Ziet er goed uit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:29 schreef Seul het volgende:
(PS: kunnen we Speciaalbier Expert toevoegen aan beginpagina?.. Deze week eerste bestelling geplaatst en helemaal keurig en vlekkeloos verlopen... Leuke biertjes ook op hun website!.. https://www.speciaalbierexpert.nl/bieren.html )
Even ongevraagd gebruik gemaakt van mijn rechten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:29 schreef Seul het volgende:
(PS: kunnen we Speciaalbier Expert toevoegen aan beginpagina?.. Deze week eerste bestelling geplaatst en helemaal keurig en vlekkeloos verlopen... Leuke biertjes ook op hun website!.. https://www.speciaalbierexpert.nl/bieren.html )
Wat een brutale vraag!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:42 schreef Lonaa het volgende:
Oh wauw. Ik wil wel weten waar je woont dan
Ja sorryquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:59 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Wat een brutale vraag!
Noord-Brabant, de grensstreek. Postcode, woonplaats en adres ga ik natuurlijk niet prijsgeven.
Helaasch...quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja sorryIk had natuurlijk de hoop dat de 'bierwinkel in de buurt' zich ergens in Twente bevond, dan had ik er ook wat aan
Denk dat ik het al weet. Bierkoning.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 15:20 schreef Welten het volgende:
Weer een beetje uitgeschoten qua inkopen:
3 Fonteinen:
A&G 11 (37,5cl)
Hommage 106
Hommage 42
Hommage 90
Robijn 79
BIIR 4B Oude Geuze 2014
Antidoot – Artemesia Absinthium
Lekker hoor. Geniet ervan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:10 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Helaasch...
Overigens is dit ook het type bierwinkel waar je 10 keer per jaar binnenloopt en niks bijzonders tegenkomt. Honderden inwisselbare blondjes/dubbeltjes/tripels... maar die ene keer in de twee jaar dat het wel mee zit voelt aan als de jackpot.
Tof!quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Lekker hoor. Geniet ervan.
Hier wel gezegend met een flinke bierwinkel. Iedere week best wel nieuwe toevoer, ook wel gave dingen.
Daar zijn wij een aantal weken geleden geweest.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 18:33 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Tof!
DeCaigny is hier ook redelijk in de buurt.
Ik was een paar jaar geleden erg blij dat zo’n winkel als DeCaigny op nog geen 20 minuten rijden zit... maar volgens mij heeft ieder zichzelf respecterende gemeente inmiddels wel een aardige bierwinkel, toch? En anders bieden webshops ook uitkomst.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 18:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Daar zijn wij een aantal weken geleden geweest.Onderdeel van de 'vakantie' want is zeg maar 3 uur rijden
De voorgaande jaren werd de adventkalender van Hopt op een gegeven moment met korting verkocht. Als je er eentje wil aanschaffen, dan kan je beter even wachten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:10 schreef speknek het volgende:
Mensen ervaring met de Beery Christmas van Hopt? Ik wil het wel een keer doen, maar voor die prijs hoop ik wel een leuke selectie NEIPAs en niet dat ik straks, uh, wat hierboven staat eruit haal.
Vorig jaar vond ik hem matig. Hele rare over de top bieren zaten ertussen. Je kon de helft amper bier noemen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:10 schreef speknek het volgende:
Mensen ervaring met de Beery Christmas van Hopt? Ik wil het wel een keer doen, maar voor die prijs hoop ik wel een leuke selectie NEIPAs en niet dat ik straks, uh, wat hierboven staat eruit haal.
Ik heb er volgens mij 34 euro incl verzendkosten voor betaaldquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 23:39 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De voorgaande jaren werd de adventkalender van Hopt op een gegeven moment met korting verkocht. Als je er eentje wil aanschaffen, dan kan je beter even wachten.
Er zitten best leuke biertjes in, maar echte toppers kom je er (bijna) niet tegen.
Was ik ook van plan.quote:Op zondag 1 november 2020 09:04 schreef speknek het volgende:
Klinkt inderdaad beter alsof ik kan wachten en het niet als advent, maar gewoon goedkope verzameling speciaalbier insla.
Klopt, in een pakket bij de Bierkoning. Ik vond het pakket al met al redelijk goed geprijsd en toevallig had ik de andere 2 flessen, BIIIR en Hommage 90 meen ik, nog niet dus dat was prima.quote:
Oh! Ik had er 2 meegenemen bij de Caigny toen ik daar was, waren heerlijk. Ik wil wel meerquote:Op maandag 2 november 2020 15:28 schreef pfefferkatze het volgende:
nu voor het eerst in Nederland biertjes gespot van Duckpondkeertje een fruited sour van ze gehad die tot m'n favorieten behoort sindsdien.
Nu een NEIPA en een andere sour van ze meegepikt, allebei top
[ afbeelding ]+[ afbeelding ]
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-double-quack/3873131
https://untappd.com/b/duckpond-brewing-topolino/3832316
Zeker meenemen als je ze tegenkomt
Ik hoop ook op dat membership... maar ben bang dat het slechts is weggelegd voor de happy few. En die Druif heb ik ook gekocht uiteraard. Volgens mij is hij nu goed te drinken, maar evolueert hij nog een beetje over de tijd. Best benieuwd.quote:Op maandag 2 november 2020 16:54 schreef Welten het volgende:
[..]
Klopt, in een pakket bij de Bierkoning. Ik vond het pakket al met al redelijk goed geprijsd en toevallig had ik de andere 2 flessen, BIIIR en Hommage 90 meen ik, nog niet dus dat was prima.
Hopelijk volgende maand inschrijven als nieuwe member bij Antidoot. Ik ben benieuwd.
Gisteren overigens 2 flessen Tommie Sjef Druif kunnen kopen. De sale voor niet-members ging van start. Die was vandaag al weer uitverkocht. Ik las dat hij nog even moet blijven liggen dus ik ben benieuwd wat hij over een tijdje doet.
Beerdome heeft ze allemaal van de verse batches.quote:Op maandag 2 november 2020 16:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh! Ik had er 2 meegenemen bij de Caigny toen ik daar was, waren heerlijk. Ik wil wel meer
BFM neem ik ook blind mee, als ik die weer eens tegenkom.quote:Op dinsdag 3 november 2020 08:01 schreef Seul het volgende:
Zondag. De BFM La Jeandy Degustator was top.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie selectiequote:Op woensdag 4 november 2020 15:18 schreef Seul het volgende:
Cloudwater. Zeer snelle levering. Zeker voor herhaling vatbaar, om daar te bestellen!..
[ afbeelding ]
Prima toch!quote:Op woensdag 4 november 2020 15:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
De vrouw des huizes stelde gisteren voor om eens samen naar de bierwinkel te gaan aangezien ze vind dat er te weinig sours in huis staan
Niet slecht
Lijkt me totaal geen fijn glas.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:57 schreef vanpers het volgende:
Ik zit even naar wat glaswerk te kijken en vroeg me af,
Voor welk type bier is een glas zoals dit:
https://www.fuerstwiacek.com/products/brewery-glass
En hoe noem je dit type glas?
Stemless teku.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:57 schreef vanpers het volgende:
Ik zit even naar wat glaswerk te kijken en vroeg me af,
Voor welk type bier is een glas zoals dit:
https://www.fuerstwiacek.com/products/brewery-glass
En hoe noem je dit type glas?
Zie ze de laatste tijd juist heel veel voorbij komen en was benieuwd geraakt. Uit interesse, waarom lijkt het je niks?quote:Op donderdag 5 november 2020 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lijkt me totaal geen fijn glas.
Dacht dat ik jou ook ooit uit zo'n soort glazen waarvan ik de link deelde bier heb zien drinken.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef Seul het volgende:
Leuke glazen om een lichte(re) stout uit te drinken... Ik heb net nog wat Spiegelau glazen besteld... De 75cls witbier glazen, en de "barrel aged craftbeer" glazen...
https://www.shop-spiegela(...)r-glas-set-of-2.html
https://www.shop-spiegela(...)ed-beer-4er-set.html
(Trouwens via Amazon.de besteld wegens verzendkosten én glazen goedkoper dan Spiegelau website...)
neuh, dat ligt toch grotendeels aan de vorm. als ik mijn check-in foto's er zo op nakijk dan heb ik wel bij het merendeel van de Spiegelau glazen een lagere stevige kraag. Bij een "hoog uitgerekt tulpglas" heb ik dan weer een meer luchtigere hogere kraag. Dus mijn inziens ligt het meer aan de vorm dan de manier van wassen. Maar het is dus niet zo dat de kraag sneller verdwijnt bij vaatwasser gewaste glazen wat ook weleens gebeurt bij slecht gewassen glazen.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:17 schreef Seul het volgende:
Sinister: hoe is de kraag in de glazen die uit de vaatwasser komen?.. Is het een mythe dat je minder schuim hebt?..
Prima stout toch? Heb hem gisteren ook opengetrokkenquote:Op donderdag 5 november 2020 18:17 schreef Seul het volgende:
Ik heb twee van de door jou benoemde glazen, vanpers!.. Grimm en Verdant... Gebruik ze niet erg vaak meer... Teku's gebruikte ik enkele jaren geleden ook, maar vind de Spiegelau glazen toch een pak beter qua vorm en gewicht...
Sinister: hoe is de kraag in de glazen die uit de vaatwasser komen?.. Is het een mythe dat je minder schuim hebt?..
In ieder geval, iedereen, fijne Stout dag!..![]()
![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |