Daarnaast zijn er nog diverse andere regionale en nationale Formule 3 klassen, in zowel Europa, America en Azië. De belangrijkse daarvan zijn de Formula Regional European Championship, waar onder andere het Nederlandse team Van Amersfoort Racing aan mee doet, Euroformula Open (met onder andere de klassieker op Pau op de kalender), Formule Renault Eurocup, dat tegenwoordig ook volgens de Formule 3 specs rijdt en de W-Series, een Formule 3 klasse alleen voor vrouwen in het voorprogramma van de DTM.quote:ART Grand Prix: #1 David Beckman, #2 Max Fewtrell, #3 Christian Lundgaard
MP Motorsport: #4 Liam Lawson, #5 Simo Laaksonen, #6 Richard Verschoor
Sauber Junior Team by Charouz: #7 Lirim Zendeli, #8 Fabio Scherer, #9 Raoul Hyman
HWA Racelab: #10 Bent Viscaal, #11 Jake Hughes, #12 Keyvan Andres
Jenzer Motorsport: #14 Yuki Tsunoda, #15 Artem Petrov, #16 TBA
Trident: #17 Devlin DeFrancesco, #18 Pedro Piquet, #19 Niko Kari
Hitech Grand Prix: #20 Leonardo Pulcini, #21 Jüri Vips, #22 Yifei Ye
Campos Racing: #23 Alex Peroni, #24 Alessio Deledda, #25 Sebastián Fernández
Prema Racing: #26 Marcus Armstrong, #27 Jehan Daruvala, #28 Robert Shwarzman
Carlin Buzz Racing: #29 Teppei Natori, #30 Felipe Drugovich, #31 Logan Sargeant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mentionlijst
Als een race begint kun je onderstaande lijst kopiëren, plakken en posten, zodat de mensen op de lijst een mentionalert krijgen en de race wellicht niet missen![]()
Mocht je op of van de lijst willen, laat het uiteraard gewoon even weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De F2 en F3 zijn echt leuk om te kijkenquote:Op zondag 6 september 2020 10:52 schreef 4-elements het volgende:
Weer een heerlijke race gezien. Zo veel leuker om te kijken dan de F1 eigenlijk.
Soms wel, soms totaal nietquote:Op zondag 6 september 2020 10:52 schreef 4-elements het volgende:
Weer een heerlijke race gezien. Zo veel leuker om te kijken dan de F1 eigenlijk.
Niet gezienquote:
Markelov.quote:
Effe reclame makenquote:Op zondag 6 september 2020 11:20 schreef heywoodu het volgende:
Ronald weer over de lokale snackbar als het over Zhou gaat.
Die zijn beste qua kwaliteit.quote:
Ligt er maar net aan wat je wilt hebbenquote:
Ik heb 2 snackbars in de buurt. De gewone Nederlandse serveert lauwe eten. Terwijl de snackbar gerund door de Chinezen altijd het eten goed warm is.quote:Op zondag 6 september 2020 11:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat je wilt hebben
En hier is de patat bij de Chinees vreselijk slap en bij de Nederlandse perfect. Tjaquote:Op zondag 6 september 2020 11:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb 2 snackbars in de buurt. De gewone Nederlandse serveert lauwe eten. Terwijl de snackbar gerund door de Chinezen altijd het eten goed warm is.
Heroïnegeld witwassenquote:
Ik denk dat Tsunoda eerder aan de benodigde superlicentie punten komt dan Vips.quote:Op zondag 6 september 2020 11:25 schreef heywoodu het volgende:
Tsunoda moet wel haast maken, voor Vips hem bij Alpha Tauri komt vervangen.
Kan die beter bij de Indonesische KFC vragenquote:Op zondag 6 september 2020 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
die vraag over het checken van de naam Galael bij het Indonesisch restaurant
Baas die het vraagt
KFC is overpricedquote:Op zondag 6 september 2020 11:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kan die beter bij de Indonesische KFC vragen
Die over Ragunathanquote:
6 ronden achter maar wel FLquote:
10 secquote:Op zondag 6 september 2020 11:42 schreef OscarMopperkont het volgende:
Nissany
Geef hem maar een zwarte vlag
Puntje weghalen bij je concurrentquote:Op zondag 6 september 2020 11:38 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wel knap ja. Je doet het nergens voor, maar toch leuk
Was het maar zo'n feestquote:Op zondag 6 september 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Puntje weghalen bij je concurrent
Op 6 ronden achterstand?quote:Op zondag 6 september 2020 11:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Puntje weghalen bij je concurrent
Nou ja, ik neem aan dat nu niemand dat punt krijgt ipv een van zijn concurrenten? Ik bedoelde dus dat hij zo kon voorkomen dat een concurrent dat punt zou krijgenquote:
Snelste in de top 10 toch, die de punten krijgt.quote:
Ja wat geen klap uitmaakt aangezien ie 10 seconden voor lag op de volgendequote:
Nee de F2 is debiel op dat punt. (Overigens gaat het om 2 punten, niet 1 punt)quote:Op zondag 6 september 2020 11:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ik neem aan dat nu niemand dat punt krijgt ipv een van zijn concurrenten? Ik bedoelde dus dat hij zo kon voorkomen dat een concurrent dat punt zou krijgen
Ja, maar hij eindigt op tig rondjes achterstand. Dus in weze niet de complete afstand afgelegd, maar hij zal het wel alsnog toegewezen krijgen de snelste ronde, alleen niet de extra puntquote:Op zondag 6 september 2020 11:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Snelste in de top 10 toch, die de punten krijgt.
Die punten gaan naar de coureur die de snelste ronde van de top 10 reed.quote:Op zondag 6 september 2020 11:58 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja, maar hij eindigt op tig rondjes achterstand. Dus in weze niet de complete afstand afgelegd, maar hij zal het wel alsnog toegewezen krijgen de snelste ronde, alleen niet de extra punt
Ah, dus vandaar dat Schumacher ook 10 punten kreeg? Ik begrijp hemquote:Op zondag 6 september 2020 12:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die punten gaan naar de coureur die de snelste ronde van de top 10 reed.
Is dat dus anders dan in F1? Ik dacht dat daar het punt kwam te vervallen als de snelste ronde door iemand buiten de top 10 werd gereden?quote:Op zondag 6 september 2020 12:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die punten gaan naar de coureur die de snelste ronde van de top 10 reed.
Ja, hier krijgt de snelste in de top 10 altijd de punten. In de F1 dus alleen als een coureur uit de top 10 echt de snelste ronde van de race rijdt.quote:Op zondag 6 september 2020 13:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
Is dat dus anders dan in F1? Ik dacht dat daar het punt kwam te vervallen als de snelste ronde door iemand buiten de top 10 werd gereden?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2020_Formula_2_Championshipquote:two points is given to the driver who sets the fastest lap inside the top ten in both the feature and sprint races.
Ik denk dat dat niet nodig is voor zijn F1 zitje, hij heeft laten zien dat ie consistent kan rijden en met deze overwinning verwacht ik hem volgend jaar wel en in de Alfa Romeo of Haasquote:Op zondag 6 september 2020 13:28 schreef VacaLoca het volgende:
Schumacher nu toch goede papieren om kampioen te worden.
Hij heeft concurrentie van zowel Ilott en Shwartzman voor dat stoeltje. Zijn concurrenten ook voor de titel. Ze zijn alle drie Ferrari junior dus niet winnen is geen zekerheid voor een F1 plek.quote:Op zondag 6 september 2020 13:49 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet nodig is voor zijn F1 zitje, hij heeft laten zien dat ie consistent kan rijden en met deze overwinning verwacht ik hem volgend jaar wel en in de Alfa Romeo of Haas
Ilott is niks en Shwartzman is nog veel te wisselvallig.quote:Op zondag 6 september 2020 13:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij heeft concurrentie van zowel Ilott en Shwartzman voor dat stoeltje. Zijn concurrenten ook voor de titel. Ze zijn alle drie Ferrari junior dus niet winnen is geen zekerheid voor een F1 plek.
En toch staat Ilott boven Schumacherquote:Op zondag 6 september 2020 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ilott is niks en Shwartzman is nog veel te wisselvallig.
Mede dankzij de pechduivel bij de concurrentie.quote:Op zondag 6 september 2020 14:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En toch staat Ilott boven Schumacher
Hij is zelf ook niet gevrijwaard van pechquote:Op zondag 6 september 2020 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mede dankzij de pechduivel bij de concurrentie.
Het moet alleen nog komen. Dat hij ondanks alles, inclusief het compleet falen van Prema op Silverstone, nog steeds niet ruim aan kop gaat, zegt genoeg.quote:Op zondag 6 september 2020 14:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij is zelf ook niet gevrijwaard van pech
quote:Op zondag 6 september 2020 10:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Gezellige rondje Monza gezien. Als de rest vandaag ook zo leuk gaat zijn![]()
quote:Op zondag 6 september 2020 10:30 schreef tja77 het volgende:
Vandaag nog een paar van dit soort races graag.
quote:Op zondag 6 september 2020 10:32 schreef StephanL het volgende:
[..]
F1 valt altijd tegen na het zien van dit
Viel toch niet tegenquote:Op zondag 6 september 2020 10:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vrees het ergste jongens![]()
Denk dat dit het hoogtepunt vd dag was
Zijn reactie op insta is ook weer om te smullen, hij kan echt niet laten om tegen de haters in te gaanquote:
Wie was de beste dan?quote:Op zondag 6 september 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:
Hoera, de op één na beste coureur van de race krijgt de winst
Tja, terechte frustratie natuurlijk.quote:Op zondag 6 september 2020 19:29 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zijn reactie op insta is ook weer om te smullen, hij kan echt niet laten om tegen de haters in te gaan [ instagram ]
Ja dat snap ik ook wel, maar houd het bij de failure en ga niet zeiken over de haters, dat win je toch niet.quote:Op zondag 6 september 2020 19:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, terechte frustratie natuurlijk.
Ook alleen maar omdat Lord Ragunathan dit jaar een sabbatical heeft.quote:
Jij snapt hetquote:Op zondag 6 september 2020 19:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat Lord Ragunathan dit jaar een sabbatical heeft.
My thoughts exactlyquote:Op zondag 6 september 2020 19:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat Lord Ragunathan dit jaar een sabbatical heeft.
ben erquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:franklop
@:Sinister-D-
@:Nattekat
@:JayHovah
@:Zorro
@:Doler12
@:4-elements
@:StephanL
@:heywoodu
@:vosss
Pourchaire in ieder geval welquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:30 schreef YourCaptor het volgende:
Ben heel benieuwd of ze een beetje kunnen gaan inhalen
Heerlijke racer datquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Pourchaire in ieder geval wel
Weer terug op P18quote:
In de pits inmiddelsquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:35 schreef Zorro het volgende:
Viscaal stuk?
Of fout gemaakt. Hij rijdt achteruit in elk geval in de timing,
Ja alleen na het lange rechte stukquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:37 schreef YourCaptor het volgende:
Amper inhaalmogelijkheden zo te zien. Meh.
Met behulp van DRS.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:40 schreef Zorro het volgende:
Alle inhaalacties op of aan het eind van het rechte stuk zo te zien
Yep, ik ook. Mooie baan, maar voor auto-racen dus minder geschiktquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:41 schreef Zorro het volgende:
Ik was er al bang voor. Het is een veel te vloeiend circuit. Vast leuk om op te rijden, maar inhalen wordt dan lastig. Uitremmen kan niet want er wordt nauwelijks geremd.
Je loopt achterquote:
Haalt ie nietquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:57 schreef Starflyer het volgende:
Piastri P11, nog één plek van pole voor morgen.
Dit. Dat had Hughes slimmer moeten doen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:02 schreef Zorro het volgende:
Je wil als je de laatste ronde ingaat dus op P2 zitten als je in gevecht bent.
Ja een dood beest of zoeits dacht ik te zienquote:
Dat dacht ik ook te zien gelukkig reed er niemand overheenquote:
quote:
Leek er wel op jaquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja een dood beest of zoeits dacht ik te zien
Nou ja, het zal niet zomaar ineens daar dood zijn neergevallen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:04 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook te zien gelukkig reed er niemand overheen
quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou ja, het zal niet zomaar ineens daar dood zijn neergevallen.
Net op tijd voor het podium. Ook leuk. Denk ik.quote:
Je moet wel opletten!quote:
quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Net op tijd voor het podium. Ook leuk. Denk ik.
Ja dat gaat dus mis!!!quote:
klopt. Daar heeft hij de zege laten liggenquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:05 schreef VacaLoca het volgende:
Hughes had een ronde moeten wachten.
Iig duidelijk geworden dat inhalen alleen in T1 gebeurt
Shwartzman op de harde band. Net zoals Vips die ook slecht weg was.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
SHW had ook een flink slechte start trouwens. En GHI een goede.
Met blokkerende wielen en alquote:
quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die lijkt stuk te zijn ...
Dit ja. 3 plekken verlorenquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die lijkt stuk te zijn ...
En niet in zijn vrij om te startenquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
Nissany laat de boel nog even afslaan
Als er genoeg rondes overblijvenquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:30 schreef JustinK het volgende:
Kunnen nog een paar leuke laatste rondes worden!
Nogal ja...quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:39 schreef Starflyer het volgende:
Zhou gesandwicht tussen Schumacher en Aitken
Leek er niet op van wat ik zag voor de SCquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:38 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zal toch ook wel wat last hebben van die botsing.
Zijn ze nu aan het weghalenquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom laten ze de wagen van Aitkin staan?
Zijn maar 2 man en 1 takelwagenquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom laten ze de wagen van Aitkin staan?
Ik zie hetquote:
quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie het![]()
Maar waarom niet meteen?
quote:
Had die post gemistquote:
Die heeft veel geluk gehad vandaag.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:52 schreef Starflyer het volgende:
Schumacher aan de leiding van het kampioenschap nu
Dat hoop ik ook, maar ik denk dat de kans groter is dat hij niet eens in de gaten heeft als hij in zn broek schijt en heel zn shirt onder ligt te kwijlen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:52 schreef VacaLoca het volgende:
Ik hoop dat vader Michael bewust meekrijgt dat zijn zoon aan leiding kampioenschap is gegaan
Jammerquote:Op zaterdag 12 september 2020 18:59 schreef Starflyer het volgende:
Volgend jaar zijn de Formule 2 en 3 waarschijnlijk niet meer gezamenlijk te zien in het voorprogramma van de Formule 1. De opstapklasses zullen gesplitst worden over de verschillende races. 7 weekenden voor de F3 en acht weekenden voor de F2 met mogelijk 3 races per weekend.
https://formulascout.com/(...)ndars-for-2021/67947
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |