Meerdere mensen hebben aangegeven in dit topic dat er geen regels overtreden worden, omdat het eigen terrein is. TS heeft dus voor jan doedel gebeld.quote:Op zondag 13 september 2020 10:18 schreef aries4656 het volgende:
[..]
Wel Grapperhaus aan de schandpaal nagelen vanwege deze maatregelen en dan wél laten gaan als jij een feest bij een ander ziet waar deze maatregel overschreden wordt...beetje hypocriet volk zijn we wel
Helaas is minimaal 50% van onze populatie domme ganzen die niets van wetenschap en voortschrijdend inzicht begrijpen.quote:Op zondag 13 september 2020 10:26 schreef galantis het volgende:
[..]
In die zin kán ook iedereen een jaar lang op water en brood leven, elke dag binnen zitten, niet spreken, etc.
We zijn geen robots ofzo.
Wat is er nu anders?quote:Op zondag 13 september 2020 11:45 schreef michiel_merk het volgende:
In Maart had ik het wel begrepen,maar nu...
Ontvang thuis, op het balkon en in de tuin maximaal 6 gasten (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Mensen die niet bij één huishouden horen, moeten altijd 1,5 meter afstand houdenquote:Op zondag 13 september 2020 10:45 schreef SOG het volgende:
[..]
Meerdere mensen hebben aangegeven in dit topic dat er geen regels overtreden worden, omdat het eigen terrein is. TS heeft dus voor jan doedel gebeld.
Dus op een mini-balkon mag ik evenveel mensen ontvangen als in mijn tuin bij een landhuis?quote:Op zondag 13 september 2020 13:11 schreef SOG het volgende:
[..]
Ontvang thuis, op het balkon en in de tuin maximaal 6 gasten (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Mensen die niet bij één huishouden horen, moeten altijd 1,5 meter afstand houden
Trouwens... dit staat gewoon op de website van rijksoverheid dus er wordt wel degelijk een regel overtreden
Ja want het gaat om groepsvorming. Die 6 mensen in een tuin bij een landhuis zullen echt geen kilometer van elkaar af staan. Het gaat er om dat je bij visite vrije lange tijd contact hebt met meerdere mensen. Je wil niet dat deze groep van mensen te groot is.quote:Op zondag 13 september 2020 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus op een mini-balkon mag ik evenveel mensen ontvangen als in mijn tuin bij een landhuis?
Hij schrijft mini-balkon. Daar past maximaal 1 op (de 1,5 meter afstand houden in acht neming)quote:Op zondag 13 september 2020 13:15 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja want het gaat om groepsvorming. Die 6 mensen in een tuin bij een landhuis zullen echt geen kilometer van elkaar af staan. Het gaat er om dat je bij visite vrije lange tijd contact hebt met meerdere mensen. Je wil niet dat deze groep van mensen te groot is.
Nee hoor. Ook de website van de Rijksoverheid is geen juridisch bindende norm. Dat is in casu de noodverordening...quote:Op zondag 13 september 2020 13:11 schreef SOG het volgende:
[..]
Ontvang thuis, op het balkon en in de tuin maximaal 6 gasten (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Mensen die niet bij één huishouden horen, moeten altijd 1,5 meter afstand houden
Trouwens... dit staat gewoon op de website van rijksoverheid dus er wordt wel degelijk een regel overtreden
Eensquote:Op zondag 13 september 2020 10:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is in elk geval geen kwestie van kunnen. Het is een kwestie van willen.
Het is alleen geen regel, maar een advies, dus er wordt niets overtredenquote:Op zondag 13 september 2020 13:11 schreef SOG het volgende:
[..]
Wat ingewikkeld zeg. Op de website staat het onder "regels". Maar het is dus idd een advies. En sws is dat stukje over die 6 mensen max nergens terug te lezen in de noodverordeningen..quote:Op zondag 13 september 2020 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook de website van de Rijksoverheid is geen juridisch bindende norm. Dat is in casu de noodverordening...
Je brengt sommige hier vast op ideeen dus pas maar opquote:Op zondag 13 september 2020 13:51 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[sarcasme]of je belt en zegt dat je iemand met een vuurwapen denkt te hebben gezien op dat adres waar dat feestje is.
valt gewoon een hele arrestatieteam daar binnen met getrokken pistolen en geweren of whatever
en dan kijk jij giechelend van afstand hoe deze overtreders te grazen worden genomen met hun dronken harsens[/sarcasme]
Typisch dat jij er iemand bij wil naaien.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:44 schreef Nikonlover het volgende:
Ik was net een wandeling aan het maken en kwam langs een feest in een tuin. 40+ mensen die zich 100% zeker niet aan de 1,5 meter afstand houden. Lijkt mij ook niet dat deze mensen van 1 huishouden zijn. Moet ik de politie bellen voor zoiets?
Ik was niet de enige die gebeld heeft.quote:Op zondag 13 september 2020 17:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Typisch dat jij er iemand bij wil naaien.
Meer misselijkmakende switches 🤮 maakt het echt beter.quote:Op zondag 13 september 2020 17:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik was niet de enige die gebeld heeft.
Gefeliciteerd. Je bent niet de enige gluurbuur.quote:Op zondag 13 september 2020 17:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik was niet de enige die gebeld heeft.
In de VS kon je het anoniem doen, maar niet veel later bleek dat je met de Amerikaanse WOB zo achter de namen van bellers kon komen. Ik geloof geen moment dat de heilige boontjes die de politie hebben gebeld de afgelopen maanden zelf de familie of vrienden niet hebben gezien.quote:Op zondag 13 september 2020 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
We weten allemaal wat er gebeurt met snitches.
Nu zijn er nauwelijks ziekenhuisopnames of dodenquote:Op zondag 13 september 2020 12:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is er nu anders?
Wat staat er in de noodverordeningen?
sommige gaan toch ook niet schieten op mensen die niezen, na zien van deze video.quote:Op zondag 13 september 2020 17:16 schreef ZarB het volgende:
[..]
Je brengt sommige hier vast op ideeen dus pas maar op
Elfia? Ik wens ze succes, ik ga er zelf niet heen maar ik weet dat daar goeddeels dezelfde mensen komen die naar mijn anime conventies gaan lol. 😂quote:Op zondag 13 september 2020 12:05 schreef GemMagic het volgende:
Laat bezorgde mensen als TS maar de politie bellen.. lijkt me stug dat ze voor een privé tuinfeestje komen. Als ze toch komen zou ik ze netjes te woord staan, maar niet het erf op laten totdat duidelijk is dat ze daar een gegronde reden toe hebben, zoals bijvoorbeeld het veroorzaken van overlast.
Wij hebben ook een weekendje een aantal mensen op bezoek gehad in de tuin, maar met ruimte genoeg voor iedereen. Bezoek mocht ook in de tuin kamperen. Er is gewoon heel veel mogelijk binnen de regels en richtlijnen.
Zo is a.s. weekend bijvoorbeeld het Elfia festival, ik geloof dat er 4000 kaartjes zijn voor zaterdag. Dat kan omdat je prima, ook in grote groepen, je aan een aantal verstandige richtlijnen kunt houden. Chapeau trouwens aan die organisatie dat ze zowaar een festival laten doorgaan, met alle extra regeltjes van dien. Maar je bent nog niet te laat om de politie te bellen
Vandaag één coronadode.quote:Op zondag 13 september 2020 20:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu zijn er nauwelijks ziekenhuisopnames of doden
quote:Op zondag 13 september 2020 20:39 schreef EenAndereWeg het volgende:
Er mag hier best melding van gemaakt worden. Geen superverspreiders in de wijk aub!!
quote:Op zondag 13 september 2020 21:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
sommige gaan toch ook niet schieten op mensen die niezen, na zien van deze video.
Al die helden in dit topic ook. "Ja echt melden hoor!!"quote:Op zondag 13 september 2020 22:15 schreef Durmada het volgende:
Je bent wel echt een sneu ratje als je dat gaat melden hoor
Nee. Je bent pas sneu als je iets organiseert waarbij je een groot risico hebt op verspreiding van corona.quote:Op zondag 13 september 2020 22:15 schreef Durmada het volgende:
Je bent wel echt een sneu ratje als je dat gaat melden hoor
We weten nu veel meer dan in Maart, en er zijn amper ziekenhuis opnames.Daarnaast is het een tuinfeest, en niet een feest binnen waar je hutje mutje opelkaar zitquote:Op zondag 13 september 2020 12:04 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is er nu anders?
Wat staat er in de noodverordeningen?
En daarom moet je nu dus in stadions dus 1,5 meter afstand houden? Kom op zeg.quote:Op zondag 13 september 2020 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
in februari/maart blijkt bv dat mensen in stadions nauwelijks besmet zijn geraakt in Noord Italië, dus ja het risico is klein.
Leeft die leugen nog steeds. En maar beweren dat het door het ov kwam.quote:Op zondag 13 september 2020 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
in februari/maart blijkt bv dat mensen in stadions nauwelijks besmet zijn geraakt in Noord Italië, dus ja het risico is klein.
Ja slaat nergens op in feite. Oh ja wetenschappelijk onderzoek eng hequote:Op zondag 13 september 2020 22:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En daarom moet je nu dus in stadions dus 1,5 meter afstand houden? Kom op zeg.
Kom eens met de onderzoeken dat het allemaal kan.quote:Op zondag 13 september 2020 22:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja slaat nergens op in feite. Oh ja wetenschappelijk onderzoek eng he
Als je sneller vragen gaat stellen en nooit ergens op in gaat dan krijg je de indruk dat een gek meer vragen kan stellen dan duizend geleerden kunnen beantwoordenquote:Op zondag 13 september 2020 22:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja slaat nergens op in feite. Oh ja wetenschappelijk onderzoek eng he
"Groot risico"... doe normaal en laat mensen plezier hebben. Je moet toch wel een treurig leven hebben als je dat gaat melden.quote:Op zondag 13 september 2020 22:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nee. Je bent pas sneu als je iets organiseert waarbij je een groot risico hebt op verspreiding van corona.
Ja. Als je op minder dan 1,5 meter, opelkaar gedrukt zelfs, staat te dansen en zingen dan is er grote kans om vele mensen te besmetten.quote:Op zondag 13 september 2020 22:35 schreef Durmada het volgende:
[..]
"Groot risico"... doe normaal en laat mensen plezier hebben. Je moet toch wel een treurig leven hebben als je dat gaat melden.
Daarom hebben ze dus meer dan 10.000 besmettingen per dagquote:Op zondag 13 september 2020 22:37 schreef macca728 het volgende:
Dit.
En in Frankrijk mogen zalen weer vol tot 5000 man.....
Wees een vent en bel aan en wijs de mensen erop.quote:Op zondag 13 september 2020 22:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja. Als je op minder dan 1,5 meter, opelkaar gedrukt zelfs, staat te dansen en zingen dan is er grote kans om vele mensen te besmetten.
Ja maar dat is binnenquote:Op zondag 13 september 2020 22:38 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Daarom hebben ze dus meer dan 10.000 besmettingen per dag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |