Bashen nog welquote:Op vrijdag 11 september 2020 18:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Ik word moe van dat gebash op jongeren.
Beetje hetzelfde als bashen op bejaarden omdat ze het zorgsysteem overbelasten.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Ik word moe van dat gebash op jongeren.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:54 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Nederlanders zijn juist een uiterst volgzaam volkje. Overgrote meerderheid doet keurig alles wat Rutte zegt. Alleen de jongeren zijn (soms) wat obstinaat, maar dat beeld zie je overal ter wereld.
Jongeren zijn ook meer bereid zich te laten testen dus dan worden ook meer besmettingen ontdektquote:Op vrijdag 11 september 2020 18:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als bashen op bejaarden omdat ze het zorgsysteem overbelasten.
Het is simpele statistiek. Jongeren hebben de meeste sociale contacten. No shit sherlock dat zij de boventoon voeren onder besmetten.
20-40 jaar is de grootste groep momenteel, wat lul je?quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik geef helemaal niemand de schuld![]()
Je ziet echter aan de cijfers dat met name jongeren besmet raken op dit moment, ouderen amper. Dus jouw verhaaltje over rebelse ouderen die massaal de coronaregels aan hun laars zouden lappen is compleet uit de lucht gegrepen.
quote:Heb wel begrip dat sommigen wat meer schijt hebben, zou ik ook doen als ik 18 was en weet dat ik amper risico loop.
Waaruit blijkt dan dat we zo rebels zijn? In elk geval niet uit de cijfers, niet uit de coronaboetes en niet uit de demonstratiebereidheid.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:16 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
![]()
Zet er anders even,"denk ik,"bij want jouw waarheid is wel aardig debiel.
Maar goed, je schreef al dat we binnen 48 een persconferentie zouden hebben en nieuwe maatregelen.
Ook al met zo'n zekerheid. We gaan het meemaken. Tot zondagmiddag.
Laat je niet verwarren door een karakter/vorm. In andere landen gaat dat "dwarsliggen" veelal subtieler.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ach hou toch op. Nederlanders willen constant in discussie, regels gelden niet voor hen en anders zijn ze wel woke.
Die oudjes doen geen tests als ze zich een beetje zwak voelen, weinig false positives dus.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Je ziet echter aan de cijfers dat met name jongeren besmet raken op dit moment, ouderen amper. Dus jouw verhaaltje over rebelse ouderen die massaal de coronaregels aan hun laars zouden lappen is compleet uit de lucht gegrepen.
Uh nee?quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:18 schreef Noek het volgende:
[..]
20-40 jaar is de grootste groep momenteel, wat lul je?
[..]
Kom ook dat "jongeren" los van leeftijd, doorgaans mobieler zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Hugo: de IC is klaar met maart 2020, maar maart 2020 is niet klaar met de IC.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:18 schreef HPoi het volgende:
De IC belde net, ze willen maart 2020 niet terug.
Maar er is helemaal geen schuldvraag. Feit is dat jongeren bovengemiddeld vertegenwoordig zijn in de besmettingsaantallen. Dat komt door hun levensstijl, kun je ze niet kwalijk nemen, doet volgens mij ook niemand. Er is veel begrip, ook van ouderen.Wil tegelijk niet zeggen dat je het niet mag benoemen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kom ook dat "jongeren" los van leeftijd, doorgaans mobieler zijn.
Die zg rebelse ouderen zijn vaak mensen die zelf menen geen risico te hebben. Genoeg mensen, ook kwetsbaar, die vooral kwalitatief willen leven en dan "onbegrijpelijk" zich niet willen limiteren vanwege gezondsheidsredenen.
De leeftijd als groepsaanduiding heeft zelf geen constructieve waarde, dat weten we toch na vele jong/oud topics te hebben volgebiashed.
Nee dit komt omdat jongeren zich veel meer laten testen. Dit blijkt gewoon uit GGD dataquote:Op vrijdag 11 september 2020 18:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar er is helemaal geen schuldvraag. Feit is dat jongeren bovengemiddeld vertegenwoordig zijn in de besmettingsaantallen. Dat komt door hun levensstijl, kun je ze niet kwalijk nemen, doet volgens mij ook niemand. Er is veel begrip, ook van ouderen.Wil tegelijk niet zeggen dat je het niet mag benoemen.
Anderzijds liggen er maar 36 mensen op de IC met Corona, als ouderen zich zoals jongeren zouden gedragen was dat beeld heel anders geweest. Met 3.2 miljoen 65+'ers en zo'n laag aantal moet je eerder concluderen dat ouderen extreem risicomijdend zijn in deze hele pandemie.
Jongeren ontwikkelen eerder klachten en laten zich dus eerder testen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee dit komt omdat jongeren zich veel meer laten testen. Dit blijkt gewoon uit GGD data
Ouderen kiezen er blijkbaar vaker voor om klachten te verhullen
Niet verhullen, eerder waarschijnlijk dat ze geen flauw benul hebben dat hun kuchje wat ze bijna altijd hebben nu wel eens corona kan zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ouderen die Corona verhullen, hoe verzin je het weer.
Nu niet zaken gaat verdraaien. Jij zei dat het enkel ging om jongeren. Ik zei dat er OOK ouderen zijn die zich niet aan de regels houden. Dat ‘massaal’ maak jij er van.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg dementerende oudjes die nu totaal niet doorhebben wat er nu gaande is, maar wel opstandig/agressief kunnen worden als jij die test bij hun wil gaan doen......en er zijn ook oudjes die gewoon hun (klein)kinderen willen knuffelen en dan een evt. risico maar op de koop toe nemen.....quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Jongeren ontwikkelen eerder klachten en laten zich dus eerder testen.
Ouderen die Corona verhullen, hoe verzin je het weer.
Dat zal ongetwijfeld voorkomen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Niet verhullen, eerder waarschijnlijk dat ze geen flauw benul hebben dat hun kuchje wat ze bijna altijd hebben nu wel eens corona kan zijn.
Hoog tijd dat ze daar streng gaan handhaven, dat knuffelen kan nu gewoon even niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg dementerende oudjes die nu totaal niet doorhebben wat er nu gaande is, maar wel opstandig/agressief kunnen worden als jij die test bij hun wil gaan doen......en er zijn ook oudjes die gewoon hun (klein)kinderen willen knuffelen en dan een evt. risico maar op de koop toe nemen.....
Uit geen enkele relevante statistiek blijkt dat ouderen zich niet aan de coronaregels zouden houden.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu niet zaken gaat verdraaien. Jij zei dat het enkel ging om jongeren. Ik zei dat er OOK ouderen zijn die zich niet aan de regels houden. Dat ‘massaal’ maak jij er van.
Vind ik dat je als kind/kleinkinderen de taak hebt om dat te voorkomen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:20 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg dementerende oudjes die nu totaal niet doorhebben wat er nu gaande is, maar wel opstandig/agressief kunnen worden als jij die test bij hun wil gaan doen......en er zijn ook oudjes die gewoon hun (klein)kinderen willen knuffelen en dan een evt. risico maar op de koop toe nemen.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |