Beetje offtopic, maar ik zie deze vraag de laatste tijd her en der opduiken op FOK! als reactie op iemand.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je soms een vorm van autisme (oprechte vraag), want je neemt alles zo vreselijk letterlijk altijd..?
Ze presenteren toch objectieve cijfers of niet?
Een opname kan van alles zijn he, van vrij mild tot redelijk ernstig.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verrassende cijfers wel ja. Al is het verder natuurlijk wel logisch dat het wat op een neer gaat. Maar de opnames zijn idd aan de hoge kant.
100%quote:Op donderdag 10 september 2020 14:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar ik zie deze vraag de laatste tijd her en der opduiken op FOK! als reactie op iemand.
Zijn we niet allemaal gewoon een stel zolderkamer-autisten?
Allemaal aannames gebaseerd op hun eigen model vol met onzekerheden die ze veel te weinig benoemen. Ze leven veel te veel in de waan dat een groot deel van de Nederlanders zit te wachten op hun ingrijpende containmentbeleid.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Iedereen die het beste voor heeft met de publieke gezondheid, maatschappij én de economie.
Dat een nieuwe catastrofe in de ziekenhuizen nog niet direct aan de orde is komt omdat er nu gemiddeld een jonger (gezonder) deel van de bevolking corona oploopt in vergelijking met maart. Maart ook omdat veel kwetsbare mensen weer vrijwillig in zelfquarantaine zijn gegaan.
Zolang de R zo ruim boven de 1 blijft is een slechtere situatie in de ziekenhuizen echter onvermijdelijk. Er zijn immer alsnog miljoenen Nederlanders die door een COVID-19 infectie zo hard getroffen kunnen worden dat ze moeten worden opgenomen. Er lijkt in vergelijking met maart-april alleen wat meer vertraging te zijn nu, om bovengenoemde redenen. Bij de eerste golf werd Nederland er ook letterlijk door overvallen.
Ik begrijp nog altijd niet waarom het nu zo verstandig zou zijn op te sturen op IC-opnames als je ook gewoon gemakkelijk kunt sturen op zo min mogelijk nieuwe dagelijkse infecties.
Wow, wat een slimme maatregelen. Mondmaskers die nergens bewezen effectief zijn hoe graag jij dat ook blijft beweren. Oh ja, die ene studie, waarin ze effectief waren wanneer iemand een ander vol in zijn gezicht hoestte met mondmasker in plaats van zonder. Situaties die bijna nooit voorkomen, maar je dacht weer leuk bewijs te hebben. Nog steeds tonen 9 van de 10 studies geen tot een nihil effect aan van het dragen van mondmaskers door de gehele samenleving en sommige zelfs een negatief effect. Bovendien toont data van landen met een plicht vooral aan dat er geen effect is.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Met behulp van allerlei slimme containmentmaatregelen die niks te maken hebben met een lockdown. Denk bijvoorbeeld aan verplichte mondmaskers in openbare gelegenheden. En een ruimer testbeleid, zodat je verspreiding daadwerkelijk kunt voorkomen ipv verspreiding mitigeren waar NL nu mee bezig is.
Dat het in China al vele maanden zo goed gaat komt niet doordat de overheid daar mensen in hun huis opsluit. Het heeft wel te maken met een succesvol en effectief testbeleid, waarin preventief testen de norm is.
Nee, want zij willen containment en dus hebben zij er belang bij om modellen en data zo in te richten dat containment als beste strategie eruit rolt. Zij bepalen de parameters en berekeningen, dus totaal geen objectiviteit. Mooi trouwens dat we bijna tegen de grens aanzitten van indammen. Nog even wachten en het is dus geen optie meer. Neem aan dat ze dan hun gemak houden?quote:Op donderdag 10 september 2020 14:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Naar het beleid kun je uiteraard niet objectief kijken. Dat is per definitie onmogelijk.
Je kunt wel zo goed als mogelijk objectief proberen te kijken naar de feitelijke cijfers. Dat is wel wat datawetenschappers zoals de heren Slagter, Van Zelst en Veldhuizen doen.
Besef wel dat objectief beleid in feite ook niet bestaat (politieke partijen kiezen op basis van hun overtuigingen voor een bepaalde aanpak). Adviseurs binnen het OMT zijn ook verre van objectief. Is geen verwijt, want dat is onvermijdelijk in een wereld waar de opvattingen over een nieuw virus nog zo ver uiteenlopen.
[ twitter ]
Klopt, maar deze initiële cijfers lagen de laatste weken volgens mij eerder rond de 10.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een opname kan van alles zijn he, van vrij mild tot redelijk ernstig.
@Justin_Casequote:Op donderdag 10 september 2020 14:19 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 849
Totaal: 78511 (+823 ivm -26 corr.)
Opgenomen: 17
Totaal: 12250
Opgenomen op IC*: 5
Huidig: 47
Totaal: 3062
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 3
Totaal: 6249
Uitschieters (+10 of meer)
+126 Amsterdam (was +132)
+106 Rotterdam (was +85)
+47 Den Haag (was +120)
+33 Nijmegen (was 22)
+16 Utrecht (was +44)
+15 Haarlemmermeer (was +16)
+15 Delft (was +50)
+15 Schiedam (was +4)
+13 Tilburg (was +23)
+13 Almere (was +22)
+10 Groningen (was +8)
Dit dus. Wel vaker dat we om 2 uur horen dat het een wat hoger aantal opnames is, terwijl we om 4 uur horen dat het eigenlijk wel mee valt. Of de opnames zijn de dagen erop weer dalende.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Opnames wordt altijd nog gecorrigeerd later op de dag. Laatst ook 18 en bleken er maar de helft of zo.
gelukkig maarquote:Op donderdag 10 september 2020 14:26 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Halsema is er te schijterig voor.
Gisteren werd in het RTL-journaal geopperd dat de reactie mogelijk kan komen door een tekenbeet en niet als bijwerking van het medicijn, laten we dat maar hopen dan.quote:Ondanks het tijdelijk stilleggen van de testfase is het nog steeds mogelijk om dit jaar zekerheid te hebben over de effectiviteit van hun coronavaccin, zegt farmaceut AstraZeneca. Voorwaarde is, volgens de directeur van het bedrijf, dat de tests snel kunnen worden hervat. Daarvoor zullen eerst de vraagtekens rond de bijwerkingen van het vaccin worden opgehelderd.
Gisteren werden de proeven gestaakt, omdat één proefpersoon mogelijk ernstige complicaties van het middel kreeg. De Brit ontwikkelde een weinig voorkomende ontsteking aan het ruggenmerg. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO is het vaccin van AstraZeneca veelbelovend. Veel landen, waaronder Nederland, zetten hun hoop op het middel en hebben al miljoenen doses besteld.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-rijexamen~a06caea4/
En een paar weken geleden wel lopen pushen voor de mondkapjesplicht en een heel plan van aanpak aankondigen met maatregel. Halsemaquote:
Typisch dat hij de cijfers pakt van NICE in plaats van LCPS. Vast toeval.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:22 schreef Gretzl het volgende:
Misschien ook interessant voor de datafetisjisten (zie laatste link)![]()
[ twitter ]
Ik hoorde dat de opname tolerantie (wanneer laat je iemand opnemen) steeds groter wordt. Maar mischien is het ook achterstallige administratiequote:Op donderdag 10 september 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm.. vrij veel opnames? En Den Haag ineens vrij weinig besmettingen..
Dat eerste is al eerder hier geopperd volgens mij. Mensen die nu wel opgenomen worden om te behandelen en te monitoren, omdat er simpelweg meer capaciteit beschikbaar is, terwijl die eerder misschien wel gedwongen thuis moesten blijven. Als dat zo is, dan zijn huidige opnamecijfers nog moeilijker te vergelijken met de situatie eerder dit jaar en is er nog minder reden tot rumoer om positieve tests.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de opname tolerantie (wanneer laat je iemand opnemen) steeds groter wordt. Maar mischien is het ook achterstallige administratie
Hoe bedoel je dit precies?quote:Op donderdag 10 september 2020 14:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de opname tolerantie (wanneer laat je iemand opnemen) steeds groter wordt. Maar mischien is het ook achterstallige administratie
Nu dus ook al mensen met klachten vragen om het maar ''af te wachten''.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:32 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Ik ben enkel verkouden, wil me net laten testen maar werd me net min of meer afgeraden door de GGD-medewerker aan de telefoon. Als het toch voelt als een normale verkoudheid kan ik het maar beter even aankijken. En dat na 20 minuten wachten.
Schandalig werkelijk.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu dus ook al mensen met klachten vragen om het maar ''af te wachten''.
Een aantal weken terug hadden we op een dag ook iets van 17 opnames zo uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima cijfers, Amsterdam op slot graag.
Zonder gekkigheid, ziekenhuizen lopen stevig op. Dat viel natuurlijk te verwachten met deze cijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |