https://www.nporadio1.nl/(...)e-blankenberge-tapesquote:"We zochten naar acteurs die konden of wilden improviseren. Behalve een algemene korte inhoud die iedereen te lezen kreeg, gaven we ieder een pagina met informatie die alleen hun personage betrof. Vervolgens gingen we de acteurs een voor een interviewen over 'wat er gebeurd was', in een studiootje dat we afgelopen februari gedurende een paar dagen in het vakantiehuis van m’n schoonvader hadden ingericht. In Blankenberge, de Belgische kustplaats, zodat we allemaal het juiste decor voor ogen hadden; hetzelfde café en dezelfde hotelkamer hadden gezien waar bepaalde scènes zich afspelen."
Het heeft niet mijn interesse, maar heb jij geluisterd?quote:Op zondag 27 september 2020 23:30 schreef Fugue het volgende:
Ik luister eigenlijk nooit podcasts maar vanaf morgen heeft Hillary Clinton er een en die lijkt me wel interessant.
https://www.google.nl/amp(...)n-podcast/index.html
Meer mensen die gaan luisteren?
Precies hetzelfde. Een van de podcasts waarbij ik ben afgehaakt omdat de presentator me niet bevalt. Bij audioboeken heb ik dat nog veel sterker maar die duren doorgaans ook langer dan een podcast. Een verteller kan het maken of breken. Bij De laatste dans had ik het tegenovergestelde, die man kan prachtig vertellen (het verhaal vond ik minder boeiend).quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:41 schreef Meridiaan het volgende:
De ANWB brengt momenteel de podcastreeks Verborgen verhalen uit. Een man, ene Pascal, gaat in Nederland op zoek naar oude (volks-)verhalen in Nederland. Hij spreekt daar met betrokkenen, verzamelaars of mensen die op een of andere manier gelinkt zijn aan de betreffende plek.
Zo is hij in Nijverdal, waar een eeuw terug mensen er van overtuigd waren dat er goud te vinden was in de heuvels, in het Solse gat op de Veluwe wat een spirituele plek is voor sommigen.
Op zich een heel leuk idee, ware het niet dat ik de presentator niet echt prettig vind. Hij komt semi-sarcastisch over (op mij) bij zijn gasten, het komt niet echt over als oprechte interesse. Daarnaast gaat hij in de afleveringen die ik heb beluisterd ook op een soort expeditie. Zo gaat hij in het midden van de nacht in het Solse gat in een tent zitten om 'op zoek te gaan naar de spirituele ervaringen' die daar zouden zijn bij middernacht, en gaat hij in een berg in Nijverdal graven op zoek naar goud.
Dat heeft in deze verhalen met name het effect dat je een hijgende, fluisterende man hoort praten in een microfoon als het ware the Blair Witch Project, maar ik zie de toegevoegde waarde hier niet. Ik hoor liever de oorspronkelijke volksverhalen en die goed uitgewerkt.
Dit klopt wel jaquote:Op maandag 16 november 2020 16:54 schreef Meridiaan het volgende:
Je moet daardoor even door de presentator heen prikken, maar na een paar afleveringen wende het en kon ik het beter hebben.
Ik zag het. Ik begreep wel dat het een eenmalig gesprek is? Vind ik wel bijzonder, voelt niet echt als een podcast ofzoquote:Op maandag 16 november 2020 21:20 schreef _Arual_ het volgende:
Er is nu ook een podcast van Miljuschka en haar moeder, Astrid Holleeder. Ik heb heb hem zelf nog niet beluisterd, dus ik kan er nog geen oordeel over geven.
Ik ben net begonnen aan Staatsgeheim, maar klinkt goedquote:Op maandag 16 november 2020 17:03 schreef Meke het volgende:
[..]
Dit klopt wel jaIk vind het wel interessant om na te denken hoe je problemen op een andere manier kunt zien, of dat hij zegt; dan doe je het toch lekker niet?! Maar soms is hij ook wel wat too much
![]()
Ik heb gisteren de eerste (en op dit moment enige beschikbare) aflevering van Staatsgeheim (fictie) geluisterd; voor een sociaal podcastexperiment wordt student Max samen met een wildvreemde 21 dagen de wildernis ingestuurd. De werkelijke aanleiding voor het experiment blijkt echter anders dan gedacht. Dit is een podcast die nooit gemaakt had mogen worden...
Een vierdelige podcast, en een kwart daarvan kan ik in elk geval van harte aanradenJe wordt echt meegesleurd in het verhaal
Meke noemt 'm ook al, maar Beethoven is meer dan een hond is heel erg tof om te luisteren. Sowieso ben ik wel gek van wat klassieke muziek op z'n tijd. Het verhaal is dat één van de presenterende dames een date heeft waarbij zij zijn ouders gaat ontmoeten tijdens een recital van klassieke muziek. Zij weet echter helemaal niets van klassiek en wil wel indruk maken, dus schakelt ze een vriendin in die wel verstand heeft van klassieke muziek. Samen gaan ze beginnen aan een verkorte cursus klassieke muziek, vanaf de eerste Gregoriaanse muziek.quote:Op maandag 7 september 2020 20:36 schreef LeSage het volgende:
Over muziek vond ik de podcast ‘Beethoven is meer dan een hond’ echt heel erg leuk. Een snelcursus klassieke muziek luisteren.
Verder luister ik op het moment graag ‘Manmanman de podcast’, ‘Ik ken iemand die’ en voor snel tussendoor ‘Echt gebeurd’.
Ik ben geloof ik vrij laat in de podcasts gerold, maar inmiddels vind ik het echt heerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |