abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2020 @ 13:02:39 #151
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194985281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Geen capaciteit bij de labs is dus gewoon kolderargument. Als je betaalt kun je vandaag getest worden en de uitslag dezelfde dag krijgen.

Al wil het RIVM nu doen geloven dat mensen uit de testsraat langer moeten wachten dankzij deze ontwikkeling, lekker het verhaal omdraaien :')
Precies wat Nieuwsuur in de uitzending van vorige week donderdag onthulde. Er is geen capaciteitsprobleem qua labs/materialen. Dat het testbeleid nu faalt heeft meer te maken met de strategie van het kabinet en het gegeven dat er geen ministerie is dat de centrale regie heeft over de teststraten en verdeling over de laboratoria.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)d-zit-in-de-weg.html (artikel)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ar-natuurparels.html (uitzending)
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194985293
https://www.ad.nl/binnenl(...)nen-redden~acba8a62/

Belachelijk dat we nu 3 maanden na dato in deze situatie zitten waarbij kennelijk onvoldoende testcapaciteit is (al geloof ik dat niet) terwijl bedrijven naar de rechter hebben moeten stappen omdat ze gewoon niet aan bod kwamen.
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 13:05:47 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194985313
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:59 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Waarom ga je voorbij aan de feiten dat het aantal nieuwe infecties per 100.000 inwoners in Duitsland nog altijd substantieel veel lager ligt dan in Nederland?
Who cares? Het gaat prima in onze ziekenhuizen, wat interesseert mij het nou wat de gemiddeldes qua virusoverdracht in Schwleswig-Holstein of in Beieren zijn.
pi_194985314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:03 schreef Elan het volgende:

Belachelijk dat we nu 3 maanden na dato in deze situatie zitten waarbij kennelijk onvoldoende testcapaciteit is (al geloof ik dat niet) terwijl bedrijven naar de rechter hebben moeten stappen omdat ze gewoon niet aan bod kwamen.
De GGD baas zei een korte poos terug nog dat er capaciteit genoeg is maar niet binnen de GGD. Laboratoria zouden enkel nog wachten op contracten met de Nederlandse overheid.
pi_194985321
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Who cares? Het gaat prima in onze ziekenhuizen, wat interesseert mij het nou wat de gemiddeldes in Schwleswig-Holstein of in Beieren zijn.
Duitsland is het beloofde land qua Corona. Voorbeeldland.
pi_194985324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:02 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Precies wat Nieuwsuur in de uitzending van vorige week donderdag onthulde. Er is geen capaciteitsprobleem qua labs/materialen. Dat het testbeleid nu faalt heeft meer te maken met de strategie van het kabinet en het gegeven dat er geen ministerie is dat de centrale regie heeft over de teststraten en verdeling over de laboratoria.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)d-zit-in-de-weg.html (artikel)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ar-natuurparels.html (uitzending)
Vraag me af waar het wel aan ligt, ben dinsdag getest (gelukkig negatief) en was een half uur te vroeg in de teststraat kon zo doorrijden. Op advies van een collega trouwens, die ook een half uur te vroeg kwam en ook zo door kon rijden.

Kan toeval zijn, maar als je die berichten leest dat je nergens meer terecht kan omdat er geen plek is zou je op dinsdagavond om half 7 in de avond wel een aanzienlijke file verwachten op zo'n locatie :') Er was letterlijk niemand voor me en na me.
blablablabla
pi_194985336
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat het druk was bij de labs want ben getest en binnen 12 uur had ik de uitslag binnen.
Voor dat de afspraak teststraat geregeld was echter duurde liefst 48 uur.
Raar verhaal dus weer.

Hier overigens 24 uur, mijn zus 32 uur ofzo.
pi_194985340
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Raar verhaal dus weer.

Pics van je zus?
pi_194985351
quote:

[..]

Raar verhaal dus weer.

Voor de uitslag of voor de teststraat? Of alles?
blablablabla
pi_194985354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:03 schreef Elan het volgende:

Als iedereen zich laat testen met een zwak kuchje of een dagje hoofdpijn en al zijn collega's en vrienden zonder klachten testen ook, heb je straks met een miljoen testen per dag nog niet genoeg.
pi_194985364
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
Zolang de ziekenhuizen en de ic niet volstromen lijkt mij een lokale lockdown complete onzin.
In Frankrijk en Spanje zijn er 8.500 geregistreerde besmettingen pd met 23 IC opnames pd landelijk.

Van volstromen is zelfs daar geen sprake.
  donderdag 10 september 2020 @ 13:11:11 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194985371
Als ik zo de verhalen lees kunnen ze beter flink gaan opschalen met de teststraten, maar dat zal wel niet gebeuren.. zeker nu de herfst voor de deur staat en meer mensen verkouden worden. Bovendien zorgte de combinatie van corona en griepvirussen voor problemen bij mensen eerder dit jaar...
Kom op overheid zo snel mogelijk flink opschalen met de testcapaciteit
pi_194985372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor de uitslag of voor de teststraat? Of alles?
Uitslag.
pi_194985396
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als iedereen zich laat testen met een zwak kuchje of een dagje hoofdpijn en al zijn collega's en vrienden zonder klachten testen ook, heb je straks met een miljoen testen per dag nog niet genoeg.
En waarom zouden ze dat doen? Wordt nergens geadviseerd om je te laten testen zonder klachten.
pi_194985401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Who cares? Het gaat prima in onze ziekenhuizen, wat interesseert mij het nou wat de gemiddeldes qua virusoverdracht in Schwleswig-Holstein of in Beieren zijn.
Preciés dit _O_.

Het gaat hier keurig. Dat gejammer over hoe 'goed' het in andere landen wel niet zou gaan is alleen maar interessant willen doen en afzetten tegen de overheid. Niet serieus te nemen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194985408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Uitslag.
Je krijgt het ook via Digi D in de vorm van een bericht, eigenlijk ook een vrij nutteloze tussenstap die iemand ergens op een overheidspost weer moet doen.
blablablabla
pi_194985422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

En waarom zouden ze dat doen? Wordt nergens geadviseerd om je te laten testen zonder klachten.
Wat denk je van twee of drie vrije dagen?
blablablabla
pi_194985426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit zijn ook alleen maar aannames die je al een paar keer doet. Nergens op gebaseerd.
In Southern Sun
pi_194985431
quote:

[..]

Raar verhaal dus weer.

Binnen 24 uur testen: volgende dag 10.15 testen, uitslag 22.30 uur dezelfde dag.
Ik moest er wel een stukje voor rijden (woon onder Alkmaar, moest naar Den Helder) maar vond het verder prima geregeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 10 september 2020 @ 13:15:58 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_194985434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:01 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

14,4 op 100.000 mensen, wat een ramp. Die signaalwaarde is ook echt een grap, helemaal doorgeslagen met een schaamteloze verschuiving van ziekenhuizen naar positieve tests.
Dat is omdat de verhoudingen tussen besmetting, opname, IC-opname en dood bij het opstellen ervan totaal onduidelijk waren.

Het fascineert me nog steeds dat dit nog steeds allemaal gissen is. Je zou dit nu toch wel flink veel duidelijker moeten hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194985457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Waar blijkt het uit dat zoveel mensen ter kwade trouw zijn?
pi_194985460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waar blijkt het uit dat zoveel mensen ter kwade trouw zijn?
Waarom zou je je anders laten testen zonder klachten?
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 13:20:13 #173
473584 Gretzl
pi_194985477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:00 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Amper ziekenhuis- en ic-opnamen, evenals miniem aantal sterfgevallen, dus wat doet NL verkeerd volgens jou? Toenemend aantal positieve tests uit zich al sinds eind juli niet in een duidelijke toename van andere cijfers, maar het argument zal nu wel 'wacht maar tot november' zijn of iets dergelijks.
quote:

[..]

Iedereen die het beste voor heeft met de publieke gezondheid, maatschappij én de economie.

Dat een nieuwe catastrofe in de ziekenhuizen nog niet direct aan de orde is komt omdat er nu gemiddeld een jonger (gezonder) deel van de bevolking corona oploopt in vergelijking met maart. Maart ook omdat veel kwetsbare mensen weer vrijwillig in zelfquarantaine zijn gegaan.

Zolang de R zo ruim boven de 1 blijft is een slechtere situatie in de ziekenhuizen echter onvermijdelijk. Er zijn immer alsnog miljoenen Nederlanders die door een COVID-19 infectie zo hard getroffen kunnen worden dat ze moeten worden opgenomen. Er lijkt in vergelijking met maart-april alleen wat meer vertraging te zijn nu, om bovengenoemde redenen. Bij de eerste golf werd Nederland er ook letterlijk door overvallen.

Ik begrijp nog altijd niet waarom het nu zo verstandig zou zijn op te sturen op IC-opnames als je ook gewoon gemakkelijk kunt sturen op zo min mogelijk nieuwe dagelijkse infecties.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_194985486
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Men handhaaft alleen op excessen, waarbij de lat van van wat men als excessief zou kunnen beschouwen alweer een paar meter verschoven is met het stapsgewijs versoepelen van de maatregelen sinds het uitbreken van de crisis. Je moet er wel een enorme puinzooi van maken, of domme pech hebben wil je geconfronteerd worden met een ijverige Corona-BOA.

Die ook nog eens besloten hebben om direct na het feestje van Grapperhaus minder boetes te zullen gaan uitdelen.
https://www.parool.nl/ned(...)poringsambtenaren%20(boa's)%20hebben%20de,bruiloft%20van%20minister%20Ferd%20Grapperhaus.&text=Ook%20maakte%20de%20minister%20naar,over%20aan%20het%20Rode%20Kruis.
Dat kan zijn, maar verander dat dan eerst.

Verplichtingen en handhaven zijn nu eenmaal essentieel. Dringende adviezen gaat ons er niet brengen.
  donderdag 10 september 2020 @ 13:21:12 #175
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194985488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dan heeft Hugo nog aardig wat werk te doen als hij die corona-app landelijk wil lanceren.

quote:
Hoe helpt de app tegen corona?
Nog voordat je je ziek voelt, kun je corona doorgeven aan een ander. Hoe sneller bekend is of iemand corona heeft, hoe beter besmettingen voorkomen kunnen worden. CoronaMelder helpt hierbij.

Als je via de app een waarschuwing krijgt, kun je contact opnemen met de GGD om je te laten testen en blijf je thuis. Zo voorkom je dat je bijvoorbeeld je (groot)ouders besmet. Of dat je het virus verspreidt op een drukke plek, zoals de markt of een sportevenement.
https://coronamelder.nl/n(...)de-app-tegen-corona/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194985490
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:20 schreef Gretzl het volgende:
Bij de eerste golf werd Nederland er ook letterlijk door overvallen.

Want er is natuurlijk helemaal niets veranderd in Nederland sinds die tijd en we doen weer precies als begin dit jaar.
In Southern Sun
pi_194985494
quote:

[..]

[..]

Iedereen die het beste voor heeft met de publieke gezondheid, maatschappij én de economie.

Dat een nieuwe catastrofe in de ziekenhuizen nog niet direct aan de orde is komt omdat er nu gemiddeld een jonger (gezonder) deel van de bevolking corona oploopt in vergelijking met maart. Maart ook omdat veel kwetsbare mensen weer vrijwillig in zelfquarantaine zijn gegaan.

Zolang de R zo ruim boven de 1 blijft is een slechtere situatie in de ziekenhuizen echter onvermijdelijk. Er zijn immer alsnog miljoenen Nederlanders die door een COVID-19 infectie zo hard getroffen kunnen worden dat ze moeten worden opgenomen. Er lijkt in vergelijking met maart-april alleen wat meer vertraging te zijn nu, om bovengenoemde redenen. Bij de eerste golf werd Nederland er ook letterlijk door overvallen.

Ik begrijp nog altijd niet waarom het nu zo verstandig zou zijn op te sturen op IC-opnames als je ook gewoon gemakkelijk kunt sturen op zo min mogelijk nieuwe dagelijkse infecties.
En hoe stuur je op zo min mogelijk infecties zonder mensen verplicht in hun huis te duwen?
pi_194985507
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Zijn veel hypochonders in Nederland.
pi_194985511
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Of je houd je fantasietjes gewoon voor je.
Ik spreek nog wel eens mensen buiten dit forum. Ook mensen met leidinggevende functies binnen grote organisaties, die vertellen me dat dit soort dingen op het moment veelvoorkomend zijn en een enorme piek veroorzaken in het geregistreerd ziekteverzuim.

Is ook gewoon logisch, als je elke dag in de krant leest dat de wachttijden oplopen zijn er altijd mensen die dat gaan uitbuiten en zich zonder klachten zich laten testen. Niemand kan je wat maken.
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 13:24:34 #180
473584 Gretzl
pi_194985527
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik vind het een goede suggestie. Denk zeker dat mensen die niet zo gelukkig zijn met hun huidige werk, maar tegelijkertijd niet zomaar ontslagen kunnen worden, misbruik kunnen maken van het Nederlandse testbeleid (met de ellenlange wachttijden). Dan gaat het vooral om mensen die niet vanuit huis kunnen werken. Alleen lastig in te schatten om hoeveel mensen dit precies zou gaan, maar het zal zeker gebeuren.

Verder is vrij legitiem om je zonder klachten te laten testen wanneer je op de een of andere manier in aanraking bent geweest met iemand die (waarschijnlijk) corona heeft opgelopen. Better safe than sorry ^O^

Ik zou er zelf zo kort mogelijk mee wachten. Voor je omgeving en eigenlijk het gehele land is het het prettigst dat je al positief test voordat je überhaupt symptomen hebt. Want dan is de kans aanzienlijk dat je zelf weinig mensen (onnodig) hebt aangestoken.
pi_194985533
quote:

[..]

[..]

Omdat de mortaliteit van het virus veel lager is dan men aanvankelijk dacht. Jouw betoog leunt bijna geheel op de aanname van een hoge mortaliteit (IFR/CFR).
  donderdag 10 september 2020 @ 13:25:10 #182
36461 Joppy
geen colaboy
pi_194985535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Binnen 24 uur testen: volgende dag 10.15 testen, uitslag 22.30 uur dezelfde dag.
Ik moest er wel een stukje voor rijden (woon onder Alkmaar, moest naar Den Helder) maar vond het verder prima geregeld.
Wanneer was dit?

Ik had afgelopen dinsdagochtend gebeld en de eerst volgende mogelijkheid in de kop van NH was komende middag.
Let the beat control your body!
pi_194985536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik spreek nog wel eens mensen buiten dit forum. Ook mensen met leidinggevende functies binnen grote organisaties, die vertellen me dit dat dit soort dingen op het moment veelvoorkomend zijn en een enorme piek veroorzaken in het geregistreerd ziekteverzuim.

Is ook gewoon logisch, als je elke dag in de krant leest dat de wachttijden oplopen zijn er altijd mensen die dat gaan uitbuiten en zich zonder klachten zich laten testen. Niemand kan je wat maken.
Goh ja ik ook en er zullen best mensen zijn die het doen hoor. Doen alsof niemand zich meer kan testen omdat toute gezond NL aan de telefoon hang voor een afspraak omdat ze zo wat vrije dagen kunnen scoren is een beetje overdreven vind je zelf ook niet?
In Southern Sun
pi_194985539
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik spreek nog wel eens mensen buiten dit forum. Ook mensen met leidinggevende functies binnen grote organisaties, die vertellen me dit dat dit soort dingen op het moment veelvoorkomend zijn en een enorme piek veroorzaken in het geregistreerd ziekteverzuim.

Maar waarom laten ze zich dan testen, uitgaande van dat uitbuiten? Dat is toch niet nodig. Als het puur om uitbuiten gaat, kunnen ze die test ook verzinnen en een paar dagen thuisblijven. Dat drukt niet op de teststraten. Ik begrijp dus niet zo goed de logica die je erop lost wil laten.

Mensen testen zich vaak zonder klachten, omdat ze terugkomen uit oranje gebied, een familielid hebben dat getest wordt of positief is, etc.
pi_194985544
quote:

Zolang de R zo ruim boven de 1 blijft is een slechtere situatie in de ziekenhuizen echter onvermijdelijk.

Toch handig zo'n glazen bol.
pi_194985569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:25 schreef Joppy het volgende:

[..]

Wanneer was dit?

Ik had afgelopen dinsdagochtend gebeld en de eerst volgende mogelijkheid in de kop van NH was komende middag.
Vorige week dinsdagochtend getest.
  donderdag 10 september 2020 @ 13:27:40 #187
473584 Gretzl
pi_194985578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:21 schreef Questular het volgende:

[..]

En hoe stuur je op zo min mogelijk infecties zonder mensen verplicht in hun huis te duwen?
Met behulp van allerlei slimme containmentmaatregelen die niks te maken hebben met een lockdown. Denk bijvoorbeeld aan verplichte mondmaskers in openbare gelegenheden. En een ruimer testbeleid, zodat je verspreiding daadwerkelijk kunt voorkomen ipv verspreiding mitigeren waar NL nu mee bezig is.

Dat het in China al vele maanden zo goed gaat komt niet doordat de overheid daar mensen in hun huis opsluit. Het heeft wel te maken met een succesvol en effectief testbeleid, waarin preventief testen de norm is.
pi_194985627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar waarom laten ze zich dan testen, uitgaande van dat uitbuiten? Dat is toch niet nodig. Als het puur om uitbuiten gaat, kunnen ze die test ook verzinnen en een paar dagen thuisblijven. Dat drukt niet op de teststraten. Ik begrijp dus niet zo goed de logica die je erop lost wil laten.

Mensen testen zich vaak zonder klachten, omdat ze terugkomen uit oranje gebied, een familielid hebben dat getest wordt of positief is, etc.
Omdat je werkgever (in elk geval in theorie) de bedrijfsarts wel zou kunnen inschakelen om e.e.a. te verifiëren qua ziekteverzuim als hij er weinig vertrouwen in heeft.
blablablabla
  donderdag 10 september 2020 @ 13:31:47 #189
473584 Gretzl
pi_194985632
In aanvulling op de berichten van @Elan dit bizarre artikel van Trouw:

twitter

quote:
Laat je testen bij klachten, is het dringende advies van de overheid. Maar kunnen de GGD'en en laboratoria dat wel aan? Maandag bleek uit een gedragsmonitor van het RIVM dat slechts 32 procent van de mensen met klachten de teststraat op zoekt. Oftewel: 68 procent doet dat niet. Stel dat die 68 procent zich wel bij de testlocaties zou melden, ontstaan er dan geen enorme tekorten in de laboratoria? En hoeveel mensen zónder klachten laten een wattenstaafje in hun neus en keel duwen?
https://www.trouw.nl/binn(...)bij-de-ggd~b83fe887/

[ Bericht 8% gewijzigd door Gretzl op 10-09-2020 13:40:43 ]
pi_194985636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat je werkgever (in elk geval in theorie) de bedrijfsarts wel zou kunnen inschakelen om e.e.a. te verifiëren qua ziekteverzuim als hij er weinig vertrouwen in heeft.
Ziekteverzuim, niet qua testuitslag.

Ik vind het erg vergezocht.
pi_194985645
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:31 schreef Gretzl het volgende:
In aanvulling op de berichten van @:Elan:

[ twitter ]

https://www.trouw.nl/binn(...)bij-de-ggd~b83fe887/
'We hebben geen cijfers maar we weten het wel zeker.'

Tjonge :').

quote:
"In de zomer hebben ongeveer 30.000 Nederlanders per dag verkoudheidsklachten", legt koepelorganisatie GGD GHOR-woordvoerder Sonja Kloppenburg uit. "Daarvan komen er 6000 nooit naar de teststraten. Dat is de groep die in verpleeghuizen en ziekenhuizen ligt. Als iedereen met klachten langs zou komen, zouden er dus 24.000 personen door de teststraat gaan."
Want dit is een normale zomer? En we hebben altijd al teststraten? Wat is dit voor artikel :D.
In Southern Sun
  donderdag 10 september 2020 @ 13:34:14 #192
12221 Tijn