Een heleboel Duitsers zijn de mondkapjes ook beu. Het is dat het verplicht is mond en neus bedekking te dragen. Dus alles is goed volgens de wet. En dat zie je dus ook.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Huuuu! Beestjes!
Ik had vandaag kantoordagVoor het eerst in evenals jaar mijn collega’s live gezien en kennisgemaakt met wat nieuwe mensen die inmiddels al een paar maanden aan het werk zijn. Alles mooi gedoseerd op anderhalve meter.
Natuurlijk kwam ik in de file terecht. Op mijn route staat nooooit file![]()
Vervolgens voor het eerst in een half jaar de grens over. Met mondkapje op de DM in. Mensen hangen ze buiten de winkel in alle vormen om of aan hun gezichtKassiere achter spatscherm. Mét mondkapje. Wel de neus vrij
![]()
![]()
Daarna scheurde ik van de honger, had ik zin pasta maar geen zin om boodschappen te doen en te koken dus Thuisbezorgd to the rescue. Want uiteraard had ik vandaag alleen nog maar een soepje op en een stuk aardbeienvlaai.
De onberekenbare factor is ook: hóe slim zijn brabantse muizen t.o.v. groningse muizen?quote:Op donderdag 3 september 2020 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
10 Minuten en er zat al een muis in de val. Niet normaal meer. Ik maak aantekeningen voor @:sigme over de kwaliteiten van de vallen.
quote:Op donderdag 3 september 2020 20:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
De onberekenbare factor is ook: hóe slim zijn brabantse muizen t.o.v. groningse muizen?
Wat een leuk project. Heb je droog plannen?quote:Op donderdag 3 september 2020 20:33 schreef AnneX het volgende:
Sinds kort heeft het dorp collectief een voedseldroger met 9 laden staan, mét subsidie.
Door de leden te gebruiken voor ¤ 1 per keer.![]()
En de tussentijdse telling van kwf is ruim over de opbrengst van voorgaande jaren.
Nee, totaal niet. Sorry. Ik vind dit ook niet zo grappig. Wel een beetje fascinerend, vooral vanwege de grote aantallen.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:52 schreef Uhmmpie het volgende:
Zijn jullie wel een beetje lief voor al die muizen?!
Wat een heerlijke vooruitzichtenquote:Op donderdag 3 september 2020 21:16 schreef sigme het volgende:
Morgen nog een belangrijke presentatie geven, zaterdag laatste spullen pakken, zondag op pad.
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n 30kg eten voor in de dakkoffer. Dat is minus eten voor onderweg
![]()
En minus drank (die zit onder een stoel)![]()
![]()
Wow! Zware bevalling geweest?quote:Op donderdag 3 september 2020 21:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, was net aan het appen met een syrische kennis. Zij heeft vorige week een dochter gekregen (mooi meisje). Zij is zelf een heel iniminie mensje, klein, fijngebouwd, en haar dochter was 4300 gr![]()
QR code werkt als een tierelier, alleen weet ik niet of die nu in @:AnneX collectebus is gekomen
Fijne temperatuur daar, maar ik vind dit hier ook niet heel vervelend, droger dan vandaag wel graag
quote:Op donderdag 3 september 2020 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een leuk project. Heb je droog plannen?
Ik heb voor morgen op mijn lijstje staan dat ik je QR code ga gebruiken. Ik had wat telefoonproblemen deze week dus kon even niets overmaken.
Dat ziet er goed uitquote:Op donderdag 3 september 2020 21:16 schreef sigme het volgende:
Morgen nog een belangrijke presentatie geven, zaterdag laatste spullen pakken, zondag op pad.
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n 30kg eten voor in de dakkoffer. Dat is minus eten voor onderweg
![]()
En minus drank (die zit onder een stoel)![]()
![]()
Ik denk volgende week. Ik ga niet vrijwillig zeiknat worden. Morgen ga ik naar de markt en misschien achter de naaimachine, maar volgende week schijnt het mooier weer te worden en dan is het minder druk op de hei.quote:
Oja de paarse heiquote:Op donderdag 3 september 2020 22:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk volgende week. Ik ga niet vrijwillig zeiknat worden. Morgen ga ik naar de markt en misschien achter de naaimachine, maar volgende week schijnt het mooier weer te worden en dan is het minder druk op de hei.
Hoe lang heb je vakantie?quote:Op donderdag 3 september 2020 22:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk volgende week. Ik ga niet vrijwillig zeiknat worden. Morgen ga ik naar de markt en misschien achter de naaimachine, maar volgende week schijnt het mooier weer te worden en dan is het minder druk op de hei.
Anderhalve week, maandag over een week weer aan het werk. En morgen even inloggen want er gaat iets verkeerd en oplossen lukt niet via de telefoonquote:Op donderdag 3 september 2020 22:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoe lang heb je vakantie?
Jij ook? want ik zie geen namen van donateurs, natuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2020 21:59 schreef Isabeau het volgende:
Ja, echt super handig zo'n QR codeEn er komt hier dus serieus nooit een collecte aan de deur, dus dan maar via FOK
Dit klinkt wel verrekte zalig, zeg!quote:Op donderdag 3 september 2020 21:00 schreef Kreator het volgende:
Gyros goddelijk. Terugrijden in het donker spannend. Ene hairpin na de andere.
We zagen de maan opkomen. De zon stond er nog mooi op. Ging echt heel.snel. je zag hem bewegen
Nou FFT en @Kaatje1 Sommige piepkleine vrouwtjes werken er enorme babies uit zonder problemen, net zo goed als dat heel kleine koters voor zware bevallingen kunnen zorgen bij vrouwen die groot en breed zijn. Lichaamsbouw zegt niks over je geboortekanaal enzoquote:Op donderdag 3 september 2020 21:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wow! Zware bevalling geweest?
👍🏼 & 😢quote:Op vrijdag 4 september 2020 01:50 schreef minilot het volgende:
AnneX, KWF aan de deur hier kreeg eergisteren al het wisselgeld van zes weken lang raketijsjes kopen in de grote speeltuin.
De zomervakantie voelde instant echt voorbij![]()
@:Sigme Zeg me dat je een lijst hebt van waar die dertig kilo proviand precies uit bestaat!
Gaap..quote:Op vrijdag 4 september 2020 06:43 schreef Justin_Case het volgende:
Goedemorgen mensen van het goede leven
Herkenbaarquote:Op vrijdag 4 september 2020 07:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik zou zo graag eens uitslapen.. maar in het weekend ook gewoon vroeg wakker
Ja idd, tuurlijk. Zegt niks wat een klein of groot lichaam aan kan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 01:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou FFT en @:Kaatje1 Sommige piepkleine vrouwtjes werken er enorme babies uit zonder problemen, net zo goed als dat heel kleine koters voor zware bevallingen kunnen zorgen bij vrouwen die groot en breed zijn. Lichaamsbouw zegt niks over je geboortekanaal enzo
Bij???quote:Op vrijdag 4 september 2020 07:31 schreef Lonaa het volgende:
Wakker, sporten, hond uitlaten, boodschappen, fysio en dan BBQ en gave speciaalbiertjes
Fijne vakantie!quote:Op vrijdag 4 september 2020 07:50 schreef Blues het volgende:
[..]
LekkerGeniet er van! Werktel uit!
Vandaag mijn laatste dagjeDan 2 weken vrij
hmm ik zit vaak rond 7en al wel op de bank in het weekendquote:Op vrijdag 4 september 2020 08:06 schreef Blues het volgende:
[..]
No way dat ik er op een vrije dag om 715 uit gaPlasje en weer terug
Uiteraard heb ik datquote:Op vrijdag 4 september 2020 01:50 schreef minilot het volgende:
@sigme Zeg me dat je een lijst hebt van waar die dertig kilo proviand precies uit bestaat!
Die schijnt in een rap tempo minder te worden. Hoogtepunt was blijkbaar vorige weekquote:
Mugboksquote:Op vrijdag 4 september 2020 09:45 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, wakker vanaf 3 uur. Warm, en een mug op de slaapkamer.
Vast straks geen drol meer van over als we over tweeënhalve week in een tentje op de Veluwe zittenquote:Op vrijdag 4 september 2020 09:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die schijnt in een rap tempo minder te worden. Hoogtepunt was blijkbaar vorige weekIk wilde zaterdag, maar laat maar.....
2 weken geledenquote:Op vrijdag 4 september 2020 09:47 schreef PdeHoog het volgende:
Die schijnt in een rap tempo minder te worden. Hoogtepunt was blijkbaar vorige weekIk wilde zaterdag, maar laat maar.....
Zo lang? Arme jijquote:Op vrijdag 4 september 2020 09:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Vast straks geen drol meer van over als we over tweeënhalve week in een tentje op de Veluwe zitten
Jeetje, jij hebt de smaak wel te pakken.quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:57 schreef minilot het volgende:
Vast straks geen drol meer van over als we over tweeënhalve week in een tentje op de Veluwe zitten
OVERquote:
Mooiquote:Op vrijdag 4 september 2020 10:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
2 weken geleden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een prut dag met heel veel regen.
J, was super mooi fietsen. Dit is op het Balloërveld.quote:
Drie nachten te langquote:Op vrijdag 4 september 2020 10:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Mafkees, nee!Maximaal drie nachten!
Mja maar gewoon een keer rond een uur of 8... is soms wel lekker.quote:Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel blij dat ik niet meer uitslaap. Alsin, soms blijf ik in het weekend wel liggen tot 9 uur al ben ik al wakker. Maar dat échte uitslapen tot na 10 ofzo, dat vind ik echt doelloos.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 10:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Mafkees, nee!Maximaal drie nachten!
Mompelt iets met "daar wil je toch nog zelfs niet dood gevonden worden...".quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:44 schreef fietsie het volgende:
Straks uk wegbrengen en dan zelf lekker hotelletje in de exotische wereldstad Almere![]()
Zo zoek ik nog steeds een pannenkoekplantje. Nergens spontaan te vinden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:15 schreef borisz het volgende:
Drie plantenpotten op de kop getikt bij een andere kringloop. Nu alleen nog een voor m'n grote plant. Daar was niet veel. Wellicht toch gewoon naar een tuincentrum gaan.
Voldoet ook aan alle wensen?quote:
Bij mij.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo zoek ik nog steeds een pannenkoekplantje. Nergens spontaan te vinden.![]()
Ja! Half uur af van alles waar we heen willen. Ligt precies in het midden.quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! Half uur af van alles waar we heen willen. Ligt precies in het midden.Hond ag mee, kamers zagen er licht en verzorgd uit op de foto's. Ietsje duurder dan gepland (of gehoopt) maar vriendelijke vent aan de telefoon. Dat maakt wel wat goed.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! Half uur af van alles waar we heen willen. Ligt precies in het midden.Hond ag mee, kamers zagen er licht en verzorgd uit op de foto's. Ietsje duurder dan gepland (of gehoopt) maar vriendelijke vent aan de telefoon. Dat maakt wel wat goed.
Voor de thuisblijvers heeft de Zangjuf een app., waarop je thuis kunt horen en meezingen wat het koor op lokatie zingt: Jamulus.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dadelijk maar eens een stel facturen en een Corona protocol de deur uit doen.
Over twee weken gaan we live repeterenAnder koor begint vandaag al, die mogen de kinderziektes eruit halen
(protocol en locatie is goed onderzocht en doordacht).
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 september 2020 13:46 schreef golfer het volgende:
Op NPO radio2 zojuist een collectant/wijkhoofd die al ruim 40 jaar collecteert voor het KWF. Mevrouw is zelf 90 jaar en werd nu in het zonnetje gezet.![]()
Je hebt dus nog even te gaan @:AnneX
Mijn zangjuf heeft al van alles uitgezocht, maar alles had ergens wel een nadeel. Maar ik zal haar de naam doorgeven, misschien kende ze het nog nietquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Voor de thuisblijvers heeft de Zangjuf een app., waarop je thuis kunt horen en meezingen wat het koor op lokatie zingt: Jamulus.
Zijzelf zingt en speelt wereldwijd met een band thuis.
Installatieprogramma kan ik je mailen. Enige is dat de computer rechtstreeks op een modem wordt aangesloten, anders is er vertraging.
In de foyer voor het eerst en er is een bedrijfsfeestje met lunchbuffet.![]()
En mijn auto heeft problemen met schakelen.
Wellness hotelletjequote:
Jammerquote:Op vrijdag 4 september 2020 09:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
"Wellness" ?quote:
Gheheh "vroegah"quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jammer![]()
Terug van Tenet erg gave film weer, wel iets voorspelbaarder dan zijn andere films.
Met 10 man in de zaal waar er vroeger 700 in mochten, helemaal prima.
Je moet er niet superveel van verwachten. Maar het is gewoon een goede en vermakelijke film.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:28 schreef Blues het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar Tenet.. maar bang dat het, omdat het zo gehyped wordt all over the place, alleen maar kan tegenvallen
Hoera!!quote:
Komt 'ie.quote:
Nee joh, daar gaat geen koelelement tegen helpen. Dat is alleen maar extra ballast.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:15 schreef AnneX het volgende:
@:sigme ...en doe je er dan koelelementen bij in?
Zon brandt wel op zo’n dakkoffer, 1700 km. lang.
Goede lijst.
Nee. 1,5 week geleden alle bureaustoelen daar getest. werd mijn rug niet blij van. Mijn houten eettafelstoelen zitten beter. De tafelpoten Olav zijn weer wel ideaal omdat ze in hoogte verstelbaar zijn. Tafelblad erop schroeven, afstellen en klaar.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:28 schreef Barreltje het volgende:
Aan de eettafel thuis gewerkt.. nu een kapotte rug..![]()
Vanavond maar eens naar Ikea voor een buro en stoel. Iemand nog goede ervaringen met Ikea burostoelen?
quote:
Ik heb even gekeken, 42.5 van 256 gb gebruikt nu.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:42 schreef Barreltje het volgende:
Oh en een andere vraag![]()
Ik heb nu een mobiel met 16 GB opslag (zie eerdere zeikposts daar over) dus tijd voor een mobiel met grotere opslag capaciteit.. maar ik heb dus geen idee hoeveel dan "nodig" is.. van 16 naar 128 is natuurlijk al 3 keer verdubbelen.. maar is dat tegenwoordig genoeg voor alle hendige apps??
Oftewel, hoeveel ruimte gebruiken jullie voor je apps op je mobiel ?
Lekker johquote:
Ik ben nog altijd heel content met m'n iphone uit 2015, met 16GB.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:42 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb nu een mobiel met 16 GB opslag (zie eerdere zeikposts daar over) dus tijd voor een mobiel met grotere opslag capaciteit.. maar ik heb dus geen idee hoeveel dan "nodig" is.. van 16 naar 128 is natuurlijk al 3 keer verdubbelen.. maar is dat tegenwoordig genoeg voor alle hendige apps??
Incl. foto's en filmpjes, nog geen 20 gb van de 64 gb, geloof een Iphone 8quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:42 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb 64 ga en red het daar prima mee. Eens per jaar ofzo haal ik mijn foto’s er af.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:42 schreef Barreltje het volgende:
16GB werd wat krap ivm de offline kaarten. Nu een 32GB toestel en ruimte zat.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:42 schreef Barreltje het volgende:
Uhuhquote:
De schakelproblemen? Succes, meestal zijn ze er heel snel.quote:
Hoe jong/oud?quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gevonden door de politie, natuurlijke doodsoorzaak, hij was al een tijdje dood, zijn broer mocht hem niet zien.
![]()
Schrikken en verdrietigquote:Op vrijdag 4 september 2020 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gevonden door de politie, natuurlijke doodsoorzaak, hij was al een tijdje dood, zijn broer mocht hem niet zien.
![]()
Brrrr da's best eng. Goed van jequote:Op vrijdag 4 september 2020 17:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Och wat verdrietig, L_S. Sterkte!
Ik las een paar topics terug ook nog een heel fijn weerzien met familie die je al een tijd niet gezien had. Wat heerlijk om nog eens extra bevestigd te krijgen dat het niet aan jou ligt!
Elke keer als ik de topictitel lees, dan heb ik zin in van die marsepeinen kikkers en muizen die ze met Sinterklaas in de winkels hebben. Alleen de meelmotten dan wel weer smerig haha.
Ik heb net ondanks hoogtevrees de batterij uit een rookmelder vervangen die op 3.2m hoog hangt. In m'n eentje. En ik ben 1.58, dus ik stond op een best hoge huishoudtrap. Dus nu ben ik eigenlijk wel een beetje trots op mezelf.
Hey, da's leuk!quote:Op vrijdag 4 september 2020 18:10 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier ook goed huizennieuws!
Wij hebben een deal
Wel onder voorbehoud en alles natuurlijk.
Maar evengoed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heeee....gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 september 2020 18:10 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij hebben een deal
Maar evengoed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Badkamer is hopeloos.. Incl waterschadequote:Op vrijdag 4 september 2020 18:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Hey, da's leuk!
Jullie keken toch naar niet zo standaard in de markt liggende huizen? Is dit ook een speciale? Zit er veel werk aan?
Ze zijn helemaal niet hecht. Maar er zijn nog drie broers in leven en dat zijn allemaal mannen die een uitvaart en verdere afhandeling zeker in goede banen gaan leiden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 18:13 schreef sigme het volgende:
@:Lucky_Strike wat een naar nieuws!
Hoe vangt de familie van J. zoiets op, zijn ze wat hecht?
Hoeraquote:Op vrijdag 4 september 2020 18:10 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij hebben een deal
Maar evengoed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yayquote:Op vrijdag 4 september 2020 18:10 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij hebben een deal
Maar evengoed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh bahquote:Op vrijdag 4 september 2020 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ach gos, ze hebben J's oom dood in zijn woning gevonden. Ik weet verder nog niets. We hadden niet veel contact maar ik mocht hem wel. Ik hoop dat hij niet geleden heeft.
Feliquote:Op vrijdag 4 september 2020 18:10 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij hebben een deal
Maar evengoed![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik gebruik 19 GB van m'n 32 GB. Had eerst 8 GB, was beetje moeizaam.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:42 schreef Barreltje het volgende:
Verdorie, nou hebben ze toch een maand de tijd gehad om alles op een rijtje te zetten voor je, en nu moet je er nog enorm achteraan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:23 schreef Tele6 het volgende:
@:AnneX ik zag dat je me noemde ergens (als je het nou ook nog met een @ had gedaan, meer garantie dat ik het zou zien). Maar ik ben er nog dus. Gedoe met psych doorverwijzingen en wachtlijsten en keuzes en zo, dus erg vol hoofd. Maandag bel ik met de huisarts en die zou moeten weten hoe het allemaal zit (in tegenstelling tot de drie mensen die ik vandaag gebeld heb van allerhande secretariaten en behandelingen)
Afgezien van de prijs, welke jas is leuker?quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe jas, want de huidige (waar ik al bijna tien jaar mee doe) heeft nog een scheur op een onhandig repareerbare plek, die duidt op dat de stof echt gewoon op is. (Geen plek waar het veel slijt; het is gewoon in rafels uit elkaar aan het vallen.)
Nu heb ik een jas van hetzelfde merk en hetzelfde model (voor zover dat gaat na 10 jaar) gevonden, ook nog in een leuk kleurtje hemelsblauw of zonnig geel. Maar nu zegt A dat ik beter een jas van Haglöfs kan kopen die nu in de aanbieding is en nog steeds ruim 2.5x zo duur... Ik vind 75 euro voor een jas al zat, eerlijk gezegd. A zegt dat hij de kwaliteit van een jas die "zo goedkoop" is niet vertrouwt. Ik vind ¤75 niet belachelijk goedkoop voor een regenjas. * Kaatje1 twijfelt gezellig verder
Uiteindelijk is het mijn verantwoordelijkheid, hè.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Verdorie, nou hebben ze toch een maand de tijd gehad om alles op een rijtje te zetten voor je, en nu moet je er nog enorm achteraan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als deze jas weer 10 jaar mee gaat, net als de vorige. Gaat de dure jas dan 25 jaar mee?quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe jas, want de huidige (waar ik al bijna tien jaar mee doe) heeft nog een scheur op een onhandig repareerbare plek, die duidt op dat de stof echt gewoon op is. (Geen plek waar het veel slijt; het is gewoon in rafels uit elkaar aan het vallen.)
Nu heb ik een jas van hetzelfde merk en hetzelfde model (voor zover dat gaat na 10 jaar) gevonden, ook nog in een leuk kleurtje hemelsblauw of zonnig geel. Maar nu zegt A dat ik beter een jas van Haglöfs kan kopen die nu in de aanbieding is en nog steeds ruim 2.5x zo duur... Ik vind 75 euro voor een jas al zat, eerlijk gezegd. A zegt dat hij de kwaliteit van een jas die "zo goedkoop" is niet vertrouwt. Ik vind ¤75 niet belachelijk goedkoop voor een regenjas. * z80 twijfelt gezellig verder
Die goedkopere. Knalblauw of knalgeelquote:Op vrijdag 4 september 2020 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Afgezien van de prijs, welke jas is leuker?
Oh wat staat dat gezellig!quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:33 schreef Myraela het volgende:
Mensen, kijk even hoe leuk de tegels zijn geworden.We moeten nog voegen en een deurmat op maat snijden. Maar ik ben er helemaal happy mee.
[ afbeelding ]
Beide bestellen en kijken waar je jezelf het lekkerste in voelt? Ik vind veel betalen alleen omdat het een merk is, altijd een beetje stom. Zeker als je zelf juist al supergoede ervaringen hebt gehad met het 'goedkopere' merk.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:28 schreef Tele6 het volgende:
Nu heb ik een jas van hetzelfde merk en hetzelfde model (voor zover dat gaat na 10 jaar) gevonden, ook nog in een leuk kleurtje hemelsblauw of zonnig geel. Maar nu zegt A dat ik beter een jas van Haglöfs kan kopen die nu in de aanbieding is en nog steeds ruim 2.5x zo duur... Ik vind 75 euro voor een jas al zat, eerlijk gezegd. A zegt dat hij de kwaliteit van een jas die "zo goedkoop" is niet vertrouwt. Ik vind ¤75 niet belachelijk goedkoop voor een regenjas. * Myraela twijfelt gezellig verder
quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het mijn verantwoordelijkheid, hè.Dit help het proces ook niet echtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Hahaha goede. 25 jaar voor een jas is echt enorm lang. Dat is langer dan dat ik nu leef.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Als deze jas weer 10 jaar mee gaat, net als de vorige. Gaat de dure jas dan 25 jaar mee?
Dan was mijn keuze ook voor de goedkopere. Ik heb, zeker in de winter, vrijwel nooit een donkere jas aan op de fiets.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die goedkopere. Knalblauw of knalgeel
De Haglöfs jas is er alleen in antraciet. Wel stoer, maar niet vrolijk. En niet zichtbaar op de fiets.
Echt heel mooiquote:Op vrijdag 4 september 2020 19:33 schreef Myraela het volgende:
Mensen, kijk even hoe leuk de tegels zijn geworden.We moeten nog voegen en een deurmat op maat snijden. Maar ik ben er helemaal happy mee.
[ afbeelding ]
Ja, die kant waren we bijna ook op gegaan. Want we wilde eigenlijk pvc en dan heb je alleen houtlook of grijs 'betonloon'. Maar eigenlijk past dat grijze helemaal niet bij ons. We hebben juist al het grijs uit het huis weggewerkt. Vorige bewoonster was gek op verschillende tinten grijs.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Echt heel mooileuk idee ook voor de gang, vaak anders best een saaie ruimte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Soms is een dure jas goedkoper...quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:28 schreef Tele6 het volgende:
Nu heb ik een jas van hetzelfde merk en hetzelfde model (voor zover dat gaat na 10 jaar) gevonden, ook nog in een leuk kleurtje hemelsblauw of zonnig geel. Maar nu zegt A dat ik beter een jas van Haglöfs kan kopen die nu in de aanbieding is en nog steeds ruim 2.5x zo duur... Ik vind 75 euro voor een jas al zat, eerlijk gezegd. A zegt dat hij de kwaliteit van een jas die "zo goedkoop" is niet vertrouwt. Ik vind ¤75 niet belachelijk goedkoop voor een regenjas. * Uhmmpie twijfelt gezellig verder
quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:33 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:33 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Kan het me voorstellen, erg mooi!quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:33 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Dus de keuze is tussenquote:Op vrijdag 4 september 2020 19:28 schreef Tele6 het volgende:
Nu heb ik een jas van hetzelfde merk en hetzelfde model (voor zover dat gaat na 10 jaar) gevonden, ook nog in een leuk kleurtje hemelsblauw of zonnig geel. Maar nu zegt A dat ik beter een jas van Haglöfs kan kopen die nu in de aanbieding is en nog steeds ruim 2.5x zo duur... Ik vind 75 euro voor een jas al zat, eerlijk gezegd. A zegt dat hij de kwaliteit van een jas die "zo goedkoop" is niet vertrouwt. Ik vind ¤75 niet belachelijk goedkoop voor een regenjas. * tele6 twijfelt gezellig verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:
En alles werkt al, heerlijk is dat. Niet meer dat geklungel van vroeger Hoeveel gb?quote:
Waar ga je ze mee verwennen?quote:Op vrijdag 4 september 2020 22:26 schreef golfer het volgende:
Alvast een paar gerechten voor het eten van morgenavond met zoonlief en zijn vriendin voorbereid.
Morgenmiddag de rest van de gerechten voorbereiden en afmaken.
Je kunt ook een verzwaringsdekentje proberen. Ik vind het echt heel fijn iig. Het is net of iemand je knuffelt. Ik ga er veel minder van woelen. (En ik word niet meer zo vaak wakker omdat ik de muur heb geslagen of gekopstootquote:Op vrijdag 4 september 2020 23:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier morgen, golfer & blues!
En fietsie, dat klinkt goed joh!
Barrel, nieuwe telefoonaltijd fijn.
Ik moet eigenlijk slapen, maar nog geen zin. Ex is nachtje in Groningen met een vriend, ik slaap altijd pas laat en slecht als hij niet thuis is. Dat wordt nog even wennen als hij straks helemaal weg is.. denk dat ik de eerste nachten lekker op zolder ga slapen met de katjes(die mogen niet in m'n slaapkamer).
Oh, dat is nog best een idee. Ik slaap vaak heel onrustig inderdaad, veel draaien. Jij hebt hem zelf gemaakt, toch? Ik ben absoluut incapabel om dat zelf te maken, maar ga eens kijken of het tegen een beetje normale prijs ook te kopen is!quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je kunt ook een verzwaringsdekentje proberen. Ik vind het echt heel fijn iig. Het is net of iemand je knuffelt. Ik ga er veel minder van woelen. (En ik word niet meer zo vaak wakker omdat ik de muur heb geslagen of gekopstoot)
Ik denk dat je me hiermee niet over het hoofd zou zien:quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:31 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 jastroubles. Jouw jas - jouw keus.
In ieder geval goed dat je kiest voor kleur, wel zo vrolijk en nog veiliger. Sort of.
‘s Winters vind ik het vrij somber op straat en fietsers / kinderen!!! zijn dan slecht zichtbaar.
Bekaf...het wordt een vroegertje.
Amuse 1: bloemkoolroom met Hollandse garnalen. (voor vega zonder garnalen)quote:
Blauwquote:Op vrijdag 4 september 2020 23:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat je me hiermee niet over het hoofd zou zien:
[ afbeelding ]![]()
(al moet ik nog beslissen of ik niet liever de knalblauwe heb)
Ik hoop dat je lekker slaapt
Ja, ik heb hem zelf gemaakt. Ik had heel weinig ervaring met naaien, maar het zijn allemaal rechte naden en het is heel stevige stof, dus een overzichtelijke klus. Kostte me een euro of 30, geloof ik. 20 aan vulling en 10 aan stof. Dus dat viel enorm mee.quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, dat is nog best een idee. Ik slaap vaak heel onrustig inderdaad, veel draaien. Jij hebt hem zelf gemaakt, toch? Ik ben absoluut incapabel om dat zelf te maken, maar ga eens kijken of het tegen een beetje normale prijs ook te kopen is!
Breedsprakig is helemaal niet erg, alleen maar fijn zo uitgebreide info! Thanks!quote:Op vrijdag 4 september 2020 23:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem zelf gemaakt. Ik had heel weinig ervaring met naaien, maar het zijn allemaal rechte naden en het is heel stevige stof, dus een overzichtelijke klus. Kostte me een euro of 30, geloof ik. 20 aan vulling en 10 aan stof. Dus dat viel enorm mee.
Als je er eentje koopt, moet je even goed naar de maten kijken. Ze worden vaak in rare maten verkocht, enerzijds omdat ze veel voor kinderen gebruikt worden en anderzijds omdat mensen in andere landen vaak andere maten bedden hebben. Ik heb zelf eentje van 160x90 cm gemaakt, ben zelf 180 cm lang dus dan kan mijn hele lijf er languit onder. Een standaardmaat is 150x90 cm. Je wilt niet dat je deken over de rand van het bed hangt, want dan gaat vaak je hele deken ervandoor. Dus je deken moet niet te breed zijn.
Het is fijn om eentje te hebben die van wat dikkere stof gemaakt is, want dan voel je de vulling minder zitten en dan is hij minder kwetsbaar. Ik heb zelf dus op de markt heel dikke stof gekocht (spijkerbroekenstof-achtig) en op de naaimachine met een jeansnaald gewerkt (wat sowieso een aanrader is, want een dunnere naald breekt eerder als je tijdens het naaien per ongeluk op vulling stuit).
Oh en koop er niet eentje met kersenpitten, want die mogen niet in de was
Plus je moet even kijken naar welk gewicht je fijn vindt. Ik heb eentje van 6 kg - 10% van je lichaamsgewicht is een richtlijn, ik ben daar iets onder gaan zitten - maar A heeft er eentje van 8 kg en hij is even zwaar als ik, plus het is een kleinere deken dus naar verhouding nog meer verzwaring op je. Hoe dan ook is 5-8 kg heel normaal voor volwassenen. Voor mij was 6 een mooi compromis tussen niet het gevoel hebben dat het wat doet en het gevoel hebben dat ik ingesloten/geplet werd
#breedsprakig
De gelequote:Op vrijdag 4 september 2020 23:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat je me hiermee niet over het hoofd zou zien:
[ afbeelding ]![]()
(al moet ik nog beslissen of ik niet liever de knalblauwe heb)
Ik hoop dat je lekker slaapt
Goed verhaal vooralquote:Op vrijdag 4 september 2020 23:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem zelf gemaakt. Ik had heel weinig ervaring met naaien, maar het zijn allemaal rechte naden en het is heel stevige stof, dus een overzichtelijke klus. Kostte me een euro of 30, geloof ik. 20 aan vulling en 10 aan stof. Dus dat viel enorm mee.
Als je er eentje koopt, moet je even goed naar de maten kijken. Ze worden vaak in rare maten verkocht, enerzijds omdat ze veel voor kinderen gebruikt worden en anderzijds omdat mensen in andere landen vaak andere maten bedden hebben. Ik heb zelf eentje van 160x90 cm gemaakt, ben zelf 180 cm lang dus dan kan mijn hele lijf er languit onder. Een standaardmaat is 150x90 cm. Je wilt niet dat je deken over de rand van het bed hangt, want dan gaat vaak je hele deken ervandoor. Dus je deken moet niet te breed zijn.
Het is fijn om eentje te hebben die van wat dikkere stof gemaakt is, want dan voel je de vulling minder zitten en dan is hij minder kwetsbaar. Ik heb zelf dus op de markt heel dikke stof gekocht (spijkerbroekenstof-achtig) en op de naaimachine met een jeansnaald gewerkt (wat sowieso een aanrader is, want een dunnere naald breekt eerder als je tijdens het naaien per ongeluk op vulling stuit).
Oh en koop er niet eentje met kersenpitten, want die mogen niet in de was
Plus je moet even kijken naar welk gewicht je fijn vindt. Ik heb eentje van 6 kg - 10% van je lichaamsgewicht is een richtlijn, ik ben daar iets onder gaan zitten - maar A heeft er eentje van 8 kg en hij is even zwaar als ik, plus het is een kleinere deken dus naar verhouding nog meer verzwaring op je. Hoe dan ook is 5-8 kg heel normaal voor volwassenen. Voor mij was 6 een mooi compromis tussen niet het gevoel hebben dat het wat doet en het gevoel hebben dat ik ingesloten/geplet werd
#breedsprakig
Hier met 3 op een rijtje op de bank.quote:Op zaterdag 5 september 2020 06:48 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
Mijn lief heeft ook zojuist koffie gezet, en ingeschonken.
Ik heb honden al laten poepen & piesen, en brokken gevoerd.
Plant based zaakje?quote:Op zaterdag 5 september 2020 08:10 schreef Myraela het volgende:
Ik ga vandaag lekker naar Utrecht. Lunchen bij een plant based zaakje. Misschien nog even een kringloop in. Vanavond komt een vriendin eten en daarna moet ik natuurlijk de mol kijken. Leuke dag!
Vegan-achtig, denk ik zoquote:
Huuuu, koud roerei!quote:Op zaterdag 5 september 2020 07:54 schreef Kreator het volgende:
Ik had een americano (gewone koffie is vies). Verder koude worstjes, koude scrambled eggs, "bacon", ook koud.
En een bakje Griekse yoghurt met honing.
Mja ik was ergens ooit op vakantie met iemand die fan was van “whole foods, plantbased”quote:Op zaterdag 5 september 2020 08:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Vegan-achtig, denk ik zo
Ik ga vanmiddag naar de bios en aansluitend sushi, dus ook wel primaVanavond Umbrella Academy afbingen, denk ik zo
@:Lucky_Strike Wat naar zeg, gecondoleerd, ook voor J
Ja, Waku Waku is vegan. Kwam er vooral op uit omdat ik een 'shared platter' zocht, maar dan ook tof voor vega. Helemaal plant based hoeft van mij niet per se, maar vind ik wel tof om te proberen.quote:
Dat klinkt heerlijkquote:Op vrijdag 4 september 2020 23:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Amuse 1: bloemkoolroom met Hollandse garnalen. (voor vega zonder garnalen)
Amuse 2: warme pancetta met cranberrypaté en gekaramelisseerde sjalotten. Voor vega: dezelfde sjalotten met een kastanjechampignon,
Vooraf: mousse van tuinerwten met avocado en gebakken coquilles en pancetta-kruimels. (voor vega alleen die mousse).
Hoofdgerecht: romige aardappelgratin in kleine pannetjes uit de oven, buikspek met Chinese kruiden en krokant zwoerd en een salade van gekookte venkel met sinaasappel. Voor de vega: 'steak' tartare van tomaten met een kwarteleitje i.p.v. buikspek.
Nagerecht: limoncellomousse met zelfgebakken koekjes en zomerfruit.
Ik hou hem even in gedachten...quote:Op zaterdag 5 september 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, Waku Waku is vegan. Kwam er vooral op uit omdat ik een 'shared platter' zocht, maar dan ook tof voor vega. Helemaal plant based hoeft van mij niet per se, maar vind ik wel tof om te proberen.
Waku Waku is leuk lekkerquote:Op zaterdag 5 september 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, Waku Waku is vegan. Kwam er vooral op uit omdat ik een 'shared platter' zocht, maar dan ook tof voor vega. Helemaal plant based hoeft van mij niet per se, maar vind ik wel tof om te proberen.
Ho Hoquote:Op zaterdag 5 september 2020 10:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, leuk die bezoekers van "mijn" stad vandaag!
Precies, jij weetzzquote:Op zaterdag 5 september 2020 10:35 schreef borisz het volgende:
Utreg heet in de volksmond ook wel Bloestreg 😋
Ben al een tijd niet meer in Bloestreg geweest, maar wellicht weer wel. Wil namelijk starten met het Utrechtpad, in dertien etappes de provincie door. Die start en finisht bij de Dom.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Precies, jij weetzz
Donderdag gaan we naar Bloestreg. Koffie en door centrum wandelen met vrienden die ik al bijna 35 jaar ken en daarna de Dom op met de bouwlift
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:41 schreef borisz het volgende:
Ben al een tijd niet meer in Bloestreg geweest, maar wellicht weer wel. Wil namelijk starten met het Utrechtpad, in dertien etappes de provincie door. Die start en finisht bij de Dom.
Ai maar kan zo gebeuren.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:13 schreef Barreltje het volgende:
Ik was vanmorgen nog niet helemaal wakker![]()
Ik boekte een ticket voor een vliegreis waar ik al een ticket voor had.. nu maar hopen dat ik het kan verplaatsen..
De reis maak ik nog wel 10 keer dit jaar..
Ook eens kijken of ik bij aankomst deze keer nog een coronatest kan laten doen daar..
g vanaf 85.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha oké oké, baas boven baas Blues
Mooi wel dat jullie naar mijn dorp zijn gegaan en ik naar jouw stad. Sinds wanneer wonen jullie eigenlijk in het dorp?
Als je griepachtige klachten hebt zou je je moeten laten testen en 10 dagen binnen blijven....quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Als t morgen goed gaat ook naar Bloestregt. Moet ik helemaal beter zijn want kraamvisite.
Bijzonder om dat samen te doenquote:Op zaterdag 5 september 2020 10:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Vanmiddag als ex weer thuis is samen naar de kringloop waar ze veel meubels hebben om te kijken of ze wat hebben staan van de meubels waar we naar op zoek zijn.
Oh, dan is het ook al niet mijn dorp, maar g's dorp..quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:30 schreef Blues het volgende:
[..]
g vanaf 85.
g en ik kennen elkaar sinds 98, dus loop ook al zolang rond in dit dorp, en ik ben hierheen verhuisd toen mijn kinderen volwassen waren geworden: in 2004. We zijn toen samen naar een 'nieuw' huis gegaan, ik wilde niet in zijn flatje trekken.
Toen heb ik nog nog 3 jaar heen en weer getreind naar Utrecht omdat ik geen baan in de buurt kon vindenDat heeft wellicht geholpen in het nooit heimwee of zo hebben gehad naar muh staatsjie waar ik 40 jr woonde.
Ja, snap wel dat dat voor buitenstaanders bijzonder is. Denk gezien de reden waarom het is uitgegaan en feit dat we nog gewoon goed met elkaar omgaan en samen in huis wonen het wel prima kan (voor ons voelt het iig niet gek).quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Bijzonder om dat samen te doenSpullen voor jou of voor hem?
Vooral moe van te weinig slaap. Enige andere klacht die ik heb staat een grote nee bij corona.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Als je griepachtige klachten hebt zou je je moeten laten testen en 10 dagen binnen blijven....
quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is toch niet heel gek dat ik lang heb gedacht dat uhmpie em P gewoon met elkaar aan het daten waren?
Ik kom er heel regelmatig, 40 minuten fietsen/half uurtje bus/20 minuten auto. Mijn opleiding is er ook, gemiddeld 4 dagen per maand, maar dat is nu helaas allemaal online.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Ha, leuk die bezoekers van "mijn" stad vandaag!
Bond&Smolders *kwijl*quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kom er heel regelmatig, 40 minuten fietsen/half uurtje bus/20 minuten auto. Mijn opleiding is er ook, gemiddeld 4 dagen per maand, maar dat is nu helaas allemaal online.
Anyways, vandaag bij de Decathlon, puike winkel is dat tochTaartjes bij Bond&Smolders, spijkerbroek voor kind en take away lunch van SLA en toen weer naar huis. Het is me er snel te druk.
We drinken morgen koffie bij mijn ouders dus wilde graag iets bijzonder meenemen. Ze hebben echt kunstwerkjes van taartjesquote:Op zaterdag 5 september 2020 13:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bond&Smolders *kwijl*
Je was bij de Decathlon in de stad denk ik? Die in Leidsche Rijn vind ik al helemaal fantastischmaar de Decathlon is sowieso een top winkel, ja.
Ja, ik vind het ook snel te druk, zeker in het weekend lijkt het soms net alsof heel corona niet bestaat, op de mondkapjes her en der na.
Ik kocht dochters karatekleding er altijd.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
We drinken morgen koffie bij mijn ouders dus wilde graag iets bijzonder meenemen. Ze hebben echt kunstwerkjes van taartjes![]()
Die in LR was ik nog nooit, ga ik onthouden, maar is een beetje uit de richting. Nu was ik in het centrum inderdaad. Maar ik bestel ook vaak online, die drie euro verzendkosten zijn te overzien. Ze hebben zo'n enorme collectie met kwalitatief goed en niet duur spul
Precies. Hier hebben we steeds binnen- en buitenschoenen, lange en korte tights, shirts met lange en korte mouwen en sokken nodig, plus een jasje en vestje en joggingbroek. En je weet nooit wanneer de groeispurt inkicktquote:Op zaterdag 5 september 2020 14:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik kocht dochters karatekleding er altijd.
10 per pak... dat is heel wat anders dan ze vroegen via de vereniging.
Die ik met alle plezier sponsor... maar je kunt het ook overdrijven
Zeker omdat het, inderdaad, gewoon een prima en goedzittend pak was.
Ja ook dat nog.quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Precies. Hier hebben we steeds binnen- en buitenschoenen, lange en korte tights, shirts met lange en korte mouwen en sokken nodig, plus een jasje en vestje en joggingbroek. En je weet nooit wanneer de groeispurt inkickt
Neusstrip echt goed om je neus vormen, bril met drupje afwasmiddel poetsen of met spuug.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:20 schreef sigme het volgende:
Eten voor morgen bedacht/gekocht/voorbereid.
Er gaat een korstloze hartige taart mee, broodjes, gekookte eieren, yoghurt met fruit. Ook witlof en bliktonijn, meestal komt dat onaangesneden in Spanje aan, maar daar is het ook nog lekker.
Ook nog twee mondkapjes gekocht, want ik heb alleen maar zo'n wegwerpdingetje. Maar ik blijf het wel heel vervelend vinden dat m'n bril zo beslaat. Nou ja, ik verwacht het ding nauwelijks te dragen. Misschien een keertje bij een benzinepomp, maar de meesten hebben het afgelopen jaar enorm geïnvesteerd in betaalautomaten bij de pomp. Meestal komen we 's ochtends wel even bij eentje binnen, even opfrissen en verse koffie.
Gaaf beest, Krea.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:07 schreef Kreator het volgende:
Windkracht 8 vandaag. Pfew.
Verder bijna deze overreden. Kon net ontwijken.
[ afbeelding ]
Leuk voor in je terrarium.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:07 schreef Kreator het volgende:
Windkracht 8 vandaag. Pfew.
Verder bijna deze overreden. Kon net ontwijken.
[ afbeelding ]
Waku is tof hè?!quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:37 schreef Myraela het volgende:
Eten bij Waku Waku was superchill.Ook nog een ijsje gehaald bij Roberto's, ook erg lekker.
Heerlijk, geniet ervan!quote:Op zaterdag 5 september 2020 16:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waku is tof hè?!
Verder totaal niet bijgelezen, maar zal eens zien of ik vandaag een poging kan doen. Paar dagen Innsbruck gedaan, zusje gezien (en samen met haar gegeten bij een leuk restaurantje, The Green Flamingo) en nu aan het Lago d'idro belandt
Er zijn 2 soorten aansluitingen voor de CV. De ouderwetse aan/uit. en de modulerende. De thermostaat moet wel van het juiste type zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
https://meerdanapplaus.nl/
Wie komt er mee demonstreren?
Vanochtend gewerkt, daarna nieuwe thermostaat opgehaald en geïnstalleerd. Doet het nietDus waarschijnlijk is er in de kabel of bij de cv iets stuk, en niet bij het kastje. Dat gaat mijn technische kennis te boven
![]()
Vanmiddag nog bezorging van mijn boodschappen en dat was het wel voor vandaag.
Ik heb een modulerende ketel. Typenummer doorgegeven bij mijn aankoop en deze zou het gewoon moet doen. Niet dusquote:Op zaterdag 5 september 2020 18:34 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zijn 2 soorten aansluitingen voor de CV. De ouderwetse aan/uit. en de modulerende. De thermostaat moet wel van het juiste type zijn.
Indien het een aan/uit systeem is kun je controleren af de bedrading en ketel nog werkt door de 2 draadjes tegen elkaar te houden. Dan moet de ketel aan gaan. Is het een modulerende uitvoering gebeurd er niet.
Kijk even op de oude thermostaat. Ook een modulerende ketel kan ingesteld worden op een aan/uit thermostaat.quote:Op zaterdag 5 september 2020 18:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb een modulerende ketel. Typenummer doorgegeven bij mijn aankoop en deze zou het gewoon moet doen. Niet dus
Fijne vakantie! Hoe kom jij toch óveral dieren in nood tegen?quote:Op zaterdag 5 september 2020 19:10 schreef Candaasje het volgende:
Soort van bijgelezen.
Gecondoleerd nog LS
Hier greep vriend bijna in een énorme egel die in de vuilniszak was gekropen. Stonden we samen midden in de nacht het dier te bevrijden![]()
Ik snap alleen niet waarom die lui met een camper naast ons moesten komen staan. Op een half lege campingOok echt met de deuropening naar ons toe. Hoepel op, ik wilde een klein beetje privacy, zo'n tentje is al gehorig zat
Waar moet ik dan naar kijkenquote:Op zaterdag 5 september 2020 18:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Kijk even op de oude thermostaat. Ook een modulerende ketel kan ingesteld worden op een aan/uit thermostaat.
Dat dacht ik dus ook! Of kijken wij zo slecht?quote:Op zaterdag 5 september 2020 19:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijne vakantie! Hoe kom jij toch óveral dieren in nood tegen?
Die is enkel modulerend. Niet om te schakelen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waar moet ik dan naar kijkenHet is een Nefit moduline 300
Ik zou m'n tent afbreken, naar de verste hoek van de camping lopen en 'm daar weer opzetten. Ook in het echt, ik zou dat echt doen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 19:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik snap alleen niet waarom die lui met een camper naast ons moesten komen staan. Op een half lege camping Ook echt met de deuropening naar ons toe. Hoepel op, ik wilde een klein beetje privacy, zo'n tentje is al gehorig zat
Het is opgelost dankzij de FOK!squote:Op zaterdag 5 september 2020 19:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Die is enkel modulerend. Niet om te schakelen.
Dat betekend dat ook de nieuwe thermostaat modulerend moet zijn.
Gaf de oude nog wel beeld? Of was deze uit/dood? Indien dood, en de nieuwe is ook modulerend kan het een los contact zijn op de ketel. Als je geluk hebt.
Ditquote:Op zaterdag 5 september 2020 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou m'n tent afbreken, naar de verste hoek van de camping lopen en 'm daar weer opzetten. Ook in het echt, ik zou dat echt doen.
Joepie!quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is opgelost dankzij de FOK!s![]()
Ik had vanmiddag ook een noodkreet in K&W geplaatst. Had ik dat maar eerder gedaan....
Waar ik wel had uitgezocht welke nieuwe thermostaat bij de ketel paste, had ik niet gekeken of mijn oude thermostaat de ketel nog wel kon vinden. Stekkertje wat van ketel naar thermostaat gaat was bij de ketel eruit gevallen![]()
Hoe simpel kan het zijn...
Tijd en datum net opnieuw ingesteld en de klokprogrammas wist hij nog![]()
Nieuw gekochte thermostaat kan terug
Zit het stekkertje nog wel vast? Of komt deze weer makkelijk los.quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik had vanmiddag ook een noodkreet in K&W geplaatst. Had ik dat maar eerder gedaan....
Waar ik wel had uitgezocht welke nieuwe thermostaat bij de ketel paste, had ik niet gekeken of mijn oude thermostaat de ketel nog wel kon vinden. Stekkertje wat van ketel naar thermostaat gaat was bij de ketel eruit gevallen![]()
Hendig hoor..FoK! 😎quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uhm... ja... met... uitvallen... bedoel ik dat het hoekje onder de ketel een opbergplaats van onder meer wasrek is. En ik denk dat ik die wat te enthousiast het teruggefrot, terwijl de draad loshingquote:Op zaterdag 5 september 2020 20:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Zit het stekkertje nog wel vast? Of komt deze weer makkelijk los.
Als deze er zo weer uitvalt kun je het stekkertje na terugplaatsen met een druppel nagellak borgen.
Voordeel van nagellak is dat dit makkelijk breekt/loslaat zonder schade. Gebruik je lijm dan heb je een uitdaging als het ooit los moet.quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uhm... ja... met... uitvallen... bedoel ik dat het hoekje onder de ketel een opbergplaats van onder meer wasrek is. En ik denk dat ik die wat te enthousiast het teruggefrot, terwijl de draad loshingDus die zit nu veilig langs de muur vastgetaped.
Wel een handige tip, die nagellak!
Dank!quote:Op zaterdag 5 september 2020 19:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijne vakantie! Hoe kom jij toch óveral dieren in nood tegen?
Heb ik aan gedacht, maar dit is de enige plek waar we goed onze hangmat kwijt konden. We hebben onze tent mooi met de achterkant/ zijkant naar de buren gezet, en er zit gelukkig nog een hegje tussen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou m'n tent afbreken, naar de verste hoek van de camping lopen en 'm daar weer opzetten. Ook in het echt, ik zou dat echt doen.
Wat had je?quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, was echt meer dan prima eten.Zou vaker gaan.
Ik snap het ook niet, maar het overkomt mij/ons ook wel. Zeker mijn lief, die nogal eens onderweg op een parkeerplaats pauzeert, dan hebben anderen ook de neiging op een verlaten parkeerplaats precies vóór hem te gaan parkeren. Hij wordt er altijd witheet vanquote:Op zaterdag 5 september 2020 20:32 schreef Candaasje het volgende:
Maar ik snap dat niet. En het overkomt ons vaker
quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, maar het overkomt mij/ons ook wel. Zeker mijn lief, die nogal eens onderweg op een parkeerplaats pauzeert, dan hebben anderen ook de neiging op een verlaten parkeerplaats precies vóór hem te gaan parkeren. Hij wordt er altijd witheet van
Buiten dat het vervelend is, is het eigenlijk niet heet raar. Een mens voelt zich veiliger als er meer mensen in de buurt zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, maar het overkomt mij/ons ook wel. Zeker mijn lief, die nogal eens onderweg op een parkeerplaats pauzeert, dan hebben anderen ook de neiging op een verlaten parkeerplaats precies vóór hem te gaan parkeren. Hij wordt er altijd witheet van
Maar laat ze hun oerdriften dan delen met meer mensen die daar behoefte aan hebben. Aan de andere kant van de camping zijn er genoeg.quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Buiten dat het vervelend is, is het eigenlijk niet heet raar. Een mens voelt zich veiliger als er meer mensen in de buurt zijn.
Zo zitten er nog wel meer stukjes oermens in ons gedrag. Kijk maar eens naar een slaapkamer. Waar staat het bed? En naar welke kant het hoofdeind?
Juist. Zo ver mogelijk van de deur, maar wel zo dat je de deur kunt zien. Staat er een babybedje op de zelfde kamer dan staat deze zo ver mogelijk van de deur af en uit zicht.
Jullie tent ziet er vast té gezellig uit *MI van slingers aan de touwen en een welkomsmatje bij de ingang*quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar laat ze hun oerdriften dan delen met meer mensen die daar behoefte aan hebben. Aan de andere kant van de camping zijn er genoeg.of laat op zijn minst 1 plekje tussen ons vrij.
Italië inmiddelsquote:Op zaterdag 5 september 2020 21:00 schreef AnneX het volgende:
Sigme’s telefoon. Terug op de piesplek.![]()
En Candaasje is al in Oostenrijk. Veel plezier!
Haha, verre van. Hoewel de hangmat wel aantrekkelijk is. Maar op dit moment hebben we niet eens een lampje meer, die gaf opeens de geestquote:Op zaterdag 5 september 2020 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jullie tent ziet er vast té gezellig uit *MI van slingers aan de touwen en een welkomsmatje bij de ingang*
Chai latte met een shared platter en zoete aardappel friet.quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat had je?
Wij eten er vaker met familie/ vrienden (niet-vegans) omdat het niet al te... alternatief is zeg maar. En ik ben dol op hun chai latte op een koude winterdag. Of herfst. Of lente.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk is dat he.quote:Op zaterdag 5 september 2020 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Kom ik hier weer terug na “wie is de mol” heb ik zomaar een Fok abo cadeau gekregen. Anonieme KOK!ker hartelijk dank
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |