Nee en wat ook al voorbijkwam, is dat het ook gewoon de schaduw van een cameraman kan zijn dat toevallig in beeld is. Alsnog zie ik de schaduw nietquote:Op zondag 6 september 2020 19:51 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee en Nikkie zelf kijkt ook niet vreemd nadat ze om had gekeken (zij ziet ook het vlak wat bij ons buiten beeld is, waar de crew waarschijnlijk staat). Het zal dus wel niks raars zijn.
Ik ga altijd uit van het principe: je woont in een appartementen complex, in een volkswijk, in een stad. Natuurlijk ga je je buren en omgevingsgeluid horen. Zij horen jou waarschijnlijk ook. Is niet erg, dat hoort er bij. Wordt er geklaagd? Natuurlijk, kan je op letten als goede buur dat je bent. Maar om nu alles maar te laten omdat zij er "last van hebben", dacht het dus even niet.quote:Op zondag 6 september 2020 20:15 schreef Meke het volgende:
Hoe ver gaan jullie om je buren tevreden te stellen. Ik heb buren die ont-zet-tend veel last hebben van het geluid van mijn telefoon als ik daar een podcast oid op speel tijdens het kokenZe had het al eens eerder gezegd, maar toen had ik de ramen wagenwijd open, dus ik dacht dat het daardoor kwam. Sindsdien doe ik dat niet meer. Nu had ik mijn ramen dicht en had ze er wéér last van en zei ook dat ze het 's ochtends vaak hoorde. Ik vind het op zich niet heel erg om mijn koptelefoon op te doen tijdens het koken, maar 's ochtends draai ik vaak muziek voor onder de douche. Het is ook niet dat het directe buren zijn
Ze wonen echt best ver weg, dus ik snap niet zo goed hoe ze me kan horen?! Ik vraag me wel af in hoeverre ik mijn woonplezier moet aanpassen voor hun woonplezier.. Waar ligt die grens? Straks heeft ze ook last van m'n douche of afzuigkap of als ik stofzuig
Je woont niet afgelegen op een woonboerderij, maar MIDDEN IN DE STAD. Dat is dan toch ook een keuze? Ik heb ook last van de meeuwen, mensen die op straat dronken schreeuwen of scooters, maarja dat was inherent aan mijn keuze om in de stad te wonen. Weet echt niet zo goed wat ik ermee aan moet
![]()
Ik had ook gehoopt dat het beter zou worden met slecht weer omdat ze dan niet zoveel buiten zijn, want het KAN toch bijna niet dat ze me horen als ze binnen zijn? Hun huis (ik kan het niet eens ZIEN vanuit mijn raam
) is echt tien meter ofzo verder dan mijn raam. HOE DAN?!
Ik heb stiekem de neiging om in de keuken gewoon m'n gordijnen dicht te doen en dicht te houden want heb daar toch een stom uitzichtquote:Op zondag 6 september 2020 20:15 schreef Meke het volgende:
Hoe ver gaan jullie om je buren tevreden te stellen. Ik heb buren die ont-zet-tend veel last hebben van het geluid van mijn telefoon als ik daar een podcast oid op speel tijdens het kokenZe had het al eens eerder gezegd, maar toen had ik de ramen wagenwijd open, dus ik dacht dat het daardoor kwam. Sindsdien doe ik dat niet meer. Nu had ik mijn ramen dicht en had ze er wéér last van en zei ook dat ze het 's ochtends vaak hoorde. Ik vind het op zich niet heel erg om mijn koptelefoon op te doen tijdens het koken, maar 's ochtends draai ik vaak muziek voor onder de douche. Het is ook niet dat het directe buren zijn
Ze wonen echt best ver weg, dus ik snap niet zo goed hoe ze me kan horen?! Ik vraag me wel af in hoeverre ik mijn woonplezier moet aanpassen voor hun woonplezier.. Waar ligt die grens? Straks heeft ze ook last van m'n douche of afzuigkap of als ik stofzuig
Je woont niet afgelegen op een woonboerderij, maar MIDDEN IN DE STAD. Dat is dan toch ook een keuze? Ik heb ook last van de meeuwen, mensen die op straat dronken schreeuwen of scooters, maarja dat was inherent aan mijn keuze om in de stad te wonen. Weet echt niet zo goed wat ik ermee aan moet
![]()
Ik had ook gehoopt dat het beter zou worden met slecht weer omdat ze dan niet zoveel buiten zijn, want het KAN toch bijna niet dat ze me horen als ze binnen zijn? Hun huis (ik kan het niet eens ZIEN vanuit mijn raam
Nee dat vind ik dus ook een beetjequote:Op zondag 6 september 2020 20:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van het principe: je woont in een appartementen complex, in een volkswijk, in een stad. Natuurlijk ga je je buren en omgevingsgeluid horen. Zij horen jou waarschijnlijk ook. Is niet erg, dat hoort er bij. Wordt er geklaagd? Natuurlijk, kan je op letten als goede buur dat je bent. Maar om nu alles maar te laten omdat zij er "last van hebben", dacht het dus even niet.
Ramen dicht, en niet meteen het huis naast je? Dan moet je die podcasten wel heel hard hebben staan. Horen ze niet toevallig andere buren?quote:Op zondag 6 september 2020 20:15 schreef Meke het volgende:
![]()
Nee valt reuze mee, zo hard kan m'n telefoon überhaupt nietquote:Op zondag 6 september 2020 20:21 schreef Dave het volgende:
[..]
Ramen dicht, en niet meteen het huis naast je? Dan moet je die podcasten wel heel hard hebben staan. Horen ze niet toevallig andere buren?
De Heiende Trechter weet raad!quote:Op zondag 6 september 2020 20:22 schreef H_T het volgende:
Na vele uren Rijdende Rechter weet ik dat je bij normale woongeluiden juridisch geen poot hebt om op te staan. Tijdens het koken een podcast op je telefoon afspelen moet dan gewoon kunnen, om half drie 's nachts keihard hardstyle niet.
Als ze er echt zoveel last van hebben moet je overigens wel een stevige speaker in je telefoon hebben
Dat is wel echt vreemd ja, dan hebben ze wel echt heel goed gehoorquote:Op zondag 6 september 2020 20:15 schreef Meke het volgende:
![]()
quote:Op zondag 6 september 2020 20:20 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb stiekem de neiging om in de keuken gewoon m'n gordijnen dicht te doen en dicht te houden want heb daar toch een stom uitzicht![]()
En dan kan ik haar ook niet meer zien
Meestal zie ik haar gelukkig niet, en daglicht is ook wel fijnquote:Op zondag 6 september 2020 20:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]Doen! Weg met dat mens uit je uitzicht!
Ja ik zat ook te denken; ze mag blij zijn dat ze de keuken/douche kant heeft, ik maak meer geluid in mijn woon/slaapkamerquote:Op zondag 6 september 2020 20:25 schreef Dave het volgende:
Ik heb ook veel geluidsoverlast van de buren, schreeuwen, krijsen, janken. Tevens rookoverlast. Nu ik meer thuiswerk meer dan normaal gesproken uiteraard. Maar goed, ze zullen ook wel eens wat van ons horen.
Als ze het zo goed kan horen kan ze je ook vast vertellen waar het over gingquote:Op zondag 6 september 2020 20:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee valt reuze mee, zo hard kan m'n telefoon überhaupt nietHeb ik ook al gezegd, maar ze wist zéker dat ik het was.
Heb jij je geluid zo hard staanquote:Op zondag 6 september 2020 20:15 schreef Meke het volgende:
![]()
Blijft ook wel merkwaardig dat soms mensen echt ook heel er létten op een bepaald geluid en dan horen ze alleen maar dat.quote:Op zondag 6 september 2020 20:24 schreef Meke het volgende:
En dan zijn het ook nog eens podcasts, zonder stevige bas, ze mag blij zijn dat ik geen heavy metal fan benIk denk dat als ik vrienden over de vloer heb, we harder praten
Nouja ze staat wel elke keer voor m'n raam als ik inderdaad m'n telefoon gewoon aan hebquote:Op zondag 6 september 2020 20:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Als ze het zo goed kan horen kan ze je ook vast vertellen waar het over gingDa's een manier om te testen of ze het echt hoort. Moet je alleen wel een keer iets aanzetten wat je normaal nooit hebt, om buiten te sluiten dat ze het per ongeluk goed heeft
Dit dus. In mijn vorige woning had ik een Surinaamse onderbuurman die zijn muziek wel eens hard aan wilde zetten en dan dreunde de bassen door mijn huis. En hij vroeg regelmatig aan mij aan mij of ik er last van had (antwoord nee, want hij hij deed het op normale tijden). En ik heb hem ook nooit gehoord als ik mijn muziek eens een keer heel hard had staan.quote:Op zondag 6 september 2020 20:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van het principe: je woont in een appartementen complex, in een volkswijk, in een stad. Natuurlijk ga je je buren en omgevingsgeluid horen. Zij horen jou waarschijnlijk ook. Is niet erg, dat hoort er bij. Wordt er geklaagd? Natuurlijk, kan je op letten als goede buur dat je bent. Maar om nu alles maar te laten omdat zij er "last van hebben", dacht het dus even niet.
Dan is het echt gewoon héél raarquote:Op zondag 6 september 2020 20:24 schreef Meke het volgende:
Het is een soort hofje trouwens. Bij mij aan de achterkant van m'n huis. Aan mijn huis zit een tuin van een meter of vier en daarachter ligt hun tuin. Of daar dus een tent in staat waar ze kamperen, of dat ze in het huis wonen dat daarbij hoort weet ik niet. Maar ik denk dat het minstens een meter of tien is..
Nee maar m'n tv staat dus in een andere kamer, en moet nog door twee extra murenquote:Op zondag 6 september 2020 20:26 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Heb jij je geluid zo hard staan? Meestal staat een tv of muziek veel harder, horen ze dat ook? Het lijkt mij ook dat het reguliere omgevingsgeluiden zijn die passen bij een stad...
Horen ze ook andere mensen door de muren heen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |