SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Wellicht de winter? Of eigenlijk gewoon de herfst, winter kennen we hier nietquote:Op dinsdag 8 september 2020 20:17 schreef Justin_Case het volgende:
Goed, dan mag oktober compleet verregenen
Dealquote:Op dinsdag 8 september 2020 20:17 schreef Justin_Case het volgende:
quote:
Net 3 weken regen en herfst gehad. Dus dat is niks nieuws meer.quote:
25-28 gradenquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Net 3 weken regen en herfst gehad. Dus dat is niks nieuws meer.![]()
Die nazomer geloof ik weinig van. Hopelijk worden het echt nog warme dagen waar je met blote benen kan zitten.
Nou eind oktober dan..wil nog wel wat droge dagen in mijn vakantiequote:Op dinsdag 8 september 2020 20:17 schreef Justin_Case het volgende:
En alleen als de zon niet schijntquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou eind oktober dan..wil nog wel wat droge dagen in mijn vakantie
Of 29, 31 zoals het hier nu staatquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
25-28 graden. Vanaf maandag sowieso een dag of 5 22 of hoger,lijkt. Prima blote benen weer
kan wel in septemberquote:
Ik zie voor hier 27 en 29 volgende week en volop zon, dus ik gok dat die blote benen wel gaan lukken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Net 3 weken regen en herfst gehad. Dus dat is niks nieuws meer.![]()
Die nazomer geloof ik weinig van. Hopelijk worden het echt nog warme dagen waar je met blote benen kan zitten.
Hoeraquote:Op woensdag 9 september 2020 06:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Zuidoost kan zo maar plaatselijk een hittegolf krijgen..
Als dat al gaat gebeuren max 1 dag, dus zo erg is dat niet. De zon maakt al veel minder uren, dus lang op zo'n dag is het ook niet het geval. Wat een geklaag gelijkquote:
Kans op een hittegolf is bijzonder klein.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:42 schreef lily het volgende:
Een hittegolf is niet 1 dag en als ik hoera zeg dan zeg ik dat.
Of mogen alleen anderen “klagen”?
De laatste jaren in mijn regio niet zo klein.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kans op een hittegolf is bijzonder klein.
Nou nog even een dagje volhouden en dan krijg je genoeg zon.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Hittegolf in September is sowieso bijna onmogelijk. Maar een beter weertype dan gisteren en vandaag is wel wenselijk. Dit grijze soepkippenweer is gewoon![]()
Makes me wanna sleep all day.
September welquote:Op woensdag 9 september 2020 08:59 schreef lily het volgende:
[..]
De laatste jaren in mijn regio niet zo klein.
Wanneer was de laatste hittegolf in september dan?quote:
In ieder geval in 2016 nog.quote:Op woensdag 9 september 2020 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste hittegolf in september dan?
Met de jongste vooruitzichten lijkt dat schier onmogelijk. Desondanks kan het een memorabele periode worden.quote:Op woensdag 9 september 2020 06:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Zuidoost kan zo maar plaatselijk een hittegolf krijgen..
Niet in de Bilt.quote:Op woensdag 9 september 2020 10:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste hittegolf in september dan?
quote:Op woensdag 9 september 2020 10:57 schreef Greys het volgende:
In elk geval zaten de 'wedden dat dit de allerlaatste echt mooie dag van het jaar was'-roepers een paar weken geleden er flink naast. Gelukkig maar weer!
Kloptquote:
Die september was een paar dagen goed heet idd. Zwembad was al dicht, maar ging weer open toen...quote:Op woensdag 9 september 2020 11:18 schreef Dven het volgende:
[..]
KloptLimburg, rest van het land scheelde het niet veel meen ik.
Hey, ik heb dat niet eens geroepen!quote:Op woensdag 9 september 2020 10:57 schreef Greys het volgende:
In elk geval zaten de 'wedden dat dit de allerlaatste echt mooie dag van het jaar was'-roepers een paar weken geleden er flink naast. Gelukkig maar weer!
Bohquote:Op woensdag 9 september 2020 10:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Met de jongste vooruitzichten lijkt dat schier onmogelijk. Desondanks kan het een memorabele periode worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 september 2020 17:54 schreef cherrycoke het volgende:
oppokken met die warmte,
it giet oan,
sneeuw
warme chocomelk
dat wil ik!
Opbokken met cherry cokequote:Op woensdag 9 september 2020 17:54 schreef cherrycoke het volgende:
oppokken met die warmte,
it giet oan,
sneeuw
warme chocomelk
dat wil ik!
Er zullen wel een aantal voldoendes uitgedeeld gaan worden, verwacht ikquote:
quote:Op woensdag 9 september 2020 22:44 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Man man man hoe oud ben je? Jullie zijn een beetje te verwend aan het raken,vroeger in de jaren 80 en 90 had je niet zulk warm nazomerweer in September! nu is het gelijk zeiken als het een dagje bewolkt is met regendoor dat kut klimaat van nu is de zon nog meer gaan schijnen dan vroeger en worden de extremen in temperatuur alleen maar warmer en ook droger helaas
Nice!quote:Op woensdag 9 september 2020 23:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk weertje hier op Sicilië!
Nee! Wel 2 dagen warmte, maar echte hitte lukt in september toch nietquote:Op woensdag 9 september 2020 22:28 schreef Nikonlover het volgende:
Krijgen we weer die teringhitte terugdit wil ik niet!!!!!!!
30+ is niet heet?quote:Op donderdag 10 september 2020 07:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee! Wel 2 dagen warmte, maar echte hitte lukt in september toch niet
quote:Op donderdag 10 september 2020 07:40 schreef lily het volgende:
Maandag en dinsdag rond de 32 graden is geen echte hitte?
Het wordt 30, misschien 1 dag bijna 31 graden als ik kijk naar Maastricht. Veel warmer zal het niet worden. Althans, zoals het nu lijkt. je moet je wel bedenken dat het echt niet zo intens heet is als begin augustus ofzo. de zon komt iets voor 7 pas op en gaat 20 uur al onder, dus de periode dat het 30 graden is, dat is maar heel kort. Niet gaan doen alsof we in een intens hete periode gaan belanden. 2 dagen heetquote:
Ja! Op naar een mooie herfst en winter. Kan me niet snel genoeg afkoelen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:54 schreef cherrycoke het volgende:
oppokken met die warmte,
it giet oan,
sneeuw
warme chocomelk
dat wil ik!
Die is al een tijdje volledig de weg kwijt joh, dit is toch wel het ultieme bewijs. 30'ers geen echte hitte noemenquote:Op donderdag 10 september 2020 07:40 schreef lily het volgende:
Maandag en dinsdag rond de 32 graden is geen echte hitte?
Wie? Ik keek in eerste instantie niet naar Maastricht :p. 30+ is wel hitte, maar zo intens heet zal het niet meer aanvoelen. Zoveel dertigers gaan er niet komen volgende weekquote:Op donderdag 10 september 2020 08:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Die is al een tijdje volledig de weg kwijt joh, dit is toch wel het ultieme bewijs. 30'ers geen echte hitte noemen
Tsja, het zal niet aanvoelen als 40,7°C op, bijvoorbeeld, een 25e juli nee.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wie? Ik keek in eerste instantie niet naar Maastricht :p. 30+ is wel hitte, maar zo intens heet zal het niet meer aanvoelen. Zoveel dertigers gaan er niet komen volgende week
Precies het is om half 9 donker dus het koelt ook nog een gigantisch snel af.quote:Op donderdag 10 september 2020 07:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee! Wel 2 dagen warmte, maar echte hitte lukt in september toch niet
quote:Op donderdag 10 september 2020 09:47 schreef Greys het volgende:
Dit weer nu in de ochtenden.
Zó zacht!
Jup. 2 dagen warm hier volgende week, woensdag gewoon 22.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wie? Ik keek in eerste instantie niet naar Maastricht :p. 30+ is wel hitte, maar zo intens heet zal het niet meer aanvoelen. Zoveel dertigers gaan er niet komen volgende week
KEIHARD RELLENquote:
Waar kijk jij?quote:Op donderdag 10 september 2020 09:55 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een condens op de ramen vanochtend, bah wat koud en vies in huis. Dat het maar snel warmer wordt.
[..]
Jup. 2 dagen warm hier volgende week, woensdag gewoon 22.
Buiten dat de 22 niet 'gewoon' is (de norm voor desbetreffende periode ligt immers eerder rond de 18/19 graden!) gaat het tot op de wadden toe richting de tropische waarden, in het zuiden richting de 35 (!) graden en is er toch in heel veel gebieden hittegolfpotentie.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:30 schreef lily het volgende:
[..]
Waar kijk jij?
Hier staat 30, 33, 32 en 26 maar het kan op verschillende sites enorm verschillen natuurlijk.
Weatherpro app.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:30 schreef lily het volgende:
[..]
Waar kijk jij?
Hier staat 30, 33, 32 en 26 maar het kan op verschillende sites enorm verschillen natuurlijk.
22 ipv 19 is idd alarmerend.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten dat de 22 niet 'gewoon' is (de norm voor desbetreffende periode ligt immers eerder rond de 18/19 graden!) gaat het tot op de wadden toe richting de tropische waarden, in het zuiden richting de 35 (!) graden en is er toch in heel veel gebieden hittegolfpotentie.
Ook de laatst gemeten tropische dag ooit zal er vermoedelijk aangaan aangezien dit landelijk op 14 september ligt.
En alsnog is er een 'zozo' stemming![]()
Dit topic is doodziek.
Ik stel nergens dat het alarmerend is. Daarentegen is 22°C medio september 'gewoon' noemen gewoon lulkoek. Zéker wanneer je in zogenaamd de natste en koudste regio van heel Nederland woont. Weet je zeker dat het niet 9 weken regen en grijs was?quote:Op donderdag 10 september 2020 10:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
22 ipv 19 is idd alarmerend.![]()
![]()
![]()
Overdrijf je niet een beetje?
Ik heb 3 weken regen en grijs gehad. Die 2 of 3 dagen dik twintig is idd vette nazomer te noemen.
Maar waarom haal jij vroeger er altijd bij? Omdat het vroeger zo vaak grijs zonder zon was moet dat nu ook maa zo zijn en is het gelijk abnormaal? Misschien was het ooit wel anders. Wees blij dat het zonnig is. Als je hier woont iigquote:Op donderdag 10 september 2020 10:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten dat de 22 niet 'gewoon' is (de norm voor desbetreffende periode ligt immers eerder rond de 18/19 graden!) gaat het tot op de wadden toe richting de tropische waarden, in het zuiden richting de 35 (!) graden en is er toch in heel veel gebieden hittegolfpotentie.
Ook de laatst gemeten tropische dag ooit zal er vermoedelijk aangaan aangezien dit landelijk op 14 september ligt.
En alsnog is er een 'zozo' stemming![]()
Dit topic is doodziek.
Ik bedoelde niet dat het normaal is voor de tijd van het jaar.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat het alarmerend is. Daarentegen is 22°C medio september 'gewoon' noemen gewoon lulkoek. Zéker wanneer je in zogenaamd de natste en koudste regio van heel Nederland woont. Weet je zeker dat het niet 9 weken regen en grijs was?
Manmanman.
Omdat je met een norm werkt?quote:Op donderdag 10 september 2020 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar waarom haal jij vroeger er altijd bij? Omdat het vroeger zo vaak grijs zonder zon was moet dat nu ook maa zo zijn en is het gelijk abnormaal? Misschien was het ooit wel anders. Wees blij dat het zonnig is. Als je hier woont iig.
Denk dat het volgende week wel de laatste dagen met hitte zullen zijn. Van mij hoeft het overigens geen 30+ te worden hoor. in de zomer ook niet.
2/3 dagen lage dertigers, inderdaad. Allemaal goed te doen en echt niet zo erg. Vanaf oktober is het waarschijnlijk een 5/6 maanden lang geen 20 graden meer. Je hebt er in Nederland een kleine 100. Niet zo bijzonder of extreem, vind ik. Bedoel, 20 graden is niet speciaal warmquote:Op donderdag 10 september 2020 10:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet dat het normaal is voor de tijd van het jaar.![]()
Normaal: niet een hittegolf, "het is normaal 22", geen extreme hitte (bij mij!). Sommigen zien kennelijk in hun overzicht dat het langdúrig HEET wordt, ik zie niks bijzonders op 2 hete dagen na. Daar reageerde ik op. Ik quote iemand die zegt dat er niet veel dertigers zijn. 22 vind ik een normale temperatuur, geen hitte, of het normaal in deze tijd is, geen idee. Ik geil niet op elke dag naar records te zoeken
Ik herinner me genoeg septembers met korte broek, die heb ik nu in september nog niet aan gehad.
quote:Op donderdag 10 september 2020 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat je met een norm werkt?![]()
wtf is dit nu weer voor een vraag in een meteorologisch topic
Stel je na twee te koud verlopen maanden ook dat dit opeens een nieuwe norm is?
Dit gaat écht nergens meer over.
Nee, maar ik leef gewoon meer in het nuquote:Op donderdag 10 september 2020 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat je met een norm werkt?![]()
wtf is dit nu weer voor een vraag in een meteorologisch topic
Stel je na twee te koud verlopen maanden ook dat dit opeens een nieuwe norm is?
Dit gaat écht nergens meer over.
quote:Op donderdag 10 september 2020 10:38 schreef Dven het volgende:
Koekoek, er zijn zomers dat je dit niet te zien krijgt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben nooit onaardig, toch?!quote:Op donderdag 10 september 2020 11:49 schreef Tjacka het volgende:
Hopelijk wordt het beter weer dan de sfeer hier.
We doen altijd ons bestquote:Op donderdag 10 september 2020 11:53 schreef yvonne het volgende:
Dit is altijd een lief forum, laat dat zo
Yvonne moet ingrijpen op een post en toch zeg je nog dat je aardig bent! Ik geloof er niks van!quote:Op donderdag 10 september 2020 11:54 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben nooit onaardig, toch?!. Meningen onderbouwen en meestal wel ontopic
Het was hier mooi blauw. Vandaag is het weer al wel veel beter dan de afgelopen 2 dagen.
Bedankt voor de pluimquote:Op donderdag 10 september 2020 10:38 schreef Dven het volgende:
Koekoek, er zijn zomers dat je dit niet te zien krijgt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de traditie van zomeraanbidders tegen winterliefhebbers dan?quote:Op donderdag 10 september 2020 11:53 schreef yvonne het volgende:
Dit is altijd een lief forum, laat dat zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |