Het heeft al flinke sportieve gevolgen. Ze hebben de eerste 2 wedstrijden gemist en als ze straks van alles in moeten halen zit hun halve basisteam in de ziekenboeg.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
of het in dit geval wat voorstelt hangt van het ziektebeeld af
Volgens mij WIL niemand dat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:56 schreef mir1986 het volgende:
Waarom wordt er niet gekeken naar het aantal doden? Zie dan bovenstaande grafiek... Ik begrijp niks van de posters die weer een tweede lockdown willen.
Denk het niet, het blijft alleen maar stijgen...quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef HPoi het volgende:
Fipo
Volgende week dan maar weer een daling aub?
Als ze ervoor zorgen dat je bij klachten sneller getest kan worden en sneller de uitslag hebt, verwacht ik dat dat aantal flink zal afnemen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Hierbij kan ik me echt voorstellen dat jullie soms gefrustreerd zijn van erg hoge besmettingengevallen de laatste dagen. Maar wat @:Elan ook zegt over lokale maatregelen vind ik nog niet echt effectief genoeg om het virus goed te bestrijden. Reken maar op dat wij komende maanden nog veel te horen krijgen van Rutte en de Jonge over wat ze ook voor nieuwe maatregelen zullen komen. Een nieuwe "intelligente" lockdown is zeker echt niet meer uitgesloten zodat als er komende weken nog een forse stijging van besmettingen blijven komen, dagelijks.
Uit gedragsonderzoek van het RIVM blijkt 90% van alle Nederlanders met klachten toch naar werk, op bezoek gaan bij iemand anders of boodschappen te doen in een supermarkt, erg zorgwekkend!
Een van de nieuwste mogelijkheden die ingesteld zijn, zijn de lokale verscherpingen. Daar zal dus sneller gebruik van gemaakt gaan worden dan nieuwe strengere landelijke maatregelen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Hierbij kan ik me echt voorstellen dat jullie soms gefrustreerd zijn van erg hoge besmettingengevallen de laatste dagen. Maar wat @:Elan ook zegt over lokale maatregelen vind ik nog niet echt effectief genoeg om het virus goed te bestrijden. Reken maar op dat wij komende maanden nog veel te horen krijgen van Rutte en de Jonge over wat ze ook voor nieuwe maatregelen zullen komen. Een nieuwe "intelligente" lockdown is zeker echt niet meer uitgesloten zodat als er komende weken nog een forse stijging van besmettingen blijven komen, dagelijks.
Uit gedragsonderzoek van het RIVM blijkt 90% van alle Nederlanders met klachten toch naar werk, op bezoek gaan bij iemand anders of boodschappen te doen in een supermarkt, erg zorgwekkend!
Blijf altijd een probleem voor GGD.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als ze ervoor zorgen dat je bij klachten sneller getest kan worden en sneller de uitslag hebt, verwacht ik dat dat aantal flink zal afnemen.
Ik ken ook bijna niemand meer die zich niet heeft laten testen afgelopen maand. Het nw. normaal: Elke 2 weken je laten testen voor een snottebel.......quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk het niet, het blijft alleen maar stijgen...
Vanochtend nog gekeken. Als ik nu wil testen moet ik 70km enkele reis rijden. En dat pas overmorgen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als ze ervoor zorgen dat je bij klachten sneller getest kan worden en sneller de uitslag hebt, verwacht ik dat dat aantal flink zal afnemen.
Kan ook, maar ik betwijfel of wel effectief genoeg is om besmettingen in plaatselijke gebied goed te bestrijden is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een van de nieuwste mogelijkheden die ingesteld zijn, zijn de lokale verscherpingen. Daar zal dus sneller gebruik van gemaakt gaan worden dan nieuwe strengere landelijke maatregelen.
Die halen dus niks uit als je met BOA's zit die weigeren om te handhaven.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een van de nieuwste mogelijkheden die ingesteld zijn, zijn de lokale verscherpingen. Daar zal dus sneller gebruik van gemaakt gaan worden dan nieuwe strengere landelijke maatregelen.
Voorlopig wel ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Multatilu het volgende:
Eigenlijk is het toch alleen maar positief dat het aantal besmettingen stijgt n het aantal ziekenhuisopnames klein blijft?
Het advies om meerdere postcodes in te voeren bestaat al een tijdje. Dan heb je vaak een teststraat dichter bij jou in de buurt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vanochtend nog gekeken. Als ik nu wil testen moet ik 70km enkele reis rijden. En dat pas overmorgen.
Ik snap dat veel mensen dat met milde klachten niet doen.
Precies wat ik hiermee bedoel! De BOA's hebben echt druk gehad afgelopen zomer waar ze ook anderen ook te weten beboeten voor corona-overtredingen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die halen dus niks uit als je met BOA's zit die weigeren om te handhaven.
quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het advies om meerdere postcodes in te voeren bestaat al een tijdje. Dan heb je vaak een teststraat dichter bij jou in de buurt.
Nee, dat is niet voorlopig goed nieuws. Dat is gewoon altijd goed nieuws.quote:
Gerichter testen? Er is opgeroepen om je niet meer te laten testen als je geen klachten hebt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik zou het interessanter vinden waarom er ineens z'n verdubbeling is. We zijn niet ineens echt dubbel zoveel gaan testen.
(25% meer ongeveer)
Dat klopt. Die tool om een testafspraak te maken bevat een hoop fouten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? De laatste keer dat ik ging testen (3 weken terug) kreeg ik gewoon 3 opties. Nu maar 1.
Zou toch raar zijn als ik met mijn eigen postcode niet de dichtstbijzijndste krijg. Dan gaat er iets niet lekker.
In de ziekenhuizen is er (nog) niks aan de hand vooralsnog, dus lokale maatregelen kunnen toch prima volstaan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:55 schreef Ven1972 het volgende:
Prima, in dat opzicht (nog) steeds alleen maar goed nieuws. Al is een vertraging tov nieuwe besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames wel reel. Gemiddeld duurt het anderhalve week voor iemand zo ziek is dat hij moet worden opgenomen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:05 schreef _serial_ het volgende:
Het aantal COVID-patinten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 30. Dat is 1 patint minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 632 non-COVID-patinten op de IC, 80 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 662, 79 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 116, 7 meer dan gisteren.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Cordinatiecentrum Patinten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID-patinten is in de afgelopen dagen zeer licht gestegen. Dit is momenteel geen enkele reden tot zorg, de aantallen blijven laag.’
[ afbeelding ]
Die vertraging hebben we ook in augustus niet gezien. Sinds het hoogtepunt dit voorjaar blijft het aantal coronapatinten in ziekenhuizen onverminderd laag.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima, in dat opzicht (nog) steeds alleen maar goed nieuws. Al is een vertraging tov nieuwe besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames wel reel. Gemiddeld duurt het anderhalve week voor iemand zo ziek is dat hij moet worden opgenomen.
Nuance is hier niet gewenst.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Multatilu het volgende:
Eigenlijk is het toch alleen maar positief dat het aantal besmettingen stijgt n het aantal ziekenhuisopnames klein blijft?
Ik ben vooral heel benieuwd hoe lang dat zo blijft. Als we in half oktober nog in dezelfde situatie zitten, dan begint het draagvlak voor een hoop maatregelen toch wel aardig weg te eroderen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die vertraging hebben we ook in augustus niet gezien. Sinds het hoogtepunt dit voorjaar blijft het aantal coronapatinten in ziekenhuizen onverminderd laag.
dit bedoel ik inderdaad.. Hoeveel mensen er wel niet gezegd hebben: kijk maar over twee weken, dan lopen de ziekenhuisopnames de spuigaten uit! Let maar op!!quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die vertraging hebben we ook in augustus niet gezien. Sinds het hoogtepunt dit voorjaar blijft het aantal coronapatinten in ziekenhuizen onverminderd laag.
Wel degelijk hoor. Toen het aantal positief geteste mensen allang weer terugliep was er in de ziekenhuizen nog sprake van een toename.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:09 schreef 4-elements het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)esmettingen-week-35/quote:Wel zijn er 84 patinten met het virus opgenomen in het ziekenhuis, dat zijn er 34 meer dan vorige week. Het aantal personen dat is gestorven aan het coronavirus is verdubbeld van 16 naar 32.
Volgens mij bijna elk land wel. In Europa althans.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:17 schreef 4-elements het volgende:
Hebben andere Europese landen eigenlijk vergelijkbare statistieken? Dus flinke stijging van aantal besmettingen, maar nauwelijks van het aantal ziekenhuisopnames/ic-opnames?
UK +3000, maar ook weinig nieuwe ziekenhuisopmames. Daar zijn ze alweer meer in paniek dan wij hier met met bijna 1000.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Volgens mij bijna elk land wel. In Europa althans.
Ik las onlangs dat het aantal besmettingen al een paar weken aan het stijgen was in Duitsland, maar dat de ziekenhuizen juist een record laagte bereikten. En dat las ik over meerdere landen, dus het lijkt een patroon binnen Europa. Geen idee hoe het buiten Europa gaat. Lees nog maar weinig over ziekenhuizen die het massaal niet meer aan kunnen binnen Europa.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:17 schreef 4-elements het volgende:
Hebben andere Europese landen eigenlijk vergelijkbare statistieken? Dus flinke stijging van aantal besmettingen, maar nauwelijks van het aantal ziekenhuisopnames/ic-opnames?
3000 op 67 miljoen inwoners terwijl wij 1000 hebben op 17 miljoen inwoners. Hmm.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
UK +3000, maar ook weinig nieuwe ziekenhuisopmames. Daar zijn ze alweer meer in paniek dan wij hier met met bijna 1000.
https://amp-theguardian-c(...)ising-uk-second-wave
Dit zet je eigenlijk toch wel aan het denken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
UK +3000, maar ook weinig nieuwe ziekenhuisopmames. Daar zijn ze alweer meer in paniek dan wij hier met met bijna 1000.
Het gaat dan ook niet om "aantal besmettingen", maar om "aantal bevestigde gevallen".quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik las onlangs dat het aantal besmettingen al een paar weken aan het stijgen was in Duitsland, maar dat de ziekenhuizen juist een record laagte bereikten. En dat las ik over meerdere landen, dus het lijkt een patroon binnen Europa. Geen idee hoe het buiten Europa gaat. Lees nog maar weinig over ziekenhuizen die het massaal niet meer aan kunnen binnen Europa.
Duitsland 1500 op 83 miljoen, en een veel adequater testbeleid en zorgstelsel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:23 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
3000 op 67 miljoen inwoners terwijl wij 1000 hebben op 17 miljoen inwoners. Hmm.
Die paniek baseer je op een opinie-stuk in The Guardian, of op meer?quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een gigantisch verschil.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:23 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
3000 op 67 miljoen inwoners terwijl wij 1000 hebben op 17 miljoen inwoners. Hmm.
Absoluut waar amper 15.000 toen de IC's vol lagen. Je werd alleen getest als je dood en doodziek was, niet (letterlijk) voor elk kuchje zoals men nu graag ziet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om "aantal besmettingen", maar om "aantal bevestigde gevallen".In de tijd dat de IC's vol lagen werd er nauwelijks getest, maar lag het aantal besmettingen veel hoger dan nu.
Neuh, ze willen daar alweer minder mensen weer toestaan in o.a. de horeca en nog strenger mondkapjesbeleid..quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die paniek baseer je op een opinie-stuk in The Guardian, of op meer?
Scholen zijn drie - twee weken weer begonnen, amateursporten ook en het is drukker in het OV.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik zou het interessanter vinden waarom er ineens z'n verdubbeling is. We zijn niet ineens echt dubbel zoveel gaan testen.
(25% meer ongeveer)
Ik had het dan ook over bevestigde gevallen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:25 schreef Viv het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om "aantal besmettingen", maar om "aantal bevestigde gevallen".In de tijd dat de IC's vol lagen werd er nauwelijks getest, maar lag het aantal besmettingen veel hoger dan nu.
That will teach em.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Neuh, ze willen daar alweer minder mensen weer toestaan in o.a. de horeca en nog strenger mondkapjesbeleid..
Help geen klote.quote:
Het is niet zo dat de thuissituatie bij bron- en contactonderzoek de default is als je verder niets zegt. Dan wordt het onder "niet bekend" gezet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:34 schreef Gia het volgende:
Meeste besmettingen in de thuissituatie. Waarop baseren ze dat? Zijn die mensen nergens anders geweest, of verzwijgen ze dat mogelijk? Als in 'als iedereen zegt in de kroeg te zijn geweest, worden die weer gesloten'.
Van de kleine groep mensen waar de oorzaak bekend is is dat vaak een huisgenoot. Merendeel dat het buitenshuis heeft opgelopen valt dat niet met zekerheid te zeggen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:34 schreef Gia het volgende:
Meeste besmettingen in de thuissituatie. Waarop baseren ze dat? Zijn die mensen nergens anders geweest, of verzwijgen ze dat mogelijk? Als in 'als iedereen zegt in de kroeg te zijn geweest, worden die weer gesloten'.
Typisch dat iedereen deze post voor het gemak weer even negeerde.....quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:02 schreef xFriendx het volgende:
Zag net Op1 even terug met 3 coronapatienten. Weet het percentage niet, denk dat het erg laag ligt, maar meisje van 14 en 2 mensen van 27 die na 5 meter lopen kwartier rust nodig hebben en daar al 20 weken last van hebben. Dat lijkt mij wel echt zwaar kl*te![]()
Er zijn natuurlijk veel meer voorbeelden van jongeren die geen tot weinig klachten hebben en daarna vrolijk alles wel weer kunnen doen als vanouds, maar je zal maar net wel de klos zijn zoals deze mensen.
Zucht. Het is klote maar het blijven uitzonderingen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Typisch dat iedereen deze post voor het gemak weer even negeerde.....
Dit soort verhalen heb ik dus ook vaker gezien en ook persoonlijk in eigen omgeving van iemand.
Nee, ze zijn er niet aan dood gegaan en hebben niet op de IC gelegen.... maar om als jong (voorheen) gezond mens opeens niet eens meer een trap op te kunnen lopen zonder een kwartier te moeten bijkomen, wat voor leven heb je dan nog![]()
![]()
En ja, dan gaan mensen weer zeggen "dit zijn uitzonderingen" maar toch komt dit vaker voor dan je denkt, en inderdaad.... die "loterij" - want dat lijkt het echt te zijn - wil je gewoon niet trekken. Dus men zou weldegelijk op z'n hoede moeten blijven vind ik.
Dan nog, iedereen komt thuis, iemand thuis moet het elders opgelopen zijn. Pas als er meerdere personen in een huishouden besmet zijn, zou je kunnen concluderen dat die het thuis opgelopen hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
Het is niet zo dat de thuissituatie bij bron- en contactonderzoek de default is als je verder niets zegt. Dan wordt het onder "niet bekend" gezet.
Bedankt voor je dooddoener.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:41 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zucht. Het is klote maar het blijven uitzonderingen.
Dat is dus ook exact hoe het juist gaat. 1 iemand raakt buiten besmet, heeft nog geen klachten en steekt de rest thuis aan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan nog, iedereen komt thuis, iemand thuis moet het elders opgelopen zijn. Pas als er meerdere personen in een huishouden besmet zijn, zou je kunnen concluderen dat die het thuis opgelopen hebben.
Ze baseren dat op de gevallen waarbij de bron herleidbaar was. Eigenlijk moeten ze dus zeggen: van de gevallen waarbij de bron herleidbaar was (wat circa 30% van het totaal is), hebben de meeste besmettingen in de thuissituatie plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:34 schreef Gia het volgende:
Definieer uitzondering, 1 op de 10 die langdurige klachten blijft houden is nog steeds behoorlijk fors. Vooral omdat je nog niet weet wanneer en of die klachten berhaupt verdwijnen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:41 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zucht. Het is klote maar het blijven uitzonderingen.
Ben wel benieuwd welk percentage deze restklachten heeft en of ze permanent zijn. Daar is nog geen duidelijkheid over.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Typisch dat iedereen deze post voor het gemak weer even negeerde.....
Dit soort verhalen heb ik dus ook vaker gezien en ook persoonlijk in eigen omgeving van iemand.
Nee, ze zijn er niet aan dood gegaan en hebben niet op de IC gelegen.... maar om als jong (voorheen) gezond mens opeens niet eens meer een trap op te kunnen lopen zonder een kwartier te moeten bijkomen, wat voor leven heb je dan nog![]()
![]()
En ja, dan gaan mensen weer zeggen "dit zijn uitzonderingen" maar toch komt dit vaker voor dan je denkt, en inderdaad.... die "loterij" - want dat lijkt het echt te zijn - wil je gewoon niet trekken. Dus men zou weldegelijk op z'n hoede moeten blijven vind ik.
Hoe kom je bij die 1 op de 10?quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Definieer uitzondering, 1 op de 10 die langdurige klachten blijft houden is nog steeds behoorlijk fors. Vooral omdat je nog niet weet wanneer en of die klachten berhaupt verdwijnen.
Ik denk dat je daar nu, net een half jaar na het begin van de pandemie, ook nog weinig over kan zeggen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd welk percentage deze restklachten heeft en of ze permanent zijn. Daar is nog geen duidelijkheid over.
Dat was geen bewering maar stelling. Heb geen idee hoe hoog dat percentage ligt, het is voor zover mij bekend ook nog amper onderzocht. Je hoort en leest het in elk geval best vaak. Wat als tienduizenden mensen straks permanente lichamelijke schade blijken te hebben opgelopen?quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die 1 op de 10?
Getal is sowieso hoger aangezien er ook heel veel mensen zijn die geen klachten vertonen.
Dat horen en lezen komt voornamelijk door de media die het zo paniekerig brengt. Sensatie = clicks he.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was geen bewering maar stelling. Heb geen idee hoe hoog dat percentage ligt, het is voor zover mij bekend ook nog amper onderzocht. Je hoort en leest het in elk geval best vaak. Wat als tienduizenden mensen straks permanente lichamelijke schade blijken te hebben opgelopen?
Als je na een half jaar nog klachten hebt gaat het dan ooit nog helemaal over?quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar nu, net een half jaar na het begin van de pandemie, ook nog weinig over kan zeggen.
Die fetisj voor mondkapjes ook. In Spanje ook overal die dingen en dan lekker met z'n allen in een club gaan staan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Help geen klote.
Je kan ook gewoon niets doen en wachten tot het overwaait. Kijk allern maar naar onze compleet hysterische zuiderburen met hun noodtoestanden.
Amper resultaat.
Ja daar moet je doorheen prikken maar toch lijkt het me belangrijk om te onderzoeken. Er zijn ook duizenden mensen met chronische klachten door q-koorts in Nederland. Dat trekt vanwege het specifieke karakter van de klachten best een zware leer op zowel hun persoonlijk leven als de (lokale) zorgverlening.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:49 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dat horen en lezen komt voornamelijk door de media die het zo paniekerig brengt. Sensatie = clicks he.
Dit dus. Daar lijkt iedereen even aan voorbij te gaan. We blijven maar massaal roepen dat de IC's praktisch leeg zijn dus "er is niks aan de hand! weg met al die maatregelen" < even gechargeerd hequote:Op dinsdag 8 september 2020 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was geen bewering maar stelling. Heb geen idee hoe hoog dat percentage ligt, het is voor zover mij bekend ook nog amper onderzocht. Je hoort en leest het in elk geval best vaak. Wat als tienduizenden mensen straks permanente lichamelijke schade blijken te hebben opgelopen?
Dan heb je 0 kwaliteit van leven. Ik zou er zwaar sucidaal van worden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit dus. Daar lijkt iedereen even aan voorbij te gaan. We blijven maar massaal roepen dat de IC's praktisch leeg zijn dus "er is niks aan de hand! weg met al die maatregelen" < even gechargeerd he
Maar die eventueel duizenden ex-besmette jonge mensen van onder de 40 die straks misschien wel deels arbeidsongeschikt raken door aanhoudende Covid klachten, dat kan ook nog flinke gevolgen gaan geven. Niet puur op financieel vlak, maar ook emotioneel voor die mensen zelf. Hoe fucked up moet het wel niet zijn om al een half jaar geen conditie meer te hebben? Niet eens ff een ommetje te kunnen maken zonder buiten adem te raken? En dan ben je onder de 40. Zwaar deprimerend lijkt me dat hoor
Nog buiten het persoonlijk drama zit er ook een potentieel gigantisch kostenplaatje aan als mensen (deels) arbeidsongeschikt zouden worden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit dus. Daar lijkt iedereen even aan voorbij te gaan. We blijven maar massaal roepen dat de IC's praktisch leeg zijn dus "er is niks aan de hand! weg met al die maatregelen" < even gechargeerd he
Maar die eventueel duizenden ex-besmette jonge mensen van onder de 40 die straks misschien wel deels arbeidsongeschikt raken door aanhoudende Covid klachten, dat kan ook nog flinke gevolgen gaan geven. Niet puur op financieel vlak, maar ook emotioneel voor die mensen zelf. Hoe fucked up moet het wel niet zijn om al een half jaar geen conditie meer te hebben? Niet eens ff een ommetje te kunnen maken zonder buiten adem te raken? En dan ben je onder de 40. Zwaar deprimerend lijkt me dat hoor
Je kan het een dooddoener noemen, maar de ''het blijven uitzonderingen'' uitspraak is zo gek nog niet. Het is ook niet gek dat er mensen zijn zoals jij die zich wel zorgen maken, want er zijn inderdaad verhalen te vinden.quote:
True. Hier kan ik weinig tegenin brengen. Je had eigenlijk gewoon gelijk met deze veel beter onderbouwde reactie moeten komenquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan het een dooddoener noemen, maar de ''het blijven uitzonderingen'' uitspraak is zo gek nog niet. Het is ook niet gek dat er mensen zijn zoals jij die zich wel zorgen maken, want er zijn inderdaad verhalen te vinden.
Er is gewoon te weinig informatie. We zijn maanden verder, maar er is nog steeds geen onderzoek gedaan naar de cijfers van mensen die langdurig geraakt worden. Er word in dit topic regelmatig gewezen op die groep die geraakt word, maar harde cijfers zijn er niet. Het kan dus prima gaan om een uitzondering; ook al vind jij dat dan meteen een dooddoener.
Ik denk dat ik je niet hoef uit te leggen dat negatieve verhalen veel makkelijker rondgaan dan de positieve verhalen. Veel mensen hebben niet eens door dat ze ziek zijn. Of die zijn na een paar dagen weer de oude. Voor bepaalde mensen is het gewoon net een griepje (waarmee ik niet wil zeggen dat Corona maar een griepje is - enkel dat het voor veel mensen amper te onderscheiden is).
Natuurlijk is het enorm rot als je getroffen word. Zo is het ook kut als op andere nare manieren de ''loterij wint''. Natuurlijk win je die loterij niet graag.
Nou wil ik de boel niet direct bagatelliseren hoor, maar Facebook zit doorgaans vol met Tante Beppies die een slechte conditie verwarren met een chronische ziekte.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:05 schreef Elan het volgende:
Er is een Facebook groep voor mensen met chronische Coronaklachten die telt al meer dan 15k mensen .
Het is toch maar facebook?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:05 schreef Elan het volgende:
Er is een Facebook groep voor mensen met chronische Coronaklachten die telt al meer dan 15k mensen .
Prima om oog voor te hebben en rekening mee te houden, maar hier zitten wel heel veel losse aannames in. Zolang het bij anekdotisch bewijs blijft of door mensen zelf in het leven geroepen Facebook-groepen is er te weinig reden om dit mee te nemen bij beleidskeuzes. En nogmaals, dit komt bij alle virussen voor. Echter niemand die dat ooit wat interesseerde, dan had je gewoon pech gehad.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
zelfs bij 5 a 10.000 besmettingen zijn het volgens hun nog prima cijfers "zolang de opnames maar laag blijven"
helaas kijkt de overheid alleen naar besmettingen en gaan er dan gewoon extra maatregelen komen en daarna zijn er weer een paar boos
Heb ook liever een deugdelijk onderzoek, maar aangezien dat ontbreekt is het wellicht een indicatie.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:09 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Het is toch maar facebook?
Bron?quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Definieer uitzondering, 1 op de 10 die langdurige klachten blijft houden is nog steeds behoorlijk fors. Vooral omdat je nog niet weet wanneer en of die klachten berhaupt verdwijnen.
Het is slechter weer dus men zit meer/weer binnen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Scholen zijn drie - twee weken weer begonnen, amateursporten ook en het is drukker in het OV.
er staat geen wacht maar.....en als je goed leest gaan er pas nieuwe maatregelen komen als de besmettingen echt flink oplopen ( het woordje: dan )quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:12 schreef Noek het volgende:
[..]Ah, daar is de "wacht maar."
Maar boeiend, we gaan de extra maatregelen wel zien.
En welke gaan dat zijn, denk je?
Sowieso is het onderwijs als eerste boos maar dat maakt geen kont uit want dat zijn ze toch al maar je gaat het vast op de horeca ofzo gooien.
76% van de leeftijdsgroep 65-75 zit op social media.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb ook liever een deugdelijk onderzoek, maar aangezien dat ontbreekt is het wellicht een indicatie.
Zeker voor een virus wat zogenaamd alleen 65+ treft waarvan het niet aannemelijk is dat ze nog in grote getale op social media rondhangen.
Van die 89 zijn er al minimaal 46 ontslagen, ja. De meeste coronapatinten in het ziekenhuis zijn ook redelijk snel weer weg.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:29 schreef Multatilu het volgende:
Wie kan me dit uitleggen:
Van nu.nl
Dat is volgens Timen ook te zien aan de cijfers van het aantal ziekenhuisopnames. De GGD's registreerden een daling in het aantal coronapatinten in het ziekenhuis van 57 vorige week naar 43 deze week. Er hebben dus meer mensen het ziekenhuis verlaten dan erbij zijn gekomen. Maar het aantal nieuwe ziekenhuisopnames nam de afgelopen week wel toe: van 65 vorige week naar 89 deze week.
89 nieuwe opnames, maar er liggen 43 mensen in het ziekenhuis. Betekent dit dat van die 89 er al 46 weer zijn ontslagen? Ik krijg m'n hoofd er niet om zoals ze in de USA zeggen...
Niet?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb ook liever een deugdelijk onderzoek, maar aangezien dat ontbreekt is het wellicht een indicatie.
Zeker voor een virus wat zogenaamd alleen 65+ treft waarvan het niet aannemelijk is dat ze nog in grote getale op social media rondhangen.
Verdraai niks.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er staat geen wacht maar.....en als je goed leest gaan er pas nieuwe maatregelen komen als de besmettingen echt flink oplopen ( het woordje: dan )
net zoals hooibaal niet heeft gezegd dat ze lijkenzakken gaan stapelen, je verdraaid een hoop.
En voor wie zich afvraagt, wie is die Reusken?quote:De betrouwbaarheid van de sneltests blijft voorlopig nog een probleem, zegt Reusken. De sensitiviteit is meestal heel laag en komt vaak niet boven de 50 procent uit. Sommige fabrikanten - zoals Roche - claimen een sensitiviteit van 96 procent, maar dat moet volgens Reusken eerst nog onafhankelijk uitgezocht worden.
"Fabrikanten testen vaak vooral onder ernstig zieke mensen met duidelijke symptomen. Dat zal gunstig uitpakken voor de sensitiviteits-percentages", zegt Reusken.
quote:Reusken, viroloog bij het RIVM en onder meer betrokken bij testbeleid, testcapaciteit en testinnovatie, schrijft mee aan de WHO-richtlijn.
Omdat ze Whatsapp ook tot Social media rekenen ja. Maar 39% van die groep zit ook op Facebook.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
76% van de leeftijdsgroep 65-75 zit op social media.
https://www.ad.nl/binnenl(...)naar-insta~a88de2b1/
COR / Versoepeling na 28 april???quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er staat geen wacht maar.....en als je goed leest gaan er pas nieuwe maatregelen komen als de besmettingen echt flink oplopen ( het woordje: dan )
net zoals hooibaal niet heeft gezegd dat ze lijkenzakken gaan stapelen, je verdraaid een hoop.
Ook dat lijkt me nog altijd een niet te negeren percentage.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze Whatsapp ook tot Social media rekenen ja. Maar 39% van die groep zit ook op Facebook.
Dat regeren zal wel meevallen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Niet?
Goede bron verder. Kun je helemaal niks mee, een groep waar iedereen lid kan worden en waar Henk (71) en Annie (63) waarschijnlijk regeren.
De jeugd zit keurig op Insta of op Tiktok
Facebook is wat Hyves was, man. Het gaat over Zwarte Piet of over het vaccin wat ze zeker niet nemen.
Als er 3 miljoen besmettingen zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:26 schreef hooibaal het volgende:
Wanneer komt de volgende persconferentie?
onzin, en zo bedoel ik het ook niet maar je zal het wel beter weten dan ik zelfquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Verdraai niks.
Dat heeft hij nl wel degelijk gezegd. Zoek maar even terug toen het weer begon te stijgen.
Zeggen doe je het niet maar je bedoelt het wel.
51 besmettingen in 1 cafquote:Onder bezoekers van studentencaf Van Rijn in Nijmegen zijn tot nu toe 51 personen besmet geraakt met het coronavirus. Nog eens 230 mensen zitten uit voorzorg in thuisquarantaine. Ook enkele medewerkers van het caf zijn besmet.
Op 1 september werd het caf al gesloten door burgemeester Hubert Bruls omdat er toen al tien besmettingen waren vastgesteld. Het caf is op dit moment nog steeds gesloten. Volgens Bruls hield de cafbaas zich helemaal niet aan de coronamaatregelen. "Volstrekt onaanvaardbaar", noemt Bruls het.
quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onzin, en zo bedoel ik het ook niet maar je zal het wel beter weten dan ik zelf![]()
net zoals hooibaal het niet gezegd heeft ( maar wel bedoeld volgens sommigen)
Aan SARS 1 hield een deel klachten over vergelijkbaar met het Q-koortsvermoeidheidsyndroom.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nog buiten het persoonlijk drama zit er ook een potentieel gigantisch kostenplaatje aan als mensen (deels) arbeidsongeschikt zouden worden.
Het is misschien niet helemaal 1 op 1 te vergelijken met Covid, maar lees dit bericht over Q koorts maar eens door, belachelijke bedragen zijn er mee gemoeid dat als dergelijke klachten chronisch zouden worden.
https://www.bd.nl/tilburg(...)%2Fwww.google.com%2F
Even quoten voor de edit na lezen post Noekquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onzin, en zo bedoel ik het ook niet maar je zal het wel beter weten dan ik zelf![]()
net zoals hooibaal het niet gezegd heeft ( maar wel bedoeld volgens sommigen)
haal daar maar 2.970000 besmettingen vanafquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als er 3 miljoen besmettingen zijn.
Daar is de horeca LP weer.quote:
maar de horeca was toch geen enkel probleem ???quote:
We weten dat je dat graag wil. Hoef je niet te blijven herhalen hoor.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
haal daar maar 2.970000 besmettingen vanaf
wat wil ik graag ?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We weten dat je dat graag wil. Hoef je niet te blijven herhalen hoor.
Stilte voor de storm.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Doden in Amerika en Brazili ook omlaag. Lijkt dat het ergste er op zit.
Net alsof die studenten niet ergens anders samenkomen nu dat cafe dicht is. Maar Bruls denkt weer dat hij het mannetje is natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar de horeca was toch geen enkel probleem ???
vreemd zeg
Benoem je ook even in hoeveel horeca gelegenheden het wl goed gaat?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar de horeca was toch geen enkel probleem ???
vreemd zeg
Ho ho! Eerst nog iets over scholen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Benoem je ook even in hoeveel horeca gelegenheden het wl goed gaat?
Je verdient de titel 'student' niet echt als je nog steeds niet inziet dat het op dit moment zeer onverstandig is om samen te komen. Binnen of buiten de kroeg.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Net alsof die studenten niet ergens anders samenkomen nu dat cafe dicht is. Maar Bruls denkt weer dat hij het mannetje is natuurlijk.
We geven de memo door.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je verdient de titel 'student' niet echt
Ik wil niet bot zijn maar individuele gevolgen als langdurig aanhoudende klachten is ook een individueel probleem, niet in die mate een maatschappelijk probleem zoals de overbelasting van de zorg dat was bij de 1e golf en de daarmee gepaarde gaande chaos.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of heeft hij dat wel gezegd als we scholen, KDV's, kappers en restaurants openen...quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee man, ben je mal. Je hoeft toch alleen nog maar je winkelkarretjes te ontsmetten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we niet meer vrijheid hoeven verwachten?
Klopt, beter in de atoombunker blijven zoals jij.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je verdient de titel 'student' niet echt als je nog steeds niet inziet dat het op dit moment zeer onverstandig is om samen te komen. Binnen of buiten de kroeg.
Voor de huidige situatie niet.... als deze verbetert dan kunnen er weer maatregelen worden versoepeld. De maatregelen die er voor de zorg te ontlasten waren zijn al weg.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Daar geven de huidige besmettingsaantallen weinig aanleiding voor, vind je wel?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En de huidige ziekenhuisopnames, doden en IC opnames dan?????quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Daar geven de huidige besmettingsaantallen weinig aanleiding voor, vind je wel?
Dat is n bot n niet per definitie waar. Hoe groot de maatschappelijke ontwrichting is, is afhankelijk van het aantal mensen dat langdurig klachten houdt, hoe lang de klachten aanhouden, hoe erg de klachten zijn en wie die mensen precies zijn. Dat weten we nu allemaal nog niet. Het kan meevallen, het kan tegenvallen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik wil niet bot zijn maar individuele gevolgen als langdurig aanhoudende klachten is ook een individueel probleem, niet in die mate een maatschappelijk probleem zoals de overbelasting van de zorg dat was bij de 1e golf en de daarmee gepaarde gaande chaos.
Maatregelen zijn niet primair in het leven geroepen om besmettingen te voorkomen. Ook logisch, want dan wordt op een gegeven moment het middel erger dan de kwaal. In feite zouden we dan ook kunnen zeggen dat we koste wat kost griepgevallen moeten voorkomen omdat je daar ook flink ziek van kunt zijn n blijven (wel minder erg, maar h, ze zijn er k!).
Ik vind de gevallen zoals gister in Op1 ook schrijnend om te zien. Ik denk ook dat iedereen inmiddels wel weet dat dit bestaat en voor zichzelf kan bepalen of hij/zij het risico op een besmetting en op flink ziek zijn bereid is te nemen.
precies, de maatregelen ivm de volle ziekenhuizen zijn al weg. Die zijn in juli al verdwenen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:47 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
En de huidige ziekenhuisopnames, doden en IC opnames dan?????
Tering man. Kijk eens verder dan die **** besmettingen.
Volgende stap zijn geruchten van besmettingen als graadmeter ipv besmettingen zelf.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:47 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
En de huidige ziekenhuisopnames, doden en IC opnames dan?????
Tering man. Kijk eens verder dan die **** besmettingen.
Klopt inderdaad. Maatregelen worden effectief na 2 weken. Als morgen de ziekenhuisopnames exponentieel blijven stijgen, dan kan je doen wat je wilt, maar dan ben je te laat. Daarom moet je ervoor zorgen dat de ziekenhuiospnames niet gaan stijgen bij voorbaat. Dat is altijd een beetje koffiedik kijken, maar beter te streng dan te laks, omdat als het fout gaat je niks meer kan corrigeren voor 2 weken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De gevolgen van die besmettingen vind ik vele malen belangrijker. En die geven meer dan genoeg aanleiding volgens mij om het oude normaal weer terug te gevenquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Bekijk op het coronadashboard eens de grafieken vanaf februari. Onze huidige situatie geeft echt nog geen aanleiding tot strenge(re) maatregelen. We zitten nog steeds in de fase 'waakzaam blijven'.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Maatregelen worden effectief na 2 weken. Als morgen de ziekenhuisopnames exponentieel blijven stijgen, dan kan je doen wat je wilt, maar dan ben je te laat. Daarom moet je ervoor zorgen dat de ziekenhuiospnames niet gaan stijgen bij voorbaat.
Waar zijn de maatregelen uberhaupt voor bedoeld dan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Voor de huidige situatie niet.... als deze verbetert dan kunnen er weer maatregelen worden versoepeld. De maatregelen die er voor de zorg te ontlasten waren zijn al weg.
Dus jouw foto van een leeg zieken huis is prima, maar de maatregelen ivm een vol ziekenhuis zijn al weg. De overgebleven maatregelen zijn er om te zorgen dat die leeg blijft.
Zowel nu als toen weten we niet de werkelijke aantal besmettingen. Nu testen we meer, toen amper.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bekijk op het coronadashboard eens de grafieken vanaf februari. Onze huidige situatie geeft echt nog geen aanleiding tot strenge(re) maatregelen. We zitten nog steeds in de fase 'waakzaam blijven'.
De zorg te ontlasten, zoals het altijd al geweest is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar zijn de maatregelen uberhaupt voor bedoeld dan?
Nee. Zie bijvoorbeeld deze post. De risico's van (veel) besmettingen zijn groot, ook als je er niet aan dood gaat. Met een hoop arbeidsongeschikten is de economie ook niet echt geholpen lijkt me.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De gevolgen van die besmettingen vind ik vele malen belangrijker. En die geven meer dan genoeg aanleiding volgens mij om het oude normaal weer terug te geven
Dan hebben we het toch over hetzelfde. Alle maatregelen kunnen weg aangezien de zorg niet wordt overbelast. En de cijfers geven daar geen aanleiding meer toe. De vlag mag dus uitquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De zorg te ontlasten, zoals het altijd al geweest is.
Ik word zo ongelofelijk moe van jou. Echt waar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee. Zie bijvoorbeeld deze post. De risico's van (veel) besmettingen zijn groot, ook als je er niet aan dood gaat. Met een hoop arbeidsongeschikten is de economie ook niet echt geholpen lijkt me.
Een zorgsysteem dat nog bestaat is belangrijker lijkt me....quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee. Zie bijvoorbeeld deze post. De risico's van (veel) besmettingen zijn groot, ook als je er niet aan dood gaat. Met een hoop arbeidsongeschikten is de economie ook niet echt geholpen lijkt me.
Die gevolgen zijn nog helemaal niet bekend. Als het echt zo massaal tot bijv arbeidsongeschiktheid zou leiden dan hadden we dat allang gemerkt en was daar genoeg over bekend. Het is tot nu toe allemaal anekdotisch.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is n bot n niet per definitie waar. Hoe groot de maatschappelijke ontwrichting is, is afhankelijk van het aantal mensen dat langdurig klachten houdt, hoe lang de klachten aanhouden, hoe erg de klachten zijn en wie die mensen precies zijn. Dat weten we nu allemaal nog niet. Het kan meevallen, het kan tegenvallen.
En jawel, het kabinet heeft wel degelijk gezegd dat het beperken van het aantal besmettingen een doel is. Dat is een middel dat juist wordt ingezet om de gevolgen van 'de kwaal' te beperken.
nee, want morgen kan ineens de opnames weer stijgen en maatregelen hebben pas over 2 weken effect. Dus je moet bij voorbaat ervoor zorgen dat de opnames niet stijgen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dan hebben we het toch over hetzelfde. Alle maatregelen kunnen weg aangezien de zorg niet wordt overbelast. En de cijfers geven daar geen aanleiding meer toe. De vlag mag dus uit
3 uitzonderlijke gevallen vind ik geen reden om grondrechten af te pakken. Maar die plaat is al zo grijs als wat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon niet meer reageren dan. Sommige users zijn toch niet om te praten. Bespaar je de energie.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ik word zo ongelofelijk moe van jou. Echt waar.
als je elke keer nieuwe mensen tegenkomt of mensen die vanwege eigenbelang het niet willen begrijpen, dan blijf je dat inderdaad houden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Fascinerend hoe hier na 6 maanden nog steeds in dezelfde cirkeltjes gepraat wordt, elke dag weer.
Ook dat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een zorgsysteem dat nog bestaat is belangrijker lijkt me....
Het percentage positieve testen neemt weer toe. Dat is een indicatie dat er meer wordt getest omdat meer mensen besmet zijn. Maar in groter verband gaat het om een heel recentelijke en marginale toename die bovendien (nog) niet resulteert in extra belasting van de zorg.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zowel nu als toen weten we niet de werkelijke aantal besmettingen. Nu testen we meer, toen amper.
De ''vaste'' groep posters gaan anders ook aardig in cirkeltjes rond hoor.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je elke keer nieuwe mensen tegenkomt of mensen die vanwege eigenbelang het niet willen begrijpen, dan blijf je dat inderdaad houden.
Ook mensen in de zorg kunnen overspannen en overbelast worden en herstellen duurt heel lang, alleen al omdat het imago dan nog meer onder druk komt te staan. Dus ten koste van alles moet het zorgsysteem overeind blijven en 2 weken ongecontrolleerde toenames zonder dat je er ook maar iets tegen kan doen moet ten koste van alles worden voorkomen.quote:
Je grondrecht om zonder karretje boodschappen te doen? Je grondwettelijke recht op cafbezoek? Je recht om andere mensen in het gezicht te hoesten?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:56 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
3 uitzonderlijke gevallen vind ik geen reden om grondrechten af te pakken. Maar die plaat is al zo grijs als wat.
Oke als dit het uitgangspunt wordt zijn we onze oude vrijheid inderdaad definitief kwijt. Want het zou kunnen dat de zorg overbelast wordt. Wist jij dat dit in het oude normaal ook al zo was, maar hier gewoon alle grondrechten naast konden bestaan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, want morgen kan ineens de opnames weer stijgen en maatregelen hebben pas over 2 weken effect. Dus je moet bij voorbaat ervoor zorgen dat de opnames niet stijgen.
pas bij een vaccin is alles weer bij het oude, mits er genoeg mensen worden ingeent. Of als het virus uit zichzelf verdwijnt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Oke als dit het uitgangspunt wordt zijn we onze oude vrijheid inderdaad definitief kwijt. Want het zou kunnen dat de zorg overbelast wordt. Wist jij dat dit in het oude normaal ook al zo was, maar hier gewoon alle grondrechten naast konden bestaan?
Waar slaat dit in godsnaam op?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je grondrecht om zonder karretje boodschappen te doen? Je grondwettelijke recht op cafbezoek? Je recht om andere mensen in het gezicht te hoesten?
wisselen die veel van mening dan of bedoel je dat niet?quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De ''vaste'' groep posters gaan anders ook aardig in cirkeltjes rond hoor.
Nee hoor, er zijn nog genoeg alternatieven daar tussenin.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
pas bij een vaccin is alles weer bij het oude, mits er genoeg mensen worden ingeent. Of als het virus uit zichzelf verdwijnt.
quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je grondrecht om zonder karretje boodschappen te doen? Je grondwettelijke recht op cafbezoek? Je recht om andere mensen in het gezicht te hoesten?
Nee, het is niet allemaal anekdotisch tot nu toe. Er zijn wel degelijk eerste onderzoeken die erop wijzen dat veel relatief jonge mensen langdurig klachten houden. Probleem is alleen dat het nog niet veel onderzoeken zijn, dat de steekproeven beperkt zijn, dat er nog niet genoeg tijd is verstreken om een duidelijk beeld te hebben van gevolgen op lange termijn en dat een aantal veronderstellingen voortvloeien uit wat we over soortgelijke virussen weten. Maar die onderzoeken geven wel aanleiding om niet te laconiek te denken over besmettingen die in eerste instantie een mild ziekteverloop lijken te hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Die gevolgen zijn nog helemaal niet bekend. Als het echt zo massaal tot bijv arbeidsongeschiktheid zou leiden dan hadden we dat allang gemerkt en was daar genoeg over bekend. Het is tot nu toe allemaal anekdotisch.
Maar om dan uit voorzorg maar van het slechtste uit te gaan, zonder harde cijfers, is ronduit onnozel. Zo kan ik ook wel roepen dat we over 5 jaar allemaal kanker hebben van de 5G. Valt ook niet te ontkrachten.
Maargoed, dan maar bot. Ik probeer tenminste naar het grotere plaatje te kijken. Een berekening op basis van verloren levensjaren enerzijds tgv maatregelen en anderzijds tgv niet voorkomen coronagevallen zou hier op zijn plaats zijn. Maar er is niemand tussen de bewindslieden die hier berhaupt maar met n woord over heeft gerept.
Hoe moet dat dan met de altijd aanwezige dreiging van een nieuw virusquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
pas bij een vaccin is alles weer bij het oude, mits er genoeg mensen worden ingeent. Of als het virus uit zichzelf verdwijnt.
Doe niet zo triest met hoesten. Grondrecht om te gaan en staan waar ik wil.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je mag gaan en staan waar je wil.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:02 schreef galantis het volgende:
Grondrecht om te gaan en staan waar ik wil.
Zogauw die komt dan begint het riedeltje weer opnieuw.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Hoe moet dat dan met de altijd aanwezige dreiging van een nieuw virus
Nou nee er zijn een berg plekken waar ik op het moment niet mag staan wegens afstand houden tot.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je mag gaan en staan waar je wil.
Ah dan zijn we het erover eens dat we altijd vanuit een soort status quo handelen. En pas ingrijpen als het mis gaat of zaken veranderen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zogauw die komt dan begint het riedeltje weer opnieuw.
het gaat om de kans daarop.... nu is er een virus wat rondwaait. vorig jaar niet, dus vorig jaar was de kans op een overbelasting bijna nihil te noemen, nu is die kans veel groter.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ah dan zijn we het erover eens dat we altijd vanuit een soort status quo handelen. En pas ingrijpen als het mis gaat.
Wat is dit anders dan nu? De status quo van nu is dat het niet mis gaat. Zodra de ziekenhuisopnames stijgen kunnen we weer denken aan ontnemen van grondrechten.
Die kans daarop is nu volgens mij even groot als voor corona. Of heb je de overbelasting van de zorg 2018 gemist?quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het gaat om de kans daarop.... nu is er een virus wat rondwaait. vorig jaar niet, dus vorig jaar was de kans op een overbelasting bijna nihil te noemen, nu is die kans veel groter.
die heb ik gemist inderdaad.... Hoeveel IC bedden waren er tekort?quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Die kans daarop is nu volgens mij even groot als voor corona. Of heb je de overbelasting van de zorg 2018 gemist?
Er zijn ook al verschillende longartsen en cardiologen geweest die aan de bel trokken omdat ze erg veel expatinten zagen komen met een grote verscheidenheid aan blijvende klachten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, het is niet allemaal anekdotisch tot nu toe. Er zijn wel degelijk eerste onderzoeken die erop wijzen dat veel relatief jonge mensen langdurig klachten houden. Probleem is alleen dat het nog niet veel onderzoeken zijn, dat de steekproeven beperkt zijn, dat er nog niet genoeg tijd is verstreken om een duidelijk beeld te hebben van gevolgen op lange termijn en dat een aantal veronderstellingen voortvloeien uit wat we over soortgelijke virussen weten. Maar die onderzoeken geven wel aanleiding om niet te laconiek te denken over besmettingen die in eerste instantie een mild ziekteverloop lijken te hebben.
In Brabant een paar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die heb ik gemist inderdaad.... Hoeveel IC bedden waren er tekort?
Welke longartsen en cardiologen?quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Er zijn ook al verschillende longartsen en cardiologen geweest die aan de bel trokken omdat ze erg veel expatinten zagen komen met een grote verscheidenheid aan blijvende klachten.
Wat ik ook bijzonder vond, mensen die (zo goed als) a-symptomatisch waren en een aantal weken later ernstiger klachten kregen die maar niet weggingen.
Ik zou hier inmiddels inderdaad wel eens cijfers van willen zien. Hoe groot is die groep?
De grens over gaan is ook al een drama door de oranje gebieden...quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee er zijn een berg plekken waar ik op het moment niet mag staan wegens afstand houden tot.
https://www.netwerkacutez(...)e-van-zorgverleners/quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die heb ik gemist inderdaad..
covid bv in NL zit nu net iets boven de 6000 dodenquote:Veel patinten moesten worden opgenomen vanwege complicaties van influenza, meestal longontsteking. Dit betrof naar schatting 16.000 personen. Ook overleden er tijdens de uitbraak naar schatting 9500 mensen, wat meer is dan gebruikelijk in het griepseizoen. Opmerkelijk was dat mensen vooral ziek werden van het griepvirus type B (Yamagata-lijn), dat niet eerder vanaf het begin van een griepseizoen zo overheerste als in het afgelopen jaar.
Ziekenhuizen overbelast
In de media verschenen berichten over zwaarbelaste huisartsen en ziekenhuizen die het zorgaanbod niet langer aankonden,2
met afdelingen Spoedeisende Hulp die de deuren tijdelijk sloten, of uitstel van geplande opnames en operaties. Ofschoon ziekenhuizen voor dergelijke situaties noodplannen hebben, stelden zorgverleners ook andere creatieve oplossingen voor om de druk op de zorg tijdens een intensief griepseizoen op te kunnen opvangen. Een voorbeeld daarvan is het instellen van een ‘zorghotel’ voor ouderen die het thuis niet langer kunnen bolwerken, maar die eigenlijk te goed zijn voor opname in het ziekenhuis.5
Er zijn op dit moment ook ruim voldoende ic bedden. Dus hoe doet dit argument er toe? We waren het eens over handelen vanuit status quo dacht ikquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoeveel IC bedden waren er tekort?
Dit was, net als die verhalen over jonge mensen met blijvende schade, ook zo'n losse flodder. Nooit worden er cijfers genoemd, waar hebben we het precies over, hoe is het nu met die mensen uit dat artikel etc. Als het echt zo erg is, waarom is er dan nog geen onderzoek? Of horen we er niet wekelijks van?quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Er zijn ook al verschillende longartsen en cardiologen geweest die aan de bel trokken omdat ze erg veel expatinten zagen komen met een grote verscheidenheid aan blijvende klachten.
Wat ik ook bijzonder vond, mensen die (zo goed als) a-symptomatisch waren en een aantal weken later ernstiger klachten kregen die maar niet weggingen.
Ik zou hier inmiddels inderdaad wel eens cijfers van willen zien. Hoe groot is die groep?
Heel groot, heb ik van een kennis van een neef gehoord. Is de zoon van een longarts.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Makkelijk om te zeggen, kennis van een neef, zoon van een longarts...quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heel groot, heb ik van een kennis van een neef gehoord. Is de zoon van een longarts.
Het heeft ook op Facebook gestaanquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Makkelijk om te zeggen, kennis van een neef, zoon van een longarts...
quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Heel groot, heb ik van een kennis van een neef gehoord. Is de zoon van een longarts.
quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het heeft ook op Facebook gestaan
quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Makkelijk om te zeggen, kennis van een neef, zoon van een longarts...
in april....quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Of heeft hij dat wel gezegd als we scholen, KDV's, kappers en restaurants openen...
[ afbeelding ]
Zijn er berhaupt jongeren (tot 18) die zich aan 1,5m houden dan? Ik zie ze nergens.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:39 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Bij Eenvandag zegt Jet Bussemaker net dat jongeren zich niet aan de 1,5m hoeven te houden binnen een ‘sociale bubbel’. Lekker verwarrend, want dit gaat volgens mij in tegen wat het kabinet communiceert. Gaan we Belgie achterna?
Daarnaast nog een fragment waarin een genterviewde klaagde dat Grindr 2 maanden ‘op z’n gat lag’.
Hahahaha ja, klets er maar overheen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in april....toen de pandemie op zijn ergst was en de zorg over liep
Waarschijnlijk omdat er net zo veel bekend is als 6 maanden terug. Heb tenminste niet het idee dat er de afgelopen 6 maanden baanbrekende ontwikkelingen zijn geweest op corona-gebied.quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Fascinerend hoe hier na 6 maanden nog steeds in dezelfde cirkeltjes gepraat wordt, elke dag weer.
Hier het fragment. Waarschuwing: veel blabla, weinig inhoud.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:39 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Bij Eenvandaag zegt Jet Bussemaker net dat jongeren zich niet aan de 1,5m hoeven te houden binnen een ‘sociale bubbel’. Lekker verwarrend, want dit gaat volgens mij in tegen wat het kabinet communiceert. Gaan we Belgie achterna?
Beleidsbepalers hier in Nederland hopen het gewoon te rekken tot aan de verkiezingen. Als er dan nog steeds geen zicht is op een vaccin kan het nog leuk worden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er net zo veel bekend is als 6 maanden terug. Heb tenminste niet het idee dat er de afgelopen 6 maanden baanbrekende ontwikkelingen zijn geweest op corona-gebied.
We lijken helaas in een nieuwe status quo te verkeren, maar dat zal vanaf oktober wel gaan veranderen als steeds meer mensen ontslagen worden en bedrijven gaan omvallen.
Gewoon het virus de schuld geven, dan hou je de status quo wel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er net zo veel bekend is als 6 maanden terug. Heb tenminste niet het idee dat er de afgelopen 6 maanden baanbrekende ontwikkelingen zijn geweest op corona-gebied.
We lijken helaas in een nieuwe status quo te verkeren, maar dat zal vanaf oktober wel gaan veranderen als steeds meer mensen ontslagen worden en bedrijven gaan omvallen.
De 2 kampen zijn dan ook blijven bestaan, je hebt nog steeds de mensen voor wie alles om het voorkomen/mitigeren/indammen draait en je hebt mensen die ook naar de keerzijde van voorkomen/mitigeren/indammen kijken. Die keerzijde is nog niet echt zichtbaar geworden door alle steunmaatregelen die vanaf oktober aardig soberder zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De eerste onderzoeken waar toch van nogal schandelijke kwaliteit? Hoe kan het trouwens dat die steekproeven zo beperkt zijn? Het is toch, tenminste die geluiden hoor ik hier, een enorme groep met langdurige klachten. Dan moet het toch niet zo lastig zijn om een fatsoenlijk onderzoek op poten te zetten. Of is het misschien omdat de groep voornamelijk bestaat uit mensen op Facebook of Twitteraars met 'longhaul-covid' in hun bio.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, het is niet allemaal anekdotisch tot nu toe. Er zijn wel degelijk eerste onderzoeken die erop wijzen dat veel relatief jonge mensen langdurig klachten houden. Probleem is alleen dat het nog niet veel onderzoeken zijn, dat de steekproeven beperkt zijn, dat er nog niet genoeg tijd is verstreken om een duidelijk beeld te hebben van gevolgen op lange termijn en dat een aantal veronderstellingen voortvloeien uit wat we over soortgelijke virussen weten. Maar die onderzoeken geven wel aanleiding om niet te laconiek te denken over besmettingen die in eerste instantie een mild ziekteverloop lijken te hebben.
Hier in dit topic wordt altijd geschermd met 10% van de gevallen die langdurige of permanente klachten hebben. Dat zou betekenen dat er minimaal 100.000 gevallen zijn, dan zou er toch wel meer ophef zijn dan een Facebook groep met mensen die elkaar de grond in praten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:58 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
De eerste onderzoeken waar toch van nogal schandelijke kwaliteit? Hoe kan het trouwens dat die steekproeven zo beperkt zijn? Het is toch, tenminste die geluiden hoor ik hier, een enorme groep met langdurige klachten. Dan moet het toch niet zo lastig zijn om een fatsoenlijk onderzoek op poten te zetten. Of is het misschien omdat de groep voornamelijk bestaat uit mensen op Facebook of Twitteraars met 'longhaul-covid' in hun bio.
Er is constant wel een nieuwe reden om maar niet laconiek te mogen zijn en mensen hun vrijheden te blijven inperken. Eerst ging het om de zorg te ontlasten, toen positieve tests, nu weer langdurige klachten, straks de vierde golf, daarna andere landen waar het opleeft als teken dat het virus nog lang niet klaar met ons is, etc.
Het enige wat het kan stoppen zijn schandelijke maatregelen met steeds meer collateral damage. Tenminste dat gaan beleidsbepalers volhouden tot verkiezingen of een vaccin. Mensen die zeggen dat Rutte geen enkel belang heeft bij te lang de beperkende maatregelen te hanteren, hebben wel erg weinig kijk op politiek. Nu toegeven dat de maatregelen buitenproportioneel waren en men in maart in blinde paniek deze ingevoerd heeft, staat gelijk aan politieke zelfmoord en een zeker verlies in maart. Dus rekken, rekken, rekken, maatregel erbij, maatregel eraf, weer een persconferentie, het volk de schuld geven als het slecht gaat, de effectiviteit van de maatregelen benadrukken als het goed gaat.
Rinse & repeat
Als het goed gaat dan werpen de maatregelen hun vruchten af.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:58 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dus rekken, rekken, rekken, maatregel erbij, maatregel eraf, weer een persconferentie, het volk de schuld geven als het slecht gaat, de effectiviteit van de maatregelen benadrukken als het goed gaat.
Rinse & repeat
We zijn dan ook zelf degenen die de coronacrisis hebben gecreerd. Of hem in elk geval in stand houden sinds de daadwerkelijke medische problemen in maart/begin april al lang achter ons liggen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Als het goed gaat dan werpen de maatregelen hun vruchten af.
Als de cijfers oplopen ligt het aan ons.
Als er iets wordt afgelast of failliet gaat dan is het virus de schuldige. Of ook wij, ofzo.
Het zal hem nooit aan de maatregelen liggen. Onmogelijk dat die wel eens zwaar overtrokken zouden kunnen zijn.
Daarom. Of er komt een nieuw argument om de destructieve maatregelen te billijken of Rutte & co voeren weer een maatregel in of geven een persconferentie om de mensen de illusie te blijven geven dat de maatregelen een enorm effect hebben en jij als individu ook.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier in dit topic wordt altijd geschermd met 10% van de gevallen die langdurige of permanente klachten hebben. Dat zou betekenen dat er minimaal 100.000 gevallen zijn, dan zou er toch wel meer ophef zijn dan een Facebook groep met mensen die elkaar de grond in praten.
Helemaal juist. Dat die maatregelen dagelijks door miljoenen Nederlanders met de voeten getreden worden en er ondertussen meer uitzonderingssituaties zijn dan situaties waar ze wel gelden, terwijl de ic's nogal leeg blijven, is blijkbaar nog niet genoeg reden om de nood tot vergaande maatregelen te betwisten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Als het goed gaat dan werpen de maatregelen hun vruchten af.
Als de cijfers oplopen ligt het aan ons.
Als er iets wordt afgelast of failliet gaat dan is het virus de schuldige. Of ook wij, ofzo.
Het zal hem nooit aan de maatregelen liggen. Onmogelijk dat die wel eens zwaar overtrokken zouden kunnen zijn.
Je schetst hier een valse tegenstelling. Het is niet zo dat mensen die voorzichtiger zijn niet kijken naar de keerzijde. Dat is wat er telkens weer fout gaat in al die discussies. Er zijn helemaal niet twee zo perfect afgebakende “kampen”, waarbij de ene niets geeft om de keerzijde en de andere niets ziet in voorkomen, en indammen of rond laten gaan de enige twee opties zijn. Enige nuance is nog steeds vreemd in dit topic.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De 2 kampen zijn dan ook blijven bestaan, je hebt nog steeds de mensen voor wie alles om het voorkomen/mitigeren/indammen draait en je hebt mensen die ook naar de keerzijde van voorkomen/mitigeren/indammen kijken. Die keerzijde is nog niet echt zichtbaar geworden door alle steunmaatregelen die vanaf oktober aardig soberder zijn.
En als je vraagt naar bronnen wordt er niet meer gereageerdquote:Op dinsdag 8 september 2020 19:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier in dit topic wordt altijd geschermd met 10% van de gevallen die langdurige of permanente klachten hebben. Dat zou betekenen dat er minimaal 100.000 gevallen zijn, dan zou er toch wel meer ophef zijn dan een Facebook groep met mensen die elkaar de grond in praten.
'Zodat we het vol kunnen houden'quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:46 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Hier het fragment. Waarschuwing: veel blabla, weinig inhoud.
[ twitter ]
Vol houden tot....?quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
'Zodat we het vol kunnen houden'
Dit geeft inderdaad zo'n open einde. En dan ook: volhouden voor wat?quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vol houden tot....?
Het vaccin is op dit moment nog wel een lekkere, sappige wortel die je mensen voor kunt houden. Benieuwd hoe dat begin 2021 is als blijkt dat het allemaal toch nog wat 'langer' gaat duren dan gepland.
Niet onlogisch om daar over na te denken hoor. Voorlopig moeten we nog even door.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
'Zodat we het vol kunnen houden'
Voor wat dan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Niet onlogisch om daar over na te denken hoor. Voorlopig moeten we nog even door.
Voor het beschermen van de volksgezondheid.quote:
Voor het 'oude normaal' uiteraard.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit geeft inderdaad zo'n open einde. En dan ook: volhouden voor wat?
Volksgezondheid gaat veel verder dan enkel koste wat kost Corona besmettingen voorkomen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:23 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor het beschermen van de volksgezondheid.
Ik las gisteren in de Gelderlander dat ze aan het onderzoeken hoe ze de Vierdaagse in aangepaste vorm wel door kunnen laten gaan. Dus ze proberen het echt wel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor het 'oude normaal' uiteraard.
Wat ze er niet bij zeggen is dat een vaccin in b.v. februari of maart betekent dat je zo'n beetje heel 2021 ook kunt afschrijven voor jongeren qua evenementen etc. Want het duurt wel even eer genoeg mensen gevaccineerd zijn, en dan moet het ook nog eens door heel Europa gaan gebeuren. Plus je moet maar afwachten of zo'n vaccinatie berhaupt nuttig blijkt.
Dat is echt positief wat ze ook doen, denken in mogelijkheden!quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik las gisteren in de Gelderlander dat ze aan het onderzoeken hoe ze de Vierdaagse in aangepaste vorm wel door kunnen laten gaan. Dus ze proberen het echt wel.
Beter laten ze ADE doorgaanquote:Op dinsdag 8 september 2020 19:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik las gisteren in de Gelderlander dat ze aan het onderzoeken hoe ze de Vierdaagse in aangepaste vorm wel door kunnen laten gaan. Dus ze proberen het echt wel.
Is 2,5 minuut tegenwoordig al 'veel blabla'? Ik vind het een goed initiatief.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:46 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Hier het fragment. Waarschuwing: veel blabla, weinig inhoud.
[ twitter ]
Blijft gewoon illegale feestjes galore zolang er restricties blijven gelden op horeca- en evenementenbezoek. Daar hoef je geen professor voor te zijn om dat te voorspellen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:29 schreef Noek het volgende:
Een wandelvierdaagse is idd echt iets waar jongeren enorm naar hunkeren. Denk dat de EO jongerendag ook wel in aangepaste vorm doorgaat.
Geen illegale feestjes meer als dit doorgaat, me dunkt.
Winning!
Wat proberen ze dan? Zonder gezeur toch rechten te beperken?quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, ze willen ook proberen om de feesten door te laten gaan door de hele binnenstad vol met terras te zetten en met reserveringen te gaan werken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:29 schreef Noek het volgende:
Een wandelvierdaagse is idd echt iets waar jongeren enorm naar hunkeren. Denk dat de EO jongerendag ook wel in aangepaste vorm doorgaat.
Geen illegale feestjes meer als dit doorgaat, me dunkt.
Winning!
Om binnen de mogelijkheden toch dingen te organiseren natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat proberen ze dan? Zonder gezeur toch rechten te beperken?
Ze kijken misschien wel naar de keerzijde, maar vinden het "voorzichtig" zijn belangrijker net als dat mensen die vinden dat de maatregelen misschien wel erger zijn dan wat ze op moeten lossen ook wel kijken naar besmettingen, maar het negatieve effect van de maatregelen belangrijker vinden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je schetst hier een valse tegenstelling. Het is niet zo dat mensen die voorzichtiger zijn niet kijken naar de keerzijde. Dat is wat er telkens weer fout gaat in al die discussies. Er zijn helemaal niet twee zo perfect afgebakende “kampen”, waarbij de ene niets geeft om de keerzijde en de andere niets ziet in voorkomen, en indammen of rond laten gaan de enige twee opties zijn. Enige nuance is nog steeds vreemd in dit topic.
Ja logisch, daarom is het een grote verdeeldheid...echter moeten we ze ook wel respecteren.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ze kijken misschien wel naar de keerzijde, maar vinden het "voorzichtig" zijn belangrijker net als dat mensen die vinden dat de maatregelen misschien wel erger zijn dan wat ze op moeten lossen ook wel kijken naar besmettingen, maar het negatieve effect van de maatregelen belangrijker vinden.
Daarom zijn er nog steeds 2 kampen hier, al dan niet met meer genuanceerde standpunten. En uiteraard ontspoort het hier altijd als een niet nader genoemde troll zijn stokpaardjes komt verkondingen, totaal zonder nuance.
Je zou er bijna moedeloos van worden. Wat een kutzooi. Denk ook wel dat je gelijk hebt helaas.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat ze er niet bij zeggen is dat een vaccin in b.v. februari of maart betekent dat je zo'n beetje heel 2021 ook kunt afschrijven voor jongeren qua evenementen etc. Want het duurt wel even eer genoeg mensen gevaccineerd zijn, en dan moet het ook nog eens door heel Europa gaan gebeuren. Plus je moet maar afwachten of zo'n vaccinatie berhaupt nuttig blijkt.
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in, 2021 kun je voor kroegen/theaters/vliegvakanties/hotels/restaurants/festivals/beurzen in meer of mindere mate afschrijven. Tegen de tijd dat er genoeg mensen zijn gevaccineerd (plus de tijd die nodig is om te kijken of dit zijn vruchten afwerpt) zit je eind 2021.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hey. Illegale feessies waren vroeger ook altijd met stip de beste feessies, dus als ik weer 21 was zou ik 't wel weten hoorquote:Op dinsdag 8 september 2020 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijft gewoon illegale feestjes galore zolang er restricties blijven gelden op horeca- en evenementenbezoek. Daar hoef je geen professor voor te zijn om dat te voorspellen.
Het is nu altijd in aangepaste vorm en met inachtneming van de regels die al gelden, vrijwel nooit uitzondering daarop. Dus het zou eerder raar zijn dat zoiets niet door kan gaan daar er geen coronaregeltjes worden overtreden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Dat zie je ook al bij griep. Daar is een vaccin voor en toch een sterftegolf. Deels door mutatie maar ook omdat het immuunsysteem door een vaccin voor een groep niet ineens 100% is. Daarom moeten je je toch ook echt gaan realiseren dat een groot deel van die doden ook was overleden als ze een vaccin hadden gehad. Helemaal als het virus niet weg gaat en en a-symptomatische besmetting kan zijn bij mensen die het de tweede keer hebben en het wel kunnen verspreiden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De planning is nu dat er pas in 2021 een echt begin gemaakt kan worden, voor 2020 hoopt de EU dat er 30 miljoen vaccin doses beschikbaar zullen zien, ik zou geen verwachtingen hebben tot zomer 2021.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vol houden tot....?
Het vaccin is op dit moment nog wel een lekkere, sappige wortel die je mensen voor kunt houden. Benieuwd hoe dat begin 2021 is als blijkt dat het allemaal toch nog wat 'langer' gaat duren dan gepland.
Je hebt nog steeds geen bron gegeven. Als je dat niet kan moet jouw post verwijderd worden vanwege het verspreiden van fakenews en voor paniekzaaienquote:Op dinsdag 8 september 2020 16:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen bron gegeven. Als je dat niet kan moet jouw post verwijderd worden vanwege het verspreiden van fakenews en voor paniekzaaienquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat er tegen die tijd toch een beetje meer met scherp wordt geschoten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in, 2021 kun je voor kroegen/theaters/vliegvakanties/hotels/restaurants/festivals/beurzen in meer of mindere mate afschrijven. Tegen de tijd dat er genoeg mensen zijn gevaccineerd (plus de tijd die nodig is om te kijken of dit zijn vruchten afwerpt) zit je eind 2021.
Vandaar ook de afkeer tegen "hou vol" en "een jaartje geen vakantie, boehoe" opmerkingen.
Er is ooit 1 vaag artikel geweest wat over 10% sprak, dat zal nu wel weer opdoemen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen bron gegeven. Als je dat niet kan moet jouw post verwijderd worden vanwege het verspreiden van fakenews en voor paniekzaaien
Dat lijkt mij ook. Met wat geluk ligt het vaccineren in april of mei ver genoeg op koers om weer wat meer ruimte te hebben. Met een beetje pech wordt het oktober of later.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De planning is nu dat er pas in 2021 een echt begin gemaakt kan worden, voor 2020 hoopt de EU dat er 30 miljoen vaccin doses beschikbaar zullen zien, ik zou geen verwachtingen hebben tot zomer 2021.
En bij haar in de buurt komen terwijl ze dat niet wil. En haar omhelzen terwijl ze tegenstribbelt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Komt allemaal door die jongeren die naar oma gaan.
Dat is helemaal gebaseerd op dit artikel wat ooit verscheen, waar nooit meer followup op is gekomen. Ook zijn deze patienten blijkbaar opeens helemaal verdwenen daar er nooit ergens de noodklok is geluidquote:Op dinsdag 8 september 2020 20:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen bron gegeven. Als je dat niet kan moet jouw post verwijderd worden vanwege het verspreiden van fakenews en voor paniekzaaien
Ow sorry, was geen onwil, kwam van alles tussendoor hier. Kinderen wilden ook eten enzo, zeikerds!quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De enige oplossing is niet meer massaal te stemmen op VVD, CDA etc. in maart. Iedere weldenkende ondernemer moet die partijen nu massaal gaan boycotten. Maar ach de verkiezingen zullen wel opgeschort worden wanneer het vaccin er nog niet is. Weer een loze belofte er bovenop en dat gaat ze de kop kosten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat er tegen die tijd toch een beetje meer met scherp wordt geschoten.
Je zou zeggen dit kunnen ze niet maken. Maar dat dacht ik wel van meer dingen en het tegendeel bleek waar.
Zodra het gevaar op overspoeling van de zorg geweken is, is er gn enkele rechtvaardiging voor welke ontwrichtende maatregel dan ook. Dit deden we in het verleden namelijk ook niet. Nu nog hopen op een paar heldere lichten in het kabinet die dit tzt doorhebben.
Dan zouden Baudet of Wilders wel premier kunnen worden van een kabinet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De enige oplossing is niet meer massaal te stemmen op VVD, CDA etc. in maart. Iedere weldenkende ondernemer moet die partijen nu massaal gaan boycotten. Maar ach de verkiezingen zullen wel opgeschort worden wanneer het vaccin er nog niet is. Weer een loze belofte er bovenop.
Nou niet alleen daarop, waren meerdere geluiden vanuit specialisten. Maar volledig eens dat daar wel eens een follow-up en cijfers van mogen komen. Lijkt me best van belang of ze al meer weten of dit blijvende klachten zijn en zoja, of dit 0,1% of 10% is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is helemaal gebaseerd op dit artikel wat ooit verscheen, waar nooit meer followup op is gekomen. Ook zijn deze patienten blijkbaar opeens helemaal verdwenen daar er nooit ergens de noodklok is geluid
https://www.omroepgelderl(...)rsiteit-aan-klachten
Zoals gebruikelijk totaal geen cijfers natuurlijk.
Oh leuk, dan word het zeewind snuiven tegen corona als overheidsbeleid. Laten we dat maar niet doen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan zouden Baudet of Wilders wel premier kunnen worden van een kabinet.
Mee eens, dan zouden we gewoon op traditionele partij gaan stemmen. Zoals de Jonge of Rutte premier wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh leuk, dan word het zeewind snuiven tegen corona als overheidsbeleid. Laten we dat maar niet doen.
De peilingen geven dat wel aan, ja. We zullen wel zien.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, dan zouden we gewoon op traditionele partij gaan stemmen. Zoals de Jonge of Rutte premier wordt.
Cijfers noemen is blijkbaar verboden? Uit de artikelen:quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow sorry, was geen onwil, kwam van alles tussendoor hier. Kinderen wilden ook eten enzo, zeikerds!![]()
https://www.omroepgelderl(...)rsiteit-aan-klachten
https://nos.nl/collectie/(...)izamer-te-herstellen
https://www.hartvannederl(...)-ex-coronapatienten/
https://www.volkskrant.nl(...)F%2Fwww.google.nl%2F
https://www.volkskrant.nl(...)p-hun-hart~b62d1c45/
Willekeurige greep uit het assortiment.
We zeggen in feite hetzelfdequote:Op dinsdag 8 september 2020 19:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Om binnen de mogelijkheden toch dingen te organiseren natuurlijk.
Een heel erg reel scenario. Iedere weldenkende ondernemer en jongere zou er goed aan doen om op die partijen te stemmen, wanneer ze zich beperkt voelen door de maatregelen, er is gewoon geen excuus, eigen schuld wanneer je weer niet naar een festival kan of je kroeg moet sluiten wegens een faillisement. Dan gaan de maatregelen er linea recta af.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:31 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan zouden Baudet of Wilders wel premier kunnen worden van een kabinet.
Moet wel goed te ventileren zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Om binnen de mogelijkheden toch dingen te organiseren natuurlijk.
Ik kan me voorstellen dat de 'aan-de-bel-trekkende arts' daar geen algemene cijfers over heeft (behalve dan zijn eigen praktijk) maar ik zou toch zeggen dat ze daar inmiddels wel cijfers van verzameld zouden kunnen hebben ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Cijfers noemen is blijkbaar verboden? Uit de artikelen:
Bij een groot aantal patinten werd in het bloed de signaalstof troponine gemeten, wat erop duidt dat hartspiercellen verloren zijn gegaan.
“We zijn verrast door het hoge aantal ex-Covid-19-patinten dat nu met klachten bij ons komt”, zegt Leon van den Toorn, voorzitter van de longartsenvereniging tegen het NPO Radio 1 Journaal.
NIJMEGEN - Longartsen zien op dit moment een piek aan ex-coronapatinten op hun spreekuren. De grote hoeveelheid mensen die een paar maanden geleden ziek was van het COVID-19-virus, meldt zich nu bij de dokter met restklachten.
Longartsen overspoeld door ex-coronapatinten, verbazing over diversiteit aan klachten
Longartsen zien op dit moment een piek aan ex-coronapatinten op hun spreekuren. De grote hoeveelheid mensen die een paar maanden geleden ziek was van het COVID-19-virus, meldt zich nu bij de dokter met restklachten.
Alleen het laatste artikel komt eens met wat cijfers, een onderzoek onder 100 mensen
Dat bedoel ik, zie mijn vorige post over de bewoordingen die ze gebruiken in de artikelen die je aanhaalde. Timing van deze nare berichten was een beetje half juli, nu bijna 2 maanden later hoor je er niks meer van.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou niet alleen daarop, waren meerdere geluiden vanuit specialisten. Maar volledig eens dat daar wel eens een follow-up en cijfers van mogen komen. Lijkt me best van belang of ze al meer weten of dit blijvende klachten zijn en zoja, of dit 0,1% of 10% is.
Koorts en benauwdheid worden als ernstiger klachten gezien (misschien voorloper van een ernstiger verloop?) dus misschien stappen ze daar op over.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:35 schreef Breekfast het volgende:
Hoe lang denken jullie dat het kabinet dit testbeleid, waarin iedereen met klachten zich kan laten testen, nog blijft volhouden?
Het is denk ik een kwestie van tijd voordat de GGD's het echt niet meer aankunnen en het kabinet bepaalde groepen moet uitsluiten voor een test. Vorige week hadden ze in een week tijd al 180.000 tests afgenomen. En dan zitten we nog in een periode van relatief goed nazomerweer. Hoeveel mensen lopen er straks in de herfst/winter wel niet rond met milde verkoudheidsklachten?
Als je al minimaal 48 uur moet wachten op een afspraak, en daarna ook nog minimaal 48 uur moet wachten op de uitslag, dan denk ik dat de testbereidheid van mensen met milde klachten ook erg laag zal zijn. Je kunt dan net zo goed de klachten uitzingen in quarantaine als je verwacht dat de klachten binnen een paar dagen wel weer zijn verdwenen.
Vraag is dan wel welke keuzes je dan in het testbeleid maakt. Je hebt te veel testcapaciteit om alleen hele specifieke groepen aan te wijzen (zorgpersoneel, leraren, ouderen) en te weinig testcapaciteit om iedereen met (milde) klachten te laten testen.
VVD op 37 zetels, de zogenaamde ondernemerspartij? Welke ondernemer stemt er nou nog op die huichelaars? Die hun nota bene de grond in boort met hun ridicule maatregelen. Geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De peilingen geven dat wel aan, ja. We zullen wel zien.
Tja, men heeft liever Rutte dan een veroordeelde crimineel of een wappie die roept dat corona wel weg gaat met zeewind. Niet verassend, toch?quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
VVD op 37 zetels, de zogenaamde ondernemerspartij? Welke ondernemer stemt er nou nog op die huichelaars? Die hun nota bene de grond in boort met hun ridicule maatregelen. Geloof je het zelf?
quote:Het aantal mensen bij wie het coronavirus is vastgesteld in Zweden was vorige week het laagst sinds het begin van de pandemie dit voorjaar. Zweden nam een recordaantal testen af, waarvan slechts 1,2 procent positief was, zeggen Zweedse gezondheidsautoriteiten.
Ja, dan zou de GGD voor moeten selecteren op de zwaarte van de klachten. Maar het lijkt mij lastig waar je dan de grens legt. Als koorts een vereiste is voor een test dan sluit je denk ik een behoorlijk grote groep uit. Blijft lastig denk ik.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Koorts en benauwdheid worden als ernstiger klachten gezien (misschien voorloper van een ernstiger verloop?) dus misschien stappen ze daar op over.
Ik denk (stiekem) wel eens dat ze dit soort gegevens achter de hand houden om in te zetten als het draagvlak voor nieuwe maatregelen te laag is geworden. Of ze gaan er pas achteraan als het kalf weer verdronken is, zoals met zoveel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, zie mijn vorige post over de bewoordingen die ze gebruiken in de artikelen die je aanhaalde. Timing van deze nare berichten was een beetje half juli, nu bijna 2 maanden later hoor je er niks meer van.
Dat er geen follow-up is van dit soort geconstateerde zaken, dat longafdelingen "overspoeld" worden geeft toch te denken dat het een sensatieartikel is.
De huidige regeringspartijen zullen er alles aan doen om het virus de schuld te geven en nooit de maatregelen, en te doen alsof de urgentie torenhoog blijft. Als ze daar redelijk in slagen dan zie ik het somber in.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een heel erg reel scenario. Iedere weldenkende ondernemer en jongere zou er goed aan doen om op die partijen te stemmen, wanneer ze zich beperkt voelen door de maatregelen, er is gewoon geen excuus, eigen schuld wanneer je weer niet naar een festival kan of je kroeg moet sluiten wegens een faillisement. Dan gaan de maatregelen er linea recta af.
Ik ben er benieuwd, mocht het hier (en in andere Europese landen) uit de hand lopen dit najaar, wat er dan in Zweden gebeurt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-pandemie~a2718ad0/
Ik ben ook geen fan van Rutte, maar ik zie het wel als n van de laatsten die de economie de soep in wil laten gaan. Daarnaast zie ik ook niemand in het kabinet die ik zijn rol nu beter zou zien vervullen. Asscher misschien. Maar de rest is ook een zooi pipo's en slappe hap bij elkaar hoor...quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
VVD op 37 zetels, de zogenaamde ondernemerspartij? Welke ondernemer stemt er nou nog op die huichelaars? Die hun nota bene de grond in boort met hun ridicule maatregelen. Geloof je het zelf?
als ze vast blijven houden dat de GGD dit moet blijven doen dan vermoed ik niet dat het nog lang goed blijft gaan. Ik heb me ernstig verbaasd dat ze denken dat de GGDs dit kunnen na jaren en jaren van bezuinigingen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:35 schreef Breekfast het volgende:
Hoe lang denken jullie dat het kabinet dit testbeleid, waarin iedereen met klachten zich kan laten testen, nog blijft volhouden?
Het is denk ik een kwestie van tijd voordat de GGD's het echt niet meer aankunnen en het kabinet bepaalde groepen moet uitsluiten voor een test. Vorige week hadden ze in een week tijd al 180.000 tests afgenomen. En dan zitten we nog in een periode van relatief goed nazomerweer. Hoeveel mensen lopen er straks in de herfst/winter wel niet rond met milde verkoudheidsklachten?
Als je al minimaal 48 uur moet wachten op een afspraak, en daarna ook nog minimaal 48 uur moet wachten op de uitslag, dan denk ik dat de testbereidheid van mensen met milde klachten ook erg laag zal zijn. Je kunt dan net zo goed de klachten uitzingen in quarantaine als je verwacht dat de klachten binnen een paar dagen wel weer zijn verdwenen.
Vraag is dan wel welke keuzes je dan in het testbeleid maakt. Je hebt te veel testcapaciteit om alleen hele specifieke groepen aan te wijzen (zorgpersoneel, leraren, ouderen) en te weinig testcapaciteit om iedereen met (milde) klachten te laten testen.
Ja, als je het enigszins onder controle wil houden (zeker bij maximale controle!!!) kan dat natuurlijk gewoon niet en zal je toch iedereen moeten kunnen testen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, dan zou de GGD voor moeten selecteren op de zwaarte van de klachten. Maar het lijkt mij lastig waar je dan de grens legt. Als koorts een vereiste is voor een test dan sluit je denk ik een behoorlijk grote groep uit. Blijft lastig denk ik.
Ja wie weet... als de ziekenhuisopnames en sterftecijfers niet "meewerken" om draagvlak te creren of te houden... dat er dan uit de hoge hoed een onderzoek van een door de overheid ingehuurd onderzoeksbureau komt waarin wordt gesteld dat 8% van de besmette personen zonder symptomen longschade heeft.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk (stiekem) wel eens dat ze dit soort gegevens achter de hand houden om in te zetten als het draagvlak voor nieuwe maatregelen te laag is geworden. Of ze gaan er pas achteraan als het kalf weer verdronken is, zoals met zoveel.
Wat kinderachtig weer. Rutte roept ook van alles, vooral loze beloftes en het volk valse hoop geven (al jaren lang), dat is nog veel erger. Dat is nu voorbij en de VVD gaat nog van een koude kermis thuiskomen. Ondernemers is hij kwijt en het gewone volk stemt helemaal geen VVD.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, men heeft liever Rutte dan een veroordeelde crimineel of een wappie die roept dat corona wel weg gaat met zeewind. Niet verassend, toch?
Dit vind ik altijd zulk Sjonnie en Anita praatquote:Op dinsdag 8 september 2020 20:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik stelde 1 op 10 als een voorbeeld, niet als een feit, snuggere.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:47 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar vergelijkingen tussen landen van het aantal afgenomen tests, afgezet tegen de bevolkingsaantallen van die landen.
Is het nu normaal dat we met 180.000 tests per week tegen onze grens aanlopen, of zijn er landen die met gemak (in relatief opzicht) veel meer testen weten af te nemen?
Oke man.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zulk Sjonnie en Anita praat
Elke politicus doet dat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat kinderachtig weer. Rutte roept ook van alles, vooral loze beloftes en het volk valse hoop geven (al jaren lang), dat is nog veel erger. Dat is nu voorbij en de VVD gaat nog van een koude kermis thuiskomen. Ondernemers is hij kwijt en het gewone volk stemt helemaal geen VVD.
Niemand in de politiek is te vertrouwen, is altijd om eigen hachje te redden en vindt zijn eigen pluche heel belangrijk. En zeker vinden ze het fijn om zo veel mogelijk vele tonnen euro's te verdienen tijdens de regeerperiode.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Elke politicus doet dat.
Hard schreeuwen vanuit de oppositie is niet zo moeilijk.
Regeren is niks anders dan elke dag concessies doen. Daarom is elke verkiezingsbelofte bij voorbaat al kansloos.
Dank!quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Als je bovenaan het schema op test/1M pop of total tests klikt, heb je een prachtig overzicht.
Je stelde het wel als een feit.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik stelde 1 op 10 als een voorbeeld, niet als een feit, snuggere.
Er zullen echt heel veel bedrijven failliet gaan, als er geen steun van uit het overheid meer is. En daarom zal er wel weinig horecagelegenheden overblijven in Nederland. Niet alleen voor evenementenbranche, maar ook voor sportclubs die leven van kantine-inkomsten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb 2021 inmiddels ook al opgegeven kwa festivals en normale evenementen. Er wordt 0 millimeter bewogen in een oplossing voor die branche. Een vaccin gaat ons niet redden voor 2021 en als er al een vaccin komt, gaat dat minimaal een jaar of meer duren voor er voldoende vaccinatiegraad is.
Dan heb je nog de artiesten, eer die gaan touren ben je ook maanden verder.
Nee ik zie dat sober in, in elk geval voor Nederlandse evenementen, clubs en festivals in 2021 en verder (want er blijft weinig over als er nog een jaar niets mag)
Ik stelde het als voorbeeld. Mag ik even lekker zelf bepalen hoe ik mijn post bedoelquote:Op dinsdag 8 september 2020 20:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je stelde het wel als een feit.
Overigens zie ik jou bij elke post wat je niet aan staat eindigen met; snuggere, tjappie etc etc.
Behoorlijk denigrerend de hele tijd.>
Of er zullen wel mensen die voor lol gaan testen vanwege faken van klachten die niet echt te zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Een verstopte neus en niezen is toch geen symptoom van corona?
Volgens mij was dat een duidelijk verschil met griep en verkoudheid.
Bij een loopneus, niezen dus niet testen en je filtert een hoop mensen weg die nu zich voor niks laten testen.
Niezen/verkoudheid moet je ook laten testen staat gewoon bij de kenmerken. Zat mensen die alleen maar een milde verkoudheid doormaken en toch positief bevonden worden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bij een loopneus, niezen dus niet testen en je filtert een hoop mensen weg die nu zich voor niks laten testen.
Wat denk je van een paar dagen vrij op kosten van de baas. Zo'n testje stelt helemaal niks voor namelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:03 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Of er zullen wel mensen die voor lol gaan testen vanwege faken van klachten die niet echt te zijn.
Als de risicogroepen zijn gevaccineerd dan is dat denk ik wel voldoende toch om gewoon weer de samenleving volledig open te gooien?quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb 2021 inmiddels ook al opgegeven kwa festivals en normale evenementen. Er wordt 0 millimeter bewogen in een oplossing voor die branche. Een vaccin gaat ons niet redden voor 2021 en als er al een vaccin komt, gaat dat minimaal een jaar of meer duren voor er voldoende vaccinatiegraad is.
Nee ik zie dat sober in, in elk geval voor Nederlandse evenementen, clubs en festivals in 2021 en verder (want er blijft weinig over als er nog een jaar niets mag)
ja dat ook, maar dan zetten ze zichzelf echt voor de schut eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je van een paar dagen vrij op kosten van de baas. Zo'n testje stelt helemaal niks voor namelijk.
Is ook belachelijk. De sector moet het verschil op binnen vs buiten benadrukken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:
Maar er eerd toch eerst gezegd dat dit geen symptomen waren?quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Niezen/verkoudheid moet je ook laten testen staat gewoon bij de kenmerken. Zat mensen die alleen maar een milde verkoudheid doormaken en toch positief bevonden worden.
Voor wie dan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:06 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja dat ook, maar dan zetten ze zichzelf echt voor de schut eigenlijk.
'quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor wie dan?
De mensen die de test afnemen checken niet zien of jij klachten hebt of niet, vandaag nog een gehad. Je baas en collega's hoef je niet onder ogen te komen en je mag volgens de regels pas komen werken als je negatief bevonden bent.
Geen idee dit staat op Rijksoverheid.nlquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar er eerd toch eerst gezegd dat dit geen symptomen waren?
Zou het kunnen dat deze mensen een ander virus hebben maar wel aan slaan en zo false positives voor covid zijn?
quote:.
Aanmelding bij GGD voor coronatest
Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de GGD om u te laten testen als u klachten heeft die kunnen passen bij het coronavirus.
Zoals:
verkoudheidsklachten;
neusverkouden;
loopneus;
niezen;
keelpijn;
hoesten;
verhoging of koorts;
of plotseling verlies van reuk of smaak.
U hoeft niet eerst naar een (huis)arts voor een doorverwijzing.
Probleem met dit soort "frontlinie"-teneur reportages is dat je geen inzicht hebt in hun medisch of psychisch verleden om een afgewogen oordeel te vormern en moet afgaan op wat wel wordt verteld.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:02 schreef xFriendx het volgende:
Zag net Op1 even terug met 3 coronapatienten. Weet het percentage niet, denk dat het erg laag ligt, maar meisje van 14 en 2 mensen van 27 die na 5 meter lopen kwartier rust nodig hebben en daar al 20 weken last van hebben. Dat lijkt mij wel echt zwaar kl*te![]()
Er zijn natuurlijk veel meer voorbeelden van jongeren die geen tot weinig klachten hebben en daarna vrolijk alles wel weer kunnen doen als vanouds, maar je zal maar net wel de klos zijn zoals deze mensen.
Vaccinatie kan binnen 2 weken voor heel NL zodra beschikbaar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:
Ze controleren niet waarom je daar bent dus je staat voor niemand voor schut.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
'
Ik bedoel dat fakende mensen die niet echt verkouden is voor de schut zet als ze gaan testen.
Verkoudheid is altijd al een symptoom geweest sterker nog voor vooral jongeren en kinderen blijft het daarbij.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat deze mensen een ander virus hebben maar wel aan slaan en zo false positives voor covid zijn?
Even vanuit gaande dat je milde klachten hebt, is het uitzieken met corona anders dan griep/koorts etc? Als in een asperiene en veel slapen/drinken? Of komt er ook nog andere medicatie aan te pas?quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:35 schreef Breekfast het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik stelde het als voorbeeld. Mag ik even lekker zelf bepalen hoe ik mijn post bedoel
De hele tijd nog wel? Punt is dat als jij zo graag moderator wil worden moet je solliciteren, niet zelf de mod gaan uithangen. Dat mag je namelijk bepalen welke posts mogen blijven staan en welke niet. Nu niet.
Verstopte neus staat op de sites van WHO, CDC en rivm vermeld als symptoom van Covid 19.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Jaquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Door te stellen 1 op 10 verspreid je dus fakenews en ben je paniek aan het zaaien.
Kun je er omheen lullen wat je wil.
Klopt. In het begin werd gezegd dat dit geen symptomen waren van Covid. Kennelijk zijn ze daarop teruggekomen. Al vrij vlot trouwens, is al maanden zo dat het wel in het lijstje staat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Om teleurstellingen te voorkomen is het inderdaad veiliger om je te richten op 2022.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:59 schreef _serial_ het volgende:
Het punt is dat dergelijke evenementen het moeten hebben van grote massa’s. Laat dat nou net ht grote gevaar van deze crisis zijn. Dat maakt het heel lastig.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is ook belachelijk. De sector moet het verschil op binnen vs buiten benadrukken.
Hoe veel situaties moeten er zijn voor het rivm erkend dat er een wereld van verschil zit tussen buiten vs binnen?
Zat events die gewoon door zouden moeten kunnen gaan mits het in goede banen geleid wordt of bv in stadions met gedeeltelijke bezetting.
Gewoon kut dat er niet mee gexperimenteerd wordt en men die sectoren gewoon in de steek laat.
2050 zit je helemaal veilig natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Om teleurstellingen te voorkomen is het inderdaad veiliger om je te richten op 2022.
Ik blijf het altijd knap van je vinden, die opmerkingen om de mensen hier lekker op te naaien zijn heerlijk subtiel. Je ziet dat het bedoeld is om mensen op stang te jagen, maar het is zo geformuleerd dat je er niks van kunt zeggen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Om teleurstellingen te voorkomen is het inderdaad veiliger om je te richten op 2022.
Ach, je riep ook dat er pas weer in 2021 gevlogen zou worden. En dat het wachten was op een nationale mondkapjesplicht. Wellicht beter om je in het vervolg te onthouden van voorspellingen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Om teleurstellingen te voorkomen zou ik er maar ernstig rekening mee houden dat deze dystopie binnen afzienbare tijd op zijn einde loopt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |