Ja hè? Vind ik ook wel. Ik ga voor de bovenstequote:Op zondag 10 januari 2021 20:36 schreef laziness het volgende:
Voor zo’n uk absoluut de bovenste. Die onderste dragen ze nog genoeg in hun leven. Zowel qua kleur als print.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef Takkie88 het volgende:
Ik heb laatst via een outlet-site een zomerjas voor Sofie gekocht. Merk is Room Seven. De originele prijs van de jas is echt belachelijk; ¤120,-. Nu voor ¤23,- gekocht. En de jas is zo leuk!Leuk zeg! Vrolijke meidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kom bij oilily uit als ik zoek op Room Seven?
Bovenstequote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Volgende vraagWelke vinden jullie leuker voor een maat 80?
[ afbeelding ].
Of deze
[ afbeelding ]
Ik kan niet kiezenIk heb er maar één nodig.
Doe je dan gewoon ondergoed + dat pak?quote:Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ik heb de vorige verkocht en kleuter heeft nu de grootste maat. Wij gebruiken hem niet (althans, nog nooit gedaan) voor buitenspelen, maar als een snel aankleedpak voor en na de zwemles. Is heerlijk! Hij is wind- en waterdicht en zacht van binnen. Mocht het nog gaan sneeuwen dit jaar, dan krijgt kleuter hem wel aan
quote:Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef Takkie88 het volgende:
Ik heb laatst via een outlet-site een zomerjas voor Sofie gekocht. Merk is Room Seven. De originele prijs van de jas is echt belachelijk; ¤120,-. Nu voor ¤23,- gekocht. En de jas is zo leuk!Ik zie er een met bloemen die ik helemaal geweldig vindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hoe valt ie qua maat? Kleinste is 92 en ze is nu bijna een jaar
![]()
Yep, we gaan erheen in badpak + dat pak en na het afdrogen alleen een onderbroekje en hemd aan en dat pak. Zo zijn we lekker snel klaarquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:24 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Doe je dan gewoon ondergoed + dat pak?
Ik ga voor de meiden (op de groei) ook pakken bestellen en ik twijfel of ik er een voor O mee moet bestellen. Ik denk dat hij zich er al te groot voor voelt, maar hiervoor is het misschien wel handig. Wij wonen vijf minuten lopen vanaf het zwembad, veel te dichtbij voor de auto, maar te ver weg om je niet warm te kleden (als ze in de winter nog open gaan...).
Sofie draagt nu kledingmaat 86-92 en voor de zomer had ik eigenlijk een 98 voor haar moeten/willen bestellen. Maar die was er niet meer en dus 104 besteld. Met omgeslagen mouwen kan dat al best.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ik zie er een met bloemen die ik helemaal geweldig vind![]()
![]()
Hoe valt ie qua maat? Kleinste is 92 en ze is nu bijna een jaar
Ohhh beste antwoord! Nu kan ik d’r echt niet meer omheenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:00 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Sofie draagt nu kledingmaat 86-92 en voor de zomer had ik eigenlijk een 98 voor haar moeten/willen bestellen. Maar die was er niet meer en dus 104 besteld. Met omgeslagen mouwen kan dat al best.
Zo inschattend valt het zeker een maat kleiner dan Hema.
Leuk! Ik hou daar ook vanquote:Op vrijdag 22 januari 2021 23:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
OMG hij is zooooo leuk! En was d’r ook nog eens zooo snelmaat 92 en met omgeslagen mouwen gaat t nu al wel, laat staan over een paar maanden. Jeeh!
![]()
Per ongeluk wel nog meer van Room Seven besteld, wat is dat leukMet zoveel korting dan, anders écht niet
Goede ervaring met adidas. Stevig en zijn niet 123 kapot.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:25 schreef Gevalletje het volgende:
Ik ben op zoek naar klittenbandsneakers (in maat 29). Welke merken vallen een beetje smal? Zaakje waar we ze normaal halen is dicht en heeft geen webwinkel en in de merken die hij normaal heeft (Shoesme of Acebos) kan ik online niet echt wat vinden in zijn maat.
Dank je, ga eens even kijkenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goede ervaring met adidas. Stevig en zijn niet 123 kapot.
Ooohhhquote:Op vrijdag 22 januari 2021 23:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
OMG hij is zooooo leuk! En was d’r ook nog eens zooo snelmaat 92 en met omgeslagen mouwen gaat t nu al wel, laat staan over een paar maanden. Jeeh!
![]()
Per ongeluk wel nog meer van Room Seven besteld, wat is dat leukMet zoveel korting dan, anders écht niet
Adidas superstars idd, met de rubber neus. En de leren New feel schoenen van decathlon zijn hier ook populair. En vriendelijk geprijsd 👍quote:
Zara!quote:Op zaterdag 30 januari 2021 20:46 schreef B.ertha het volgende:
Wat is een leuke webshop voor een jongens tuinbroek maat 86/92?
quote:Op zondag 31 januari 2021 09:23 schreef B.ertha het volgende:
![]()
Valt dat op maat? Damesmaten heb ik daar al heel lang geleden opgegeven..
Ik zweer bij Ielm! Wel dingen in de sale kopen anders niet te doen. Mijn zoon heeft inmiddels weer zijn derde of vierde pak. Ze groeien zo snelquote:Op zondag 10 januari 2021 19:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand bekend met de softshell jumpsuits van IELM?
Ik heb ondertussen het pak in huisquote:Op woensdag 10 februari 2021 10:45 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Ik zweer bij Ielm! Wel dingen in de sale kopen anders niet te doen. Mijn zoon heeft inmiddels weer zijn derde of vierde pak. Ze groeien zo snel![]()
Wat komen hier leuke kleertjes voorbijIk kende 4FF nog niet...
Voor mijn zoon koop ik vrijwel alles via Markt plaats / Vinted en 1-2x per jaar gaan we shoppen in Bataviastad en halen we voor V en onszelf weer wat nieuwe kleertjes. Ik mag van mezelf voor buikbaby nog geen kleertjes kopen tot ik het geslacht weet dus het is nog heeeeel veeeeeel geduld hebben tot eind maart.
Iemand nog een tip voor een baby die in de zomer (uitgerekend 19-8) wordt geboren? Ik heb een wijze les geleerd van V en vooral overslagrompers gekocht.
Babykleding valt echt heel klein, maar 86/92 valt meestal wel op maat. Maar Zara is idd een aanrader!quote:Op zondag 31 januari 2021 09:23 schreef B.ertha het volgende:
![]()
Valt dat op maat? Damesmaten heb ik daar al heel lang geleden opgegeven..
Ze hebben nu ook een magazijn in Duitsland. De laatste bestelling is hier helemaal prima verlopen!quote:Op donderdag 25 februari 2021 13:56 schreef Hupje het volgende:
Heeft er iemand de laatste tijd nog besteld bij Nextdirect? Gaat dat goed, met brexit en corona?
Ah, herkenbaar inderdaad. In m'n zoektocht ben ik nu deze tegen gekomenquote:Op donderdag 25 februari 2021 14:30 schreef minilot het volgende:
Hellllllllp! Net als vorig jaar op zoek naar een vrolijke/lieve/klassieke en niet-stoere, niet-sportieve zomerjas voor mijn knaap van inmiddels drie jaar oud. Zit nu op maat 104 maar groeit als kool dus een jasje in 110 is wellicht handig.
Ik vind echt alle min of meer betaalbare zomerjassen werkelijk spuuglelijk en het wordt alleen maar erger naarmate de maten groter worden
Een wit jasje met zeilbootjes van Next, maar die is helaas echt te krap en momenteel zie ik niks geschikts bij Nextquote:Op donderdag 25 februari 2021 14:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ah, herkenbaar inderdaad. In m'n zoektocht ben ik nu deze tegen gekomen
https://nl.okaidi.be/park(...)chambray-blauw-95202
Wat voor jas had je vorig jaar?
Ja zo moest de mijne net vlak voor alle sneeuw een nieuwe winterjas dankzij z'n groeispurt. Heeft nu een hele toffe rode jas van next. Maar inderdaad, daar kwam ik ook al vrij weinig leuks tegen nu.quote:Op donderdag 25 februari 2021 14:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Een wit jasje met zeilbootjes van Next, maar die is helaas echt te krap en momenteel zie ik niks geschikts bij Next![]()
Die van jou is knettersnoezig zeg!Alleen een beetje zonde om veertig euro te betalen voor een jas met uitneembare wintervulling, want de knakker heeft al twee winterjassen die -ie komende herfst vermoedelijk nog wel past
Hier ook. Alleen was 1 (onbelangrijk) item niet leverbaar en dat zag ik pas toen ie doorgestreept was op de factuurquote:Op donderdag 25 februari 2021 14:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ze hebben nu ook een magazijn in Duitsland. De laatste bestelling is hier helemaal prima verlopen!
Ja! Ik las tot maat 5-6y, ik hoop ook op grotere maten.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:18 schreef Burdie het volgende:
Little Bird komt terug en wel bij... Next!.
Yay!
Sjaak past met zijn 122/128 nog in de shirts 5-6y van Little Bird. De jas is wel te klein en een vestje ook.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:51 schreef MorganLeFay het volgende:
5-6 is toch maat 110-116?
Daar zit mijn vijfjarige al een jaar niet meer in![]()
Vind het ook stom dat bij Next heel veel leuke dingen maar tot 122 gaan. Nu heeft ze echt 122-128 nodig (soms 134).
You made my dayquote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:18 schreef Burdie het volgende:
Yay!
Echt?? Wanneer wanneer wanneer? Ik heb nml net mn mandje vol gekieptquote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:18 schreef Burdie het volgende:
Yay!
Echt? Wauw, nou maar hopen dat dat hier goed verkrijgbaar blijft!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:18 schreef Burdie het volgende:
Yay!
Ik vind de nieuwe collectie klein vallen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef laziness het volgende:
We zijn bekend met broeken van tumble 'n dry hier thuis maar niet zo met shirt/truien.
Hoe vallen deze? Ik twijfel of ik 146/152 of toch 158/164 moet nemen voor O.
@:SacreCoeur, was jij niet fan van dit merk?
Ik ben bang dat ie aan de kleine kant kan zijnquote:Op zaterdag 10 april 2021 22:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb echt al in jaaaaaren geen kinderkleding van Hema gekocht (alleen baby) en wil weten hoe het valt.
Het gaat om een zomerjasje.
Er wordt nu 98 H&M en 104 Zara gedragen, dit jasje van Hema is een 98 dus ik twijfel.
Name-it inderdaad, Tumble 'n Dry, 4FF (pak dan de 134/140 of zelfs de 128 want ze vallen lang!), Sissy-Boy en sommige van America Today. En anders de truc die LB al aangeeft, ik heb standaard een rol knoopelastiek liggen en dan rijgt mijn moeder die erdoor en zet er knoopjes in. Dan moet je wel echt in basis een smalle broek hebben, anders is het geen gezicht. Soms vallen die van de Zara ook nog behoorlijk smal.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:58 schreef Kyara het volgende:
Ik ben op zoek naar echt smalle joggingbroeken, waarvan het elastiek al strak valt. Dus niet wat je nog met een touwtje flink in moet snoeren. Next hebben we verschillende varianten geprobeerd maar dat is ook nog te breed.
Qua lengte heeft hij maat 140 nodig.
Hema verschilt heel erg is mijn ervaring. Sommige dingen vallen smal&lang en andere dingen weer breed&kort.quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb echt al in jaaaaaren geen kinderkleding van Hema gekocht (alleen baby) en wil weten hoe het valt.
Het gaat om een zomerjasje.
Er wordt nu 98 H&M en 104 Zara gedragen, dit jasje van Hema is een 98 dus ik twijfel.
Leuk spul maar ze hebben wel een puinhoop gemaakt van de maten. Ik heb 2 pakketjes jongensspul besteld in 146-152 en helaas vooral shorts in 152. Die past ie wellicht wel als ie 20 isquote:Op dinsdag 20 april 2021 13:31 schreef laziness het volgende:
Lily Balou heeft weer verrassingspakketten online, nu de zomer. Inclusief ook Liv + Lou en daarbij ook grote maten.
@:Spees_Eend, jij was er vorige keer mee in je nopjes weet ik.
Oh dat is balen! Mijn pakketjes zijn gewoon kloppend. Ik betaal altijd met paypal, dan kan je de retourkosten terug vragen.quote:Op donderdag 22 april 2021 19:00 schreef Kyara het volgende:
[..]
Leuk spul maar ze hebben wel een puinhoop gemaakt van de maten. Ik heb 2 pakketjes jongensspul besteld in 146-152 en helaas vooral shorts in 152. Die past ie wellicht wel als ie 20 is![]()
Voor mijn meiden ook 1 pakketje in 134-140 maar daar zitten ook jurken in 152 bij![]()
toch maar eens kijken hoe ik terug kan sturen....
Die zie ik veel voorbij komen maar ook met klachten dat die houdertjes die dus in de schoen zitten snel afbreken??quote:Op zaterdag 24 april 2021 21:10 schreef mousemicky het volgende:
@:Malteser wij hadden een paar jaar geleden idd ulace. Wel de kinderversie kopen, de normale zijn te lang/los voor kinderschoenen. Ik haalde ze toen bij Scapino trouwens.
@Malteser ik heb volgens mij nog nieuwe witte veters liggen hierzo die je op maat kan knippen en dan met zo'n zilverkleurig schroefdingetje aan elkaar vast kan schroeven. Wil ze wel tegen verzendkosten naar je toesturenquote:Op zaterdag 24 april 2021 23:04 schreef Malteser het volgende:
[..]
Die zie ik veel voorbij komen maar ook met klachten dat die houdertjes die dus in de schoen zitten snel afbreken??
Zijn dat ook elastische veters? Dan heb ik interesse!quote:Op zaterdag 24 april 2021 23:12 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
@:Malteser ik heb volgens mij nog nieuwe witte veters liggen hierzo die je op maat kan knippen en dan met zo'n zilverkleurig schroefdingetje aan elkaar vast kan schroeven. Wil ze wel tegen verzendkosten naar je toesturen.
Yes, ook al koop ik daar al lang niet meer. Hele leuke kleren maar het staat jammergenoeg meestal niet. Het valt vaak eerder kort en breed en ik heb een smalle jongen met in verhouding een lang lijfje (heeft ie van zn moeder helaas, t-shirts zijn zelden lang genoeg).quote:
Wil je eens een linkje plakken van die jas, dat zoekt makkelijker mee naar jouw smaak.quote:Op maandag 26 april 2021 21:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Heeft iemand nog tips voor leuke zomerjassen in maat 86? Ik heb er liefst eentje met afneembare capuchon maar dat lijkt bijna onmogelijk. Alleen bij H&M gezien maar die zijn heel erg saai.
Voor de rest mag het vrolijk zijn maar liefst geen drukke prints. En geen tekst.
Al bekeken: hema, zeeman, H&M, Zara, Mango, Esprit, s. Oliver, Kleertjes.com, JBC, prenatal, noppies en ik vergeet er vast een paar. Op Zalando eentje gezien die een beetje mijn smaak was maar die bleek 170 euro te kosten
Oh jammer, ik kan daar altijd goed slagen maar mijnes is smal met lange benen.quote:Op maandag 26 april 2021 22:09 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Yes, ook al koop ik daar al lang niet meer. Hele leuke kleren maar het staat jammergenoeg meestal niet. Het valt vaak eerder kort en breed en ik heb een smalle jongen met in verhouding een lang lijfje (heeft ie van zn moeder helaas, t-shirts zijn zelden lang genoeg).
Deze zou een serieuze optie zijn, zelfs met vaste capuchon maar die gare tekst op de borst en rug kunnen echt nietquote:Op maandag 26 april 2021 22:33 schreef Malteser het volgende:
[..]
Wil je eens een linkje plakken van die jas, dat zoekt makkelijker mee naar jouw smaak.
Okaïdi misschien?quote:Op maandag 26 april 2021 23:07 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Deze zou een serieuze optie zijn, zelfs met vaste capuchon maar die gare tekst op de borst en rug kunnen echt niet
https://www.soliver.nl/nl/p/65.1Q1.51.2351.7843.86.html
Bedankt om mee te denken!quote:
Mijn dochter droeg ze ook rond die leeftijd, maar niet naar school. Ze kon ze niet zelf aan trekken, ze waren te stug. Maar als jouw kind het wel kan zou ik een losse dubbele knoop doen, zodat alleen het ritsje gebruikt kan worden.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:38 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn meiden hebben dr Martens schoenen in de volgende maat. Ik heb zelf nooit dergelijke schoenen gehad.
Op school moeten ze zelf hun schoenen aan en uit kunnen doen (montessori...). Hoever veter je zulke schoenen in voor kleuters? En strik je de veters vast of blijven die los zitten oid? Er zit een rits in en ik verwacht dat ze, zolang ze deze schoenen passen, nog geen veters kunnen strikken. [/noob]
Dat is toch heel vaak als er met dubbele maten wordt gewerkt?quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind HEMA kinderkleding haske leuk, maar waarom missen er maten? Noor zit nu ergens in maat 140/146, bestaat die maat niet bij de HEMA134/140 is te klein en 146/152 veel te groot...
Is dat zo? Dat wist ik nietquote:Op donderdag 20 mei 2021 10:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat is toch heel vaak als er met dubbele maten wordt gewerkt?
HEMA heeft 98-104, 110-116, 122-128 ect, andere merken hebben juist 92-98, 104-110, 116-122 etc. Dat laatste zie je veel minder. Het is meestal ook niet beide.
Veel te groot is ook overdreven, dat klopt. Maar ik vind het net te groot om het mooi te laten staanquote:Op donderdag 20 mei 2021 11:06 schreef SQ het volgende:
hoe kan 134/140 te klein zijn en de volgende maat véél te groot? Zo ontzettend veel verschil zit er niet tussen als je het op elkaar legt?
Toch merk ik het nu ook. Rompers in maat 62/68 zitten behoorlijk krap terwijl hij echt nog zwemt in maat 74/80. Als je onderin/bovenin de maat zit maakt dit echt best verschil, waarschijnlijk vooral als ze klein zijnquote:Op donderdag 20 mei 2021 11:06 schreef SQ het volgende:
hoe kan 134/140 te klein zijn en de volgende maat véél te groot? Zo ontzettend veel verschil zit er niet tussen als je het op elkaar legt?
Lang en smal is toch wel 4 funky flavours.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:35 schreef Nolita het volgende:
Het verschilt echt zo per merk. Mijn baby heeft een lange romp, voor de lengte heeft ze nu idd 74/80 rompers aan, maar in de breedte zijn ze nog wat ruim. Dubbele maten vind ik ook lastig, schat maar eens in als welke maat het dan valt.
Toch gooi ik mijn vraag erin: welke merken vallen lang en smal in bovenkleding?
Aangezien mijn baby dus alles heel snel te kort is op dit moment.
En jurkjes! Peuter heeft een jurkje tussen 1 en 1,5 jaar prima gedragen; mijn 10-maander is het nu al te kort.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |