Is eentje niet voldoende?quote:Op maandag 23 november 2020 08:10 schreef borisz het volgende:
Hartelijk HaarlemWe vieren vandaag 775 stadsrechten.
Mezelf even aangemeld in die app. Misschien in de toekomst wel een keertje leuk/handig om er gebruik van te maken.quote:Op maandag 23 november 2020 12:38 schreef fespo het volgende:
waarom staan er opeens op elke hoek van de straat van die groene e-scooters.![]()
in Haarlem noord i.i.g.
en niet in een oplader.
ja grappig ga ik ook doen.quote:Op maandag 23 november 2020 15:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Mezelf even aangemeld in die app. Misschien in de toekomst wel een keertje leuk/handig om er gebruik van te maken.
Je kan dus op de app zien hoever elke scooter is opgeladen en hoveel kilometers je er nog mee kunt rijden.
Oh god, zijn die scooters hier nu ook. Als toerist in Valencia vond ik het prachtig, maar vervolgens rijdt heel het toeristische volk daar met 8 bier op met 30 over de promenade, ikzelf niet uitgezonderd. Nu zal er voorlopig weinig toerisme zijn.quote:Op maandag 23 november 2020 12:38 schreef fespo het volgende:
waarom staan er opeens op elke hoek van de straat van die groene e-scooters.![]()
in Haarlem noord i.i.g.
en niet in een oplader.
Ik zie je vraag nu pas, maar is dit iets?quote:Op maandag 28 december 2020 09:18 schreef UIO_AMS het volgende:
We willen een wandeling van max 6-7 km gaan maken in de buurt van Elswout. Heeft iemand nog een goede route daar?
We zijn al geweest. Rode route gelopen. Daarna naar Zandvoort gereden voor een zonsondergang op het strand.quote:Op donderdag 31 december 2020 22:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zie je vraag nu pas, maar is dit iets?
https://www.staatsbosbehe(...)elroute-elswout-rood
https://www.staatsbosbehe(...)lroute-elswout-blauw
Of ben je al geweest
(ze zijn wel veel korter)
Tsjaa...quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:46 schreef borisz het volgende:
Iets over de gemeentegrens maar goed. Ron Blaauw neemt De Uitkijk over het wordt een Gastrobar. De manier waarop... Afijn zie het bericht
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/DMF20210119_63955630
PDF tijdelijk op https://smallpdf.com/shar(...)are-document&rf=link
Artikel zit achter de betaalmuur, dus niet voor mij te lezen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:06 schreef Scjvb het volgende:
Hoewel voor sommigen Haarlemmers best een bittere pil in de strijd tegen het Corona virus, waaronder het voornamelijk afhouden van de Britse variant, hierbij een prachtig historisch samengaan bij het letterlijk inluiden van de avondklok komende zaterdag om 21.00 uur.
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/DMF20210122_87223406
[ afbeelding ]
Oké, welke Fok!ers waren daarbij?quote:In Haarlem zijn bij een feest zaterdagavond drie mensen aangehouden. Ook deelde de politie boetes uit voor het overtreden van de avondklok.
Volgens de politie had een groep van 30 jongeren, afkomstig uit het hele land, een woning gehuurd voor een silent disco met drank, drugs en lachgas. Buren klaagden over geluidsoverlast en toen agenten arriveerden probeerden zo'n vijftien jongeren via de achterzijde van het pand de woning te verlaten. Dat mislukte, want volgens de politie zijn uiteindelijk alle namen van de aanwezigen genoteerd.
Nja 30 man in zo’n klein huisje aan de drank, drugs en lachgas. Dan kan je muziek via koptelefoon hebben voor een silent disco maar zo heel silent zal het niet zijn geweest gok ikquote:Op zondag 14 maart 2021 12:34 schreef golfer het volgende:
Bron NOS:
[..]
Oké, welke Fok!ers waren daarbij?
En hoe kan een silent disco voor geluidsoverlast zorgen?
Precies voor mijn deur.quote:
Alsnog een streep door Haarlem Jazzzzzzzzzzzzzzzquote:Op maandag 12 juli 2021 18:26 schreef borisz het volgende:
Alsnog een streep door Haarlem Culinair.
Haarlem More en een beetje Jazz gaat vooralsnog wel door. Al is het dit keer niet gratis. Je moet wel een kaartje kopen.
Misset Horecaquote:Jozua Jaring (eigenaar) en Bas Averdijk (maitre sommelier) van het sterrenrestaurant Ratatouille in Haarlem starten samen Brasserie Bruis in het voormalige Petossi.
Jozua Jaring
Jaring was al in gesprek over een andere locatie toen zijn bevriende collega Bart van Berkel aangaf te willen stoppen met Petossi en een koper te zoeken. ‘Dat was even schakelen, maar een vriend help je natuurlijk altijd. We waren snel uit de voorwaarden en per 1 september gaan we bouwen aan Brasserie Bruis’, vertelt Jaring.
De naam ‘Bruis’ staat voor het bruisend concept dat Averdijk en Jaring ervan willen maken. ‘Denk daarbij aan de Klepel, Rijsel of Scheepskameel in Amsterdam, zoiets is er nog niet bij ons in Haarlem. Niet te moeilijk, gewoon lekkere gerechten a la carte met een mooie fles wijn erbij en natuurlijk starten met een glaasje bruisend.’
Averdijk en Jaring zijn allebei voor 50% eigenaar. Het restaurant zal zo’n 50 couverts hebben. Naar een deel van het personeel waaronder een chefkok wordt nog gezocht. Averdijk zal wel als een soort ‘vliegende keep’ een aantal avonden bij de nieuwe zaak (deels) gaan optreden, terwijl Jaring wel de sparringpartner voor de nieuwe chef zal zijn. Opening vanaf oktober.
Ben verder benieuwd hoe het Haarlem vergaat met de F1. We gaan het zienquote:(...) Half oktober willen Jaring en Averdijk hun brasserie openen. Deze week begint de bescheiden verbouwing van de zaak waarin restaurant Petossi tot 1 september zat. Jaring vindt het leuk om terug te zijn in de straat waar hij in 2013 Ratatouille opende. In 2015 verhuisde hij naar het Spaarne.
Met brasserie Bruis hebben de ondernemers een zaak voor ogen à la Scheepskameel en De Klepel in Amsterdam, met goed eten en goede wijn . ,,De prijs-kwaliteitverhouding van die zaken is heel erg goed.’’ Bruis is géén Ratatouille’’, stelt Jaring. ,,Mensen moeten geen sterniveau verwachten.’’ Averdijk: ,,Bij Ratatouille ga je een avondje uit, bij Bruis ga je een hapje eten.’’
(...)
Langs het Spaarne ter hoogte van het Teylersmuseum richting de 'Verfroller' zitten een aantal restaurants die ook aan bootjes dingen serveren.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:31 schreef pfefferkatze het volgende:
Morgen ga ik door Haarlem bootje varen met collega's, maar het is na werk dus op een gegeven moment gaan we honger krijgen![]()
Kunnen jullie plekjes bedenken waar je per boot iets kan halen (en eventueel meenemen op de boot).
Tot nu toe kan ik alleen een pizza of sushi bowl bedenken bij de Oerkap.
Dat is ook wel een goede, als ik daar langs fiets stikt het er tegenwoordig van de terrasjes inderdaad. Eerst had je alleen Spaarne66 dacht ik met een groot terras maar nu begint het bij Taverne de Waag tot Roast Chicken bar ongeveer.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Langs het Spaarne ter hoogte van het Teylersmuseum richting de 'Verfroller' zitten een aantal restaurants die ook aan bootjes dingen serveren.
Althans dat deden ze in het verleden.
De kip laat ik wel eens thuisbezorgen. Is lekkerquote:Op woensdag 8 september 2021 11:35 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede, als ik daar langs fiets stikt het er tegenwoordig van de terrasjes inderdaad. Eerst had je alleen Spaarne66 dacht ik met een groot terras maar nu begint het bij Taverne de Waag tot Roast Chicken bar ongeveer.
Witte kentekenplaten, je verwacht het niet....quote:Op donderdag 23 december 2021 13:38 schreef Scjvb het volgende:
Raar verhaal.
Frontaal geraakte auto stond in file stil op spoorwegovergang Bloemendaal. ’Ik hoorde de trein toeteren, remmen en toen een enorme klap’ https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20211223_42769127
https://www.nhnieuws.nl/n(...)l-twee-mensen-gewond
Kan het artikel uit het HD niet lezen, want achter een betaalmuur.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:38 schreef Scjvb het volgende:
Raar verhaal.
Frontaal geraakte auto stond in file stil op spoorwegovergang Bloemendaal. ’Ik hoorde de trein toeteren, remmen en toen een enorme klap’ https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20211223_42769127
https://www.nhnieuws.nl/n(...)l-twee-mensen-gewond
Mij lijkt het ook sterk. Dus dat laatste is erg waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Kan het artikel uit het HD niet lezen, want achter een betaalmuur.
Maar het lijkt mij sterk. Dat is een bewaakte spoorwegovergang waarvan de knipperlichten prima op tijd waarschuwen. Ik denk eerder dat het een lefgozertje was die nog snel even dacht voor de trein er overheen te gaan.
ik ben vrijdag nog langs het stadion gereden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:37 schreef borisz het volgende:
We zijn vandaag precies 12 jaar een #stadzonderclub
Wat gaan ze daar nou mee doen eigenlijk? Jaren naast gewoond.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:40 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik ben vrijdag nog langs het stadion gereden.
Ik heb werkelijk geen idee of ze er ooit nog wat mee gaan doen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat gaan ze daar nou mee doen eigenlijk? Jaren naast gewoond.
Ik kwam er laatst langs en er staat nu ‘tijdelijke’ bebouwing voor die middelbare school die er naast staat.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat gaan ze daar nou mee doen eigenlijk? Jaren naast gewoond.
Kan er alleen maar beter op worden volgens mij!quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:56 schreef pfefferkatze het volgende:
https://indebuurt.nl/haar(...)n-op-een-rij~138786/
Benieuwd
Wij slaan alles over dit jaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 23:09 schreef borisz het volgende:
Ben dit jaar niet geweest, maar wel weer blij dat er Haarlem Culinair was.
Aankomend weekend niet zo veel, daarna Haarlem More en een beetje Jazz en daarna de Foodtrucks.
Ik heb het wel gemist
quote:Op de plek van El Pincho openen Tommy Nelissen (28) en zijn vriendin Laurien David (24) binnenkort restaurant Dané. Wat Haarlem hier kan verwachten? ,,Leuke gerechten, voor iedereen toegankelijk. De basis is Frans, maar we spelen in op de trends van tegenwoordig’’, aldus Nelissen, die de zoon is van Ton Nelissen, eigenaar van het gerenommeerde restaurant Cheval Blanc in Heemstede.
Jammer, maar als Nelissen net zo gastvrij is als zijn vader in Heemstede dan komt het wel goed.quote:Op maandag 7 november 2022 15:12 schreef borisz het volgende:
El Pincho is verkocht
https://www.noordhollands(...)t&utm_medium=twitter
https://www.facebook.com/(...)7QjfWsYG6NuPRjnphNkl
*snif* Heerlijke tapas daar.
4 jaar oude foto.quote:Op zondag 9 april 2023 16:19 schreef wuuht het volgende:
Welke idioot moet er zonodig een gigantische Amsterdamse vlag hebben wapperen op dat punt bij de Brouwerskolk waar je vanaf de Korte Zijlweg de Elswoutslaan in kan![]()
![]()
![]()
https://maps.app.goo.gl/w3mJEJWjnhomB2cp6
Rob Slewe, gemeente raadslidquote:Op zondag 9 april 2023 16:19 schreef wuuht het volgende:
Welke idioot moet er zonodig een gigantische Amsterdamse vlag hebben wapperen op dat punt bij de Brouwerskolk waar je vanaf de Korte Zijlweg de Elswoutslaan in kan![]()
![]()
![]()
https://maps.app.goo.gl/w3mJEJWjnhomB2cp6
quote:
https://thegamebox.nl/locaties-contact/game-box-haarlemquote:Op woensdag 12 april 2023 10:57 schreef Homey het volgende:
Over een paar weken opent een arcadehal om de hoek bij Intersport.
Is het tegenwoordig niet eens meer mogelijk om in Schalkwijk een huurwoning te vinden?quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:55 schreef Koettie het volgende:
Mission Impossible maar toch maar een poging hier. Ben op zoek naar een huurwoning in Haarlem. Appartementje/studio, liefst in Oost. Als iemand nog wat weet..
Nou, als je iets vindt let me know! Pas week actief aan t zoeken maar moed zakt me al in de schoenen tbf. (Begin) Schalkwijk zou ik prima vinden.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:40 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Is het tegenwoordig niet eens meer mogelijk om in Schalkwijk een huurwoning te vinden?
Leuk programmaatje voor geïnteresseerden:quote:8 juni 2024, 08.39 uur · Aangepast 8 juni 2024, 11.15 uur · Door: Geja Sikma
Na lang te zijn verwaarloosd, gaat het goed met de molens in de Haarlemse regio. Dat is voor een belangrijk deel te danken aan de vrijwilligers van de Stichting Molens Zuid-Kennemerland (SMZK). De stichting, die deze maand haar veertigjarig bestaan viert, houdt de monumentale bouwwerken draaiende.
Behalve met de zorg voor de molens zelf, is de SMZK druk met de aanwas van jonge molenaars. Dat is hard nodig, want het bestand vergrijst in hoog tempo. In de meeste molens zie je nieuwe gezichten het werk van oude molenaars overnemen. In een driedelige serie besteedt NH aandacht aan de verversing van het molenaarskorps.
In de derde en laatste aflevering: De Adriaan in het centrum van Haarlem. Deze molen brandde in 1932 af, maar werd met financiële steun van veel Haarlemmers zeventig jaar later weer opgebouwd.
De Adriaan is nu een museummolen en bepaalt voor een groot deel het aanzicht van de stad. Met duizenden bezoekers per jaar is veiligheid hier heel belangrijk. Molenaar Barbara Tanner zwaait hier de scepter.
https://www.haarlemsdagbl(...)mee-op/15491404.htmlquote:Vegan restaurant Mama Gaia in Haarlem sluit eind juli de deuren. Dat heeft eigenaar Merijn Everaarts bekendgemaakt op Instagram. Volgens de ondernemer is een gezonde bedrijfsvoering door de hoge kosten en de overspannen arbeidsmarkt niet mogelijk.
Mama Gaia begon drieënhalf half jaar geleden in de Gonnetstraat, op de benedenverdieping van een monumentaal kantoorpand, met een terras pal onder het spoor, vlakbij station Haarlem. Door corona beleefde het restaurant in 2020 een moeilijke start, maar nadat de pandemie was bedwongen begon het te draaien als een tierelier. Volgens Everaarts kwamen er 18.000 gasten per jaar ontbijten, lunchen of dineren bij Mama Gaia.
Hoge rapportcijfers
Zowel bij de gasten als beroepsrecensenten scoorde het restaurant hoge waarderingscijfers. Bovendien werd het in 2022 uitgeroepen tot beste vegan restaurant van Nederland en ontving het de daarbij behorende Vegan Award. ,,Geweldige successen en een enorme prestatie van ons toegewijde team’’, aldus Everaarts op Instagram.
En toch laat hij weten het restaurant eind juli te sluiten. De hoge kosten en de moeilijke arbeidsmarkt - personeel is duur én lastig te vinden - is het volgens hem niet langer verantwoord met Mama Gaia door te gaan. In zijn boodschap spreekt de eigenaar zijn waardering uit over alle personeelsleden die het restaurant de afgelopen jaren hebben gemaakt tot wat het nu nog een week of drie is en bedankt hij alle gasten.
Mijn ervaring is dat je nu toch echt wel een beetje moet willen aansluiten om echt nog wat sfeer op te halen.quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:36 schreef fespo het volgende:
is Haarlem Culinair vanavond (zondag) nog leuk?
het feestje was wel tot 22.00+ uur.quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:55 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je nu toch echt wel een beetje moet willen aansluiten om echt nog wat sfeer op te halen.
Wel de 30e editie en dus aangekondigd dat er wat speciaals van gemaakt zou worden.
Mocht je gaan, nog veel plezier: anders toch eens in de agenda voor het aankomend jaar.
Daarom dit jaar helemaal overgeslagen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:06 schreef fespo het volgende:
het feestje was wel tot 22.00+ uur.
maar zag alleen maar dronken kak, ben snel naar een terrasje gegaan.
https://proefparkhaarlem.nl/quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:06 schreef fespo het volgende:
[..]
het feestje was wel tot 22.00+ uur.
maar zag alleen maar dronken kak, ben snel naar een terrasje gegaan.
quote:30-09-24, 13:44 | update: 30-09-24, 14:03Met uiterste precisie worden balans en balanskist weer in de hameipoort gehangen. © Foto Richard Stekelenburg
Haarlem - Na bijna tien maanden afwezigheid is de Gravestenenbrug over het Spaarne terug in Haarlem. Maandagochtend werd begonnen met het inhijsen van de herstelde brugdelen.
Begin december vorig jaar werd de opvallendste ophaalbrug van Haarlem ontmanteld om te worden overgebracht naar Amsterdam voor restauratie. Aanvankelijk werd gedacht aan een klus van vier maanden, waarbij ook de kadedelen bij de brug zouden worden opgeknapt. Maar door diverse omstandigheden liep dat nogal uit.Passen en meten om alles weer op zijn plek te krijgen. © Foto Richard Stekelenburg
Zo bleek de brug in veel slechtere staat dan was voorzien, zaten wettelijke regels rondom flora en fauna de werkzaamheden aan de kade in de weg, en bleken diverse onderdelen niet direct beschikbaar.
Dat de brug deze week weer terug is, betekent niet dat hij ook al gebruikt kan worden. Het streven is de Gravenstenenbrug in elk geval voor de intocht van Sinterklaas weer helemaal in bedrijf te hebben.lBalans en balanskist worden weer in de hameipoort gehangen. © Foto Richard Stekelenburg
Nu vond ik 2,3 km verder ook niet heel verquote:Yes, Loetje komt naar Haarlem! Medio december openen we een gloednieuw restaurant aan de Riviervismarkt. Dat betekent dat vanaf deze winter ook biefstukliefhebbers in Haarlem niet meer ver hoeven te reizen voor hun favoriete biefstuk met jus en witbrood.
De plek waar het allemaal begonquote:De winkel van FrietHoes in Haarlem gaat sluiten.
Na bijna 15 jaar gaan we de plek waar Joost Hoes ooit begon verlaten. Dit is niet het einde maar het begin van een nieuw tijdperk. Op steeds meer plekken in Nederland en daarbuiten is FrietHoes verkrijgbaar: In de Horeca, in de supermarkt en op evenementen. FrietHoes gaat zich vanaf nu nog meer daarop richten. Iedereen aan de echt verse friet! 🍟🍟
⏰De winkel is geopend t/m zondag 27 oktober 20:00. Op 24 & 25 oktober is de winkel tot 17:00 open vanwege een besloten event.
Er komt een nieuwe eigenaar en deze zal de plek als snackbar “Friet Station” doorzetten. Wij wensen Hani en Eman heel veel succes. Kom dus gauw nog eens langs!
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:37 schreef borisz het volgende:
Zelfs Mona Keijzer komt Schalkwijk bewonderen
https://nos.nl/regio/noor(...)e-plek-van-nederland
Van
Bekijk deze YouTube-video
is steeds minder over.
Reden waarom wij niet gegaan zijn.quote:Op zondag 15 juni 2025 20:43 schreef borisz het volgende:
Was buurten bij het Houtfestival. Ik hou er wel van. Kleinschalig. Geen hekken. Alleen al 40 jaar hetzelfde. Dat is zowel positief als negatief te benaderen. Incluis die achterban. Alleen dit jaar een afgeschaalde editie.
Geen EK of WK. Mooi weer en volle bak. Alleen de afschaling qua eten en slechts één bar met vier rijen was nu net te weinig. Te lange rijen bij het bier.
Bijprogramma nog altijd hetzelfde. Capoeria, Drakendans enz. Prima.
Alleen qua artiesten geen verdwaalde artiest uit midden Azië of midden Afrika.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |