KNVBquote:Op donderdag 17 september 2020 00:03 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)at-met-frank-de-boer
FRANK DE BOER
Niet met dit kutelftal man. De meeste jongens in Oranje hebben het wiel niet uitgevonden en absoluut behoefte aan een sterke leider.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:29 schreef Caland het volgende:
Denk dat mensen nogal overschatten wat een bondscoach moet kunnen
wat heeft hij opgebouwd dan? Een bondscoach bouwt niet, die selecteertquote:Op donderdag 17 september 2020 08:27 schreef borisz het volgende:
Wat Koeman in 2,5 jaar heeft opgebouwd is in een maandje weggegooid.
De Boer heeft toch de reputatie streng te zijn? Tot irritaties toe. Of verwar ik dit met betweterigheidquote:Op donderdag 17 september 2020 08:31 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Niet met dit kutelftal man. De meeste jongens in Oranje hebben het wiel niet uitgevonden en absoluut behoefte aan een sterke leider.
Zag je toch ook met Lodeweges.
klopt, die staat er echt wel boven en is net zo conservatief als Koeman, dus zoveel gaat er niet veranderen dus Babel mag hoop houdenquote:Op donderdag 17 september 2020 08:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De Boer heeft toch de reputatie streng te zijn? Tot irritaties toe. Of verwar ik dit met betweterigheid
Kan iemand de KNVB even vertellen dat Cruijff is overleden? Net als Ajax dat niet meer doet hoeft de KNVB nu ook niet meer naar de Telegraaf te luisteren. De Telegraaf is al maanden De Boer aan het pushen omdat elk succes van Van Gaal een persoonlijke afgang voor ze is.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:42 schreef alopio het volgende:
Haha de Boer wat kansloos weer. Je wist dat de knvb voor deze keuze zou gaan want creatief nadenken kan men daar niet.
Dit is gewoon net zo goed idee als Danny Blind bondscoach maken, niet dus. Bijkomend nadeel, de Boer heeft nu als het publiek niet mee itt Koeman. Dus Frons gaat bij de eerste tegenvaller al kapot gemaakt worden, en terecht
Er gaat heel veel veranderen. Koeman snapt hoe je met een matige selectie vrij goed en effectief voetbalt. De Boer snapt nog niet eens hoe je met goede voetballers aardig voetbalt. Hij doet een trainer die het positiespel begrijpt na.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
klopt, die staat er echt wel boven en is net zo conservatief als Koeman, dus zoveel gaat er niet veranderen dus Babel mag hoop houden
Mag je doen. Groetjesquote:Op donderdag 17 september 2020 09:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er gaat heel veel veranderen. Koeman snapt hoe je met een matige selectie vrij goed en effectief voetbalt. De Boer snapt nog niet eens hoe je met goede voetballers aardig voetbalt. Hij doet een trainer die het positiespel begrijpt na.
Het zou een genant laffe keuze zijn, in de traditie van de KNVB om de bondscoach van de minste weerstand bij de pers te kiezen. Want de pers is belangrijk of zo. De KNVB meent dat ze het recht heeft om zomaar EK's en WK's te verkwanselen aan dat soort overwegingen. Ik denk dat ik het EK maar eens principieel ga boycotten vanwege misstanden bij het WK.
Koeman krijgt veel te veel eer hier en verder je hoeft niet te kijken, dat doe ik ook meestal nietquote:Op donderdag 17 september 2020 09:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er gaat heel veel veranderen. Koeman snapt hoe je met een matige selectie vrij goed en effectief voetbalt. De Boer snapt nog niet eens hoe je met goede voetballers aardig voetbalt. Hij doet een trainer die het positiespel begrijpt na.
Het zou een genant laffe keuze zijn, in de traditie van de KNVB om de bondscoach van de minste weerstand bij de pers te kiezen. Want de pers is belangrijk of zo. De KNVB meent dat ze het recht heeft om zomaar EK's en WK's te verkwanselen aan dat soort overwegingen. Ik denk dat ik het EK maar eens principieel ga boycotten vanwege misstanden bij het WK.
'Je hoeft niet te kijken' is een miskenning van de verantwoordelijkheid van de KNVB.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Koeman krijgt veel te veel eer hier en verder je hoeft niet te kijken, dat doe ik ook meestal niet
Koeman deed niet alles perfect (wedstrijden beginnen matig enz.) maar er was duidelijk vanaf dag één een verbetering. Vanaf de eerste wedstrijd.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Koeman krijgt veel te veel eer hier en verder je hoeft niet te kijken, dat doe ik ook meestal niet
Mark van Bommel en Philip Cocu vinden dit leukquote:Op donderdag 17 september 2020 08:12 schreef fetX het volgende:
Het is echt tijd om de KNVB op te heffen.
Dit is misschien wel de slechts mogelijke ‘serieuze’ optie
Het is net al Dicky. Absoluut niet een enorme tacticus of vernieuwer, maar wel iemand die zijn team logisch laat voetballen en zorgt dat de spelers normaal trainen en met elkaar om gaan. Geen idee waarom je dan een trainer wil die juist voor onrust en onlogische beslissingen zorgt.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik durf wel te beweren dat die zogenaamde wederopstanding van oranje voor zover je daar uberhaupt van kan spreken meer op het conto van Frenkie de Jong komt dan van Koemanquote:Op donderdag 17 september 2020 09:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Koeman deed niet alles perfect (wedstrijden beginnen matig enz.) maar er was duidelijk vanaf dag één een verbetering. Vanaf de eerste wedstrijd.
Ook al is dat slechts een kwestie van de juiste mensen opstellen, je moet het wel even doen wanneer ze zich aandienen.
Een slechte coach kan een hoop verpesten. Zie de casus Marc Wilmots.
Ik denk dat onderschat wordt dat een bondscoach ook vooral een peoplemanager is. Dat is Frank de Boer totaal niet. Blind was dat ook niet. Als speler doe je geen stapje harder voor dat soort figuren. Voor Koeman hebben al die gasten respect.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Koeman deed niet alles perfect (wedstrijden beginnen matig enz.) maar er was duidelijk vanaf dag één een verbetering. Vanaf de eerste wedstrijd.
Ook al is dat slechts een kwestie van de juiste mensen opstellen, je moet het wel even doen wanneer ze zich aandienen.
Een slechte coach kan een hoop verpesten. Zie de casus Marc Wilmots.
Een beetje tactisch kunnen ingrijpen en een beetje kunnen piepol managen.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:29 schreef Caland het volgende:
Denk dat mensen nogal overschatten wat een bondscoach moet kunnen
Hij heeft ook maar 1 tactiekquote:Op donderdag 17 september 2020 10:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een beetje tactisch kunnen ingrijpen en een beetje kunnen piepol managen.
Alleen is Frank vooral niet echt goed in het laatste.
quote:Op donderdag 17 september 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik durf wel te beweren dat die zogenaamde wederopstanding van oranje voor zover je daar uberhaupt van kan spreken meer op het conto van Frenkie de Jong komt dan van Koeman
Mocht dat zo zijn, dan moet Koeman hem wel even opstellen (begin 2018!). De Jong had toen lang niet de automatische status die hij een jaar later had, was niet eens onbetwiste basisspeler bij Ajax in de eerste seizoenshelft.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik durf wel te beweren dat die zogenaamde wederopstanding van oranje voor zover je daar uberhaupt van kan spreken meer op het conto van Frenkie de Jong komt dan van Koeman
Zijn type spel, ook wel de Nederlandse voetbalziekte balbezit om het balbezit, heeft geen plek in de hedendaagse spelopvatting. Het wordt aan gort gespeeld door teams die gegen pressie hanteren.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:31 schreef dz5b604 het volgende:
Qua type coach en type spel is het wel het soort coach dat het Nederlands elftal nodig heeft. Alleen is het nog steeds de vraag of de Boer nou wel of geen goede coach is. Er zijn in ieder geval slechtere keuzes te maken dan de Boer.
Welke dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 10:31 schreef dz5b604 het volgende:
Qua type coach en type spel is het wel het soort coach dat het Nederlands elftal nodig heeft. Alleen is het nog steeds de vraag of de Boer nou wel of geen goede coach is. Er zijn in ieder geval slechtere keuzes te maken dan de Boer.
dus als het onder De Boer niet instort is dan het ook de verdienste van Koeman?quote:Op donderdag 17 september 2020 10:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat een overschatting weer. Hij is één van de vier cruciale spelers geweest voor het Oranje van de afgelopen twee jaar, samen met Virgil van Dijk, Wijnaldum en Memphis. Maar Koeman heeft er een werkend geheel en hecht team van gemaakt.
quote:
Stam was gewoon veel te vroeg met zijn overstap naar Feyenoord. Had hem nog een jaar in Zwolle laten trainen. Verwarmingsmonteur Dick wist precies welke ventielen er open moesten om de druk eraf te krijgen, maar toen was Stan al lafjes weggelopenquote:
In NL is de spoeling gewoon (te) dun dus als je niet die trainersvakbond op je nek wil hebben als KNVB dan is het niet zo vreemd dat ze bij hem uitkomenquote:
Jaap Stam kan er gewoon he-le-maal niks van en heeft het intellect van een ventieldop.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:57 schreef Sabata het volgende:
[..]
[..]
Stam was gewoon veel te vroeg met zijn overstap naar Feyenoord. Had hem nog een jaar in Zwolle laten trainen. Verwarmingsmonteur Dick wist precies welke ventielen er open moesten om de druk eraf te krijgen, maar toen was Stan al lafjes weggelopen
Pepijn Lijnders.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik durf de naam van Robert Maaskant hier ook wel te noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |