Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:37 schreef SQ het volgende:
Maar als het alleen maar wat snot is hoeven ze toch niet thuis te blijvenDat is toch alleen met excessief hoesten / koorts / keelpijn?
Oh wauw, dat is niet te doen zegquote:Op donderdag 3 september 2020 08:39 schreef exode het volgende:
[..]
Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.
Er staat letterlijk 'Bij verkoudheidsklachten of andere klachten die passen bij Covid (zoals neusverkoudheid, loopneus etc etc etc).
Mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas en daar zijn de regels hetzelfde, daar zou hij ook niet mogen komen.
Nou ja, dat dus. Het is gewoon irritant. Geen vreselijke situaties natuurlijk maar wel vervelend.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:35 schreef exode het volgende:
Venco, jep. Ik baal wel, niet zozeer omdat ik moet werken en hij rondrent, dat komt wel goed. Maar hij moet wennen aan groep 3, de nieuwe BSO etc, nu al thuis is balen. Zwemles gisteren ook afgezegd.
En dat om snot
Haha, nou ja dat stilzitten en zelf naar de BSO lopen etc is best wennen voor hem. En nieuwe kinderen in de klas, weer even zijn plekje vinden.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:
Kan snel gaan met het inslijpen van de regels Exode 😇😂
Ik moest gisteren in gr3 staan.
Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!
Ik 😬 nee hoor. Deze is even snel.
En dan bij het evalueren aan het einde van de dag.
Ja, was leuk. Maar je moet volgende keer de juiste timer gebruiken.
Hahaha, het zijn ook eigenlijk nog gewoon kleuters dan jaquote:Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:
Kan snel gaan met het inslijpen van de regels Exode 😇😂
Ik moest gisteren in gr3 staan.
Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!
Ik 😬 nee hoor. Deze is even snel.
En dan bij het evalueren aan het einde van de dag.
Ja, was leuk. Maar je moet volgende keer de juiste timer gebruiken.
Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven.
Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:26 schreef Elleska het volgende:
Peuters/kleuters mogen inderdaad naar school maar verder mag je met een snotneus alsnog weinig heb ik al gemerkt. Zwemmen mag hier bijvoorbeeld niet met een snotneus.
Of lekker even alle juffen aanstekenquote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven.
Top!quote:
Uh nee, wij hebben gewoon maar wat gedaan moet ik zeggen. Ik krijg het ook niet meer bij elkaar in de doos. Maar het staat opgestapeld in een hoek, op naar volgende zomerquote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Hupje het volgende:
Iemand tips of een duidelijke site voor het opvouwen van een frame zwembad? Ik snap het boekje niet
Fijn dat je zelf wel op bezoek mag bij je moeder!quote:Op donderdag 3 september 2020 09:14 schreef exode het volgende:
[..]
Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.
Ik snap de harde grens ook niet zo, B hoest of niets niet dus hij sproeit geen bacillen rond.
Ik dacht ook dat dit zo zat, maar zo zit het niet (of het is aangepast), zie:quote:Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Het lastige is ook dat verkouden naar school/bso/kdv mag tot 6 jaar.
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
quote:Kinderen uit groep 1 en 2* van het basisonderwijs mogen naar school en de kinderopvang of gastouder als zij alleen neusverkoudheid hebben zonder koorts.
* Als scholen of kinderopvangorganisaties de gebruikelijke groepsindeling niet hanteren geldt dit voor kinderen tot en met 6 jaar.
Dat soort dingen dus, eigenlijk zit je alsnog in een halve quarantaine want oppas vragen is ook geen optie.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.
Volgens het RIVM (en de beslisboom van Boink die gebaseerd is op het RIVM) is op de basisschool de groep leidend en niet de leeftijd. Dus een 7jarige in groep 2 mag komen met snot, maar een 5jarige in groep 3 niet.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Het lastige is ook dat verkouden naar school/bso/kdv mag tot 6 jaar.
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
Ze zou wel weer naar dans- of zwemles mogen in principe.
Kortom echt logisch vind ik het niet
Ja, ik snap de regels allemaal prima en ook dat er grenzen moeten zijn. Maar inderdaad alleen snot zonder hoesten en niezen, die begrijp ik gewoon niet heel erg goed.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat soort dingen dus, eigenlijk zit je alsnog in een halve quarantaine want oppas vragen is ook geen optie.
Hier bijvoorbeeld ook de kinderboerderij en de bieb niet (al kan ik die nog wel begrijpen met alle ouderen die daar komen). zelfs in een gewone speeltuin wordt je al weggekeken.
We moesten gisteren de deur uit ivm werkzaamheden maar de opties werden rap kleiner door een beetje snot. Gelukkig was het goed weer dus we zijn naar de zandverstuiving gegaan en daar geen mens gezienVandaag is datzelfde snotjong gewoon weer naar de psz en gebruik ik mijn vrije tijd voor boodschappen want ook dat kan niet met kind.
Ik denk doordat je snot bij kleuters veel moeilijker kunt voorkomen, ze zijn veel fysieker naar elkaar toe, vegen snot af met de achterkant van hun hand en aaien twee tellen later een ander met diezelfde hand.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn klaslokaal grenst ook aan het schoolplein. Weliswaar op de eerste verdieping. Maar het is echt vreselijk storend. De ramen moeten inderdaad open staan. Ik zet ze al op de kiepstand . Want als ik ze open zet dan hoor ik gewoon helemaal niks meer. Vanaf negen uur zijn er spelende en schreeuwende kinderen buiten. Het begint met alle kleutergroepen die om de beurt buiten spelen dan is er nog een groep met kinderen van de peuterspeelzaal die buiten speelt. Nou ja, buiten spelen. Ze janken de hele tijd. Dan gaan de pauzes beginnen. Die zijn vanwege de corona in drie rondes. En als de kleine ochtend pauzes voorbij zijn, dan beginnen vrijwel direct daarna de lunchpauzes van een half uur. Vervolgens zijn er nog groepen die ‘s middags extra buitenspelen. Dus vanaf 9 uur hoor ik niks anders dan geschreeuw.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:46 schreef Leandra het volgende:
Soneal zat er gisteren na school een beetje doorheen.... sipjes onderweg naar huis.
Kennelijk had hij zich moeilijk kunnen concentreren door schreeuwende kinderen buiten.
Dus hij zat steeds om zich heen te kijken.
Dus ik: "Heeft de juf wat gezegd?" (ik dacht even dat hij misschien op zijn lazer had gehad)
Hij: "Ja, ze heeft tegen de kinderen buiten gezegd dat ze stiller moesten doen"
Enfin; ze liepen dus op het stukje tussen het lokaal en de bomen die aan het schoolplein grenzen (daar is een soort paadje waar de fietsen staan), dus als de juf die schreeuwende kinderen al tot de orde heeft geroepen dan was het behoorlijk vervelend
Komt bij dat hij nog nooit in een lokaal op de begane grond heeft gezeten, altijd een lokaal boven, en daar krijg je waarschijnlijk veel minder mee van de schoolplein-herrie, plus dat er vanwege het ventileren waarschijnlijk meer ramen openstaan.
Anyway, hij had even een groep 6 dipje, alsof hij bang was dat hij het allemaal heel moeilijk zou gaan vinden ofzo
Hier in het noorden zijn er blijkbaar helemaal geen testplekken meer beschikbaar. online worden er geen opties weergegeven en bij bellen is het advies om na het weekend terug te bellen.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:10 schreef Kyara het volgende:
En bij klachten testen. Prima, maar voorlopig kan ik alleen bij testlocaties op meer dan een uur rijden en op een onmogelijke tijd terecht
Min of meer mijn verhaal. Eergister een test aangevraagd. Ik had gister terecht gekund op een uur rijden. Doe maar niet... Vandaag moest ik er alsnog 30 min voor rijden (met files 40 min). Toch maar gedaan, anders zou het vrijdag worden of nog later. Nou, dan hoeft het al niet meer. Op locatie alsnog 25 minuten in de rij gestaan met alle andere auto's. Voor een halve minuut swappenquote:Op donderdag 3 september 2020 11:10 schreef Kyara het volgende:
Ik ben zelf snipverkouden en dus thuis aam het werk. Maar daardoor kan mijn moeder dus ook niet oppassen en moet ik (straks) dus ook met 3 kinderen thuiswerken.
En bij klachten testen. Prima, maar voorlopig kan ik alleen bij testlocaties op meer dan een uur rijden en op een onmogelijke tijd terecht
Ik heb een abo genomen, ik kon daarbij geen comment achterlaten. Maar het is toch patatquote:Op donderdag 3 september 2020 11:45 schreef Viv het volgende:
FB / Donatiepagina geopend, inclusief tellert #4 ¤450 is echt fantastisch
https://fok.nl/shop/doneren/
Hebben jullie dit al meegekregen trouwens? Danny heeft dringend geld nodig om FOK! in de lucht te houden. In de eerste twee dagen van deze crowdfund-actie is al bijna ¤6000 opgehaald (het doelbedrag is ¤25000).![]()
Oh, en er zitten hier in OUD nogal wat mensen van beneden de rivieren, we hebben nog versterking van #teamfriet nodig!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 september 2020 11:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Terwijl de leerkracht de karren uit het schuurtje haalde. Dan stond je dus 10 minuten te luisteren naar kleuters die LANGE KAR LANGE KAR aan het roepen waren.
Gek he, vind ik nog steeds. Zo rustig, letterlijk en figuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:05 schreef lily het volgende:
Ik zit weer op kantoor sinds maandag. Vandaag in mijn eentje. Bevalt prima. Rare gewaarwording zo’n enorm gebouw zo goed als leeg, dat wel.
Ik heb mijn bijdrage gisteren al geleverd aan team patatquote:Op donderdag 3 september 2020 11:45 schreef Viv het volgende:
FB / Donatiepagina geopend, inclusief tellert #4 ¤450 is echt fantastisch
https://fok.nl/shop/doneren/
Hebben jullie dit al meegekregen trouwens? Danny heeft dringend geld nodig om FOK! in de lucht te houden. In de eerste twee dagen van deze crowdfund-actie is al bijna ¤6000 opgehaald (het doelbedrag is ¤25000).![]()
Oh, en er zitten hier in OUD nogal wat mensen van beneden de rivieren, we hebben nog versterking van #teamfriet nodig!![]()
[ afbeelding ]
Nee, geen gebieden. Wel bureau’s met tape afgeplakt. Maar er is hier nauwelijks iemand. Komt ook dit jaar niet meer.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:23 schreef exode het volgende:
Is er bij jullie niet heel veel afgezet? Bij ons zijn echt gemarkeerde gebieden waar je mag komen, anders maken ze steeds voor Jan doedel schoon.
quote:Op donderdag 3 september 2020 14:02 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb een abo genomen, ik kon daarbij geen comment achterlaten. Maar het is toch patat![]()
quote:Op donderdag 3 september 2020 14:26 schreef laziness het volgende:
Ik heb mijn bijdrage gisteren al geleverd aan team pataten abo heb ik ook afgesloten om de boel op te krikken
quote:Op donderdag 3 september 2020 14:30 schreef exode het volgende:
Zo dus en dit is een kruispunt, rechtdoor is de loopbrug, rechts is een afdeling en een stukje terug lopen en je kan naar links naar een afdeling. Ik kom van de kant waar ik de foto vandaan maak.
1 collega vertelde dat hij gisteren een bureau had waarbij de pijlen vanaf het toilet eerst naar buiten gingen naar een andere bedrijf en daarna weer terug naar binnen....Echt iemand moet dit toch lachend hebben gedaan?
Is voor schoonmaak wel duidelijk waar mensen hebben gezeten? Ik moet als ik wegga een kaartje omdraaien zodat ze weten dat er iemand gezeten heeft. Bij ons zijn vooral vergaderruimtes gesloten.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:31 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, geen gebieden. Wel bureau’s met tape afgeplakt. Maar er is hier nauwelijks iemand. Komt ook dit jaar niet meer.
Nee. Niks geregeld verder.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:39 schreef exode het volgende:
[..]
Is voor schoonmaak wel duidelijk waar mensen hebben gezeten? Ik moet als ik wegga een kaartje omdraaien zodat ze weten dat er iemand gezeten heeft. Bij ons zijn vooral vergaderruimtes gesloten.
Ja klopt, nou ja op zich dus op 30-11, maar ineens was de aanbieding van afgelopen zomer er weer voor de boot. Die aanbieding scheelt bijna ¤ 400 met de reguliere prijzen en je zag de data wegvliegen zeg maar.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:53 schreef Burdie het volgende:
Met die vouchers heb je weinig andere keus denk ik? Die verlopen gewoon.
Dat lijkt me best lastig, vakanties af moeten stemmen. Mijn vriendin staat voor de klas dus die weten jaren vooraf haar vakanties al en ik hoef niemand af te stemmen wat ik heb een opzichzelf staande functie zonder backup.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet nog niet eens wanneer ik vakantie heb volgend jaar. Moet voor 15-11 mijn voorkeur opgeven en dan proberen we t schema voor 1-1 rond te krijgen met t team.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:06 schreef BE het volgende:
Even ronselen wegens leuk idee: TTK / De FOK! boekenclub
Wie leest er mee?
Ja ja I know maar ik zag dat ik de laatste post had zo'n beetje toen ik de auto in stapte en wist ook zo gauw geen leuke titel. En op de telefoon vind ik het toch altijd meer gedoe.quote:Op donderdag 3 september 2020 07:52 schreef SQ het volgende:
nieuw topic openen --> kost exact 4,3 seconden.
De vraag intypen of iemand anders een nieuw topic wil openen omdat je geen tijd hebt --> 12,7 seconden![]()
![]()
Ik ben net begonnen met 'De avond is ongemak' dus wel leuk om dat topic in elk geval te volgen als 't dit boek wordt.(maar ik zit al in een leesclub dus ik ga denk ik niet heel actief mee doen met deze).quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:06 schreef BE het volgende:
Even ronselen wegens leuk idee: TTK / De FOK! boekenclub
Wie leest er mee?
bij ons moet je gewoon steeds zelf je werkplek (en vergaderruimtes) schoonmaken na gebruik. Er staan genoeg materialen her en der.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef lily het volgende:
[..]
Nee. Niks geregeld verder.
Alles is openbaar en als vanouds behalve her en der afgeplakte bureaus. Maar goed; het is ook niet de bedoeling dat er veel mensen komen werken. Iedereen moet thuisblijven. Als je denkt een goede reden te hebben om naar kantoor te komen moet toestemming gevraagd worden aan management.
Ja, er staan wel wat materialen maar er loopt ook nog steeds een schoonmaakster rond die aan het werk is. Gewoon overdag. Dat was voor deze tijd ook al zo.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:41 schreef trui het volgende:
[..]
bij ons moet je gewoon steeds zelf je werkplek (en vergaderruimtes) schoonmaken na gebruik. Er staan genoeg materialen her en der.
ja, wij moeten denk ik ook weer op zoek naar een nieuwe (de mevrouw die het tot nu toe deed kan om medische redenen al een tijdje niet komen schoonmaken en het lijkt er ook steeds meer op dat dat niet meer over zal gaan). Mocht je een goede weten, en ze heeft nog ruimte voor een extra adresje in M'broek, ik houd me aanbevolen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:20 schreef exode het volgende:
En over schoonmaak gesproken, ik wil zelf ook nog steeds een goede voor thuis. Die vind je ook niet zomaar he?!
Ik zie een gat in de markt 😇quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:56 schreef Adrian4 het volgende:
Voorspelling van de betrouwbare mannetjes in de Volkskrant
[ afbeelding ]
Goed idee wel
Wij hebben al jaren (met een pauze ertussenin omdat ze even niet wilde schoonmaken) dezelfde, een moeder die haar dochter bij een van de mijne in de klas heeft gezeten. En in haar pauze hadden we een ander, gevonden via marktplaats. Was ook wel een goede, maar degene die nu weer komt, was altijd wat grondiger.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:20 schreef exode het volgende:
En over schoonmaak gesproken, ik wil zelf ook nog steeds een goede voor thuis. Die vind je ook niet zomaar he?!
Dit! De eerste keren ruimde ik heel erg op en maakte ik de avond ervoor schoon, maar dat heb ik afgeleerd gelukkig.quote:Op zaterdag 5 september 2020 18:18 schreef Aure het volgende:
Wij hebben een schoonmaakster via via, dan weet je ook wel ongeveer wat je krijgt van tevorenHier ook een rommelig huis trouwens, maar dat weet ze en ze vindt het niet erg. We ruimen het wel zo goed mogelijk op voordat zekomt, maar ook ons soort opgeruimd is nog wel rommelig
Wij zijn er eind juni geweest en ik vond het een leuke dag. Het was goed geregeld en de medewerkers supervriendelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:48 schreef vencodark het volgende:
Morgen naar de Efteling. We hadden nog kaartjes van de Rabobank klanten dagen.
Maar ik ben een beetje gespannen. Ten eerste omdat ons laatste uitje in oktober niet zo gezellig wasen ten tweede vanwege het hele Corona-gebeuren en de maatregelen in het park.
Ik heb zo’n beeld voor me dat het allemaal een beetje rare sfeer gaat zijn en onze zoon is nogal ‘al over the place’ dus hopelijk kan hij toch de instructies goed opvolgen. En onze dochter is nu 2,5 en die moeten we dus ook scherp in de gate houden. Dus ik vind het eigenlijk een hoop.
En stel nu dat iemand van ons toch een niesbui krijgt of ze zien snot, dan word je eruit gegooid ofzo.Ik ga er vast al over dromen vannacht.
Wie is er onlangs geweest?
Ik. Ging prima.quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:48 schreef vencodark het volgende:
Maar ik ben een beetje gespannen. Ten eerste omdat ons laatste uitje in oktober niet zo gezellig wasen ten tweede vanwege het hele Corona-gebeuren en de maatregelen in het park.
Ik heb zo’n beeld voor me dat het allemaal een beetje rare sfeer gaat zijn en onze zoon is nogal ‘al over the place’ dus hopelijk kan hij toch de instructies goed opvolgen. En onze dochter is nu 2,5 en die moeten we dus ook scherp in de gate houden. Dus ik vind het eigenlijk een hoop.
En stel nu dat iemand van ons toch een niesbui krijgt of ze zien snot, dan word je eruit gegooid ofzo.Ik ga er vast al over dromen vannacht.
Oeh, bevalt goed dus qua platform? Wij zoeken ook iemand, maar het lijkt een soort mission impossible om iemand via-via te vinden hier.quote:Op zaterdag 5 september 2020 18:00 schreef laziness het volgende:
Ik heb een schoonmaakster via hlprs.nl
Midden juli geweest en ik ga echt voorlopig niet nog een keer. MEGA druk. Prachtige wachtrijen met afstandsstrepen, maar buiten die rijen op de pleinen was het overvol. Je kon niet met goed fatsoen het plein oversteken, omdat de rijden voor de attractie's doorliepen tot over de pleinen heen. De wachtrij voor de Baron was 90 min, alle andere achtbanen minimaal 70. Geen reet aan. Daar is het park echt veel te duur voor. Maar goed, het was toen volop zomervakantie. Zal nu wel meevallen met de drukte denk ik?quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:48 schreef vencodark het volgende:
Ik heb zo’n beeld voor me dat het allemaal een beetje rare sfeer gaat zijn en onze zoon is nogal ‘all over the place’ dus hopelijk kan hij toch de instructies goed opvolgen. En onze dochter is nu 2,5 en die moeten we dus ook scherp in de gate houden. Dus ik vind het eigenlijk een hoop gedoe.
Wij zijn begin juli geweest en hebben een topdag gehadquote:Op zaterdag 5 september 2020 20:48 schreef vencodark het volgende:
Ik heb zo’n beeld voor me dat het allemaal een beetje rare sfeer gaat zijn en onze zoon is nogal ‘all over the place’ dus hopelijk kan hij toch de instructies goed opvolgen. En onze dochter is nu 2,5 en die moeten we dus ook scherp in de gate houden. Dus ik vind het eigenlijk een hoop gedoe.
Wij hadden een poets via helpling maar onlangs hebben wij opgezegd omdat we nu fulltime van huis uit werken. Ze woont in Utrecht maar kan haar wel vragen of ze het een probleem vindt om naar Maarssenbroek te gaan. We waren erg tevreden over haar!quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:21 schreef trui het volgende:
[..]
ja, wij moeten denk ik ook weer op zoek naar een nieuwe (de mevrouw die het tot nu toe deed kan om medische redenen al een tijdje niet komen schoonmaken en het lijkt er ook steeds meer op dat dat niet meer over zal gaan). Mocht je een goede weten, en ze heeft nog ruimte voor een extra adresje in M'broek, ik houd me aanbevolen.
Ja, ook voor M'dorp!quote:Op zondag 6 september 2020 00:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij hadden een poets via helpling maar onlangs hebben wij opgezegd omdat we nu fulltime van huis uit werken. Ze woont in Utrecht maar kan haar wel vragen of ze het een probleem vindt om naar Maarssenbroek te gaan. We waren erg tevreden over haar!
Ai dat is extra balen! Ik moet 20 minuten. Morgen kan het dichterbij maar dan heb ik geen auto.quote:Op zondag 6 september 2020 09:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik mag straks ook voor een testKeelpijn, verkouden en spierpijn. Mijn moeder wordt vandaag 70, dus dat is even balen. Ik mag overigens 50 minuten enkele reis rijden naar een teststraat, want die ene die hier 5 minuten vandaan is, is vol.
Nee, B moet wachten tot zij de uitslag heeft.quote:Op zondag 6 september 2020 10:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
B mag sowieso naar school als jij geen koorts hebt, toch?
B is verkouden dus helaas. Sinds woensdag al thuis.quote:Op zondag 6 september 2020 10:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
B mag sowieso naar school als jij geen koorts hebt, toch?
Oh echt? Dan zou mijn vriendin morgen dus geen les kunnen geven? Zij is klachtenvrij overigens.quote:Op zondag 6 september 2020 11:11 schreef amaranta het volgende:
Op de site van het rivm staat:
“Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.”
Ja dat is raar, maar het is dan eigenlijk ook niet de bedoeling dat je je niet laat testen als je wel klachten hebt.quote:Op zondag 6 september 2020 11:17 schreef exode het volgende:
Wat trouwens raar is, want als ik me niet laat testen, mag ze wel gewoon lesgeven.
B blijft thuis omdat ie verkouden is. Anders had ik hem morgen gewoon naar school laten gaan, maar dat mag dus niet omdat ik me laat testen.
Ja dat snap ik, daarom ga ik ook. Op de site van de Rijksoverheid staat het overigens niet. Alleen als ik klachten zoals benauwdheid of koorts heb, moeten mijn huisgenoten thuisblijven.quote:Op zondag 6 september 2020 11:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja dat is raar, maar het is dan eigenlijk ook niet de bedoeling dat je je niet laat testen als je wel klachten hebt.
Dat moet ze checken bij haar baas. Mijn dochter zonder klachten mocht niet.quote:Op zondag 6 september 2020 11:30 schreef exode het volgende:
Van de site van de RIVM:
Als je je hebt laten testen…
Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Als je ook koorts hebt of benauwd bent, dan blijven ook je huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is.
Kortom ze mag gewoon gaan werken morgen.
B mag sowieso niet naar school aangezien hij zelf ook verkouden is. Mijn vriendin staat voor de klas en moet morgen werken. Ze gaat zelf even contact opnemen met de directeur van haar school wat het protocol is.quote:Op zondag 6 september 2020 11:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ze mogen wel naar buiten. Maar naar school niet. Ik heb de school gebeld van de week wat hun protocol is.
Nee, niet dus.quote:Op zondag 6 september 2020 11:30 schreef exode het volgende:
Van de site van de RIVM:
Als je je hebt laten testen…
Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Als je ook koorts hebt of benauwd bent, dan blijven ook je huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is.
Kortom ze mag gewoon gaan werken morgen.
Wat ik net postte komt uit een mail die mijn directeur vrijdag naar een ouder heef gestuurdquote:Op zondag 6 september 2020 11:41 schreef exode het volgende:
Ik post nu allemaal dubbel, maar kan echt nergens vinden dat mijn huisgenoten nu thuis zouden moeten blijven.
Ik vind alleen teksten zoals:
Woont u samen met iemand die verkouden is en wacht op de test-uitslag?
U en uw kind hoeven niet thuis te blijven.
Krijgt u of uw kind ook klachten, blijf dan wel thuis. Laat u of uw kind dan ook testen.
Ook in het protocol voor het onderwijs staat het niet, dat beaamt de directeur van haar school ook. Ze volgen het protocol antwoordt hij en daar staat ook in dat er dan sprake van benauwdheid en/of koorts moet zijn.
Maar je laat je testen. Dus moet zij thuisblijven.quote:Op zondag 6 september 2020 12:10 schreef exode het volgende:
Van mij mag ze thuisblijven hoor, maar in jouw tekst vind ik dus niet dat ze thuis moet blijven. Ik ben niet benauwd en heb geen koorts.
Haar directeur zegt ook dat ze 'moet' komen volgens het protocol. Ze heeft zelf 0 klachten en ik ben neusverkouden en heb lichte klachten.
Waarom zou ik? Ik zou het wel gezellig vinden als ze morgen thuis is.quote:Op zondag 6 september 2020 11:59 schreef amaranta het volgende:
Jij laat je testen dus zij blijft thuis.
Ik krijg de indruk dat je zoekt naar een Maas in de regels zodat zij kan gaan werken.
Maar als jij positief test heeft zij wel collega’s in gevaar gebracht.
Waar staat dat? Serieuze vraag, ik zie dat niet staan.quote:Op zondag 6 september 2020 12:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar je laat je testen. Dus moet zij thuisblijven.
Ik zou zeggen. Vraag het straks na in de teststraat.
Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekendquote:Op zondag 6 september 2020 12:13 schreef exode het volgende:
[..]
Waar staat dat? Serieuze vraag, ik zie dat niet staan.
Dat staat niet in de door jouw gequote tekst.quote:Op zondag 6 september 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend
Geef eens een link dan, want ik zit echt alles af te zoeken om dit terug te vinden. En dan niet van het protocol van jouw werk, maar van iets officieels. Ik wil namelijk ook wel zeker weten of mijn vrouw morgen naar haar werk mag.quote:Op zondag 6 september 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend
Van de site van het RIVMquote:Op zondag 6 september 2020 12:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Geef eens een link dan, want ik zit echt alles af te zoeken om dit terug te vinden. En dan niet van het protocol van jouw werk, maar van iets officieels. Ik wil namelijk ook wel zeker weten of mijn vrouw morgen naar haar werk mag.
https://www.rijksoverheid(...)rantaine-door-coronaquote:Op zondag 6 september 2020 12:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Geef eens een link dan, want ik zit echt alles af te zoeken om dit terug te vinden. En dan niet van het protocol van jouw werk, maar van iets officieels. Ik wil namelijk ook wel zeker weten of mijn vrouw morgen naar haar werk mag.
Staat op geen enkele officiele site, de tekst die jij aanhaalt staat overal hetzelfde. Huisgenoten van iemans met klachten uitgezonderd koorts of benauwdheid kunnen gewoon in het dagelijks leven deelnemen. Test of niet maakt geen verschil.quote:Op zondag 6 september 2020 12:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
amaranta, in al die zinnen staat toch dat diegene die zich laat testen thuis blijft tot de uitslag, en als diegene die zich laat testen koorts heeft of benauwd is, de huisgenoten dan ook thuis blijven. Dus, als exode geen koorts heeft of benauwd is dan kan haar vrouw gewoon gaan werken...quote:
Hier dus. Het staat er een beetje raar. Maar het staat er gewoon.quote:
quote:Uw huisgenoot heeft zware klachten
Heeft iemand in uw huishouden zware klachten die passen bij corona, zoals koorts of benauwdheid? Dan blijven alle huisgenoten thuis, ook als zij geen klachten hebben. Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.
Ja....maar goed, we weten vandaag hoe haar stichting het leest iig.quote:Op zondag 6 september 2020 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
amaranta, in al die zinnen staat toch dat diegene die zich laat testen thuis blijft tot de uitslag, en als diegene die zich laat testen koorts heeft of benauwd is, de huisgenoten dan ook thuis blijven. Dus, als exode geen koorts heeft of benauwd is dan kan haar vrouw gewoon gaan werken...
Er staat (nu): "Iedereen die zich laat testen blijft thuis totdat de uitslag bekend is."quote:Op zondag 6 september 2020 12:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hier dus. Het staat er een beetje raar. Maar het staat er gewoon.
https://www.rijksoverheid(...)rantaine-door-corona
[..]
Het is indd maar net hoe je het leest.quote:Op zondag 6 september 2020 12:22 schreef exode het volgende:
[..]
Ja....maar goed, we weten vandaag hoe haar stichting het leest iig.
Situaties waarbij u thuisblijftquote:Op zondag 6 september 2020 12:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, maar hier is toch het steekwoord 'zware' klachten? Exode heeft geen zware klachten.quote:Op zondag 6 september 2020 12:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
[..]
Wat ik heb ge quote staat bij het kopje uw huisgenoten heeft zware klachten.quote:Op zondag 6 september 2020 12:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Er staat (nu): "Iedereen die zich laat testen blijft thuis totdat de uitslag bekend is."
Ai Jager, wat een schrik. Goed om even naar de wachtdienst te gaan ja, want hier wil je geen risico mee lopen!quote:Op zondag 6 september 2020 12:25 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, verder is de duutser nu met mijn oudste naar de wachtdienst. We waren in de speeltuin, en hij viel van 2 meter naar beneden en kwam plat op z'n rug terecht. Niet heel veel pijn, maar wel heel erg beduusd, sip en witjes, dus toch maar even laten checken....
Ja. Zoals ik het lees staat dat er inderdaad. Maar daarna staat er “zodra”quote:Op zondag 6 september 2020 12:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, maar hier is toch het steekwoord 'zware' klachten? Exode heeft geen zware klachten.
Ja je hebt gelijk, dat staat een stukje verderop.quote:Op zondag 6 september 2020 12:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat ik heb ge quote staat bij het kopje uw huisgenoten heeft zware klachten.
Nee. Dit stukje?quote:Op zondag 6 september 2020 12:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, dat staat een stukje verderop.
Het lijkt er dus idd op dat iedereen thuis moet blijven tot de resultaten binnen zijn.
Concreet: Als exode zware klachten heeft, blijven de huisgenoten thuis. Zodra de huisgenoten ook klachten krijgen moeten de huisgenoten zich laten testen.quote:Huisgenoten blijven ook thuis
Heeft u huisgenoten? Zij blijven ook thuis als u zware klachten heeft zoals koorts of benauwdheid. Zodra uw huisgenoten klachten krijgen moeten zij zich ook laten testen op corona. Iedereen die zich laat testen blijft thuis totdat de uitslag bekend is. Als iedereen in een huishouden thuis blijft, dan heet dit gezinsquarantaine.
Dat dacht ik ook, maar verderop staat:quote:Op zondag 6 september 2020 12:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee. Dit stukje?
[..]
Concreet: Als exode zware klachten heeft, blijven de huisgenoten thuis. Zodra de huisgenoten ook klachten krijgen moeten de huisgenoten zich laten testen.
Dus, heeft exode lichte klachten, laat exode zich testen, kan huisgenoot werken. Heeft exode zware klachten, blijft huisgenoot ook thuis.
Maar dat staat onder het kopje zware klachten. Ik lees: Als iemand zware klachten heeft laat diegene zich testen en blijft iedereen thuis. Als een huisgenoot klachten krijgt laat diegene zich testen en blijft iedereen thuis (maar dat moest toch al omdat er iemand in huis zware klachten heeft).quote:Op zondag 6 september 2020 12:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja. Zoals ik het lees staat dat er inderdaad. Maar daarna staat er “zodra”
Maar dat staat onder het kopje zware klachten, dus ik denk dat je het in die context moet lezen.quote:Op zondag 6 september 2020 12:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar verderop staat:
Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.
Ik heb haar een berichtje gestuurd!quote:
Onder het kopje zware klachten gaat het over zware klachten en niet over lichte klachten. Of ga je ook de richtlijnen onder "U komt terug uit het buitenland" opvolgen terwijl je niet in het buitenland bent geweest?quote:Op zondag 6 september 2020 12:37 schreef amaranta het volgende:
Dat het onder dat kopje staat maakt het inderdaad een beetje dubieus. Maar ik lees het echt als twee losse dingen. Maar inderdaad het is maar net hoe je het leest.
Voor mij zit het hem in het woord zodra. Daar staat inderdaad blabla je hebt zware klachten. Maar op het moment dat iemand klachten krijgt dan…
Dat zou nergens op slaan. Want huisgenoten van iemand met milde klachten mogen dan de deur uit, tot die huisgenoot zich toch maar laat testen? Dan gaat iedereen een gunstig testmoment afwachten of niet testen, lijkt me niet de bedoeling...quote:Op zondag 6 september 2020 12:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar verderop staat:
Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.
Wij mogen morgen. Werden vandaag gezellig alle 3 verkouden wakkerquote:Op zondag 6 september 2020 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ga zo aan mijn wereldreis naar de teststraat beginnen, als ik er ben dan zal ik het navragen.
Zo ja, absoluut!quote:Op zondag 6 september 2020 14:30 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk dat we uit deze discussie vooral kunnen concluderen dat de communicatie van overheid en RIVM een stuk beter kan.
Dit! De communicatie vanuit RIVM / Rijksoverheid kan ongetwijfeld beter, maar zo ingewikkeld is het ook weer niet. Ik verbaas me echt over de discussie hierboven.quote:Op zondag 6 september 2020 13:10 schreef Elleska het volgende:
[..]
Onder het kopje zware klachten gaat het over zware klachten en niet over lichte klachten. Of ga je ook de richtlijnen onder "U komt terug uit het buitenland" opvolgen terwijl je niet in het buitenland bent geweest?
ik vond het eigenlijk ook wel duidelijk gecommuniceerd.quote:Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit! De communicatie vanuit RIVM / Rijksoverheid kan ongetwijfeld beter, maar zo ingewikkeld is het ook weer niet. Ik verbaas me echt over de discussie hierboven.
Haha dat is ook lekker bij de deur. Ik mocht naar Helmond, vanuit 013. Dus na een rit van 50 minuten sta ik nu in de rij.quote:Op zondag 6 september 2020 14:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij mogen morgen. Werden vandaag gezellig alle 3 verkouden wakker, Bas heeft ook wat opgepakt op het kdv vermoed ik.
Maar wat een drama om een afspraak te maken zeg. Teststraat Alkmaar en Haarlem hadden geen plek, kregen als optie Amsterdam, Alphen a/d Rijn, Leiderdorp en Rotterdam.
Ditquote:Op zondag 6 september 2020 14:30 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk dat we uit deze discussie vooral kunnen concluderen dat de communicatie van overheid en RIVM een stuk beter kan.
Dit inderdaadquote:Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit! De communicatie vanuit RIVM / Rijksoverheid kan ongetwijfeld beter, maar zo ingewikkeld is het ook weer niet. Ik verbaas me echt over de discussie hierboven.
Dan is mijn werkgever gewoon heel streng.quote:Op zondag 6 september 2020 15:45 schreef exode het volgende:
Zo nou ik leef nog en vond de test reuze meevallen. Ik heb het nog gevraagd en in de teststraat zeiden ze wat ik ook al las: huisgenoten zonder klachten hoeven niet thuis te blijven.
Gaat de Kapitein mee?quote:Op zondag 6 september 2020 19:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij gaan dinsdag voor n rondleiding naar de basisschool hier om de hoek. Wat zijn belangrijke dingen om te vragen, om op te letten ect?
Eerste kind, dus geeeen idee
Nee nog niet. We willen eerst zelf eens kijken hoe t allemaal n beetje in zn werk gaat, hoe ze dingen aanpakken en hoeveel ze zelf in huis hebben (stel er is extra ondersteuning nodig). Het is namelijk een soort mini dependance van een grotere basisschool n dorp verderop. Ik vermoed ook combinatieklassen (het pand is zo kleinquote:
Ik vind het altijd fijn om te weten hoe een dag eruit ziet (ik ben op een school geweest waar de directeur me dat niet kon vertellen, vond ik heel bijzonder). Groepsgrootte, protocollen voor pesten, hoogbegaafdheid, wat doen ze aan religie. Bewegingsonderwijs, hoe is dat geregeld?quote:Op zondag 6 september 2020 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Nee nog niet. We willen eerst zelf eens kijken hoe t allemaal n beetje in zn werk gaat, hoe ze dingen aanpakken en hoeveel ze zelf in huis hebben (stel er is extra ondersteuning nodig). Het is namelijk een soort mini dependance van een grotere basisschool n dorp verderop. Ik vermoed ook combinatieklassen (het pand is zo klein) Als het n kanshebber is dan willen we graag kaptein een keer laten kijken om te zien hoe hij op de ruimte ect reageert.
Blijkbaar zijn de openingen in mijn neus erg klein en daardoor was het moeilijk (en heel pijnlijk) om de test goed af te nemen. Het is uiteindelijk wel gelukt. Hoe was het bij jou?quote:
Proef de sfeer. Meer kun je eigenlijk niet doen.quote:Op zondag 6 september 2020 19:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij gaan dinsdag voor n rondleiding naar de basisschool hier om de hoek. Wat zijn belangrijke dingen om te vragen, om op te letten ect?
Eerste kind, dus geeeen idee
Oh dat is erg naar!quote:Op zondag 6 september 2020 20:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de openingen in mijn neus erg klein en daardoor was het moeilijk (en heel pijnlijk) om de test goed af te nemen. Het is uiteindelijk wel gelukt. Hoe was het bij jou?
Wij kregen wel echt heel uitgebreid antwoorden die voor ons doorslaggevend waren. Wij twijfelden tussen 2 scholen en de gesprekken en antwoorden waren erg waardevol.quote:Op zondag 6 september 2020 21:10 schreef laziness het volgende:
Ik zou gewoon vooral lekker de sfeer proeven. Al die vragen zijn leuk maar iedereen heeft een standaard praatje voor pestprotocol wat weinig zegt over de praktijk en je keuze lijkt me ook niet van het bewegingsonderwijs afhangen. De schoolgids beantwoordt vaak je vragen over visie etc wel (neem aan dat je daar naar gekeken hebt voordat je besluit te willen gaan kijken) en waarschijnlijk krijg je ook wel een praatje wat de lading voor de standaard vragen wel dekt.
Mocht je verwachten extra aandacht nodig te hebben voor iets als hoogbegaafdheid of adhd oid dan zou ik daar naar vragen.
Daar heb je gelijk in! Gelukkig is B een nogal warmbloedig kind, die heeft het zelden koud. Extra vest mee als het wat kouder gaat worden voor de zekerheid.quote:Op maandag 7 september 2020 08:23 schreef trui het volgende:
Op zich zijn het meer de rondwarende virussen en bacteriën in slecht geventileerde ruimtes die voor hoest en snot zorgen hoor, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken om wat tocht. Goed warm aankleden is wel handig.
Tocht zorgt niet voor verkoudheid, maar zorgt er wel voor dat je slijmvliezen koud worden dus minder doorbloed waardoor je vatbaarder kan zijn voor virussen.quote:Op maandag 7 september 2020 09:07 schreef pinquit het volgende:
Kou zorgt niet voor snot en hoestkomt vast goed.
Er was wel onderzoek waaruit bleek dat tijdens de lockdown in het voorjaar er veel minder 'normale' ziekten waren. Dus social distancing is niet alleen goed tegen coronaquote:Op maandag 7 september 2020 09:19 schreef exode het volgende:
[..]
Tocht zorgt niet voor verkoudheid, maar zorgt er wel voor dat je slijmvliezen koud worden dus minder doorbloed waardoor je vatbaarder kan zijn voor virussen.
Ik heb ook liever kou en tocht in die klas dan alles potdicht overigens.
Ben wel benieuwd wat alle snotterende kinderen thuisblijven doet met de virussen zijn algemeenheid. Griepjes etc, je zou toch zeggen dat kinderen juist minder verkouden worden dit najaar omdat ze er minder aan blootgesteld worden.
geeft het ook een reactie onder zijn voeten? Daar smeer ik altijd vicks en dan sokken aan. Stomen zal ook nog kunnen wat luuf oid in een pannetje en inademen maar.quote:Op maandag 7 september 2020 09:27 schreef exode het volgende:
Wat fijn om te lezen Venco, klinkt als een topdag!
Ik hoop ook echt de uitslag voor woensdag te hebben, ik moet woensdag voor een longfunctie test en B moet woensdag bloed laten prikken.
B niest sowieso veel, maar dat is zijn hooikoorts (al weten we na woensdag zeker of hij hooikoorts heeft en wie weet wat nog meer).
Overigens reageert zijn huid erg heftig op Luuf, weet iemand een alternatief? Dampo ga ik niet eens proberen als Luuf al zo'n reactie geeft. We doen het nu een beetje op zijn pj voor het slapen ipv de huid maar misschien is er een ander middel? En hierdoor weten we dat de laatste keer dat B echt verkouden was, ruim 3 jaar geleden was. Toen hebben we voor het laatst Luuf bij hem gebruikt namelijk, de baby variant. We hadden nu de gewone luuf gekocht. Ja, hij timet het heel goed met corona.
Ik dacht dat vicks altijd een soort inhaler had. Formaat lippenbalsem, om aan te snuiven. Dan heb je geen contact..quote:Op maandag 7 september 2020 09:27 schreef exode het volgende:
Overigens reageert zijn huid erg heftig op Luuf, weet iemand een alternatief? Dampo ga ik niet eens proberen als Luuf al zo'n reactie geeft. We doen het nu een beetje op zijn pj voor het slapen ipv de huid maar misschien is er een ander middel? En hierdoor weten we dat de laatste keer dat B echt verkouden was, ruim 3 jaar geleden was. Toen hebben we voor het laatst Luuf bij hem gebruikt namelijk, de baby variant. We hadden nu de gewone luuf gekocht. Ja, hij timet het heel goed met corona.
Die deur hoeft toch niet helemaal open? Stukje kan ookquote:Op maandag 7 september 2020 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ventileren bij de jongste is wel een ding. Ze hebben geen ramen die open kunnen (1e verdieping). Dus moet de schuifpui naar het balkon open, dan heb je gelijk flinke ventilatie.
Gelukkig heb ik 2 warmbloedjes en tzt maar een vest mee als het nodig blijkt.
Het is vorige jaren al bewezen dat het lekker kan tochten. De klassendeur zit er recht tegenover, dus dat trekt wel..quote:Op maandag 7 september 2020 10:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Die deur hoeft toch niet helemaal open? Stukje kan ook
Maar heb je zelf al om werk gevraagd?quote:Op maandag 7 september 2020 10:38 schreef exode het volgende:
Nikki, wij hebben 0 werk of uberhaupt pro actieve vragen gehad.....daar balen we eerlijk gezegd wel van. Een verkoudheid kan zo 2 weken duren. Sterker nog ik keek net even en zijn Squla staat nog steeds op groep 1/2, dus die is nog niet omgezet door zijn juf.
Zijn juf heeft 1 bericht gestuurd dat ging niet veel verder dan beterschap.
We hebben aangegeven dat ie wat snot heeft en zich aardig verveelt. Ik heb niet letterlijk gevraagd: geef werk. Misschien heb ik teveel mijn vriendin en zijn vorige juf in mijn hoofd, die zouden inderdaad zelf van alles aanbieden.quote:Op maandag 7 september 2020 10:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Maar heb je zelf al om werk gevraagd?
Als een kind echt griep heeft, doet t natuurlijk geen schoolwerk. De juf kan niet exact weten hoe hij zich voelt, dus ik vind het echt niet vreemd om hierin zelf het voortouw te nemen en te vragen wat je kunt doen met B?
Dat zie ik hier ook met een groep 8 leerkracht in huis. Maar dit komt niet uit de lucht vallen, scholen hadden al voor de zomer een plan kunnen hebben. Niet jij als leerkracht, maar de school, hoe om te gaan met thuiszittende kinderen. B zit nu een klein weekje thuis er zijn er ook die bijna het gehele najaar thuis zullen zitten.quote:Op maandag 7 september 2020 12:16 schreef Peacefulll het volgende:
Ik ben als leerkracht nog zo verschrikkelijk druk met alle zaken op school dat ik echt nog geen tijd heb gehad om me te ontfermen over werk voor de thuis-zittende kinderen. Dat online werken vereist echt meer dan je denkt. Groepen moeten overgezet worden, wachtwoorden per kind/gezin aanpast en gedeeld, passend werk klaarzetten, instructie (hoe werkt het en wat moet ik maken). Ik ben nog te druk met de groepsvorming, kinderen leren kennen, groep per vakgebied splitsen in niveaugroepen, structuren in de klas aanbieden, Cito's van juni inhalen, nakijken en invoeren, oudergesprekken voeren en noteren. Week 4 is gestart voor regio Noord en ik heb nu al een to do list waar ik U tegen zeg. Ik hoop volgende week of de week erna tijd te hebben voor de inrichting van de online omgeving.
Oh ja, ik ben lessen voorbereiden helemaal vergeten
Maarre, even he. Kunnen de kids met klachten niet ook testen en dan weer terug naar school? Want als ik dat zoek op de RIVM site kom ik dat wel tegen? (Zie hier: https://www.rijksoverheid(...)-op-website-rivm.pdf) maar in de school protocollen zie ik daar weer niks van terug...?quote:Op maandag 7 september 2020 12:35 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zie ik hier ook met een groep 8 leerkracht in huis. Maar dit komt niet uit de lucht vallen, scholen hadden al voor de zomer een plan kunnen hebben. Niet jij als leerkracht, maar de school, hoe om te gaan met thuiszittende kinderen. B zit nu een klein weekje thuis er zijn er ook die bijna het gehele najaar thuis zullen zitten.
Mijn vriendin heeft de maanden voor de zomer ook alleen maar overgewerkt en ze heeft aangegeven dat ze naast gewoon lesgeven geen online programma kan aanbieden. Zij heeft dus een alternatief bedacht samen met collega's ook van andere scholen. Hierdoor hebben zij een standaard online lesomgeving die ingezet kan worden bij kinderen die thuiszitten. Daar hoeft zij niets voor te doen, dat is de omgeving van vorig jaar, het is letterlijk 1 druk op de knop. Maar dat moet een school en eventuele stichting wel faciliteren, want leerkrachten lopen dus al over.
Hij zit nu overigens aan de squla, enthousiast mee te roepen en te juichen als het antwoord goed is![]()
Nou ja, testen kost je ook minimaal 48 uur en eerlijk gezegd, ik zou mijn kind niet snel laten testen. Dan maar een paar dagen thuis afwachten. Anders blijf je bezig want een snotneus heb je nogal snel. Dat maakt het ook lastig nu, wat zijn milde klachten? Is dat nou alleen bij een loopneus (die ze allemaal krijgen want ze hebben elkaar zes weken amper gezien en steken elkaar nu allemaal aan).quote:Op maandag 7 september 2020 14:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maarre, even he. Kunnen de kids met klachten niet ook testen en dan weer terug naar school? Want als ik dat zoek op de RIVM site kom ik dat wel tegen? (Zie hier: https://www.rijksoverheid(...)-op-website-rivm.pdf) maar in de school protocollen zie ik daar weer niks van terug...?
Klopt, maar voordat je plek hebt, er geweest bent en 48 uur later, dan is B er normaal gesproken al vanaf. Nu ben ik dus getest en is het ook voldoende.quote:Op maandag 7 september 2020 14:20 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maarre, even he. Kunnen de kids met klachten niet ook testen en dan weer terug naar school? Want als ik dat zoek op de RIVM site kom ik dat wel tegen? (Zie hier: https://www.rijksoverheid(...)-op-website-rivm.pdf) maar in de school protocollen zie ik daar weer niks van terug...?
Toch zeggen de regels dat je bij milde klachten moet testen dus ook die snotneus.quote:Op maandag 7 september 2020 14:30 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nou ja, testen kost je ook minimaal 48 uur en eerlijk gezegd, ik zou mijn kind niet snel laten testen. Dan maar een paar dagen thuis afwachten. Anders blijf je bezig want een snotneus heb je nogal snel. Dat maakt het ook lastig nu, wat zijn milde klachten? Is dat nou alleen bij een loopneus (die ze allemaal krijgen want ze hebben elkaar zes weken amper gezien en steken elkaar nu allemaal aan).
Ik vind het ook zo stom dat bij mij op het mbo leerlingen gewoon mogen komen als huisgenoten getest worden. Ik heb liever dat die dan thuisblijven, daar is het risico op verspreiding veel groter volgens mij.
Kinderen toch niet? Dan staat er dat het op verzoek van ouders of indicatie van behandeld arts kan. Of zwengel ik dan weer een discussie aanquote:Op maandag 7 september 2020 15:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Toch zeggen de regels dat je bij milde klachten moet testen dus ook die snotneus.
Ik zou zelf ook niet meteen naar de teststraat rennen met mijn kind, maar je schreef dat sommige kinderen het hele najaar thuis gaan zitten. Als het zo “chronisch” is, zou ik wel laten testen. W. Heeft vorig jaar maanden flink gehoest. Als hij dat nu allemaal thuis zou moeten blijven, vind ik dat vanuit sociaal opzicht geen giller, zeg maar. Dan is dat even ongemak van het testen denk ik “minder schadelijk”.quote:Op maandag 7 september 2020 14:38 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, maar voordat je plek hebt, er geweest bent en 48 uur later, dan is B er normaal gesproken al vanaf. Nu ben ik dus getest en is het ook voldoende.
Overigens heeft B allerlei aantekeningen op school omdat hij dus hooikoorts heeft en waarschijnlijk ook reageert op stof en huisdieren. Dan lijkt het net alsof hij snotverkouden is. De inschatting wat het is, ligt dus bij ons volgens zijn juf.
Fijn! Ik ben nog aan het wachten. Hoorde net van een vriendin dat die van 030 regelmatig een systeemstoring hebben. Zij had haar zoon laten testen en na 48 uur zelf maar eens gebeld. Pffff hoop toch echt morgenochtend meer te weten.quote:Op maandag 7 september 2020 15:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb de uitslag al gekregen (na precies 23,5 uur, doen ze netjes) en die was negatief.
Klopt, maar als je een kind hebt dat panisch is voor prikken (door nare ervaringen uit het verleden) dan denk je echt niet bij een keer of tien niezen 'ik jaag hem lekker door de test straat'. Dan zou ik hem thuishouden. Het wordt anders bij koorts, maar ik vrees dat als hij koorts krijgt en echt ziek wordt we eerder op een seh staan dan dat we een afspraak en uitslag van een coronatest hebbenquote:Op maandag 7 september 2020 15:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Toch zeggen de regels dat je bij milde klachten moet testen dus ook die snotneus.
Helaas krijgt niemand sneller een uitslag dus dat is echt toeval.quote:Op maandag 7 september 2020 15:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Je kunt online aangeven wat voor werk je doet etc. Misschien scheelt het dat ik een contactberoep in de zorg heb? De vorige keer was mijn uitslag ook snel en moest mijn vrouw 2 dagen langer wachten. Maar dat is speculatie hoor.
Ik kan me best voorstellen dat een juf niet elk kindje met een snotneus schoolwerk mee gaat geven voor thuis, het extra werk voor de leerkracht lijkt me niet opwegen tegen het gewin van die paar dagen thuisonderwijs.quote:Op maandag 7 september 2020 11:01 schreef exode het volgende:
[..]
We hebben aangegeven dat ie wat snot heeft en zich aardig verveelt. Ik heb niet letterlijk gevraagd: geef werk. Misschien heb ik teveel mijn vriendin en zijn vorige juf in mijn hoofd, die zouden inderdaad zelf van alles aanbieden.
Ik ga het netjes bij haar zelf aangeven, dat we een eventuele volgende keer graag werk willen. We hebben er wel met een omweg om gevraagd 'Waar zijn jullie in de klas nu mee bezig zodat we daar wat mee kunnen thuis?' maar het antwoord was 'met de letter i en k' Ik zal een zeurouder zijn, maar ik vind het best makkelijk....
Nja, geluk voor mij dan in dit gevalquote:Op maandag 7 september 2020 16:20 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Helaas krijgt niemand sneller een uitslag dus dat is echt toeval.
De testen gingen bij ons in het lab gewoon op 1 grote hoop, we kregen 0 informatie te zien behalve het monster nummer en of een test uiteindelijk positief, negatief of invalid is.quote:Op maandag 7 september 2020 15:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Je kunt online aangeven wat voor werk je doet etc. Misschien scheelt het dat ik een contactberoep in de zorg heb? De vorige keer was mijn uitslag ook snel en moest mijn vrouw 2 dagen langer wachten. Maar dat is speculatie hoor.
Er zit nog wel een gebied tussen op maat schoolwerk geven en niets. Maar ik hoop gewoon dat het begin van het schooljaar is en er vast nog wat standaards komt. Maar werkboekjes en even een toelichting wat er deze week in de klas wordt behandeld is ook al voldoende lijkt mij. (als in welke bladzijdes, ik hoef geen instructie verder)quote:Op maandag 7 september 2020 16:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat een juf niet elk kindje met een snotneus schoolwerk mee gaat geven voor thuis, het extra werk voor de leerkracht lijkt me niet opwegen tegen het gewin van die paar dagen thuisonderwijs.
Verwacht je dat de absentie wekenlang gaat duren, vind ik het een ander verhaal maar dan vind ik dat je dat bij de ziekmelding even moet aangeven.
Ook als je als school wel een plan hebt, moet je ook genoeg leerkrachten hebben die daar ook nog tijd voor hebben (want daar zijn er ook mensen ziek ed)quote:Op maandag 7 september 2020 12:35 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zie ik hier ook met een groep 8 leerkracht in huis. Maar dit komt niet uit de lucht vallen, scholen hadden al voor de zomer een plan kunnen hebben. Niet jij als leerkracht, maar de school, hoe om te gaan met thuiszittende kinderen. B zit nu een klein weekje thuis er zijn er ook die bijna het gehele najaar thuis zullen zitten.
Mijn vriendin heeft de maanden voor de zomer ook alleen maar overgewerkt en ze heeft aangegeven dat ze naast gewoon lesgeven geen online programma kan aanbieden. Zij heeft dus een alternatief bedacht samen met collega's ook van andere scholen. Hierdoor hebben zij een standaard online lesomgeving die ingezet kan worden bij kinderen die thuiszitten. Daar hoeft zij niets voor te doen, dat is de omgeving van vorig jaar, het is letterlijk 1 druk op de knop. Maar dat moet een school en eventuele stichting wel faciliteren, want leerkrachten lopen dus al over.
Hij zit nu overigens aan de squla, enthousiast mee te roepen en te juichen als het antwoord goed is![]()
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 7 september 2020 17:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ook als je als school wel een plan hebt, moet je ook genoeg leerkrachten hebben die daar ook nog tijd voor hebben (want daar zijn er ook mensen ziek ed)
En helemaal bij een groep 3 is elke week zo anders dat je t wel klaar kan zetten maar dat moet dan elke week...
Super fijn!quote:Op maandag 7 september 2020 18:29 schreef exode het volgende:
Nou ik ben goedgekeurd, mag de deur weer uit. Morgen even kijken hoe B wakker wordt, dan mag hij ook weer naar school.
Mijn moeder blij, want dan kan ik morgen bij haar werken en tussendoor boodschapjes doen, koken, afwassen etc.
Groep 4 t/m 8 hier heeft alweer de wachtwoorden voor diverse omgevingen mee gekregen 'voor als ze thuis moeten werken'quote:Op maandag 7 september 2020 18:30 schreef amaranta het volgende:
Hoi juf. Is het oké als [ik, papa, grote broer, de buurvrouw] na school wat werkboekjes op komt halen?
Kan hij thuis ook wat doen. Tot welke pagina kan hij doorwerken?
Een verkoudheid duurt vaak zomaar twee weken, zeker als je echt geen snot en hoest meer mag hebben voor je weer naar school mag. Ik verwacht echt geen op maat pakketje voor mijn kind, maar gewoon even 5 minuten overdracht over waar hij die week dan mee aan de slag kan en even een paar boeken en werkboeken afhalen lijkt me niet overdreven veel gevraagd.quote:Op maandag 7 september 2020 16:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat een juf niet elk kindje met een snotneus schoolwerk mee gaat geven voor thuis, het extra werk voor de leerkracht lijkt me niet opwegen tegen het gewin van die paar dagen thuisonderwijs.
Verwacht je dat de absentie wekenlang gaat duren, vind ik het een ander verhaal maar dan vind ik dat je dat bij de ziekmelding even moet aangeven.
Mijn vriend belde vanochtend en kan woensdag einde dag terecht. Ik heb de directie maar vast ingeseind dat de kans er in zit dat ik ook verkouden word...quote:Op maandag 7 september 2020 16:52 schreef Kyara het volgende:
Ik was thuis met milde klachten, testcentra in de buurt allemaal vol en kon alleen nog terecht op > 1 uur rijden en daar ook nog onhandige tijdstip. Morgen kan ik in de buurt terecht maar nu zijn klachten ook over.
Het gaat nu juist om verkoudheidsklachten, die kunnen wel gewoon na 2 dagen weg zijn. Dan snap ik de juf erg goed. Als de ouder aangeeft dat het waarschijnlijk langer gaat duren, en zelf langs komt voor werk is het anders.quote:Op maandag 7 september 2020 19:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Een verkoudheid duurt vaak zomaar twee weken, zeker als je echt geen snot en hoest meer mag hebben voor je weer naar school mag. Ik verwacht echt geen op maat pakketje voor mijn kind, maar gewoon even 5 minuten overdracht over waar hij die week dan mee aan de slag kan en even een paar boeken en werkboeken afhalen lijkt me niet overdreven veel gevraagd.
nee maar er staat ook niks over huisgenoten ed. Dit is puur om te beslissen of je kind naar school kan of nietquote:Op maandag 7 september 2020 21:47 schreef exode het volgende:
Die beslisboom heeft B zijn school en BSO ook verspreid. Wel apart dat er niets over testen staat. Op de site van de RIVM staat het wel maar in de beslisboom vervolgens niet.
Of kijk ik er overheen?
Jeetje Hupje dat is best laat woensdag.
Ja snap ik, maar er staat dus niet dat als je kind verkouden is en negatief is getest hij/zij naar school mag.quote:Op maandag 7 september 2020 22:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee maar er staat ook niks over huisgenoten ed. Dit is puur om te beslissen of je kind naar school kan of niet
Ik krijg net een herziene versie van de directrice. Daar staat het wel opquote:Op dinsdag 8 september 2020 07:03 schreef exode het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar er staat dus niet dat als je kind verkouden is en negatief is getest hij/zij naar school mag.
Als een school strak deze beslisboom volgt mag een kind die snottert maar geen corona heeft niet naar school terwijl op de site van de Rivm staat dat een verkouden kind die negatief test weer naar school mag.
Hoe oud zijn ze? En zijn ze eerlijk, maar gewoon niet zo leuk? Of echt gemeen? Want het risico van social media is natuurlijk dat mensen het niks vinden wat je doet en dat ook zeggen. Dat mag...quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:16 schreef Nijna het volgende:
Jongste is actief op Tiktok, nu krijgt ze de laatste dagen steeds lullige reacties van buurmeisje.
Ze had de reacties verwijderd, maar op elk filmpje komt weer een sneer.
Ik krijg de neiging om te reageren dat je ook gewoon niks kan zeggen als je niks aardigs te melden hebt.
Wat zouden jullie hiermee doen?
Naar de ouder stappen en ernaar vragen of het gewoon laten en diegene blokkeren?
Ik adviseer onze puber altijd om te blokkeren bij gezeik online. In hoeverre hij zelf dan nog in gesprek wil met de ander laat ik bij hem (meestal doet hij dat wel, in de trant van 'Hee Pietje, ik vind het niet zo tof wat je hier doet').quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:16 schreef Nijna het volgende:
Jongste is actief op Tiktok, nu krijgt ze de laatste dagen steeds lullige reacties van buurmeisje.
Ik krijg de neiging om te reageren dat je ook gewoon niks kan zeggen als je niks aardigs te melden hebt.
Naar de ouder stappen en ernaar vragen of het gewoon laten en diegene blokkeren?
Ik zie het ook wel gebeuren op het schoolplein. Dat iemand iets stoers doet, en anderen dat afkraken. Alleen nu is het "stiekem" vanachter een schermpje ipv direct in iemands gezicht. Dat is wel makkelijk afkraken. Heeft ze het buurmeisje al eens aangesproken? Gevraagd waarom ze dat doet, dat het niet aardig is. Misschien is het meisje dan opeens niet zo dapper meer.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:16 schreef Nijna het volgende:
Zo'n hele flowchart is eigenlijk samen te vatten in deze 5 regels:quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:59 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik krijg net een herziene versie van de directrice. Daar staat het wel op
https://www.boink.info/st(...)ngschoolajnboink.pdf
Ik vind dat ook een grijs gebied. Maar ben zelf met mijn verkoudheid en negatieve test wel heel voorzichtig geweest. Mijn redenatie: als ik andere mensen verkouden maak, moeten zij ook getest worden en thuis blijven. Kinderen kunnen volwassenen niet makkelijk besmetten met corona, maar wel met een gewoon verkoudheidsvirus. Dus als een negatief getest kind de juf aansteekt, moet die vervolgens wel thuisblijven en getest worden. Ik vind dat gewoon niet zo netjes. Maar ik weet niet hoe de school erover denkt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 07:03 schreef exode het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar er staat dus niet dat als je kind verkouden is en negatief is getest hij/zij naar school mag.
Als een school strak deze beslisboom volgt mag een kind die snottert maar geen corona heeft niet naar school terwijl op de site van de Rivm staat dat een verkouden kind die negatief test weer naar school mag.
Ja zo sta ik er ook in, maar dan hebben de ouders de verantwoordelijkheid om die beslissing te nemen. (en het moet ook kunnen met je werk en opvang natuurlijk)quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind dat ook een grijs gebied. Maar ben zelf met mijn verkoudheid en negatieve test wel heel voorzichtig geweest. Mijn redenatie: als ik andere mensen verkouden maak, moeten zij ook getest worden en thuis blijven. Kinderen kunnen volwassenen niet makkelijk besmetten met corona, maar wel met een gewoon verkoudheidsvirus. Dus als een negatief getest kind de juf aansteekt, moet die vervolgens wel thuisblijven en getest worden. Ik vind dat gewoon niet zo netjes. Maar ik weet niet hoe de school erover denkt.
Fijn negatieve uitslag!quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:37 schreef Nanukerst het volgende:
Testuitslag was negatief, godzijdank!
Eigenlijk heeft ze niks met dit buurmeisje (12) eigenlijk. Ze speelt wel eens met zusje van 10, maar dat loopt niet altijd even lekker. Dat meisje gaat ineens onder het spelen weg zonder te zeggen dat ze geen zin meer heeft of ze verzint smoesjes om naar huis te gaan. We dachten eerst dat dat meisje misschien met het account van haar zus reageerde, maar deze reactie kwam toen die van 10 al naar school was, dus dat kan nietquote:Op dinsdag 8 september 2020 10:00 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik zie het ook wel gebeuren op het schoolplein. Dat iemand iets stoers doet, en anderen dat afkraken. Alleen nu is het "stiekem" vanachter een schermpje ipv direct in iemands gezicht. Dat is wel makkelijk afkraken. Heeft ze het buurmeisje al eens aangesproken? Gevraagd waarom ze dat doet, dat het niet aardig is. Misschien is het meisje dan opeens niet zo dapper meer.
Maar dan loop je gelijk het risico dat het buurmeisje het "spelletje" leuker gaat vinden en doorgaat.
Hoe is de band verder? Als die oke is, zouden ze ook juist kunnen kijken of ze samen iets kunnen maken. Is die niet zo best, dan lekker negeren/blokkeren.
Zelfmoordfilmpje op tiktok? Dat is ze denk ik niet tegengekomen, dan had ze het wel verteld. Gelukkig.quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:11 schreef Phaidra het volgende:
TikTok is bij ons nog niet echt ontdekt. Ik hoorde van mijn nichtje dat er een zelfmoordfilmpje opgezet was gister. Je kind zou het maar gezien hebben...
Wel hadden onze kinderen laatst ruzie met 2 meiden uit de buurt. Die hadden onze kinderen gefilmd, en ze gepest (“kijk, dat zijn echt stomme jongens”) en ondanks dat ze duidelijk hadden gezegd dat ze dat niet wilden, was het filmpje op YouTube gezet. Ik was not amused. Ik kende de meisjes niet, dus het duurde even tot we ze konden aanspreken. Uiteindelijk bleek dat ze bij de oudste op turnen zaten en via de trainer hebben we het besproken. Geloof dat ze wel schrokken van de preek van de trainer (het is een selectiegroep en je gedrag tov andere sporters telt ook mee in je beoordeling). De trainer zou het ook aan de ouders doorgeven.
Ik merk ook dat ik in mijn achterhoofd bij alle afspraken denk: als we dan niet thuis zitten...quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:22 schreef exode het volgende:
Echt wat een najaar gaat dit worden....durf ook amper iets te plannen merk ik en dat vind ik geen fijn idee.
Dat vind ik van de meeste vloggers ookquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:15 schreef Ticootje het volgende:
Leyla zit op tiktok. Ik controleer wat ze erop zet, het is allemaal niet de moeite waard om te kijken.
We gaan blokkeren, nu begon ook de 10 jarige, ik denk nog steeds jaloezie.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:49 schreef trui het volgende:
Nijna, Ik zou denk ik adviseren de 12 jarige te blokkeren. Geen aandacht aan schenken, daarmee straf je zulke types het hardst.
En verder zou ik ze ook echt liever niet op tiktok laten. Die app heeft totaal lak aan de privacy regels, je kunt ervan uitgaan dat alle andere info op die telefoon dan ook niet meer alleen in jouw handen is.
Beterschap! Hopelijk zijn de mannen van KPN gauw klaarquote:Op woensdag 9 september 2020 11:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak en ik zijn nu allebei ziek thuis. Hij flink verkouden, ik met koorts enzo. Voor de deur zijn mannen van KPN de stoep weer aan het aantrillen, nadat ze deze hadden open gebroken. Supertof dus
Wat naar dat het met de kat toch weer slechter gaat.quote:Op woensdag 9 september 2020 11:28 schreef exode het volgende:
Zo wederom een dierenarts bezoek achter de rug. Het gaat weer wat slechter met de kat. Eet minder, slaapt zo'n beetje non stop. De AB kuur is afgelopen nu. Er is nog 1 optie: echo laten maken en daar kunnen 2 dingen uitkomen, geeft de DA aan. Of niets aan te doen, binnen nu en paar weken zal hij overleden zijn. Of niets aan te doen, maar met prednison rekbaar. Beter zal hij niet worden, er zit iets bij zijn buik, wsl een tumor.
Pfff ik voel me een slechte kattenmoeder, maar ik denk niet dat we voor de echo gaan. Dat moet in een dierenkliniek en zal ongeveer 20 minuten duren, 20 minuten die kat liggend op zijn rug door moet brengen. Beestje is oud en ziek, ik wil hem dat eigenlijk niet aan doen. Alleen zodat wij wat langer van zijn zieke aanwezigheid kunnen genieten.
We moeten hem goed in de gaten houden nu, zodra het echt slechter gaat of hij afvalt moeten we aan de bel trekken. Ik wil voorkomen dat hij gaat lijden, hij krijgt nu wel pijnstilling overigens.
An nee joh MevrC, lekker virusje te pakken dus samen.
het gaat alleen niet alleen om wat ze er zelf op zetten. In feite geef je de hele inhoud van je telefoon bloot, heb ik begrepen, als je de app downloadt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:15 schreef Ticootje het volgende:
Leyla zit op tiktok. Ik controleer wat ze erop zet, het is allemaal niet de moeite waard om te kijken.
Ik zou toch even met de buurvrouw gaan praten als beide kinderen via TikTok aan het pesten zijn.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
We gaan blokkeren, nu begon ook de 10 jarige, ik denk nog steeds jaloezie.
Dus negeren maar.
[..]
Beterschap! Hopelijk zijn de mannen van KPN gauw klaar
[..]
Wat naar dat het met de kat toch weer slechter gaat.
Sterkte
Mee eens. Ik als ouder zou dat echt wel willen weten namelijk.quote:Op woensdag 9 september 2020 14:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou toch even met de buurvrouw gaan praten als beide kinderen via TikTok aan het pesten zijn.
Hier dus ook. Gisteren geprobeerd een afspraak te maken, maar alles zat vol: ik moest vandaag maar weer bellen. Vanmorgen na 3x bellen "alle lijnen zijn bezet, probeer het over 30 minuten nog eens" toch een afspraak kunnen maken voor vrijdag eind van de middag, net buiten de regio.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:26 schreef Nanukerst het volgende:(..) Het is in sommige regio's gewoon loeidruk op het moment.
quote:Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef exode het volgende:
Wat een dag, eerst de kat en net gaan bloedprikken met B die bijna flauwviel en nu spierwit op de bank hangt.
Mijn longfunctietest van vanmiddag gaat niet door. Ik ben dus verkouden en dat kan A de test beinvloeden en B ik kan mensen in de wachtkamer besmetten met mijn verkoudheidsvirus. Volgende mogelijkheid 8 oktober, zucht!
B. intussen weer een beetje bijgetrokken hopelijk?quote:Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef exode het volgende:
Wat een dag, eerst de kat en net gaan bloedprikken met B die bijna flauwviel en nu spierwit op de bank hangt.
Mijn longfunctietest van vanmiddag gaat niet door. Ik ben dus verkouden en dat kan A de test beinvloeden en B ik kan mensen in de wachtkamer besmetten met mijn verkoudheidsvirus. Volgende mogelijkheid 8 oktober, zucht!
Vrijdag pas... hopelijk dan in het weekend wel uitslag dan.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:46 schreef Grijs het volgende:
Vanmorgen na 3x bellen "alle lijnen zijn bezet, probeer het over 30 minuten nog eens" toch een afspraak kunnen maken voor vrijdag eind van
Ik zou dat laatste doen.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Exode, ik snap het wel.. Al dat gedoe is voor een kat ook niet fijn. Dan liever rustig afwachten en met pijnstillers het laatste stukje fijn te maken..
Ik kan hier geeneens een afspraak maken voor mijn oudste. Digitaal niks te krijgen en telefonisch niet te bereiken. En dat voor (vermoedelijk) een stom verkoudheidje..
Als dat nou gewoon over gaat in een dag of 2, dan zijn we er ook vanaf. Als die test pas dit weekend of erna is, dan moet hij juist nog langer thuisblijven om de uitslag af te wachten terwijl hij vast geen klachten meer heeft.. Krijg bijna de neiging om niet te bellen en het maar op zijn beloop te laten gaan. Dan kan hij maandag gewoon weer naar school.
Dat vind ik eerlijk gezegd geen goede reden om iemand te adviseren om niet te gaan testen. Gelukkig waren er veel tests negatief en zijn deze mensen ‘alleen maar’ heel erg verkouden (of in mijn geval de griep), het is daarmee nooit te voorspellen wat iemand anders heeft, die deze mensen nog nooit heeft gezien.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou dat laatste doen.
Ik heb de afgelopen week van best wel veel mensen gehoord of gelezen dat ze gingen testen. En die waren allemaal negatief. Zelfs mensen met behoorlijke klachten.
Vriend van hem is eind vorige week ook getest, ook negatief. En als het dezelfde verkoudheid is...quote:Op donderdag 10 september 2020 08:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou dat laatste doen.
Ik heb de afgelopen week van best wel veel mensen gehoord of gelezen dat ze gingen testen. En die waren allemaal negatief. Zelfs mensen met behoorlijke klachten.
Tja, dat is niet vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:34 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Vriend van hem is eind vorige week ook getest, ook negatief. En als het dezelfde verkoudheid is...
Ik weet het.. Ik zeg ook bijna.. Maar hij heeft verder geen uitjes tot zaterdagavond. En dat is dan een feestje met zijn vrienden. Ook nog wel af te zeggen.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, dat is niet vanzelfsprekend.
Then again, als hij niemand ziet en dat kan volhouden, kun je ook afwachten of de klachten verdwijnen. Als deze dan 24 uur wegblijven, kan hij ook zonder test weer naar school. Tenzij huisgenoten klachten ontwikkelen, dan is testen toch wel het juiste, lijkt me.
Ik zou wel de afspraak vastzetten. Als de klachten dan toch weg zijn, lekker afbellen. Als er nog wel klachten zijn, zit hij toch nog thuis, dus is testen geen slecht idee. Als je na 2-3 dagen alsnog een afspraak wil inplannen, duurt het waarschijnlijk nog veel langer.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Exode, ik snap het wel.. Al dat gedoe is voor een kat ook niet fijn. Dan liever rustig afwachten en met pijnstillers het laatste stukje fijn te maken..
Ik kan hier geeneens een afspraak maken voor mijn oudste. Digitaal niks te krijgen en telefonisch niet te bereiken. En dat voor (vermoedelijk) een stom verkoudheidje..
Als dat nou gewoon over gaat in een dag of 2, dan zijn we er ook vanaf. Als die test pas dit weekend of erna is, dan moet hij juist nog langer thuisblijven om de uitslag af te wachten terwijl hij vast geen klachten meer heeft.. Krijg bijna de neiging om niet te bellen en het maar op zijn beloop te laten gaan. Dan kan hij maandag gewoon weer naar school.
Dus om het even cru te zeggen: de kat gaat sowieso dood. Of door eerst een lijdensweg te ondergaan voordat hij prednison mag of helemaal niets terwijl prednison de klachten wat kan verminderen..quote:Op woensdag 9 september 2020 11:28 schreef exode het volgende:
Zo wederom een dierenarts bezoek achter de rug. Het gaat weer wat slechter met de kat. Eet minder, slaapt zo'n beetje non stop. De AB kuur is afgelopen nu. Er is nog 1 optie: echo laten maken en daar kunnen 2 dingen uitkomen, geeft de DA aan. Of niets aan te doen, binnen nu en paar weken zal hij overleden zijn. Of niets aan te doen, maar met prednison rekbaar. Beter zal hij niet worden, er zit iets bij zijn buik, wsl een tumor.
Pfff ik voel me een slechte kattenmoeder, maar ik denk niet dat we voor de echo gaan. Dat moet in een dierenkliniek en zal ongeveer 20 minuten duren, 20 minuten die kat liggend op zijn rug door moet brengen. Beestje is oud en ziek, ik wil hem dat eigenlijk niet aan doen. Alleen zodat wij wat langer van zijn zieke aanwezigheid kunnen genieten.
We moeten hem goed in de gaten houden nu, zodra het echt slechter gaat of hij afvalt moeten we aan de bel trekken. Ik wil voorkomen dat hij gaat lijden, hij krijgt nu wel pijnstilling overigens.
An nee joh MevrC, lekker virusje te pakken dus samen.
En elk uur (of half uur, heb verschillende dingen gehoord) komen er nieuwe tijdvakken bij waardoor het loont om elk uur opnieuw te kijken.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Ik hoor van meer mensen dat het helpt om op verschillende tijdstippen te kijken online en op andere postcodes. Er zit blijkbaar iets vreemds in het systeem waardoor je op een andere postcode wel ineens plekken ziet dichtbij je huis.
B is nog wat snotterig, maar echt minimaal. Typisch een klein verkoudheidje. Ik snotter ook nog wat maar stelt ook niets voor.
En verder goede tip van Phaidra.
Hoe gaat het met jullie MevrC?
Even eenquote:Op donderdag 10 september 2020 09:18 schreef exode het volgende:
Ja, de kat is binnen nu en een paar maanden dood of er gebeurt een wonder. Het pro actief prednison geven is besproken maar als het geen tumor is zal hij juist meer gaan lijden. Als in de kwaal kan/zal erger worden en hij zal steeds minder kunnen. Dus het is wel overlegd, nu krijgt hij andere pijnstilling en hij was gisteren weer wat actiever.
We houden hem goed in de gaten en ik hoop het meteen te zien als hij pijn krijgt.
Sjaak is vandaag (snotterig) naar school, we zien wel hoe dat gaat. Ik blijf vandaag en morgen nog thuis. Heb ‘s avonds nog koorts dus wil goed uitzieken.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Ik hoor van meer mensen dat het helpt om op verschillende tijdstippen te kijken online en op andere postcodes. Er zit blijkbaar iets vreemds in het systeem waardoor je op een andere postcode wel ineens plekken ziet dichtbij je huis.
B is nog wat snotterig, maar echt minimaal. Typisch een klein verkoudheidje. Ik snotter ook nog wat maar stelt ook niets voor.
En verder goede tip van Phaidra.
Hoe gaat het met jullie MevrC?
Dat eigenlijk.quote:Op donderdag 10 september 2020 08:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, dat is niet vanzelfsprekend.
Then again, als hij niemand ziet en dat kan volhouden, kun je ook afwachten of de klachten verdwijnen. Als deze dan 24 uur wegblijven, kan hij ook zonder test weer naar school. Tenzij huisgenoten klachten ontwikkelen, dan is testen toch wel het juiste, lijkt me.
En dat is dus de verkeerde aanname. Want hoe weet jij dat het geen corona is en anderen geen risico lopen?quote:Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb het gisteren nog even nagevraagd op mijn werk, maar ik mag/moet gewoon werken als ik verkouden ben, tenzij er vermoedens kunnen zijn van Corona (vanwege bijv. mensen in de omgeving/andere klachten). Mijn kinderen zijn nu allemaal verkouden, dus gegarandeerd dat ik ergens in de komende dagen aan de beurt ben. En dan tot het weer voorjaar wordt elke 1,5e week weer waarschijnlijk. Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.
Godver, wat is dat slecht geregeld.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:19 schreef Elleska het volgende:
Ik heb het gehouden bij max 1x per dag bellen en regelmatig inloggen net verschillende postcodes. na 5 dagen een plekje op meer dan een uur rijden, verder al die tijd niks nopes nada. Die testplek overigens afgeslagen want een peuter 3 uur in de auto laten zitten leek mij geen goed plan en de klachten waren al bijna over. Inmiddels 24uur klachtenvrij dus ik kan weer gewoon de deur uit![]()
Maar verkoudheidsklachten zijn helemaal niet te onderscheiden van beginnende COVID-19-klachten.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.
Ja precies dit. Vanwege de overbezette teststraten, heb ik nu wel een soort van gradatie voor mijzelf (ik werk thuis dus ik heb wat dat betreft makkelijk praten). Als ik licht snotter, en maar zeer sporadisch nies of hoest, blijf ik zoveel mogelijk thuis. Alleen de hoogstnoodzakelijke uitjes (kinderen naar school brengen bijvoorbeeld, op ruime afstand van anderen). Mijn redenatie is dat de kans heeeeel klein is dat je virusdeeltjes verspreidt als je niet hoest of niest en op ruime afstand blijft. Kinderen mogen dan even geen speeldates bij ons thuis.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar verkoudheidsklachten zijn helemaal niet te onderscheiden van beginnende COVID-19-klachten.![]()
![]()
Ik had plek binnen 6 uur op 15 minuten rijden en binnen 25 uur uitslag. Het kan dus wel goed gaan. En daar ter plekke was het hartstikke goed geregeld.quote:Op donderdag 10 september 2020 09:54 schreef Burdie het volgende:
Dat gedoe rondom die testen vind ik ook niet erg uitnodigend om te gaan, eerlijk gezegd.
Heeft Cat er geen? Die heeft ook altijd kennismaken als ik het goed heb. Zijn wel opvangmoeders, die de kittens bij haar krijgen. Kijk eens in F&F voor haar topic.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb het gisteren nog even nagevraagd op mijn werk, maar ik mag/moet gewoon werken als ik verkouden ben, tenzij er vermoedens kunnen zijn van Corona (vanwege bijv. mensen in de omgeving/andere klachten). Mijn kinderen zijn nu allemaal verkouden, dus gegarandeerd dat ik ergens in de komende dagen aan de beurt ben. En dan tot het weer voorjaar wordt elke 1,5e week weer waarschijnlijk. Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.
Exode, wat een vervelende situatie. Ik denk dat je de juiste keuze maakt. Stress is ook niet goed voor een al krakkemikkig beestje. Als dat nog levensreddend zou kunnen zijn zou ik het overwegen, maar als al zeker is dat dat niet zo is zou ik er niet aan beginnen. Dat vind ik juist je eigen belang (geen afscheid willen nemen) boven dat van de kat zetten. Wij hebben een paar jaar geleden dezelfde keuze gemaakt, en dat was zelfs met nog zicht op mogelijk grotendeels herstel na een zeer intensieve kuur (25% kans oid). Voor zulke kansen ga ik een kat niet een maand lang traumatiseren en de dierenarts liet duidelijk doorschemeren het daarmee eens te zijn.
Over katten gesproken, wij zijn op zoek naar twee kittens die vanaf half oktober welkom zijn, maar wat een absurde prijzen vragen mensen daar tegenwoordig voor. ¤200 voor een gewone kitten is niet abnormaal, ¤100 is standaard voor niet ingeënt. En het meerendeel is gelijk meenemen ipv eerst kennismaken. Mijn eerdere katten zijn altijd via via geregeld, gratis (of nouja, voor wat kattenvoer meestal) en dan uitgekozen op gedrag ipv vanaf een foto. Boerderij-kittens zijn er meer en vaak wel goedkoper maar op minimaal een uur rijden en dat wil ik zo’n beestje liever ook niet aan doen. Plus dat ik zeker dan wil zien hoe ze zijn qua karakter, ze moeten wel kunnen aarden in een rijtjeswoning met kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |