 
		 
			 
			
			
			Ja en nee, als je daarmee voorsorteervakken blokkeert en het verkeer gaat vertragen is het gewoon irritant.quote:Op maandag 23 november 2020 17:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als ik zie dat het rood is minder ik vaak al vaart door gas los te laten en rustig op het rode licht af te rollen. En best vaak lukt het dan ook om nog te rollen terwijl ie op groen springt, waardoor ik dus niet helemaal hoefde te stoppen en weer op te trekken. Bedoel, het is toch rood, dus afremmen / stoppen moet je dan sowieso, liever dan rustig erop af rollen zodat je nog een kans maakt je momentum te behouden.
Ik vind het tegenovergestelde (wat ik mensen vaak zie doen) juist onlogischer. Dat mensen dus met een rotvaart op een rood stoplicht af sjeezen, om dan op het laatste moment flink hard te moeten afremmen. Wat is daar het praktisch nut van, behalve je remblokken sneller op te maken?
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
  
   
											 
			 
			
			
			Ja, uiteraard let ik daar wel op ja.quote:Op maandag 23 november 2020 17:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee, als je daarmee voorsorteervakken blokkeert en het verkeer gaat vertragen is het gewoon irritant.
 
			 
			
			
			Ik wilde het ook posten, ik doe dat ook ja. Let wel altijd op dat als er iemand achter me zijn richting aan heeft, ik ook alvast wat naar de andere kant op de strook te bewegen.quote:Op maandag 23 november 2020 18:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, uiteraard let ik daar wel op ja.
 
											 
			 
			
			
			Nee. Wij wegwerkers moeten ook met ons fikken van de afzetting afblijven. Meestal zijn het andere partijen die met afzettingen, omleidingen en bebording belast zijn.quote:Op maandag 23 november 2020 17:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Niet zo zeer rijgedrag maaaaarrrrr;
Kunnen aannemers/wegwerkers eens een keer de juiste borden gebruiken?
En ook de borden weghalen als de klus af is???
 
			 
			
			
			Op een N weg im een treintje achter een vrachtwagen continu remlichten in je mik omdat iemand niet snapt dat je ook gewoon je gas los kan laten en ietsje meer afstand kunt houdenquote:Op maandag 23 november 2020 19:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik wilde het ook posten, ik doe dat ook ja. Let wel altijd op dat als er iemand achter me zijn richting aan heeft, ik ook alvast wat naar de andere kant op de strook te bewegen.
Ik snap mensen ook niet die op een kaarsrechte weg het presteren te moeten remmen voor iemand die iets langzamer voor hun rijdt. Sowieso remmen mensen veel te veel voor helemaal niks
 
											 
			 
			
			
			Vooral de borden van einde snelheidsbeperkingen ontbreken vaak valt me op. Moet je ergens een stuk 30 of 50, ben je ogenschijnlijk de werkzaamheden voorbij, maar nergens een bord dat de snelheidsbeperking is opgeheven. Dus maar gokken of je weer door mag rijden of nietquote:Op maandag 23 november 2020 17:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Niet zo zeer rijgedrag maaaaarrrrr;
Kunnen aannemers/wegwerkers eens een keer de juiste borden gebruiken?
En ook de borden weghalen als de klus af is???
Man man wat een hoop file's die verkeerde borden of niet op tijd weggehaalde borden veroorzaken is niet te tellen.
En dat geldt ook voor rode matrixkruizen die nergens meer op slaan..
Auot was stuk en is weggesleept waarom dan nog een half uur het kruis op rood laten staan??
Omdat je pauze net begon of zo ?
 
											 
			 
			
			
			Ja, dat schijnt heel moeilijk te zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Op een N weg im een treintje achter een vrachtwagen continu remlichten in je mik omdat iemand niet snapt dat je ook gewoon je gas los kan laten en ietsje meer afstand kunt houden
 
			 
			
			
			Dit, dus.quote:Op maandag 23 november 2020 17:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee, als je daarmee voorsorteervakken blokkeert en het verkeer gaat vertragen is het gewoon irritant.
 
			 
			
			
			quote:Op zondag 22 november 2020 07:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat als je je knipperlicht aanzet je niet hoeft te kijken. Ook als je dat halverwege het wisselen doet!
 
											 
			 
			
			
			Nee, dit zijn flauwekul argumenten.quote:Op zondag 22 november 2020 18:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet iedere auto / vrachtwagen heeft overal doorzichtig glas.
Mensen die in een dode hoek hangen begrijpen het ook niet helemaal.
 
			 
			
			
			Er dicht achter plakken en vervolgens helemaal links of helemaal rechts op de rijstrook gaan hangen om er een stukje langs te kunnen kijken.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt heel moeilijk te zijn.
Ook rijden we het liefst zo dicht mogelijk achter het langzame voertuig zodat we totaal niet zien wanneer een inhaalmogelijkheid zich aanbiedt laat staan dat we vaart kunnen maken voor we dat gaan doen. Nee, remmen!!
 
											 
			 
			
			
			Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dit zijn flauwekul argumenten.
Het eerste wat je leert bij je rijlessen is, kijken kijken kijken en de dode hoek, daarna van rijstrook wisselen en niet knipperlicht aan en BOEM gaan.
 
			 
			
			
			Je leert inderdaad dat je aan je dode hoek moet kijken. Maar je leert ook om niet in de dode hoek van een ander te gaan zitten.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dit zijn flauwekul argumenten.
Het eerste wat je leert bij je rijlessen is, kijken kijken kijken en de dode hoek, daarna van rijstrook wisselen en niet knipperlicht aan en BOEM gaan.
 
			 
			
			
			Tell me about it. Ik ben vrij lang dus ik zit altijd met m'n gezicht naast de c-stijl. M'n dode hoek is daardoor al stukken vervelender. Nou kan je bij de meeste auto's de spiegels wel zo instellen dat je het meeste indekt maar bij lange auto's toch niet alles. Nu met m'n Berlingo heb ik zo'n dodehoek spiegeltje erboven, dat is wel een verademing hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.
 
			 
			
			
			C-Stijl?! Zit je op de achterbank?quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tell me about it. Ik ben vrij lang dus ik zit altijd met m'n gezicht naast de c-stijl. M'n dode hoek is daardoor al stukken vervelender. Nou kan je bij de meeste auto's de spiegels wel zo instellen dat je het meeste indekt maar bij lange auto's toch niet alles. Nu met m'n Berlingo heb ik zo'n dodehoek spiegeltje erboven, dat is wel een verademing hoor.

 
			 
			
			
			Oeps b-stijl haha.quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
C-Stijl?! Zit je op de achterbank?
Maar lengte maakt niet veel uit, het zicht recht naar achteren langs de auto is meestal het probleem niet. Maar juist een stukje van de auto vandaan en dan net achter de bestuurder qua hoogte. En dat is met een bus zonder zijramen achter juist wat lastiger omdat je die kant moeilijk kan zien dan. Helemaal leuk is dat op een rotonde in Engeland 😬
 
			 
			
			
			Als je een kruising of zijstraat bent gepasseerd en er staat geen bord qua beperkte maximumsnelheid kun je weer "normaal" gaan rijden.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Vooral de borden van einde snelheidsbeperkingen ontbreken vaak valt me op. Moet je ergens een stuk 30 of 50, ben je ogenschijnlijk de werkzaamheden voorbij, maar nergens een bord dat de snelheidsbeperking is opgeheven. Dus maar gokken of je weer door mag rijden of niet
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Een dodehoeksspiegel bevestigen strekt dan tot de aanbeveling.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.
 
			 
			
			
			Dat laatste lijkt me dan ook logisch.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je leert inderdaad dat je aan je dode hoek moet kijken. Maar je leert ook om niet in de dode hoek van een ander te gaan zitten.
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
C-Stijl?! Zit je op de achterbank?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |