Mja, maar om een tweede golf in te dammen is het wel handig als je je testcapaciteit op orde hebt.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ach ja, het gaat nog altijd beter dan in maart toen niemand van mijn vriendengroep van 25 man getest kon worden na terugkomst van wintersport (>80% had serieuze klachten)
Hij neemt daar direct stelling tegen een uitspraak van de GGD. Wtf heeft dat met cijfers presenteren te maken?quote:Op donderdag 10 september 2020 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je soms een vorm van autisme (oprechte vraag), want je neemt alles zo vreselijk letterlijk altijd..?
Ze presenteren toch objectieve cijfers of niet?
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En jij hebt ook een persoonlijke mening @:Da_Sandman, net als Jaap van Dissel, Sjaak de Gouw, Hugo de Jonge, Ferd Grapperhaus, Mark Rutte en +17 miljoen andere Nederlanders. Mag het?
Prima, erg kortzichtig dat je je enkel daar op focust terwijl duidelijk zichtbaar is wat ze hoofdzakelijk doen en willen bereiken met hun werk. Een kritische noot mag (en moet) zeker gesteld kunnen worden door deze personen. Dat doet de andere kant van het spectrum toch ook?quote:Op donderdag 10 september 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij neemt daar direct stelling tegen een uitspraak van de GGD. Wtf heeft dat met cijfers presenteren te maken?
En je eerste vraag negeer ik voor het gemak.
Eerst wilden ze dat je je ook liet testen als je in aanraking was gekomen met iemand waarbij Corona geconstateerd was. Nu mag je je alleen laten testen bij klachten; ook al ben je er bij een brononderzoek uitgekomen. Geen gekke gedachte dan inderdaad om te denken dat ze nog terughoudender worden met testen. En als de situatie dan verergerd dan is het natuurlijk de schuld van jongeren, de horeca, en alle oude bekende doelwitten.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Even een voorspelling droppen:
Als de testcapaciteit niet snel voldoende opgeschaald kan worden gaat men vanuit de politiek het testadvies veranderen en mensen oproepen om terughoudender te zijn met testen. Daar hameren ze een tijdje op en voor je het weet zit de GGD weer duimen te draaien omdat alleen mensen die hondsberoerd zijn zich nog laten testen
Je voelt je aangevallen? Was niet mijn bedoeling, maar een oprechte vraag. Heb je al meermaals 'betrapt' op zeer letterlijk alles lezen/interpreteren van andermans posts hier. Vandaar.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ga ik bij een volgende keer niet doen.
Natuurlijk moet dat. Maar zeg dan niet dat ze objectief zijn. Want dat zijn ze niet.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Prima, erg kortzichtig dat je je enkel daar op focust terwijl duidelijk zichtbaar is wat ze hoofdzakelijk doen en willen bereiken met hun werk. Een kritische noot mag (en moet) zeker gesteld kunnen worden door deze personen. Dat doet de andere kant van het spectrum toch ook?
Het is ook een kwestie van voortschrijdend inzicht: een test is niet zaligmakend, zeker niet als er geen sprake is van klachten.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eerst wilden ze dat je je ook liet testen als je in aanraking was gekomen met iemand waarbij Corona geconstateerd was. Nu mag je je alleen laten testen bij klachten; ook al ben je er bij een brononderzoek uitgekomen. Geen gekke gedachte dan inderdaad om te denken dat ze nog terughoudender worden met testen. En als de situatie dan verergerd dan is het natuurlijk de schuld van jongeren, de horeca, en alle oude bekende doelwitten.
Hij verkondigt een opinie niet meer niet minder. Die mag hij verkondigen niks mis mee maar meer is het niet. Er zijn behoorlijk wat mensen die ook zijn opinie in twijfel trekken. Dat jij hem deskundig vind prima ik vind het niet zo bijzonder wat die zegt gisteren was die ook meer aan het gokken dan dat die duiding gaf.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wat wil je nu met deze aanval bereiken?
Slagter heeft de afgelopen maanden bewezen deskundig genoeg te zijn inzake de complexiteitsvraagstukken rondom Corona. Lijkt me sterk dat Op 1 en Radio 1 een nobody blijven uitnodigen die er de ballen verstand van heeft. Bovendien zou Follow The Money nooit zijn opiniestukken publiceren als hij ook maar iets zou beweren dat aantoonbaar onjuist in wetenschappelijk opzicht.
In het presenteren van de cijfers wel degelijk. En daar hadden we het over.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat. Maar zeg dan niet dat ze objectief zijn. Want dat zijn ze niet.
Dat viel me laatst ook al op ja, je moet die jongen echt eerstdrie keer alles uitleggen en toelichten. Vervolgens gooit hij zijn eigen sausje over het geheel en probeert hij je voor lul te zetten met een zooi flauwe persoonlijke aanvallen door de boel te verdraaien.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je soms een vorm van autisme (oprechte vraag), want je neemt alles zo vreselijk letterlijk altijd..?
Ze presenteren toch objectieve cijfers of niet?
Wie in dit topic heeft beweert dat een of meerdere corona-experts volledig objectief zijn? Niemand toch?quote:Op donderdag 10 september 2020 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat. Maar zeg dan niet dat ze objectief zijn. Want dat zijn ze niet.
Jaap van Dissel verkondigt ook een opiniequote:Op donderdag 10 september 2020 14:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hij verkondigt een opinie niet meer niet minder. Die mag hij verkondigen niks mis mee maar meer is het niet. Er zijn behoorlijk wat mensen die ook zijn opinie in twijfel trekken. Dat jij hem deskundig vind prima ik vind het niet zo bijzonder wat die zegt gisteren was die ook meer aan het gokken dan dat die duiding gaf.
Ik zei dat op basis van wat zij doen mbt cijfers presenteren. Da_Sandman interpreteert dat dan weer volkomen anders.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wie in dit topic heeft beweert dat een of meerdere corona-experts volledig objectief zijn? Niemand toch?
Het getuigt van behoorlijk onvermogen als je je moet verlagen tot zo'n vraag.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je voelt je aangevallen? Was niet mijn bedoeling, maar een oprechte vraag. Heb je al meermaals 'betrapt' op zeer letterlijk alles lezen/interpreteren van andermans posts hier. Vandaar.
Helemaal niet, ik probeer juist te begrijpen waarom je dit (telkens) doet.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het getuigt van behoorlijk onvermogen als je je moet verlagen tot zo'n vraag.
Die cijfers zijn er ook gewoon letterlijk terug te lezen, daar ging het om. Dat was zijn vraag. Maar vervolgens zijn het weer de mensen die die cijfers presenteren die dan heel erg kut zijn waardoor je er geen legitimiteit aan mag ontlenen kennelijk, tja.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zei dat op basis van wat zij doen mbt cijfers presenteren. Da_Sandman interpreteert dat dan weer volkomen anders.
Tegelijkertijd is het moeilijk om van mensen te verwachten dat ze braaf 10 dagen thuis blijven zonder klachten; als ze toch niet getest mogen worden. Succes om dan bij je werkgever aan te kloppen (mits je niet thuis werkt/kan werken) dat je niet op komt dagen.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook een kwestie van voortschrijdend inzicht: een test is niet zaligmakend, zeker niet als er geen sprake is van klachten.
Prima cijfers, Amsterdam op slot graag.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:19 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 849
Totaal: 78511 (+823 ivm -26 corr.)
Opgenomen: 17
Totaal: 12250
Opgenomen op IC*: 5
Huidig: 47
Totaal: 3062
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 3
Totaal: 6249
Uitschieters (+10 of meer)
+126 Amsterdam (was +132)
+106 Rotterdam (was +85)
+47 Den Haag (was +120)
+33 Nijmegen (was 22)
+16 Utrecht (was +44)
+15 Haarlemmermeer (was +16)
+15 Delft (was +50)
+15 Schiedam (was +4)
+13 Tilburg (was +23)
+13 Almere (was +22)
+10 Groningen (was +8)
Dus als iemand je erop wijst dat iets wat je zegt niet waar is, dan draai je het gewoon om en vraag je maar of hij misschien autisme heeft. Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik probeer juist te begrijpen waarom je dit (telkens) doet.
Anyway, laten we het hier bij laten want dit gaat erg offtopic.
Opnames wordt altijd nog gecorrigeerd later op de dag. Laatst ook 18 en bleken er maar de helft of zo.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm.. vrij veel opnames? En Den Haag ineens vrij weinig besmettingen..
Verrassende cijfers wel ja. Al is het verder natuurlijk wel logisch dat het wat op een neer gaat. Maar de opnames zijn idd aan de hoge kant.quote:Op donderdag 10 september 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm.. vrij veel opnames? En Den Haag ineens vrij weinig besmettingen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |