abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! donderdag 29 oktober 2020 @ 08:15:17 #76
367000 roos94
pi_195918247
Wat een geluk dat ik al sinds april vitamine D tabletten neem elke dag _O_
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:29:51 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195918427
Dat verklaart ook de grote hoeveelheid mensen met overgewicht die er aan onderdoor gingen: mensen met overgewicht hebben vaak een vitamine D tekort, het lichaam slaat het op in de vetcellen en dan is het niet meer beschikbaar voor het lichaam.

Anderszins verklaart het ook waarom kinderen minder vaak ziek worden: die krijgen nog vitamine D supplementen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:31:17 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195918443
Je zou denken dat men juist in landen als Italië en Spanje minder vitamine D tekort zou hebben, maar kennelijk zitten die oudjes niet meer in de zon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:34:34 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195918482
quote:
However, it is important to point out that the conclusions of this study are correlative, not causative - meaning that it can’t be concluded that vitamin D deficiency was directly responsible for a higher chance of being hospitalized with Covid-19. There is however other evidence suggesting that vitamin D might be beneficial in protecting hospitalized individuals from adverse outcomes.
Het verklaart nog helemaal niets. Al juich ik verder onderzoek natuurlijk net als iedereen verder enorm toe.
Conclusies trekken kun je op basis hiervan echter totaal niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:38:43 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195918520
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Het verklaart nog helemaal niets. Al juich ik verder onderzoek natuurlijk net als iedereen verder enorm toe.
Conclusies trekken kun je op basis hiervan echter totaal niet
Behalve dat dat wel iets is dat wereldwijd voorkomt onder COVID19 patiënten, plus dat een paar jaar geleden al een onderzoek was gedaan waaruit bleek dat vitamine D sowieso een gunstig effect had op longziekten.

Even los van het feit dat heel veel volwassenen een tekort hebben, en kinderen niet omdat die meestal vitamine D pilletjes krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:40:39 #81
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:43:54 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195918561
quote:
Dat leest als behandeling, niet als voorkomen.

Zorgen dat je geen vitamine D tekort hebt lijkt me vooral belangrijk in het voorkomen.
En veel mensen hebben een tekort.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195918583
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat leest als behandeling, niet als voorkomen.

Zorgen dat je geen vitamine D tekort hebt lijkt me vooral belangrijk in het voorkomen.
En veel mensen hebben een tekort.
Je zou denken, gratis bloedtesten voor iedereen (vooral risicogroepen) en geef ze de vitamines die ze nodig hebben om hun waardes op orde te krijgen.

Nu doen mensen of niks of op goed geluk innemen.

Is het trouwens zo dat ook in Nederland er verhoudingsgewijs meer surinamers en antilianen een slechter ziekteverloop hebben?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 08:50:02 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195918625
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je zou denken, gratis bloedtesten voor iedereen (vooral risicogroepen) en geef ze de vitamines die ze nodig hebben om hun waardes op orde te krijgen.

Nu doen mensen of niks of op goed geluk innemen.

Is het trouwens zo dat ook in Nederland er verhoudingsgewijs meer surinamers en antilianen een slechter ziekteverloop hebben?
Het is nu bij de tweede golf wel zo dat er veel migranten met COVID19 in het ziekenhuis liggen.

Dat zou dus ook weer overeenkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195918680
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is nu bij de tweede golf wel zo dat er veel migranten met COVID19 in het ziekenhuis liggen.

Dat zou dus ook weer overeenkomen.
Ja maar daar speelt wel meer mee dan enkel het vitamine d tekort denk ik.

Aan de andere kant waren in Zweden ook vooral de Eritreaanse mensen veel zieker dacht ik.

Als vit. D echt helpt dan moet dat gewoon volop (juiste hoeveelheid) genomen worden. Als het ziekteverloop dan een stuk milder is.

Ik neem nu al een hele tijd 3/4000 iu pd, los daarvan nog een multivit, zma en vit.c hoop dat het helpt.
pi_195918763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:44 schreef DeOlifantvis het volgende:
Volkskrant schrijft vandaag een interessant stuk, met als motto: "wat heb je te verliezen"

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

"Hoe luidt nu de voorlopige conclusie?

Willen we het allerbeste bewijs, dan moeten grote groepen patiënten lange tijd worden gevolgd, waarna de resultaten uit al die onderzoeken in een meta-analyse moeten worden gewogen, zegt Savelkoul. ‘Dan ben je drie jaar verder. Dat is de klem waar we nu in zitten, dat duurt te lang.’ Dat, terwijl er volgens hem intussen zoveel aanwijzingen zijn dat vitamine D de ontstekingsreactie in het lichaam afremt, dat het een gemiste kans zou zijn om daar niet van te profiteren"
Yep, dit is een beetje mijn gedachtegang. Zolang je een veilige dosis neemt kan het helemaal geen kwaad om extra vitamine D te slikken, dus waarom niet? Ik ben er sinds kort ook mee begonnen aangezien ik een kantoorbaan heb en bijna niet buiten kom overdag. De dagen worden ook korter nu waardoor je straks in het donker begint en in het donker klaar bent.

Ik denk trouwens dat het niet nodig is voor Rutte en de Jonge om hier een punt van te maken. Er is nu al een run op Vitamine D. Het leeft echt wel, waardoor op de korte termijn helaas tekorten ontstaan.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:06:05 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195918800
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja maar daar speelt wel meer mee dan enkel het vitamine d tekort denk ik.

Aan de andere kant waren in Zweden ook vooral de Eritreaanse mensen veel zieker dacht ik.

Als vit. D echt helpt dan moet dat gewoon volop (juiste hoeveelheid) genomen worden. Als het ziekteverloop dan een stuk milder is.

Ik neem nu al een hele tijd 3/4000 iu pd, los daarvan nog een multivit, zma en vit.c hoop dat het helpt.
Er kunnen best meer dingen meespelen, maar ik verwacht dat het vitamine D tekort de grootste gemene deler is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195918813
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:03 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Yep, dit is een beetje mijn gedachtegang. Zolang je een veilige dosis neemt kan het helemaal geen kwaad om extra vitamine D te slikken, dus waarom niet? Ik ben er sinds kort ook mee begonnen aangezien ik een kantoorbaan heb en bijna niet buiten kom overdag. De dagen worden ook korter nu waardoor je straks in het donker begint en in het donker klaar bent.

Ik denk trouwens dat het niet nodig is voor Rutte en de Jonge om hier een punt van te maken. Er is nu al een run op Vitamine D. Het leeft echt wel, waardoor op de korte termijn helaas tekorten ontstaan.
Precies, toevallig gisteren een zelfde soort tekst op geschreven in het grote Corona topic. Normaal wacht je op 100% wetenschappelijk bewijs. Maar die tijd hebben we niet en in dit geval hoeft dat ook niet. Gewoon een normale hoeveelheid vitamine D kan geen kwaad, dus je hebt niks te verliezen. Ondertussen zijn er zoveel aanwijzingen dat het helpt dat mijns inziens er vandaag of anders morgen tijdens het wekelijkse praatje van de MP gewoon aandacht voor moet zijn. Hugo de Jonge moet nu als de wiederweerga met de leveranciers van vitamine D in gesprek om de productie op te voeren.
pi_195918843
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er kunnen best meer dingen meespelen, maar ik verwacht dat het vitamine D tekort de grootste gemene deler is.
Ja, gewoon zoiets simpels wat misschien een hoop ellende kan voorkomen.

ook dit bv:

quote:
Uit Spaans wetenschappelijk onderzoek waarbij één groep vitamine D kreeg en de andere niet, blijken forse verschillen. Van de groep van vijftig personen die een hoge dosis vitamine D kreeg, belandde er één op de IC en overleed niemand. Van de groep van 26 personen die géén vitamine D kreeg, overleden twee personen en kwamen er dertien op de intensive care. ,,Dit is het eerste formele bewijs dat vitamine D Covid minder ernstig maakt’’, aldus Savelkoul, die wel benadrukt dat het om een kleine studie gaat.
pi_195918926
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:17 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij kunnen er veel problemen optreden als je te veel vitamine D3 capsules inneemt dan voorgeschreven. Maar fruit eten is ook goed voor ons allemaal zodat er wel soorten vitamines in zitten. De zon heeft ook goed ons beschermd en onze weerstand verbeterd in afgelopen zomermaanden. :) :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
alleen ben ik allergisch voor zon :')

serieus
  Redactie Frontpage donderdag 29 oktober 2020 @ 09:21:00 #91
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_195919015
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:17 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij kunnen er veel problemen optreden als je te veel vitamine D3 capsules inneemt dan voorgeschreven. Maar fruit eten is ook goed voor ons allemaal zodat er wel soorten vitamines in zitten. De zon heeft ook goed ons beschermd en onze weerstand verbeterd in afgelopen zomermaanden. :) :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Je kan gewoon een capsule nemen van 25 ug per dag, de zon in het najaar en de winter is niet sterk genoeg
  Redactie Frontpage donderdag 29 oktober 2020 @ 09:22:21 #92
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:37:51 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195919290
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:07 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Precies, toevallig gisteren een zelfde soort tekst op geschreven in het grote Corona topic. Normaal wacht je op 100% wetenschappelijk bewijs. Maar die tijd hebben we niet en in dit geval hoeft dat ook niet. Gewoon een normale hoeveelheid vitamine D kan geen kwaad, dus je hebt niks te verliezen. Ondertussen zijn er zoveel aanwijzingen dat het helpt dat mijns inziens er vandaag of anders morgen tijdens het wekelijkse praatje van de MP gewoon aandacht voor moet zijn. Hugo de Jonge moet nu als de wiederweerga met de leveranciers van vitamine D in gesprek om de productie op te voeren.
Plus dat een heel groot deel van de bevolking te laag zit, 's winters zeker.

Ook dat is weer een punt waarom het virus in de zomer wellicht minder hard toesloeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195919316
Dat is basiskennis.
pi_195921169
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
8 In 10 Hospitalized Covid-19 Coronavirus Patients Were Vitamin D Deficient: New Study

Researchers in Spain have discovered that 82% of hospitalized patients with Covid-19 were vitamin D deficient in a new study published today. They studied vitamin D levels in 216 patients admitted to the hospital for Covid-19 treatment in March this year, finding that 8 in 10 patients were considered clinically deficient.

The work published today in The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism also looked at a control group of 197 people who lived in the same geographical area and were similar to the Covid-19 patient group in age and sex. Among these people, 47% were vitamin D deficient.

However, it is important to point out that the conclusions of this study are correlative, not causative - meaning that it can’t be concluded that vitamin D deficiency was directly responsible for a higher chance of being hospitalized with Covid-19. There is however other evidence suggesting that vitamin D might be beneficial in protecting hospitalized individuals from adverse outcomes.

https://www.forbes.com/si(...)-study/#2e396ae66ec1

Herinneren De Jonge en Rutte het volk bij elke persconferentie eraan hoe belangrijk Vitamine D is?
De belangrijkste conclusie trek je dan weer niet :D Een correlatie is niet hetzelfde als causatie.

Zoals eerder gezegd komt vitamine D gebrek erg veel voor. Als ze zo'n zelfde studie doen bij mensen die worden opgenomen met - ik zeg maar wat - blindedarm ontsteking dan zouden tot dezelfde conclusie kunnen komen.

Aan de andere kant, extra suppletie kan ook geen kwaad natuurlijk.
Shine bright like a diamond.
pi_195923586
De oorzaak van vit D tekort is de supermarkt en verwerkt voedsel en vet, en het angstzaaien voor cholesterol.
Stop met krachtvoer en laat koeien grazen en ze geven meer D, maar er moet per se overgeproduceerd worden met krachtvoer.

Vit d is alleen geschikt als het in vet vorm wordt genomen (oliecapsules bijvoorbeeld).
Vislever is een goede en veel goedkopere bron. 1-2x per week.
Vit ADEK tekort is de oorzaak van verschillende gezondheidsproblemen zoals hartziekten en gewrichtskwalen. Calciferol reguleert kalkopname, met vit. D krijgt kalk geen kans om hielspoor of aderverkalking te veroozaken.
En zonder cholesterol, de precursor van D, geen vitamine D omzetting. Dus neem gerust spek en eieren. :9

Natural Vitamin D Content in Animal Products

K mag ook niet ontbreken naast D
The Synergistic Interplay between Vitamins D and K for Bone and Cardiovascular Health: A Narrative Review
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_195934080
Los van het feit of er alleen maar sprake is van correlatie of ook causatie* is het ook best wel logisch als het zou kloppen

1) Het lichaam "maakt vitamine d" na blootstelling "fel" zonlicht. Veel wat lichaam doet is nuttig. Dat is de evolutie. (nuttig gedrag overleeft)

2) De huidskleur is gemiddeld lichter in streken met minder zon/ minder felle zon. En de default state was donker. Eerste mens uit Afrika, dus er was dus een evolutionair voordeel van lichtere huid verder van de evenaar af. En lichtere huid is beter in vitamine D aanmaak bij zonlicht.

3) Receptoren voor vitamine D zijn aangetroffen in meer dan vijfendertig verschillende typen cellen en weefsels
Zal toch ook niet voor niks zijn.

4) Dan heb je nog het feit dat griep en verkoudheid er altijd is als de vitamine d waardes dalen of het laagst zijn.

5) wij zijn geevolueerd onder de zon. Dat die vooral gevaarlijk is, is eigenlijk niet logisch. Dat alles met mate moet, is wel duidelijk, ook dieren schuilen soms even voor de zon. En ga je naar een andere breedtegraad dan je voorouders. (vakantie tropen bijvoorbeeld), dan moet je zeker goed oppassen natuurlijk voor verbranding. Andersom moeten mensen uit de tropen dat hier ook extra (vitamine d tekort)

*vitamine D > betere weerstand > minder (vaak) ziek)

[ Bericht 2% gewijzigd door DeOlifantvis op 29-10-2020 21:32:56 ]
pi_195935685
Het vitamine D schap bij de Trekpleister was ook zo goed als leeg gisteren en vandaag :P
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:27:13 #99
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_195941889
Hadden mensen maar naar mij geluisterd aan het begin van de pandemie. :')

Vitamine D, Zinc, en Omega 3. Zal nog wel eventjes duren voordat het Omega 3 advies er komt.
pi_195944142
Ik heb lekker puh een vitamine D opnamestoornis. Ik krijg dus een overmaat langs een, ehm, andere weg. :P


ik kom in ieder geval dus niet te kort en het wordt nog vergoed ook!
:D
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:56:10 #101
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_195949278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:42 schreef brokjespoes het volgende:
Ik heb lekker puh een vitamine D opnamestoornis. Ik krijg dus een overmaat langs een, ehm, andere weg. :P


ik kom in ieder geval dus niet te kort en het wordt nog vergoed ook!
:D
huh wat dan
zetpillen ofzo :P ?
pi_195949490
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:15 schreef roos94 het volgende:
Wat een geluk dat ik al sinds april vitamine D tabletten neem elke dag _O_
Je kan beter elke week nemen, iets van 2600 IE, is veel makkelijker dan er elke dag aan denken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195949520
G
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:56 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
zetpillen ofzo :P ?
Gewoon ampullen (openbreken & inhoud doorslikken), gevuld met het 1e reactieprodukt dat je lichaam van vitamine D hoort te maken, waarna het voor de rest van je lichaam bruikbaar wordt. Dat 1e produkt kan ik nl wél opnemen en ik krijg er flink veel van zodat ik *hier* in ieder geval geen tekort door krijg.
pi_195949542
Mijn vitamine D zat vorig jaar onder de detectielimiet van het meetapparaat in het laboratorium. :9

Ik heb denk ik genetisch vit D te kort, dus zal m'n huisarts wel even bellen voor een receptje weer. Ik bedoel, het kan geen kwaad, het is alleen de vraag of mijn lichaam het wel opneemt want dat is niet bij iedereen zo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195949858
Ik slik sinds enkele dagen vitamine d.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195950404
Ik denk erover om buiten te gaan roken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195954288
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Je kan beter elke week nemen, iets van 2600 IE, is veel makkelijker dan er elke dag aan denken.
Ik hoorde laatst van Amerikaanse arts dat een dagelijkse dosis beter, is dan een wekelijkse of maandelijkse. Het had met de haflwaardetijd temaken, kan het niet meer zo snel terugvinden.

Kwam erop neer dat eenmalige hoge doses, wel zorgen voor hogere bloedewaarden, maar dat regelmatige toevoer nog veel beter is voor de cellen die ea gebruiken
  Moderator zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:53:30 #108
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195964851
twitter
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:08:44 #109
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195965105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk erover om buiten te gaan roken.
Dat is heel verstandig, vooral gerookte zalm zit veel vitamine D in. Maar je kan natuurlijk ook andere vette vissoorten zelf roken.
Tot nooit .......
pi_195965525
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Interessante studie. Echter:

"The daily doses of vitamin D3 supplements reported by the participants (5-7.5 µg; 200-300 IU/day) may, however, have been too low to achieve optimum levels of vitamin D [31]. In addition, the vitamin D supplements may only have been taken sporadically."

Dus ja als je af en toe een pilletje neem met lage dosis, dan is effect inderdaad beperkt.

Wat ook mooi (in tabel 2) was is de maandelijkse vitamine d bloedwaarde te zien (in Gothenborg).
Dan zie je dat het aantal mensen met minder dan <50 nmol/L van juni tot en met oktober onder de 20% zit.
Patroon lijkt wel een beetje op hoe de epidemie in Zweden verloopt
pi_195965944
quote:
17s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:15 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Het is ondertussen ook wel bekend dat lage vitamine-D-waarden het risico verhogen op auto-immuunziektes (zo komt MS nauwelijks voor in landen rond de evenaar, en zijn er ook steeds lage D-waarden te vinden in het bloed van HS-patiënten hoewel die laatste technisch gezien geen auto-immuunziekte is). Zelfde verhaal bij mensen met botontkalking.

Dat MS met vitamine D gebrek te maken heeft is niet aangetoond. Zo komt rachitis (rickets), wat een gevolg is van vitamine D gebrek, vooral voor in Afrika, Azië en het Midden Oosten, terwijl MS daar weinig voorkomt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:01:41 #112
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_195966804
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat MS met vitamine D gebrek te maken heeft is niet aangetoond. Zo komt rachitis (rickets), wat een gevolg is van vitamine D gebrek, vooral voor in Afrika, Azië en het Midden Oosten, terwijl MS daar weinig voorkomt.
Ik zeg ook niet dat het 1-op-1 te wijten is aan een vitamine D gebrek, enkel dat er een verband lijkt te bestaan.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:02:33 #113
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195966822
Ik neem sinds een paar weken ook dagelijks 10 microgram onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.
Maar vanuit het topic begrijp ik dat zelfs een dubbele dosis eigenlijk al totaal geen kwaad kan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195968322
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:02 schreef Montov het volgende:
Ik neem sinds een paar weken ook dagelijks 10 microgram onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.
Maar vanuit het topic begrijp ik dat zelfs een dubbele dosis eigenlijk al totaal geen kwaad kan.
De Europese Food Safety Authority heeft als maximum "veilige" intake 100 microgram per dag bepaald. (4000 IU)

https://efsa.onlinelibrar(...)903/j.efsa.2012.2813
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:24:07 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195968351
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:02 schreef Montov het volgende:
Ik neem sinds een paar weken ook dagelijks 10 microgram onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.
Maar vanuit het topic begrijp ik dat zelfs een dubbele dosis eigenlijk al totaal geen kwaad kan.
De kinderpilletjes zijn 10 microgram.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195969550
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

De kinderpilletjes zijn 10 microgram.
Welke dosering neem jij?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:58:33 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195970180
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:25 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Welke dosering neem jij?
Ik nam pre Corona al het dubbele :')
Deze. Simpelweg omdat ik iedere keer tegen de ondergrens aan zat te hikken nadat ik in 2017 veel te laag bleek te zitten.

In overleg met de huisarts dus.
Overigens heb ik de dosis sinds maart serieus verhoogd. Zonder overleg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196098295
twitter


De Britten zijn om en gaan vitamine d meenemen in het preventiepakket.
pi_196459920
Ja, de regering gaat in UK gratis vitamine D verstrekken aan 2,5 miljoen mensen

https://www.gov.uk/govern(...)-supply-of-vitamin-d
https://www.theguardian.c(...)ree-vitamin-d-supply
pi_196964037
Tis weer in het nieuws, zie link

https://www.ad.nl/binnenl(...)derzoek-af~aa23a7b7/

Heb dit topic wel doorgenomen, maar wat zouden jullie nu adviseren te kopen eventueel? Maakt leeftijd nog uit voor wat je koopt?
pi_196964605
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zoiets hoorde ik ook van een huisarst die zijn literatuur over het algemeen aardig bijhoudt: Een half uur daglich per dag. Bijslikken is prima maar je kunt het daar alleen niet mee doen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is heel verstandig, vooral gerookte zalm zit veel vitamine D in. Maar je kan natuurlijk ook andere vette vissoorten zelf roken.
Zalm is inderdaad de enige vette vis waar ik niet van hou. Maar er liggen hier al allemaal woonschepen voor de deur met hun houtkachels. Als ik dan ook nog vis ga roken dan draag ik met de luchtvervuiling weer bij aan een hoger risico.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196969848
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:22 schreef Adrie072 het volgende:
Tis weer in het nieuws, zie link

https://www.ad.nl/binnenl(...)derzoek-af~aa23a7b7/

Heb dit topic wel doorgenomen, maar wat zouden jullie nu adviseren te kopen eventueel? Maakt leeftijd nog uit voor wat je koopt?
Ik weet wel dat het advies voor senioren is om meer te slikken. Die zijn minder goed zijn om vitamine D aan te maken agv zonlicht.

Ik vind die van Solgar wel fijn, zijn wel wat duurder, maar is iig van goede kwaliteit
  zaterdag 26 december 2020 @ 18:14:35 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196970321
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:22 schreef Adrie072 het volgende:
Tis weer in het nieuws, zie link

https://www.ad.nl/binnenl(...)derzoek-af~aa23a7b7/

Heb dit topic wel doorgenomen, maar wat zouden jullie nu adviseren te kopen eventueel? Maakt leeftijd nog uit voor wat je koopt.
Als je overgewicht hebt een hogere dosis nemen (een dosis die gewoon bij de drogist te koop is, niet raar gaan doen met megadosis bestellen op internet), want bij mensen met overgewicht wordt de vitamine D opgeslagen in de vetweefsel en is dan niet meer beschikbaar voor het lichaam.

quote:
Vitamine D

Een vitamine D-tekort kan zorgen voor meer vetopslag en daardoor overgewicht. Andersom geldt het ook: mensen met overgewicht hebben vaak een D-tekort. De oorzaken hiervoor zijn divers. Vitamine D wordt opgeslagen in vetweefsel, waardoor minder vitamine D beschikbaar is in het lichaam. Ook kan een lagere productie van vitamine D in de huid kan de oorzaak zijn. Dit komt weer doordat mensen met overgewicht minder bewegen, en vaker huidbedekkende kleding dragen.
Bron: https://vitamine-info.nl/(...)243bafcd14ee0f393bdc

Een tekort aan vitamine D kan ook weer zorgen voor meer vetopslag. Het is een lastige combinatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198014675
Het is "mysterieus" dat overheden wereldwijd de positieve studies naar Vitamine D gebruik niet serieus lijken te nemen, aldus dr. John Campbell:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198014693
Professor Roger Seheult, MD explains the important role Vitamin D may have in the prevention and treatment of COVID-19. Dr. Seheult illustrates how Vitamin D works, summarizes the best available data and clinical trials on vitamin D, and discusses vitamin D dosage recommendations.

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 15 februari 2021 @ 11:27:04 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198014729
En, is het percentage mensen dat er veel zieker van geworden is inmiddels flink gestegen, aangezien de hoeveelheid beschikbare vitamine D momenteel rond het minimale ligt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198018501
twitter


De studie:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3771318#

"The findings of this large and well conducted study should result in this therapy being administered to every Covid patient in every hospital in the temperate latitudes.

Furthermore, since the study demonstrates that the clear relationship between vitamin D and Covid mortality is causal, the UK government should increase the dose and availability of free vitamin D to all the vulnerable groups.

These approaches will save many thousands of lives. They are overdue and should be started immediately."
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 15 februari 2021 @ 15:44:24 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198019256
Men zou idd aandacht moeten geven aan het slikken van vitamine D om Covid19 te voorkomen, dat zet serieus zoden aan de dijk.

Diabetes, astma, hoge bloeddruk, overgewicht of gewoon 60+? Vitamine D slikken, dagelijks!
Een maandelijkse booster is niet voldoende, zeker niet bij mensen met overgewicht, want daar wordt de vitamine D in het vet opgeslagen en is dan niet meer beschikbaar voor het lichaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 februari 2021 @ 15:53:24 #129
74056 crew  ToT
pi_198019430
Maar hoe zit het in warme landen waar veel zonlicht is en men veel vis eet (waar vitamine D in zit)?
In veel van dat soort landen heb je nog steeds veel coronapatiënten en -doden.
  maandag 15 februari 2021 @ 16:04:38 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198019632
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:53 schreef ToT het volgende:
Maar hoe zit het in warme landen waar veel zonlicht is en men veel vis eet (waar vitamine D in zit)?
In veel van dat soort landen heb je nog steeds veel coronapatiënten en -doden.
De vraag is nog steeds of de vitamine D levels wel hoog genoeg zijn, als mensen zich beschermen tegen de zon wordt het al lastig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 februari 2021 @ 16:11:02 #131
74056 crew  ToT
pi_198019750
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vraag is nog steeds of de vitamine D levels wel hoog genoeg zijn, als mensen zich beschermen tegen de zon wordt het al lastig.
Da's waar; in warme landen beschermt men zich vaak veel beter tegen de zon. :)
pi_198019866
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:44 schreef Leandra het volgende:
Men zou idd aandacht moeten geven aan het slikken van vitamine D om Covid19 te voorkomen, dat zet serieus zoden aan de dijk.

Diabetes, astma, hoge bloeddruk, overgewicht of gewoon 60+? Vitamine D slikken, dagelijks!
Een maandelijkse booster is niet voldoende, zeker niet bij mensen met overgewicht, want daar wordt de vitamine D in het vet opgeslagen en is dan niet meer beschikbaar voor het lichaam.
Ik zou er dan eerder voor pleiten om je vitamine D te laten opmeten en aan de hand daarvan een doseringsschema laten opstellen.
Teveel vitamine D is niet goed en als je te weinig slikt schiet je er nog niets mee op.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198019881
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:53 schreef ToT het volgende:
Maar hoe zit het in warme landen waar veel zonlicht is en men veel vis eet (waar vitamine D in zit)?
In veel van dat soort landen heb je nog steeds veel coronapatiënten en -doden.
Tekort aan vitamine D is natuurlijk niet de enige oorzaak waarom iemand ernstig ziek kan worden door Corona..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 februari 2021 @ 16:21:08 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198019910
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik zou er dan eerder voor pleiten om je vitamine D te laten opmeten en aan de hand daarvan een doseringsschema laten opstellen.
Teveel vitamine D is niet goed en als je te weinig slikt schiet je er nog niets mee op.
Het gros van de mensen heeft een tekort, met een dagelijkse dosis van 25 mcg krijgt niemand een overdosis.
Dat is 1.000 IU
Dat komt zelfs niet in de buurt van een overdosis.

Alles wat je in NL bij de drogist kunt kopen is dusdanig gedoseerd dat je met 1 dagelijkse dosis geen overdosis gaat krijgen en daar ook niet bij in de buurt komt.

Je moet natuurlijk geen rare fratsen uithalen door allerlei ultra high dose rotzooi via internet te bestellen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 15-02-2021 16:27:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198019972
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gros van de mensen heeft een tekort, met een dagelijkse dosis van 25 mcg krijgt niemand een overdosis.
Maar dat wil ook niet zeggen dat 24 mcg voor iedereen voldoende is.
Mijn partner kreeg bijvoorbeeld 50.000ie per week. Geen idee hoeveel mcg dat is, maar ik verwacht een stuk hoger.
(ongeveer 178 mcg per dag als ik het goed heb uitgerekend)

[ Bericht 4% gewijzigd door Wantie op 15-02-2021 16:28:51 (berekening toegevoegd) ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 februari 2021 @ 16:28:34 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198019999
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tekort aan vitamine D is natuurlijk niet de enige oorzaak waarom iemand ernstig ziek kan worden door Corona..
Nee dat klopt, maar een kennelijk heeft een tekort aan vitamine D vaak wel hele nare gevolgen, juist voor mensen die toch al een broze gezondheid hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198020046
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar een kennelijk heeft een tekort aan vitamine D vaak wel hele nare gevolgen, juist voor mensen die toch al een broze gezondheid hebben.
Tekort moet je zeker vermijden, vandaar ook dat het slim is om dat van tijd tot tijd te laten testen. Zeker al je al bepaalde aandoeningen hebt, zoals overgewicht of een chronische ziekte Ik word 1 x per jaar geprikt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 februari 2021 @ 16:34:53 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198020100
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat wil ook niet zeggen dat 24 mcg voor iedereen voldoende is.
Mijn partner kreeg bijvoorbeeld 50.000ie per week. Geen idee hoeveel mcg dat is, maar ik verwacht een stuk hoger.
(ongeveer 178 mcg per dag als ik het goed heb uitgerekend)
Klopt, maar het gros van de bevolking heeft geen reden aan te nemen dat ze een tekort hebben.
Overigens denk ik dat je partner beter dagelijks 175 mcg had kunnen slikken dan eens per week zo'n supershot.

Hoe dan ook; het gros weet niet dat hun levels laag zijn en heeft ook geen reden dat aan te nemen, terwijl het als Covid19 bescherming wel fijn zou zijn als men op een niveau van ongeveer 75 nmol/l zou zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 15 februari 2021 @ 16:36:22 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198020125
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tekort moet je zeker vermijden, vandaar ook dat het slim is om dat van tijd tot tijd te laten testen. Zeker al je al bepaalde aandoeningen hebt, zoals overgewicht of een chronische ziekte Ik word 1 x per jaar geprikt.
Maar een hoop huisartsen vinden het helemaal niet nodig dat te testen als je geen klachten hebt die bij een vitamine D tekort horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 15 februari 2021 @ 16:39:05 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198020168
Even los van het feit dat de grootste IC-groep, de 50+ man met overgewicht, amper bij de huisarts komt, ook niet voor bloedtesten dus.

Die mag best 25 mcg per dag gaan slikken, als dat al voldoende is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198020338
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:39 schreef Leandra het volgende:
Even los van het feit dat de grootste IC-groep, de 50+ man met overgewicht, amper bij de huisarts komt, ook niet voor bloedtesten dus.

Die mag best 25 mcg per dag gaan slikken, als dat al voldoende is.
Juist die groep zou jaarlijks of tweejaarlijks zich moeten laten doorlichten bij de praktijkondersteuning van de huisarts. Niet specifiek voor vitamine D, maar voor bloeddruk, cholesterol, suiker, etc. Allemaal ouderdomskwalen die sluimeren bij 50+ met overgewicht.
Zelf ben ik nog geen 50, maar kom wel bij de praktijkondersteuning vanwege verhoogd risico op hartinfarct in mijn familie, en tijdens zo'n routine-onderzoek bleek mijn vitamine D te laag. Ik weet niet meer wat ik kreeg voorgeschreven, meende 1000IE per dag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 februari 2021 @ 17:23:53 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198020826
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Juist die groep zou jaarlijks of tweejaarlijks zich moeten laten doorlichten bij de praktijkondersteuning van de huisarts. Niet specifiek voor vitamine D, maar voor bloeddruk, cholesterol, suiker, etc. Allemaal ouderdomskwalen die sluimeren bij 50+ met overgewicht.
Zelf ben ik nog geen 50, maar kom wel bij de praktijkondersteuning vanwege verhoogd risico op hartinfarct in mijn familie, en tijdens zo'n routine-onderzoek bleek mijn vitamine D te laag. Ik weet niet meer wat ik kreeg voorgeschreven, meende 1000IE per dag.
Ja, maar dat gebeurt dus niet. Daarom is het zeker nu niet onverstandig om vitamine D te gaan slikken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198027359
Zou wat zijn he, als het beleid zou focussen op stimulatie van gezondheid.
pi_198027522
Er heerst helaas nog steeds een taboe op het slikken van vitamine-supplementen..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_198027538
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gros van de mensen heeft een tekort, met een dagelijkse dosis van 25 mcg krijgt niemand een overdosis.
Dat is 1.000 IU
Dat komt zelfs niet in de buurt van een overdosis.

Alles wat je in NL bij de drogist kunt kopen is dusdanig gedoseerd dat je met 1 dagelijkse dosis geen overdosis gaat krijgen en daar ook niet bij in de buurt komt.

Je moet natuurlijk geen rare fratsen uithalen door allerlei ultra high dose rotzooi via internet te bestellen.
voor mijzelf zit ik op 50 mcg.
pi_198027582
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 01:23 schreef MoneyTalks het volgende:
Er heerst helaas nog steeds een taboe op het slikken van vitamine-supplementen..
Is dat zo?
Meeste vrienden van me slikken ze
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198356711
Steeds meer bewijs komt naar voren over hoe belangrijk vitamine D is in de bestrijding van Covid.

Vitamin D Insufficiency May Account for Almost Nine of Ten COVID-19 Deaths: Time to Act. Comment on: “Vitamin D Deficiency and Outcome of COVID-19 Patients”. Nutrients 2020, 12, 2757

Evidence from observational studies is accumulating, suggesting that the majority of deaths due to SARS-CoV-2 infections are statistically attributable to vitamin D insufficiency and could potentially be prevented by vitamin D supplementation.

https://www.mdpi.com/2072-6643/12/12/3642
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198357088
Vitamines, afvallen, ventilatie blijven de bekangrijkste extreem onderbelichte zaken.

We gaan nog steeds door met hygiëne theater.
pi_198357613
had ik hier al verteld dat van die vitamine en voedings supplementen, D3 waarschijnlijk de goedkoopste is?

Dus voor 25 cent per dag ofzo, slik jeje helemaal wezenloos, ook al is het niet 100% bewezen.

Ik ga het niet uitrekenen maar het zijn volgens mij de goedkoopste, van huismerk etos ofzo.
pi_198371959
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Vitamines, afvallen, ventilatie blijven de bekangrijkste extreem onderbelichte zaken.

We gaan nog steeds door met hygiëne theater.
Ventilatie merk je niet echt natuurlijk, hygiëne wel, want dat staat bij elke ingang.
Maar er wordt wel aandacht aan besteed. Op scholen staan veel meer de ramen open om te ventileren.
Wat in dit seizoen ongebruikelijk is...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')