Want er is natuurlijk helemaal niets veranderd in Nederland sinds die tijd en we doen weer precies als begin dit jaar.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:20 schreef Gretzl het volgende:
Bij de eerste golf werd Nederland er ook letterlijk door overvallen.
En hoe stuur je op zo min mogelijk infecties zonder mensen verplicht in hun huis te duwen?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Iedereen die het beste voor heeft met de publieke gezondheid, maatschappij én de economie.
Dat een nieuwe catastrofe in de ziekenhuizen nog niet direct aan de orde is komt omdat er nu gemiddeld een jonger (gezonder) deel van de bevolking corona oploopt in vergelijking met maart. Maart ook omdat veel kwetsbare mensen weer vrijwillig in zelfquarantaine zijn gegaan.
Zolang de R zo ruim boven de 1 blijft is een slechtere situatie in de ziekenhuizen echter onvermijdelijk. Er zijn immer alsnog miljoenen Nederlanders die door een COVID-19 infectie zo hard getroffen kunnen worden dat ze moeten worden opgenomen. Er lijkt in vergelijking met maart-april alleen wat meer vertraging te zijn nu, om bovengenoemde redenen. Bij de eerste golf werd Nederland er ook letterlijk door overvallen.
Ik begrijp nog altijd niet waarom het nu zo verstandig zou zijn op te sturen op IC-opnames als je ook gewoon gemakkelijk kunt sturen op zo min mogelijk nieuwe dagelijkse infecties.
Zijn veel hypochonders in Nederland.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou je je anders laten testen zonder klachten?
Ik spreek nog wel eens mensen buiten dit forum. Ook mensen met leidinggevende functies binnen grote organisaties, die vertellen me dat dit soort dingen op het moment veelvoorkomend zijn en een enorme piek veroorzaken in het geregistreerd ziekteverzuim.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of je houd je fantasietjes gewoon voor je.
Ik vind het een goede suggestie. Denk zeker dat mensen die niet zo gelukkig zijn met hun huidige werk, maar tegelijkertijd niet zomaar ontslagen kunnen worden, misbruik kunnen maken van het Nederlandse testbeleid (met de ellenlange wachttijden). Dan gaat het vooral om mensen die niet vanuit huis kunnen werken. Alleen lastig in te schatten om hoeveel mensen dit precies zou gaan, maar het zal zeker gebeuren.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou je je anders laten testen zonder klachten?
Omdat de mortaliteit van het virus veel lager is dan men aanvankelijk dacht. Jouw betoog leunt bijna geheel op de aanname van een hoge mortaliteit (IFR/CFR).quote:Op donderdag 10 september 2020 13:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Iedereen die het beste voor heeft met de publieke gezondheid, maatschappij én de economie.
Dat een nieuwe catastrofe in de ziekenhuizen nog niet direct aan de orde is komt omdat er nu gemiddeld een jonger (gezonder) deel van de bevolking corona oploopt in vergelijking met maart. Maart ook omdat veel kwetsbare mensen weer vrijwillig in zelfquarantaine zijn gegaan.
Zolang de R zo ruim boven de 1 blijft is een slechtere situatie in de ziekenhuizen echter onvermijdelijk. Er zijn immer alsnog miljoenen Nederlanders die door een COVID-19 infectie zo hard getroffen kunnen worden dat ze moeten worden opgenomen. Er lijkt in vergelijking met maart-april alleen wat meer vertraging te zijn nu, om bovengenoemde redenen. Bij de eerste golf werd Nederland er ook letterlijk door overvallen.
Ik begrijp nog altijd niet waarom het nu zo verstandig zou zijn op te sturen op IC-opnames als je ook gewoon gemakkelijk kunt sturen op zo min mogelijk nieuwe dagelijkse infecties.
Wanneer was dit?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Binnen 24 uur testen: volgende dag 10.15 testen, uitslag 22.30 uur dezelfde dag.
Ik moest er wel een stukje voor rijden (woon onder Alkmaar, moest naar Den Helder) maar vond het verder prima geregeld.
Goh ja ik ook en er zullen best mensen zijn die het doen hoor. Doen alsof niemand zich meer kan testen omdat toute gezond NL aan de telefoon hang voor een afspraak omdat ze zo wat vrije dagen kunnen scoren is een beetje overdreven vind je zelf ook niet?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik spreek nog wel eens mensen buiten dit forum. Ook mensen met leidinggevende functies binnen grote organisaties, die vertellen me dit dat dit soort dingen op het moment veelvoorkomend zijn en een enorme piek veroorzaken in het geregistreerd ziekteverzuim.
Is ook gewoon logisch, als je elke dag in de krant leest dat de wachttijden oplopen zijn er altijd mensen die dat gaan uitbuiten en zich zonder klachten zich laten testen. Niemand kan je wat maken.
Maar waarom laten ze zich dan testen, uitgaande van dat uitbuiten? Dat is toch niet nodig. Als het puur om uitbuiten gaat, kunnen ze die test ook verzinnen en een paar dagen thuisblijven. Dat drukt niet op de teststraten. Ik begrijp dus niet zo goed de logica die je erop lost wil laten.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik spreek nog wel eens mensen buiten dit forum. Ook mensen met leidinggevende functies binnen grote organisaties, die vertellen me dit dat dit soort dingen op het moment veelvoorkomend zijn en een enorme piek veroorzaken in het geregistreerd ziekteverzuim.
Is ook gewoon logisch, als je elke dag in de krant leest dat de wachttijden oplopen zijn er altijd mensen die dat gaan uitbuiten en zich zonder klachten zich laten testen. Niemand kan je wat maken.
Toch handig zo'n glazen bol.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:20 schreef Gretzl het volgende:
Zolang de R zo ruim boven de 1 blijft is een slechtere situatie in de ziekenhuizen echter onvermijdelijk.
Vorige week dinsdagochtend getest.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:25 schreef Joppy het volgende:
[..]
Wanneer was dit?
Ik had afgelopen dinsdagochtend gebeld en de eerst volgende mogelijkheid in de kop van NH was komende middag.
Met behulp van allerlei slimme containmentmaatregelen die niks te maken hebben met een lockdown. Denk bijvoorbeeld aan verplichte mondmaskers in openbare gelegenheden. En een ruimer testbeleid, zodat je verspreiding daadwerkelijk kunt voorkomen ipv verspreiding mitigeren waar NL nu mee bezig is.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:21 schreef Questular het volgende:
[..]
En hoe stuur je op zo min mogelijk infecties zonder mensen verplicht in hun huis te duwen?
Omdat je werkgever (in elk geval in theorie) de bedrijfsarts wel zou kunnen inschakelen om e.e.a. te verifiëren qua ziekteverzuim als hij er weinig vertrouwen in heeft.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar waarom laten ze zich dan testen, uitgaande van dat uitbuiten? Dat is toch niet nodig. Als het puur om uitbuiten gaat, kunnen ze die test ook verzinnen en een paar dagen thuisblijven. Dat drukt niet op de teststraten. Ik begrijp dus niet zo goed de logica die je erop lost wil laten.
Mensen testen zich vaak zonder klachten, omdat ze terugkomen uit oranje gebied, een familielid hebben dat getest wordt of positief is, etc.
https://www.trouw.nl/binn(...)bij-de-ggd~b83fe887/quote:Laat je testen bij klachten, is het dringende advies van de overheid. Maar kunnen de GGD'en en laboratoria dat wel aan? Maandag bleek uit een gedragsmonitor van het RIVM dat slechts 32 procent van de mensen met klachten de teststraat op zoekt. Oftewel: 68 procent doet dat niet. Stel dat die 68 procent zich wel bij de testlocaties zou melden, ontstaan er dan geen enorme tekorten in de laboratoria? En hoeveel mensen zónder klachten laten een wattenstaafje in hun neus en keel duwen?
Ziekteverzuim, niet qua testuitslag.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat je werkgever (in elk geval in theorie) de bedrijfsarts wel zou kunnen inschakelen om e.e.a. te verifiëren qua ziekteverzuim als hij er weinig vertrouwen in heeft.
'We hebben geen cijfers maar we weten het wel zeker.'quote:Op donderdag 10 september 2020 13:31 schreef Gretzl het volgende:
In aanvulling op de berichten van @:Elan:
[ twitter ]
https://www.trouw.nl/binn(...)bij-de-ggd~b83fe887/
Want dit is een normale zomer? En we hebben altijd al teststraten? Wat is dit voor artikelquote:"In de zomer hebben ongeveer 30.000 Nederlanders per dag verkoudheidsklachten", legt koepelorganisatie GGD GHOR-woordvoerder Sonja Kloppenburg uit. "Daarvan komen er 6000 nooit naar de teststraten. Dat is de groep die in verpleeghuizen en ziekenhuizen ligt. Als iedereen met klachten langs zou komen, zouden er dus 24.000 personen door de teststraat gaan."
Misschien hebben sommigen gewoon een bijzondere fetisj?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
Ik geloof er echt geen reet van dat mensen zich voor de lol laten testen.
Haha echt lachwekkend. Alsof mensen voor hun lol een stokje diep in hun neus laten stoppen en kilometers gaan rijden.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'We hebben geen cijfers maar we weten het wel zeker.'
Tjonge.
[..]
Want dit is een normale zomer? En we hebben altijd al teststraten? Wat is dit voor artikel.
Wat bedoel je? Hij of zij kan de bedrijfsarts toch inschakelen om te checken of je getest bent ja/nee? Beetje lullig als dan blijkt dat je alles verzonnen hebtquote:Op donderdag 10 september 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ziekteverzuim, niet qua testuitslag.
Ik vind het erg vergezocht.
Die werkgever heeft er alleen geen idee van of iemand wel of geen klachten heeft. Die kan enkel speculeren.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik spreek nog wel eens mensen buiten dit forum. Ook mensen met leidinggevende functies binnen grote organisaties, die vertellen me dat dit soort dingen op het moment veelvoorkomend zijn en een enorme piek veroorzaken in het geregistreerd ziekteverzuim.
Ik beweer ook helemaal niet dat het artikel van Trouw zo goed geschreven vind. Er worden nogal rare conclusies/aannames gesteld.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'We hebben geen cijfers maar we weten het wel zeker.'
Tjonge.
[..]
Want dit is een normale zomer? En we hebben altijd al teststraten? Wat is dit voor artikel.
Dit is natuurlijk geen heel goede onderbouwing. Het is een nogal licht stukje met een hoop aannames, en weinig concrete data.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:31 schreef Gretzl het volgende:
In aanvulling op de berichten van @:Elan:
[ twitter ]
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)bij-de-ggd~b83fe887/
Sommigen mensen hebben inderdaad een bijzondere fetisj. Maar ik kan me niet voorstellen dat er uitgerekend hiervoor een substantieel deel van de bevolking een fetisj heeft.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien hebben sommigen gewoon een bijzondere fetisj?
Tot die gegevens heeft ook de bedrijfsarts niet zomaar toegang. Hij kan je hooguit oproepen om te checken of de door jou verzonnen klachten echt bestaan.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Hij of zij kan de bedrijfsarts toch inschakelen om te checken of je getest bent ja/nee? Beetje lullig als dan blijkt dat je alles verzonnen hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |