abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195011735
Voor alle feedback, hier welkom.

Om vele dezelfde vragen over de drukke actuele COR-reeks te voorkomen, lees dit even:

Juist in tijden als deze - zonder veel irl contacten - is het enorm belangrijk als iedereen normaal mee kan posten, zeker in de drukke reeks. Mee dúrft te posten ook. Door de bomen daar het bos kunnen blijven zien.

Óók users die het virus momenteel van heel dichtbij meemaken, zowel met oudere als jonge familie/gezinsleden, of zelf. Ze hebben het zwaar. Maken zich zorgen. En nee die hoeven van jou dan echt niet te horen dat zij slechts een uitzondering zijn en het voor het gros een eitje is. Zij hebben daar op dat moment in al hun zorgen núl boodschap aan, hoe het voor anderen wel meevalt. Heb empathie of scroll door. Hak geen extra gaten in hun voor hun gevoel wellicht zinkende schepen.

Tevens is het inmiddels wel duidelijk dat het vrij logisch is als mensen zich zorgen maken of bang zijn. Ga die mensen niet uitmaken voor paniekvogel. Dat zou je namelijk ook niet tegen een ziekenhuisdirectie of arts zeggen die zich ook best zorgen maken over capaciteit, materialen etc. Zorgen zijn in deze tijd normaal en niet iets om iemand over uit te lachen. Nee, rondjes rennen met de armen in de lucht gillend dat we allemaal dood gaan is absoluut niet hetzelfde als hardop durven zeggen dat je iets zorgwekkend of eng vindt.

Over offtopic en SC:
Er staan echt heel héél duidelijke regels onderaan de OP van die reeks, al vele vele topics. Lees ze alsjeblieft. Daar vind je ook een link naar het slowchat-topic, wordt duidelijk gemeld wat er wel en niet wenselijk is in de reeks etc.

En nee we gaan niet voor elk woord of zin een lijst kunnen opstellen wat wel en niet kan. Gewoon ook een beetje zélf nadenken en rekening houden met anderen.

Rekening houden met vele mede-users die naar de reeks komen voor actualiteiten en niet voor allerhande meuk, SC, ruzie etc. Zorg dat het voor iedereen leesbaar en te volgen blijft zonder dat ze zich door een brei heen hoeven werken.

Rekening houden met al die vrijwillige crew die dit naast hun eigen forums doen en die ook weleens héél graag even willen en moeten ontspannen (zeker in deze tijd vol zorgen om familie en geliefden) of moeten werken of slapen of eten of hun andere forum bijhouden etc.

We tolereren niet het ene moment meer dan het andere moment, het is simpelweg op sommige momenten beter bij te houden dan op andere momenten. Door bovengenoemde redenen en afhankelijk van hoeveel mods op dat moment tijd en energie hebben er bovenop te zitten.

Help mee. Allemaal. Denk mee. Denk aan anderen. Denk bij elke post in de reeks heel even 'draagt deze post echt iets bij' voordat je op invoeren klikt. Dat is écht niet te veel gevraagd.

En als je zo graag god of genot wilt roepen (want ook daar moet kennelijk aparte uitleg over) zet het dan in een verder onderbouwde post waaróm je dat vindt ipv alleen dat woord in een post. Want als iedereen dat gaat roepen is het topic vol voor je het weet en kan niemand daartussen de interessantere posts vinden.

We moeten dit samen doen.
Hou rekening met elkaar. Niet alleen irl nu maar ook hier.

Dank. O+

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @D_A @Tijger_m

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 13:05:00 ]
blablablabla
pi_195012222
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:21 schreef Elan het volgende:

[..]

De voorbeelden van nieuwsberichten over studentikoze feestjes waar men het niet zo nauw neemt met de regels en waar vervolgens mensen besmet raken zijn schering en inslag. Er komt nota bene een speciale campagne gericht op het gedrag van jongeren. Vervolgens begin jij er over dat ouderen zich heus ook niet allemaal aan de regels houden.

Dat zal maar je komt desgevraagd niet met bewijzen voor die claim, niet met cijfers en niet met nieuwsberichten waaruit dat zou blijken. Met dat soort onderbuikgevoelens kan ik gewoon niks.
Ik denk echt dat je heel zwart wit denkt. Je blijft beweren dat alle jongeren de regels overtreden. Allemaal. Denk je echt dat er geen jongeren zijn die de regels wél respecteren en zich er aan houden?

En je blijft ook beweren dat alle ouderen enorm braaf zijn. Dus ik heb me helemaal ingebeeld dat er een oudere vrouw in mijn nek stond te hijgen bij de supermarkt vanmiddag. Niet de eerste keer. Of ouderen die gewoon bij je in de lift stappen; ook al is er te weinig ruimte. Er zijn ook absoluut geen ouderen geweest die toen het niet mocht er wel op uit gingen met de trein. Die artikelen/berichten waren toentertijd natuurlijk allemaal fake news. En ouderen blijven ook braaf thuis zonder in contact te komen met kleinkinderen. Geen enkele bejaarde die de regels heeft overtreden.

Ik beweer nergens dat het de schuld is van alle ouderen. De meeste ouderen houden zich gewoon aan de regels. En veel jongeren ook. En ja, een grote groep jongeren vinden de regels inderdaad minder belangrijk, maar dat ontken ik nergens.

Jij komt overigens ook niet met een bron die bewijst wat jij claimt. Dat is dus net zo goed onderbuik. Maar dat is vast anders. Als we uit moeten gaan van jouw bron (vooral jongeren worden besmet - dus alle jongeren houden zich niet aan de maatregelen) dan kunnen we straks - als ouderen weer meer besmet raken - dus vaststellen dat ouderen zich massaal niet aan de regels houden. Ga ik onthouden.

Soms is het al genoeg om gewoon je ogen te openen en vijf minuutjes rond te kijken in een winkelcentrum. Om te zien dat er in elke leeftijdscategorie mensen zijn die schijt hebben aan de regels. Ik snap het niet zo dat je alles op de jongeren aan het schuiven bent. Maar ik heb het al zo vaak uitgelegd, weet niet waarom ik er mijn tijd nog aan verspil. Jammer dat je die onzin mag blijven posten, maar dat is niet aan mij. Duidelijk dat je aan het trollen bent voor mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 22:49:22 ]
pi_195013458
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je heel zwart wit denkt. Je blijft beweren dat alle jongeren de regels overtreden. Allemaal.
Quote aub?
blablablabla
pi_195013828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Quote aub?
Uhm, de hele discussie vanavond wellicht. Waarin ik telkens pleit dat je niet kan zeggen dat alle jongeren de regels negeren en alle ouderen braaf zijn. Waar jij elke keer tegen in ging. Lees het nog maar eens na, volgens mij begreep je me echt totaal niet.

Ja, jongeren zorgen momenteel voor de meeste besmettingen. Ontken ik nergens.

Nee, dat betekent niet dat er geen ouderen zijn die de regels overtreden. Ze zijn er. Zo zijn er ook jongeren die de regels wel serieus nemen. Nuance. Ontbrak bij jou nogal.

Kijk alleen al maar naar een publiek persoon als Grappenhaus. Niet bepaald een jonkie toch? Heeft toch echt de regels overtreden. Maar hij is waarschijnlijk de enige oudere die niet braaf was natuurlijk ;)

Duidelijker kan ik het niet verwoorden.

Begon met deze post:

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:54 schreef Elan het volgende:

[..]

:')
Nederlanders zijn juist een uiterst volgzaam volkje. Overgrote meerderheid doet keurig alles wat Rutte zegt. Alleen de jongeren zijn (soms) wat obstinaat, maar dat beeld zie je overal ter wereld.
Waarop ik in ging met de boodschap dat ik het raar vond dat je het over enkel jongeren had. Berichten erna bleef je ontkennen dat er ook mensen in andere leeftijdsgroepen zijn die soms de regels negeerden. Je zei dat mn bron vast m’n dikke duim was. Zet je al meteen een goede toon neer ook.

Later verdraaide je m’n woorden ook nog even.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik geef helemaal niemand de schuld :?
Je ziet echter aan de cijfers dat met name jongeren besmet raken op dit moment, ouderen amper. Dus jouw verhaaltje over rebelse ouderen die massaal de coronaregels aan hun laars zouden lappen is compleet uit de lucht gegrepen.
Dat massaal maakte jij er van.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Uit geen enkele relevante statistiek blijkt dat ouderen zich niet aan de coronaregels zouden houden.
En ook hier ontken je dat er ouderen zijn die de regels overtreden.

Maar doe vooral alsof je niks raar hebt gezegd en ik het me allemaal inbeeld. :W

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 00:58:57 ]
pi_195015707
Goedemorgen.
Kunnen we deze discussie achter ons laten? Ieg niet hier voortzetten, in de FB.
Wat ik lees is ieg niet note waardig.
Volgens mij is het meer een kwestie van persoonlijke irritatie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195015738

[ Bericht 100% gewijzigd door theunderdog op 12-09-2020 12:45:45 ]
pi_195016158
-het is klaar hier-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 12-09-2020 10:44:10 ]
blablablabla
pi_195016879
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:32 schreef capricia het volgende:
Goedemorgen.
Kunnen we deze discussie achter ons laten? Ieg niet hier voortzetten, in de FB.
Wat ik lees is ieg niet note waardig.
Volgens mij is het meer een kwestie van persoonlijke irritatie.
Prima.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 10:18:43 ]
pi_195017284
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:36 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/wierdduk/status/1304539529009934341

Terechte observatie van Wierd Duk. Uit onderzoek blijkt inderdaad dat vitamine D tekort de kans op overlijden door Covid verhoogd. Maar ik heb nog nooit een expert erover gehoord in een praatprogramma.
Denk dat je in het verkeerde topic post.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195018864
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk dat je in het verkeerde topic post.
Uh? hoezo dan?
pi_195018943
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uh? hoezo dan?
Je wil een tweet van Wierd Duk over vitamine D in het feedback topic bespreken?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195018955
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Je wil een tweet van Wierd Duk over vitamine D in het feedback topic bespreken?
Oh, oeps. Je hebt gelijk.
pi_195022686
deze COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #833 Indian summer snap ik niet, wat wil men dan van ons horen, als het een nieuwsbericht is?
pi_195022830
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:59 schreef THEFXR het volgende:
deze COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #833 Indian summer snap ik niet, wat wil men dan van ons horen, als het een nieuwsbericht is?
Goede vraag. :D

Als je echt nieuws hebt, bijv de corona-besmettingen per dag, prima natuurlijk. Idem met bijv maatregelen die het kabinet neemt. Etc.

Maar er zijn ook mensen die continu dezelfde sites lopen te spammen dmv Twitter berichten. Of bijv dat iemands Twitter-mening in het topic geplempt wordt. Dat laatste is gewoon geen lekkere manier van discussiëren. Zet dan op zijn minst je eigen opinie erbij.

Ik denk dat de meeste mensen dit wel aanvoelen (jij ook).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195022895
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Goede vraag. :D

Als je echt nieuws hebt, bijv de corona-besmettingen per dag, prima natuurlijk. Idem met bijv maatregelen die het kabinet neemt. Etc.

Maar er zijn ook mensen die continu dezelfde sites lopen te spammen dmv Twitter berichten. Of bijv dat iemands Twitter-mening in het topic geplempt wordt. Dat laatste is gewoon geen lekkere manier van discussiëren. Zet dan op zijn minst je eigen opinie erbij.

Ik denk dat de meeste mensen dit wel aanvoelen (jij ook).
ok, dan is dat iig helder
pi_195023194
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ok, dan is dat iig helder
Ook als het nieuws is kun je natuurlijk je eigen visie op dat nieuws toevoegen maar inderdaad, het was voornamelijk gericht op de linkdumps die eigenlijk geen nieuws bevatten.
  zaterdag 12 september 2020 @ 23:03:15 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195029768
- Post was al verwijderd, niet nodig om hier te herhalen -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 23:52:35 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195029787
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 23:52:06 ]
  zaterdag 12 september 2020 @ 23:04:23 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195029795
- Reactie op gemodde post -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 23:52:55 ]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 12 september 2020 @ 23:26:11 #20
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195030250
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:23 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat is dus verklikken.

Ik vraag me inmiddels af of de totale paniek gegrond is (aantal doden/ziekenhuisopnames t.o.v. het aantal besmettingen) dus ik vind het wat overdreven.
Hoe zou jij het dan vinden als een asociale feestganger een van je ouders aansteekt, die vervolgens in het ziekenhuis belandt?

We hebben allemaal een verantwoordelijkheid he. Het is ook prima mogelijk om een bescheiden feestje/happening te geven waarbij de regels wel gerespecteerd worden.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 12 september 2020 @ 23:29:38 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195030320
Waarom is mijn topic dicht? COR / Tuinfeest: politie bellen?

Schoonmaakslotje?
pi_195030763
quote:
84s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:29 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom is mijn topic dicht? COR / Tuinfeest: politie bellen?

Schoonmaakslotje?
Ja. Leek mij wel zo handig omdat ik al aardig wat werk had aan pagina 1.
  zaterdag 12 september 2020 @ 23:54:27 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195030772
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Leek mij wel zo handig omdat ik al aardig wat werk had aan pagina 1.
:)

Thnx! :)
pi_195035840
Kan iemand het postgedrag van die Noek eens onder de loep nemen?

Users tyfusdom, debiel en wat al niet noemen omdat de inhoud je niet aanstaat lijkt me niet bijdragen aan de sfeer in het centrale topic.

Is vandaag al de zoveelste keer dat ze dergelijke terminologie hanteerde.
blablablabla
pi_195036173
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:24 schreef Elan het volgende:
Kan iemand het postgedrag van die Noek eens onder de loep nemen?

Users tyfusdom, debiel en wat al niet noemen omdat de inhoud je niet aanstaat lijkt me niet bijdragen aan de sfeer in het centrale topic.

Is vandaag al de zoveelste keer dat ze dergelijke terminologie hanteerde.
Wat je doet is tyfus dom.
Vind jouw bijdragen als mensen special snowflakes noemen ook niet heel gezellig, Elan. Nu klink je toch echt zelf een beetje als een snowfleekje. :D
Dus hou op met het aansmeren van een ban want je krijgt gewoon een reactie op je eigen posts.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')