In dezelfde categoriequote:Op vrijdag 11 september 2020 16:31 schreef H_T het volgende:
En ook een waar ik zelf heel verbaasd over was toen iemand het vertelde
Die van Bart Peeters kan ik ook niet vinden. Maar de Edsilia versiequote:Op vrijdag 11 september 2020 22:17 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Gordon heeft ook eens een succesje behaald met ‘Waar ben jij?’
Ik denk dat de meeste bezoekers hier dat ook wel zullen weten, maar dat was een cover van een inzending van het Verenigd Koninkrijk: Imaani.
Ik meen eigenlijk dat de Belgische zanger Bart Peeters later nog ooit een cover opgenomen van dat nummer, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Gordon - ‘Waar ben jij?’ (1999) origineel: Imaani - ‘Where Are You?’ (1998)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Jaaaa deze dat is wel een jawdropping moment geweest toen ik dit hoordequote:Op vrijdag 11 september 2020 16:31 schreef H_T het volgende:
En ook een waar ik zelf heel verbaasd over was toen iemand het vertelde
- Telekids -
met natuurlijk als origineel
- Gina G -
Bedankt. Wanneer iemand later de echte versie van ‘Mijn hart kan dat niet aan’ door Bløf later toch nog ergens op internet (eventueel Spotify?) zou aantreffen, dan houd ik mij graag aanbevolen. Het is ook niet dat ik Bløf nu altijd zó geweldig vind, maar ik vind het erg bijzonder dat het zoveel verschillende covers bestaan van dat ene nummer uit een Nationaal Songfestival. (Naast Frederique Spigt, Huub van der Lubbe, Bløf heb je ook nog een uitvoering door de cast van De Zevende Hemel).quote:Op vrijdag 11 september 2020 20:22 schreef usagi414 het volgende:
Zoals Paul de Leeuw zong (in 1992) "Maar we zitten met Nederland al jaren in een dal"
In de aanloop van het ESF 1998 zat Nederland weer in een dal ondanks de goede uitslag in 1996.
Maar het roer ging om. Bekende componisten/tekstschrijver werden gevraagd en er kwam een prijs van ik meen 10000 gulden voor de winnaar.
Eén van die mensen was Huub van der Lubbe van De Dijk. Samen met Leo van de Ketterij schreef hij "Mijn hart kan dat niet aan" en het was bedoeld voor de Zeeuwse band Bløf. Maar die begonnen net wat succes te krijgen en durfden het niet aan om aan een nationale voorronde deel te nemen.
Frederique Spigt nam het nummer over en won ook nog bijna.
Jaren later nam Bløf het zelf ook op. Maar die versie is helaas niet op YouTube te vinden. Maar dit komt een beetje in de buurt.
Maar de De Formatie Concordia van Huub van der Lubbe nam het ook op het repertoire en dan kan je zien wat een verschil een arrangement kan maken.
Link in spoilerquote:Op woensdag 16 september 2020 10:49 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
[..]
Bedankt. Wanneer iemand later de echte versie van ‘Mijn hart kan dat niet aan’ door Bløf later toch nog ergens op internet (eventueel Spotify?) zou aantreffen, dan houd ik mij graag aanbevolen. Het is ook niet dat ik Bløf nu altijd zó geweldig vind, maar ik vind het erg bijzonder dat het zoveel verschillende covers bestaan van dat ene nummer uit een Nationaal Songfestival. (Naast Frederique Spigt, Huub van der Lubbe, Bløf heb je ook nog een uitvoering door de cast van De Zevende Hemel).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Gelijk even opgezetquote:
Die is goedquote:
Die cover is wel verplichte kostquote:
Indrukwekkende versie van Sanne Hans.quote:Op zondag 27 september 2020 01:01 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Ik heb vandaag op NPO 1 een heel korte aankondiging gezien van de aflevering van “Beste zangers” van donderdag 1 oktober. De gast die in deze aflevering centraal staat is Stef Bos. In die aankondiging werd al duidelijk dat Sanne Hans (Miss Montreal) in de aflevering van donderdag het lied `Door de wind` (1989) zal zingen. Het fragmentje dat ik gehoord heb duurde maar drie seconden ofzo, maar dat klonk super!!
Ik denk dat dat wel eens indrukwekkend mooi kan worden.
Ik kende dit nummer helemaal niet (sorry hardcore songfestival-fans) maar die versie van Stef Bos vind ik heel mooi. De versie van Ingeborg is heel zwak, dat is toch helemaal geen goede zangeres? Miss Montreal maakt er een lekkere powerballad van.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Indrukwekkende versie van Sanne Hans.
Prachtig verhaal van Stef Bos ook bij de beste zangers over Door de Wind.
Hij schreef het met de ziekte van zijn moeder in z`n achterhoofd.
Paul de Leeuw heeft op zijn jaren '90 albums diverse covers van Eurovisie nummers gezet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:00 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Wie Oh Wie
Paul de Leeuw - ‘Wie oh wie’ (1994) origineel: Arvingarna - ‘Eloise’ (1993)
quote:Ik vind het fantastisch en dat is zelfs te licht uitgedrukt. Deze versie is op zo’n manier gebracht dat het liedje op een unieke manier tot leven komt. Het is ontdaan van het circus van toen en je komt tot de essentie. Stef zal hier heel dankbaar voor zijn. Bedankt! Ik werd de voorbije weken langs alle kanten bestookt met het filmpje uit Beste Zangers.
Wel slordig dat ze schrijven dat Stef Bos dit schreef voor zijn overleden moeder. Zijn moeder was ziek op het moment dat hij het schreef.quote:Nadat Miss Montreal live mocht zingen op MNM, kreeg ze de vraag of nu zelf zin heeft gekregen om voor Nederland naar het Songfestival te gaan. Blijkt dat ze nog nooit gevraagd is geweest en het vroeger helemaal niet zou gewild hebben. Maar nu is ze heel duidelijk:
Ik zou het zo doen!
Liselore Gerritsen is vandaag overleden en ze schreef de tekst voor dit nummer.quote:Op donderdag 26 november 2020 20:32 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Zangeres en cabaretière Liselore Gerritsen is op 83-jarige leeftijd overleden, zo heeft de familie bekendgemaakt.
Gerritsen was een tijd getrouwd met cabaretier Paul van Vliet.
Samen met hem richtte ze het Leidsch Studenten Cabaret op en later de theatergroep en het theater PePijn. Gerritsen en Van Vliet traden zelf geregeld op in het Haagse theater, net als onder meer Youp van 't Hek.
Gerritsen stond vaak op het podium met onder anderen Ramses Shaffy en Herman van Veen. Vanaf de jaren tachtig ging ze solo. In 2004 kwam haar laatste album, Liselore NU, uit. Dat maakte ze samen met producent en bassist Ruud Jacobs, met wie ze meer dan 40 jaar samen was.
Theriongodenquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 18:55 schreef Meridiaan het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat het niet voor elk oor geschikt is, maar hierbij weer eens een metalcover:
Beter dan het origineel ja! En ik vind het origineel al goedquote:Op maandag 7 december 2020 01:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
TheriongodenLori
Wat een stem dat mens.
Niet direct een ESF cover, maar Therion heeft ook Summernight City van ABBA gecovered, geniale versie ook.
Ook al is het eigenlijk geen cover. Maar het staat eropquote:Op zaterdag 12 december 2020 17:49 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
Ik weet nu dankzij ESC Radio dat er een Deense versie van Ein Bisschen Frieden bestaat en dat er een Franse versie van Net Als Toen bestaat. Helaas kan ik de Franse versie van Net Als Toen niet vinden op YouTube.
Bij deze dan:quote:Op vrijdag 6 november 2020 22:20 schreef usagi414 het volgende:
Het is kort. Maar leuk.
En er is nu een nieuwe versie, maar die kan ik niet vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |