Nee. Wij wegwerkers moeten ook met ons fikken van de afzetting afblijven. Meestal zijn het andere partijen die met afzettingen, omleidingen en bebording belast zijn.quote:Op maandag 23 november 2020 17:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Niet zo zeer rijgedrag maaaaarrrrr;
Kunnen aannemers/wegwerkers eens een keer de juiste borden gebruiken?
En ook de borden weghalen als de klus af is???
Op een N weg im een treintje achter een vrachtwagen continu remlichten in je mik omdat iemand niet snapt dat je ook gewoon je gas los kan laten en ietsje meer afstand kunt houdenquote:Op maandag 23 november 2020 19:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik wilde het ook posten, ik doe dat ook ja. Let wel altijd op dat als er iemand achter me zijn richting aan heeft, ik ook alvast wat naar de andere kant op de strook te bewegen.
Ik snap mensen ook niet die op een kaarsrechte weg het presteren te moeten remmen voor iemand die iets langzamer voor hun rijdt. Sowieso remmen mensen veel te veel voor helemaal niks
Vooral de borden van einde snelheidsbeperkingen ontbreken vaak valt me op. Moet je ergens een stuk 30 of 50, ben je ogenschijnlijk de werkzaamheden voorbij, maar nergens een bord dat de snelheidsbeperking is opgeheven. Dus maar gokken of je weer door mag rijden of nietquote:Op maandag 23 november 2020 17:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Niet zo zeer rijgedrag maaaaarrrrr;
Kunnen aannemers/wegwerkers eens een keer de juiste borden gebruiken?
En ook de borden weghalen als de klus af is???
Man man wat een hoop file's die verkeerde borden of niet op tijd weggehaalde borden veroorzaken is niet te tellen.
En dat geldt ook voor rode matrixkruizen die nergens meer op slaan..
Auot was stuk en is weggesleept waarom dan nog een half uur het kruis op rood laten staan??![]()
Omdat je pauze net begon of zo ?![]()
Ja, dat schijnt heel moeilijk te zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Op een N weg im een treintje achter een vrachtwagen continu remlichten in je mik omdat iemand niet snapt dat je ook gewoon je gas los kan laten en ietsje meer afstand kunt houden
Dit, dus.quote:Op maandag 23 november 2020 17:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja en nee, als je daarmee voorsorteervakken blokkeert en het verkeer gaat vertragen is het gewoon irritant.
quote:Op zondag 22 november 2020 07:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat als je je knipperlicht aanzet je niet hoeft te kijken. Ook als je dat halverwege het wisselen doet!![]()
Nee, dit zijn flauwekul argumenten.quote:Op zondag 22 november 2020 18:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niet iedere auto / vrachtwagen heeft overal doorzichtig glas.
Mensen die in een dode hoek hangen begrijpen het ook niet helemaal.
Er dicht achter plakken en vervolgens helemaal links of helemaal rechts op de rijstrook gaan hangen om er een stukje langs te kunnen kijken.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt heel moeilijk te zijn.
Ook rijden we het liefst zo dicht mogelijk achter het langzame voertuig zodat we totaal niet zien wanneer een inhaalmogelijkheid zich aanbiedt laat staan dat we vaart kunnen maken voor we dat gaan doen. Nee, remmen!!
Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dit zijn flauwekul argumenten.
Het eerste wat je leert bij je rijlessen is, kijken kijken kijken en de dode hoek, daarna van rijstrook wisselen en niet knipperlicht aan en BOEM gaan.
Je leert inderdaad dat je aan je dode hoek moet kijken. Maar je leert ook om niet in de dode hoek van een ander te gaan zitten.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dit zijn flauwekul argumenten.
Het eerste wat je leert bij je rijlessen is, kijken kijken kijken en de dode hoek, daarna van rijstrook wisselen en niet knipperlicht aan en BOEM gaan.
Tell me about it. Ik ben vrij lang dus ik zit altijd met m'n gezicht naast de c-stijl. M'n dode hoek is daardoor al stukken vervelender. Nou kan je bij de meeste auto's de spiegels wel zo instellen dat je het meeste indekt maar bij lange auto's toch niet alles. Nu met m'n Berlingo heb ik zo'n dodehoek spiegeltje erboven, dat is wel een verademing hoor.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.
C-Stijl?! Zit je op de achterbank?quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tell me about it. Ik ben vrij lang dus ik zit altijd met m'n gezicht naast de c-stijl. M'n dode hoek is daardoor al stukken vervelender. Nou kan je bij de meeste auto's de spiegels wel zo instellen dat je het meeste indekt maar bij lange auto's toch niet alles. Nu met m'n Berlingo heb ik zo'n dodehoek spiegeltje erboven, dat is wel een verademing hoor.
Oeps b-stijl haha.quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
C-Stijl?! Zit je op de achterbank?
Maar lengte maakt niet veel uit, het zicht recht naar achteren langs de auto is meestal het probleem niet. Maar juist een stukje van de auto vandaan en dan net achter de bestuurder qua hoogte. En dat is met een bus zonder zijramen achter juist wat lastiger omdat je die kant moeilijk kan zien dan. Helemaal leuk is dat op een rotonde in Engeland 😬
Als je een kruising of zijstraat bent gepasseerd en er staat geen bord qua beperkte maximumsnelheid kun je weer "normaal" gaan rijden.quote:Op dinsdag 24 november 2020 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Vooral de borden van einde snelheidsbeperkingen ontbreken vaak valt me op. Moet je ergens een stuk 30 of 50, ben je ogenschijnlijk de werkzaamheden voorbij, maar nergens een bord dat de snelheidsbeperking is opgeheven. Dus maar gokken of je weer door mag rijden of niet
Een dodehoeksspiegel bevestigen strekt dan tot de aanbeveling.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoezo flauwekul argument? Niet iedere verkeersdeelnemer heeft zicht over zijn dode hoeken. Dat is een feit, geen mening.
Dat laatste lijkt me dan ook logisch.quote:Op dinsdag 24 november 2020 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je leert inderdaad dat je aan je dode hoek moet kijken. Maar je leert ook om niet in de dode hoek van een ander te gaan zitten.
quote:Op dinsdag 24 november 2020 22:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
C-Stijl?! Zit je op de achterbank?
T is ook wel schijt irritant als iemand voor je 40 rijdt waar je 50 mag...net zoals 60 op een 80 weg.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:43 schreef dick_laurent het volgende:
Heb gister wel gelachen om twee EV bestuurders die duidelijk van elkaar verschilden in rijstijl.
Bij het stoplicht stond ik naast een Model S waar de technobassen tot in mijn auto goed te horen waren. Bij groen stoof de Tesla als een malle weg. Afijn het was gewoon een 50 weg dus na een paar seconden reed ik weer achter hem
Vervolgens komt er een Bmw i3 uit een zijstraat gereden en gooit hem voor de Tesla.
De Tesla begint uiteraard meteen enorm te kleven en de i3 bestuurder heeft zoiets van, nope... ik blijf gewoon 40 kachelen.
Vervolgens heb ik die Tesla nog meerdere keren paniekerig naar links zien uitwijken, proberend of ie er niet toch langs konLukte uiteraard niet.
Soms is het ook gewoon leuk om irritaties/stressrijders van een afstandje te observeren.
Ja, maar die i3 heeft weinig range en met alle kachels en ontwassemers aan blijft er helemaal weinig over.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:08 schreef DW457 het volgende:
[..]
T is ook wel schijt irritant als iemand voor je 40 rijdt waar je 50 mag...net zoals 60 op een 80 weg.
Als zo'n ding met kachel/ontwasemers aan de 80 (laat staan de 50) al niet meer haalt, is het geen auto.quote:Op zaterdag 12 december 2020 12:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, maar die i3 heeft weinig range en met alle kachels en ontwassemers aan blijft er helemaal weinig over.
Dan ga je op het fietspad rijden.quote:Op maandag 28 december 2020 21:05 schreef Scooteraar het volgende:
Wat is het toch met automobilisten die op mijn bumper zitten te kleven?
De MAXIMUMsnelheid is 50 KM /u binnen de bebouwde kom... Alsof ik er wat aan kan doen dat mijn scooter met tegenwind maar 41-42 KM/u kan halen?
Stelletje levensgevaarlijke jankballen...
Te gevaarlijk, daar rijden de snorfietsen minimaal 50...quote:Op maandag 28 december 2020 22:03 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan ga je op het fietspad rijden.
Had er laatst toevallig ook zo eentje als jij. Die weg is breed zat dus ik kon er zo langs maar bleef maar in het midden rijden met z'n scooter idd 40 km/uquote:Op maandag 28 december 2020 21:05 schreef Scooteraar het volgende:
Wat is het toch met automobilisten die op mijn bumper zitten te kleven?
De MAXIMUMsnelheid is 50 KM /u binnen de bebouwde kom... Alsof ik er wat aan kan doen dat mijn scooter met tegenwind maar 41-42 KM/u kan halen?
Stelletje levensgevaarlijke jankballen...
Zou ik ook doen, net als met de motor. Altijd wel een automobilist die er langs gaat als het niet kan, en dan heb je zelf een probleem.quote:Op maandag 28 december 2020 22:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Had er laatst toevallig ook zo eentje als jij. Die weg is breed zat dus ik kon er zo langs maar bleef maar in het midden rijden met z'n scooter idd 40 km/u
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |