Wat bedoel je?quote:Op zondag 13 september 2020 00:25 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Maar de "eigen verantwoordelijk" voor het gedrag kan er toch ook één zijn waar jij het niet mee eens bent?
er is helemaal geen paniek.....quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:23 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat is dus verklikken.
Ik vraag me inmiddels af of de totale paniek gegrond is (aantal doden/ziekenhuisopnames t.o.v. het aantal besmettingen) dus ik vind het wat overdreven.
quote:Lokale uitbraak Zuid-Duitsland na kroegentocht besmette vakantieganger
Een vrouw heeft in het Zuid-Duitse Garmisch-Partenkirchen mogelijk een corona-uitbraak veroorzaakt door na terugkeer van een vakantie in Griekenland op kroegentocht te gaan. De vrouw, een Amerikaanse die in Duitsland woont, had klachten en was getest. Desondanks ging ze in afwachting van het resultaat niet in quarantaine en bezocht ze meerdere horecagelegenheden.
Op het werk van de vrouw zijn inmiddels 24 coronabesmettingen geconstateerd. In totaal rapporteerde Garmisch-Partenkirchen gisteren 37 positieve gevallen.
Naar aanleiding van de uitbraak hebben de lokale autoriteiten besloten om extra maatregelen te nemen. Horecazaken moeten de komende week om 22.00 uur sluiten en in openbare ruimtes mogen nog maar maximaal vijf personen samen zijn.
Nee, veel directer nog, ze hebben afgedwongen dat er nu expliciet in die wet staat dat de afstands- en alle andere regels thuis en in tuinen etc ("achter de voordeur") niet bestaan. Dat staat nu letterlijk in het nieuwe concept 😄quote:Op zondag 13 september 2020 00:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De Tweede Kamer heeft in al haar wijsheid besloten de wet te blokkeren die de handhaving mogelijk maakte.
5 chocolade euros is ook goed! 😋quote:Op zondag 13 september 2020 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zou het niet voor minder dan drie rijksdaalders doen.
Als het voor de rest allemaal zo goed ging daar dan hoort deze opleving een incident te zijn en is het vrij overdreven nu met zulke restricties te gaan strooien, maarja dat is een beetje de huidige trend aan het worden. Als die maatregelen wél hun effect gaan hebben dan was er kennelijk meer aan de hand daar.quote:Op zondag 13 september 2020 09:06 schreef BekiekUtMoar het volgende:
Dit is wat het onverantwoordelijke gedrag van één persoon al veroorzaakt.
Talloze horeca de dupe en bedrijven die grote schade lijden. Vuile trut.
[..]
Mijn tweede alinea heeft daar niks mee te maken, beetje makkelijk om 1 ding eruit te halen wat heel mijn punt niet is.quote:Op zondag 13 september 2020 08:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik kijk niet bij andere mensen in de tuin of ze een feestje hebben. Je doet nu net alsof ik aan het gluren ben ofzo.
Ik loop langs, hoor keiharde muziek en zie heel veel mensen in een tuin staan. Meer is het niet.
Zouden mensen die hun eigen buren verlinken nu echt zo bang zijn voor corona of gewoon een stijve plasser krijgen van het feit dat ze de moral high ground hebben bewandeld?quote:Op zondag 13 september 2020 09:51 schreef Brybry het volgende:
Blij dat ts mijn buurman niet is. God, wat sneu
Of c. anderen een feestje misgunnen omdat ze zelf een kutleven hebben.quote:Op zondag 13 september 2020 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden mensen die hun eigen buren verlinken nu echt zo bang zijn voor corona of gewoon een stijve plasser krijgen van het feit dat ze de moral high ground hebben bewandeld?
Dat is slechts een dringend advies, geen harde regel. Dat kunnen ze ook niet want het is achter de voordeur niet te handhaven.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja. En je mag ook niet meer dan 6 mensen op bezoek hebben.
Retorische vraag?quote:Op zondag 13 september 2020 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden mensen die hun eigen buren verlinken nu echt zo bang zijn voor corona of gewoon een stijve plasser krijgen van het feit dat ze de moral high ground hebben bewandeld?
Wel Grapperhaus aan de schandpaal nagelen vanwege deze maatregelen en dan wél laten gaan als jij een feest bij een ander ziet waar deze maatregel overschreden wordt...beetje hypocriet volk zijn we welquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:44 schreef Nikonlover het volgende:
Ik was net een wandeling aan het maken en kwam langs een feest in een tuin. 40+ mensen die zich 100% zeker niet aan de 1,5 meter afstand houden. Lijkt mij ook niet dat deze mensen van 1 huishouden zijn. Moet ik de politie bellen voor zoiets?
Het is in elk geval geen kwestie van kunnen. Het is een kwestie van willen.quote:Op zondag 13 september 2020 00:56 schreef EnterToets het volgende:
[..]
"Aan de regels houden" is makkelijker gezegd dan gedaan. We doen er zo makkelijk over van "sluit gewoon even je zaak" of tegen studenten "even 2 jaar geen feestjes". Iedereen handelt dit anders, heeft andere psychologische gevolgen etc. Het is gewoon simpelweg niet zo makkelijk, misschien voor jou.
In die zin kán ook iedereen een jaar lang op water en brood leven, elke dag binnen zitten, niet spreken, etc.quote:Op zondag 13 september 2020 10:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is in elk geval geen kwestie van kunnen. Het is een kwestie van willen.
Discutabel, positieve aanraking is een primaire levensbehoefte, gebrek daaraan kan oa leiden tot depressie, zelfmoordneigingen, slapeloosheid, zwakkere weerstand (oh de ironie), agressie, en nog een stuk meer. Dit is gewoon een wetenschappelijk bewezen medisch feit al decennia.quote:Op zondag 13 september 2020 10:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is in elk geval geen kwestie van kunnen. Het is een kwestie van willen.
Meerdere mensen hebben aangegeven in dit topic dat er geen regels overtreden worden, omdat het eigen terrein is. TS heeft dus voor jan doedel gebeld.quote:Op zondag 13 september 2020 10:18 schreef aries4656 het volgende:
[..]
Wel Grapperhaus aan de schandpaal nagelen vanwege deze maatregelen en dan wél laten gaan als jij een feest bij een ander ziet waar deze maatregel overschreden wordt...beetje hypocriet volk zijn we wel
Helaas is minimaal 50% van onze populatie domme ganzen die niets van wetenschap en voortschrijdend inzicht begrijpen.quote:Op zondag 13 september 2020 10:26 schreef galantis het volgende:
[..]
In die zin kán ook iedereen een jaar lang op water en brood leven, elke dag binnen zitten, niet spreken, etc.
We zijn geen robots ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |