abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195030883
quote:
84s.gif Op zondag 13 september 2020 00:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Volgens Rutte mag je maar 6 bezoekers hebben.
Ja mooi. Maar uitspraken van Mark Rutte zijn nog geen juridisch bindende normen.
zie email 27 oktober
pi_195030896
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat moet je even aan Pia Dijkstra vragen.
Dat is een heel ander verhaal en vraagstuk, het gaat niet om het opruimen van mensen die oud zijn maar om mensen de keus te bieden hoe zij er uit willen stappen, iets waar ik helemaal voor ben.
  zondag 13 september 2020 @ 00:03:22 #103
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195030904
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een heel ander verhaal en vraagstuk, het gaat niet om het opruimen van mensen die oud zijn maar om mensen de keus te bieden hoe zij er uit willen stappen, iets waar ik helemaal voor ben.
Laten we het erop houden dat stap 1 is gezet. Maar in het coronaforum is het inderdaad offtopic.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 13 september 2020 @ 00:03:36 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195030909
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja mooi. Maar uitspraken van Mark Rutte zijn nog geen juridisch bindende normen.
De politie was al onderweg toen ik belde. Dus ze nemen het iig wel serieus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195030910
quote:

[..]

De TS mag bellen en de politie moet dan maar uitzoeken wat er dan wel of niet gedaan moet worden met die melding, volgens mij.
pi_195030918
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De TS mag bellen en de politie moet dan maar uitzoeken wat er dan wel of niet gedaan moet worden met die melding, volgens mij.
Uiteraard mag TS bellen. Alleen ik zou het niet doen.
zie email 27 oktober
  zondag 13 september 2020 @ 00:05:00 #107
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_195030924
quote:
84s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik heb gewoon de politie gebeld op 0900-8844
Als dat jouw keuze was, en jij er achter staat... dan is het prima toch? :)
Ik wilde jou alleen een extra mogelijkheid te overwegen, maar mijn reactie was te laat. :{
pi_195030926
quote:
84s.gif Op zondag 13 september 2020 00:03 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De politie was al onderweg toen ik belde. Dus ze nemen het iig wel serieus.
Meer dan vriendelijk vragen kunnen ze niet. Aangenomen dat er geen geluidsoverlast oid is.
zie email 27 oktober
  zondag 13 september 2020 @ 00:05:03 #109
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195030927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:58 schreef Gretzl het volgende:
En daar is het kabinet dus ook veel een bepaald deel debet aan omdat ze in vergelijking met andere landen nog steeds relatief laat ingrijpen. Het aantal besmettingen per 100k in de veiligheidsregio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden ligt al geruime tijd boven de waarde waarop Duitse deelstaten in semi-lockdown gaan. Dat is 50 per 100.000 per week. Gemiddeld zit heel Nederland daar nu ook boven.
Als we er zo objectief mogelijk naar proberen te kijken dan heeft het Nederlandse kabinet sinds 6 augustus (eerste persconferentie na het vakantiereces) toch nauwelijks maatregelen genomen om de stijgingen een halt toe te kunnen roepen? Het verhaal van Rutte en De Jonge is nog steeds voor 95% gebaseerd op de eigen verantwoordelijkheid van de 'verstandige' bevolking en op het functioneren van de GGD's (die intussen aantoonbaar hebben gefaald in zowel het testbeleid als het BCO). Dat schiet niet bepaald op
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195030933
Gelieve ontopic te blijven.
zie email 27 oktober
  zondag 13 september 2020 @ 00:06:32 #111
473584 Gretzl
pi_195030946
quote:

[..]

Huh, maar je kan toch nog steeds wel een boete opgelegd krijgen als je doelbewust geen anderhalve meter afstand bewaart tot mensen die niet tot je eigen huishouden behoren?
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195030950
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:06 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Huh, maar je kan toch nog steeds wel een boete opgelegd krijgen als je doelbewust geen anderhalve meter afstand bewaart tot mensen die niet tot je eigen huishouden behoren?
Niet in woningen of op daarbij behorende erven.
zie email 27 oktober
pi_195030956
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:05 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Als we er zo objectief mogelijk naar proberen te kijken dan heeft het Nederlandse kabinet sinds 6 augustus (eerste persconferentie na het vakantiereces) toch nauwelijks maatregelen genomen om de stijgingen een halt toe te kunnen roepen? Het verhaal van Rutte en De Jonge is nog steeds voor 95% gebaseerd op de eigen verantwoordelijkheid van de 'verstandige' bevolking en op het functioneren van de GGD's (die intussen aantoonbaar hebben gefaald in zowel het testbeleid als het BCO). Dat schiet niet bepaald op
Jezelf quoten in een off-topic off-topic post is toch wel erg...eh...erg. :D

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2020 00:07:32 ]
pi_195030960
Kijk naar de noodverordening van jouw veiligheidsregio wat er nu wel en niet mag precies. Daar worden de boetes op gebaseerd, niet op de uitspraken in een Persco..
dag
  zondag 13 september 2020 @ 00:08:37 #115
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195030976
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:06 schreef Gretzl het volgende:

[..]

De Tweede Kamer heeft in al haar wijsheid besloten de wet te blokkeren die de handhaving mogelijk maakte.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 13 september 2020 @ 00:09:19 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195030987
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jezelf quoten in een off-topic off-topic post is toch wel erg...eh...erg. :D
Laat'm joh, komt er vanzelf wel achter dat hij in een woestijn staat te roepen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 13 september 2020 @ 00:09:19 #117
473584 Gretzl
pi_195030988
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nonsens. Zonder die groep gaan mensen nog steeds ernstig ziek worden, er zijn vermoedelijk minder doden te betreuren dan maar de verstoorde economie is nog steeds een feit. Doe nou niet alsof iedereen die ziek word dik is, zuipt of rookt want dat is gewoon niet waar.

Maar hey, mischien kan je ook even oplossen hoe we voorkomen dat mensen oud worden, die gaan ook dood of worden ernstig ziek van COVID
Dit ja. Ook jonge mensen die tot dan toe nooit serieus ziek zijn geweest.

twitter
pi_195030993
Gewoon bellen!
Anders ben je ook zo een viezerik die de volksgezondheid in gevaar brengt
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  zondag 13 september 2020 @ 00:09:54 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195030997
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:05 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het lijkt mij daarom ook verstandig dat ze de aangekondigde maatregelen op persco's vastleggen in een noodverordening of dmv een spoedwet. De eigen verantwoordelijkheid is voor veel mensen blijkbaar teveel gevraagd.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker zondag 13 september 2020 @ 00:24:10 #120
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195031148
quote:
84s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik durf het eigenlijk niet. Voel mij dan best een verrader. Maar ik maak mij wel boos om mensen die dit doen.
Nja, misschien belt een van de mensen daar in die buurt wel ivm geluidsoverlast. Dan hoef ik het niet te doen.
Ja ja, totdat ze dit topic lezen _O-
  zondag 13 september 2020 @ 00:25:44 #121
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_195031162
quote:
84s.gif Op zondag 13 september 2020 00:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het lijkt mij daarom ook verstandig dat ze de aangekondigde maatregelen op persco's vastleggen in een noodverordening of dmv een spoedwet. De eigen verantwoordelijkheid is voor veel mensen blijkbaar teveel gevraagd.
Maar de "eigen verantwoordelijk" voor het gedrag kan er toch ook één zijn waar jij het niet mee eens bent?
pi_195031365
Toch te bizar voor woorden dit eigenlijk. Begin dit jaar nog niks aan de hand naar mensen die bij andere mensen in de tuin gaan kijken of ze een feestje hebben en dan de politie bellen. In wat voor wereld zijn we toch beland zeg...

Mijn eigen reactie hierop zou zijn niet bellen. Laat die mensen hun ding doen, hoe graag je ook controle wilt in wat jij denkt dat het beste is, iedereen doet toch zijn eigen ding. En dat zal altijd zo blijven.
pi_195031398
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 00:49 schreef EnterToets het volgende:
Toch te bizar voor woorden dit eigenlijk. Begin dit jaar nog niks aan de hand naar mensen die bij andere mensen in de tuin gaan kijken of ze een feestje hebben en dan de politie bellen. In wat voor wereld zijn we toch beland zeg...

Mijn eigen reactie hierop zou zijn niet bellen. Laat die mensen hun ding doen, hoe graag je ook controle wilt in wat jij denkt dat het beste is, iedereen doet toch zijn eigen ding. En dat zal altijd zo blijven.
Niet veel anders dan voorheen, in Nederland krijgt de belastingdienst meer tips binnen dan in andere landen en ook de Sociale Diensten worden geregeld voorzien van doelwitten om te onderzoeken.

Daarbij, iemand die zich wel aan de regels houd kan zich storen aan anderen die dat niet doen, zo vond ik dat Grapperhaus gewoon meteen af had moeten treden, bijvoorbeeld.
pi_195031424
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet veel anders dan voorheen, in Nederland krijgt de belastingdienst meer tips binnen dan in andere landen en ook de Sociale Diensten worden geregeld voorzien van doelwitten om te onderzoeken.

Daarbij, iemand die zich wel aan de regels houd kan zich storen aan anderen die dat niet doen, zo vond ik dat Grapperhaus gewoon meteen af had moeten treden, bijvoorbeeld.
"Aan de regels houden" is makkelijker gezegd dan gedaan. We doen er zo makkelijk over van "sluit gewoon even je zaak" of tegen studenten "even 2 jaar geen feestjes". Iedereen handelt dit anders, heeft andere psychologische gevolgen etc. Het is gewoon simpelweg niet zo makkelijk, misschien voor jou.
  zondag 13 september 2020 @ 08:48:50 #125
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195032746
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 00:49 schreef EnterToets het volgende:

Ik kijk niet bij andere mensen in de tuin of ze een feestje hebben. Je doet nu net alsof ik aan het gluren ben ofzo.
Ik loop langs, hoor keiharde muziek en zie heel veel mensen in een tuin staan. Meer is het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')