abonnement Unibet Coolblue
pi_194890078
Uitgerekende data:

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela (jongen)
21 september: Ggirl
24 september: Seven. (jongen)
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
14 november: 1inamelon (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna (meisje)

1 december: Gaddle
26 december: Sway- (jongen)

2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat (jongen)
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd.
15 maart: Aure
26 maart: kwakz0r
31 maart: Tink89

20 april: Maria2.0

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 11-09-2020 08:51:36 ]
Resistance is futile.
pi_194892139
Ons bed staat op klossen. Het voelt alsof we op een podium slapen :D .
Resistance is futile.
pi_194892996
Er is hier al een baby....

Straks meer nieuws. :*
pi_194893036
NJ, gefeliciteerd!!!
pi_194893373
Gefeliciteerd NJ!
  vrijdag 4 september 2020 @ 23:37:54 #6
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194893523
Gefeliciteerd! Plotse eindsprint of lijkt dat maar zo? *O* *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194893959
Gefeliciteerd NJ!
Kwak
  zaterdag 5 september 2020 @ 00:05:34 #8
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194894039
Proficiat! *O* dat is rap gegaan nog.
pi_194894069
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 23:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Er is hier al een baby....

Straks meer nieuws. :*
Gefeliciteerd *O*
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 00:09:41 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194894112
Wow NJ, dat is snel gegaan! Hopelijk is alles goed gegaan?

Ik heb de laatste dagen weinig puf om te reageren. Ik blijf me maar beroerd voelen en heb geen zin om dat riedeltje steeds af te draaien :@ inmiddels aardig verzwakt door weinig eten en drinken dus mijn man heeft me vermanend toegesproken dat ik voor de baby toch echt voldoende binnen moet krijgen. Dus vandaag meer gegeten en gedronken, qua maagzuur en reflux maakt het toch geen donder uit :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 5 september 2020 @ 00:24:14 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194894268
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 00:09 schreef MaJo het volgende:
Wow NJ, dat is snel gegaan! Hopelijk is alles goed gegaan?

Ik heb de laatste dagen weinig puf om te reageren. Ik blijf me maar beroerd voelen en heb geen zin om dat riedeltje steeds af te draaien :@ inmiddels aardig verzwakt door weinig eten en drinken dus mijn man heeft me vermanend toegesproken dat ik voor de baby toch echt voldoende binnen moet krijgen. Dus vandaag meer gegeten en gedronken, qua maagzuur en reflux maakt het toch geen donder uit :')
;(

Naarmate het langer duurt, wordt het moeilijker om positief en happy te blijven... het is je zo gegund, geen pijn en gedoe. Maar je man heeft wel gelijk, en niet alleen de baby heeft genoeg voedingsstoffen nodig. Goed dat je wel luistert. Veel sterkte :* .
Resistance is futile.
pi_194894672
Ik zal proberen het even net zo snel te vertellen als het ging, maar of dat lukt...

Zoals hier reeds bekend is zo rond 12u gestript, maar ik liet al weten dat het niet heel veel deed.. 2 centimeter was de tussenstand toen. Ik ben weer netjes aan het werk gegaan, beetje heen en weer appen en dat was het. Vervolgens ben ik misschien niet helemaal open geweest hier :9 Want het rommelde wel, maar we wilden geen valse hoop hebben. Ik ben eerder thuis gekomen van het werk, zo tegen 18:30 was ik thuis. Nog een soepje gemaakt, broodjes afgebakken, samen gegeten, maar toen begonnen de weeën daadwerkelijk te komen. Elke 6 minuten, maar wel maar 30 seconden intensiteit. Overleg met de verloskundige, maar niet snel en lang genoeg, dus even aankijken. Tegen 20u werd het heftiger, dus toch maar weer gebeld. 20:20 was de verloskundige er. 20:40 zijn de vliezen gebroken en voor 21u was ze er al... De kraamzorg, voor de hulp met de geboorte, die was er 10 minuten na de geboorte. *) Nu zitten we hier heel onwerkelijk met een baby op de slaapkamer, nog stijf van de adrenaline...

Dus eindsprint.. Zeg dat!
pi_194894717
Leuk detail;

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:07 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

4 uurtjes. Ik zal even gaan roepen dat ze op moet schieten.... :+

09-09 mag jij hebben. :*
Dit was dus 45-50 minuten voor de geboorte. Dat roepen dat ze op moest schieten heeft dus geholpen. :9
Datum en tijd op het geboortekaartje komen bijna overeen. O+
pi_194894747
Oh wauw NJ, dat is zeker een eindsprint! Hoe voelt je vrouw zich? Alles goed gegaan verder? En alles goed met de kleine dame?

@MaJo wat super vervelend dat je je zo voelt en dat de rennies en medicatie niet meer helpen.. maar sowieso zorgen dat je voldoende blijft eten en drinken hoor, zoals je man al zei. Kan me wel voorstellen dat je daar totaal geen zin in hebt..
pi_194894788
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 01:32 schreef Smart_ass het volgende:
Oh wauw NJ, dat is zeker een eindsprint! Hoe voelt je vrouw zich? Alles goed gegaan verder? En alles goed met de kleine dame?

@:MaJo wat super vervelend dat je je zo voelt en dat de rennies en medicatie niet meer helpen.. maar sowieso zorgen dat je voldoende blijft eten en drinken hoor, zoals je man al zei. Kan me wel voorstellen dat je daar totaal geen zin in hebt..
Overrompeld. :9 Maar ze voelen zich goed! Ze loopt nu een beetje rond, dat kon ze bij de oudste echt niet, pas na een paar dagen. Hier moet het vooral nog echt indalen, zal morgen wel komen.
pi_194894954
Indalen, haha. Dat begrijp ik! Lekker genieten nu.
pi_194895309
NJ gefeliciteerd!! Nu ook twee dochters. O+
Wat een eindsprint inderdaad zeg! Ik ben benieuwd naar jullie naam en de reactie van jullie peuter. Was zij thuis gezien de snelheid of uit voorzorg al elders ondergebracht?
pi_194895457
Gefeliciteerd NJ! Wat een snelle zeg. *O*
pi_194895470
Gefeliciteerd NJ!
pi_194895663
Gefeliciteerd NJ! *O* O+
  zaterdag 5 september 2020 @ 07:39:51 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194895666
Mooi verhaal NJ! Hopelijk hebben jullie lekker geslapen, kan het genieten beginnen O+ .
Resistance is futile.
pi_194895695
Gefeliciteerd NJ! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194895704
Gefeliciteerd NJ O+ wat mooi dat het geboortekaartje bijna klopt ook :D
pi_194895705
Gefeliciteerd, NJ! Papa van twee meiden :D
pi_194895795
Gefeliciteerd NJ! Al een beetje tot het besef gekomen dat de kleinere er echt is? O+
Protège moi de mes désirs.
pi_194895908
Wow gefeliciteerd NJ,wat een verhaal!

Haha ik moest zo lachen om kwak haar autorij verhaal :D

Op de kraamsuite in het zkh van ons moest je trouwens gewoon betalen voor tv :'( en hoooonger na die tijd. Kregen wel lekkere ovenschotel. Had 1 snickers mee en heb die naar binnen gewerkt savonds toen man ging douchen.want ik wou die niet delen uiteraard na de bevalling :P
pi_194896187
Gefeliciteerd NJ!
Klinkt als een turbo bevalling. Hopelijk is de adrenaline wat gezakt en kunnen jullie in alle rust de kleine meid leren kennen. Veel knuffel plezier met je jongste toegewenst.
pi_194896235
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 01:39 schreef NicolasJoy het volgende:

Hier moet het vooral nog echt indalen, zal morgen wel komen.
Hiep hiep hoera een jongetje :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194896363
Van harte gefeliciteerd @NicolasJoy *O*!

Dat is echt heel rap gegaan! Was jullie oudste nog thuis of was er nog tijd om die naar een oppas te brengen?
pi_194896765
Gefeliciteerd NJ! Hoe vind S het om grote zus te zijn?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194897161
Gefeliciteerd NJ O+ O+
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:00:07 #32
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194897481
Gefeliciteerd NJ! Hoe was de nacht?
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:08:31 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_194897594
Oh wat goed NJ! Klinkt een beetje als mijn vorige bevalling qua verloop :D
Van harte gefeliciteerd, fijn dat het voorspoedig en thuis ging, precies zoals gehoopt!

Had jij de naam al eens gedeeld?
disclaimer
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 11:59:26 #34
382129 crew  Donna
pi_194898310
Gefeliciteerd NJ! *O*
pi_194898547
Gefeliciteerd NJ! *O*
pi_194898735
Jeuj NJ, gefeliciteerd! *O* *O* *O*
pi_194899051
Ah NJ! Je set vrouwen compleet! O+ Wat fijn dat ze allebei in goede gezondheid verkeren. Gefeliciteerd en heel erg veel plezier en liefde!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 5 september 2020 @ 13:37:22 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194899383
Gefeliciteerd NJ! Hoe heet de jongedame?


En majo, klagen mag hoor. Maar eten moet ook af en toe. En geloof me, ik weet hoe lastig dat is.

Ik heb nog steeds m'n infuus thuis en ben gelukkig eindelijk iets minder moe. Ik red het nu met alleen een middagdut en de nacht, terwijl ik twee weken geleden echt nonstop sliep. Wel fijner zo. Nu 10+3, binnenkort termijnecho en nipt. Toch weer spannend... Maar spruit zwaaide gisteren wel naar ons bij de echo O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 5 september 2020 @ 13:48:52 #39
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194899524
Gefeliciteerd NJ!!!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194899770
Super bedankt voor alle felicitaties, zo lief!
@TolstoiFan @Smart_ass @Lemijn @kwakz0r @Sway- @Seven. @MaJo @Nolita @lunapuella @Sunshine1982 @Miezziej @Nanuke @Aure @Jentin @D.U.M.A.N. @Hilmo @Takkie88 @hetzusjevan @Wolken @Framblij89 @1inamelon @SQ @Donna @Gogo83 @Michelangela @Rebubbled @Tink89 @Maria2.0

Twee dames nu! Een huis vol vrouwen.. Het is wat :9

Onze frisse peuter was (gelukkig) niet thuis. Vrijdags hebben we opvang, waardoor ze 's middags sowieso nog van huis was. Vervolgens laten ophalen door m'n moeder, zodat m'n vriendin zich helemaal op de weeën kon focussen. We wilden niet dat het ophalen een eventuele start zou remmen. :9 Niet dat dat het had kunnen doen volgens mij...
De grote zus is vanochtend dus thuis gekomen, samen naar boven gegaan, 'bay kijke', maar toen ze een half broodje spotte had ze geen aandacht meer voor de baby. :+ Intussen heeft ze haar al wel geaaid, gekust en geknuffeld. Op haar manier. :9

Maar echt, het is nog zo onwerkelijk dat ik nu naast me kijk en daar een tevreden mini mensje ligt te slapen.. Zelf slapen hopelijk vanavond. Vannacht heb ik verliefd in de wieg liggen staren. :9

Geboortekaartje hebben we net besteld, hoefden dus weinig aan te passen! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:09:53 #41
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194899776
Van harte met de jongste aanwinst, Fijn dat alles uiteindelijk goed is verlopen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:21:28 #42
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194901717
Gefeliciteerd NJ!

Ik heb een bagger ochtend gehad op werk (niet echt zwangerschap gerelateerd, maar ik ben gewoon kwaad). Ik was zelf zo emotioneel dat meneer flink zat te schoppen ter reactie! _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 16:24:43 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194901778
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 september 2020 00:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

;(

Naarmate het langer duurt, wordt het moeilijker om positief en happy te blijven... het is je zo gegund, geen pijn en gedoe. Maar je man heeft wel gelijk, en niet alleen de baby heeft genoeg voedingsstoffen nodig. Goed dat je wel luistert. Veel sterkte :* .
Ja dat is ook zo. Ik merk ook dat ik me vandaag een stuk minder zwak voel doordat ik gisteren beter gegeten en gedronken heb. Heb zelfs even boodschappen gedaan en ben met mijn man bij de milieustraat geweest om zooi weg te brengen en we hebben verf voor de babykamer gekocht. Nu wel weer kapot maar dat is al een hele verbetering!

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 01:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik zal proberen het even net zo snel te vertellen als het ging, maar of dat lukt...

Zoals hier reeds bekend is zo rond 12u gestript, maar ik liet al weten dat het niet heel veel deed.. 2 centimeter was de tussenstand toen. Ik ben weer netjes aan het werk gegaan, beetje heen en weer appen en dat was het. Vervolgens ben ik misschien niet helemaal open geweest hier :9 Want het rommelde wel, maar we wilden geen valse hoop hebben. Ik ben eerder thuis gekomen van het werk, zo tegen 18:30 was ik thuis. Nog een soepje gemaakt, broodjes afgebakken, samen gegeten, maar toen begonnen de weeën daadwerkelijk te komen. Elke 6 minuten, maar wel maar 30 seconden intensiteit. Overleg met de verloskundige, maar niet snel en lang genoeg, dus even aankijken. Tegen 20u werd het heftiger, dus toch maar weer gebeld. 20:20 was de verloskundige er. 20:40 zijn de vliezen gebroken en voor 21u was ze er al... De kraamzorg, voor de hulp met de geboorte, die was er 10 minuten na de geboorte. *) Nu zitten we hier heel onwerkelijk met een baby op de slaapkamer, nog stijf van de adrenaline...

Dus eindsprint.. Zeg dat!
Wow dat is echt heel snel gegaan! Hoe voelen moeder en dochter zich? Ik heb wel eens begrepen dat baby's behoorlijk beroerd kunnen zijn door zo'n snelle bevalling en dat het ook voor de moeder erg heftig is. Maar het grote genieten kan nu beginnen O+ En mooie naam!

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:37 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd NJ! Hoe heet de jongedame?

En majo, klagen mag hoor. Maar eten moet ook af en toe. En geloof me, ik weet hoe lastig dat is.

Ik heb nog steeds m'n infuus thuis en ben gelukkig eindelijk iets minder moe. Ik red het nu met alleen een middagdut en de nacht, terwijl ik twee weken geleden echt nonstop sliep. Wel fijner zo. Nu 10+3, binnenkort termijnecho en nipt. Toch weer spannend... Maar spruit zwaaide gisteren wel naar ons bij de echo O+
Je merkt pas hoe belangrijk eten is als je er zo door verzwakt, ik ben denk ik ook wat afgevallen :@ Dus ik ga mijn best doen!

Hoe gaat het nu met jou, is het spugen al minder geworden? Ik heb deze week een paar keer overgegeven en dat is echt geen pretje, laat staan als dit dagelijkse kost is :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:41:57 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194902134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Gefeliciteerd NJ!

Ik heb een bagger ochtend gehad op werk (niet echt zwangerschap gerelateerd, maar ik ben gewoon kwaad). Ik was zelf zo emotioneel dat meneer flink zat te schoppen ter reactie! _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou ik ook niet blij van worden, dat gevoel dat er helemaal niets gedaan wordt.

Het protocol bij ons:

De patiënt blijft thuis, tot 2 weken na de laatste klachten.
Er wordt contact onderzoek gedaan in overleg met de patiënt (dus niet de hele afdeling vragen, maar vanuit de patiënt nagaan of er mensen zijn met wie de 2 weken voor de diagnose geen 1,5m gewaarborgd kon worden).
Die mensen worden geïnformeerd en die mensen houden vervolgens hun eigen gezondheid goed in de gaten.

Jouw leidinggevende kan er natuurlijk niets aan doen dat jouw collega een week na de symptomen ineens wel positief test. En ze kan er ook weinig aan doen dat jij toevallig zwanger bent ;) en in een risicogroep valt volgens Engelse normen (hier in NL ben je dat trouwens niet). Dus op zich wel netjes dat je niet hoeft te komen zonder dat dit enige gevolgen heeft. Misschien kun je nog wat verlofdagen inleveren zodat je toch betaald krijgt?

Ik zou haar vragen wat het protocol is rondom besmettingen en contactonderzoek. Het was inderdaad niet aan jou om je collega's op de hoogte te stellen maar aangezien er verder geen flikker aan gedaan wordt, is het logisch dat jij je zorgen deelt met collega's. Dat jij aangesproken wordt op onprofessioneel gedrag, komt voornamelijk omdat de werkgever niets lijkt te doen.
Resistance is futile.
pi_194902379
Nj. Gefeliciteerd met je tweede dochter.
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:57:52 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194902447
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo. Ik merk ook dat ik me vandaag een stuk minder zwak voel doordat ik gisteren beter gegeten en gedronken heb. Heb zelfs even boodschappen gedaan en ben met mijn man bij de milieustraat geweest om zooi weg te brengen en we hebben verf voor de babykamer gekocht. Nu wel weer kapot maar dat is al een hele verbetering!
[..]

Wow dat is echt heel snel gegaan! Hoe voelen moeder en dochter zich? Ik heb wel eens begrepen dat baby's behoorlijk beroerd kunnen zijn door zo'n snelle bevalling en dat het ook voor de moeder erg heftig is. Maar het grote genieten kan nu beginnen O+ En mooie naam!
[..]

Je merkt pas hoe belangrijk eten is als je er zo door verzwakt, ik ben denk ik ook wat afgevallen :@ Dus ik ga mijn best doen!

Hoe gaat het nu met jou, is het spugen al minder geworden? Ik heb deze week een paar keer overgegeven en dat is echt geen pretje, laat staan als dit dagelijkse kost is :X
Ja zonder eten (binnen houden), word je heel snel alleen maar beroerder, zwakker en misselijker. Fijn dat vandaag beter was!

En ik spuug nog wel, maar minder gelukkig. Het gaat nu thuis eigenlijk zoals in het ziekenhuis met het infuus. Dus met veel rust (ik ben vandaag alleen van de bank naar de wc en de keuken gehobbeld en verder niks) en veel vocht via het slangetje in m'n arm en weinig prikkels, is het uit te houden. Ik probeer vaak kleine beetjes te eten en moet heel erg opletten wat dat dan is (favoriet momenteel is droge beschuit, broccoli en maïsbrood met kalkoenfilet) en houd denk ik ongeveer de helft binnen. Daarop val ik niet af en da's voor de gyn en de diëtist voldoende om het zo te laten. Ik hoop vooral dat het net als bij de oudste over een week of 7 minder wordt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 5 september 2020 @ 17:14:25 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194902725
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja zonder eten (binnen houden), word je heel snel alleen maar beroerder, zwakker en misselijker. Fijn dat vandaag beter was!

En ik spuug nog wel, maar minder gelukkig. Het gaat nu thuis eigenlijk zoals in het ziekenhuis met het infuus. Dus met veel rust (ik ben vandaag alleen van de bank naar de wc en de keuken gehobbeld en verder niks) en veel vocht via het slangetje in m'n arm en weinig prikkels, is het uit te houden. Ik probeer vaak kleine beetjes te eten en moet heel erg opletten wat dat dan is (favoriet momenteel is droge beschuit, broccoli en maïsbrood met kalkoenfilet) en houd denk ik ongeveer de helft binnen. Daarop val ik niet af en da's voor de gyn en de diëtist voldoende om het zo te laten. Ik hoop vooral dat het net als bij de oudste over een week of 7 minder wordt.
Ik hoop het ook voor je, Tink! Xx
Resistance is futile.
pi_194902862
Gefeliciteerd NJ! *O*
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:37:12 #49
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194904214
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:41 schreef Seven. het volgende:

....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194904420
Gefeliciteerd NJ! O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_194905077
Ik was ook wel verbaasd dat je in NL niet als risicogroep geldt als je zwanger bent. Maar t klopt, de vriendin van mij collega werkt 7 maanden zwanger nog steeds op de COVID afdeling van haar zkh als arts (overigens had daar niemand van het personeel antistoffen, ze zijn voor onderzoek recent allemaal op antistoffen getest).

Ik vind t voor de klas ook best spannend nu...
Kwak
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:45:52 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_194905149
Het is nu eenmaal niet aangetoond dat het ziekteverloop onder zwangeren anders is.
Bien, :* voor de hele situatie. En ook een :* voor MaJo.
disclaimer
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:51:50 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_194905239
Ik ben momenteel weer vies moe man. Vannacht van 21:30 tot 9:15 in bed gelegen (waarvan gelukkig ook grotendeels geslapen :')) en ik kwam bijna mijn bed niet uit. Nu zit ik ook alweer te knikkebollen :') het lijkt het eerste trimester wel :P
disclaimer
pi_194905439
O+ O+

Hoe is het nu..

Wat is het anders om voor de tweede keer ouders te worden zeg! Je bent ineens druk met meer dan alleen je baby, even boodschappen/zoogcompressen/.. halen is ineens samen met de oudste waardoor het minder snel is. :9 Maar het gaat goed! De avond is jong, maar de eerste 24 uur.. top. Taken zijn goed verdeeld, maar de kleinste doet het gewoon prima. Drinken is nog even een uitdaging, maar dat kan ook zijn doordat het zo snel is gegaan. Productie moet echt nog even op gang komen. Ze slaapt nog erg veel en is stil.. Zo stil nog. Ik jinx het vast met dit bericht, maar zo'n ander kind. We hadden twee jaar geleden nu alleen maar gehuil en stress en nu .. Veel minder gehuil, beetje knorren en piepen, maar zoveel minder geluid dan Saar. :9 Heel tevreden kindje!
pi_194906394
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 19:45 schreef SQ het volgende:
Het is nu eenmaal niet aangetoond dat het ziekteverloop onder zwangeren anders is.
Bien, :* voor de hele situatie. En ook een :* voor MaJo.
Heel recent is daar wat tegengeluid tegen gekomen: klik
Hoe dan ook erg vervelend, Bien!

En gefeliciteerd NJ! *O* wat fijn dat het zo goed gaat!

SQ sterkte met de moeheid!
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:10:08 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_194906531
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:04 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Heel recent is daar wat tegengeluid tegen gekomen: klik
Hoe dan ook erg vervelend, Bien!

En gefeliciteerd NJ! *O* wat fijn dat het zo goed gaat!

SQ sterkte met de moeheid!
Mwah, ik lees dit anders:
quote:
Gemiddeld vier op de honderd zwangere vrouwen belanden op de IC vanwege zorgen na besmetting met Covid-19. ,,Dat is geen al te hoog cijfer”, aldus Shakila Thangaratinam, onderzoeker Maternale gezondheid aan de University of Birmingham. ,,Maar het risico bij niet-zwangere vrouwen van die leeftijd is beduidend kleiner.”
Ze belanden, zoals ik dit lees, op de IC vanwege zorgen.
Dat is wat anders dan er daadwerkelijk doodziek van zijn. Die conclusie lees ik namelijk nergens terug.
Het is namelijk ook een voldongen feit dat heel veel zwangere vrouwen extreem bang zijn voor ziektes tijdens de zwangerschap. En dat er véél laagdrempeliger wordt opgenomen bij zwangeren. Dan is het ook niet gek dat er sneller zorgen zijn / vrouwen eerder worden opgenomen :P

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 05-09-2020 21:20:19 ]
disclaimer
pi_194906749
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Mwah, ik lees dit anders:
[..]

Ze belanden, zoals ik dit lees, op de IC vanwege zorgen.
Dat is wat anders dan er daadwerkelijk doodziek van zijn. Die conclusie lees ik namelijk nergens terug.
Het is namelijk ook een voldongen feit dat heel veel zwangere vrouwen extreem bang zijn voor ziektes tijdens de zwangerschap. Dan is het ook niet gek dat er sneller zorgen zijn :P
Ik las ook even het wetenschappelijke artikel waar ze naar doorlinken, en daar staat dit:

Compared with non-pregnant women of reproductive age with covid-19, the odds of admission to the intensive care unit (1.62, 95% confidence interval 1.33 to 1.96) and need for invasive ventilation (1.88, 1.36 to 2.60) were higher in pregnant and recently pregnant women (four studies, 91 606 women).

Dus niet alleen worden ze vaker opgenomen op de IC, maar ook moeten ze vaker beademd worden.
Had in het AD artikel wellicht ook wel genoemd mogen worden.

Nou wil ik verder ook niemand bang maken, want de kansen zijn nog steeds erg laag (eerder in het artikel staat dat van de zwangere of recent zwanger geweeste vrouwen die voor welke reden dan ook in het ziekenhuis werden opgenomen, 10% vermoede of bevestigde covid had, en 3% daarvan had beademing nodig).

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 05-09-2020 21:26:17 ]
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:30:51 #58
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194906997
Ik ben natuurlijk wel wat nerveus vanwege de zeer kleine kans dat het bij ons nu kan losbreken. Maar ik ben juist meer boos omdat mijn organisatie niets doet (met name voor al die ouderen en collega's met een zeer zwak immuun systeem!) Na al die maanden Covid vrij en strakke PPE regels is er dus eindelijk een positief persoon die overal heeft rondgelopen en veel intens contact heeft gehad. Maar mijn werk dus juist nu helemaal geen actieve actie onderneemt voor de mogelijke gevolgen!

En dat ik aan de schandpaal wordt gezet omdat ik het 1 persoon heb verteld met een zeer zwak immuun systeem. En die persoon, uiteraard, verhaal kwam halen bij de baas. Terwijl IEDEREEN het aan IEDEREEN aan het vertellen was :D Maar goed, heb mijn hele verhaal op papier gezet. (met nog wat extra dingen die ik hier niet benoemd heb) Dus we zien wel wat er gaat gebeuren.
pi_194911385
Ja dat is ook raar Bienelientje

@SQ ik weet ook dat mijn zorg irrationeel is hoor. Door mijn gewicht alleen al zou ik hoger risico lopen en zwanger zijn verandert niet veel, al dacht ik dat je immuunsysteem op een wat lager pitje staat. Ik vind het vooral spannend om dagelijks met 30 tieners tussen de 16-18 in een kleine ruimte te zitten en in de gangen is afstand houden ook lastig.
Kwak
  zondag 6 september 2020 @ 08:11:51 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194911568
Zo is dat Bien, ik zou zeker de vraag stellen wie nog meer een disciplinary kan verwachten, gezien de omstandigheden. Vervelend dat je hier tijdens je zwangerschap mee geconfronteerd wordt.
Resistance is futile.
  zondag 6 september 2020 @ 08:12:13 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_194911571
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 07:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ja dat is ook raar Bienelientje

@:SQ ik weet ook dat mijn zorg irrationeel is hoor. Door mijn gewicht alleen al zou ik hoger risico lopen en zwanger zijn verandert niet veel, al dacht ik dat je immuunsysteem op een wat lager pitje staat. Ik vind het vooral spannend om dagelijks met 30 tieners tussen de 16-18 in een kleine ruimte te zitten en in de gangen is afstand houden ook lastig.
Ik begrijp het heel goed hoor. Ik word ook zenuwachtig van mensenmassa's momenteel, staat los van mijn zwangerschap maar ik zoek het gewoon echt niet. En op een school is dat natuurlijk nog eens wat lastiger te ontwijken.
disclaimer
  zondag 6 september 2020 @ 08:14:48 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194911585
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 07:37 schreef kwakz0r het volgende:
Ja dat is ook raar Bienelientje

@:SQ ik weet ook dat mijn zorg irrationeel is hoor. Door mijn gewicht alleen al zou ik hoger risico lopen en zwanger zijn verandert niet veel, al dacht ik dat je immuunsysteem op een wat lager pitje staat. Ik vind het vooral spannend om dagelijks met 30 tieners tussen de 16-18 in een kleine ruimte te zitten en in de gangen is afstand houden ook lastig.
Mijn immuunsysteem werkt sinds dag 1 op superkrachten :@. Ik verwacht dat dit na de zwangerschap wel eens in zou kunnen kakken. Maar OK, thuis is het wel makkelijker om social distancing te doen enzo.

Ik snap wel dat je het spannend vindt met al die pubers die zelf nergens rekening mee houden..

Verder wat @SQ zegt, ik blijf wel uit de buurt van vreemden.
Resistance is futile.
  zondag 6 september 2020 @ 08:22:07 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_194911619
Haha Seven, ik heb inderdaad steevast een paar weken na de bevalling flinke griep te pakken. Ik bereid me maar vast weer voor :')
disclaimer
  zondag 6 september 2020 @ 08:23:27 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_194911625
Ik kreeg net een Facebook ad voor onderbroeken die miskramen zouden voorkomen. Echt, ik haat de mensheid soms ;( :')
disclaimer
pi_194912036
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 08:23 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg net een Facebook ad voor onderbroeken die miskramen zouden voorkomen. Echt, ik haat de mensheid soms ;( :')
Wat?! Hoe zien die er dan uit?
  zondag 6 september 2020 @ 09:18:38 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_194912103
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat?! Hoe zien die er dan uit?
Ze zouden gevaarlijke straling tegenhouden omdat er zilver in zit.

:')2
disclaimer
pi_194912118
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 09:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Ze zouden gevaarlijke straling tegenhouden omdat er zilver in zit.

:')2
Dat mensen zo hun geld moeten verdienen... Schaamteloos.
  zondag 6 september 2020 @ 11:19:13 #68
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194913575
Triest :') zeker dat er vrouwen zijn die dus met zilver in hun ondergoed gaan lopen.
pi_194913926
Ik vind covid nu ook spannender dan vroeg in mijn zwangerschap. Deels niet zwangerschapsgerelateerde, door stiefvader met longkanker, die gezien de heftige behandelingen écht geen griep of covid mag krijgen. Maar ook omdat ik gewoon weet dat mijn afweer niet helemaal lekker werkt tijdens een zwangerschap. De vorige keer was ik tussen begin september en eind maart (toen de bevalling was) drie van de vier weken verkouden of grieperig.
pi_194914072
Ik had vorige zwsch wekenlang bronchitis die niet over ging. Uiteindelijk een inhaler gekregen met inhalatie corticosteroïden... tot nu toe voel ik me beter dan toen op de misselijkheid na.

Donderdag weer echo en een eckte UD.
Kwak
pi_194915400
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 08:23 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg net een Facebook ad voor onderbroeken die miskramen zouden voorkomen. Echt, ik haat de mensheid soms ;( :')
Wow.
Protège moi de mes désirs.
pi_194915750
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 09:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Ze zouden gevaarlijke straling tegenhouden omdat er zilver in zit.

:')2
Gewoon aluminiumfolie in je onderbroek frotten dus *) :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194917159
Officieel persoonlijk record zwangerschapsduur behaald :+. De baby was gisteren zo druk en er stak van alles uit, zelfs mijn man vond het een beetje eng worden _O-

Die onderbroeken kunnen echt niet :N

Mijn weerstand is nu ook wat slechter heb ik het idee. En ik ben ook echt super moe de hele tijd :O
  zondag 6 september 2020 @ 14:59:38 #74
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194917403
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 09:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Ze zouden gevaarlijke straling tegenhouden omdat er zilver in zit.

:')2
:') triest. Ik ben wel benieuwd wat voor straling dat dan zou moeten zijn :')

Ik heb deze zwangerschap echt zoveel meer last van mijn darmen dan de vorige keer. Ik dacht dat dat een eerste trimester ding was maar ik ben inmiddels 30 weken en het is nog steeds hollen of stilstaan zeg maar. Herkenbaar voor iemand?
  zondag 6 september 2020 @ 15:47:51 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194918538
Zie hier ons bevalbad! @D.U.M.A.N. zoals beloofd.







M'n man heeft wel even wat aanpassingen gedaan want het duurde 1,5 uur om 'm te vullen.
Resistance is futile.
pi_194918589
Zit ie een beetje fijn ook?

Ohh ik ben zo moeeeee, stomme medicijnen }:|
pi_194920084
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 15:47 schreef Seven. het volgende:
Zie hier ons bevalbad! @:D.U.M.A.N. zoals beloofd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

M'n man heeft wel even wat aanpassingen gedaan want het duurde 1,5 uur om 'm te vullen.
Hehe, ziet er goed uit! Is dit de kleine of de normale? :)

En weke extra aanpassingen? :P
Protège moi de mes désirs.
  zondag 6 september 2020 @ 16:57:41 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194920616
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:49 schreef Aure het volgende:
Zit ie een beetje fijn ook?

Ohh ik ben zo moeeeee, stomme medicijnen }:|
Zit prima ^O^

quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 16:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hehe, ziet er goed uit! Is dit de kleine of de normale? :)

En weke extra aanpassingen? :P
Volgens mij de kleine :@ maar ik vind deze al enorm :D . Er zitten allemaal koppelstukken bij, 1 kun je gewoon over de kraan heen zetten en daar heeft m'n man iets mee gedaan (filter uit de kraan gehaald want die hield de helft van de waterdruk tegen blijkbaar).

We zijn 'm nu aan het leegpompen, even zien hoe lang dat duurt.
Resistance is futile.
  zondag 6 september 2020 @ 17:00:57 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_194920690
En je kunt nog gezellig naar voorbijgangers zwaaien!
disclaimer
  zondag 6 september 2020 @ 17:03:22 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194920785
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:00 schreef SQ het volgende:
En je kunt nog gezellig naar voorbijgangers zwaaien!
Haha ja :D _O- :W

Vanaf die glijbaan loer je zo het bad in :P
Resistance is futile.
  zondag 6 september 2020 @ 17:07:14 #81
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194920884
Mijn man was wel onder de indruk van de bierhouder. De meiden hebben 'm ook getest.

Verder zijn we nu wel zo'n beetje zover, hele kantoor is opgeruimd en z'n kleren liggen klaar. Z'n zus heeft zijn eerste outfitje uitgezocht en op zijn aankleedkussen klaargelegd, en z'n andere zus heeft z'n wiegje opgemaakt. Leuk dagje zo.
Resistance is futile.
pi_194921469
Leuk, nesteldrang in de hele familie. O+

Wij hebben twee plankjes opgehangen boven de commode in onze kamer. Genoeg gedaan voor vandaag. :+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 6 september 2020 @ 19:14:58 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194922910
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Leuk, nesteldrang in de hele familie. O+

Wij hebben twee plankjes opgehangen boven de commode in onze kamer. Genoeg gedaan voor vandaag. :+
Lekker rustig aan :* ^O^
Resistance is futile.
  zondag 6 september 2020 @ 19:17:26 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_194922945
Ik heb mijn 2 kinderen aangezwengeld om op te ruimen. Da's altijd het gevecht van de week maar ja, maandag komt de poets al om 8:00 :')
Dus ik heb mijn lichaamsbeweging er ook weer op zitten :')

Bloedsuikers worden er wél lekker laag van :9
disclaimer
pi_194923005
Haha mooie bijkomstigheid. Ik heb er 1,5u over gedaan om de benedenvloer te dweilen, ik kom vandaag de bank niet meer af :') .
  zondag 6 september 2020 @ 19:27:09 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194923065
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 19:22 schreef Smart_ass het volgende:
Haha mooie bijkomstigheid. Ik heb er 1,5u over gedaan om de benedenvloer te dweilen, ik kom vandaag de bank niet meer af :') .
Straks je baby goed opvoeden, kun je het over een jaar of 10 uitbesteden :+
Resistance is futile.
pi_194923876
Kijk er nu al naar uit.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 21:53:04 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194925519
Ik werd vandaag om half 1 wakker gemaakt door mijn man met ontbijt en kopje thee op bed en de mededeling dat het misschien verstandig was om me even te douchen en aan te kleden. Babyshower dus! Hij moest het me ooit wel vertellen want in principe kleed ik me in de weekenden niet aan als we de deur niet uitgaan :')

Even later stonden een paar vriendinnen op de stoep en die hebben me meegenomen de stad in waar de rest van mijn vriendinnen en mijn zus al klaar zaten in een cafeetje :s) Het was allemaal super coronaproof, tafeltjes 1,5 meter uit elkaar. Leuk aangekleed door mijn vriendinnen met een slinger waar "baby achternaam" op stond. Geen gekke dingen, gewoon taartje eten en wat drinken en uiteraard cadeautjes :Y) Ik/wij zijn enorm verwend, wat is dit toch een leuke verrassing O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194931271
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 21:53 schreef MaJo het volgende:
Ik werd vandaag om half 1 wakker gemaakt door mijn man met ontbijt en kopje thee op bed en de mededeling dat het misschien verstandig was om me even te douchen en aan te kleden. Babyshower dus! Hij moest het me ooit wel vertellen want in principe kleed ik me in de weekenden niet aan als we de deur niet uitgaan :')

Even later stonden een paar vriendinnen op de stoep en die hebben me meegenomen de stad in waar de rest van mijn vriendinnen en mijn zus al klaar zaten in een cafeetje :s) Het was allemaal super coronaproof, tafeltjes 1,5 meter uit elkaar. Leuk aangekleed door mijn vriendinnen met een slinger waar "baby achternaam" op stond. Geen gekke dingen, gewoon taartje eten en wat drinken en uiteraard cadeautjes :Y) Ik/wij zijn enorm verwend, wat is dit toch een leuke verrassing O+
Leuk, klinkt als een relaxt feestje. :-)

Ik ben vandaag precies 39 weken. Los van een beurse rib aan de rechterkant nog bar weinig actie hier.
  maandag 7 september 2020 @ 11:08:12 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194931343
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:03 schreef Michelangela het volgende:

[..]

Leuk, klinkt als een relaxt feestje. :-)

Ik ben vandaag precies 39 weken. Los van een beurse rib aan de rechterkant nog bar weinig actie hier.
Hoe voel je je buiten je beurse rib? Nog vol te houden?
Resistance is futile.
pi_194931381
Leuke foto's Seven! :D

Wat een leuke verrassing MaJo O+

Hier ook weinig actie. De baby is vooral in de avond erg actief, maar schopt gelukkig in mijn zij dus mijn ribben blijven bespaard. Af en toe een harde buik, maar niet pijnlijk ofzo. Ik voel mij enorm lang zwanger omdat ik nu langer zwanger ben dan met M. :') Stom gevoel.
Net controle gehad, wat hogere bloeddruk (145/85). Morgen als het goed is opnieuw meten, spreekuur was vol dus even kijken of ik tussendoor kan of dat iemand bij mij thuis komt om te meten. Hopelijk een eenmalig iets, ik wil het ziekenhuis graag vermijden :@
  maandag 7 september 2020 @ 11:11:10 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194931390
Mijn schoonzusje zei vorige week dat ze heel veel onzin cadeaus had gekregen van het kraambezoek. Dus ik dacht zo een lijstje te maken, of is dat heel brutaal? :@

Tot zover:
Wipstoel
Boxkleed krijgen we van onze dochters
Baby gym

En verder heb ik geen flauw benul, buiten kleertjes in de volgende maat (ik heb ingezet op veel maat 50). De andere kado's zijn straks allemaal extraatjes.
Resistance is futile.
pi_194931461
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2020 11:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe voel je je buiten je beurse rib? Nog vol te houden?
Lichamelijk op zich wel goed, slaap wel wat onrustig met echt supervage dromen. Merk wel dat ik er nu een beetje klaar mee ben, van mij mag hij er wel uit. Ben van nature nogal onhandig en daar helpt een log formaat met raar zwaartepunt niet echt bij :') Is het bij jou nog een beetje te doen? Ziet er wel relaxt uit dat bad!
  maandag 7 september 2020 @ 11:43:55 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194932005
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:10 schreef Miezziej het volgende:
Leuke foto's Seven! :D

Wat een leuke verrassing MaJo O+

Hier ook weinig actie. De baby is vooral in de avond erg actief, maar schopt gelukkig in mijn zij dus mijn ribben blijven bespaard. Af en toe een harde buik, maar niet pijnlijk ofzo. Ik voel mij enorm lang zwanger omdat ik nu langer zwanger ben dan met M. :') Stom gevoel.
Net controle gehad, wat hogere bloeddruk (145/85). Morgen als het goed is opnieuw meten, spreekuur was vol dus even kijken of ik tussendoor kan of dat iemand bij mij thuis komt om te meten. Hopelijk een eenmalig iets, ik wil het ziekenhuis graag vermijden :@
Oei, hopelijk morgen weer gezakt. En gek hè, dat je nu ineens het gevoel hebt dat je knetterlang zwanger bent, alleen omdat je doxhter er iets sneller was :+ .

Ik ben benieuwd hoe ik dat ongeduldige ga ervaren, volgens mij overkomt dat zo'n beetje 95% van alle zwangeren.
Resistance is futile.
  maandag 7 september 2020 @ 11:45:08 #95
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194932031
Bad ziet er goed uit Seven! Ik wil ook zo graag in bad bevallen, lijkt me heel fijn.

MaJo wat leuk, zo'n babyshower! Ik heb ook direct tegen mijn vriendinnen gezegd dat ik geen stomme spelletjes en geglazuurde ellende wil, gewoon een leuke high tea ofzo.

Wij hadden zaterdag paniek. Bloedverlies en krampen in onderbuik en rug. De dag dat we het schoonfamilie zouden gaan vertellen. Gelukkig konden we nog even terecht voor een echo en Pukkie was 2 keer zo groot als afgelopen maandag, het hartje klopte keurig, mijn placenta doorvoer was ook te zien en goed en ik ben weer vooruit gezet, nu zou ik dan 7+5 zijn! Enorm opgelucht, alles was werkelijk keurig. Dus waarschijnlijk toch een vaatje geknapt met poepen ofzo :')
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 7 september 2020 @ 11:52:12 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194932130
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:16 schreef Michelangela het volgende:

[..]

Lichamelijk op zich wel goed, slaap wel wat onrustig met echt supervage dromen. Merk wel dat ik er nu een beetje klaar mee ben, van mij mag hij er wel uit. Ben van nature nogal onhandig en daar helpt een log formaat met raar zwaartepunt niet echt bij :') Is het bij jou nog een beetje te doen? Ziet er wel relaxt uit dat bad!
Oh, de ongedurigheid slaat toe! Hopelijk valt het wachten mee.

Ik voel me prima zolang ik 6-7 uurtjes slaap per nacht meepak. Wel wat meer last van m'n bekken 's nachts en dat wijt ik aan mijn verlof. Ik zat op mijn werk echt uren op die yogabal, dat is nu natuurlijk veranderd in uren bankhangen. En ik beweeg niet genoeg, de kont van mijn zoon zit vastgedrukt onder m'n ribbenkast dus heel snel buiten adem. Straks ff naar de Zeeman sjokken. Wandelingetje van nog geen kilometer maar wel belangrijk om te blijven doen, mijn conditie holt achteruit en dat kan ik straks met de bevalling niet gebruiken.

Laatst was ik bij de Ikea. Bij de keukens had ik de winkelwagen al nodig als rollator :') .

Verder aambeien en incontinent, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal nog heel goed te doen vind.
Resistance is futile.
  maandag 7 september 2020 @ 11:56:16 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194932194
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Bad ziet er goed uit Seven! Ik wil ook zo graag in bad bevallen, lijkt me heel fijn.

MaJo wat leuk, zo'n babyshower! Ik heb ook direct tegen mijn vriendinnen gezegd dat ik geen stomme spelletjes en geglazuurde ellende wil, gewoon een leuke high tea ofzo.

Wij hadden zaterdag paniek. Bloedverlies en krampen in onderbuik en rug. De dag dat we het schoonfamilie zouden gaan vertellen. Gelukkig konden we nog even terecht voor een echo en Pukkie was 2 keer zo groot als afgelopen maandag, het hartje klopte keurig, mijn placenta doorvoer was ook te zien en goed en ik ben weer vooruit gezet, nu zou ik dan 7+5 zijn! Enorm opgelucht, alles was werkelijk keurig. Dus waarschijnlijk toch een vaatje geknapt met poepen ofzo :')
Pfewwww, dat verrekte eerste trimester. Fijn dat alles goed bleek te zijn. :*

Ik zal een uitgebreide review schrijven na de bevalling :P
Resistance is futile.
pi_194932454
Gefeliciteerd NJ! (Beetje laat, ik had een digitale detox weekend).

Hier wordt het steeds zwaarder, letterlijk en figuurlijk. Opstaan en lopen wordt moeilijker. Als ik me iets teveel inspan krijg ik harde buiken. Ik doe dus vanaf nu zo goed als niks meer. Ik heb een verhoogd risico op vroeggeboorte door m’n hartvormige baarmoeder, dus ik doe zo rustig mogelijk aan. Ben nu 35 weken en 2 dagen, vind ik nog geen ideale tijd om geboren te worden, blijf nog maar even zitten!
  maandag 7 september 2020 @ 12:20:26 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194932510
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:15 schreef LittleTeaCup het volgende:
Gefeliciteerd NJ! (Beetje laat, ik had een digitale detox weekend).

Hier wordt het steeds zwaarder, letterlijk en figuurlijk. Opstaan en lopen wordt moeilijker. Als ik me iets teveel inspan krijg ik harde buiken. Ik doe dus vanaf nu zo goed als niks meer. Ik heb een verhoogd risico op vroeggeboorte door m’n hartvormige baarmoeder, dus ik doe zo rustig mogelijk aan. Ben nu 35 weken en 2 dagen, vind ik nog geen ideale tijd om geboren te worden, blijf nog maar even zitten!
Goed luisteren naar jezelf dus (en dat doe je) ^O^ . Zo'n digitale detox en niets doen is misschien een beetje saai, dus ik zou zeggen: gun jezelf Fok en FB en Insta :P .
Resistance is futile.
pi_194932660
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2020 12:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed luisteren naar jezelf dus (en dat doe je) ^O^ . Zo'n digitale detox en niets doen is misschien een beetje saai, dus ik zou zeggen: gun jezelf Fok en FB en Insta :P .
Nou, ik heb echt zó lekker gelezen in een nieuw boek en heerlijk films gekeken en tijd doorgebracht met m’n vriend en kastjes in elkaar gezet, het was eigenlijk wel lekker voor een weekendje! ☺
pi_194933247
hier volgende week gewoon al meldplicht joh :o deze zwangerschap is voorbij gevlogen, ben zo blij dat we een naam hebben, nu de rest nog, rijkelijk laat met echt aaaalles momenteel :D
  maandag 7 september 2020 @ 13:28:12 #102
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194933359
Ik vanmiddag alweer mijn 20 weken scan! :o Ben gewoon al halverwege! Waar is die tijd heen gevlogen?!
  maandag 7 september 2020 @ 14:45:39 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194934452
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:28 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik vanmiddag alweer mijn 20 weken scan! :o Ben gewoon al halverwege! Waar is die tijd heen gevlogen?!
Ik vond het na 20 weken ook steeds sneller gaan :o :P
Resistance is futile.
  maandag 7 september 2020 @ 14:46:59 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194934463
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:20 schreef Kleurdoos het volgende:
hier volgende week gewoon al meldplicht joh :o deze zwangerschap is voorbij gevlogen, ben zo blij dat we een naam hebben, nu de rest nog, rijkelijk laat met echt aaaalles momenteel :D
Hehe. Wat moet er nog gebeuren?
Resistance is futile.
pi_194934583
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2020 14:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hehe. Wat moet er nog gebeuren?
vluchttas, wasjes etc. :')
pi_194934644
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:28 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik vanmiddag alweer mijn 20 weken scan! :o Ben gewoon al halverwege! Waar is die tijd heen gevlogen?!
Spannend!
Veel succes :* (en plezier)

Wij hebben ‘m woensdag, ben nu bijna 19 weken, hopelijk gaat het vanaf nu wel veel sneller haha. Ik lijk nu al 26 weken zwanger, laat staan over 2 maanden :{
  maandag 7 september 2020 @ 15:16:47 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_194934752
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:01 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

vluchttas, wasjes etc. :')
Oh maar dat moet ik ook allemaal nog hoor ;)
Heb iig de cosleeper al gemonteerd #goals
disclaimer
  maandag 7 september 2020 @ 15:20:00 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_194934792
maria, dat was even schrikken dan! Gelukkig was alles in orde :*
Ik heb bij de vorige zwangerschap ook een aantal keer flink bloedverlies gehad bij 6, 7 en 8 weken. Heel naar is dat.
disclaimer
pi_194934932
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:20 schreef Kleurdoos het volgende:
hier volgende week gewoon al meldplicht joh :o deze zwangerschap is voorbij gevlogen, ben zo blij dat we een naam hebben, nu de rest nog, rijkelijk laat met echt aaaalles momenteel :D
Ik zie in ieder geval genoeg mooie doeken (en dragers) voorbij komen. Meer heb je niet nodig, toch? :P

Eng van je bloedverlies, fijn dat alles toch in orde is, Maria! In week 6 had ik de vorige keer ook veel bloedverlies. Is gelukkig helemaal goedgekomen.

Morgen heb ik de OGTT. Hoe lang duurt de test eigenlijk? Op het blaadje dat ik heb gekregen staan alleen twee tijdstippen voor bloedprikken (9.00 en 11.00).
Protège moi de mes désirs.
pi_194935155
Ik denk dat de ongeduldigheid bij mij ook komt omdat ik erg hou van plannen en dit gewoon niet te plannen is :+

Schrikken van het bloedverlies Maria! Gelukkig was alles goed op de echo. Met mijn eerste zwangerschap had ik ook bloedverlies in het eerste trimester, inderdaad na poepen of seks (dat laatste stelde ik dus uit tot we ons zekerder voelden :+)

Grappig dat iedereen het snel vind gaan, dat vond ik deze keer ook wel (tot vorige week dan haha).

Mijn borsten zijn denk ik wel heel erg klaar voor de baby. Ik voelde een oud, bekend gevoel. Toeschietreflex :') Had maar even gekolfd (ik kolf prenataal om te kijken of mijn tepel dan wat makkelijker naar buiten komt) en een nieuw recordopbrengst van 60ml, dat had ik na de bevalling van M. nog niet eens _O-
pi_194935860
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:15 schreef LittleTeaCup het volgende:
Gefeliciteerd NJ! (Beetje laat, ik had een digitale detox weekend).

Hier wordt het steeds zwaarder, letterlijk en figuurlijk. Opstaan en lopen wordt moeilijker. Als ik me iets teveel inspan krijg ik harde buiken. Ik doe dus vanaf nu zo goed als niks meer. Ik heb een verhoogd risico op vroeggeboorte door m’n hartvormige baarmoeder, dus ik doe zo rustig mogelijk aan. Ben nu 35 weken en 2 dagen, vind ik nog geen ideale tijd om geboren te worden, blijf nog maar even zitten!
Thanks! :*

Komende dagen maar even Netflix uitspelen. :* Sterkte!
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Bad ziet er goed uit Seven! Ik wil ook zo graag in bad bevallen, lijkt me heel fijn.

MaJo wat leuk, zo'n babyshower! Ik heb ook direct tegen mijn vriendinnen gezegd dat ik geen stomme spelletjes en geglazuurde ellende wil, gewoon een leuke high tea ofzo.

Wij hadden zaterdag paniek. Bloedverlies en krampen in onderbuik en rug. De dag dat we het schoonfamilie zouden gaan vertellen. Gelukkig konden we nog even terecht voor een echo en Pukkie was 2 keer zo groot als afgelopen maandag, het hartje klopte keurig, mijn placenta doorvoer was ook te zien en goed en ik ben weer vooruit gezet, nu zou ik dan 7+5 zijn! Enorm opgelucht, alles was werkelijk keurig. Dus waarschijnlijk toch een vaatje geknapt met poepen ofzo :')
Bah bah, snap dat je schrikt... Gelukkig alles dan toch goed. O+
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 16:47:55 #112
382129 crew  Donna
pi_194935967
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 15:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik zie in ieder geval genoeg mooie doeken (en dragers) voorbij komen. Meer heb je niet nodig, toch? :P

Eng van je bloedverlies, fijn dat alles toch in orde is, Maria! In week 6 had ik de vorige keer ook veel bloedverlies. Is gelukkig helemaal goedgekomen.

Morgen heb ik de OGTT. Hoe lang duurt de test eigenlijk? Op het blaadje dat ik heb gekregen staan alleen twee tijdstippen voor bloedprikken (9.00 en 11.00).
Het duurt die 2 uren. 9 uur nuchter bloedprikken, suikerdrankje drinken en dan na 2 uren weer bloedprikken.
pi_194936064
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:16 schreef Michelangela het volgende:

[..]

Lichamelijk op zich wel goed, slaap wel wat onrustig met echt supervage dromen. Merk wel dat ik er nu een beetje klaar mee ben, van mij mag hij er wel uit. Ben van nature nogal onhandig en daar helpt een log formaat met raar zwaartepunt niet echt bij :') Is het bij jou nog een beetje te doen? Ziet er wel relaxt uit dat bad!
Log formaat met raar zwaartepunt, ik moest lachen :') :D.

Maria wat super eng van de krampen en het bloedverlies, fijn dat alles er goed uit zag!

Seven ik ben heel benieuwd naar je badbevalling! Ik wilde het in eerste instantie ook maar heb me bedacht, maar ben toch heel benieuwd hoe het je gaat bevallen ( ;( ).
pi_194936346
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:47 schreef Donna het volgende:

[..]

Het duurt die 2 uren. 9 uur nuchter bloedprikken, suikerdrankje drinken en dan na 2 uren weer bloedprikken.
Oooh. Oke. :)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 7 september 2020 @ 17:16:45 #115
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194936391
Baby is helemaal goedgekeurd, maar was super eigenwijs! :D :')

Ze had er wat moeite mee, hij bleef maar bewegen. Ene moment lag hij van rechts naar links, volgende moment van links naar rechts, opkrullen, handen/armen voor zijn gezicht en lichaam elke keer dat ze probeerde hoofd/hart goed te onderzoeken. Ledematen vlogen in de rondte! _O- Soms zat ie laag, moment later zat ie ter hoogte van mijn navel! _O-
  maandag 7 september 2020 @ 17:19:10 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194936438
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby is helemaal goedgekeurd, maar was super eigenwijs! :D :')

Ze had er wat moeite mee, hij bleef maar bewegen. Ene moment lag hij van rechts naar links, volgende moment van links naar rechts, opkrullen, handen/armen voor zijn gezicht en lichaam elke keer dat ze probeerde hoofd/hart goed te onderzoeken. Ledematen vlogen in de rondte! _O- Soms zat ie laag, moment later zat ie ter hoogte van mijn navel! _O-
Heeft 'ie dat van jou of zijn vader? O+

quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 16:54 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Log formaat met raar zwaartepunt, ik moest lachen :') :D.

Maria wat super eng van de krampen en het bloedverlies, fijn dat alles er goed uit zag!

Seven ik ben heel benieuwd naar je badbevalling! Ik wilde het in eerste instantie ook maar heb me bedacht, maar ben toch heel benieuwd hoe het je gaat bevallen ( ;( ).
In de US geen birthpools in het ziekenhuis? :)
Of is je bevalling dan ineens 1000 USD duurder of zo? :+
Resistance is futile.
  maandag 7 september 2020 @ 17:21:52 #117
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194936485
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2020 17:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heeft 'ie dat van jou of zijn vader? O+

Zeker weten van zijn vader! _O-
pi_194936849
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2020 17:19 schreef Seven. het volgende:

[..]


In de US geen birthpools in het ziekenhuis? :)
Of is je bevalling dan ineens 1000 USD duurder of zo? :+
Jawel dat heeft het ziekenhuis waar ik ga bevallen dus wel maar daar moest je dus een cursus voor afgerond hebben (vrij simpel wel en online geloof ik) en daar kwam ik een beetje laat achter. Plus ik ben dus positief getest op die gbs bacterie (terwijl ik altijd van voor naar achter afveeg!! :{ :P) en daardoor krijg ik een infuus dus kan het sowieso niet. Maar ben wel echt benieuwd naar jouw ervaring! Lijkt me wel mooi.
  maandag 7 september 2020 @ 19:09:55 #119
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194938071
Dames willen jullie mij bijschrijven voor maart 21? :)

Binnenkort de babykamer maar verbouwen :P, voor wie onze klustopics heeft gezien weet wat er nog moet gebeuren. Al was de “productie”klus wel succesvol, ik ben nu 14 weken zwanger :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 7 september 2020 @ 19:11:00 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_194938107
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:09 schreef monsterd. het volgende:
Dames willen jullie mij bijschrijven voor maart 21? :)

Binnenkort de babykamer maar verbouwen :P, voor wie onze klustopics heeft gezien weet wat er nog moet gebeuren. Al was de “productie”klus wel succesvol, ik ben nu 14 weken zwanger :D
Ja, gefeliciteerd! Waar in maart ongeveer?
En inderdaad, de druk gaat nu wel wat omhoog, of niet? :D
disclaimer
  maandag 7 september 2020 @ 19:14:39 #121
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194938206
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 19:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, gefeliciteerd! Waar in maart ongeveer?
En inderdaad, de druk gaat nu wel wat omhoog, of niet? :D
Druk, wat zeg je? We hoeven alleen maar een nieuwe zandcementvloer te storten, vloerverwarming aansluiten, twee trappen te renoveren, stucen, badkamer tegelen en dan het gebruikelijke vloertje en schilderwerk. Totaal geen druk hier hoor :P
We gaan een deel van de klussen maar uitbesteden, het is genoeg geweest na 4 jaar klussen ook.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 7 september 2020 @ 19:15:46 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_194938227
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:14 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Druk, wat zeg je? We hoeven alleen maar een nieuwe zandcementvloer te storten, vloerverwarming aansluiten, twee trappen te renoveren, stucen, badkamer tegelen en dan het gebruikelijke vloertje en schilderwerk. Totaal geen druk hier hoor :P
We gaan een deel van de klussen maar uitbesteden, het is genoeg geweest na 4 jaar klussen ook.
Ja, begrijpelijk. Is ook beter voor je hormonen enzo :')
disclaimer
pi_194938724
Gefeliciteerd! En je buik is al hartstikke zwanger hoor :D
pi_194939545
Gefeliciteerd Monsterd!
Kwak
  maandag 7 september 2020 @ 20:31:38 #125
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194939914
Gefeliciteerd @monsterd. Lekker het eerste trimester al gehad ^O^
pi_194940693
Gefeliciteerd Monsterd!
  maandag 7 september 2020 @ 21:32:27 #127
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194941965
Dank jullie wel! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 7 september 2020 @ 21:58:01 #128
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194942853
Gefeliciteerd @monsterd *O*
  maandag 7 september 2020 @ 22:20:39 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194943695
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:09 schreef monsterd. het volgende:
Dames willen jullie mij bijschrijven voor maart 21? :)

Binnenkort de babykamer maar verbouwen :P, voor wie onze klustopics heeft gezien weet wat er nog moet gebeuren. Al was de “productie”klus wel succesvol, ik ben nu 14 weken zwanger :D
Welkom *) . Benieuwd naar jullie kkus updates ^O^
Resistance is futile.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:13:19 #130
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194947443
Gefeliciteerd monsterd! Klinkt alsof er nog genoeg te doen is :P

Nu al een dwarsliggertje dus Bien :D Wel fijn dat hij is goedgekeurd!

Wij zijn nu officieel ook uit de jongensnaam. Rijkelijk op tijd :') Maar dan hebben we dat maar vast gehad.
Mijn krampen en bloedverlies zijn trouwens weer helemaal over. Lijkt me wel heftig als je het echt weken achter elkaar hebt SQ, daar word je dan ook wel enorm onzeker van!

Donderdag hebben we de echte officiële eerste echo en intake. Ben erg benieuwd of ik dan al iets van een indicatie hoor. En we moeten hard nadenken over de NIPT. Manlief wil het ook met Down wel houden terwijl ik daar iets meer reserves bij heb. Hij denkt direct aan Brownies en Downies en dat soort dingen, maar ik weet dat het ook veel erger en complexer kan zijn dan dat, dus ik vind dat zo'n moeilijke keuze. Ik ben bang dat we straks ruzie krijgen om wat te doen. Maar aan de andere kant is je keuze baseren op kennis ook wel slim natuurlijk. En weten is fijner dan niet weten, denk ik? Lastig.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:22:21 #131
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194947502
Met de nipt kunt je alsnog bepalen dat je het kindje graag ziet opgroeien met een down syndroom. Dan weet je ten minste waarvoor voor te bereiden, is dat een consensus tussen jou en je man? Uiteraard na de reality check van het uiterste scenario?
Wij hebben wel gekozen voor de nipt inclusief nevenbevindingen; vorige week voor geprikt en wachten nu op uitslag. En moet toegeven dat ik het ook wel spannend vind, zeker omdat mijn broer een zware handicap heeft; zet dit soort dingen je wel aan het denken..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:26:45 #132
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194947533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:22 schreef monsterd. het volgende:
Met de nipt kunt je alsnog bepalen dat je het kindje graag ziet opgroeien met een down syndroom. Dan weet je ten minste waarvoor voor te bereiden, is dat een consensus tussen jou en je man? Uiteraard na de reality check van het uiterste scenario?
Wij hebben wel gekozen voor de nipt inclusief nevenbevindingen; vorige week voor geprikt en wachten nu op uitslag. En moet toegeven dat ik het ook wel spannend vind, zeker omdat mijn broer een zware handicap heeft; zet dit soort dingen je wel aan het denken..
Ja die reality check moet ik hem wel echt even geven, maar ik weet niet hoe. Hij is een eeuwige optimist, wat best goed past bij mijn zwartkijkerij, maar ook als gevolg heeft dat hij bij alles denkt dat het wel meevalt. Soms ziet hij de dingen echt veel te luchtig in en daar ben ik in dit geval ook bang voor. Then again, ik zie altijd alles te negatief :D
Ik ga er nog eens even goed over praten met hem.
Spannend voor jullie, de uitslag zal dan wel snel komen. Mijn broertje die ook zijn eerste kindje verwacht had hem na precies een week al!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194948386
Gefeliciteerd en welkom, @monsterd.!

Drankje zit er in. Mag gelukkig thuis wachten. w/ Nuchter 4,6 geprikt.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:45:23 #134
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194948437
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd en welkom, @:monsterd.!

Drankje zit er in. Mag gelukkig thuis wachten. w/ Nuchter 4,6 geprikt.
Oh dat is alvast heel netjes. Fijn dat je thuis mag wachten en hopen dat je waarden zo mooi blijven!
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:05:35 #135
382129 crew  Donna
pi_194948668
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd en welkom, @:monsterd.!

Drankje zit er in. Mag gelukkig thuis wachten. w/ Nuchter 4,6 geprikt.
Mooi nuchter!

Blijft toch wel apart dat sommige mensen naar huis mogen. De moeite die je daarvoor moet doen (ook al voelt het niet als inspanning) zorgt al voor een lagere bloedsuiker.
Zal dus wel goed komen bij jou haha!
pi_194948724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:05 schreef Donna het volgende:

[..]

Mooi nuchter!

Blijft toch wel apart dat sommige mensen naar huis mogen. De moeite die je daarvoor moet doen (ook al voelt het niet als inspanning) zorgt al voor een lagere bloedsuiker.
Zal dus wel goed komen bij jou haha!
I.v.m. corona hebben ze het laboratorium in dit ziekenhuis naar buiten verplaatst, in een tijdelijke noodruimte. De andere optie was 2 uur op z’n standaard ziekenhuisstoel zitten. :+ Ze liet de keus aan mij, dus ik koos uiteraard voor thuis. :P

Drankje kan er wel ieder moment uit komen. :X Hele nacht al niet geslapen ivm maagzuur. Dit komt er mooi boven op.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:12:07 #137
382129 crew  Donna
pi_194948759
Ja haha dat had ik dan ook gedaan, dan had ik nooit een hoge waarde gehad. Die paar meter naar de auto lopen is al voldoende. :D

Hopelijk blijft het binnen. Rustig en bewust proberen te ademen helpt soms om het NET binnen te houden.
pi_194948787
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:12 schreef Donna het volgende:
Ja haha dat had ik dan ook gedaan, dan had ik nooit een hoge waarde gehad. Die paar meter naar de auto lopen is al voldoende. :D

Hopelijk blijft het binnen. Rustig en bewust proberen te ademen helpt soms om het NET binnen te houden.
Snap wel dat dit niet eerlijk is/voelt. :X Was jouw waarde net over de grens?
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:20:08 #139
382129 crew  Donna
pi_194948859
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Snap wel dat dit niet eerlijk is/voelt. :X Was jouw waarde net over de grens?
Ja, na het drankje maar net boven de 7.8. Dus er was wel voldoende afbraak van de glucose, maar te hoog is te hoog.

Ik vind het vooral raar dat het niet landelijk hetzelfde is. Mijn nuchtere waardes waren nu steeds net te hoog dus mijn hormonen verstoren mijn lichaamseigen insuline wel. Als ik naar huis had mogen gaan was mijn uitslag goed geweest en hadden ze dit gemist. En ze testen nu juist sneller om het niet meer te missen. Dus de logica ontbreekt me. :Y
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:14:15 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_194949731
Het is ook voor heel veel mensen een grijs gebied denk ik. Maar goed, ze kijken ook naar vruchtwater, gewichtstoename en groei van de baby.

Zelf ben ik alleen op de eerste prikdag 2 keer 0.1 boven de maximale waarde uitgekomen. Nu ik verlof heb en dus meer beweeg (ja ik weet dat het raar klinkt maar toch, een wasje vouwen of even naar de Jumbo fietsen doet toch meer dan 3 uur videobellen :')) zijn al mijn waardes binnen de perken. Ook na chips, brownies en bitter lemon :')
disclaimer
pi_194950134
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @Donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu. :@

Baby is verder heel erg gemiddeld gelukkig. Er was geen andere indicatie dan m’n afkomst.
Protège moi de mes désirs.
pi_194950168
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:14 schreef SQ het volgende:
Het is ook voor heel veel mensen een grijs gebied denk ik. Maar goed, ze kijken ook naar vruchtwater, gewichtstoename en groei van de baby.

Zelf ben ik alleen op de eerste prikdag 2 keer 0.1 boven de maximale waarde uitgekomen. Nu ik verlof heb en dus meer beweeg (ja ik weet dat het raar klinkt maar toch, een wasje vouwen of even naar de Jumbo fietsen doet toch meer dan 3 uur videobellen :')) zijn al mijn waardes binnen de perken. Ook na chips, brownies en bitter lemon :')
Blijf je de indicatie houden, zelfs als je waardes weken goed zijn?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:00:10 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_194950601
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @:donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu. :@

Baby is verder heel erg gemiddeld gelukkig. Er was geen andere indicatie dan m’n afkomst.
Ja hoor, das prima. Nuchtere waarde ook goed, dus niks aan de hand :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Blijf je de indicatie houden, zelfs als je waardes weken goed zijn?
Jup. Maar dan word ik verder niet medisch, dus kan dan nog steeds gewoon met verloskundige bevallen ;)
disclaimer
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:11:47 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_194951603
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs! :')
disclaimer
pi_194951623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:26 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ja die reality check moet ik hem wel echt even geven, maar ik weet niet hoe. Hij is een eeuwige optimist, wat best goed past bij mijn zwartkijkerij, maar ook als gevolg heeft dat hij bij alles denkt dat het wel meevalt. Soms ziet hij de dingen echt veel te luchtig in en daar ben ik in dit geval ook bang voor. Then again, ik zie altijd alles te negatief :D
Ik ga er nog eens even goed over praten met hem.
Spannend voor jullie, de uitslag zal dan wel snel komen. Mijn broertje die ook zijn eerste kindje verwacht had hem na precies een week al!
Mocht je een positieve uitslag krijgen op Down dan geven ze je heel veel informatie mee en ook contactgegevens van verschillende organisaties voor kinderen en ouders van kinderen met Down zodat jullie weloverwogen een besluit kunnen nemen. Maar zover is het inderdaad nog lang niet, dus ga er niet van uit, maar weet dat jullie begeleiding en ondersteuning kunnen krijgen in je keus mocht je dit willen.
pi_194951653
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef SQ het volgende:
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs! :')
Het is iets van richting de uitgang :-p Misschien draait ie nog verder bij

[ Bericht 37% gewijzigd door Michelangela op 08-09-2020 13:37:29 ]
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 13:40:07 #147
382129 crew  Donna
pi_194952002
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @:donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu. :@

Baby is verder heel erg gemiddeld gelukkig. Er was geen andere indicatie dan m’n afkomst.
Ja hoor, juist wel. Ruim onder de 7.8 dus helemaal goed.

*)
pi_194952050
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef SQ het volgende:
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs! :')
Langzaam de goede richting in :P
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 13:51:15 #149
382129 crew  Donna
pi_194952136
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef SQ het volgende:
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs! :')
Haha slowly getting there!
pi_194952889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:26 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ja die reality check moet ik hem wel echt even geven, maar ik weet niet hoe. Hij is een eeuwige optimist, wat best goed past bij mijn zwartkijkerij, maar ook als gevolg heeft dat hij bij alles denkt dat het wel meevalt. Soms ziet hij de dingen echt veel te luchtig in en daar ben ik in dit geval ook bang voor. Then again, ik zie altijd alles te negatief :D
Ik ga er nog eens even goed over praten met hem.
Spannend voor jullie, de uitslag zal dan wel snel komen. Mijn broertje die ook zijn eerste kindje verwacht had hem na precies een week al!
Mocht je als uitslag krijgen dat de NIPT dus positief is bevonden komt er als het goed is een heel team in werking die jullie uitgebreid voor gaan lichten over de voor- en nadelen enz. Daarna zou ik pas een beslissing maken.

Ik had gisteren een lunch curve test waarbij ik om 11:30 een afspraak had om nuchter te prikken. Had ik echt 20 wachtenden voor mij. Dat hele op afspraak prikken werkt nog niet zo heel goed. Maar, uiteindelijk 14 buisjes verder en 3 x prikken was de uitslag 4 - 6,4 - 4 . Dus ik mag dan wel dik en oud zijn, ik heb geen suiker *O* .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:25:25 #151
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194953744
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:45 schreef Wolken het volgende:

[..]

Dus ik mag dan wel dik en oud zijn, ik heb geen suiker *O* .
Moest hardop lachen 😂
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 15:26:57 #152
382129 crew  Donna
pi_194953778
Haha ik ook! Die kan je weer afstrepen @Wolken ! :s)
pi_194954055
Whoop Wolken *O*
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:26:26 #154
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194954957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:45 schreef Wolken het volgende:

Dus ik mag dan wel dik en oud zijn, ik heb geen suiker *O* .
:D :D Goed nieuws!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194955048
Meld, zonder baby met mental breakdown :'). Bloeddruk wat lager dan gister dus dat is mooi. Voor de zekerheid wilde de VK wel dat ik urine ging inleveren bij het ziekenhuis. In verband met corona moet daarvoor een afspraak gemaakt worden, dus ik bellen, kan het pas volgende week :'). De VK heeft er achteraan gebeld voor mij O-)

Als je NIPT positief terugkomt, volgt er eerst nog een vlokkentest of vruchtwaterpunctie toch? De NIPT geeft geen diagnose en vals positieven komen ook voor (bij de andere 2 vaker dan bij Down)

Fijn van de goede suiker uitslagen!
pi_194955420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:29 schreef Miezziej het volgende:
Meld, zonder baby met mental breakdown :'). Bloeddruk wat lager dan gister dus dat is mooi. Voor de zekerheid wilde de VK wel dat ik urine ging inleveren bij het ziekenhuis. In verband met corona moet daarvoor een afspraak gemaakt worden, dus ik bellen, kan het pas volgende week :'). De VK heeft er achteraan gebeld voor mij O-)

Als je NIPT positief terugkomt, volgt er eerst nog een vlokkentest of vruchtwaterpunctie toch? De NIPT geeft geen diagnose en vals positieven komen ook voor (bij de andere 2 vaker dan bij Down)

Fijn van de goede suiker uitslagen!
Klopt, dan wordt er vervolgonderzoek gedaan.
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:55:53 #157
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194955559
Ik neig er ook wel naar om de NIPT te laten doen hoor. Maar ik wil het er wel goed over hebben met mijn man, dat we een idee hebben wat we doen bij een slechte uitslag (en na de verdere begeleiding dan, ik wist niet dat dat gebeurde, dat is wel fijn).
En ik hoop er natuurlijk gewoon op dat alles in orde zal zijn.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 16:57:18 #158
382129 crew  Donna
pi_194955595
Wij hebben bij G. de NIPT incl. nevenbevindingen laten doen en bij deze baby weer. Maar we waren het beide wel eens over 'what to do' met een slechte uitslag.
  dinsdag 8 september 2020 @ 17:29:07 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_194956332
Hoera voor Wolken *O*
En :* voor Miezziej! Nog even volhouden!
disclaimer
  dinsdag 8 september 2020 @ 17:56:05 #160
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194956875
Moeders voor moeders kwam de kratjes omruilen en de buurvrouw appte prompt 'gefeliciteerd!' :') :D
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:05:49 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194957063
Wij doen ook de nipt, terwijl we niet zeker weten wat we zouden doen bij down. Ik wil het hoe dan ook weten en me voorbereiden, da's voor mij reden genoeg.

Man stuurt net een filmpje. De oudste wil niet mee naar huis van de opvang en roept heel hard 'echt niet mama toe'. Zou Spruit dan mijn mama'skindje worden? :')
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194957377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Moeders voor moeders kwam de kratjes omruilen en de buurvrouw appte prompt 'gefeliciteerd!' :') :D
:D
pi_194957415
Ik heb een geslachtsecho ingepland voor over 2 weken en m'n 20 weken echo staat ook ingepland ( met 19 weken :P). Nu 2 weken geduld proberen te hebben :')
pi_194961290
Ik kwam net dit tegen. Wauw, wat ontzettend bijzonder!
https://m.facebook.com/uniekeplacenta/


Protège moi de mes désirs.
pi_194961530
Doet mij denken aan bodyworlds :D

Ik zit er aan te denken om mee te doen aan een onderzoek waarbij ze placenta's onderzoeken. https://www.hartstichting(...)wangerschap-placenta

Alleen moet je dan ook nog een keer naar Maastricht en daar heb ik weinig zin in :')
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:17:24 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194961848
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik kwam net dit tegen. Wauw, wat ontzettend bijzonder!
https://m.facebook.com/uniekeplacenta/

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer bijzonder. Zou het niet in huis willen hebben maar wel serieus indrukwekkend! _O_
Resistance is futile.
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:44:07 #167
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194962552
Aaah jee, heel bijzonder maar ik weet niet of ik dit comfortabel in huis zou willen hebben. Idd het body worlds idee hierbij.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_194963195
Ik vind het prachtig! Zeker het eerste plaatje, met de verschillende blauwtinten, wat subtieler. Er komt geen derde zwangerschap, maar anders had ik het wel overwogen om dit te doen denk ik.
  dinsdag 8 september 2020 @ 23:23:16 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194963216
@SQ happy days! Hopelijk volgende controle netjes ingedaald ^O^

@Wolken *O*
Resistance is futile.
  woensdag 9 september 2020 @ 08:28:28 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194965324
Ik vind het wel fascinerend, maar niet echt mooi ofzo. Maar ik ben ook niet van de bellyprints en andere dingen die je fysiek in huis moet zetten. Ik houd wel van foto's O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 9 september 2020 @ 08:35:11 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194965373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:28 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het wel fascinerend, maar niet echt mooi ofzo. Maar ik ben ook niet van de bellyprints en andere dingen die je fysiek in huis moet zetten. Ik houd wel van foto's O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou zeker bellen maar ik denk beter je huisarts want die kunnen macrogol voorschrijven, je VK stel je wel op de hoogte maar verder kan zij ws niet veel voor je betekenen voor dit probleem.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 08:35:37 #172
382129 crew  Donna
pi_194965378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:28 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het wel fascinerend, maar niet echt mooi ofzo. Maar ik ben ook niet van de bellyprints en andere dingen die je fysiek in huis moet zetten. Ik houd wel van foto's O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja en dat is niet genant. Ik heb de zwangerschap van G overleefd op poepzaad (vezelzakjes) en Roosvicee laxo en lijnzaadolie en lijnzaad. Had het echt allemaal nodig om fatsoenlijk te kunnen.
Ik zou alleen wel de huisarts bellen, niet de VK.
  woensdag 9 september 2020 @ 08:42:36 #173
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194965431
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:25 schreef Aure het volgende:
Ik heb een geslachtsecho ingepland voor over 2 weken en m'n 20 weken echo staat ook ingepland ( met 19 weken :P). Nu 2 weken geduld proberen te hebben :')
Spannend! Heb je een voorgevoel?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194965454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:42 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Spannend! Heb je een voorgevoel?
Geen voorgevoel, maar ik hoop een jongetje omdat broertjes mij zo leuk lijken O+ :D maar een meisje is uiteraard net zo welkom :P
  woensdag 9 september 2020 @ 08:46:11 #175
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194965457
Oh wauw, ik vind die placenta's wel mooi hoor! Ik ben dan ook gek van Bodyworlds :P
Zou het zelf overigens niet per se willen hebben, ik heb dan inderdaad liever een mooie foto. (niet van de placenta :') )
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 9 september 2020 @ 08:47:26 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_194965463
ik vind die placenta's best tof, had ik niet van mezelf verwacht want ik ben helemaal niet van de placenta fröbels en melksieraden enzo.
Zouden ze ook geel met groen doen?
disclaimer
  woensdag 9 september 2020 @ 08:48:06 #177
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194965469
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:45 schreef Aure het volgende:

[..]

Geen voorgevoel, maar ik hoop een jongetje omdat broertjes mij zo leuk lijken O+ :D maar een meisje is uiteraard net zo welkom :P
Ik hou van glitters en eenhoorns en hoewel ik ook van dragqueens hou lijkt het me toch fijner voor ons kind als het een meisje is :D
Ik heb overigens sterk het gevoel dat het een jongen is, hoewel alleen mijn vader dat samen met mij denkt. De rest van de mensen die het weten denken dat ik een meisje krijg, inclusief man.

Ah well, je weet het toch niet en het boeit me eigenlijk ook niet, ik vind alles leuk want mijn kind :P
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194965497
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:48 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ik hou van glitters en eenhoorns en hoewel ik ook van dragqueens hou lijkt het me toch fijner voor ons kind als het een meisje is :D
Ik heb overigens sterk het gevoel dat het een jongen is, hoewel alleen mijn vader dat samen met mij denkt. De rest van de mensen die het weten denken dat ik een meisje krijg, inclusief man.

Ah well, je weet het toch niet en het boeit me eigenlijk ook niet, ik vind alles leuk want mijn kind :P
:D

Ja, en het cliché is gewoon waar: als het maar gezond is toch :P
pi_194965520
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:47 schreef SQ het volgende:
ik vind die placenta's best tof, had ik niet van mezelf verwacht want ik ben helemaal niet van de placenta fröbels en melksieraden enzo.
Zouden ze ook geel met groen doen?
Yes, alle kleuren volgens mij. :)
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 9 september 2020 @ 08:55:35 #180
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194965527
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:52 schreef Aure het volgende:

[..]

:D

Ja, en het cliché is gewoon waar: als het maar gezond is toch :P
Ja dat is echt zo haha, ik krijg altijd jeuk als clichés waar blijken te zijn.

Overigens zit ik lekker te gendertyperen met mijn 'meisje en dan wel glitters en eenhoorns'. Misschien blijkt het wel een kleine butch. Ook dat maakt me geen flaus aus, we zijn zelf eigenlijk ook niet zo conventioneel.
Kind heeft in elk geval al een mega knuffel-eenhoorn van opa&oma gehad en van oom een roze glitter Alpacacorn :D :D
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 9 september 2020 @ 08:58:15 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_194965545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:55 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ja dat is echt zo haha, ik krijg altijd jeuk als clichés waar blijken te zijn.

Overigens zit ik lekker te gendertyperen met mijn 'meisje en dan wel glitters en eenhoorns'. Misschien blijkt het wel een kleine butch. Ook dat maakt me geen flaus aus, we zijn zelf eigenlijk ook niet zo conventioneel.
Kind heeft in elk geval al een mega knuffel-eenhoorn van opa&oma gehad en van oom een roze glitter Alpacacorn :D :D
Ik heb mijn dochter altijd zeer genderneutraal gekleed en was altijd heel erg anti roze en glitter, maar toen ze een jaar of drie was wilde ze ineens niets anders meer dan roze, glitter, eenhoorns en hartjes. Dus ik denk soberso dat je er maar zeer beperkt invloed op hebt :')
disclaimer
  woensdag 9 september 2020 @ 08:59:26 #182
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194965561
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb mijn dochter altijd zeer genderneutraal gekleed en was altijd heel erg anti roze en glitter, maar toen ze een jaar of drie was wilde ze ineens niets anders meer dan roze, glitter, eenhoorns en hartjes. Dus ik denk soberso dat je er maar zeer beperkt invloed op hebt :')
Ja da's eigenlijk alleen maar schitterend. Karaktertjes O+
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194965760
Dat vond ik zo tegenvallen aan de Primark. Dacht een maand of 2 geleden, laat ik daar eens kijken voor babykledinglijn, lekker goedkoop! Ik kom die roltrap op en ik zag alleen maar 1 vak met roze en 1 vak met blauw. Ben meteen weer omgekeerd.
  woensdag 9 september 2020 @ 09:23:10 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_194965830
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:17 schreef LittleTeaCup het volgende:
Dat vond ik zo tegenvallen aan de Primark. Dacht een maand of 2 geleden, laat ik daar eens kijken voor babykledinglijn, lekker goedkoop! Ik kom die roltrap op en ik zag alleen maar 1 vak met roze en 1 vak met blauw. Ben meteen weer omgekeerd.
Jullie weten ook niet wat het is toch? Of wel?

Het niet- weten scheelt hier wel echt bakken met geld :')
disclaimer
pi_194965980
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Jullie weten ook niet wat het is toch? Of wel?

Het niet- weten scheelt hier wel echt bakken met geld :')
Ik denk dat ik los zou gaan op mooie wolletjes. In beige, grijs, roestbruin en okergeel O+. En dan nog een keer online shoppen na de geboorte. Als je nog ergens 5 minuten je handen vrij hebt :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194965994
ik kom heeeeel voorzichtig om het hoekje gluren. Dan kan ik eventuele zorgen om de eerste maanden hopelijk een beetje ventileren. Want ik vind het nu al spannend en eng....
pi_194966064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:34 schreef MiNi1981 het volgende:
ik kom heeeeel voorzichtig om het hoekje gluren. Dan kan ik eventuele zorgen om de eerste maanden hopelijk een beetje ventileren. Want ik vind het nu al spannend en eng....
:* welkom! En die eerste maanden zijn sowieso echt helemaal kut vind ik :') ik hoop dat ze bij jou voorbij vliegen :*
  woensdag 9 september 2020 @ 09:41:49 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_194966071
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:33 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik denk dat ik los zou gaan op mooie wolletjes. In beige, grijs, roestbruin en okergeel O+. En dan nog een keer online shoppen na de geboorte. Als je nog ergens 5 minuten je handen vrij hebt :+.
Nee, geen wol voor mij _O- haha.
Ik heb een paar leuke maxomorra pakjes met dieren er op, en verder zie ik het inderdaad wel als hijzij er is. Online klikken tijdens het nachtvoeden, tiet zat veur 8-)
disclaimer
pi_194966123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:34 schreef MiNi1981 het volgende:
ik kom heeeeel voorzichtig om het hoekje gluren. Dan kan ik eventuele zorgen om de eerste maanden hopelijk een beetje ventileren. Want ik vind het nu al spannend en eng....
Spannend! Voorzichtige gefeliciteerd O+ die eerste maanden zijn gewoon ronduit klote. :*

Straks de 20 weken echo (met 19 weken :s), en ik knijp ‘m hard. Voel wel sinds deze week kleine schopjes en wat gekrioel in m’n buik, dus dat zit iig wel goed O+
  woensdag 9 september 2020 @ 09:55:31 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_194966276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:34 schreef MiNi1981 het volgende:
ik kom heeeeel voorzichtig om het hoekje gluren. Dan kan ik eventuele zorgen om de eerste maanden hopelijk een beetje ventileren. Want ik vind het nu al spannend en eng....
Welkom mini! Het is ook spannend en eng :*
disclaimer
pi_194966347
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:41 schreef Aure het volgende:

[..]

:* welkom! En die eerste maanden zijn sowieso echt helemaal kut vind ik :') ik hoop dat ze bij jou voorbij vliegen :*
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Spannend! Voorzichtige gefeliciteerd O+ die eerste maanden zijn gewoon ronduit klote. :*

Straks de 20 weken echo (met 19 weken :s), en ik knijp ‘m hard. Voel wel sinds deze week kleine schopjes en wat gekrioel in m’n buik, dus dat zit iig wel goed O+
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:55 schreef SQ het volgende:

[..]

Welkom mini! Het is ook spannend en eng :*
Thanks dames! :*

Ik kan iig aftellen naar de eerste echo die is over 3 weken. Dan heb ik hopelijk mijn 2e bevestiging.
pi_194966858
Weet iemand hoeveel uur wordt gelinkt aan een snelle bevalling?

A. is erg huilerig en ik denk aan een osteopaat. We weten niet goed wat er met hem is, maar misschien heeft het te maken met mijn bevalling die 3 uur duurde. Wordt dat al gezien als een snelle bevalling?
  woensdag 9 september 2020 @ 10:37:49 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_194966902
Ook zonder stempel "snelle bevalling" kan een kind klachten ontwikkelen, dus als jij denkt dat een ostheopaat je kunt helpen zou ik het zeker eens proberen ;)
disclaimer
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 10:59:52 #194
382129 crew  Donna
pi_194967272
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:37 schreef SQ het volgende:
Ook zonder stempel "snelle bevalling" kan een kind klachten ontwikkelen, dus als jij denkt dat een ostheopaat je kunt helpen zou ik het zeker eens proberen ;)
Ja mee eens!

Osteopaat heeft bij ons toen goed geholpen.
pi_194967394
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:37 schreef SQ het volgende:
Ook zonder stempel "snelle bevalling" kan een kind klachten ontwikkelen, dus als jij denkt dat een ostheopaat je kunt helpen zou ik het zeker eens proberen ;)
Dat! ^^ :Y. Een bevalling van 3 uur zou ik zeker een snelle bevalling noemen overigens. Zelf ben ik ook met pijnklachten bij een osteopaat terecht gekomen en ik was echt verbaasd hoe subtiel de blokkades kunnen zijn. Na verschillende fysio's zonder resultaat was in bij de osteopaat in 2 behandelingen van mijn pijn af. Ik zou het zeker aanraden! Kijk wel goed naar de achtergrond en ervaring van een osteopaat, want het is geen beschermde titel.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 september 2020 @ 11:14:25 #196
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194967467
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:34 schreef MiNi1981 het volgende:
ik kom heeeeel voorzichtig om het hoekje gluren. Dan kan ik eventuele zorgen om de eerste maanden hopelijk een beetje ventileren. Want ik vind het nu al spannend en eng....
Welkom! En gefeliciteerd O+
Het is ook vreselijk spannend :*
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194970879
Gefeliciteerd en welkom Mini1981! De eerste maanden zijn echt vervelend, hopelijk vliegen ze voorbij voor je!

Succes met de echo Framblij!

Nog geen baby :+ Geen eiwitten in urine dus dat is mooi. De verloskundige heeft aangeboden om eventueel vrijdag inwendig onderzoek te doen om te kijken of ik te strippen ben, maar man vindt het nog te vroeg. Hij denkt natuurlijk dat strippen meteen effect heeft :+ Dus twijfel nog een beetje. Het ene moment voel ik me best prima en het volgende moment als een slap vaatdoekje ofzo :')
  woensdag 9 september 2020 @ 14:52:18 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194971313
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Spannend! Voorzichtige gefeliciteerd O+ die eerste maanden zijn gewoon ronduit klote. :*

Straks de 20 weken echo (met 19 weken :s), en ik knijp ‘m hard. Voel wel sinds deze week kleine schopjes en wat gekrioel in m’n buik, dus dat zit iig wel goed O+
Veel succes en veel plezier :*
Resistance is futile.
pi_194972731
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:47 schreef SQ het volgende:
ik vind die placenta's best tof, had ik niet van mezelf verwacht want ik ben helemaal niet van de placenta fröbels en melksieraden enzo.
Zouden ze ook geel met groen doen?
Precies dit. Ik ben normaal niet zo van dat soort dingen maar ik heb toch wel even een paar minuten gefascineerd naar die placenta zitten kijken :D.

En welkom mini! Eerste maanden zijn zeker spannend.

Miezziej hoe gaat ‘t bij jou met je handen? Enige verbetering?
pi_194972851
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Jullie weten ook niet wat het is toch? Of wel?

Het niet- weten scheelt hier wel echt bakken met geld :')
Wij wilde het niet weten maar die ballen waren niet te missen op de echo... we krijgen een zoon!
pi_194973372
Mega ballen *O*

Hier gaat de placenta waarschijnlijk weer bij het chemisch afval.

Is er een risico aan strippen? Op het opwekken van de bevalling na dan?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194973497
Ik vind het er ook wel interessant uit zien die placenta! Die van ons gaat de vriezer in tot we weten wat we ermee willen :+ Die van M. hebben we onder een boom gedaan in de tuin.

@Smart_ass Het ene moment gaat het beter dan het andere moment. Vooral 's ochtends en 's avonds last van en schrijven gaat ook lastig :P Hoe gaat het met jouw handen?
Ik heb trouwens weer een soort van enkels! Nog geen voeten tho :+

Leuk een jongetje LTC! Vind je het jammer dat je het nu weet?

Volgens mij niet echt risico's aan strippen. Mijn man is meer van "laat de baby komen wanneer hij klaar is" en dus meer afwachtend. Stiekem wil hij gewoon ook de 17e :') (Dan is zijn moeder jarig)
  woensdag 9 september 2020 @ 16:57:04 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_194973504
Mag gewoon bij het gft hoor Wolken :P
disclaimer
pi_194973927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:56 schreef Miezziej het volgende:
Ik vind het er ook wel interessant uit zien die placenta! Die van ons gaat de vriezer in tot we weten wat we ermee willen :+ Die van M. hebben we onder een boom gedaan in de tuin.

@:Smart_ass Het ene moment gaat het beter dan het andere moment. Vooral 's ochtends en 's avonds last van en schrijven gaat ook lastig :P Hoe gaat het met jouw handen?
Ik heb trouwens weer een soort van enkels! Nog geen voeten tho :+

Leuk een jongetje LTC! Vind je het jammer dat je het nu weet?

Volgens mij niet echt risico's aan strippen. Mijn man is meer van "laat de baby komen wanneer hij klaar is" en dus meer afwachtend. Stiekem wil hij gewoon ook de 17e :') (Dan is zijn moeder jarig)
Ik heb gelukkig nog wel enkels en voeten haha maar mijn handen zijn wel vervelend hoor. Word ‘s ochtends wakker met echt verkrampte handen en begin ook meer last te krijgen van mijn pols. Wordt gedurende de dag gelukkig wel minder maar alsnog niet heel chill.

Zie jij zelf strippen wel zitten of wacht je ook liever nog even af? Morgen ud toch?
Ik kijk al op tegen evt toucheren, laat staan strippen :')
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 17:30:42 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194974140
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:30 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Nou, ik heb echt zó lekker gelezen in een nieuw boek en heerlijk films gekeken en tijd doorgebracht met m’n vriend en kastjes in elkaar gezet, het was eigenlijk wel lekker voor een weekendje! ☺
Dat klinkt wel echt heerlijk O+ Ik wil ook weer wat meer gaan lezen, ik hang nu steeds wat lusteloos achter mijn laptop :') De laatste weken wel weer aan het lezen voor het slapen, ik merk dat ik dan echt stukken makkelijker in slaap val!

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:38 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Thanks! :*

Komende dagen maar even Netflix uitspelen. :* Sterkte!
[..]

Bah bah, snap dat je schrikt... Gelukkig alles dan toch goed. O+
Hoe gaat het nu met jullie? Al een beetje een ritme gevonden als gezinnetje van 4? O+

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Baby is helemaal goedgekeurd, maar was super eigenwijs! :D :')

Ze had er wat moeite mee, hij bleef maar bewegen. Ene moment lag hij van rechts naar links, volgende moment van links naar rechts, opkrullen, handen/armen voor zijn gezicht en lichaam elke keer dat ze probeerde hoofd/hart goed te onderzoeken. Ledematen vlogen in de rondte! _O- Soms zat ie laag, moment later zat ie ter hoogte van mijn navel! _O-
Haha, heerlijk die eigenwijsjes O+ Gelukkig was alles goed!

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @:donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu. :@

Baby is verder heel erg gemiddeld gelukkig. Er was geen andere indicatie dan m’n afkomst.
Wat fijn zeg, keurige waardes ^O^ Hoe gaat het bij jou nu met de maagzuur? Bij mij was het ook meteen na dat suikerdrankje :X

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef SQ het volgende:
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs! :')
Dat gaat in ieder geval de goede kant op :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:45 schreef Wolken het volgende:

[..]

Mocht je als uitslag krijgen dat de NIPT dus positief is bevonden komt er als het goed is een heel team in werking die jullie uitgebreid voor gaan lichten over de voor- en nadelen enz. Daarna zou ik pas een beslissing maken.

Ik had gisteren een lunch curve test waarbij ik om 11:30 een afspraak had om nuchter te prikken. Had ik echt 20 wachtenden voor mij. Dat hele op afspraak prikken werkt nog niet zo heel goed. Maar, uiteindelijk 14 buisjes verder en 3 x prikken was de uitslag 4 - 6,4 - 4 . Dus ik mag dan wel dik en oud zijn, ik heb geen suiker *O* .
Ik gnorfde wel even _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Moeders voor moeders kwam de kratjes omruilen en de buurvrouw appte prompt 'gefeliciteerd!' :') :D
Het valt niet echt te verbergen met die kratten _O-

quote:
11s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik kwam net dit tegen. Wauw, wat ontzettend bijzonder!
https://m.facebook.com/uniekeplacenta/

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben niet zo van al die placenta dingen maar dit is wel op recht gaaf zeg O+

Mijn ouders hebben de placenta aan de hond gevoerd zodat die binding met de baby (mijn zus) zou krijgen. Ik blijf het toch wel raar vinden. Zouden we er voor Noa ook een lekkere maaltijd van kunnen maken? :Y)
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:28 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het wel fascinerend, maar niet echt mooi ofzo. Maar ik ben ook niet van de bellyprints en andere dingen die je fysiek in huis moet zetten. Ik houd wel van foto's O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker de huisarts bellen! Bij mij hielp lijnzaadolie en verse jus. Die laatste is nu geen optie meer (gok ook niet voor jou) dus dan zouden vezels waarschijnlijk goed helpen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:48 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ik hou van glitters en eenhoorns en hoewel ik ook van dragqueens hou lijkt het me toch fijner voor ons kind als het een meisje is :D
Ik heb overigens sterk het gevoel dat het een jongen is, hoewel alleen mijn vader dat samen met mij denkt. De rest van de mensen die het weten denken dat ik een meisje krijg, inclusief man.

Ah well, je weet het toch niet en het boeit me eigenlijk ook niet, ik vind alles leuk want mijn kind :P
Ik heb ontdekt dat eigen voorgevoel veelzeggend is. Iedereen dacht bij ons meisje, ik had het voorgevoel dat het een jongetje zou worden. De rest van de wereld had ongelijk ;)

Eerst wilde ik ook meisje want leukere kleertjes maar nu kan ik me daar niets meer bij voorstellen. Ik vind jongenskleertjes zelfs leuker inmiddels :D

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:34 schreef MiNi1981 het volgende:
ik kom heeeeel voorzichtig om het hoekje gluren. Dan kan ik eventuele zorgen om de eerste maanden hopelijk een beetje ventileren. Want ik vind het nu al spannend en eng....
Jaaaa daar ben je *O* Het is ook ontzettend spannend en eng die eerste weken/maanden. Schrijf dat vooral van je af, dat heeft mij echt geholpen :*

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:28 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Mini1981! De eerste maanden zijn echt vervelend, hopelijk vliegen ze voorbij voor je!

Succes met de echo Framblij!

Nog geen baby :+ Geen eiwitten in urine dus dat is mooi. De verloskundige heeft aangeboden om eventueel vrijdag inwendig onderzoek te doen om te kijken of ik te strippen ben, maar man vindt het nog te vroeg. Hij denkt natuurlijk dat strippen meteen effect heeft :+ Dus twijfel nog een beetje. Het ene moment voel ik me best prima en het volgende moment als een slap vaatdoekje ofzo :')
Fijn dat de urine in ieder geval schoon was! Wel vervelend dat je je af en toe zo rot voelt. Hopelijk dient de baby zich snel spontaan aan :*

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:21 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Wij wilde het niet weten maar die ballen waren niet te missen op de echo... we krijgen een zoon!
Volgens mij hebben alle jongetjes hier grote piemels en ballen _O- Gefeliciteerd!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 17:34:51 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194974204
Met mij gaat het inmiddels stukken beter. Ik heb een aantal dingen ontdekt waardoor de maagzuur te handelen valt: biscuitjes en melk. Zodra ik er last van krijg neem ik gelijk een paar biscuitjes en wat melk en dan gaat het weer even liggen. Ook heb ik ontdekt dat houding echt belangrijk is. Zodra ik ga hangen op de bank is het er meteen, dus rechtop zitten en het zakt weer. En echt geen zoetigheden helaas -O-

Verder is man weer verder gegaan met de babykamer. Kast en commode staan nu, die kan ik lekker gaan opvullen met spul. Dan nog de muur verven en bestickeren, ledikantje in elkaar zetten, matras halen bij IKEA en klaar!

Zelf druk bezig met het geboortekaartje momenteel. En uitzoeken wat we nog missen. Ik merk wel dat ik echt nesteldrang krijg. Laatst kon ik niet slapen omdat we nog geen (wasbare) luiers in huis hebben en toen ben ik 's nachts uit bed gegaan om dit uit te zoeken :@ Ik had al een heel bestelmandje vol maar bedacht toen dat man ook wel mee moet beslissen. Dus alles weer verwijderd :') Ik ben er nog steeds niet uit qua wasbare luiers dus tips zijn welkom! Ik zal ook even in het desbetreffende topic posten.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 9 september 2020 @ 17:35:11 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194974212
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:21 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Wij wilde het niet weten maar die ballen waren niet te missen op de echo... we krijgen een zoon!
Leuk! Gefeliciteerd *O*.
Resistance is futile.
  woensdag 9 september 2020 @ 17:38:35 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194974271
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:57 schreef SQ het volgende:
Mag gewoon bij het gft hoor Wolken :P
Echt? :o
Resistance is futile.
pi_194974290
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:57 schreef SQ het volgende:
Mag gewoon bij het gft hoor Wolken :P
Ik denk dat het ziekenhuis geen groene container heeft ? Ik weet alleen dat het in een wit emmertje zat en even bij het voeteneinde heeft gestaan en dat het daarna weg was...

MaJo, ik moet er niet aan denken het aan de honden te geven. De koeien eten het vaak zelf op, misschien ook nog een idee? ;) En bija alles wat je nu nog niet in huis hebt valt online vaak heel simpel en snel te bestellen he, dus wees niet bang dat je iets bent vergeten. Vooral op het begin heb je eigenlijk heel weinig nodig.

Het meest gave cadeau wat we toen bij de geboorte van Bikkel hebben gehad was een stek van een eik met een super lieve kaart erbij dat hij maar zo groot en sterk mag groeien als een eik. Dan zou het wel tof zijn geweest om de placenta onder die boom te begraven.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194974374
Wat leuk van die eik!

Ik probeer bij mijn tweejarige zo nu en dan te vertellen dat er in een baby in mijn buik zit. Gaat echt goed :')

"Jip, wat zit er in mama's buik?"
"Navel!"

:') *;
  woensdag 9 september 2020 @ 17:43:37 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_194974384
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Echt? :o
Is toch gewoon organisch afval. Ik zou niet weten waarom je vleesafval bij gft zou mogen gooien en een placenta niet :P
disclaimer
  woensdag 9 september 2020 @ 17:45:13 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_194974425
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:43 schreef Aure het volgende:
Wat leuk van die eik!

Ik probeer bij mijn tweejarige zo nu en dan te vertellen dat er in een baby in mijn buik zit. Gaat echt goed :')

"Jip, wat zit er in mama's buik?"
"Navel!"

:') *;
Heeft ook echt helemaal nog geen zin, en bij jongens al helemaal niet :D
Vier weken van tevoren was hier een prima termijn om daar serieus mee aan de slag te gaan _O-
disclaimer
pi_194974554
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Heeft ook echt helemaal nog geen zin, en bij jongens al helemaal niet :D
Vier weken van tevoren was hier een prima termijn om daar serieus mee aan de slag te gaan _O-
Ja, weet ik ook wel, maar het lijkt mij zo schattig als ie een keer met 'baby' antwoord :P :D :') vooralsnog doen we het gewoon met 'navel' :+
  woensdag 9 september 2020 @ 17:50:50 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194974555
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Is toch gewoon organisch afval. Ik zou niet weten waarom je vleesafval bij gft zou mogen gooien en een placenta niet :P
Ik had er gewoon nog niet over nagedacht. Beter niet op de composthoop :+ .
Resistance is futile.
pi_194974646
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:43 schreef Aure het volgende:
Wat leuk van die eik!

Ik probeer bij mijn tweejarige zo nu en dan te vertellen dat er in een baby in mijn buik zit. Gaat echt goed :')

"Jip, wat zit er in mama's buik?"
"Navel!"

:') *;
Ik pies in mijn boek als hij zou antwoorden; "vet!""
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 9 september 2020 @ 17:57:29 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_194974680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:55 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik pies in mijn boek als hij zou antwoorden; "vet!""
Mijn zoon antwoordde met "hele grote poep" :')
disclaimer
  woensdag 9 september 2020 @ 18:00:01 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194974726
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:43 schreef Aure het volgende:
Wat leuk van die eik!

Ik probeer bij mijn tweejarige zo nu en dan te vertellen dat er in een baby in mijn buik zit. Gaat echt goed :')

"Jip, wat zit er in mama's buik?"
"Navel!"

:') *;
Mijn 20-maanden roept wel fanatiek baby en gaat dan in m'n navel prikken. Ze zegt ook 'mama dikke buik'. Ik weet het schat, ik weet het...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194975314
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mijn 20-maanden roept wel fanatiek baby en gaat dan in m'n navel prikken. Ze zegt ook 'mama dikke buik'. Ik weet het schat, ik weet het...
Hoe gaat het met je misselijkheid?
pi_194975368
De echo was helemaal goed O+ Geen afwijkingen gevonden alles zit op de juiste plek, groeit goed! *O* en het is nog steeds overduidelijk een jongen haha.


Voetje O+
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 18:49:33 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194975492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:39 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik denk dat het ziekenhuis geen groene container heeft ? Ik weet alleen dat het in een wit emmertje zat en even bij het voeteneinde heeft gestaan en dat het daarna weg was...

MaJo, ik moet er niet aan denken het aan de honden te geven. De koeien eten het vaak zelf op, misschien ook nog een idee? ;) En bija alles wat je nu nog niet in huis hebt valt online vaak heel simpel en snel te bestellen he, dus wees niet bang dat je iets bent vergeten. Vooral op het begin heb je eigenlijk heel weinig nodig.

Het meest gave cadeau wat we toen bij de geboorte van Bikkel hebben gehad was een stek van een eik met een super lieve kaart erbij dat hij maar zo groot en sterk mag groeien als een eik. Dan zou het wel tof zijn geweest om de placenta onder die boom te begraven.
Noem je me nou een koe :{w

Je hebt ook gelijk, online is het zo in huis. Maar ik wil het zo graag af hebben allemaal :')

H
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:43 schreef Aure het volgende:
Wat leuk van die eik!

Ik probeer bij mijn tweejarige zo nu en dan te vertellen dat er in een baby in mijn buik zit. Gaat echt goed :')

"Jip, wat zit er in mama's buik?"
"Navel!"

:') *;
Haha! Het is ook zoiets abstracts voor zo'n kleintje, die snapt dat echt nog niet. Maar het antwoord klopt natuurlijk wel gewoon _O-

quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn zoon antwoordde met "hele grote poep" :')
:')

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:41 schreef Framblij89 het volgende:
De echo was helemaal goed O+ Geen afwijkingen gevonden alles zit op de juiste plek, groeit goed! *O* en het is nog steeds overduidelijk een jongen haha.

[ afbeelding ]
Voetje O+
Wat fijn! En lief hè die kleine onderdelen van de baby O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 9 september 2020 @ 19:04:52 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194975725
Wat fijn framblij! En majo fijn van de biscuitjes met melk zeg!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met je misselijkheid?
Wisselend. Van de hele dag kotsen tot drie keer per dag ofzo. Niet poepen helpt iig niet tegen de misselijkheid, dus morgen even bij de gyn vragen. Was vergeten dat ik toch al daarheen moest.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194977244
Hier weer de oude vertrouwde “eet iets en ren een half uur later naar de plee” darmen. Had ik bij M ook. :7

Helaas nog steeds veel misselijker dan bij M, en ik voel me een beetje bezwaard als ik erover “klaag” want ik spuug immers niet... maar ik ben al zo moe en dan de hele dag dat kutgevoel... eten helpt ook niet momenteel, dus ik heb moeite met genoeg eten. Niet dat afvallen erg is voor mij maar ik zie mezelf langzaam grijsbleek worden. :')

Nog een paar weken, dan voel ik me vast beter.
Kwak
  woensdag 9 september 2020 @ 21:22:24 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194977860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:41 schreef Framblij89 het volgende:
De echo was helemaal goed O+ Geen afwijkingen gevonden alles zit op de juiste plek, groeit goed! *O* en het is nog steeds overduidelijk een jongen haha.

[ afbeelding ]
Voetje O+
Oh, wat fijn O+
Resistance is futile.
pi_194977917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:41 schreef kwakz0r het volgende:
Hier weer de oude vertrouwde “eet iets en ren een half uur later naar de plee” darmen. Had ik bij M ook. :7

Helaas nog steeds veel misselijker dan bij M, en ik voel me een beetje bezwaard als ik erover “klaag” want ik spuug immers niet... maar ik ben al zo moe en dan de hele dag dat kutgevoel... eten helpt ook niet momenteel, dus ik heb moeite met genoeg eten. Niet dat afvallen erg is voor mij maar ik zie mezelf langzaam grijsbleek worden. :')

Nog een paar weken, dan voel ik me vast beter.
Dat gevoel is anders echt a relaxt dus daar mag je prima over klagen.

Ik had dat in het begin ook }:| dat ging later over in daadwerkelijk spugen (vaak) en nu wordt het minder en spuug ik soms dagen niet *O*
pi_194977938
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:41 schreef Framblij89 het volgende:
De echo was helemaal goed O+ Geen afwijkingen gevonden alles zit op de juiste plek, groeit goed! *O* en het is nog steeds overduidelijk een jongen haha.

[ afbeelding ]
Voetje O+
Fijn!
pi_194978501
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jullie? Al een beetje een ritme gevonden als gezinnetje van 4? O+
Hectisch! :9 Heel anders wel met een tweede dan een eerste ervaar ik. Doordat je (ook) druk bent met je oudste, als partner, krijg je minder mee van de jongste. Dus het is een beetje schipperen.

Ze heeft nog een beetje moeite met op temperatuur blijven, daarmee blijft haar gewicht een beetje afnemen. Al met al; druk ermee, maar het gaat steeds beter. O+ Nog maar twee dagen kraamhulp. :o

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:41 schreef Framblij89 het volgende:
De echo was helemaal goed O+ Geen afwijkingen gevonden alles zit op de juiste plek, groeit goed! *O* en het is nog steeds overduidelijk een jongen haha.

[ afbeelding ]
Voetje O+
O+ O+ O+

Geen tijd tot bij lezen verder :@ Maar wilde even wat laten horen. :9
Het gaat best goed!
pi_194978517
Ik heb wel nu al langer met een baby op m'n borst gezeten dan met de oudste. Die had en heeft nooit geen rust in de kont. Altijd bewegen, strekken, boos, verdrietig, blij, druk... Daarstraks twee uur lang dit meisje slapend op me gehad. Rijkdom. O+
pi_194978598
Ik weet t even niet meer...
ik begin net toch best flinke bruine afscheiding te krijgen. Dat heb ik normaal 1 a 2 dagen voordat ik ongesteld ga worden.

Ik heb een beetje ongemakkelijke lage buikpijn. Maar dat voelt (vooralsnog) anders dan wanneer ik ongesteld ga worden.
Krijg het idee dat ik toch een dezer dagen ongesteld ga worden :'(

Bah wat een kl*te tijd is dit...
pi_194978610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:00 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb wel nu al langer met een baby op m'n borst gezeten dan met de oudste. Die had en heeft nooit geen rust in de kont. Altijd bewegen, strekken, boos, verdrietig, blij, druk... Daarstraks twee uur lang dit meisje slapend op me gehad. Rijkdom. O+
Geweldig hè O+ Ik lig nu ook met een slapende baby op me. Ik val bijna om van de slaap, maar ik wil hier nog even van genieten O+
pi_194978829
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:04 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik weet t even niet meer...
ik begin net toch best flinke bruine afscheiding te krijgen. Dat heb ik normaal 1 a 2 dagen voordat ik ongesteld ga worden.

Ik heb een beetje ongemakkelijke lage buikpijn. Maar dat voelt (vooralsnog) anders dan wanneer ik ongesteld ga worden.
Krijg het idee dat ik toch een dezer dagen ongesteld ga worden :'(

Bah wat een kl*te tijd is dit...
:*

Het hoeft niet iets slechts te betekenen.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 22:44:41 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194979459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:41 schreef kwakz0r het volgende:
Hier weer de oude vertrouwde “eet iets en ren een half uur later naar de plee” darmen. Had ik bij M ook. :7

Helaas nog steeds veel misselijker dan bij M, en ik voel me een beetje bezwaard als ik erover “klaag” want ik spuug immers niet... maar ik ben al zo moe en dan de hele dag dat kutgevoel... eten helpt ook niet momenteel, dus ik heb moeite met genoeg eten. Niet dat afvallen erg is voor mij maar ik zie mezelf langzaam grijsbleek worden. :')

Nog een paar weken, dan voel ik me vast beter.
Dit topic is voor het delen van alles, angsten/pijntjes/mooie momenten. Dat anderen het zwaarder hebben betekent niet dat jij het niet ook even zwaar hebt, het is sowieso geen wedstrijd. Maar ik herken het wel, vind het zelf ook niks om de hele tijd te zeuren over hoe ik me voel :@ Hopelijk voel je je snel wat beter :*

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:59 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hectisch! :9 Heel anders wel met een tweede dan een eerste ervaar ik. Doordat je (ook) druk bent met je oudste, als partner, krijg je minder mee van de jongste. Dus het is een beetje schipperen.

Ze heeft nog een beetje moeite met op temperatuur blijven, daarmee blijft haar gewicht een beetje afnemen. Al met al; druk ermee, maar het gaat steeds beter. O+ Nog maar twee dagen kraamhulp. :o
[..]

O+ O+ O+

Geen tijd tot bij lezen verder :@ Maar wilde even wat laten horen. :9
Het gaat best goed!
Aw dat klinkt goed O+ Nu moet ze nog even goed warm blijven en aanspekken :*

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:04 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik weet t even niet meer...
ik begin net toch best flinke bruine afscheiding te krijgen. Dat heb ik normaal 1 a 2 dagen voordat ik ongesteld ga worden.

Ik heb een beetje ongemakkelijke lage buikpijn. Maar dat voelt (vooralsnog) anders dan wanneer ik ongesteld ga worden.
Krijg het idee dat ik toch een dezer dagen ongesteld ga worden :'(

Bah wat een kl*te tijd is dit...
Het is echt een ontzettende rottijd dit maar bruine afscheiding zegt echt niets. De eerste weken van de zwangerschap voelt sowieso een beetje alsof je ongesteld gaat worden met krampen en rugpijn, dat had ik tenminste. Het enige wat je helaas kan doen is afwachten. Zo lang het niet al teveel bloedverlies is zou ik nog niet al te erg in paniek raken, al is dat natuurlijk superlastig :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194979751
Bij mijn oudste had ik dat ook @MiNi1981 , zeker na inspanning (ik reed toen nog paard). Ook echt nare krampen erbij. Dar zegt niks over jouw zwangerschap natuurlijk, maar het kan dus ook “niks” zijn en gewoon goed gaan. :*
  woensdag 9 september 2020 @ 23:08:22 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194979774
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:00 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb wel nu al langer met een baby op m'n borst gezeten dan met de oudste. Die had en heeft nooit geen rust in de kont. Altijd bewegen, strekken, boos, verdrietig, blij, druk... Daarstraks twee uur lang dit meisje slapend op me gehad. Rijkdom. O+
Mooi NJ, geniet ervan :*

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Geweldig hè O+ Ik lig nu ook met een slapende baby op me. Ik val bijna om van de slaap, maar ik wil hier nog even van genieten O+
Awwww O+ lijkt me zo mooi.

Ik ben vandaag naar een borstvoeding spreekuur geweest met wat vragen over antenataal kolven, was zo leuk om al die moeders te zien met hun piepkleine baby'tjes die dan met volle maagjes in slaap vielen enzo O+ . Het werd ineens heel echt, ik heb eigenlijk geen moeders met jonge baby's in mijn omgeving dus was echt genieten. En veel opgestoken. Nog paar weekjes geduld O+ .

[ Bericht 45% gewijzigd door Seven. op 09-09-2020 23:14:09 ]
Resistance is futile.
pi_194980551
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:04 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik weet t even niet meer...
ik begin net toch best flinke bruine afscheiding te krijgen. Dat heb ik normaal 1 a 2 dagen voordat ik ongesteld ga worden.

Ik heb een beetje ongemakkelijke lage buikpijn. Maar dat voelt (vooralsnog) anders dan wanneer ik ongesteld ga worden.
Krijg het idee dat ik toch een dezer dagen ongesteld ga worden :'(

Bah wat een kl*te tijd is dit...
:*

De eerste weken van een zwangerschap voelen vaak als een naderende menstruatie. Mijn laatste zwangerschap (verse terugplaatsing 3e ivf behandeling) was het vrij heftig/pijnlijk heel in het begin. (En na een paar weken rood bloedverlies, dus dat was :X :{ maar hij wordt over een maand 2 jaar O+ ) Wat de rest zegt, bruinverlies hoeft niets te betekenen. Maar als je er zo veel moeite voor hebt gedaan om zwanger te worden, kun je echt wanhopig worden van angst dat het misgaat. Stomme eerste onzekere tijd :( Sterkte met afwachten :*
pi_194981286
Dankjewel lieve dames! :*

Het stelt een klein beetje gerust ook al blijft het moeilijk.

Ik hoop dat deze week snel voorbij is. Dan is de periode waarin ik normaal ongesteld zou moeten worden/zijn voorbij. Dat voelt al als een mijlpaal :')
Gisteren dacht ik nog ‘oh 3 weken dat is zo tot aan de eerste echo’. Nu mag het eigenlijk wel fast forward naar 30 sept :')
pi_194981294
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:59 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hectisch! :9 Heel anders wel met een tweede dan een eerste ervaar ik. Doordat je (ook) druk bent met je oudste, als partner, krijg je minder mee van de jongste. Dus het is een beetje schipperen.

Ze heeft nog een beetje moeite met op temperatuur blijven, daarmee blijft haar gewicht een beetje afnemen. Al met al; druk ermee, maar het gaat steeds beter. O+ Nog maar twee dagen kraamhulp. :o
[..]

O+ O+ O+

Geen tijd tot bij lezen verder :@ Maar wilde even wat laten horen. :9
Het gaat best goed!
Nog gefeliciteerd! Je klinkt verliefd! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Geweldig hè O+ Ik lig nu ook met een slapende baby op me. Ik val bijna om van de slaap, maar ik wil hier nog even van genieten O+
Jij ook nog gefeliciteerd! :* lekker genieten O+
pi_194981303
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 06:57 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd! Je klinkt verliefd! O+
[..]

Jij ook nog gefeliciteerd! :* lekker genieten O+
Dankjewel :) En jij succes de komende dagen en weken. Even flink wat afleiding zoeken :*
pi_194981760
Ik snap dat t zenuwslopend is Mini :* sterkte en luister maar goed naar t advies van de dames hierboven.

Leuk om wat te horen NJ!

Hier om 9.45 termijnecho. Vind het spannend ook al was de vorige echo goed en heb ik geen reden tot zorgen :') altijd he....
Kwak
pi_194981821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:29 schreef kwakz0r het volgende:
Ik snap dat t zenuwslopend is Mini :* sterkte en luister maar goed naar t advies van de dames hierboven.

Leuk om wat te horen NJ!

Hier om 9.45 termijnecho. Vind het spannend ook al was de vorige echo goed en heb ik geen reden tot zorgen :') altijd he....
Dankjewel! :*

Succes nog even met wachten maar straks weer een mooie echo. Ook dat blijft gewoon spannend totdat je het resultaat weer ziet.
pi_194981922
Ahh mini dat is inderdaad zenuwslopend :*
Dit zegt waarschijnlijk ook niks maar ik ben nog ongesteld geworden, kwam er daardoor pas veel later achter dat ik zwanger ben. Aftellen naar 30 sept :*

Succes straks kwakzor :*
  donderdag 10 september 2020 @ 09:23:07 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_194982414
Succes kwak!
En :* voor mini.
disclaimer
  donderdag 10 september 2020 @ 09:25:48 #242
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194982465
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn zoon antwoordde met "hele grote poep" :')
:D :D :D
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 10 september 2020 @ 09:34:20 #243
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194982589
Mini, wat een ellendige tijd zo he? Ik heb ook afscheiding gehad, zelfs bloed. Raakte ook echt wel in paniek, maar op de echo was Pukkie alive and kicking. Dus het hoeft niks te betekenen. Die krampen heb ik zeker aan het begin veel gehad en begon me toen juist zorgen te maken toen dat wegtrok :P
Dat is de pest, voel je niks dan maak je je zorgen, voel je vanalles dan ook. Er is ook niks wat helpt tegen die zorgen behalve een goede echo (en dan maak je je na 10 minuten gerust alweer zorgen :') ). Rustig aan en hopen dat het snel 30 september is!

Kwakz0r, ik herken het wel. Ik wil eigenlijk ook niet klagen omdat ik niet spuug. Ik ben echt ongekend moe de hele dag (ik heb dus ook een aandoening waardoor ik al altijd moe ben, dat heeft een hele nieuwe dimensie gekregen) en dan de hele dag door dat vage zeikende rotgevoel van misselijkheid/weeiigheid. Ik vind het maar niks. Maar ik vind ook dat ik gewoon mazzel moet hebben, want het kan veel erger.

Framblij, wat fijn, een goede echo! Ik ben toch altijd wel blij dat je uitleg krijgt bij wat je moet zien want ik maak nooit iets van echofoto's :')

Wij hebben vanmiddag de officiële eerste echo. Met intake. Ik ben eigenlijk niet echt nerveus, omdat ik al 2 goede echo's heb gehad, ik niet meer bloed en zo ongekend moe ben (en die tetten dames, kunnen we het even over die tetten hebben? Ik.Word.Gèk!), ik ga er dus vanuit dat alles wel goed is met Pukkie. Ik hoop dat ik niet weer teruggezet word, dat zou ik stom vinden, maar dat is dan ook echt alles.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194983278
Alles goed bij de echo!

Definitieve uitgerekende datum 26 maart, mag die in de OP?

Ben weer 5 dagen vooruitgezet, nadat ik eerst 7 was teruggezet. Morgen dus 12 weken!

Boontje lag lekker te trappelen en strekken, zelfs handjes met 5 vingers gezien, kaken, beentjes helemaal gestrekt, hoofdje optillen en alles O+ .

Kwak
  donderdag 10 september 2020 @ 10:33:36 #245
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194983293
Wat fijn Kwakz0r! Mooie echofoto ook, een echte baby al!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194983321
M is geboren op de verjaardag van mijn schoonzusje, schoonmoeder is 27 maart jarig _O- ben benieuwd...

@Maria2.0 ja he? 5,3 cm is het nu, 2 cm groter dan 2 weken geleden, echt bizar!
Kwak
pi_194983660
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
Alles goed bij de echo!

Definitieve uitgerekende datum 26 maart, mag die in de OP?

Ben weer 5 dagen vooruitgezet, nadat ik eerst 7 was teruggezet. Morgen dus 12 weken!

Boontje lag lekker te trappelen en strekken, zelfs handjes met 5 vingers gezien, kaken, beentjes helemaal gestrekt, hoofdje optillen en alles O+ .

[ afbeelding ]
O+
Protège moi de mes désirs.
pi_194983672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:55 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik pies in mijn boek als hij zou antwoorden; "vet!""
Die van mij zei dat dus (indirect). Dat ik een dikke buik heb omdat ik de baby heb opgegeten. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_194983687
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:04 schreef MiNi1981 het volgende:
Ik weet t even niet meer...
ik begin net toch best flinke bruine afscheiding te krijgen. Dat heb ik normaal 1 a 2 dagen voordat ik ongesteld ga worden.

Ik heb een beetje ongemakkelijke lage buikpijn. Maar dat voelt (vooralsnog) anders dan wanneer ik ongesteld ga worden.
Krijg het idee dat ik toch een dezer dagen ongesteld ga worden :'(

Bah wat een kl*te tijd is dit...
Hoe gaat het nu met je?
Protège moi de mes désirs.
pi_194984762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
Alles goed bij de echo!

Definitieve uitgerekende datum 26 maart, mag die in de OP?

Ben weer 5 dagen vooruitgezet, nadat ik eerst 7 was teruggezet. Morgen dus 12 weken!

Boontje lag lekker te trappelen en strekken, zelfs handjes met 5 vingers gezien, kaken, beentjes helemaal gestrekt, hoofdje optillen en alles O+ .

[ afbeelding ]
Mooie echo! Fijn dat alles in orde is!
pi_194984779
Maria jij ook succes straks met je eerste echo! Hoop dat je al een mooi beeld hebt van een groeiend mensje in wording. O+
pi_194984829
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met je?
Moah het gaat met ups en downs. Zolang ik geen steken of krampen voel zijn de zorgen wat minder. Bruin verlies is wel flink maar denk dat het ook flink lijkt omdat ik utrogestan bolletjes heb moeten gebruiken.
Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik geduld moet hebben. Zolang er geen bloeding incl krampen zijn is alles nog goed.
En ik ga mijn agenda wat voller plannen op mijn vrije dagen zodat er meer afleiding is.
pi_194985185
Alles was weer helemaal goed. Morgen 36 weken alweer.
  donderdag 10 september 2020 @ 13:55:51 #254
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194985980
:') ;( :D :{w :'(
Ik had ineens zo'n trek. Dus we hadden een stokbrood in Lidl gekocht voor lunch. Ik brak een stukje af om te eten, net voordat we B&Q ingingen (soort karwei, maar hier in Engeland). Baby was flink aan het bewegen, dus grappend zeg ik hardop: "Yea, yea, food is coming!!" ................... En direct laat ik het stuk stokbrood gewoon uit mijn handen vallen, op de grond. :{
  donderdag 10 september 2020 @ 14:15:47 #255
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194986256
Echo was perfect! Het moest wel inwendig omdat hij verstopt zat, maar eenmaal die staaf erin was er direct goed beeld. Het is al een echt poppetje, met een hoofdje, en arm- en beenstompjes. Het hartje heel eventjes gehoord, ik werd er helemaal emotioneel van O+
1,81 centimeter is Pukkie nu en ik ben weer een dag vooruit gezet, 8+2 nu. Uitgerekend op de verjaardag van manlief :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194986540
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
Alles goed bij de echo!

Definitieve uitgerekende datum 26 maart, mag die in de OP?

Ben weer 5 dagen vooruitgezet, nadat ik eerst 7 was teruggezet. Morgen dus 12 weken!

Boontje lag lekker te trappelen en strekken, zelfs handjes met 5 vingers gezien, kaken, beentjes helemaal gestrekt, hoofdje optillen en alles O+ .

[ afbeelding ]
Mooie plaatje O+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:15 schreef Maria2.0 het volgende:
Echo was perfect! Het moest wel inwendig omdat hij verstopt zat, maar eenmaal die staaf erin was er direct goed beeld. Het is al een echt poppetje, met een hoofdje, en arm- en beenstompjes. Het hartje heel eventjes gehoord, ik werd er helemaal emotioneel van O+
1,81 centimeter is Pukkie nu en ik ben weer een dag vooruit gezet, 8+2 nu. Uitgerekend op de verjaardag van manlief :D
*O*
Resistance is futile.
pi_194986824
Wat fijn Maria! O+
Kwak
pi_194986829
Oja, destijds hadden we het over haartjes op de echo..

Als ze zeggen dat ze al veel haartjes kunnen zien, soms hebben ze redelijk gelijk!

pi_194986831
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:15 schreef Maria2.0 het volgende:
Echo was perfect! Het moest wel inwendig omdat hij verstopt zat, maar eenmaal die staaf erin was er direct goed beeld. Het is al een echt poppetje, met een hoofdje, en arm- en beenstompjes. Het hartje heel eventjes gehoord, ik werd er helemaal emotioneel van O+
1,81 centimeter is Pukkie nu en ik ben weer een dag vooruit gezet, 8+2 nu. Uitgerekend op de verjaardag van manlief :D
O+ O+ Fijn!!
  donderdag 10 september 2020 @ 16:27:54 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_194988228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:59 schreef NicolasJoy het volgende:
Oja, destijds hadden we het over haartjes op de echo..

Als ze zeggen dat ze al veel haartjes kunnen zien, soms hebben ze redelijk gelijk!

[ afbeelding ]
Owww zo'n newborn koppie O+ Ik ruik de verse baby van de foto af :D
disclaimer
pi_194988235
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:15 schreef Maria2.0 het volgende:
Echo was perfect! Het moest wel inwendig omdat hij verstopt zat, maar eenmaal die staaf erin was er direct goed beeld. Het is al een echt poppetje, met een hoofdje, en arm- en beenstompjes. Het hartje heel eventjes gehoord, ik werd er helemaal emotioneel van O+
1,81 centimeter is Pukkie nu en ik ben weer een dag vooruit gezet, 8+2 nu. Uitgerekend op de verjaardag van manlief :D
Aw, fijn dat alles goed is, mooi verjaardagscadeau ;-)
  donderdag 10 september 2020 @ 16:29:40 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_194988270
fijn van de mooie echo's, Maria en kwakz0r O+
Wil jij al in de OP, Maria?

Ik ben een superheld, ik heb de bekleding van de maxi cosi er weer terug omheen gekregen zonder verwondingen en zonder vloeken *D

#nestelallesss
disclaimer
pi_194988486
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:29 schreef SQ het volgende:
#nestelallesss
Finally })
Protège moi de mes désirs.
pi_194988493
Hebben jullie (partners) al nagedacht over hoe jullie partner zijn(/haar) verlof gaat opnemen? :)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 10 september 2020 @ 16:43:11 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_194988507
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Finally })
Ja, nu heb ik ook de tijd en rust er voor. En ben ruim 36 weken dus dan mag het ook wel van mezelf :+
Maar ik moet echt nog aan de slag met het geboortekaartje :X ik heb er eigenlijk geen zak zin in maar ik kan het ook niet maken om dit kind als enige geen uniek kaartje te gunnen :')
disclaimer
  donderdag 10 september 2020 @ 16:45:15 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_194988535
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hebben jullie (partners) al nagedacht over hoe jullie partner zijn(/haar) verlof gaat opnemen? :)
Ja, mijn man ruilt het in als ouderschapsverlof. Na de bevalling 1 a 2 weken thuis (de standaard 5 dagen en eventueel nog wat adv), en dan dus 6 maanden elke vrijdag vrij tegen een hoger salaris :') en daarna gewoon weer onbetaald osv op vrijdag.
disclaimer
pi_194988622
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, nu heb ik ook de tijd en rust er voor. En ben ruim 36 weken dus dan mag het ook wel van mezelf :+
Maar ik moet echt nog aan de slag met het geboortekaartje :X ik heb er eigenlijk geen zak zin in maar ik kan het ook niet maken om dit kind als enige geen uniek kaartje te gunnen :')
Oei, snel aan de bak dan. Jullie hadden een lego-thema, toch?

Ik kreeg vandaag een proefdruk binnen. Simpel, maar helemaal perfect. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_194988628
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, mijn man ruilt het in als ouderschapsverlof. Na de bevalling 1 a 2 weken thuis (de standaard 5 dagen en eventueel nog wat adv), en dan dus 6 maanden elke vrijdag vrij tegen een hoger salaris :') en daarna gewoon weer onbetaald osv op vrijdag.
Dat is ook ons plan, inderdaad. Hopelijk is het haalbaar. WG van manlief is niet zo flexibel.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 10 september 2020 @ 16:53:56 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_194988669
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oei, snel aan de bak dan. Jullie hadden een lego-thema, toch?

Ik kreeg vandaag een proefdruk binnen. Simpel, maar helemaal perfect. :)
Jup, en het wordt steeds lastiger. En nu moet ik ook nog eens twee versies maken :'( _O-
disclaimer
pi_194988670
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hebben jullie (partners) al nagedacht over hoe jullie partner zijn(/haar) verlof gaat opnemen? :)
Ja, afspraak is nu 3 weken vrij na de bevalling en de overige dagen verspreid opnemen in de maanden erna.
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 17:06:30 #271
382129 crew  Donna
pi_194988929
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hebben jullie (partners) al nagedacht over hoe jullie partner zijn(/haar) verlof gaat opnemen? :)
Mijn vriend is ZZPer. Hij werkt straks 6 weken niet. O+
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 17:06:55 #272
382129 crew  Donna
pi_194988939
Ik lees allemaal goed echo nieuws! *O*
pi_194989149
Wat een mooi nieuws voor jou ook Maria!
Fijn dat alles goed is O+
  donderdag 10 september 2020 @ 17:21:35 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_194989239
Mijn man bewaart ook altijd wat vakantie voor als ik weer moet gaan werken trouwens. Zodat ik de baby de eerste week bij hem kan achterlaten ipv op het kdv. Scheelt veel stress ;)
disclaimer
pi_194990440
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:35 schreef kwakz0r het volgende:
M is geboren op de verjaardag van mijn schoonzusje, schoonmoeder is 27 maart jarig _O- ben benieuwd...

@:maria2.0 ja he? 5,3 cm is het nu, 2 cm groter dan 2 weken geleden, echt bizar!

Op 27 maart worden hele leuke kinderen geboren. Fijn dat de echo goed was!

Maria ook fijn van jouw goede echo!

Ik heb een zelfstandig ondernemer als man, dus die moet het gewoon zelf regelen. Waarschijnlijk gaat hij de eerste twee weken alleen wat klusjes vanuit huis doen. Maar geen extra verlof dus helaas. Hij houdt wel gewoon zijn vaste vrije dag op de woensdag.
  donderdag 10 september 2020 @ 19:34:44 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194990935
Mooi nieuws hier, gefeliciteerd!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 10 september 2020 @ 19:35:57 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194990957
Manlief gaat vier weken thuis zijn - net als bij prul - en de rest op 1 dag per week opnemen in de weken erna. Ik ga wrs ouderschapsverlof opnemen op een halve dag per week (da's bij ons 62,5% doorbetaald) en dat kan ik dan een jaar volhouden ofzo. Daarna moet ik dan wel weer minstens een half jaar 32 uur werken, maar da's met vakantie ook wel op te lossen. Op die manier heb ik potentieel 0,5 dag per week geen kinderen en geen werk en dus tijd voor boodschappen en huishouden en een keer naar de kapper ofzo. Klinkt super luxe, maar de kindjes gaan al maar 2 dagen naar de opvang en minder vinden we te weinig om ze zich daar echt op hun gemak te laten voelen.

Gaan jullie je kindjes btw naar dezelfde groep op het kdv brengen als de oudste? Wij twijfelen, spruit kan ook op een andere groep terecht, maar pruls vaste leidster is zo'n schat...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 19:40:30 #278
382129 crew  Donna
pi_194991031
Ja baby komt op dezelfde groep hier op het KDV. O+
  donderdag 10 september 2020 @ 19:44:32 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_194991066
Ik heb daar zelf geen keuze in. Baby komt dus op een andere groep. Maar dat is niet zo'n issue voor mij, als baby naar het kdv gaat heeft Noud nog maar 6 weken te gaan voor hij 4 wordt ( :'( )
disclaimer
pi_194991406
(8> is er hier nog niet helemaal uit hoe ie het wil gaan doen. In ieder geval die 5 dagen gewoon in het begin. En met de rest weet ie het nog niet. Hij krijgt die 5 weken wel helemaal doorbetaald dus hij gaat ze sowieso wel gebruiken :P

En ik wil de baby op de babygroep hebben, maar ik weet nog niet of er plek is.
pi_194994943
Wij hebben samen verlof, aangezien mijn wederhelft herstellende is van een burnout en ook geen werkgever heeft om naar terug te keren. Onder de juiste omstandigheden kan het best zijn dat ik eerder dan gepland weer parttime aan de slag ga, en dan mijn verlof over een langere periode dan 12 weken uitsmeer.

Maar OK, dan zijn er wel heel wat randvoorwaarden om dat te doen, dus die kans is niet erg groot. Allereerst al een redelijk makkelijke baby die zich goed voelt, ik moet me goed voelen, m'n man moet zich goed voelen. Dan moet m'n leidinggevende er ook nog mee akkoord gaan dat ik in die periode me beperk tot bepaalde taken.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 07:23:30 #282
447051 crew  Peejtur
pi_194996496
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hebben jullie (partners) al nagedacht over hoe jullie partner zijn(/haar) verlof gaat opnemen? :)
Ik ben sowieso 1e 2 weken volledig vrij. Daarna 2 weken halve dagen.
  vrijdag 11 september 2020 @ 08:35:06 #283
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194997079
Mijn man neemt na de bevalling 2 weken vrij en daarna in het eerste jaar nog 2 keer een maand verlof. Ik ben een jaar vrij, net als bij de eerste. KDV's nemen ook maar weinig kinderen aan die jonger zijn dan 6 maanden, dus veel moeders hier in Duitsland blijven een jaar (of langer, je kan tot 3 jaar per kind verlof opnemen, maar de laatste 2 jaar zijn dan onbetaald) thuis.
  vrijdag 11 september 2020 @ 08:44:37 #284
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194997193
Mijn man pakt die 5 dagen en dan een week vakantie en waarschijnlijk een week extra verlof. En misschien dat hij dan de rest van die 4 weken uitspreid zodat hij steeds een extra dag per week vrij is, maar hij werkt bij een klein bedrijf dus kans is ook aanwezig dat dat gewoon niet lukt.
Ik ben nu werkzoekend, ben erg benieuwd of het allemaal lukt (tot nog toe steeds met een smoes afgewezen, je hoort sommige mensen gewoon liegen). Maar goed, mijn verlof heb ik sowieso. Zou alleen fijn zijn om niet op banenjacht te hoeven in die weken :')

SQ, yes ik wil wel in de OP. Dikke kans dat het nog wel wijzigt met de termijnecho hoor, maar voor nu mag hij op 20 april!
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 11 september 2020 @ 09:23:43 #285
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194997673
Oh dat lijkt me echt lastig Maria, om werk te moeten zoeken tijdens zwangerschap/verlof. Hopelijk vind je gauw iets! Zijn er veel vacatures in jouw vakgebied?
pi_194997734
Mijn vriend neemt ook maar 2 weken op, misschien nog wat losse dagen daarna, maar we vinden 30% salaris missen best wel een hoop geld.

Maria, ik zat tot 1 week geleden in hetzelfde schuitje, zag het niet zitten om inderdaad nog tot m’n verlof (die zou ik dan niet hebben overigens, had net een week voor de corona uitbraak ontslag genomen :')) werk te zoeken, maar het is gelukt! Zwanger en wel. Weliswaar voor een hele andere functie dan waar ik op solliciteerde. Maar ben heel blij O+, heb wel voor ik hier aangenomen was een gesprek gehad waar de vrouw echt op en top aan het discrimineren was, nog aan gedacht om er werk van te maken maar dat had heel veel energie gekost.
  vrijdag 11 september 2020 @ 09:53:06 #287
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194998042
Oh Framblij, dat klinkt goed! Dat geeft dus nog wat hoop!

1inamelon, ik heb geen vakgebied :P
Wel uni gedaan, maar daar is geen werk in te vinden. Ik heb nu 1 iets lopen, dat lijkt me erg leuk. Dus ik hoop van harte dat ik daar mag starten. Afwisselende baan, goede reistijd (bij mooi weer op de fiets), best wel mogelijkheden en ik zie mezelf daar wel echt lang werken. Dus duimen maar!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_194999406
Pfff, baby is hier enorm ingedaald en alles is zo zwaar nu. Ik heb best een kleine buik maar sokken en schoenen aandoen, bukken, in de auto stappen, alles voelt zo zwaar en dan meteen zo’n drukkend gevoel, heel oncomfortabel. Opstaan uit bed of van de bank gaat nu ook gepaard met een ouwe opa kreun. Manmanman, hoogzwanger zijn is topsport!
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:36:08 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194999562
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:28 schreef LittleTeaCup het volgende:
Pfff, baby is hier enorm ingedaald en alles is zo zwaar nu. Ik heb best een kleine buik maar sokken en schoenen aandoen, bukken, in de auto stappen, alles voelt zo zwaar en dan meteen zo’n drukkend gevoel, heel oncomfortabel. Opstaan uit bed of van de bank gaat nu ook gepaard met een ouwe opa kreun. Manmanman, hoogzwanger zijn is topsport!
I feel your pain :') . Precies dezelfde klachten hier :D .

Jij ook Tena en aambeien?

Hang in there! :*
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 11:51:50 #290
382129 crew  Donna
pi_194999870
Over aambeien.
Ik heb nu ook mini's. Moet ik daar nog iets aan doen als ik geen pijn, bloed of iets anders raars er aan voel?
Goed weekend. (8>
pi_194999930
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

I feel your pain :') . Precies dezelfde klachten hier :D .

Jij ook Tena en aambeien?

Hang in there! :*
Hou op schei uit, als ik moet kotsen moet ik op de wc zitten en in het wasbakje mikken omdat ik mezelf anders compleet onder pies, en ik moet sowieso nu ongeveer 10 minuten nadat ik 10 slokjes water heb gedronken naar de wc rennen. En dan nog die tros druiven die uit m’n reet hangt, pffffff.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:07:18 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195000211
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:51 schreef Donna het volgende:
Over aambeien.
Ik heb nu ook mini's. Moet ik daar nog iets aan doen als ik geen pijn, bloed of iets anders raars er aan voel?
Goed weekend. (8>
Ik persoonlijk zou er ff de huisarts voor bellen. Het is bij mij gaandeweg erger geworden. Ik gebruik Theranal, daardoor krimpen ze wel maar ik mocht dat de laatste keer max 2 weken gebruiken. Toen waren ze nog niet helemaal weg dus ze zijn weer gegroeid.

Inmiddels vraag ik me ernstig af wat een enorme druiventrossen er na de bevalling uithangen als ik 2 uur echt moet persen :') .

Zonder aambeien de bevalling ingaan, lijkt me prettiger. :+
Resistance is futile.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:09:09 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195000241
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:54 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Hou op schei uit, als ik moet kotsen moet ik op de wc zitten en in het wasbakje mikken omdat ik mezelf anders compleet onder pies, en ik moet sowieso nu ongeveer 10 minuten nadat ik 10 slokjes water heb gedronken naar de wc rennen. En dan nog die tros druiven die uit m’n reet hangt, pffffff.
:* :* :*

Nog even geduld en dan lekker knuffelen met je baby zonder gekots. Hoewel, dan kotst je baby natuurlijk maar dat is OK.
Resistance is futile.
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:13:00 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_195000324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:51 schreef Donna het volgende:
Over aambeien.
Ik heb nu ook mini's. Moet ik daar nog iets aan doen als ik geen pijn, bloed of iets anders raars er aan voel?
Goed weekend. (8>
Nee hoor. Mocht je natuurlijk bevallen krijg je ze ook wel gratis kado.
disclaimer
pi_195000350
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

:* :* :*

Nog even geduld en dan lekker knuffelen met je baby zonder gekots. Hoewel, dan kotst je baby natuurlijk maar dat is OK.
Ik moet zeggen, ik neem nu de laatste paar dagen elke ochtend zodra ik wakker word preventief een Zofran, en dan later op de dag nog eentje, en dat helpt. Heb sindsdien niet meer overgegeven. Het zal vast nog wel eens misgaan maar vooralsnog ben ik nu 2,5 dag kotsvrij, heeeeerlijk!
pi_195000449
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:14 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, ik neem nu de laatste paar dagen elke ochtend zodra ik wakker word preventief een Zofran, en dan later op de dag nog eentje, en dat helpt. Heb sindsdien niet meer overgegeven. Het zal vast nog wel eens misgaan maar vooralsnog ben ik nu 2,5 dag kotsvrij, heeeeerlijk!
Ik ben benieuwd hoe het verder is afgelopen met je ouders?
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:24:24 #297
382129 crew  Donna
pi_195000507
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor. Mocht je natuurlijk bevallen krijg je ze ook wel gratis kado.
Haha. Bij m'n vorige bevalling zei de VK ook dat ik een aambei had. Nooit gemerkt. Hopelijk is deze net zo onschuldig. :7
pi_195001110
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het verder is afgelopen met je ouders?
Dat is gelukkig met een sisser afgelopen. Ze houden zich netjes aan de regels en respecteren mijn grenzen ook. Mijn moeder is afgelopen woensdag meegegaan naar een echo in het ziekenhuis. Blij dat het weer oké is allemaal. Wel woensdagavond bericht gekregen van het ziekenhuis dat er na de bevalling niemand op bezoek mag komen. Daar baal ik aan de ene kant heel erg van, maar ik denk dat het ook wel relaxed is, dan kunnen m’n vriend en ik 2 á 3 dagen wennen aan ons nieuwe gezin en ons kindje in alle rust leren kennen. Kraamvisite gaan we sowieso niet doen, alleen familie en onze allerbeste vrienden zijn thuis welkom in kleine etappes.
pi_195001998
Aambeien brr, vorige keer zijn ze me bespaard gebleven :P ik hoop nu ook :P
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:45:37 #300
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_195002200
@LittleTeaCup, Zofran is een middel waarvan bekend is dat het snel in het lichaam wordt opgenomen.

Mijn dochter was na haar amandelen ingreep zo beroerd dat ze dit heeft gekregen tegen de misselijkheid. Haar arts zei dat het zelfs aan kankerpatiënten wordt gegeven. Fijn dat het je ook een beetje verlichting lijkt te geven :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_195002421
oO<
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')