Ja mooi. Maar uitspraken van Mark Rutte zijn nog geen juridisch bindende normen.quote:Op zondag 13 september 2020 00:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Volgens Rutte mag je maar 6 bezoekers hebben.
Dat is een heel ander verhaal en vraagstuk, het gaat niet om het opruimen van mensen die oud zijn maar om mensen de keus te bieden hoe zij er uit willen stappen, iets waar ik helemaal voor ben.quote:Op zondag 13 september 2020 00:00 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat moet je even aan Pia Dijkstra vragen.
Laten we het erop houden dat stap 1 is gezet. Maar in het coronaforum is het inderdaad offtopic.quote:Op zondag 13 september 2020 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal en vraagstuk, het gaat niet om het opruimen van mensen die oud zijn maar om mensen de keus te bieden hoe zij er uit willen stappen, iets waar ik helemaal voor ben.
De politie was al onderweg toen ik belde. Dus ze nemen het iig wel serieus.quote:Op zondag 13 september 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja mooi. Maar uitspraken van Mark Rutte zijn nog geen juridisch bindende normen.
De TS mag bellen en de politie moet dan maar uitzoeken wat er dan wel of niet gedaan moet worden met die melding, volgens mij.quote:Op zondag 13 september 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja mooi. Maar uitspraken van Mark Rutte zijn nog geen juridisch bindende normen.
Uiteraard mag TS bellen. Alleen ik zou het niet doen.quote:Op zondag 13 september 2020 00:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De TS mag bellen en de politie moet dan maar uitzoeken wat er dan wel of niet gedaan moet worden met die melding, volgens mij.
Als dat jouw keuze was, en jij er achter staat... dan is het prima toch?quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de politie gebeld op 0900-8844
Meer dan vriendelijk vragen kunnen ze niet. Aangenomen dat er geen geluidsoverlast oid is.quote:Op zondag 13 september 2020 00:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De politie was al onderweg toen ik belde. Dus ze nemen het iig wel serieus.
Als we er zo objectief mogelijk naar proberen te kijken dan heeft het Nederlandse kabinet sinds 6 augustus (eerste persconferentie na het vakantiereces) toch nauwelijks maatregelen genomen om de stijgingen een halt toe te kunnen roepen? Het verhaal van Rutte en De Jonge is nog steeds voor 95% gebaseerd op de eigen verantwoordelijkheid van de 'verstandige' bevolking en op het functioneren van de GGD's (die intussen aantoonbaar hebben gefaald in zowel het testbeleid als het BCO). Dat schiet niet bepaald opquote:Op zaterdag 12 september 2020 23:58 schreef Gretzl het volgende:
En daar is het kabinet dus ook veel een bepaald deel debet aan omdat ze in vergelijking met andere landen nog steeds relatief laat ingrijpen. Het aantal besmettingen per 100k in de veiligheidsregio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden ligt al geruime tijd boven de waarde waarop Duitse deelstaten in semi-lockdown gaan. Dat is 50 per 100.000 per week. Gemiddeld zit heel Nederland daar nu ook boven.
Huh, maar je kan toch nog steeds wel een boete opgelegd krijgen als je doelbewust geen anderhalve meter afstand bewaart tot mensen die niet tot je eigen huishouden behoren?quote:Op zondag 13 september 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet in woningen of op daarbij behorende erven.quote:Op zondag 13 september 2020 00:06 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Huh, maar je kan toch nog steeds wel een boete opgelegd krijgen als je doelbewust geen anderhalve meter afstand bewaart tot mensen die niet tot je eigen huishouden behoren?
Jezelf quoten in een off-topic off-topic post is toch wel erg...eh...erg.quote:Op zondag 13 september 2020 00:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als we er zo objectief mogelijk naar proberen te kijken dan heeft het Nederlandse kabinet sinds 6 augustus (eerste persconferentie na het vakantiereces) toch nauwelijks maatregelen genomen om de stijgingen een halt toe te kunnen roepen? Het verhaal van Rutte en De Jonge is nog steeds voor 95% gebaseerd op de eigen verantwoordelijkheid van de 'verstandige' bevolking en op het functioneren van de GGD's (die intussen aantoonbaar hebben gefaald in zowel het testbeleid als het BCO). Dat schiet niet bepaald op
De Tweede Kamer heeft in al haar wijsheid besloten de wet te blokkeren die de handhaving mogelijk maakte.quote:Op zondag 13 september 2020 00:06 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Huh, maar je kan toch nog steeds wel een boete opgelegd krijgen als je doelbewust geen anderhalve meter afstand bewaart tot mensen die niet tot je eigen huishouden behoren?
Laat'm joh, komt er vanzelf wel achter dat hij in een woestijn staat te roepen.quote:Op zondag 13 september 2020 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jezelf quoten in een off-topic off-topic post is toch wel erg...eh...erg.
Dit ja. Ook jonge mensen die tot dan toe nooit serieus ziek zijn geweest.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nonsens. Zonder die groep gaan mensen nog steeds ernstig ziek worden, er zijn vermoedelijk minder doden te betreuren dan maar de verstoorde economie is nog steeds een feit. Doe nou niet alsof iedereen die ziek word dik is, zuipt of rookt want dat is gewoon niet waar.
Maar hey, mischien kan je ook even oplossen hoe we voorkomen dat mensen oud worden, die gaan ook dood of worden ernstig ziek van COVID
Het lijkt mij daarom ook verstandig dat ze de aangekondigde maatregelen op persco's vastleggen in een noodverordening of dmv een spoedwet. De eigen verantwoordelijkheid is voor veel mensen blijkbaar teveel gevraagd.quote:Op zondag 13 september 2020 00:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als we er zo objectief mogelijk naar proberen te kijken dan heeft het Nederlandse kabinet sinds 6 augustus (eerste persconferentie na het vakantiereces) toch nauwelijks maatregelen genomen om de stijgingen een halt toe te kunnen roepen? Het verhaal van Rutte en De Jonge is nog steeds voor 95% gebaseerd op de eigen verantwoordelijkheid van de 'verstandige' bevolking en op het functioneren van de GGD's (die intussen aantoonbaar hebben gefaald in zowel het testbeleid als het BCO). Dat schiet niet bepaald op
Ja ja, totdat ze dit topic lezenquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik durf het eigenlijk niet. Voel mij dan best een verrader. Maar ik maak mij wel boos om mensen die dit doen.
Nja, misschien belt een van de mensen daar in die buurt wel ivm geluidsoverlast. Dan hoef ik het niet te doen.
Maar de "eigen verantwoordelijk" voor het gedrag kan er toch ook één zijn waar jij het niet mee eens bent?quote:Op zondag 13 september 2020 00:09 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Het lijkt mij daarom ook verstandig dat ze de aangekondigde maatregelen op persco's vastleggen in een noodverordening of dmv een spoedwet. De eigen verantwoordelijkheid is voor veel mensen blijkbaar teveel gevraagd.
Niet veel anders dan voorheen, in Nederland krijgt de belastingdienst meer tips binnen dan in andere landen en ook de Sociale Diensten worden geregeld voorzien van doelwitten om te onderzoeken.quote:Op zondag 13 september 2020 00:49 schreef EnterToets het volgende:
Toch te bizar voor woorden dit eigenlijk. Begin dit jaar nog niks aan de hand naar mensen die bij andere mensen in de tuin gaan kijken of ze een feestje hebben en dan de politie bellen. In wat voor wereld zijn we toch beland zeg...
Mijn eigen reactie hierop zou zijn niet bellen. Laat die mensen hun ding doen, hoe graag je ook controle wilt in wat jij denkt dat het beste is, iedereen doet toch zijn eigen ding. En dat zal altijd zo blijven.
"Aan de regels houden" is makkelijker gezegd dan gedaan. We doen er zo makkelijk over van "sluit gewoon even je zaak" of tegen studenten "even 2 jaar geen feestjes". Iedereen handelt dit anders, heeft andere psychologische gevolgen etc. Het is gewoon simpelweg niet zo makkelijk, misschien voor jou.quote:Op zondag 13 september 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet veel anders dan voorheen, in Nederland krijgt de belastingdienst meer tips binnen dan in andere landen en ook de Sociale Diensten worden geregeld voorzien van doelwitten om te onderzoeken.
Daarbij, iemand die zich wel aan de regels houd kan zich storen aan anderen die dat niet doen, zo vond ik dat Grapperhaus gewoon meteen af had moeten treden, bijvoorbeeld.
Ik kijk niet bij andere mensen in de tuin of ze een feestje hebben. Je doet nu net alsof ik aan het gluren ben ofzo.quote:Op zondag 13 september 2020 00:49 schreef EnterToets het volgende:
Toch te bizar voor woorden dit eigenlijk. Begin dit jaar nog niks aan de hand naar mensen die bij andere mensen in de tuin gaan kijken of ze een feestje hebben en dan de politie bellen. In wat voor wereld zijn we toch beland zeg...
Mijn eigen reactie hierop zou zijn niet bellen. Laat die mensen hun ding doen, hoe graag je ook controle wilt in wat jij denkt dat het beste is, iedereen doet toch zijn eigen ding. En dat zal altijd zo blijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |