Welkomquote:Op maandag 7 september 2020 19:09 schreef monsterd. het volgende:
Dames willen jullie mij bijschrijven voor maart 21?![]()
Binnenkort de babykamer maar verbouwen, voor wie onze klustopics heeft gezien weet wat er nog moet gebeuren. Al was de “productie”klus wel succesvol, ik ben nu 14 weken zwanger
Ja die reality check moet ik hem wel echt even geven, maar ik weet niet hoe. Hij is een eeuwige optimist, wat best goed past bij mijn zwartkijkerij, maar ook als gevolg heeft dat hij bij alles denkt dat het wel meevalt. Soms ziet hij de dingen echt veel te luchtig in en daar ben ik in dit geval ook bang voor. Then again, ik zie altijd alles te negatiefquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:22 schreef monsterd. het volgende:
Met de nipt kunt je alsnog bepalen dat je het kindje graag ziet opgroeien met een down syndroom. Dan weet je ten minste waarvoor voor te bereiden, is dat een consensus tussen jou en je man? Uiteraard na de reality check van het uiterste scenario?
Wij hebben wel gekozen voor de nipt inclusief nevenbevindingen; vorige week voor geprikt en wachten nu op uitslag. En moet toegeven dat ik het ook wel spannend vind, zeker omdat mijn broer een zware handicap heeft; zet dit soort dingen je wel aan het denken..
Oh dat is alvast heel netjes. Fijn dat je thuis mag wachten en hopen dat je waarden zo mooi blijven!quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd en welkom, @:monsterd.!
Drankje zit er in. Mag gelukkig thuis wachten.Nuchter 4,6 geprikt.
Mooi nuchter!quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd en welkom, @:monsterd.!
Drankje zit er in. Mag gelukkig thuis wachten.Nuchter 4,6 geprikt.
I.v.m. corona hebben ze het laboratorium in dit ziekenhuis naar buiten verplaatst, in een tijdelijke noodruimte. De andere optie was 2 uur op z’n standaard ziekenhuisstoel zitten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Mooi nuchter!
Blijft toch wel apart dat sommige mensen naar huis mogen. De moeite die je daarvoor moet doen (ook al voelt het niet als inspanning) zorgt al voor een lagere bloedsuiker.
Zal dus wel goed komen bij jou haha!
Snap wel dat dit niet eerlijk is/voelt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:12 schreef Donna het volgende:
Ja haha dat had ik dan ook gedaan, dan had ik nooit een hoge waarde gehad. Die paar meter naar de auto lopen is al voldoende.![]()
Hopelijk blijft het binnen. Rustig en bewust proberen te ademen helpt soms om het NET binnen te houden.
Ja, na het drankje maar net boven de 7.8. Dus er was wel voldoende afbraak van de glucose, maar te hoog is te hoog.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Snap wel dat dit niet eerlijk is/voelt.Was jouw waarde net over de grens?
Blijf je de indicatie houden, zelfs als je waardes weken goed zijn?quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:14 schreef SQ het volgende:
Het is ook voor heel veel mensen een grijs gebied denk ik. Maar goed, ze kijken ook naar vruchtwater, gewichtstoename en groei van de baby.
Zelf ben ik alleen op de eerste prikdag 2 keer 0.1 boven de maximale waarde uitgekomen. Nu ik verlof heb en dus meer beweeg (ja ik weet dat het raar klinkt maar toch, een wasje vouwen of even naar de Jumbo fietsen doet toch meer dan 3 uur videobellen) zijn al mijn waardes binnen de perken. Ook na chips, brownies en bitter lemon
Ja hoor, das prima. Nuchtere waarde ook goed, dus niks aan de handquote:Op dinsdag 8 september 2020 11:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @:donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu.![]()
Baby is verder heel erg gemiddeld gelukkig. Er was geen andere indicatie dan m’n afkomst.
Jup. Maar dan word ik verder niet medisch, dus kan dan nog steeds gewoon met verloskundige bevallenquote:Op dinsdag 8 september 2020 11:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Blijf je de indicatie houden, zelfs als je waardes weken goed zijn?
Mocht je een positieve uitslag krijgen op Down dan geven ze je heel veel informatie mee en ook contactgegevens van verschillende organisaties voor kinderen en ouders van kinderen met Down zodat jullie weloverwogen een besluit kunnen nemen. Maar zover is het inderdaad nog lang niet, dus ga er niet van uit, maar weet dat jullie begeleiding en ondersteuning kunnen krijgen in je keus mocht je dit willen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:26 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ja die reality check moet ik hem wel echt even geven, maar ik weet niet hoe. Hij is een eeuwige optimist, wat best goed past bij mijn zwartkijkerij, maar ook als gevolg heeft dat hij bij alles denkt dat het wel meevalt. Soms ziet hij de dingen echt veel te luchtig in en daar ben ik in dit geval ook bang voor. Then again, ik zie altijd alles te negatief![]()
Ik ga er nog eens even goed over praten met hem.
Spannend voor jullie, de uitslag zal dan wel snel komen. Mijn broertje die ook zijn eerste kindje verwacht had hem na precies een week al!
Het is iets van richting de uitgang :-p Misschien draait ie nog verder bijquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef SQ het volgende:
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs!
Ja hoor, juist wel. Ruim onder de 7.8 dus helemaal goed.quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @:donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu.![]()
Baby is verder heel erg gemiddeld gelukkig. Er was geen andere indicatie dan m’n afkomst.
Langzaam de goede richting inquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef SQ het volgende:
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs!
Haha slowly getting there!quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef SQ het volgende:
Mocht je als uitslag krijgen dat de NIPT dus positief is bevonden komt er als het goed is een heel team in werking die jullie uitgebreid voor gaan lichten over de voor- en nadelen enz. Daarna zou ik pas een beslissing maken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:26 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ja die reality check moet ik hem wel echt even geven, maar ik weet niet hoe. Hij is een eeuwige optimist, wat best goed past bij mijn zwartkijkerij, maar ook als gevolg heeft dat hij bij alles denkt dat het wel meevalt. Soms ziet hij de dingen echt veel te luchtig in en daar ben ik in dit geval ook bang voor. Then again, ik zie altijd alles te negatief![]()
Ik ga er nog eens even goed over praten met hem.
Spannend voor jullie, de uitslag zal dan wel snel komen. Mijn broertje die ook zijn eerste kindje verwacht had hem na precies een week al!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |