abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195007308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Ik word moe van dat gebash op jongeren.
Bashen nog wel _O-
Heb wel begrip dat sommigen wat meer schijt hebben, zou ik ook doen als ik 18 was en weet dat ik amper risico loop.
blablablabla
pi_195007309
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Ik word moe van dat gebash op jongeren.
Beetje hetzelfde als bashen op bejaarden omdat ze het zorgsysteem overbelasten.

Het is simpele statistiek. Jongeren hebben de meeste sociale contacten. No shit sherlock dat zij de boventoon voeren onder besmetten.
I'll give you something to do
pi_195007315
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:54 schreef Elan het volgende:

[..]

:')
Nederlanders zijn juist een uiterst volgzaam volkje. Overgrote meerderheid doet keurig alles wat Rutte zegt. Alleen de jongeren zijn (soms) wat obstinaat, maar dat beeld zie je overal ter wereld.
:D :')
Zet er anders even,"denk ik,"bij want jouw waarheid is wel aardig debiel.
Maar goed, je schreef al dat we binnen 48 een persconferentie zouden hebben en nieuwe maatregelen.
Ook al met zo'n zekerheid. We gaan het meemaken. Tot zondagmiddag. :D
Go hard or go home
pi_195007324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde als bashen op bejaarden omdat ze het zorgsysteem overbelasten.

Het is simpele statistiek. Jongeren hebben de meeste sociale contacten. No shit sherlock dat zij de boventoon voeren onder besmetten.
Jongeren zijn ook meer bereid zich te laten testen dus dan worden ook meer besmettingen ontdekt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195007345
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik geef helemaal niemand de schuld :?
Je ziet echter aan de cijfers dat met name jongeren besmet raken op dit moment, ouderen amper. Dus jouw verhaaltje over rebelse ouderen die massaal de coronaregels aan hun laars zouden lappen is compleet uit de lucht gegrepen.
20-40 jaar is de grootste groep momenteel, wat lul je?

quote:
Heb wel begrip dat sommigen wat meer schijt hebben, zou ik ook doen als ik 18 was en weet dat ik amper risico loop.
Go hard or go home
pi_195007346
De IC belde net, ze willen maart 2020 niet terug.
pi_195007364
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:16 schreef Noek het volgende:

[..]

:D :')
Zet er anders even,"denk ik,"bij want jouw waarheid is wel aardig debiel.
Maar goed, je schreef al dat we binnen 48 een persconferentie zouden hebben en nieuwe maatregelen.
Ook al met zo'n zekerheid. We gaan het meemaken. Tot zondagmiddag. :D
Waaruit blijkt dan dat we zo rebels zijn? In elk geval niet uit de cijfers, niet uit de coronaboetes en niet uit de demonstratiebereidheid.

Rutte heeft al gereageerd, er gaat eerst strenger lokaal gecontroleerd worden in de grote steden. Je weet wel, door diezelfde boa's die vanwege het Grapperhaus-incidentje eenzijdig besloten had minder boetes te gaan uitdelen in Amsterdam, nou dat zal het virus leren _O_ .
blablablabla
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:22:02 #258
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195007387
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ach hou toch op. Nederlanders willen constant in discussie, regels gelden niet voor hen en anders zijn ze wel woke. :')
Laat je niet verwarren door een karakter/vorm. In andere landen gaat dat "dwarsliggen" veelal subtieler.
Ook kun je hier niet spreken over de Nederlander, dat doet afbreuk aan fikse regioverschillen en zelfs naastgelegen dorpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195007391
quote:

[..]

Je ziet echter aan de cijfers dat met name jongeren besmet raken op dit moment, ouderen amper. Dus jouw verhaaltje over rebelse ouderen die massaal de coronaregels aan hun laars zouden lappen is compleet uit de lucht gegrepen.
Die oudjes doen geen tests als ze zich een beetje zwak voelen, weinig false positives dus.
pi_195007407
De 40-60 groep is zelfs groter dan de 0-18 jarigen qua besmettingen.
Wat een dom gelul toch steeds. Why?
Go hard or go home
pi_195007431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:18 schreef Noek het volgende:

[..]

20-40 jaar is de grootste groep momenteel, wat lul je?
[..]

Uh nee? :D
Het is eerder 20-30. Probeer het eens met feiten in plaats van met persoonlijke aanvallen en teksten als 'wat lul je' . Zal je alvast op weg helpen.

blablablabla
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:30:10 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195007484
quote:

[..]

Kom ook dat "jongeren" los van leeftijd, doorgaans mobieler zijn.

Die zg rebelse ouderen zijn vaak mensen die zelf menen geen risico te hebben. Genoeg mensen, ook kwetsbaar, die vooral kwalitatief willen leven en dan "onbegrijpelijk" zich niet willen limiteren vanwege gezondsheidsredenen.

De leeftijd als groepsaanduiding heeft zelf geen constructieve waarde, dat weten we toch na vele jong/oud topics te hebben volgebiashed.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195007616
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:18 schreef HPoi het volgende:
De IC belde net, ze willen maart 2020 niet terug.
Hugo: de IC is klaar met maart 2020, maar maart 2020 is niet klaar met de IC.
pi_195007620
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kom ook dat "jongeren" los van leeftijd, doorgaans mobieler zijn.

Die zg rebelse ouderen zijn vaak mensen die zelf menen geen risico te hebben. Genoeg mensen, ook kwetsbaar, die vooral kwalitatief willen leven en dan "onbegrijpelijk" zich niet willen limiteren vanwege gezondsheidsredenen.

De leeftijd als groepsaanduiding heeft zelf geen constructieve waarde, dat weten we toch na vele jong/oud topics te hebben volgebiashed.
Maar er is helemaal geen schuldvraag. Feit is dat jongeren bovengemiddeld vertegenwoordig zijn in de besmettingsaantallen. Dat komt door hun levensstijl, kun je ze niet kwalijk nemen, doet volgens mij ook niemand. Er is veel begrip, ook van ouderen.Wil tegelijk niet zeggen dat je het niet mag benoemen.

Anderzijds liggen er maar 36 mensen op de IC met Corona, als ouderen zich zoals jongeren zouden gedragen was dat beeld heel anders geweest. Met 3.2 miljoen 65+'ers en zo'n laag aantal moet je eerder concluderen dat ouderen extreem risicomijdend zijn in deze hele pandemie.
blablablabla
pi_195007743
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar er is helemaal geen schuldvraag. Feit is dat jongeren bovengemiddeld vertegenwoordig zijn in de besmettingsaantallen. Dat komt door hun levensstijl, kun je ze niet kwalijk nemen, doet volgens mij ook niemand. Er is veel begrip, ook van ouderen.Wil tegelijk niet zeggen dat je het niet mag benoemen.

Anderzijds liggen er maar 36 mensen op de IC met Corona, als ouderen zich zoals jongeren zouden gedragen was dat beeld heel anders geweest. Met 3.2 miljoen 65+'ers en zo'n laag aantal moet je eerder concluderen dat ouderen extreem risicomijdend zijn in deze hele pandemie.
Nee dit komt omdat jongeren zich veel meer laten testen. Dit blijkt gewoon uit GGD data

Ouderen kiezen er blijkbaar vaker voor om klachten te verhullen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:59:18 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195007870
Wat een haat weer hier.
pi_195007892
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:50 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Nee dit komt omdat jongeren zich veel meer laten testen. Dit blijkt gewoon uit GGD data

Ouderen kiezen er blijkbaar vaker voor om klachten te verhullen
Jongeren ontwikkelen eerder klachten en laten zich dus eerder testen.

Ouderen die Corona verhullen, hoe verzin je het weer.
blablablabla
pi_195007926
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet verhullen, eerder waarschijnlijk dat ze geen flauw benul hebben dat hun kuchje wat ze bijna altijd hebben nu wel eens corona kan zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195008014
quote:

[..]

Nu niet zaken gaat verdraaien. Jij zei dat het enkel ging om jongeren. Ik zei dat er OOK ouderen zijn die zich niet aan de regels houden. Dat ‘massaal’ maak jij er van.
pi_195008109
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Jongeren ontwikkelen eerder klachten en laten zich dus eerder testen.

Er zijn ook genoeg dementerende oudjes die nu totaal niet doorhebben wat er nu gaande is, maar wel opstandig/agressief kunnen worden als jij die test bij hun wil gaan doen......en er zijn ook oudjes die gewoon hun (klein)kinderen willen knuffelen en dan een evt. risico maar op de koop toe nemen.....
pi_195008169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:04 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Niet verhullen, eerder waarschijnlijk dat ze geen flauw benul hebben dat hun kuchje wat ze bijna altijd hebben nu wel eens corona kan zijn.
Dat zal ongetwijfeld voorkomen.
Aan de andere kant zal er ook een (waarschijnlijk veel grotere groep) jongeren zijn die de ziekte volledig asymptomatisch doorlopen, of gewoon schijt hebben en zich niet laten testen waardoor ze primair elkaar blijven besmetten.
blablablabla
pi_195008230
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg dementerende oudjes die nu totaal niet doorhebben wat er nu gaande is, maar wel opstandig/agressief kunnen worden als jij die test bij hun wil gaan doen......en er zijn ook oudjes die gewoon hun (klein)kinderen willen knuffelen en dan een evt. risico maar op de koop toe nemen.....
Hoog tijd dat ze daar streng gaan handhaven, dat knuffelen kan nu gewoon even niet.
pi_195008259
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nu niet zaken gaat verdraaien. Jij zei dat het enkel ging om jongeren. Ik zei dat er OOK ouderen zijn die zich niet aan de regels houden. Dat ‘massaal’ maak jij er van.
Uit geen enkele relevante statistiek blijkt dat ouderen zich niet aan de coronaregels zouden houden.
blablablabla
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:37:17 #274
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195008302
Ik begrijp jullie verdeeldheid, maar het is ook niet nodig om te bashen of op de man spelen. We weten ook heel goed dat deze situatie heel anders is dan in maart/april 2020. Ik denk dat we ook best naïef zijn geweest in de eerste maanden van het coronacrisis. We dachten ook dat jongeren toch geen virus kon kringen, maar het is juist wel tegenovergestelde wat nu er ook gebeurt. Het virus kent geen leeftijd onder andere ons allemaal, dus het kan ons allemaal treffen. Ik wil ook niet bagatelliseren dat het ook geen milder virus kan zijn, volgens mij kan echt zijn dat het virus langzamerhand in kracht neemt om iedereen te besmetten. Terwijl hoeft niemand op dit moment niet in paniek te raken, want de cijfers zeggen het ook met opnames en doden meevalt.

We hebben nog de vrijheid om zelf iedere leven in te delen en wat we graag willen doen. Maar je moet ook leren omgaan met het virus, dat gaat met vallen en opstaan. Veiligheid en voorzichtigheid is motto van 2020 geworden, lijkt mij echt passend in deze jaar.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195008314
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Vind ik dat je als kind/kleinkinderen de taak hebt om dat te voorkomen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')