abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194940693
Gefeliciteerd Monsterd!
  maandag 7 september 2020 @ 21:32:27 #127
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194941965
Dank jullie wel! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 7 september 2020 @ 21:58:01 #128
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194942853
Gefeliciteerd @monsterd *O*
  maandag 7 september 2020 @ 22:20:39 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194943695
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:09 schreef monsterd. het volgende:
Dames willen jullie mij bijschrijven voor maart 21? :)

Binnenkort de babykamer maar verbouwen :P, voor wie onze klustopics heeft gezien weet wat er nog moet gebeuren. Al was de “productie”klus wel succesvol, ik ben nu 14 weken zwanger :D
Welkom *) . Benieuwd naar jullie kkus updates ^O^
Resistance is futile.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:13:19 #130
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194947443
Gefeliciteerd monsterd! Klinkt alsof er nog genoeg te doen is :P

Nu al een dwarsliggertje dus Bien :D Wel fijn dat hij is goedgekeurd!

Wij zijn nu officieel ook uit de jongensnaam. Rijkelijk op tijd :') Maar dan hebben we dat maar vast gehad.
Mijn krampen en bloedverlies zijn trouwens weer helemaal over. Lijkt me wel heftig als je het echt weken achter elkaar hebt SQ, daar word je dan ook wel enorm onzeker van!

Donderdag hebben we de echte officiële eerste echo en intake. Ben erg benieuwd of ik dan al iets van een indicatie hoor. En we moeten hard nadenken over de NIPT. Manlief wil het ook met Down wel houden terwijl ik daar iets meer reserves bij heb. Hij denkt direct aan Brownies en Downies en dat soort dingen, maar ik weet dat het ook veel erger en complexer kan zijn dan dat, dus ik vind dat zo'n moeilijke keuze. Ik ben bang dat we straks ruzie krijgen om wat te doen. Maar aan de andere kant is je keuze baseren op kennis ook wel slim natuurlijk. En weten is fijner dan niet weten, denk ik? Lastig.
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:22:21 #131
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194947502
Met de nipt kunt je alsnog bepalen dat je het kindje graag ziet opgroeien met een down syndroom. Dan weet je ten minste waarvoor voor te bereiden, is dat een consensus tussen jou en je man? Uiteraard na de reality check van het uiterste scenario?
Wij hebben wel gekozen voor de nipt inclusief nevenbevindingen; vorige week voor geprikt en wachten nu op uitslag. En moet toegeven dat ik het ook wel spannend vind, zeker omdat mijn broer een zware handicap heeft; zet dit soort dingen je wel aan het denken..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:26:45 #132
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194947533
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:22 schreef monsterd. het volgende:
Met de nipt kunt je alsnog bepalen dat je het kindje graag ziet opgroeien met een down syndroom. Dan weet je ten minste waarvoor voor te bereiden, is dat een consensus tussen jou en je man? Uiteraard na de reality check van het uiterste scenario?
Wij hebben wel gekozen voor de nipt inclusief nevenbevindingen; vorige week voor geprikt en wachten nu op uitslag. En moet toegeven dat ik het ook wel spannend vind, zeker omdat mijn broer een zware handicap heeft; zet dit soort dingen je wel aan het denken..
Ja die reality check moet ik hem wel echt even geven, maar ik weet niet hoe. Hij is een eeuwige optimist, wat best goed past bij mijn zwartkijkerij, maar ook als gevolg heeft dat hij bij alles denkt dat het wel meevalt. Soms ziet hij de dingen echt veel te luchtig in en daar ben ik in dit geval ook bang voor. Then again, ik zie altijd alles te negatief :D
Ik ga er nog eens even goed over praten met hem.
Spannend voor jullie, de uitslag zal dan wel snel komen. Mijn broertje die ook zijn eerste kindje verwacht had hem na precies een week al!
pi_194948386
Gefeliciteerd en welkom, @monsterd.!

Drankje zit er in. Mag gelukkig thuis wachten. w/ Nuchter 4,6 geprikt.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:45:23 #134
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_194948437
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd en welkom, @:monsterd.!

Oh dat is alvast heel netjes. Fijn dat je thuis mag wachten en hopen dat je waarden zo mooi blijven!
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:05:35 #135
382129 crew  Donna
pi_194948668
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Gefeliciteerd en welkom, @:monsterd.!

Mooi nuchter!

Blijft toch wel apart dat sommige mensen naar huis mogen. De moeite die je daarvoor moet doen (ook al voelt het niet als inspanning) zorgt al voor een lagere bloedsuiker.
Zal dus wel goed komen bij jou haha!
pi_194948724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:05 schreef Donna het volgende:

[..]

Mooi nuchter!

Blijft toch wel apart dat sommige mensen naar huis mogen. De moeite die je daarvoor moet doen (ook al voelt het niet als inspanning) zorgt al voor een lagere bloedsuiker.
Zal dus wel goed komen bij jou haha!
I.v.m. corona hebben ze het laboratorium in dit ziekenhuis naar buiten verplaatst, in een tijdelijke noodruimte. De andere optie was 2 uur op z’n standaard ziekenhuisstoel zitten. :+ Ze liet de keus aan mij, dus ik koos uiteraard voor thuis. :P

Drankje kan er wel ieder moment uit komen. :X Hele nacht al niet geslapen ivm maagzuur. Dit komt er mooi boven op.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:12:07 #137
382129 crew  Donna
pi_194948759
Ja haha dat had ik dan ook gedaan, dan had ik nooit een hoge waarde gehad. Die paar meter naar de auto lopen is al voldoende. :D

Hopelijk blijft het binnen. Rustig en bewust proberen te ademen helpt soms om het NET binnen te houden.
pi_194948787
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:12 schreef Donna het volgende:
Ja haha dat had ik dan ook gedaan, dan had ik nooit een hoge waarde gehad. Die paar meter naar de auto lopen is al voldoende. :D

Hopelijk blijft het binnen. Rustig en bewust proberen te ademen helpt soms om het NET binnen te houden.
Snap wel dat dit niet eerlijk is/voelt. :X Was jouw waarde net over de grens?
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:20:08 #139
382129 crew  Donna
pi_194948859
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Snap wel dat dit niet eerlijk is/voelt. :X Was jouw waarde net over de grens?
Ja, na het drankje maar net boven de 7.8. Dus er was wel voldoende afbraak van de glucose, maar te hoog is te hoog.

Ik vind het vooral raar dat het niet landelijk hetzelfde is. Mijn nuchtere waardes waren nu steeds net te hoog dus mijn hormonen verstoren mijn lichaamseigen insuline wel. Als ik naar huis had mogen gaan was mijn uitslag goed geweest en hadden ze dit gemist. En ze testen nu juist sneller om het niet meer te missen. Dus de logica ontbreekt me. :Y
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:14:15 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_194949731
Het is ook voor heel veel mensen een grijs gebied denk ik. Maar goed, ze kijken ook naar vruchtwater, gewichtstoename en groei van de baby.

Zelf ben ik alleen op de eerste prikdag 2 keer 0.1 boven de maximale waarde uitgekomen. Nu ik verlof heb en dus meer beweeg (ja ik weet dat het raar klinkt maar toch, een wasje vouwen of even naar de Jumbo fietsen doet toch meer dan 3 uur videobellen :')) zijn al mijn waardes binnen de perken. Ook na chips, brownies en bitter lemon :')
disclaimer
pi_194950134
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @Donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu. :@

Baby is verder heel erg gemiddeld gelukkig. Er was geen andere indicatie dan m’n afkomst.
pi_194950168
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:14 schreef SQ het volgende:
Het is ook voor heel veel mensen een grijs gebied denk ik. Maar goed, ze kijken ook naar vruchtwater, gewichtstoename en groei van de baby.

Zelf ben ik alleen op de eerste prikdag 2 keer 0.1 boven de maximale waarde uitgekomen. Nu ik verlof heb en dus meer beweeg (ja ik weet dat het raar klinkt maar toch, een wasje vouwen of even naar de Jumbo fietsen doet toch meer dan 3 uur videobellen :')) zijn al mijn waardes binnen de perken. Ook na chips, brownies en bitter lemon :')
Blijf je de indicatie houden, zelfs als je waardes weken goed zijn?
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:00:10 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_194950601
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @:donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu. :@

Baby is verder heel erg gemiddeld gelukkig. Er was geen andere indicatie dan m’n afkomst.
Ja hoor, das prima. Nuchtere waarde ook goed, dus niks aan de hand :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Blijf je de indicatie houden, zelfs als je waardes weken goed zijn?
Jup. Maar dan word ik verder niet medisch, dus kan dan nog steeds gewoon met verloskundige bevallen ;)
disclaimer
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:11:47 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_194951603
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs! :')
disclaimer
pi_194951623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:26 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ja die reality check moet ik hem wel echt even geven, maar ik weet niet hoe. Hij is een eeuwige optimist, wat best goed past bij mijn zwartkijkerij, maar ook als gevolg heeft dat hij bij alles denkt dat het wel meevalt. Soms ziet hij de dingen echt veel te luchtig in en daar ben ik in dit geval ook bang voor. Then again, ik zie altijd alles te negatief :D
Spannend voor jullie, de uitslag zal dan wel snel komen. Mijn broertje die ook zijn eerste kindje verwacht had hem na precies een week al!
Mocht je een positieve uitslag krijgen op Down dan geven ze je heel veel informatie mee en ook contactgegevens van verschillende organisaties voor kinderen en ouders van kinderen met Down zodat jullie weloverwogen een besluit kunnen nemen. Maar zover is het inderdaad nog lang niet, dus ga er niet van uit, maar weet dat jullie begeleiding en ondersteuning kunnen krijgen in je keus mocht je dit willen.
pi_194951653
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef SQ het volgende:
Nou, kind ligt bijna goed. Diagonaal, maar met het hoofd naar het zuidoosten. We zien het maar als iets positiefs! :')
Het is iets van richting de uitgang :-p Misschien draait ie nog verder bij

[ Bericht 37% gewijzigd door Michelangela op 08-09-2020 13:37:29 ]
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 13:40:07 #147
382129 crew  Donna
pi_194952002
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
6,3 na 2 uur. Volgens mij een prima waarde, maar als ik @:donna zo hoor moet ik niet veel waarde hechten aan de uitslag nu. :@

Ja hoor, juist wel. Ruim onder de 7.8 dus helemaal goed.

*)
pi_194952050
quote:
Langzaam de goede richting in :P
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 13:51:15 #149
382129 crew  Donna
pi_194952136
quote:
Haha slowly getting there!
pi_194952889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:26 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Mocht je als uitslag krijgen dat de NIPT dus positief is bevonden komt er als het goed is een heel team in werking die jullie uitgebreid voor gaan lichten over de voor- en nadelen enz. Daarna zou ik pas een beslissing maken.

Ik had gisteren een lunch curve test waarbij ik om 11:30 een afspraak had om nuchter te prikken. Had ik echt 20 wachtenden voor mij. Dat hele op afspraak prikken werkt nog niet zo heel goed. Maar, uiteindelijk 14 buisjes verder en 3 x prikken was de uitslag 4 - 6,4 - 4 . Dus ik mag dan wel dik en oud zijn, ik heb geen suiker *O* .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')