abonnement Unibet Coolblue
pi_195053978
Jumbo steekt er dan wel boven uit, maar Roglic en Pogacar staan ook helemaal niet zoveel voor op mannen als Porte, Uran en Yates. Die verschillen zijn niet immens of onnatuurlijk. Misschien komt het gewoon door het feit dat ze maanden niet gekoerst hebben.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 14 september 2020 @ 12:00:09 #252
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195054028
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:56 schreef JohnDDD het volgende:
Jumbo steekt er dan wel boven uit, maar Roglic en Pogacar staan ook helemaal niet zoveel voor op mannen als Porte, Uran en Yates. Die verschillen zijn niet immens of onnatuurlijk. Misschien komt het gewoon door het feit dat ze maanden niet gekoerst hebben.
Toen het bal vrijdag wat eerder werd geopend waren de verschillen gelijk ook een stuk groter, dus we weten niet hoeveel sterker Roglic en Pogacar precies zijn. Maar Roglic hoeft geen tijd meer te winnen, dus die laat z'n team gewoon tempo op kop rijden en blijkbaar kunnen de meeste top 10 kandidaten dat tempo wel volgen.
pi_195054222
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:56 schreef JohnDDD het volgende:
Jumbo steekt er dan wel boven uit, maar Roglic en Pogacar staan ook helemaal niet zoveel voor op mannen als Porte, Uran en Yates. Die verschillen zijn niet immens of onnatuurlijk. Misschien komt het gewoon door het feit dat ze maanden niet gekoerst hebben.
Ook wel omdat er pas heel laat echt gekoerst wordt door de controle van Jumbo. Die hebben wel een hoog tempo, maar het is niet met de bedoeling om alles heel snel uit te dunnen. De enige keer dat er wel echt verschil is gemaakt (door Pogacar in rit 8), was in de rit dat de knechten van Jumbo al redelijk snel overboord gingen. Vrijdag begonnen Pogacar en Roglic er iets eerder aan en bleven er ook maar 3 binnen een halve minuut. En alsnog was het vrij laat op de klim.

Maar woensdag een loodzware slotklim en donderdag ook (maar wel vrij ver van de finish), als ze er dan al vroeg aan beginnen en Kuss/Sjors/Dumoulin zijn niet zo goed als gisteren, kan het alsnog wel gebeuren dat er grote verschillen worden gemaakt. Denk het alleen niet.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 12:19:56 #255
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195054275
Ik heb soms wel een déjà vu naar de Tour van 2007. Nederlandse ploeg supersterk met buitenlandse renner in het geel. Rasmussen - Menchov - Boogerd - Dekker versus Roglic - Dumoulin - van Aert - Kuss - Bennett
pi_195054299
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ook wel omdat er pas heel laat echt gekoerst wordt door de controle van Jumbo. Die hebben wel een hoog tempo, maar het is niet met de bedoeling om alles heel snel uit te dunnen. De enige keer dat er wel echt verschil is gemaakt (door Pogacar in rit 8), was in de rit dat de knechten van Jumbo al redelijk snel overboord gingen. Vrijdag begonnen Pogacar en Roglic er iets eerder aan en bleven er ook maar 3 binnen een halve minuut. En alsnog was het vrij laat op de klim.

Maar woensdag een loodzware slotklim en donderdag ook (maar wel vrij ver van de finish), als ze er dan al vroeg aan beginnen en Kuss/Sjors/Dumoulin zijn niet zo goed als gisteren, kan het alsnog wel gebeuren dat er grote verschillen worden gemaakt. Denk het alleen niet.
De laatste jaren zie je sowieso dat de favorieten wachten tot de laatste klim van de laatste bergetappe. Het is een beetje slap geworden. Froome wilde tenminste nog wel eens de knuppel in het hoenderhok gooien. Vreselijke stijl om naar te kijken maar wel een renner die de koers interessant maakt.

Je kunt je wel afvragen of de tactiek van Jumbo wel in hun voordeel werkt. Ik krijg tenminste toch wel de indruk dat als Roglic bijv. op 6, 7 km van het einde alleen zou gaan, dat hij dan alleen Pogacar meekrijgt en de rest breekt en op veel grotere achterstand binnenkomt. Maar dat willen ze denk ik niet riskeren, want ze vinden de tijd die hij op de anderen heeft nu ook wel voldoende.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195054310
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
Ik heb soms wel een déjà vu naar de Tour van 2007. Nederlandse ploeg supersterk met buitenlandse renner in het geel. Rasmussen - Menchov - Boogerd - Dekker versus Roglic - Dumoulin - van Aert - Kuss - Bennett
Laten we hopen dat we die parallel niet verder kunnen gaan doortrekken ... dat was inderdaad een prachttour. Boogerd was ook zo goed die tour!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195054319
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
Ik heb soms wel een déjà vu naar de Tour van 2007. Nederlandse ploeg supersterk met buitenlandse renner in het geel. Rasmussen - Menchov - Boogerd - Dekker versus Roglic - Dumoulin - van Aert - Kuss - Bennett
Jij niet alleen. Als Roglic uit de Tour wordt gehaald vanwege Corona oid, dan is de cirkel compleet.
  maandag 14 september 2020 @ 12:25:14 #260
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195054339
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 12:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jij niet alleen. Als Roglic uit de Tour wordt gehaald vanwege Corona oid, dan is de cirkel compleet.
:D
  maandag 14 september 2020 @ 12:28:28 #261
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195054378
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
Ik heb soms wel een déjà vu naar de Tour van 2007. Nederlandse ploeg supersterk met buitenlandse renner in het geel. Rasmussen - Menchov - Boogerd - Dekker versus Roglic - Dumoulin - van Aert - Kuss - Bennett
Hoe zou Bennett zich eigenlijk voelen? Die is gewoon meerdere grote rondes kopman geweest en nu het 5e wagonnetje :D
pi_195054392
Uiteindelijk vond ik de machtsvacuüm-jaren vaak het leukst. 2006, 2007, 2008, 2010, 2011. Allemaal vrij boeiende Tours. Misschien niet eens zozeer qua koersopvatting of algeheel niveau, maar toch wel qua spanning/onvoorspelbaarheid.

De uitzondering in die jaren was dan natuurlijk 2009, toen Contador ondanks tegenwerking van zijn eigen ploeg er echt bovenuit stak. En CSC had van 2008 tot 2010 natuurlijk een sterk blok, maar ook toen was het nog niet een gegeven dat ze zouden winnen en ze waren ook lang niet zo dominant als Jumbo nu, of Sky in de beste jaren.
pi_195054396
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:22 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

De laatste jaren zie je sowieso dat de favorieten wachten tot de laatste klim van de laatste bergetappe. Het is een beetje slap geworden. Froome wilde tenminste nog wel eens de knuppel in het hoenderhok gooien. Vreselijke stijl om naar te kijken maar wel een renner die de koers interessant maakt.

Je kunt je wel afvragen of de tactiek van Jumbo wel in hun voordeel werkt. Ik krijg tenminste toch wel de indruk dat als Roglic bijv. op 6, 7 km van het einde alleen zou gaan, dat hij dan alleen Pogacar meekrijgt en de rest breekt en op veel grotere achterstand binnenkomt. Maar dat willen ze denk ik niet riskeren, want ze vinden de tijd die hij op de anderen heeft nu ook wel voldoende.
Maar ik denk dat Roglic veel te bang is dat Pogacar hem dan achterlaat, dan heb je wel mooi de rest gelost, maar heb je er alsnog niks aan..
pi_195054404
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hoe zou Bennett zich eigenlijk voelen? Die is gewoon meerdere grote rondes kopman geweest en nu het 5e wagonnetje :D
Ook wel omdat hij als kopman vaak toch tegenviel..
pi_195054426
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
Ik heb soms wel een déjà vu naar de Tour van 2007. Nederlandse ploeg supersterk met buitenlandse renner in het geel. Rasmussen - Menchov - Boogerd - Dekker versus Roglic - Dumoulin - van Aert - Kuss - Bennett
Menchov was toen niet zo heel goed toch? In mijn herinnering had hij er weinig zin meer in en ging de focus al vrij snel op de Vuelta toen Rasmussen beter bleek te zijn.
  maandag 14 september 2020 @ 12:37:49 #266
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195054504
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:30 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ook wel omdat hij als kopman vaak toch tegenviel..
Ja, dat zeker. Maar het is wel een heftig contrast. 3 jaar geleden nog kopman in de Tour en 2 jaar geleden in de Giro
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 12:40:59 #267
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195054537
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Menchov was toen niet zo heel goed toch? In mijn herinnering had hij er weinig zin meer in en ging de focus al vrij snel op de Vuelta toen Rasmussen beter bleek te zijn.
Menchov knechtte toen minder dan dan Dekker en Boogerd ja dacht. Weening kan ik wel ook wel herinneren toen voorop de groep. En het jolige duo Freire en Flecha voor het vlakke werk. Niermann en De Groot reden toen ook mee voor het vlakke denk ik.
Grote verschil is denk ik wel de het groepsgevoel Menchov was natuurlijk niet echt sociaal toen. Boogerd en Dekker waren toen wel goede maten. Rasmussen een rare snuiter maar trainde wel mee met Boogerd en Dekker.

De groep is nu wel heel hecht hoor. Veel ploegen willen dat natuurlijk uitstralen maar bij Jumbo is dat wel echt zo nu. Gesink, Bennett, Kuss, Jansen wonen in Andorra en trainen vaak met elkaar. Tony en Roglic liggen elkaar ook echt goed. Dat maakt ook wel dat het team zo sterk is. :Y
pi_195054860
en de team rond Pogacar dan?
volgens mij zie ik Pogacar gewoon alleen koersen
strak wint hij de tour, wat dan
wat heb je dan aan een team vraag ik mij af?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_195054864
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ja, dat zeker. Maar het is wel een heftig contrast. 3 jaar geleden nog kopman in de Tour en 2 jaar geleden in de Giro
Hij zou dit jaar ook kopman worden in de Giro totdat de Plus ongeveer 18 maanden over z'n revalidatie bleek te doen en hij alsnog naar de Tour moest. Misschien dat hij straks nog de Vuelta doet, sowieso de vraag wat Jumbo daar op gaat stellen. De bedoeling was dat Kruijswijk daar kopman zou worden, maar die rijdt al de Giro, terwijl Groenewegen daar dan weer niet gaat starten. Misschien dat die dan alsnog naar de Vuelta gaat of dat Dumoulin daarvoor gaat nu hij genoeg competitie in de benen heeft.
pi_195054899
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 13:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
en de team rond Pogacar dan?
volgens mij zie ik Pogacar gewoon alleen koersen
strak wint hij de tour, wat dan
wat heb je dan aan een team vraag ik mij af?
De Jumbo-renners zijn nu eigenlijk net zo goed ploeggenoten van Roglic als van Pogacar.. Die gaat gewoon mee met de trein en probeert hem te kloppen aan de finish.

Alleen heeft Pogacar niet de opties om het tactisch te spelen door renners vooruit te sturen, die zijn waarschijnlijk alweer teruggehaald voor ze van waarde kunnen zijn. En hij heeft een probleem als hij het geel pakt dinsdag of woensdag, dan moet hij zowat in z'n eentje het peloton gaat controleren.
  maandag 14 september 2020 @ 13:09:55 #271
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_195054907
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:40 schreef Momo het volgende:

[..]
De groep is nu wel heel hecht hoor. Veel ploegen willen dat natuurlijk uitstralen maar bij Jumbo is dat wel echt zo nu. Gesink, Bennett, Kuss, Jansen wonen in Andorra en trainen vaak met elkaar. Tony en Roglic liggen elkaar ook echt goed. Dat maakt ook wel dat het team zo sterk is. :Y
Dit speelt zeker wel een rol ja. Movistar kon in het verleden veel minder een sterk blok vormen met Quintana, Valverde en Landa, deels ook omdat die eigenlijk geen zin hadden om voor elkaar te knechten (al waren ze ook niet vaak alledrie tegelijk in topvorm)
pi_195055701
Gisteren werd er pas door de kopmannen onderling gekoerst op de laatste 500 meter. Dat vind ik teleurstellend.

Doe eens een experiment met een bergetappe.
Je start eerst met de 22 kopmannen, dan een kwartier later de 22 nummers twee van de ploegen, dan een kwartier later de 22 nummers drie van de ploegen, dan een kwartier later de nummers vier van de 22 ploegen en tenslotte op een uur na de kopmannen de rest van het peloton ..
Zoiets, er mag ook wel met een andere onderlinge tussentijd gestart worden.
De zuivere rijtijd is natuurlijk bepalend voor de rituitslag.
  maandag 14 september 2020 @ 14:19:38 #273
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195055907
Nee
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 14:32:02 #274
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195056123
Ik vind het wel altijd leuk dat René zichzelf ook identificeert als René.

twitter
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 14 september 2020 @ 14:35:12 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195056169
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:08 schreef Idisrom het volgende:
Gisteren werd er pas door de kopmannen onderling gekoerst op de laatste 500 meter. Dat vind ik teleurstellend.

Doe eens een experiment met een bergetappe.
Je start eerst met de 22 kopmannen, dan een kwartier later de 22 nummers twee van de ploegen, dan een kwartier later de 22 nummers drie van de ploegen, dan een kwartier later de nummers vier van de 22 ploegen en tenslotte op een uur na de kopmannen de rest van het peloton ..
Zoiets, er mag ook wel met een andere onderlinge tussentijd gestart worden.
De zuivere rijtijd is natuurlijk bepalend voor de rituitslag.
En die nummers vier vijf zes zeven en acht hebben hier totaal geen interesse in en gaan gezamenlijk naar boven...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')