abonnement Unibet Coolblue
pi_194933606
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen) in de Verenigde staten die massaal ontstaan zijn naar aanleiding van de dood van George Floyd. Er is hier ook ruimte om achterliggende oorzaken van de Amerikaanse demonstraties te bespreken.

Voor de demonstraties in Nederland kan je terecht in deze topicreeks. En racisme in Nederland kan in deze topicreeks besproken worden.

-------------------------

quote:
0s.gif

Op
zaterdag 8 augustus 2020 12:43 schreef Oostwoud het volgende:

"We are trained marxists", aldus een van de oprichters van BLM.

BLM.com
"We disrupt the Western-prescribed nuclear family structure requirement by supporting each other as extended families and “villages” that collectively care for one another, especially our children, to the degree that mothers, parents, and children are comfortable."

De marxisten hadden ook al zo'n hekel aan de familie-eenheid:
"Marxists argue that the nuclear family performs ideological functions for Capitalism – the family acts as a unit of consumption and teaches passive acceptance of hierarchy. It is also the institution through which the wealthy pass down their private property to their children, thus reproducing class inequality."

Marx, Engels and the Abolition of the family
Marxism and "the" Family
Want to Dismantle Capitalism? Abolish the Family
Black Lives Matter and the Family
Black Lives Matter Plan to Disrupt the Nuclear Family and ‘Dismantle Cisgender Privilege’ Gains Support in Corporate America
Why Marxist Organizations Like BLM Seek to Dismantle the "Western Nuclear Family"
How Black Lives Matter’s Hatred Of The Family Feeds Its Desire For Revolution
The matter of Marxism: Black Lives Matter is rooted in a soulless ideology
An appeal to Black Lives Matter activists

BLM wil de grote moeite die zwarten hebben om stabiele families in stand te houden terugzien in de gehele maatschappij. Het is de klassieke marxistische riedel: Iedereen gelijk, wat erop neerkomt dat iedereen de dupe is van werkelijke systemische oppressie.

Weet aan welke kant van de geschiedenis je staat als je dit soort groepen steunt.
Achtergrondinfo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------

[modbreak]Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.[/modbreak]
pi_194933642
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Hij zegt toch letterlijk dat ze geen geld krijgen als ze die idioterie er doorheen drukken op scholen. Dan is het toch juist een 'Trump issue'? Je loopt nou echt ruzie te zoeken om het ruzie zoeken...
Ergo, Orange Man Bad!!!
pi_194933687
Valt mij ook steeds meer op dat links liberalen (*die met hun mening en opvattingen net zo racistisch zijn als waar ze tegen zijn) opkomende zijn in banen als advocaat en rechter.

Zie bij veel twitter accounts en andere profielen van hen dat ze die richting in gaan.
Dus eerst jaren Amerikaanse scholen benvloeden met hun mening als feit te presenteren.
En nu steeds meer die stapje hoger op willen met hun bizarre visie en dergelijke.

*Hier n voorbeeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194933713
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Hij zegt toch letterlijk dat ze geen geld krijgen als ze die idioterie er doorheen drukken op scholen. Dan is het toch juist een 'Trump issue'? Je loopt nou echt ruzie te zoeken om het ruzie zoeken...
Kan hij dat doen?
pi_194933738
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor discussie, nuance of constructieve kritiek je nog wil hebben op eoa privaat project waar feitelijk geen reet van klopt.

Maar goed, open er een topic over zou ik zeggen.
Ik wil je er aan herinneren dat jij degene bent die er een post over maakt. Ik was in de veronderstelling dat je dat deed om het er over te hebben, maar ik heb me vergist.
pi_194933859
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:52 schreef MoreDakka het volgende:

Ik wil je er aan herinneren dat jij degene bent die er een post over maakt. Ik was in de veronderstelling dat je dat deed om het er over te hebben, maar ik heb me vergist.
Lees eens terug zou ik zeggen, ik reageer juist op iemand. Open er nou maar een topic over als het je allemaal zo hoog zit.
pi_194933884
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194933905
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lees eens terug zou ik zeggen, ik reageer juist op iemand. Open er nou maar een topic over als het je allemaal zo hoog zit.
Jeetje, wat een vijandigheid. :) Laten we dan maar stellen dat we het wat betreft dat 1619 project geneuzel het eens zijn: het is gevaarlijk historisch revisionisme dat niet thuis hoort in de klas.
pi_194933917
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:49 schreef schommelstoel het volgende:
Valt mij ook steeds meer op dat links liberalen (*die met hun mening en opvattingen net zo racistisch zijn als waar ze tegen zijn) opkomende zijn in banen als advocaat en rechter.

Zie bij veel twitter accounts en andere profielen van hen dat ze die richting in gaan.
Dus eerst jaren Amerikaanse scholen benvloeden met hun mening als feit te presenteren.
En nu steeds meer die stapje hoger op willen met hun bizarre visie en dergelijke.

*Hier n voorbeeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Manmanman... :')
pi_194933976
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:49 schreef schommelstoel het volgende:
Valt mij ook steeds meer op dat links liberalen (*die met hun mening en opvattingen net zo racistisch zijn als waar ze tegen zijn) opkomende zijn in banen als advocaat en rechter.

Zie bij veel twitter accounts en andere profielen van hen dat ze die richting in gaan.
Dus eerst jaren Amerikaanse scholen benvloeden met hun mening als feit te presenteren.
En nu steeds meer die stapje hoger op willen met hun bizarre visie en dergelijke.

*Hier n voorbeeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Offtopic/aluhoedje: ook dit is iets wat je in NL ook ziet gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2020 14:09:34 ]
pi_194934038
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:49 schreef schommelstoel het volgende:
Valt mij ook steeds meer op dat links liberalen (*die met hun mening en opvattingen net zo racistisch zijn als waar ze tegen zijn) opkomende zijn in banen als advocaat en rechter.

Zie bij veel twitter accounts en andere profielen van hen dat ze die richting in gaan.
Dus eerst jaren Amerikaanse scholen benvloeden met hun mening als feit te presenteren.
En nu steeds meer die stapje hoger op willen met hun bizarre visie en dergelijke.

*Hier n voorbeeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je maakt een aantal fouten hier. Je hebt het over advocaten en rechters, maar je voorbeeld is een journaliste. Het soort ideologie dat aangehangen wordt door extremisten aan de linkerkant komt uit de academische en bureaucratische kant, tot nu toe is de hoek van justitie nog relatief 'schoon'. Al zal dat niet lang meer duren. Verder is er niets liberaals aan de extremistische linkse kant.

Het is een correcte observatie dat journalisten op twitter veel activistischer worden dan voorheen en dat is een bijzonder slechte ontwikkeling.
pi_194934271
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je maakt een aantal fouten hier. Je hebt het over advocaten en rechters, maar je voorbeeld is een journaliste. Het soort ideologie dat aangehangen wordt door extremisten aan de linkerkant komt uit de academische en bureaucratische kant, tot nu toe is de hoek van justitie nog relatief 'schoon'. Al zal dat niet lang meer duren. Verder is er niets liberaals aan de extremistische linkse kant.

Het is een correcte observatie dat journalisten op twitter veel activistischer worden dan voorheen en dat is een bijzonder slechte ontwikkeling.

En ik gaf een voorbeeld van links liberalen die zich zich net zou fout gedragen als het geen waar ze tegen zijn.
Daar is Sarah Jeong er n van, ongeacht of haar omschrijving serieus is of niet.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194934319
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:31 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En ik gaf een voorbeeld van links liberalen die zich zich net zou fout gedragen als het geen waar ze tegen zijn.
Daar is Sarah Jeong er n van, ongeacht of haar omschrijving serieus is of niet.
Oh dat is absoluut correct, maar tegen die kritiek is de nieuwe definitie van 'racisme' bedacht. Dus als je zegt dat 'anti-racisme' eigenlijk racistisch is, zullen mensen dat niet zomaar snappen.
pi_194934605
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Moet ik mezelf echt herhalen?

Vooruit:
[..]
Daar gaan we dan niet uitkomen. Prima als je van mening bent dat een agent zich niet aan de wet hoeft te houden, ik vind van wel.
quote:
Welke link? :)
Als het dit is:,
Niet posten ;)
NWS / BLM demonstraties in de VS #50 Jubileumtopic!!
Tsja, dit zijn toch duidelijk concrete voorbeelden van federal forces die de wet overtreden. Maak ervan van je wil.
quote:
Eh, tuurlijk. :O
Toppie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je hebt niets feitelijk aangetoond, wat lul je nou toch weer dom.
Ik heb je voldoende informatie gegeven, dat jij dat en de feiten die in 50 andere topics topics zijn gepost, weigert te geloven is niet mijn probleem.

quote:
Het gaat om het geheel en geheel bestaat uit met name gewelddadige protesten.
En nee, daar heb je in Amerika geen recht op.
Blablablabla. Het allemaal vrij weinig te maken met het feit dat vreedzame demonstranten neerknuppelen niet zo handig is in een democratie. Maar gezien je het ook normaal vindt om democratisch gekozen bestuurders in elkaar te trappen begrijp ik dat je daar geen probleem in ziet.
quote:
Jij valt een beetje in de cnn categorie, alleen dingen aanhalen die jouw standpunten lijken te ondersteunen, roepen dat het vredige protesten zijn terwijl er op de achtergrond een gebouw in de fik staat. :')

https://www.nationalrevie(...)ays-mostly-peaceful/
Alles waar ik het niet mee eens ben is fakenews!1!!1 Die trukendoos ken ik wel inmiddels.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

En zolang het bij journalisten blijft die er een zaak van willen maken en er nog geen juridische uitspraak is blijf ik bij mijn mening.
Ik heb je voldoende beeldmateriaal aangeleverd waarop die praktijken duidelijk te zien zijn, inclusief een livestream van Reuters. Prima verder, maar het lijkt er toch sterk op dat je in dit verhaal een kant hebt gekozen die je niet durft te bekritiseren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mijn excuses voor de valse beschuldiging en dankjewel voor het leren van een nieuwe afkorting.
O+
Incelfrikandel
pi_194934657
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Daar gaan we dan niet uitkomen. Prima als je van mening bent dat een agent zich niet aan de wet hoeft te houden, ik vind van wel.
[..]

NWS / BLM demonstraties in de VS #50 Jubileumtopic!!
Tsja, dit zijn toch duidelijk concrete voorbeelden van federal forces die de wet overtreden. Maak ervan van je wil.
[..]

Toppie.
[..]

Ik heb je voldoende informatie gegeven, dat jij dat en de feiten die in 50 andere topics topics zijn gepost, weigert te geloven is niet mijn probleem.
[..]

Blablablabla. Het allemaal vrij weinig te maken met het feit dat vreedzame demonstranten neerknuppelen niet zo handig is in een democratie. Maar gezien je het ook normaal vindt om democratisch gekozen bestuurders in elkaar te trappen begrijp ik dat je daar geen probleem in ziet.
[..]

Alles waar ik het niet mee eens ben is fakenews!1!!1 Die trukendoos ken ik wel inmiddels.
[..]

Ik heb je voldoende beeldmateriaal aangeleverd waarop die praktijken duidelijk te zien zijn, inclusief een livestream van Reuters. Prima verder, maar het lijkt er toch sterk op dat je in dit verhaal een kant hebt gekozen die je niet durft te bekritiseren.
[..]

O+
Die links van opschorting arrestaties (die bedoel je neem ik aan) dat is alweer ongedaan gemaakt in beroep.

Meen dat AchJa dat had gepost.

Maar ik ga verder geen commentaar meer plaatsen, te vermoeiend, ik zou zeggen ga er heen en protesteer.
Ik wens je veel succes nog verder tegen de rest van de maatschappij.
pi_194934774
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die links van opschorting arrestaties (die bedoel je neem ik aan) dat is alweer ongedaan gemaakt in beroep.

Meen dat AchJa dat had gepost.
Neen, over het in elkaar knuppelen van demonstranten. Ik heb het niet over arrestaties gehad, ik blijf niet aan de gang aan.

quote:
Maar ik ga verder geen commentaar meer plaatsen, te vermoeiend, ik zou zeggen ga er heen en protesteer.
Ik wens je veel succes nog verder tegen de rest van de maatschappij.
Waarom zou ik? Het is godzijdank mijn land niet.
Incelfrikandel
  maandag 7 september 2020 @ 15:26:35 #17
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194934859
Sommige buurtbewoners lijken genoeg van "mostly peaceful protests" te hebben, suggereren de beelden...

twitter


Nog zo'n voorbeeld daarvan, waar in dit filmpje een zwarte vrouw door blanke demonstranten wordt tegengehouden en racistisch wordt uitgescholden. Onder is boven en boven is onder...
Hoe dit precies politiegeweld aan de kaak stelt en oplossingen daarvoor worden aangedragen is een raadsel.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194934911
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2020 15:26 schreef dellipder het volgende:
Sommige buurtbewoners lijken genoeg van "mostly peaceful protests" te hebben, suggereren de beelden...

[ twitter ]

Nog zo'n voorbeeld daarvan, waar in dit filmpje een zwarte vrouw door blanke demonstranten wordt tegengehouden en racistisch wordt uitgescholden. Onder is boven en boven is onder...
Hoe dit precies politiegeweld aan de kaak stelt en oplossingen daarvoor worden aangedragen is een raadsel.

[ twitter ]
Die blanke vrouw met kort haar en bril in de eerste video zit vol schuldgevoel.

Het is wachten tot de silent majority er echt werkelijk mee klaar is.
Dan heb je de poppen aan het dansen.

Laten we dan eens kijken hoe de media dat zal oppakken.
Het zal mij niets verbazen als ze er dan vol boven op springen en vinger wijzen naar de gene die zich maanden hebben stil gehouden voor hun eigen veiligheid.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 7 september 2020 @ 15:39:01 #19
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194934961
En wat ook opvallend is, is dat de Portland Police department harder optreedt en gisteren veel demonstranten heeft gearresteerd. Mogelijk dat dit te maken heeft met de koerswijziging waarin de DA wordt gepasseerd.

twitter


quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:51 schreef dellipder het volgende:
Er is een artikel over de koerswijziging om relschoppers voortaan federaal aan te klagen. En dit heeft inderdaad vooral te maken met activistische district openbare aanklagers.
Ik heb daarover eerder een bericht gemaakt.
In het geval van Portland is het DA Mike Schmidt die meent dat gearresteerde relschopper niet vervolgd moeten worden voor criminele overtredingen of het hinderen van de politie bij hun werkzaamheden, omdat ze "gehoord moeten worden".
Het lijkt me duidelijk dat voor het terugbrengen van veiligheid in woongemeenschappen zulke politieke activisten gepasseerd moeten worden.

Feds start leveling rare civil disorder charges against demonstrators for alleged violence at Portland protests
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194935047
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2020 15:39 schreef dellipder het volgende:
En wat ook opvallend is, is dat de Portland Police department harder optreedt en gisteren veel demonstranten heeft gearresteerd. Mogelijk dat dit te maken heeft met de koerswijziging waarin de DA wordt gepasseerd.

[ twitter ]
[..]

Zou verdomme eens tijd worden na 3 maanden.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194935080
Het feit dat relschoppers niet worden aangepakt is volgens mij ook de reden dat omringende politie-eenheden niet willen meewerken met de burgemeester.
pi_194947956
twitter


_O-
pi_194948126
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:12 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

_O-
dit is nu al het tweede filmpje van BLM/Antifa terroristen met goeie dance moves

Qua gedrag zou je veronderstellen dat ze te achterlijk zijn om te dansen, maar je ziet maar...
pi_194948308
quote:
verrassend

Dat BLM als een explosief in hun eigen gezicht zou afgaan was al van mijlenver te zien. Het enige dat die gasten voor elkaar gaan krijgen is weer 4 jaar Trump en een volledige minachting van deels legitieme klachten.

c'est la tone qui fait la musique

En het lied van BLM is a-muzikaal als een gemiddelde rap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')