6km klimmen.quote:Op zondag 13 september 2020 17:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Quintana is geen concurrent in een tijdrit en stond net als Bernal al op achterstand. Als geen tijd verliezen al het criterium is voor een touroverwinning dan ben je m niet waard. Roglic gaat echt tijd nog nodig hebben op pogacar in een bergtijdrit.
Om boni's weg te geven aan je gevaarlijkste concurrent?quote:
Die moesten al lossen toen Reichenbach nog in de groep zat. Als je het daarvoor doet..quote:Op zondag 13 september 2020 17:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bernal nu weg, Quintana weg.
[..]
Je moet hem toch te vriend zien te houden.quote:Op zondag 13 september 2020 17:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Om boni's weg te geven aan je gevaarlijkste concurrent?
Dat vind ik moeilijk te geloven. Zeker nadat je ploeg zich zo heeft ingezet.
SK?quote:Op zondag 13 september 2020 17:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wisten jullie al dat Pogacar NK tijdrijden is?
nationaal kampioenquote:
Nooit eerder gevoerd ook, dat gesprek.quote:Op zondag 13 september 2020 17:29 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Volgens mij heeft Pogacar Roglic in het NK tijdrijden verslagen, maar ik weet het niet zeker. Laten we het er over hebben.
Misschien woensdag een Landisje doenquote:
Ik zou niet weten waarom. Er staat mogelijk een Tourzege op het spel.quote:Op zondag 13 september 2020 17:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je moet hem toch te vriend zien te houden.
Ben ook benieuwd wat voor weer het toen was. Zou het droog zijn geweest?quote:Op zondag 13 september 2020 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nooit eerder gevoerd ook, dat gesprek.
Ik denk niet dat Pogacar iets in gaat houden in een aanval de Tour te winnen omdat er al dan niet een cadeautje uitgedeeld is.quote:Op zondag 13 september 2020 17:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je moet hem toch te vriend zien te houden.
Morgen een biertje drinken, dan kan hij er dinsdag en woensdag weer tegenaan.quote:Op zondag 13 september 2020 17:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Misschien woensdag een Landisje doen
quote:Op zondag 13 september 2020 17:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd wat voor weer het toen was. Zou het droog zijn geweest?
Welkom op FOK! Michelquote:Op zondag 13 september 2020 17:31 schreef Belg het volgende:
Een Sprinter die even goed kan sprinten zoalseen Bennet /Ewan komt maar op 7 minuutjes van de leider binnen.
Dan ben je een god, een oppergod
Nee inderdaad, Pogacar vond het tot nu toe wel prima samen te werken met Roglic, en hij zal 'em niet flikken. Maar hij gaat natuurlijk niet de Tourzege laten lopen.quote:Op zondag 13 september 2020 17:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Pogacar iets in gaat houden in een aanval de Tour te winnen omdat er al dan niet een cadeautje uitgedeeld is.
Beter zijn en toch maar 4 seconden pakken.quote:Op zondag 13 september 2020 17:29 schreef VoMy het volgende:
Pogacar is gewoon beter dan Roglic. Die zal wel gaan winnen.
Enorm vreemd ja.quote:Op zondag 13 september 2020 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nooit eerder gevoerd ook, dat gesprek.
Rustig peddelend he.quote:Op zondag 13 september 2020 17:31 schreef Belg het volgende:
Een Sprinter die even goed kan sprinten zoalseen Bennet /Ewan komt maar op 7 minuutjes van de leider binnen.
Dan ben je een god, een oppergod
Dat is dus wat je aan een team hebt.quote:Op zondag 13 september 2020 17:32 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Beter zijn en toch maar 4 seconden pakken.
Andersom redenerend: wat als Roglic beter zou zijn?quote:Op zondag 13 september 2020 17:32 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Beter zijn en toch maar 4 seconden pakken.
Pogacar wel, Roglic niet dacht ik.quote:Op zondag 13 september 2020 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat ik me ook afvraag: Had er iemand een fietswissel gedaan op het Sloveens NK tijdrijden?
Als hij niet valt denk ik wel.quote:
Ja dit.quote:Op zondag 13 september 2020 17:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Volgens mij help je Pogacar alleen maar in het zadel door hem dichter te laten komen. Hoe langer hij kan wachten met geel, hoe beter voor hem. De enige betrouwbare hulp die hij heeft als het bergop gaat heeft De La Cruz en, vooruit, we zijn aardig, Polanc. Roglic is totaal niet in een positie om uit te delen.
Ik gun het om overigens wel een keer.quote:
Nee, maar als je niet een hoog temp als Jumbo zet rijdt hij misschien verder weg.quote:Op zondag 13 september 2020 17:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Volgens mij help je Pogacar alleen maar in het zadel door hem dichter te laten komen. Hoe langer hij kan wachten met geel, hoe beter voor hem. De enige betrouwbare hulp die hij heeft als het bergop gaat heet De La Cruz en, vooruit, we zijn aardig, Polanc. Roglic is totaal niet in een positie om uit te delen.
en wetende dat hij niet onder moet doen voor sprinters zoals Ewan en Bennet.quote:Op zondag 13 september 2020 17:36 schreef franklop het volgende:
Was me nog niet opgevallen, maar Van Aert ook nog gewoon in de top 20 van het klassement momenteel
Zal de altijd gluiperige Uran wel weer worden.quote:Op zondag 13 september 2020 17:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De nummer drie zal een waardig opvolger van Kruijswijk worden.
Dat dachten ze voor het brons in '18 ook.quote:Op zondag 13 september 2020 17:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Col de la Loze lijkt me verder wel de laatste kans voor Pogacar om tijd terug te nemen.
Denk dat ze bij Jumbo gokken dat het niet veel uitmaakt omdat Roglic normaliter een betere tijdrit in huis heeft dan Pogacar.
De Nier heeft alles onder controle.
Wat heeft Uran Uran jou misdaan? Kan ook nog Landa of Yates worden.quote:Op zondag 13 september 2020 17:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zal de altijd gluiperige Uran wel weer worden.
Etappe 18 is wel zo zwaar, dan kan iedereen nog kraken.quote:Op zondag 13 september 2020 17:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Col de la Loze lijkt me verder wel de laatste kans voor Pogacar om tijd terug te nemen.
Denk dat ze bij Jumbo gokken dat het niet veel uitmaakt omdat Roglic normaliter een betere tijdrit in huis heeft dan Pogacar.
Inderdaad.quote:Op zondag 13 september 2020 17:42 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of er nog een straf komt voor Djungels
Niks.quote:Op zondag 13 september 2020 17:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat heeft Uran Uran jou misdaan? Kan ook nog Landa of Yates worden.
Bizar dat Miesjel dat nog niet benoemd heeft ook.quote:Op zondag 13 september 2020 17:36 schreef franklop het volgende:
Was me nog niet opgevallen, maar Van Aert ook nog gewoon in de top 20 van het klassement momenteel
Wat zei Pat?quote:Op zondag 13 september 2020 17:42 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd of er nog een straf komt voor Djungels
Na Cornet?quote:Op zondag 13 september 2020 17:44 schreef -XOR- het volgende:
Als Pogacar de Tour wint is hij de op een na jongste winnaar.
Maar toen was Roglic geblesseerd toch?quote:Op zondag 13 september 2020 17:42 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat dachten ze voor het brons in '18 ook.
Bedankt Carl.quote:Op zondag 13 september 2020 17:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Etappe 18 is wel zo zwaar, dan kan iedereen nog kraken.
Hij won een dag eerder.quote:Op zondag 13 september 2020 17:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar toen was Roglic geblesseerd toch?
Steen in zijn elleboog volgens mij ja.quote:Op zondag 13 september 2020 17:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar toen was Roglic geblesseerd toch?
Pogascar zal meer moeten aanvallen dan wat hij vandaag liet zien. Met seconden sprokkelen gaat hij de Tour niet winnen. Die pakt geen 30+ seconden op Roglic in een tijdrit.quote:Op zondag 13 september 2020 17:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Steentje in z'n arm was het toch, waardoor hij niet lekker op z'n tijdritstuur kon steunen?quote:
En toch was hij geblesseerd. Had een steentje in zijn onderarm waardoor hij niet goed in de tijdritbeugel kon liggen. later daar ook direct aan geopereerd.quote:
Wattagemeters zijn dan ook zwaar overschat. Een beetje prof weet toch wel welk verzetje hij op welke berg kan blijven trappen?quote:
Tijdens de waaierrit had hij toch een lekke band ofzo? Dat maakt het extra zuur.quote:Op zondag 13 september 2020 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Krijg wel een beetje F1-vibes vaak in de Tour. Het beste team wint, weinig spanning.
Maar zoals Staf terecht zegt: als Pogacar de waaier niet verprutst heb je een zeer spannende Tour.
Hoe zou het zijn moesten ze dat eens "verbieden" die metertjesquote:Op zondag 13 september 2020 17:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wattagemeters zijn dan ook zwaar overschat. Een beetje prof weet toch wel welk verzetje hij op welke berg kan blijven trappen?
Yates viel wel aan, maar werd eigenlijk vrij simpel teruggehaald..quote:Op zondag 13 september 2020 17:46 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Pogascar zal meer moeten aanvallen dan wat hij vandaag liet zien. Met seconden sprokkelen gaat hij de Tour niet winnen. Die pakt geen 30+ seconden op Roglic in een tijdrit.
Helpt Pogascar ook niet echt dat de rest niet aanvalt. Jumbo kan zich helemaal op hem richten want de rest doet toch alleen maar volgen. Porte, Landa en co zijn al blij dat ze het podium kunnen halen.
Dumoulin was sterk. Rijdt niet voor niets een kilometer of zes op kop.quote:Op zondag 13 september 2020 17:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Yates viel wel aan, maar werd eigenlijk vrij simpel teruggehaald..
Zouden ze bij Jumbo overwegen om hem vooruit te sturen in een ontsnapping? Dan hoeven ze niets te doen.quote:Op zondag 13 september 2020 17:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dumoulin was sterk. Rijdt niet voor niets een kilometer of zes op kop.
Zat achter een valpartij lees ik. Weet niet of het laakbaar was, maar lijkt me eerlijk gezegd van wel.quote:Op zondag 13 september 2020 17:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tijdens de waaierrit had hij toch een lekke band ofzo? Dat maakt het extra zuur.
Was ook wel een echte Dumoulin-klim.quote:Op zondag 13 september 2020 17:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dumoulin was sterk. Rijdt niet voor niets een kilometer of zes op kop.
Denk het niet eigenlijk. Roglic in de laatste kilometer afleveren zal de tactiek wel blijven.quote:Op zondag 13 september 2020 17:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zouden ze bij Jumbo overwegen om hem vooruit te sturen in een ontsnapping? Dan hoeven ze niets te doen.
Dat gaan ze pas doen als blijkt dat Pogacar sterker is dan Roglic.quote:Op zondag 13 september 2020 17:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zouden ze bij Jumbo overwegen om hem vooruit te sturen in een ontsnapping? Dan hoeven ze niets te doen.
Beter sturen ze bij UAE iemand mee in een ontsnapping.quote:Op zondag 13 september 2020 17:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar ja, als dat donderdag pas gebeurt, ben je te laat..quote:Op zondag 13 september 2020 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat gaan ze pas doen als blijkt dat Pogacar sterker is dan Roglic.
Men sprak vandaag van de Jumbo Visma-trein.quote:
Dat deden ze vandaag!quote:Op zondag 13 september 2020 17:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beter sturen ze bij UAE iemand mee in een ontsnapping.
Ja, ook gezien zijn sprint is het een logische tactiek.quote:Op zondag 13 september 2020 17:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind trouwens dat je Jumbo niets kan verwijten. Ze zijn het beste team en voeren de tactiek uit die hun mogelijk Tourwinst oplevert. Roglic kan wel leuk gaan aanvallen maar dan heb je een goede kans dat Pogacar hem eraf rijdt.
Leuk is het verder niet, maar ja.
Die vernieling moet nog blijkenquote:Op zondag 13 september 2020 17:55 schreef Ericr het volgende:
De Sky/Ineos copy/paste was al paar jaar in de maak. Wel mooi dat ze nu in de vernieling gaan door hun eigen kut tactics.
Daarom is het zonde dat Tom het vorige week heeft weggegeven...hij had bij Yates/Landa/Porte op 2 minuten kunnen staan. Nu is het gat inderdaad te groot.quote:Op zondag 13 september 2020 17:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, als dat donderdag pas gebeurt, ben je te laat..
Maar zoals vandaag is Dumoulin cruciaal in de trein. Daardoor kan niemand, ook Pogacar niet, aanvallen. Als Dumoulin aanvalt, een ander team controleert, en het wordt man tegen man tussen de Slovenen, moet ik het nog zien.quote:Op zondag 13 september 2020 17:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, als dat donderdag pas gebeurt, ben je te laat..
Dat was het bij Sky natuurlijk ook al, maar die kregen allemaalquote:Op zondag 13 september 2020 17:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind trouwens dat je Jumbo niets kan verwijten. Ze zijn het beste team en voeren de tactiek uit die hun mogelijk Tourwinst oplevert. Roglic kan wel leuk gaan aanvallen maar dan heb je een goede kans dat Pogacar hem eraf rijdt.
Leuk is het verder niet, maar ja.
Het uitdagen van Sky stond in hun vijfjarenplan. En dat is ze in deze Tour meer dan prima gelukt tot nu toe.quote:Op zondag 13 september 2020 17:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, ook gezien zijn sprint is het een logische tactiek.
Als hij had geweten dat hij op slechts 15" van de winnaar zou eindigen was hij vermoedelijk ook wel blijven zitten.quote:Op zondag 13 september 2020 17:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Yates viel wel aan, maar werd eigenlijk vrij simpel teruggehaald..
Maar dat wist-ie niet.quote:Op zondag 13 september 2020 18:02 schreef showtimer het volgende:
[..]
Als hij had geweten dat hij op slechts 15" van de winnaar zou eindigen was hij vermoedelijk ook wel blijven zitten.
Ik dacht dat je Jumbo bedoelde, aangezien zij de tactiek copy/pastenquote:Op zondag 13 september 2020 18:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ineos is weg of denk je dat ze nog een kans maken?
Ze mogen het innmiddels wel afschaffen.quote:Op zondag 13 september 2020 18:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er lijkt ook echt geen andere vluchter voor te gaan, elke dag iemand anders die ze opraapt
Nu zal een man van het algemeen klassement de bollentrui wel per ongeluk pakken.quote:Op zondag 13 september 2020 18:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er lijkt ook echt geen andere vluchter voor te gaan, elke dag iemand anders die ze opraapt
Rolland is de enigequote:Op zondag 13 september 2020 18:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jullie hebben gelijk.quote:Op zondag 13 september 2020 17:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Steentje in z'n arm was het toch, waardoor hij niet lekker op z'n tijdritstuur kon steunen?
Maar wat kan mij het verder schelen.
Ik hoop het stiekem wel; vroeger was het een eer voor iedere klassementsrenner om bergkoning te kunnen worden.quote:Op zondag 13 september 2020 18:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nu zal een man van het algemeen klassement de bollentrui wel per ongeluk pakken.
https://www.wielerflits.n(...)appe-graag-gewonnen/quote:Primoz Roglic had op de Grand Colombier de kans om zijn tweede ritzege te boeken, maar de geletruidrager van Jumbo-Visma kwam in een sprint tekort tegen zijn jongere landgenoot Tadej Pogacar. De UAE Emirates-kopman loopt door zijn ritzege wel vier seconden in op Roglic.
“Ik had de etappe heel graag gewonnen, dat staat buiten kijf”, aldus Roglic na afloop van de vijftiende etappe. Zijn ploeg Jumbo-Visma had de hele etappe de controle en rolde in de slotkilometer de rode loper uit voor een ‘sprint’ van de klassementsmannen. “De ploeg heeft geweldig werk geleverd, maar aan het einde kwam ik net te kort voor de ritzege. Voor de rest was het een goede etappe.”
Vooral op de slotkim was Jumbo-Visma indrukwekkend. Na beulswerk van Robert Gesink bepaalde Wout van Aert kilometerslang het tempo. Daardoor moesten onder meer Egan Bernal en Nairo Quintana vroeg lossen. “De jongens vlogen echt vandaag”, zegt Roglic over zijn ploeggenoten. “Chapeau aan iedereen die een aandeel daarin heeft gehad. Tot nu toe doen we heel goed werk in deze Tour de France.”
Jammer van z'n eigen beslissing op de Peyresourde; hij was er mentaal blijkbaar niet aan toe om mede-kopman te zijn en tot de dood te blijven aanklampen.quote:Op zondag 13 september 2020 18:05 schreef JohnDDD het volgende:
Dumoulin was wel de beste man in koers vandaag. Hij zou hebben gewonnen als hij niet kilometers lang op kop had gesleurd. Jammer van die eerste week...
Ah, 23e zie ik nu.quote:Op zondag 13 september 2020 18:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
24ste toch?
Op 01h 12' 18''
Nu tellen de UCI punten voor een plekje hoger in het klassement veel zwaarderquote:Op zondag 13 september 2020 18:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoop het stiekem wel; vroeger was het een eer voor iedere klassementsrenner om bergkoning te kunnen worden.
Ja.quote:Op zondag 13 september 2020 18:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nu tellen de UCI punten voor een plekje hoger in het klassement veel zwaarder
Hoewel hier waarschijnlijk niet rullevant, cadeautjes worden ook zelden publiekelijk toegegeven.quote:Op zondag 13 september 2020 18:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Was inderdaad geen cadeautje van Roglic:
[..]
https://www.wielerflits.n(...)appe-graag-gewonnen/
Geloof je het zelf?quote:Op zondag 13 september 2020 18:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En toen Virenque epo-vrij terugkwam
Zolang de klassementsrenners de trui niet boeiend vinden, kun je veranderen wat je wil, dat helpt dan toch niet..quote:Op zondag 13 september 2020 18:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja.
En toen Virenque epo-vrij terugkwam en niet meer voor het podium kon gaan, wilde-ie toch laten zien dat hij met een prijs in Parijs kon finishen. En daarmee heeft hij, denk ik, de toon gezet. Ook al ben je geen topklimmer (meer), wie goochem sprokkelt kan toch nog bergkoning worden.
Wat mij betreft komt er een nog hogere sprong in puntenwaardering tussen 3e en 2e categorie of zoiets. Hoewel dat uiteraard geen garantie oplevert.
En ze hebben het al flink teruggeschroefd, waardoor er ook steeds minder renners in de vroege vlucht willen in etappes met alleen wat C4.quote:Op zondag 13 september 2020 18:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja.
En toen Virenque destijds epo-vrij terugkwam en niet meer voor het podium kon gaan, wilde-ie toch laten zien dat hij met een prijs in Parijs kon finishen. En daarmee heeft hij, denk ik, de toon gezet. Ook al ben je geen topklimmer (meer), wie goochem sprokkelt kan toch nog bergkoning worden.
Wat mij betreft komt er een nog hogere sprong in puntenwaardering tussen 3e en 2e categorie of zoiets. Hoewel dat uiteraard geen garantie oplevert.
Na het Charteau-debacle hebben ze de puntentelling op de schop genomen.quote:Op zondag 13 september 2020 18:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja.
En toen Virenque destijds epo-vrij terugkwam en niet meer voor het podium kon gaan, wilde-ie toch laten zien dat hij met een prijs in Parijs kon finishen. En daarmee heeft hij, denk ik, de toon gezet. Ook al ben je geen topklimmer (meer), wie goochem sprokkelt kan toch nog bergkoning worden.
Zou ook raar zijn in dit geval, je ploeg heeft de hele dag op kop gereden, tot in de laatste km aan toe, en jij geeft de zege (en boni’s) weg aan de grote concurrent?quote:Op zondag 13 september 2020 18:15 schreef showtimer het volgende:
[..]
Hoewel hier waarschijnlijk niet rullevant, cadeautjes worden ook zelden publiekelijk toegegeven.
Ja... en een andere belangrijke oorzaak is gewoon dat de top veel breder is geworden.quote:Op zondag 13 september 2020 18:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zolang de klassementsrenners de trui niet boeiend vinden, kun je veranderen wat je wil, dat helpt dan toch niet..
Klassementsrenners zijn alleen geïnteresseerd als ze er een keertje doorgezakt zijn, maar zich verder nog wel goed voelen. Misschien Quintana als hij morgen wat kan herstellen, Bernal wordt dat vast ook niet meer.
Ja ik denk ook dat hij heel blij is van de last af te zijnquote:Op zondag 13 september 2020 18:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Jammer van z'n eigen beslissing op de Peyresourde; hij was er mentaal blijkbaar niet aan toe om mede-kopman te zijn en tot de dood te blijven aanklampen.
Toch werd dat hier en daar gesuggereerd.quote:Op zondag 13 september 2020 18:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou ook raar zijn in dit geval, je ploeg heeft de hele dag op kop gereden, tot in de laatste km aan toe, en jij geeft de zege (en boni’s) weg aan de grote concurrent?
Niettemin, als ik Frans Maassen was geweest, zou ik op dat moment in zijn oor hebben gedaverd "om de dooie dood niet, jij bent geen knecht, je knokt door en klampt aan met alles wat je hebt, want daar word je voor betaald!"quote:Op zondag 13 september 2020 18:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja ik denk ook dat hij heel blij is van de last af te zijn
Zie dat alleen gebeuren bij een mindere dag van Roglic de komende ritten, hem isoleren wordt hem toch niet..quote:Op zondag 13 september 2020 18:21 schreef Steven184 het volgende:
Zou mooi zijn als Pogchamp de Tour wint
Denk dat hij sowieso flink tijd verloren had in die rit, ook zonder kopwerkquote:Op zondag 13 september 2020 18:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niettemin, als ik Frans Maassen was geweest, zou ik op dat moment in zijn oor hebben gedaverd "om de dooie dood niet, jij bent geen knecht, je knokt door en klampt aan met alles wat je hebt, want daar word je voor betaald!"
Dan had hij nu misschien op plek 3 gestaan, en Pogacar extra zenuwen hebben kunnen bezorgen.
Nou ja... de beste stuurlui staan aan wal, nietwaar?
Die waaien niet zo snel wegquote:Op zondag 13 september 2020 18:29 schreef JohnDDD het volgende:
Pogacar zou juist eerder moeten aangaan, zodat meteen al die helpers van Roglic wegwaaien. Dat zou hij toch moeten kunnen met zijn versnelling.
Dat gaan we dinsdag horenquote:Op zondag 13 september 2020 18:29 schreef Chiappucci het volgende:
Carapaz ook gewoon op 27 minuten.
Corona bij Ineos?
Maar dat is het tragische... zo ontzettend veel tijd verloor hij toen niet. Eigenlijk nog verbluffend weinig.quote:Op zondag 13 september 2020 18:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat hij sowieso flink tijd verloren had in die rit, ook zonder kopwerk
Carapaz viel vanmiddag ook vrij hard.quote:Op zondag 13 september 2020 18:29 schreef Chiappucci het volgende:
Carapaz ook gewoon op 27 minuten.
Corona bij Ineos?
quote:Op zondag 13 september 2020 18:43 schreef opgebaarde het volgende:
Bernal haalde vanmiddag wederom zijn niveau van vorig jaar?
quote:“Ik moest op de eerste klim al bijna lossen. Daar zag ik al heel erg af”, legt de Colombiaanse titelverdediger uit. “Ik vertelde mijn ploeggenoten dat ik op mijn limiet zat. Ik probeerde door te vechten in de finale, maar ik wist dat ik zou lossen op de laatste klim.” Bernal liet het hoofd weliswaar niet hangen, maar liep toch tegen een grote achterstand aan. “Ik heb mijn best gedaan, voor mezelf en voor de ploeg. Er zijn gewoon andere renners sterker en dat moet ik accepteren. Ik voelde me leeg en had geen kracht. Er zijn geen excuses verder. Ik heb de benen niet en de rest is sterker.” Toch was Bernal hoopvol voor de etappe. “Ik voelde me goed en gisteren ook. Ik weet niet wat er vandaag gebeurd is, maar dat is het leven. Dat is wielrennen. Ik kan niet elke wedstrijd winnen”, aldus de Tourwinnaar van 2019, die nu uit de top-10 gezakt is. “De Tour winnen is onmogelijk. Ik wil graag wat rust nemen en dan zien we het wel.”
Roglic zijn 3e week is tot nu toe nog nergens top geweest, met ook mindere tijdrit. Met 40 seconden wordt het in elk geval spannend, ook omdat Pogacar ook nog niet in deze positie is geweest.quote:Op zondag 13 september 2020 18:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zie dat alleen gebeuren bij een mindere dag van Roglic de komende ritten, hem isoleren wordt hem toch niet..
Die is daarna blijkbaar 2x negatief getest.quote:Op zondag 13 september 2020 18:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat gaan we dinsdag horen
Ze hadden wel die verzorger vorige rustdag.
Hoho, nu vergeet je Pogacar die op 24m van de streep al aanzette.quote:Op zondag 13 september 2020 18:33 schreef Beregd het volgende:
Ode aan Yates, de enige die iets geprobeerd heeft!
De rest zijn een stelletje Leipheimers.
Tour 2 jaar geleden was juist wel heel goed, behalve de tijdrit dan. Grote verschil is dat hij dit keer wel een sterke ploeg heeft, daar gaat hij het niet op verliezen. De laatste klim van donderdag is bijvoorbeeld loodzwaar, maar als hij daar Roglic lost, moet hij nog eventjes naar de finish..quote:Op zondag 13 september 2020 18:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Roglic zijn 3e week is tot nu toe nog nergens top geweest, met ook mindere tijdrit. Met 40 seconden wordt het in elk geval spannend, ook omdat Pogacar ook nog niet in deze positie is geweest.
Hmmm, oke. Maar eerst wel 2x positief?quote:Op zondag 13 september 2020 18:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Die is daarna blijkbaar 2x negatief getest.
Eens. Denk dat Pogacar gaat proberen om dinsdag & woensdag 10 seconden ofzo te pakken en dan in tijdrit te pakken. Zal ook bang zijn voor de kracht van Jumbo en wellicht ook kracht van zijn eigen team als ze donderdag en vrijdag moeten controleren.quote:Op zondag 13 september 2020 18:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tour 2 jaar geleden was juist wel heel goed, behalve de tijdrit dan. Grote verschil is wel dat hij dit keer wel een sterke ploeg heeft, daar gaat hij het niet op verliezen. De laatste klim van donderdag is bijvoorbeeld loodzwaar, maar als hij daar Roglic lost, moet hij nog eventjes naar de finish..
Maar zou leuk zijn als het spannend blijft, Poga woensdag naar geel bijvoorbeeld
Yes. Als ik een bevriende viroloog moet geloven is test voor asymptomatische en niet-besmettelijke besmettingen niet heel betrouwbaar. Zou dus in die categorie kunnen vallen.quote:Op zondag 13 september 2020 18:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hmmm, oke. Maar eerst wel 2x positief?
De bloedzakken op de rustdag brachten altijd wel een extra dimensie.quote:Op zondag 13 september 2020 19:24 schreef Patroon het volgende:
Ik begin die bergetappes steeds minder interessant te vinden. Gisteren in de finale mij veel meer geamuseerd.
0 echte aanvallen. Ja 1x. Dit is niet echt positief voor het wielrennen.
Ja powermeters in koers afschaffen, ploegen van 6 renners en evt doping weer toestaan. Dan krijgen we weer mooie koers!quote:Op zondag 13 september 2020 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De bloedzakken op de rustdag brachten altijd wel een extra dimensie.
Dat lijkt mij ook een goede optie voor volgende week. Wout en Tom niet meer voor Roglic laten rijden, maar hen in de aanval laten gaan. Te beginnen met Wout van Aert.quote:Op zondag 13 september 2020 17:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die tactiek gebruik je vooral als je kopman aan moet vallen om nog te kunnen winnen. Maar aanvallen hoeven ze juist niet, normaal gesproken..quote:Op zondag 13 september 2020 19:55 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook een goede optie voor volgende week. Wout en Tom niet meer voor Roglic laten rijden, maar hen in de aanval laten gaan. Te beginnen met Wout van Aert.
Woordkeuze was wat ongelukkig met "weer" maar idd dat was natuurlijk nooit legaal.quote:Op zondag 13 september 2020 19:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Doping: Net of het in het EPO-tijdperk altijd een mooie koers was. Meestal had Armstrong al voor de eerste bergetappe gewonnen. En doping is trouwens nooit legaal geweest.
Kleine ploegen: Ook zonder Martin en Jansen was Jumbo veruit de beste ploeg geweest.
Wattagemeters afschaffen zit misschien nog wat in, al vraag ik me nog sterk af of dat het beoogde effect heeft.
quote:Primoz Roglic (Jumbo-Visma) – Ongepast gedrag. Plassen in het openbaar. 200 Zwitserse Frank boete.
@heywoodu vond het geen fout, derhalve geen strafquote:Op zondag 13 september 2020 20:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hoezo is hij niet uit koers gezet eigenlijk?
Een ambulance waar Higuita toevallig in zat?quote:
Zo is dat.quote:Op zondag 13 september 2020 20:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
@:heywoodu vond het geen fout, derhalve geen straf
Dat is ook wel smerig. Lastig te zien, maar er lijkt totaal geen ruimte te zijn waar de ambulance Jungels voorbij rijdt.quote:
Was je inderdaad net voor, sorry alles vol aan het spammen hier nav mijn twitterrondjequote:
Complete fout van die chauffeur natuurlijk, 0,0 ruimte om er langs te gaanquote:Op zondag 13 september 2020 20:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is ook wel smerig. Lastig te zien, maar er lijkt totaal geen ruimte te zijn waar de ambulance Jungels voorbij rijdt.
Hoi Thijsquote:Op zondag 13 september 2020 20:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een ambulance waar Higuita toevallig in zat?
Zou wat zijn als Higuita even een ruk aan het stuur had gegeven...quote:Op zondag 13 september 2020 20:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een ambulance waar Higuita toevallig in zat?
De bekende ruk naar rechts.quote:Op zondag 13 september 2020 20:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zou wat zijn als Higuita even een ruk aan het stuur had gegeven...
Over rukken gesproken, al de Vive le Velo tafel voor vanavond gezien?quote:Op zondag 13 september 2020 20:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De bekende ruk naar rechts.
quote:Op zondag 13 september 2020 18:37 schreef Ericr het volgende:
Klimtijden al bekend? Moet zijn geschroeid op de Grand Colombier.
Geen toeschouwers scheelt wel zegquote:Op zondag 13 september 2020 20:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
[ twitter ]
De wind zal weer goed gestaan hebben.
Ça roule trop vite devant pour nous, donc il n’y a pas grand-chose à faire. On va tâcher de récupérer demain et puis on verra en troisième semainequote:
Contador was ook wel een uitzondering, maar die deed het ook vooral als hij zeker wist dat hij toch wel de sterkste was of als hij op achterstand stond. Roglic zit voor het eerst in deze situatie in de Tour, heeft een enorme sterke ploeg, maar lijkt niet de sterkste in koers te zijn. Dan snap ik wel dat je niet alles op het spel wil zetten om daarna op een mogelijke counter te lopen van Pogacar.quote:Op zondag 13 september 2020 21:30 schreef Totaalvoetbal het volgende:
Wat mis ik een renner als Albert Contador die1) durft aanvallen en 2) de boel op stelten kan zetten door mogelijkheden in te zien en daarvoor vól te gaan. En die vroeg durft aan te gaan ipv te wachten op de laatste 2 a 3 km of vaak tot de laatste km. Ja, dan is er kans dat het niet werkt, maar als je niets tot bijna niets probeert dan werkt het sowieso niet.
Denk wel dat 'ie lichter is.quote:
Ook Contador kon Froome/Sky niet verslaan in de Tour. Maar hij probeerde wel wat meer ja.quote:Op zondag 13 september 2020 21:30 schreef Totaalvoetbal het volgende:
Wat mis ik een renner als Albert Contador die1) durft aanvallen en 2) de boel op stelten kan zetten door mogelijkheden in te zien en daarvoor vól te gaan. En die vroeg durft aan te gaan ipv te wachten op de laatste 2 a 3 km of vaak tot de laatste km. Ja, dan is er kans dat het niet werkt, maar als je niets tot bijna niets probeert dan werkt het sowieso niet.
Wat er tegen te doen is is zelf een monsterlijk sterk team bij elkaar harken en dan met gelijke wapens ten strijde trekken. En hey, dat lijkt te lukken!quote:Op zondag 13 september 2020 22:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ook Contador kon Froome/Sky niet verslaan in de Tour. Maar hij probeerde wel wat meer ja.
Er is gewoon vrij weinig tegen te doen helaas, en de renners weten dat tegenwoordig.
Ja precies, en daarom is het enorm jammer dat Ineos totaal niet op niveau is. Want twee oersterke teams hebben we niet vaak gezien.quote:Op maandag 14 september 2020 07:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat er tegen te doen is is zelf een monsterlijk sterk team bij elkaar harken en dan met gelijke wapens ten strijde trekken. En hey, dat lijkt te lukken!
Ik hoop nog wel op alles of niets aanvallen van alles van plek 3 t/m 8. Maar dat zal wel een utopie blijkenquote:Op maandag 14 september 2020 07:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wat er tegen te doen is is zelf een monsterlijk sterk team bij elkaar harken en dan met gelijke wapens ten strijde trekken. En hey, dat lijkt te lukken!
Punt is natuurlijk wel dat van Uran tn Mas ze ook gewoon een mogelijk podium niet willen kwijtspelen. Voor bv Porte zal dat nog meer zijn dan Kruijswijk vorig jaar. En wellicht geldt dat ook wel voor Pogacar.quote:Op maandag 14 september 2020 08:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik hoop nog wel op alles of niets aanvallen van alles van plek 3 t/m 8. Maar dat zal wel een utopie blijken
Nee tuurlijk, maar sommigen krijgen bij de tijdrit ook zo een minuut aan de broekquote:Op maandag 14 september 2020 08:31 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk wel dat van Uran tn Mas ze ook gewoon een mogelijk podium niet willen kwijtspelen. Voor bv Porte zal dat nog meer zijn dan Kruijswijk vorig jaar. En wellicht geldt dat ook wel voor Pogacar.
Wel kudos voor Yates natuurlijk om het te proberen met nog 7km te gaan.quote:Op maandag 14 september 2020 08:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, maar sommigen krijgen bij de tijdrit ook zo een minuut aan de broek
Met als gevolg dat het voor de toeschouwer nog precies net zo matig isquote:Op maandag 14 september 2020 07:49 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oh ja, als Ross Tucker het niet gelooft..quote:Op maandag 14 september 2020 09:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ook Ross Tucker gelooft de prestaties van Wout van Aert van gisteren niet. Dat vind ik toch wel een veeg teken.
Is toch wel een vrij genuanceerd en wetenschappelijk anti-doping geluid vind ik.quote:Op maandag 14 september 2020 09:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Oh ja, als Ross Tucker het niet gelooft..
Mijn punt is eigenlijk meer.. Je kan op 2 manieren tegen de dominantie van Jumbo deze Tour aankijken.quote:Op maandag 14 september 2020 07:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja precies, en daarom is het enorm jammer dat Ineos totaal niet op niveau is. Want twee oersterke teams hebben we niet vaak gezien.
Of je leeft in het nu...quote:Op maandag 14 september 2020 09:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mijn punt is eigenlijk meer.. Je kan op 2 manieren tegen de dominantie van Jumbo deze Tour aankijken.
Manier 1 (pessimistisch): 'Er is ook altijd een dominant team dat niet te verslaan is en dat zo sterk is dat niemand meer durft aan te vallen, de Tour is voor altijd kut'. Zo denken de meesten hier geloof ik.
Manier 2 (optimistisch): 'Er is eindelijk een ander team dan Sky/Ineos dat dominant is, misschien opent dit de deur voor meer teams in de toekomst om de strijd aan te gaan nu het monopolie doorbroken is'. Zo denk ik erover.
Zelfs al zijn er weinig aanvallen deze Tour, het is wel stukken attractiever wat mij betreft dan het afgelopen jaren vaak was. Deels omdat het een keer niet Ineos is, deels ook omdat Roglic zeker niet onverslaanbaar oogt. Als Pogacar er niet was geweest was het wellicht een ander verhaal geweest.
Linkje?quote:Op maandag 14 september 2020 09:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ook Ross Tucker gelooft de prestaties van Wout van Aert van gisteren niet. Dat vind ik toch wel een veeg teken.
Toen het bal vrijdag wat eerder werd geopend waren de verschillen gelijk ook een stuk groter, dus we weten niet hoeveel sterker Roglic en Pogacar precies zijn. Maar Roglic hoeft geen tijd meer te winnen, dus die laat z'n team gewoon tempo op kop rijden en blijkbaar kunnen de meeste top 10 kandidaten dat tempo wel volgen.quote:Op maandag 14 september 2020 11:56 schreef JohnDDD het volgende:
Jumbo steekt er dan wel boven uit, maar Roglic en Pogacar staan ook helemaal niet zoveel voor op mannen als Porte, Uran en Yates. Die verschillen zijn niet immens of onnatuurlijk. Misschien komt het gewoon door het feit dat ze maanden niet gekoerst hebben.
Ook wel omdat er pas heel laat echt gekoerst wordt door de controle van Jumbo. Die hebben wel een hoog tempo, maar het is niet met de bedoeling om alles heel snel uit te dunnen. De enige keer dat er wel echt verschil is gemaakt (door Pogacar in rit 8), was in de rit dat de knechten van Jumbo al redelijk snel overboord gingen. Vrijdag begonnen Pogacar en Roglic er iets eerder aan en bleven er ook maar 3 binnen een halve minuut. En alsnog was het vrij laat op de klim.quote:Op maandag 14 september 2020 11:56 schreef JohnDDD het volgende:
Jumbo steekt er dan wel boven uit, maar Roglic en Pogacar staan ook helemaal niet zoveel voor op mannen als Porte, Uran en Yates. Die verschillen zijn niet immens of onnatuurlijk. Misschien komt het gewoon door het feit dat ze maanden niet gekoerst hebben.
De laatste jaren zie je sowieso dat de favorieten wachten tot de laatste klim van de laatste bergetappe. Het is een beetje slap geworden. Froome wilde tenminste nog wel eens de knuppel in het hoenderhok gooien. Vreselijke stijl om naar te kijken maar wel een renner die de koers interessant maakt.quote:Op maandag 14 september 2020 12:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel omdat er pas heel laat echt gekoerst wordt door de controle van Jumbo. Die hebben wel een hoog tempo, maar het is niet met de bedoeling om alles heel snel uit te dunnen. De enige keer dat er wel echt verschil is gemaakt (door Pogacar in rit 8), was in de rit dat de knechten van Jumbo al redelijk snel overboord gingen. Vrijdag begonnen Pogacar en Roglic er iets eerder aan en bleven er ook maar 3 binnen een halve minuut. En alsnog was het vrij laat op de klim.
Maar woensdag een loodzware slotklim en donderdag ook (maar wel vrij ver van de finish), als ze er dan al vroeg aan beginnen en Kuss/Sjors/Dumoulin zijn niet zo goed als gisteren, kan het alsnog wel gebeuren dat er grote verschillen worden gemaakt. Denk het alleen niet.
Laten we hopen dat we die parallel niet verder kunnen gaan doortrekken ... dat was inderdaad een prachttour. Boogerd was ook zo goed die tour!quote:Op maandag 14 september 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
Ik heb soms wel een déjà vu naar de Tour van 2007. Nederlandse ploeg supersterk met buitenlandse renner in het geel. Rasmussen - Menchov - Boogerd - Dekker versus Roglic - Dumoulin - van Aert - Kuss - Bennett
Dankuquote:Op maandag 14 september 2020 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
https://twitter.com/Scienceofsport/likes
Jij niet alleen. Als Roglic uit de Tour wordt gehaald vanwege Corona oid, dan is de cirkel compleet.quote:Op maandag 14 september 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
Ik heb soms wel een déjà vu naar de Tour van 2007. Nederlandse ploeg supersterk met buitenlandse renner in het geel. Rasmussen - Menchov - Boogerd - Dekker versus Roglic - Dumoulin - van Aert - Kuss - Bennett
quote:Op maandag 14 september 2020 12:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij niet alleen. Als Roglic uit de Tour wordt gehaald vanwege Corona oid, dan is de cirkel compleet.
Hoe zou Bennett zich eigenlijk voelen? Die is gewoon meerdere grote rondes kopman geweest en nu het 5e wagonnetjequote:Op maandag 14 september 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
Maar ik denk dat Roglic veel te bang is dat Pogacar hem dan achterlaat, dan heb je wel mooi de rest gelost, maar heb je er alsnog niks aan..quote:Op maandag 14 september 2020 12:22 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De laatste jaren zie je sowieso dat de favorieten wachten tot de laatste klim van de laatste bergetappe. Het is een beetje slap geworden. Froome wilde tenminste nog wel eens de knuppel in het hoenderhok gooien. Vreselijke stijl om naar te kijken maar wel een renner die de koers interessant maakt.
Je kunt je wel afvragen of de tactiek van Jumbo wel in hun voordeel werkt. Ik krijg tenminste toch wel de indruk dat als Roglic bijv. op 6, 7 km van het einde alleen zou gaan, dat hij dan alleen Pogacar meekrijgt en de rest breekt en op veel grotere achterstand binnenkomt. Maar dat willen ze denk ik niet riskeren, want ze vinden de tijd die hij op de anderen heeft nu ook wel voldoende.
Ook wel omdat hij als kopman vaak toch tegenviel..quote:Op maandag 14 september 2020 12:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe zou Bennett zich eigenlijk voelen? Die is gewoon meerdere grote rondes kopman geweest en nu het 5e wagonnetje
Menchov was toen niet zo heel goed toch? In mijn herinnering had hij er weinig zin meer in en ging de focus al vrij snel op de Vuelta toen Rasmussen beter bleek te zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
Ja, dat zeker. Maar het is wel een heftig contrast. 3 jaar geleden nog kopman in de Tour en 2 jaar geleden in de Giroquote:Op maandag 14 september 2020 12:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel omdat hij als kopman vaak toch tegenviel..
Menchov knechtte toen minder dan dan Dekker en Boogerd ja dacht. Weening kan ik wel ook wel herinneren toen voorop de groep. En het jolige duo Freire en Flecha voor het vlakke werk. Niermann en De Groot reden toen ook mee voor het vlakke denk ik.quote:Op maandag 14 september 2020 12:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Menchov was toen niet zo heel goed toch? In mijn herinnering had hij er weinig zin meer in en ging de focus al vrij snel op de Vuelta toen Rasmussen beter bleek te zijn.
Hij zou dit jaar ook kopman worden in de Giro totdat de Plus ongeveer 18 maanden over z'n revalidatie bleek te doen en hij alsnog naar de Tour moest. Misschien dat hij straks nog de Vuelta doet, sowieso de vraag wat Jumbo daar op gaat stellen. De bedoeling was dat Kruijswijk daar kopman zou worden, maar die rijdt al de Giro, terwijl Groenewegen daar dan weer niet gaat starten. Misschien dat die dan alsnog naar de Vuelta gaat of dat Dumoulin daarvoor gaat nu hij genoeg competitie in de benen heeft.quote:Op maandag 14 september 2020 12:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Maar het is wel een heftig contrast. 3 jaar geleden nog kopman in de Tour en 2 jaar geleden in de Giro
De Jumbo-renners zijn nu eigenlijk net zo goed ploeggenoten van Roglic als van Pogacar.. Die gaat gewoon mee met de trein en probeert hem te kloppen aan de finish.quote:Op maandag 14 september 2020 13:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
en de team rond Pogacar dan?
volgens mij zie ik Pogacar gewoon alleen koersen
strak wint hij de tour, wat dan
wat heb je dan aan een team vraag ik mij af?
Dit speelt zeker wel een rol ja. Movistar kon in het verleden veel minder een sterk blok vormen met Quintana, Valverde en Landa, deels ook omdat die eigenlijk geen zin hadden om voor elkaar te knechten (al waren ze ook niet vaak alledrie tegelijk in topvorm)quote:Op maandag 14 september 2020 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
De groep is nu wel heel hecht hoor. Veel ploegen willen dat natuurlijk uitstralen maar bij Jumbo is dat wel echt zo nu. Gesink, Bennett, Kuss, Jansen wonen in Andorra en trainen vaak met elkaar. Tony en Roglic liggen elkaar ook echt goed. Dat maakt ook wel dat het team zo sterk is.
En die nummers vier vijf zes zeven en acht hebben hier totaal geen interesse in en gaan gezamenlijk naar boven...quote:Op maandag 14 september 2020 14:08 schreef Idisrom het volgende:
Gisteren werd er pas door de kopmannen onderling gekoerst op de laatste 500 meter. Dat vind ik teleurstellend.
Doe eens een experiment met een bergetappe.
Je start eerst met de 22 kopmannen, dan een kwartier later de 22 nummers twee van de ploegen, dan een kwartier later de 22 nummers drie van de ploegen, dan een kwartier later de nummers vier van de 22 ploegen en tenslotte op een uur na de kopmannen de rest van het peloton ..
Zoiets, er mag ook wel met een andere onderlinge tussentijd gestart worden.
De zuivere rijtijd is natuurlijk bepalend voor de rituitslag.
Ja, de bus. Maar meestal is de bus niet zo snel.quote:Op maandag 14 september 2020 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En die nummers vier vijf zes zeven en acht hebben hier totaal geen interesse in en gaan gezamenlijk naar boven...
En wat als je nou twee kopmannen hebt? Een onmogelijk experiment dit.quote:Op maandag 14 september 2020 14:08 schreef Idisrom het volgende:
Gisteren werd er pas door de kopmannen onderling gekoerst op de laatste 500 meter. Dat vind ik teleurstellend.
Je start eerst met de 22 kopmannen, dan een kwartier later de 22 nummers twee van de ploegen, dan een kwartier later de 22 nummers drie van de ploegen, dan een kwartier later de nummers vier van de 22 ploegen en tenslotte op een uur na de kopmannen de rest van het peloton ..
Ik dacht dat de ideeën van capuchon_jongen niet overtroffen konden worden, maar dit is wel een pogingquote:Op maandag 14 september 2020 14:08 schreef Idisrom het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |