Hoezo no way?quote:Op donderdag 10 september 2020 10:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je kan hele landen op slot gooien zonder dat je garanties hebt op verspreiding. Kleine plaatsen maak je nog een kans om het pot dicht te gooien maar grote steden no way
Mag hopen dat die onzin niet naar Nederland overwaait. Als ze hier in Den Haag zaken weer dichtgooien, ga ik (en velen met mij) wel weer naar een andere stad.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo no way?
Ik lees net dat Birmingham (1,1 miljoen inwoners) zo goed als zeker in enige vorm van lockdown gaat.
Op slot is misschien ook niet helemaal de juiste term, laten we zeggen niet noodzakelijke winkels dicht, horeca dicht, zo veel mogelijk alleen noodzakelijke reizen. Zeg maar de situatie van pre 1 mei op lokaal of regionaal niveau.
Je hoeft de stad niet volledig te barricaderen om dat effect te laten hebben.
Wat is er mis met lokale hotspots van besmettingen in de kiem aanpakken? In Engeland zie je hetzelfde beeld als in Nederland, grootste gedeelte van het land gaat goed qua besmettingen, regionaal of zelfs lokaal zijn er wat probleemgebieden.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mag hopen dat die onzin niet naar Nederland overwaait. Als ze hier in Den Haag zaken weer dichtgooien, ga ik (en velen met mij) wel weer naar een andere stad.
Op 83 miljoen inwoners is dat aantal nog steeds marginaal.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
BERLIJN - In Duitsland is in het afgelopen etmaal bij 1892 personen het nieuwe coronavirus vastgesteld, een fikse toename in vergelijking met het aantal dat woensdagochtend werd gemeld. Toen maakte het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), 1176 nieuwe besmettingen bekend.
Ik ben benieuwd waar Gretzl is nu zijn Duitse helden in de problemen komen.
steden afsluiten lijkt me toch niet zo'n goed planquote:Op donderdag 10 september 2020 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is er mis met lokale hotspots van besmettingen in de kiem aanpakken? In Engeland zie je hetzelfde beeld als in Nederland, grootste gedeelte van het land gaat goed qua besmettingen, regionaal of zelfs lokaal zijn er wat probleemgebieden.
[ afbeelding ]
Duitsland heeft ook al een paar lokale lockdowns gehad, Gütersloh o.a. zo'n big deal is dat niet zolang het van korte duur is.
Landelijk restricties opleggen zijn veel ingrijpender en brengen economisch veel meer schade met zich mee.
Op Twitter.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik ben benieuwd waar Gretzl is nu zijn Duitse helden in de problemen komen.
Nog wel ja, maar over.........quote:Op donderdag 10 september 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Op 83 miljoen inwoners is dat aantal nog steeds marginaal.
Dat is 1140 op 17 miljoen ook nog steeds.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Op 83 miljoen inwoners is dat aantal nog steeds marginaal.
Mij wel al hoeft dat niet letterlijk en op z'n Spaans met het leger er voor.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
steden afsluiten lijkt me toch niet zo'n goed plan
hoe zie je dat dan voor je?quote:Op donderdag 10 september 2020 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij wel al hoeft dat niet letterlijk en op z'n Spaans met het leger er voor.
Het is inmiddels vastgesteld dat de winkels, sportscholen, horeca etc. Niet voor noemenswaardige stijgingen zorgen. Dit kan dus gewoon open blijven, aangezien mensen elkaar toch wel gaan opzoeken bij elkaar thuis. En daar houdt men helemaal geen afstand van elkaar. Het werkt dus averrechts plus je geeft de ondernemers nog even een schop na, terwijl dit niet nodig is.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo no way?
Ik lees net dat Birmingham (1,1 miljoen inwoners) zo goed als zeker in enige vorm van lockdown gaat.
Op slot is misschien ook niet helemaal de juiste term, laten we zeggen niet noodzakelijke winkels dicht, horeca dicht, zo veel mogelijk alleen noodzakelijke reizen. Zeg maar de situatie van pre 1 mei op lokaal of regionaal niveau.
Op slot bestaat niet zoals ik zei, maar lokale maatregelen is wel de juiste manier om te gaan.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo no way?
Steden afsluiten in Nederland voor een handjevol ziekenhuisopnamesquote:Op donderdag 10 september 2020 11:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is inmiddels vastgesteld dat de winkels, sportscholen, horeca etc. Niet voor noemenswaardige stijgingen zorgen. Dit kan dus gewoon open blijven, aangezien mensen elkaar toch wel gaan opzoeken bij elkaar thuis. En daar houdt men helemaal geen afstand van elkaar. Het werkt dus averrechts plus je geeft de ondernemers nog even een schop na, terwijl dit niet nodig is.
Dit dus, de GGD in Utrecht constateerde al dat de besmettingen aldaar grotendeels van bruiloften en prive aangelegenheden kwamen. Het sluiten van de horeca/kledingwinkels/sportscholen/etc gaat dus niets oplossen.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is inmiddels vastgesteld dat de winkels, sportscholen, horeca etc. Niet voor noemenswaardige stijgingen zorgen. Dit kan dus gewoon open blijven, aangezien mensen elkaar toch wel gaan opzoeken bij elkaar thuis. En daar houdt men helemaal geen afstand van elkaar. Het werkt dus averrechts plus je geeft de ondernemers nog even een schop na, terwijl dit niet nodig is.
We kunnen met dat riedeltje net zo goed helemaal kappen en de focus puur leggen op de ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is 1140 op 17 miljoen ook nog steeds.
Dat zeg ik net die specifieke gebieden tijdelijk terug naar pre 1 mei qua restricties dus even geen feestjes en samenkomsten en kroegentochten enzovoort. Reizen ook alleen noodzakelijk.quote:
als bijvoorbeeld in zuidoost de besmettingen het hoogst zijn in huiselijke kring dan is het toch zinloos om kroegen af te sluiten? Ik weet de details niet hoor maar gericht handelen lijkt me toch beter dan we gooien daar alles maar dicht.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zeg ik net die specifieke gebieden tijdelijk terug naar pre 1 mei qua restricties dus even geen feestjes en samenkomsten en kroegentochten enzovoort. Reizen ook alleen noodzakelijk.
quote:Op donderdag 10 september 2020 11:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vastgesteld is wel wat veel gezegd.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit dus, de GGD in Utrecht constateerde al dat de besmettingen aldaar grotendeels van bruiloften en prive aangelegenheden kwamen. Het sluiten van de horeca/kledingwinkels/sportscholen/etc gaat dus niets oplossen.
Nu is achterhalen in de thuiskring natuurlijk per definitie veel makkelijker dan in een winkel, sportschool of horeca.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Vastgesteld is wel wat veel gezegd.
Van circa 65-70% van de positieve testen is de bron niet achterhaald. Van de 30-35% waarvan de bron wel is achterhaald, is duidelijk dat winkels, sportscholen en horeca zeker niet het grootste aandeel hebben..
plus dat het gewoon het makkelijkste antwoord isquote:Op donderdag 10 september 2020 11:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nu is achterhalen in de thuiskring natuurlijk per definitie veel makkelijker dan in een winkel, sportschool of horeca.
Je wordt toch niet zomaar uit het niets thuis besmet. Iemand uit je huishouden moet dan ergens geweest zijn waar het risico hoger lag, een feestje bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
als bijvoorbeeld in zuidoost de besmettingen het hoogst zijn in huiselijke kring dan is het toch zinloos om kroegen af te sluiten? Ik weet de details niet hoor maar gericht handelen lijkt me toch beter dan we gooien daar alles maar dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |