abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2020 @ 07:51:48 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_194858828
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
disclaimer
  donderdag 3 september 2020 @ 07:52:10 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_194858832
nieuw topic openen --> kost exact 4,3 seconden.

De vraag intypen of iemand anders een nieuw topic wil openen omdat je geen tijd hebt --> 12,7 seconden :P ;) :*
disclaimer
pi_194858939
Ik werk thuis, B rent rond, met in het rondvliegend snot. Vanavond staat bezoek in het ziekenhuis bij mijn moeder op de planning. Ze gaat even overleggen met de arts of ik wel langs mag komen :{ Het is net 2 dagen september en ik ben er al klaar mee.

In beter nieuws: onze marktplaats advertenties gaan goed, het vliegt de deur uit allemaal en gisterenavond zelf een fiets voor B opgehaald. Van 20 naar 24 inch, hij wordt zoooo groot. (en is boos dat ie nu niet in de zeikende regen buiten mag fietsen)

Wat fijn F_r, congrats.
pi_194858987
B is dus het schoolgaand kind dat nu thuis is? }:|
pi_194859304
Venco, jep. Ik baal wel, niet zozeer omdat ik moet werken en hij rondrent, dat komt wel goed. Maar hij moet wennen aan groep 3, de nieuwe BSO etc, nu al thuis is balen. Zwemles gisteren ook afgezegd.

En dat om snot :{w
  donderdag 3 september 2020 @ 08:37:17 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_194859320
Maar als het alleen maar wat snot is hoeven ze toch niet thuis te blijven :? Dat is toch alleen met excessief hoesten / koorts / keelpijn?
disclaimer
pi_194859345
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:37 schreef SQ het volgende:
Maar als het alleen maar wat snot is hoeven ze toch niet thuis te blijven :? Dat is toch alleen met excessief hoesten / koorts / keelpijn?
Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.
Er staat letterlijk 'Bij verkoudheidsklachten of andere klachten die passen bij Covid (zoals neusverkoudheid, loopneus etc etc etc).

Mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas en daar zijn de regels hetzelfde, daar zou hij ook niet mogen komen.
  donderdag 3 september 2020 @ 08:42:43 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_194859372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:39 schreef exode het volgende:

[..]

Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.
Er staat letterlijk 'Bij verkoudheidsklachten of andere klachten die passen bij Covid (zoals neusverkoudheid, loopneus etc etc etc).

Mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas en daar zijn de regels hetzelfde, daar zou hij ook niet mogen komen.
Oh wauw, dat is niet te doen zeg :(
disclaimer
pi_194859413
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh wauw, dat is niet te doen zeg :(
Nee....dat wordt een apart schooljaar voor iedereen.
pi_194859430
Kan snel gaan met het inslijpen van de regels Exode 😇😂

Ik moest gisteren in gr3 staan.
Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!

Ik 😬 nee hoor. Deze is even snel.

En dan bij het evalueren aan het einde van de dag.
Ja, was leuk. Maar je moet volgende keer de juiste timer gebruiken.
pi_194859435
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:35 schreef exode het volgende:
Venco, jep. Ik baal wel, niet zozeer omdat ik moet werken en hij rondrent, dat komt wel goed. Maar hij moet wennen aan groep 3, de nieuwe BSO etc, nu al thuis is balen. Zwemles gisteren ook afgezegd.

En dat om snot :{w
Nou ja, dat dus. Het is gewoon irritant. Geen vreselijke situaties natuurlijk maar wel vervelend.

We gaan zondag naar de Efteling. We hadden nog kaartjes van de Rabobank voor 22 maart toen maar ja, Corona kwam. }:| Deze kaartjes zijn geldig tot 30 september dus weinig tijd meer.
Nu maar hopen dat er niemand van ons gezin begint te niezen. :X :(
pi_194859518
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:

Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!

Haha, nou ja dat stilzitten en zelf naar de BSO lopen etc is best wennen voor hem. En nieuwe kinderen in de klas, weer even zijn plekje vinden.
Hij was sowieso boos want deze week was hij het hulpje, nu is hij bang dat hij heel lang moet wachten voordat hij weer hulpje is.
  donderdag 3 september 2020 @ 08:56:47 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_194859528
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:

Hahaha, het zijn ook eigenlijk nog gewoon kleuters dan ja _O-
disclaimer
pi_194859571
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven. -O-
pi_194859597
Mijn zoon is 7 en vanaf die leeftijd zijn er inderdaad strengere regels. Ik heb een 2,5 jarige snot dochtertje dat dus wel naar dansles mag en met de juf contact mag hebben. :P
pi_194859808
Het lastige is ook dat verkouden naar school/bso/kdv mag tot 6 jaar.
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
Ze zou wel weer naar dans- of zwemles mogen in principe.

Kortom echt logisch vind ik het niet
pi_194859809
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven. -O-
Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.

Ik snap de harde grens ook niet zo, B hoest of niets niet dus hij sproeit geen bacillen rond.
pi_194860010
Peuters/kleuters mogen inderdaad naar school maar verder mag je met een snotneus alsnog weinig heb ik al gemerkt. Zwemmen mag hier bijvoorbeeld niet met een snotneus.
pi_194860039
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:26 schreef Elleska het volgende:
Peuters/kleuters mogen inderdaad naar school maar verder mag je met een snotneus alsnog weinig heb ik al gemerkt. Zwemmen mag hier bijvoorbeeld niet met een snotneus.
Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.
  donderdag 3 september 2020 @ 09:29:25 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194860057
quote:
Of lekker even alle juffen aansteken :P.
KuikenGuppy
  donderdag 3 september 2020 @ 09:31:03 #21
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_194860068
Mijn dochter mag ook niet naar school. Ik heb maar werk gevraagd. Ze heeft vorige week ook al een dag gemist.
pi_194860079
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:24 schreef F_r het volgende:
Ons huis is definitief verkocht *O*
Top! *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Hupje het volgende:
Iemand tips of een duidelijke site voor het opvouwen van een frame zwembad? Ik snap het boekje niet :')
Uh nee, wij hebben gewoon maar wat gedaan moet ik zeggen. Ik krijg het ook niet meer bij elkaar in de doos. Maar het staat opgestapeld in een hoek, op naar volgende zomer ;).
Ik las wel in de handleiding dat je er talkpoeder in kon strooien tegen het aan elkaar plakken. Ze hadden bij de drogist alleen zwitsal, dus het ruikt naar babytjes O+

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:14 schreef exode het volgende:

[..]

Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.

Ik snap de harde grens ook niet zo, B hoest of niets niet dus hij sproeit geen bacillen rond.
Fijn dat je zelf wel op bezoek mag bij je moeder!
Ik snap wel dat ze ergens een grens moeten trekken, maar volgens mij hebben heel veel mensen regelmatig snot in de herfst/winter.
Van mij mogen ze er ook wel van maken dat je bij snot icm hoest of koorts pas thuis hoeft te blijven op de basisschool.
Ik las gisteren geloof ik dat het t/m groep 2 is omdat die kinderen vaak verkouden zijn.

Maar ja, die kinderen lopen net zo goed op school rond en daar staat net zo goed een leerkracht voor de klas die de snot weer mee kan nemen naar de collega's.
Ik zou de grens tussen basisschool en middelbare school logischer vinden... maar goed ik hoef gelukkig dat beleid niet te maken.

Jongste kwam uit bed vanmorgen, ik denk dat ik snot heb.
Nou dat viel gelukkig ontzettend mee, ik denk dat ze stiekem hoopte net als zus thuis te kunnen blijven.
Zus moest naar de tandarts, kiezen trekken en die hadden we een snipperdag gegeven ;).
De kiezen gingen er makkelijk uit, we stonden zo weer buiten :) en puber hangt op de bank, zo meteen aan het huiswerk hebben we afgesproken dus helemaal snipperdag is het niet.
Fake it till you make it...
  donderdag 3 september 2020 @ 09:32:08 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194860084
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
Ik dacht ook dat dit zo zat, maar zo zit het niet (of het is aangepast), zie:

https://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderen

quote:
Kinderen uit groep 1 en 2* van het basisonderwijs mogen naar school en de kinderopvang of gastouder als zij alleen neusverkoudheid hebben zonder koorts.

* Als scholen of kinderopvangorganisaties de gebruikelijke groepsindeling niet hanteren geldt dit voor kinderen tot en met 6 jaar.
KuikenGuppy
pi_194860116
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:28 schreef exode het volgende:

[..]

Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.
Dat soort dingen dus, eigenlijk zit je alsnog in een halve quarantaine want oppas vragen is ook geen optie.
Hier bijvoorbeeld ook de kinderboerderij en de bieb niet (al kan ik die nog wel begrijpen met alle ouderen die daar komen). zelfs in een gewone speeltuin wordt je al weggekeken.

We moesten gisteren de deur uit ivm werkzaamheden maar de opties werden rap kleiner door een beetje snot. Gelukkig was het goed weer dus we zijn naar de zandverstuiving gegaan en daar geen mens gezien ^O^ Vandaag is datzelfde snotjong gewoon weer naar de psz en gebruik ik mijn vrije tijd voor boodschappen want ook dat kan niet met kind.
pi_194860120
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Ze zou wel weer naar dans- of zwemles mogen in principe.

Kortom echt logisch vind ik het niet
Volgens het RIVM (en de beslisboom van Boink die gebaseerd is op het RIVM) is op de basisschool de groep leidend en niet de leeftijd. Dus een 7jarige in groep 2 mag komen met snot, maar een 5jarige in groep 3 niet.
pi_194860240
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:35 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat soort dingen dus, eigenlijk zit je alsnog in een halve quarantaine want oppas vragen is ook geen optie.
Hier bijvoorbeeld ook de kinderboerderij en de bieb niet (al kan ik die nog wel begrijpen met alle ouderen die daar komen). zelfs in een gewone speeltuin wordt je al weggekeken.

We moesten gisteren de deur uit ivm werkzaamheden maar de opties werden rap kleiner door een beetje snot. Gelukkig was het goed weer dus we zijn naar de zandverstuiving gegaan en daar geen mens gezien ^O^ Vandaag is datzelfde snotjong gewoon weer naar de psz en gebruik ik mijn vrije tijd voor boodschappen want ook dat kan niet met kind.
Ja, ik snap de regels allemaal prima en ook dat er grenzen moeten zijn. Maar inderdaad alleen snot zonder hoesten en niezen, die begrijp ik gewoon niet heel erg goed.
Juist in groep 3 is fysiek contact tussen kind en leerkracht vrijwel afwezig, in groep 1 en 2 moeten er broeken worden losgemaakt, veters gestrikt etc etc.

Als B het heeft, verspreiden we het nu in ieder geval lekker via zusje en vriendin voor de klas.

Morgenavond zou een vriendin langskomen, die heb ik dan wel weer zelf afgezegd, zij zit in een risicogroep en hier in huis komen met 2 snottebellen, vind ik dan weer niet logisch voelen.
pi_194860928
Hier is J (groep 4) ook al sinds dinsdag thuis. We hebben inmiddels schoolwerk opgehaald, dus ik ben weer aan de slag met thuisonderwijs. Gelukkig heeft ie er nog lol in, en is groep 4 stof voor mij ook prima te doen. Wel heb ik vandaag geleerd wat een ‘luchtwoord’ en een ‘zingwoord’ zijn, en ken ik de ei-rap.

En ik kom er nu achter dat zoonlief al begonnen is met tafels leren op school. Gelukkig iets meer uitdaging voor m, hoeft ie zich niet te vervelen thuis.

Ik hoop ik wel dat die snotneus snel over is, en de blafhoest niet doorzet, want op mijn werkdagen is dit niet te doen...
pi_194860953
Soneal zat er gisteren na school een beetje doorheen.... sipjes onderweg naar huis.
Kennelijk had hij zich moeilijk kunnen concentreren door schreeuwende kinderen buiten.
Dus hij zat steeds om zich heen te kijken.

Dus ik: "Heeft de juf wat gezegd?" (ik dacht even dat hij misschien op zijn lazer had gehad)
Hij: "Ja, ze heeft tegen de kinderen buiten gezegd dat ze stiller moesten doen"

Enfin; ze liepen dus op het stukje tussen het lokaal en de bomen die aan het schoolplein grenzen (daar is een soort paadje waar de fietsen staan), dus als de juf die schreeuwende kinderen al tot de orde heeft geroepen dan was het behoorlijk vervelend :X
Komt bij dat hij nog nooit in een lokaal op de begane grond heeft gezeten, altijd een lokaal boven, en daar krijg je waarschijnlijk veel minder mee van de schoolplein-herrie, plus dat er vanwege het ventileren waarschijnlijk meer ramen openstaan.

Anyway, hij had even een groep 6 dipje, alsof hij bang was dat hij het allemaal heel moeilijk zou gaan vinden ofzo :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194860993
Ik heb zo een videocall, ik heb B maar op de bank met Netflix gezet. Werken is amper te doen nu, hij is nogal aanwezig zeg maar. Steeds als ik iets aan het lezen of beantwoorden ben, roept hij iets. Ik zie verder wel wat ik vandaag gedaan krijg, heb helaas nu geen simpele, knop uit dingen te doen. Ik vermoed dat ie vanmiddag wederom voor de tv wordt gezet.
pi_194861007
quote:
Ik denk doordat je snot bij kleuters veel moeilijker kunt voorkomen, ze zijn veel fysieker naar elkaar toe, vegen snot af met de achterkant van hun hand en aaien twee tellen later een ander met diezelfde hand.
Bij oudere kinderen is dat allemaal (hopelijk) veel minder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194861408
Ik ben zelf snipverkouden en dus thuis aam het werk. Maar daardoor kan mijn moeder dus ook niet oppassen en moet ik (straks) dus ook met 3 kinderen thuiswerken.

En bij klachten testen. Prima, maar voorlopig kan ik alleen bij testlocaties op meer dan een uur rijden en op een onmogelijke tijd terecht }:|
pi_194861504
Die kleuters zijn ook veel vaker verkouden dan de groteren. Dan is de helft continu afwezig. Dat is voor de ouders ook weer lastig. Maar bij ons heeft 1 kleuterjuf er ook wel problemen mee. Haar eigen ouders zijn kwetsbaar, dus ze staat een beetje in spagaat tussen familie en werk. Dat ze haar ouders al maanden niet heeft aangeraakt, maar wel dagelijks zo'n snotter-kleuter..

Puber is ook weer naar school. 2 dagen verkouden, maar het snotteren was gistermiddag al aardig over. Gelukkig redden ze zich op die leeftijd wel zelf. School heeft voor (bijna) elke les geregeld dat ze mee kunnen kijken/praten in de fysieke lessen.
  Manager PR/Moderator donderdag 3 september 2020 @ 11:45:32 #33
269689 crew  Viv
pi_194862114
FB / Donatiepagina geopend, inclusief tellert #4 ¤450 is echt fantastisch
https://fok.nl/shop/doneren/

Hebben jullie dit al meegekregen trouwens? Danny heeft dringend geld nodig om FOK! in de lucht te houden. In de eerste twee dagen van deze crowdfund-actie is al bijna ¤6000 opgehaald (het doelbedrag is ¤25000). O+

Oh, en er zitten hier in OUD nogal wat mensen van beneden de rivieren, we hebben nog versterking van #teamfriet nodig! :Y)
pi_194862221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:46 schreef Leandra het volgende:
Soneal zat er gisteren na school een beetje doorheen.... sipjes onderweg naar huis.
Kennelijk had hij zich moeilijk kunnen concentreren door schreeuwende kinderen buiten.
Dus hij zat steeds om zich heen te kijken.

Dus ik: "Heeft de juf wat gezegd?" (ik dacht even dat hij misschien op zijn lazer had gehad)
Hij: "Ja, ze heeft tegen de kinderen buiten gezegd dat ze stiller moesten doen"

Enfin; ze liepen dus op het stukje tussen het lokaal en de bomen die aan het schoolplein grenzen (daar is een soort paadje waar de fietsen staan), dus als de juf die schreeuwende kinderen al tot de orde heeft geroepen dan was het behoorlijk vervelend :X
Komt bij dat hij nog nooit in een lokaal op de begane grond heeft gezeten, altijd een lokaal boven, en daar krijg je waarschijnlijk veel minder mee van de schoolplein-herrie, plus dat er vanwege het ventileren waarschijnlijk meer ramen openstaan.

Anyway, hij had even een groep 6 dipje, alsof hij bang was dat hij het allemaal heel moeilijk zou gaan vinden ofzo :D
Mijn klaslokaal grenst ook aan het schoolplein. Weliswaar op de eerste verdieping. Maar het is echt vreselijk storend. De ramen moeten inderdaad open staan. Ik zet ze al op de kiepstand . Want als ik ze open zet dan hoor ik gewoon helemaal niks meer. Vanaf negen uur zijn er spelende en schreeuwende kinderen buiten. Het begint met alle kleutergroepen die om de beurt buiten spelen dan is er nog een groep met kinderen van de peuterspeelzaal die buiten speelt. Nou ja, buiten spelen. Ze janken de hele tijd. Dan gaan de pauzes beginnen. Die zijn vanwege de corona in drie rondes. En als de kleine ochtend pauzes voorbij zijn, dan beginnen vrijwel direct daarna de lunchpauzes van een half uur. Vervolgens zijn er nog groepen die ‘s middags extra buitenspelen. Dus vanaf 9 uur hoor ik niks anders dan geschreeuw.
Tel daarbij op dat er sommige kinderen in de klas ook praten. Al proberen we daar natuurlijk wel boven op te zitten. Maar goed het is dus constant ruis. Soms moet ik gewoon de ramen even dicht doen want dan hoor ik gewoon pratende kinderen in het lokaal niet eens.
En ja, ik kan natuurlijk aan mijn collega’s vragen of zij de kinderen buiten in stilte willen laten spelen. Maar dat is natuurlijk ook onzin.

Ik ben wel eens naar buiten gelopen als de kinderen het nodig vonden om met stokken op spullen te slaan heel hard. Dan hebben de kleuters buiten bijvoorbeeld stokken en een of andere ton.

En godzijdank is de lange kar weg. Vroeger was er dus een lange kar. En de kleuters die op een kar wilden rijden moesten dan tegen het muurtje achter het lokaal gaan staan. Terwijl de leerkracht de karren uit het schuurtje haalde. Dan stond je dus 10 minuten te luisteren naar kleuters die LANGE KAR LANGE KAR aan het roepen waren.
pi_194863585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:10 schreef Kyara het volgende:
En bij klachten testen. Prima, maar voorlopig kan ik alleen bij testlocaties op meer dan een uur rijden en op een onmogelijke tijd terecht
Hier in het noorden zijn er blijkbaar helemaal geen testplekken meer beschikbaar. online worden er geen opties weergegeven en bij bellen is het advies om na het weekend terug te bellen.
pi_194864554
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:10 schreef Kyara het volgende:
Ik ben zelf snipverkouden en dus thuis aam het werk. Maar daardoor kan mijn moeder dus ook niet oppassen en moet ik (straks) dus ook met 3 kinderen thuiswerken.

En bij klachten testen. Prima, maar voorlopig kan ik alleen bij testlocaties op meer dan een uur rijden en op een onmogelijke tijd terecht }:|
Min of meer mijn verhaal. Eergister een test aangevraagd. Ik had gister terecht gekund op een uur rijden. Doe maar niet... Vandaag moest ik er alsnog 30 min voor rijden (met files 40 min). Toch maar gedaan, anders zou het vrijdag worden of nog later. Nou, dan hoeft het al niet meer. Op locatie alsnog 25 minuten in de rij gestaan met alle andere auto's. Voor een halve minuut swappen :').

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:45 schreef Viv het volgende:

Hebben jullie dit al meegekregen trouwens? Danny heeft dringend geld nodig om FOK! in de lucht te houden. In de eerste twee dagen van deze crowdfund-actie is al bijna ¤6000 opgehaald (het doelbedrag is ¤25000). O+

Oh, en er zitten hier in OUD nogal wat mensen van beneden de rivieren, we hebben nog versterking van #teamfriet nodig! :Y)
[ afbeelding ]
Ik heb een abo genomen, ik kon daarbij geen comment achterlaten. Maar het is toch patat :s)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194864587
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:50 schreef amaranta het volgende:

[..]
Terwijl de leerkracht de karren uit het schuurtje haalde. Dan stond je dus 10 minuten te luisteren naar kleuters die LANGE KAR LANGE KAR aan het roepen waren.
:D ;(
pi_194864610
Ik zit weer op kantoor sinds maandag. Vandaag in mijn eentje. Bevalt prima. Rare gewaarwording zo’n enorm gebouw zo goed als leeg, dat wel.
pi_194864637
Ik zit even te denken maar bij B zitten geen klassen aan het schoolplein, alleen 1 kleuterklas kijkt uit op het kleuterplein maar als daar kinderen aan het spelen zijn, geldt dat ook voor betreffende kleuterklas zelf.

Bij mijn vriendin volgens mij wel, sterker nog de school is op de begane grond en op de 1e verdieping zijn appartementen. De school zou er tijdelijk zitten, dat tijdelijk is al 10 jaar. Die mensen kijken dus al 10 jaar op het schoolplein uit vanaf het balkon (zijn 50+ woningen). De brieven of het wat rustiger kan, zijn niet aan te slepen begrijp ik altijd.
pi_194864705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:05 schreef lily het volgende:
Ik zit weer op kantoor sinds maandag. Vandaag in mijn eentje. Bevalt prima. Rare gewaarwording zo’n enorm gebouw zo goed als leeg, dat wel.
Gek he, vind ik nog steeds. Zo rustig, letterlijk en figuurlijk.
Ik ben gisteren met een collega de pijlen maar eens gaan volgen op de verdieping....je loopt meerdere keren dood en de logica is verder ook nogal...uhm ver te zoeken. Of iemand wilde grappig doen of de pijlen zijn zonder achterliggende gedachte geplaatst.
Als het rustig is, negeer ik die pijlen eerlijk gezegd, maar gisteren was het wat drukker en dan volg ik ze wel zoveel mogelijk. Heb uithoeken in het gebouw gezien die ik niet kende terwijl ik het gebouw best goed ken door verschillende inspectiebezoeken die ik moest begeleiden.
Er begon gisteren een stagiaire en die hebben we haar serieus een paar keer moeten zoeken omdat ze maar niet terugkwam van de wc of IT. Ja, verdwaald. (ons gebouw is ook groot met veel gangen en die pijlen maken de uitdaging nog een stukje groter)
Je moet best vaak kiezen op kruispunten en dan moet je het gebouw redelijk goed kennen om de juiste keuze te maken.
pi_194864754
Ik denk dat er iets van 50 mensen zijn verdeeld over 12 verdiepingen (waar normaal 3000 zitten).

Ik hoef geen pijlen te volgen :+
Ik zat vandaag helemaal alleen op 1 verdieping. Gisteren zaten er 4.
pi_194864931
Oeh fijn Lily, wij hebben 2 gebouwen aan elkaar met een loopbrug, de weg naar de loopbrug is een speurtocht op zich.
Er mogen er max 300 in nu in plaats van 1700. Gisteren zaten we op 300 maar op onze afdeling zaten we met zijn 4en terwijl er iets van 40 werkplekken zijn.

Is er bij jullie niet heel veel afgezet? Bij ons zijn echt gemarkeerde gebieden waar je mag komen, anders maken ze steeds voor Jan doedel schoon. Het bijgebouw waar ik zit is ook pas sinds dinsdag weer open om de capaciteit wat op te schroeven.
  donderdag 3 september 2020 @ 14:26:56 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194864999
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:45 schreef Viv het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb mijn bijdrage gisteren al geleverd aan team patat :P en abo heb ik ook afgesloten om de boel op te krikken :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_194865070
Zo dus en dit is een kruispunt, rechtdoor is de loopbrug, rechts is een afdeling en een stukje terug lopen en je kan naar links naar een afdeling. Ik kom van de kant waar ik de foto vandaan maak.

1 collega vertelde dat hij gisteren een bureau had waarbij de pijlen vanaf het toilet eerst naar buiten gingen naar een andere bedrijf en daarna weer terug naar binnen....Echt iemand moet dit toch lachend hebben gedaan?

pi_194865099
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:23 schreef exode het volgende:
Is er bij jullie niet heel veel afgezet? Bij ons zijn echt gemarkeerde gebieden waar je mag komen, anders maken ze steeds voor Jan doedel schoon.
Nee, geen gebieden. Wel bureau’s met tape afgeplakt. Maar er is hier nauwelijks iemand. Komt ook dit jaar niet meer.
  Manager PR/Moderator donderdag 3 september 2020 @ 14:37:03 #46
269689 crew  Viv
pi_194865192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:02 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb een abo genomen, ik kon daarbij geen comment achterlaten. Maar het is toch patat :s)
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:26 schreef laziness het volgende:
Ik heb mijn bijdrage gisteren al geleverd aan team patat :P en abo heb ik ook afgesloten om de boel op te krikken :Y
-O-

Ah ik zie nu de ¤10 op friet!!! van @SQ
*O*
  donderdag 3 september 2020 @ 14:37:54 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_194865209
Friet O+
disclaimer
pi_194865214
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:30 schreef exode het volgende:
Zo dus en dit is een kruispunt, rechtdoor is de loopbrug, rechts is een afdeling en een stukje terug lopen en je kan naar links naar een afdeling. Ik kom van de kant waar ik de foto vandaan maak.

1 collega vertelde dat hij gisteren een bureau had waarbij de pijlen vanaf het toilet eerst naar buiten gingen naar een andere bedrijf en daarna weer terug naar binnen....Echt iemand moet dit toch lachend hebben gedaan?
:D Bij ons op kantoor moet je wel soms voor de officiële weg een enorme omweg maken, de tussenstukjes om af te snijden mogen maar vanaf 1 kant. En als je dan naar de wc wil vanaf 1 kant, dan moet je eigenlijk 2 stappen tegen de looprichting in of een half kantoorpand omlopen... Omdat er in totaal 5 mensen op de verdieping zaten in dat deel van het kantoor, durfde ik het wel aan om even recalcitrant tegen de richting in te gaan :6
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194865234
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:31 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, geen gebieden. Wel bureau’s met tape afgeplakt. Maar er is hier nauwelijks iemand. Komt ook dit jaar niet meer.
Is voor schoonmaak wel duidelijk waar mensen hebben gezeten? Ik moet als ik wegga een kaartje omdraaien zodat ze weten dat er iemand gezeten heeft. Bij ons zijn vooral vergaderruimtes gesloten.
pi_194865396
Ik moet vooral voor de koffiebar een enorme omweg maken. Eerst van de 4e naar de 3e lopen, dan de loopbrug over, vervolgens 2 afdelingen over, daarna via de noodtrappen naar de 2e verdieping, dan door de poortjes naar de receptie, bij de receptie naar de hoofdtrap en dan van de 2e naar de 5e en daar is de koffiebar.

Maar goed 99% van de tijd heb ik best wel lak aan de pijlen behalve op de trappen. (en als er collega's lopen, dan stap ik netjes opzij)
pi_194865822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:39 schreef exode het volgende:

[..]

Is voor schoonmaak wel duidelijk waar mensen hebben gezeten? Ik moet als ik wegga een kaartje omdraaien zodat ze weten dat er iemand gezeten heeft. Bij ons zijn vooral vergaderruimtes gesloten.
Nee. Niks geregeld verder.
Alles is openbaar en als vanouds behalve her en der afgeplakte bureaus. Maar goed; het is ook niet de bedoeling dat er veel mensen komen werken. Iedereen moet thuisblijven. Als je denkt een goede reden te hebben om naar kantoor te komen moet toestemming gevraagd worden aan management.
pi_194866106
Wij hadden tot 01-09 restricties maar er is nu toch een losser beleid gemaakt. Al vraag ik me af hoe houdbaar dat dan weer is. Wij hebben functies die echt op kantoor uitgevoerd moeten worden en collega's die goede redenen hebben om niet thuis te kunnen/willen werken. Nu is het reserveringssysteem vrijgegeven en first come first serve geworden en je kan 4 weken vooraf al reserveren. Iedereen is dus ineens gelijk.

Iets heel anders: zomervakantie 2021 geboekt 8-) We moesten onze boottocht voor 30-11 boeken met ons open ticket. En er was een goede aanbieding. Sterker nog, betere hutten, ontbijt, diner alles erbij en goedkoper uit dan de originele boeking en die was al scherp. Poging 2 voor Zweden. (nog nooit zo vroeg iets vastgelegd)
De helft van onze openstaande vouchers gebruikt, op naar de rest.
  donderdag 3 september 2020 @ 15:44:20 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194866309
Wij gaan weer voor een lastminute, dat was ons dit jaar ook goed bevallen :+.
KuikenGuppy
  donderdag 3 september 2020 @ 15:53:00 #54
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194866488
Nou als ik ergens wel spijt van had was het dat wij ‘vroeg’ (8 maanden van tevoren) hadden geboekt. Dus ik ga dat zeker niet meer doen. Ik denk ook een last minute.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 3 september 2020 @ 15:53:37 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194866501
Met die vouchers heb je weinig andere keus denk ik? Die verlopen gewoon.
KuikenGuppy
  donderdag 3 september 2020 @ 15:55:33 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_194866539
ik denk dat wij gaan kamperen volgende zomer, dan is Goud een maandje of tien dus dat moet lukken.
En dan laat ik het wel van de omstandigheden afhangen waar we eindigen :')
disclaimer
pi_194866726
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:53 schreef Burdie het volgende:
Met die vouchers heb je weinig andere keus denk ik? Die verlopen gewoon.
Ja klopt, nou ja op zich dus op 30-11, maar ineens was de aanbieding van afgelopen zomer er weer voor de boot. Die aanbieding scheelt bijna ¤ 400 met de reguliere prijzen en je zag de data wegvliegen zeg maar.
Het eerste huisje hadden we zelfs in juli al vastgelegd, het was of wijzigen of geen geld terug (¤700).

Niet echt een straf om alsnog naar Zweden te gaan O+

Wij boeken normaal ergens tussen eind maart en eind juni, afhankelijk van de voorkeur dus dit is een stuk eerder.
pi_194866771
SQ, als wij dus nu echt naar Zweden gaan, staat mijn aanbod voor de vouwwagen nog. Die staat dan werkeloos in de stalling. Maar goed, dat is nog heeeeeel ver weg, houd het in je achterhoofd (10 maanden lang).

De meivakantie zullen we ook snel boeken, ja wederom een voucher :P
pi_194867045
Ik weet nog niet eens wanneer ik vakantie heb volgend jaar. Moet voor 15-11 mijn voorkeur opgeven en dan proberen we t schema voor 1-1 rond te krijgen met t team.
*poef* nu is het weg
pi_194867224
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet nog niet eens wanneer ik vakantie heb volgend jaar. Moet voor 15-11 mijn voorkeur opgeven en dan proberen we t schema voor 1-1 rond te krijgen met t team.
Dat lijkt me best lastig, vakanties af moeten stemmen. Mijn vriendin staat voor de klas dus die weten jaren vooraf haar vakanties al en ik hoef niemand af te stemmen wat ik heb een opzichzelf staande functie zonder backup.
Ik koop ook nog eens dagen dus ik heb elk jaar een week of 8.

Geen backup hebben is best vervelend, maar er zitten dus ook voordelen aan. Ik hoef alleen met mezelf vakanties af te stemmen :D
  donderdag 3 september 2020 @ 16:39:37 #61
244125 laziness
pi_194867567
Met de vouwwagen boeken wij de camping meestal pas een week van tevoren.

En nu gingen we voor huisjes omdat geen andere mensen ;) en die in Oostenrijk boekten we een maand van tevoren en in Frankrijk een week.

Dat waren hele fijne huisjes voor een prima prijs. Kortom waar het ook heen gaat met het virus en of het nou camping of huisjes wordt, het kan allemaal prima wachten voorlopig.

KLM Voucher is geldig t/m 31/12/2021 en kan eventueel ook omgezet naar geld nog dus ik wacht eerst af wat het gaat worden volgend jaar met een vaccin en veiligheid.

Ik heb nog 10 weken vakantie staan maar er is maar weinig ruimte om het op te nemen. Langer dan 2 weken achter elkaar gaat sinds vorig jaar in de zomer sowieso bijna niet helaas -O-
Maar je kan ze bij ons ook verkopen dus wie weet doe ik dat wel een keertje.
  vrijdag 4 september 2020 @ 11:06:17 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_194880204
Even ronselen wegens leuk idee: TTK / De FOK! boekenclub

Wie leest er mee?
pi_194880593
Oh, leuk! Nu nog even kijken of het ook echt lukt om genoeg tijd te hebben voor het lezen :@
pi_194881377
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:06 schreef BE het volgende:

Wie leest er mee?
*O*
Ik doe mee! Lezen O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194882162
Ik heb al gestemd. Tof!
pi_194884588
Al was het maar om verwarring te zaaien met Amarantha 😇
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:36:18 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194897124
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 07:52 schreef SQ het volgende:
nieuw topic openen --> kost exact 4,3 seconden.

De vraag intypen of iemand anders een nieuw topic wil openen omdat je geen tijd hebt --> 12,7 seconden :P ;) :*
Ja ja I know maar ik zag dat ik de laatste post had zo'n beetje toen ik de auto in stapte en wist ook zo gauw geen leuke titel. En op de telefoon vind ik het toch altijd meer gedoe.
in de haak.
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:37:13 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194897137
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:06 schreef BE het volgende:

Wie leest er mee?
Ik ben net begonnen met 'De avond is ongemak' dus wel leuk om dat topic in elk geval te volgen als 't dit boek wordt.(maar ik zit al in een leesclub dus ik ga denk ik niet heel actief mee doen met deze).

[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 05-09-2020 12:22:25 ]
in de haak.
  zaterdag 5 september 2020 @ 10:41:36 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194897192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef lily het volgende:

[..]

Nee. Niks geregeld verder.
Alles is openbaar en als vanouds behalve her en der afgeplakte bureaus. Maar goed; het is ook niet de bedoeling dat er veel mensen komen werken. Iedereen moet thuisblijven. Als je denkt een goede reden te hebben om naar kantoor te komen moet toestemming gevraagd worden aan management.
bij ons moet je gewoon steeds zelf je werkplek (en vergaderruimtes) schoonmaken na gebruik. Er staan genoeg materialen her en der.
in de haak.
pi_194897396
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:41 schreef trui het volgende:

[..]

bij ons moet je gewoon steeds zelf je werkplek (en vergaderruimtes) schoonmaken na gebruik. Er staan genoeg materialen her en der.
Ja, er staan wel wat materialen maar er loopt ook nog steeds een schoonmaakster rond die aan het werk is. Gewoon overdag. Dat was voor deze tijd ook al zo.

Dat boek lijkt me ook wel wat eigenlijk :)
pi_194897750
In ons kantoor werd altijd al overdag schoongemaakt dus even voetjes omhoog bij het stofzuigen etc. 'S avonds doen ze nu de gebruikte bureaus en vergaderruimtes.

Er staat wel schoonmaak spul op bureaus voor je eigen laptop en scherm als je dat wilt schoonmaken. Schoonmaak doet alles behalve IT spul (wij hebben vaste monitors op elk bureau waar je je laptop aan kan koppelen)

We hebben zelfs een schoonmaakster die niets anders doet dan toiletten schrobben en ze is altijd vrolijk. En dat terwijl wij ook inhuur hebben uit landen waar je niet op de toiletbril gaat zitten....

En over schoonmaak gesproken, ik wil zelf ook nog steeds een goede voor thuis. Die vind je ook niet zomaar he?!
pi_194898269
Voorspelling van de betrouwbare mannetjes in de Volkskrant

Goed idee wel
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:21:18 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194898532
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:20 schreef exode het volgende:
En over schoonmaak gesproken, ik wil zelf ook nog steeds een goede voor thuis. Die vind je ook niet zomaar he?!
ja, wij moeten denk ik ook weer op zoek naar een nieuwe (de mevrouw die het tot nu toe deed kan om medische redenen al een tijdje niet komen schoonmaken en het lijkt er ook steeds meer op dat dat niet meer over zal gaan). Mocht je een goede weten, en ze heeft nog ruimte voor een extra adresje in M'broek, ik houd me aanbevolen. :)
in de haak.
pi_194898858
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:56 schreef Adrian4 het volgende:
Voorspelling van de betrouwbare mannetjes in de Volkskrant

[ afbeelding ]

Goed idee wel
Ik zie een gat in de markt 😇
pi_194903460
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:20 schreef exode het volgende:

Wij hebben al jaren (met een pauze ertussenin omdat ze even niet wilde schoonmaken) dezelfde, een moeder die haar dochter bij een van de mijne in de klas heeft gezeten. En in haar pauze hadden we een ander, gevonden via marktplaats. Was ook wel een goede, maar degene die nu weer komt, was altijd wat grondiger.
Al moet ik zeggen dat ze wat minder fanatiek is tegenwoordig, maar wel blij dat het stoffen enzo gedaan wordt. Het lukte mij erg slecht om dat zelf goed bij te houden.
Je moet er net tegenaan lopen. Die via marktplaats daar hebben we er toen 3 gesproken en daar vielen er toen 2 van af.
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:00:22 #76
244125 laziness
pi_194903678
Ik heb een schoonmaakster via hlprs.nl ^O^
  zaterdag 5 september 2020 @ 18:06:16 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194903776
Ik wil ook wel, maar ons huis is nogal rommelig sinds de verhuizing en ik vind dat best een ding om toe te geven of me er niet voor te schamen dat het me niet lukt om het opgeruimd te houden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194903938
Wij hebben een schoonmaakster via via, dan weet je ook wel ongeveer wat je krijgt van tevoren :) Hier ook een rommelig huis trouwens, maar dat weet ze en ze vindt het niet erg. We ruimen het wel zo goed mogelijk op voordat zekomt, maar ook ons soort opgeruimd is nog wel rommelig :P
pi_194904277
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:18 schreef Aure het volgende:
Wij hebben een schoonmaakster via via, dan weet je ook wel ongeveer wat je krijgt van tevoren :) Hier ook een rommelig huis trouwens, maar dat weet ze en ze vindt het niet erg. We ruimen het wel zo goed mogelijk op voordat zekomt, maar ook ons soort opgeruimd is nog wel rommelig :P
Dit! De eerste keren ruimde ik heel erg op en maakte ik de avond ervoor schoon, maar dat heb ik afgeleerd gelukkig.
pi_194904290
Wij hebben 3 schoonmaaksters gehad, alledrie via via en alledrie is het raar geeindigd van hun kant. Dus of wij zijn raar of vies of allebei ;)

De eerste was overigens erg goed. Maar die was ineens allergisch voor katten terwijl ze bij 1 vriendin van ons met katten wel bleef schoonmaken. Wij denken dat ze het gewoon veel te druk had en niet durfde opzeggen.
pi_194906091
Morgen naar de Efteling. We hadden nog kaartjes van de Rabobank klanten dagen.
Maar ik ben een beetje gespannen. Ten eerste omdat ons laatste uitje in oktober niet zo gezellig was :@ en ten tweede vanwege het hele Corona-gebeuren en de maatregelen in het park.
Ik heb zo’n beeld voor me dat het allemaal een beetje rare sfeer gaat zijn en onze zoon is nogal ‘all over the place’ dus hopelijk kan hij toch de instructies goed opvolgen. En onze dochter is nu 2,5 en die moeten we dus ook scherp in de gate houden. Dus ik vind het eigenlijk een hoop gedoe.
En stel nu dat iemand van ons toch een niesbui krijgt of ze zien snot, dan word je eruit gegooid ofzo. :') Ik ga er vast al over dromen vannacht.

Wie is er onlangs geweest?

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 05-09-2020 21:32:16 ]
pi_194906883
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:48 schreef vencodark het volgende:
Maar ik ben een beetje gespannen. Ten eerste omdat ons laatste uitje in oktober niet zo gezellig was :@ en ten tweede vanwege het hele Corona-gebeuren en de maatregelen in het park.
Ik heb zo’n beeld voor me dat het allemaal een beetje rare sfeer gaat zijn en onze zoon is nogal ‘al over the place’ dus hopelijk kan hij toch de instructies goed opvolgen. En onze dochter is nu 2,5 en die moeten we dus ook scherp in de gate houden. Dus ik vind het eigenlijk een hoop.
En stel nu dat iemand van ons toch een niesbui krijgt of ze zien snot, dan word je eruit gegooid ofzo. :') Ik ga er vast al over dromen vannacht.

Wij zijn er eind juni geweest en ik vond het een leuke dag. Het was goed geregeld en de medewerkers supervriendelijk.
Aanwijzingen zijn duidelijk en geen moment stress of gedoe gehad.
pi_194906980
quote:
Ik heb zo’n beeld voor me dat het allemaal een beetje rare sfeer gaat zijn en onze zoon is nogal ‘al over the place’ dus hopelijk kan hij toch de instructies goed opvolgen. En onze dochter is nu 2,5 en die moeten we dus ook scherp in de gate houden. Dus ik vind het eigenlijk een hoop.

Ik. Ging prima.
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:34:28 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_194907056
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 18:00 schreef laziness het volgende:
Ik heb een schoonmaakster via hlprs.nl ^O^
Oeh, bevalt goed dus qua platform? Wij zoeken ook iemand, maar het lijkt een soort mission impossible om iemand via-via te vinden hier.
pi_194907116
quote:
Ik heb zo’n beeld voor me dat het allemaal een beetje rare sfeer gaat zijn en onze zoon is nogal ‘all over the place’ dus hopelijk kan hij toch de instructies goed opvolgen. En onze dochter is nu 2,5 en die moeten we dus ook scherp in de gate houden. Dus ik vind het eigenlijk een hoop gedoe.

Midden juli geweest en ik ga echt voorlopig niet nog een keer. MEGA druk. Prachtige wachtrijen met afstandsstrepen, maar buiten die rijen op de pleinen was het overvol. Je kon niet met goed fatsoen het plein oversteken, omdat de rijden voor de attractie's doorliepen tot over de pleinen heen. De wachtrij voor de Baron was 90 min, alle andere achtbanen minimaal 70. Geen reet aan. Daar is het park echt veel te duur voor. Maar goed, het was toen volop zomervakantie. Zal nu wel meevallen met de drukte denk ik?
pi_194907240
Wij gingen in juni naar Drouwenerzand. Lekker dagje gespijbeld van school, er was geen hond, heerlijk!
Dus als spijbelen een optie is; door de weeks gaan ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194907940
Wij hebben een abonnement op de Efteling en gaan dus regelmatig. Onze ervaringen zijn veelal positief. Wachtrijen bij de kinderattracties vielen van de zomer erg mee, Max 20min bij symbolica, de rest korter.
Park heeft veel maatregelen getroffen en voor het grootste deel toch de sfeer weten te behouden.
De ruime plekken in de rijen vind ik zelf erg prettig en mogen ze van mij zo houden ;) geen mensen die in je nek staan te hijgen en kind heeft ruimte om te springen/dansen etc.
pi_194908799
quote:

Wij zijn begin juli geweest en hebben een topdag gehad :Y Vond het meevallen qua drukte en het was goed geregeld qua maatregelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 00:33:31 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194910215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:21 schreef trui het volgende:

[..]

ja, wij moeten denk ik ook weer op zoek naar een nieuwe (de mevrouw die het tot nu toe deed kan om medische redenen al een tijdje niet komen schoonmaken en het lijkt er ook steeds meer op dat dat niet meer over zal gaan). Mocht je een goede weten, en ze heeft nog ruimte voor een extra adresje in M'broek, ik houd me aanbevolen. :)
Wij hadden een poets via helpling maar onlangs hebben wij opgezegd omdat we nu fulltime van huis uit werken. Ze woont in Utrecht maar kan haar wel vragen of ze het een probleem vindt om naar Maarssenbroek te gaan. We waren erg tevreden over haar!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194911490
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 00:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij hadden een poets via helpling maar onlangs hebben wij opgezegd omdat we nu fulltime van huis uit werken. Ze woont in Utrecht maar kan haar wel vragen of ze het een probleem vindt om naar Maarssenbroek te gaan. We waren erg tevreden over haar!
Ja, ook voor M'dorp! :)
  zondag 6 september 2020 @ 09:10:22 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194912028
Wel heel lief Majo maar ik wacht nog heel even met echt gaan zoeken tot echt zeker is dat onze huidige hulp niet terug kan keren. (En ook tot na onze badkamerverbouwing, duur geintje...) Wij werken nu ook veel thuis en het is nog redelijk te doen zelf. Maar op den duur lijkt het me wel weer fijn hoor, als iemand regelmatig even wat poetswerk komt doen.
in de haak.
pi_194912175
Zo ik zit even aan huis gekluisterd. Vanmiddag test, Juul en B zijn al een paar dagen verkouden. Ik nu ook met keelpijn erbij. Ik zou vanmiddag bij mijn moeder gaan koken wat stofzuigen en wasje draaien. Baal wel dat de zorg zo op mijn zus en broer neerkomt. Dat is al vaak zo omdat ik op een uur rijden woon (zonder files).
  zondag 6 september 2020 @ 09:28:01 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194912185
Hopelijk is het niks, exode.
in de haak.
pi_194912404
Ik mag straks ook voor een test -O- Keelpijn, verkouden en spierpijn. Mijn moeder wordt vandaag 70, dus dat is even balen. Ik mag overigens 50 minuten enkele reis rijden naar een teststraat, want die ene die hier 5 minuten vandaan is, is vol.
pi_194912571
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 09:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik mag straks ook voor een test -O- Keelpijn, verkouden en spierpijn. Mijn moeder wordt vandaag 70, dus dat is even balen. Ik mag overigens 50 minuten enkele reis rijden naar een teststraat, want die ene die hier 5 minuten vandaan is, is vol.
Ai dat is extra balen! Ik moet 20 minuten. Morgen kan het dichterbij maar dan heb ik geen auto.

Ik vraag me ook af, als ik negatief test, mag B dan weer naar school? Ik denk het wel.

Vorige x begon het bij mij ook met keelpijn, dus ik knijp hem een beetje.
pi_194913089
B mag sowieso naar school als jij geen koorts hebt, toch?
  zondag 6 september 2020 @ 10:41:21 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194913142
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nee, B moet wachten tot zij de uitslag heeft.
pi_194913256
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
B is verkouden dus helaas. Sinds woensdag al thuis.

Nichtje is ook verkouden en sinds vrijdag thuis van school. Maar wel gisteren naar een kinderfeestje en vandaag naar een museum.
Ik slik echt mijn mening in nu....pfff.
  zondag 6 september 2020 @ 11:11:04 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194913469
Op de site van het rivm staat:

“Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.”
pi_194913533
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:11 schreef amaranta het volgende:
Op de site van het rivm staat:

“Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.”
Oh echt? Dan zou mijn vriendin morgen dus geen les kunnen geven? Zij is klachtenvrij overigens.
pi_194913559
Wat trouwens raar is, want als ik me niet laat testen, mag ze wel gewoon lesgeven.

B blijft thuis omdat ie verkouden is. Anders had ik hem morgen gewoon naar school laten gaan, maar dat mag dus niet omdat ik me laat testen.
  zondag 6 september 2020 @ 11:25:20 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194913666
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:17 schreef exode het volgende:
Wat trouwens raar is, want als ik me niet laat testen, mag ze wel gewoon lesgeven.

B blijft thuis omdat ie verkouden is. Anders had ik hem morgen gewoon naar school laten gaan, maar dat mag dus niet omdat ik me laat testen.
Ja dat is raar, maar het is dan eigenlijk ook niet de bedoeling dat je je niet laat testen als je wel klachten hebt.
KuikenGuppy
pi_194913719
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja dat is raar, maar het is dan eigenlijk ook niet de bedoeling dat je je niet laat testen als je wel klachten hebt.
Ja dat snap ik, daarom ga ik ook. Op de site van de Rijksoverheid staat het overigens niet. Alleen als ik klachten zoals benauwdheid of koorts heb, moeten mijn huisgenoten thuisblijven.

Jeetje, wat een tegenstrijdige info.
pi_194913767
Van de site van de RIVM:

Als je je hebt laten testen…

Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Als je ook koorts hebt of benauwd bent, dan blijven ook je huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is.

Kortom ze mag gewoon gaan werken morgen.
  zondag 6 september 2020 @ 11:30:39 #105
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_194913771
Dubbel
  zondag 6 september 2020 @ 11:31:36 #106
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_194913785
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:30 schreef exode het volgende:
Van de site van de RIVM:

Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Als je ook koorts hebt of benauwd bent, dan blijven ook je huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is.

Dat moet ze checken bij haar baas. Mijn dochter zonder klachten mocht niet.
pi_194913802
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:30 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ze mogen wel naar buiten. Maar naar school niet. Ik heb de school gebeld van de week wat hun protocol is.
B mag sowieso niet naar school aangezien hij zelf ook verkouden is. Mijn vriendin staat voor de klas en moet morgen werken. Ze gaat zelf even contact opnemen met de directeur van haar school wat het protocol is.
pi_194913963
Ik post nu allemaal dubbel, maar kan echt nergens vinden dat mijn huisgenoten nu thuis zouden moeten blijven.

Ik vind alleen teksten zoals:

Woont u samen met iemand die verkouden is en wacht op de test-uitslag?
U en uw kind hoeven niet thuis te blijven.
Krijgt u of uw kind ook klachten, blijf dan wel thuis. Laat u of uw kind dan ook testen.

Ook in het protocol voor het onderwijs staat het niet, dat beaamt de directeur van haar school ook. Ze volgen het protocol antwoordt hij en daar staat ook in dat er dan sprake van benauwdheid en/of koorts moet zijn.
  zondag 6 september 2020 @ 11:52:37 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914131
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:30 schreef exode het volgende:
Van de site van de RIVM:

Nee, niet dus.
  zondag 6 september 2020 @ 11:53:42 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914153
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:41 schreef exode het volgende:
Ik post nu allemaal dubbel, maar kan echt nergens vinden dat mijn huisgenoten nu thuis zouden moeten blijven.

Ik vind alleen teksten zoals:

Woont u samen met iemand die verkouden is en wacht op de test-uitslag?
U en uw kind hoeven niet thuis te blijven.
Krijgt u of uw kind ook klachten, blijf dan wel thuis. Laat u of uw kind dan ook testen.

Ook in het protocol voor het onderwijs staat het niet, dat beaamt de directeur van haar school ook. Ze volgen het protocol antwoordt hij en daar staat ook in dat er dan sprake van benauwdheid en/of koorts moet zijn.
Wat ik net postte komt uit een mail die mijn directeur vrijdag naar een ouder heef gestuurd
  zondag 6 september 2020 @ 11:57:08 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914204
In thuisquarantaine door corona (thuisblijven)
Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen kan het nodig zijn dat u thuis blijft en geen bezoek ontvangt. Dit heet in (thuis)quarantaine gaan. U blijft bijvoorbeeld thuis als u klachten heeft die passen bij corona, zoals een loopneus of koorts. Hoe lang u in quarantaine gaat en wat de regels zijn verschilt per situatie.

Situaties waarbij u thuisblijft
Als u besmet bent met het coronavirus, kan het 2 tot 10 dagen duren voordat u klachten krijgt. Zoals hoesten of benauwdheid. U kunt het coronavirus dus ook zonder klachten die passen bij COVID-19 verspreiden. Om dit te voorkomen blijft u in sommige situaties thuis en ontvangt u geen bezoek.

In de volgende situaties gaat u in thuisquarantaine door corona:

u heeft klachten die passen bij corona;
u heeft corona;
uw huisgenoot heeft zware klachten die passen bij corona (koorts, benauwdheid of beide);
uw huisgenoot heeft corona;
u bent dicht in de buurt geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter);
u komt terug uit een land waarbij in het reisadvies staat dat u in thuisquarantaine gaat.
U heeft klachten die passen bij corona
Heeft u (milde) klachten die passen bij het coronavirus? Ga in thuisquarantaine en laat u testen op corona.

Huisgenoten blijven ook thuis
Heeft u huisgenoten? Zij blijven ook thuis als u zware klachten heeft zoals koorts of benauwdheid. Zodra uw huisgenoten klachten krijgen moeten zij zich ook laten testen op corona. Iedereen die zich laat testen blijft thuis totdat de uitslag bekend is. Als iedereen in een huishouden thuis blijft, dan heet dit gezinsquarantaine.

U heeft corona
Heeft u een test laten doen en blijkt dat u corona heeft? Dan krijgt u van de GGD te horen wat u moet doen, zoals thuis in isolatie gaan.

Huisgenoten en nauwe contacten blijven ook thuis
Heeft u huisgenoten? Dan gaan zij 10 dagen in thuisquarantaine. Dat geldt ook voor nauwe contacten. Dit zijn de mensen die vaak dicht bij u in de buurt zijn (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter). Zoals een partner die niet bij u woont, een reisgenoot of collega. Als zij klachten krijgen die lijken op corona moeten zij zich ook laten testen.

Uw huisgenoot heeft zware klachten
Heeft iemand in uw huishouden zware klachten die passen bij corona, zoals koorts of benauwdheid? Dan blijven alle huisgenoten thuis, ook als zij geen klachten hebben. Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend
  zondag 6 september 2020 @ 11:57:53 #112
244125 laziness
pi_194914217
  zondag 6 september 2020 @ 11:58:47 #113
244125 laziness
pi_194914230
Oh het ging niet over B maar partner? Sorry niet goed opgelet.
  zondag 6 september 2020 @ 11:59:35 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914248
Jij laat je testen dus zij blijft thuis.

Ik krijg de indruk dat je zoekt naar een Maas in de regels zodat zij kan gaan werken.
Maar als jij positief test heeft zij wel collega’s in gevaar gebracht.
  zondag 6 september 2020 @ 12:01:03 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914272
Verder doe je super verontwaardigd dat je nichtje overal heen gaat, maar vind je het klaarblijkelijk prima dat je vriendin gaat werken. Das wel dubbel.
pi_194914356
Ik vind dit:

Hier: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

Dus volgens mij mag de vrouw van exode gewoon naar buiten, zolang exode geen koorts heeft of benauwd is.

Edit: https://www.rijksoverheid(...)rantaine-door-corona
Hier meer informatie. Het is dus afhankelijk van de klachten van exode.
pi_194914403
Van mij mag ze thuisblijven hoor, maar in jouw tekst vind ik dus niet dat ze thuis moet blijven. Ik ben niet benauwd en heb geen koorts.
Haar directeur zegt ook dat ze 'moet' komen volgens het protocol. Ze heeft zelf 0 klachten en ik ben neusverkouden en heb lichte klachten.
  zondag 6 september 2020 @ 12:12:03 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914432
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:10 schreef exode het volgende:
Van mij mag ze thuisblijven hoor, maar in jouw tekst vind ik dus niet dat ze thuis moet blijven. Ik ben niet benauwd en heb geen koorts.
Haar directeur zegt ook dat ze 'moet' komen volgens het protocol. Ze heeft zelf 0 klachten en ik ben neusverkouden en heb lichte klachten.
Maar je laat je testen. Dus moet zij thuisblijven.
Ik zou zeggen. Vraag het straks na in de teststraat.
pi_194914441
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:59 schreef amaranta het volgende:
Jij laat je testen dus zij blijft thuis.

Ik krijg de indruk dat je zoekt naar een Maas in de regels zodat zij kan gaan werken.
Maar als jij positief test heeft zij wel collega’s in gevaar gebracht.
Waarom zou ik? Ik zou het wel gezellig vinden als ze morgen thuis is.
Maar een protocol die rechtvaardigt dat er 26 kinderen niet naar school kunnen morgen is wel handig.

De directeur heeft dus reeds gereageerd en die volgt de regels net als wijzelf.
pi_194914455
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Maar je laat je testen. Dus moet zij thuisblijven.
Ik zou zeggen. Vraag het straks na in de teststraat.
Waar staat dat? Serieuze vraag, ik zie dat niet staan.
  zondag 6 september 2020 @ 12:13:24 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914456
Mijn collega heeft ook 10 dagen in quarantaine gezeten. En zij woont geeneens samen met haar vriend. Hij was wel positief maar was enkel verkouden (zonder koorts of benauwdheid)
  zondag 6 september 2020 @ 12:14:17 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914467
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:13 schreef exode het volgende:

[..]

Waar staat dat? Serieuze vraag, ik zie dat niet staan.
Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend
  zondag 6 september 2020 @ 12:14:50 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914478
Ik krijg daar geen speld tussen hoor. Die zin.
pi_194914494
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend
Dat staat niet in de door jouw gequote tekst.
pi_194914525
Toch lees ik dat huisgenoten pas thuis blijven als iemand in huis koorts of benauwdheid heeft (tenzij bewezen covid).
Maar misschien lees ik het verkeerd.

"Als je je hebt laten testen…
Blijf thuis tot de uitslag bekend is. Als je ook koorts hebt of benauwd bent, dan blijven ook je huisgenoten thuis tot de uitslag van de test bekend is."
pi_194914545
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geef eens een link dan, want ik zit echt alles af te zoeken om dit terug te vinden. En dan niet van het protocol van jouw werk, maar van iets officieels. Ik wil namelijk ook wel zeker weten of mijn vrouw morgen naar haar werk mag.
pi_194914552
Vraag is inmiddels voorgelegd aan de stichting waar de school onder valt. Dus laten we stoppen met welles nietes.

Mijn vriendin beslist zelf nav wat de hogere heren en dames antwoorden.
  zondag 6 september 2020 @ 12:20:10 #128
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914573
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Geef eens een link dan, want ik zit echt alles af te zoeken om dit terug te vinden. En dan niet van het protocol van jouw werk, maar van iets officieels. Ik wil namelijk ook wel zeker weten of mijn vrouw morgen naar haar werk mag.
Van de site van het RIVM
  zondag 6 september 2020 @ 12:20:44 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194914579
quote:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)rantaine-door-corona

Edit: op deze pagina stond het, maar het is aangepast.
KuikenGuppy
pi_194914580
quote:

[..]

Staat op geen enkele officiele site, de tekst die jij aanhaalt staat overal hetzelfde. Huisgenoten van iemans met klachten uitgezonderd koorts of benauwdheid kunnen gewoon in het dagelijks leven deelnemen. Test of niet maakt geen verschil.

Hopen op snelle uitslag!
pi_194914584
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Van de site van het RIVM
amaranta, in al die zinnen staat toch dat diegene die zich laat testen thuis blijft tot de uitslag, en als diegene die zich laat testen koorts heeft of benauwd is, de huisgenoten dan ook thuis blijven. Dus, als exode geen koorts heeft of benauwd is dan kan haar vrouw gewoon gaan werken...
  zondag 6 september 2020 @ 12:21:45 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914589
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Van de site van het RIVM
Hier dus. Het staat er een beetje raar. Maar het staat er gewoon.

quote:
Uw huisgenoot heeft zware klachten
Heeft iemand in uw huishouden zware klachten die passen bij corona, zoals koorts of benauwdheid? Dan blijven alle huisgenoten thuis, ook als zij geen klachten hebben. Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.
pi_194914610
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

amaranta, in al die zinnen staat toch dat diegene die zich laat testen thuis blijft tot de uitslag, en als diegene die zich laat testen koorts heeft of benauwd is, de huisgenoten dan ook thuis blijven. Dus, als exode geen koorts heeft of benauwd is dan kan haar vrouw gewoon gaan werken...
Ja....maar goed, we weten vandaag hoe haar stichting het leest iig.
  zondag 6 september 2020 @ 12:24:02 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194914625
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

[..]

Er staat (nu): "Iedereen die zich laat testen blijft thuis totdat de uitslag bekend is."
KuikenGuppy
  zondag 6 september 2020 @ 12:24:03 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914626
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:22 schreef exode het volgende:

[..]

Ja....maar goed, we weten vandaag hoe haar stichting het leest iig.
Het is indd maar net hoe je het leest.
pi_194914628
quote:

[..]

Situaties waarbij u thuisblijft
Als u besmet bent met het coronavirus, kan het 2 tot 10 dagen duren voordat u klachten krijgt. Zoals hoesten of benauwdheid. U kunt het coronavirus dus ook zonder klachten die passen bij COVID-19 verspreiden. Om dit te voorkomen blijft u in sommige situaties thuis en ontvangt u geen bezoek.

In de volgende situaties gaat u in thuisquarantaine door corona:

u heeft klachten die passen bij corona;
u heeft corona;
uw huisgenoot heeft zware klachten die passen bij corona (koorts, benauwdheid of beide);
uw huisgenoot heeft corona;
u bent dicht in de buurt geweest van iemand met corona (minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter);
u komt terug uit een land waarbij in het reisadvies staat dat u in thuisquarantaine gaat.

Dit haal ik van de site die jij hier aanhaalt. Waar lees jij wat anders dan? En oprecht, ik ben echt geïnteresseerd, want ik wil het graag goed doen enzo.
pi_194914630
quote:

[..]

[..]

Ja, maar hier is toch het steekwoord 'zware' klachten? Exode heeft geen zware klachten.
pi_194914650
pff, verder is de duutser nu met mijn oudste naar de wachtdienst. We waren in de speeltuin, en hij viel van 2 meter naar beneden en kwam plat op z'n rug terecht. Niet heel veel pijn, maar wel heel erg beduusd, sip en witjes, dus toch maar even laten checken....
  zondag 6 september 2020 @ 12:25:37 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914651
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er staat (nu): "Iedereen die zich laat testen blijft thuis totdat de uitslag bekend is."
Wat ik heb ge quote staat bij het kopje uw huisgenoten heeft zware klachten.
pi_194914655
Ik kom er nu wel achter dat de batterijen van de thermometer op zijn, dus het is maar goed dat we deze discussie hebben. Ik ga op zoek naar de reserve-thermometer hier in huis.
pi_194914657
Ik heb overigens liever ook dat ze thuisblijft, dan kom ik ook aan werken toe morgen. Ik heb 3 videocalls en minstens 1 kind thuis.
pi_194914666
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:25 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, verder is de duutser nu met mijn oudste naar de wachtdienst. We waren in de speeltuin, en hij viel van 2 meter naar beneden en kwam plat op z'n rug terecht. Niet heel veel pijn, maar wel heel erg beduusd, sip en witjes, dus toch maar even laten checken....
Ai Jager, wat een schrik. Goed om even naar de wachtdienst te gaan ja, want hier wil je geen risico mee lopen!
  zondag 6 september 2020 @ 12:26:28 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914667
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, maar hier is toch het steekwoord 'zware' klachten? Exode heeft geen zware klachten.
Ja. Zoals ik het lees staat dat er inderdaad. Maar daarna staat er “zodra”
pi_194914673
Ik heb morgen vrij omdat het in mijn werkstad kermis is, en je dan traditiegetrouw op maandag niet eens op kantoor kunt komen omdat je over de koppen moet lopen. Nu zal dat wel meevallen, maar toch heb ik vrij. Terwijl man en kinderen werken en naar school gaan, dus ik kijk er heeeeel erg naar uit.
  zondag 6 september 2020 @ 12:27:01 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194914675
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat ik heb ge quote staat bij het kopje uw huisgenoten heeft zware klachten.
Ja je hebt gelijk, dat staat een stukje verderop.
Het lijkt er dus idd op dat iedereen thuis moet blijven tot de resultaten binnen zijn.
KuikenGuppy
pi_194914698
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, dat staat een stukje verderop.
Het lijkt er dus idd op dat iedereen thuis moet blijven tot de resultaten binnen zijn.
Nee. Dit stukje?
quote:
Huisgenoten blijven ook thuis
Heeft u huisgenoten? Zij blijven ook thuis als u zware klachten heeft zoals koorts of benauwdheid. Zodra uw huisgenoten klachten krijgen moeten zij zich ook laten testen op corona. Iedereen die zich laat testen blijft thuis totdat de uitslag bekend is. Als iedereen in een huishouden thuis blijft, dan heet dit gezinsquarantaine.
Concreet: Als exode zware klachten heeft, blijven de huisgenoten thuis. Zodra de huisgenoten ook klachten krijgen moeten de huisgenoten zich laten testen.

Dus, heeft exode lichte klachten, laat exode zich testen, kan huisgenoot werken. Heeft exode zware klachten, blijft huisgenoot ook thuis.
  zondag 6 september 2020 @ 12:32:16 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194914735
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee. Dit stukje?
[..]

Concreet: Als exode zware klachten heeft, blijven de huisgenoten thuis. Zodra de huisgenoten ook klachten krijgen moeten de huisgenoten zich laten testen.

Dus, heeft exode lichte klachten, laat exode zich testen, kan huisgenoot werken. Heeft exode zware klachten, blijft huisgenoot ook thuis.
Dat dacht ik ook, maar verderop staat:

Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.
KuikenGuppy
pi_194914746
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja. Zoals ik het lees staat dat er inderdaad. Maar daarna staat er “zodra”
Maar dat staat onder het kopje zware klachten. Ik lees: Als iemand zware klachten heeft laat diegene zich testen en blijft iedereen thuis. Als een huisgenoot klachten krijgt laat diegene zich testen en blijft iedereen thuis (maar dat moest toch al omdat er iemand in huis zware klachten heeft).

Dus ik denk nog steeds dat bij lichte klachten, huisgenoten zonder klachten wel hun gang kunnen gaan, tenzij de test positief is, want dan is er sprake van corona en moet iedereen thuis blijven.
pi_194914765
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zodra iemand klachten krijgt die lijken op corona laat deze persoon zich testen. Alle huisgenoten blijven thuis totdat de uitslag bekend is.
Maar dat staat onder het kopje zware klachten, dus ik denk dat je het in die context moet lezen.
  zondag 6 september 2020 @ 12:37:59 #150
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194914860
Dat het onder dat kopje staat maakt het inderdaad een beetje dubieus. Maar ik lees het echt als twee losse dingen. Maar inderdaad het is maar net hoe je het leest.

Voor mij zit het hem in het woord zodra. Daar staat inderdaad blabla je hebt zware klachten. Maar op het moment dat iemand klachten krijgt dan…
pi_194915088
Jeetje Jagar, wat een schrik zeg! Goed om even te checken. Zal morgen wel flinke spierpijn zijn.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 12:54:46 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194915175
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 07:56 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, ook voor M'dorp! :)
Ik heb haar een berichtje gestuurd!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_194915533
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:37 schreef amaranta het volgende:
Dat het onder dat kopje staat maakt het inderdaad een beetje dubieus. Maar ik lees het echt als twee losse dingen. Maar inderdaad het is maar net hoe je het leest.

Voor mij zit het hem in het woord zodra. Daar staat inderdaad blabla je hebt zware klachten. Maar op het moment dat iemand klachten krijgt dan…
Onder het kopje zware klachten gaat het over zware klachten en niet over lichte klachten. Of ga je ook de richtlijnen onder "U komt terug uit het buitenland" opvolgen terwijl je niet in het buitenland bent geweest?

Wij volgen precies dezelfde richtlijnen als exode: Ik blijf thuis, peuter gaat naar de psz(waar we de verkoudheid hebben opgepikt) en man mag de deur wel uit maar heeft gelukkig vakantie dus hoeft niet naar het werk.
Enige verschil is dat er hier in de regio geen testcapaciteit is. Waarschijnlijk is de neusverkoudheid al over voordat er überhaupt plek is.
  zondag 6 september 2020 @ 13:43:17 #154
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_194916050
Mijn dochter mocht toch echt niet naar school terwijl ik milde klachten had.
Dan zullen ze hier streng zijn...
pi_194916522
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 12:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat zou nergens op slaan. Want huisgenoten van iemand met milde klachten mogen dan de deur uit, tot die huisgenoot zich toch maar laat testen? Dan gaat iedereen een gunstig testmoment afwachten of niet testen, lijkt me niet de bedoeling...
pi_194916713
Ik ga zo aan mijn wereldreis naar de teststraat beginnen, als ik er ben dan zal ik het navragen.
  zondag 6 september 2020 @ 14:19:14 #157
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_194916724
Ik ontlurk even, ik werk voor de testlijn, alleen bij koorts en/of benauwdheid moeten ook huisgenoten thuisblijven. Het is wel zo dat scholen/bedrijven/werkgevers vaak hun eigen protocol volgen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_194916938
Ik denk dat we uit deze discussie vooral kunnen concluderen dat de communicatie van overheid en RIVM een stuk beter kan. :P
pi_194916968
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ga zo aan mijn wereldreis naar de teststraat beginnen, als ik er ben dan zal ik het navragen.
Wij mogen morgen. Werden vandaag gezellig alle 3 verkouden wakker O+ , Bas heeft ook wat opgepakt op het kdv vermoed ik.

Maar wat een drama om een afspraak te maken zeg. Teststraat Alkmaar en Haarlem hadden geen plek, kregen als optie Amsterdam, Alphen a/d Rijn, Leiderdorp en Rotterdam :') .
pi_194917175
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:30 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk dat we uit deze discussie vooral kunnen concluderen dat de communicatie van overheid en RIVM een stuk beter kan. :P
Zo ja, absoluut!
  Manager PR/Moderator zondag 6 september 2020 @ 15:05:42 #161
269689 crew  Viv
pi_194917502
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:10 schreef Elleska het volgende:

[..]

Onder het kopje zware klachten gaat het over zware klachten en niet over lichte klachten. Of ga je ook de richtlijnen onder "U komt terug uit het buitenland" opvolgen terwijl je niet in het buitenland bent geweest?
Dit! De communicatie vanuit RIVM / Rijksoverheid kan ongetwijfeld beter, maar zo ingewikkeld is het ook weer niet. Ik verbaas me echt over de discussie hierboven. :D
pi_194917817
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit! De communicatie vanuit RIVM / Rijksoverheid kan ongetwijfeld beter, maar zo ingewikkeld is het ook weer niet. Ik verbaas me echt over de discussie hierboven. :D
ik vond het eigenlijk ook wel duidelijk gecommuniceerd.

Pff, nog steeds geen bericht uit het ziekenhuis. X-ray gemaakt, en ze zijn na al 1.5 uur aan het wachten op een dokter. Waarschijnlijk goed nieuws, anders laten ze je vast niet zo lang wachten, maar het blijft België natuurlijk...
pi_194918070
quote:
17s.gif Op zondag 6 september 2020 14:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wij mogen morgen. Werden vandaag gezellig alle 3 verkouden wakker O+ , Bas heeft ook wat opgepakt op het kdv vermoed ik.

Maar wat een drama om een afspraak te maken zeg. Teststraat Alkmaar en Haarlem hadden geen plek, kregen als optie Amsterdam, Alphen a/d Rijn, Leiderdorp en Rotterdam :') .
Haha dat is ook lekker bij de deur. Ik mocht naar Helmond, vanuit 013. Dus na een rit van 50 minuten sta ik nu in de rij.
pi_194918075
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:30 schreef lunapuella het volgende:
Dit O+
pi_194918463
Zo nou ik leef nog en vond de test reuze meevallen. Ik heb het nog gevraagd en in de teststraat zeiden ze wat ik ook al las: huisgenoten zonder klachten hoeven niet thuis te blijven.
pi_194918521
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Viv het volgende:

[..]

Dit inderdaad :P
  zondag 6 september 2020 @ 15:48:38 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194918573
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:45 schreef exode het volgende:
Zo nou ik leef nog en vond de test reuze meevallen. Ik heb het nog gevraagd en in de teststraat zeiden ze wat ik ook al las: huisgenoten zonder klachten hoeven niet thuis te blijven.
Dan is mijn werkgever gewoon heel streng.

En ook een Belg trouwens 😋😛
pi_194919720
Ik moest 20 minuutjes rijden, regio 030. Dichterbij kon morgen op verschillende tijdstippen. Ik begreep dat regio Amsterdam en Rotterdam overvol zijn nu.

Na mij werd naast mij een jochie van ongeveer B zijn leeftijd getest, ik ben maar snel weggereden dat hoefde ik niet te zien.
pi_194923273
Ik wilde bij het lezen van de verhalen over beperkte testcapaciteit zeggen dat ik blij ben dat mijn werkgever zelf test; ochtend bellen is dezelfde dag terecht en in de avond uitslag, maar toen realiseerde ik me dat ik daar ook 50 km voor moet rijden :') Dat heb ik inmiddels ook al twee keer gedaan. Wat moet, dat moet. Mijn 8-jarige is ook getest, ik was er zelf niet bij, maar hij was er heel relaxed onder en vond het nauwelijks akelig. Omdat ik dus al twee testen had gehad, kon ik het hem ook goed uitleggen. En destijds in maart waren ze véél langer bezig, eindeloos poeren in je neus ;( Toen ik twee maanden later nog eens ging, was het een heel stuk minder akelig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194923356
Wij gaan dinsdag voor n rondleiding naar de basisschool hier om de hoek. Wat zijn belangrijke dingen om te vragen, om op te letten ect?

Eerste kind, dus geeeen idee :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_194923533
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 19:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij gaan dinsdag voor n rondleiding naar de basisschool hier om de hoek. Wat zijn belangrijke dingen om te vragen, om op te letten ect?

Gaat de Kapitein mee?
pi_194923592
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:03 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Gaat de Kapitein mee?
Nee nog niet. We willen eerst zelf eens kijken hoe t allemaal n beetje in zn werk gaat, hoe ze dingen aanpakken en hoeveel ze zelf in huis hebben (stel er is extra ondersteuning nodig). Het is namelijk een soort mini dependance van een grotere basisschool n dorp verderop. Ik vermoed ook combinatieklassen (het pand is zo klein :? ) Als het n kanshebber is dan willen we graag kaptein een keer laten kijken om te zien hoe hij op de ruimte ect reageert.
pi_194923646
Hoe ging de test mevrC?

Ldg, ik heb vooral rondgekeken destijds, sfeer proberen te voelen. Wat wil je graag weten over de school?
Mijn vriendin wilde alles over lesmethodes, missie en systemen weten, ik vooral over pestprotocol en manier van lesgeven (klasikaal of veel in projectgroepjes).

Misschien wil je meer weten over ouderparticipatie? (Wat wordt van ouders verwacht) is er veel verloop bij de leerkrachten? Dat geeft wel een indruk van de school denk ik.
pi_194924350
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nee nog niet. We willen eerst zelf eens kijken hoe t allemaal n beetje in zn werk gaat, hoe ze dingen aanpakken en hoeveel ze zelf in huis hebben (stel er is extra ondersteuning nodig). Het is namelijk een soort mini dependance van een grotere basisschool n dorp verderop. Ik vermoed ook combinatieklassen (het pand is zo klein :? ) Als het n kanshebber is dan willen we graag kaptein een keer laten kijken om te zien hoe hij op de ruimte ect reageert.

Ik vind het altijd fijn om te weten hoe een dag eruit ziet (ik ben op een school geweest waar de directeur me dat niet kon vertellen, vond ik heel bijzonder). Groepsgrootte, protocollen voor pesten, hoogbegaafdheid, wat doen ze aan religie. Bewegingsonderwijs, hoe is dat geregeld?

Op sommige scholen mag je overal binnen kijken, op andere scholen niet. Ik hou ervan als de directeur alle kinderen kent, dat vind ik heel gemoedelijk. Maar dat kan niet op alle scholen.
Ik kijk ook graag hoe kinderen onderling met elkaar omgaan. Is er rust in de lokalen of lijkt het meer een chaos, hoe is het op de gangen, dat soort dingen.
pi_194924374
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:10 schreef exode het volgende:
Hoe ging de test mevrC?

Blijkbaar zijn de openingen in mijn neus erg klein en daardoor was het moeilijk (en heel pijnlijk) om de test goed af te nemen. Het is uiteindelijk wel gelukt. Hoe was het bij jou?
pi_194924575
Thnx voor de tips ^O^ ik maak een vragenlijstje :D
  zondag 6 september 2020 @ 21:10:39 #177
244125 laziness
pi_194924615
Ik zou gewoon vooral lekker de sfeer proeven. Al die vragen zijn leuk maar iedereen heeft een standaard praatje voor pestprotocol wat weinig zegt over de praktijk en je keuze lijkt me ook niet van het bewegingsonderwijs afhangen. De schoolgids beantwoordt vaak je vragen over visie etc wel (neem aan dat je daar naar gekeken hebt voordat je besluit te willen gaan kijken) en waarschijnlijk krijg je ook wel een praatje wat de lading voor de standaard vragen wel dekt.
Mocht je verwachten extra aandacht nodig te hebben voor iets als hoogbegaafdheid of adhd oid dan zou ik daar naar vragen.
pi_194924762
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 19:49 schreef littledrummergirl het volgende:

Proef de sfeer. Meer kun je eigenlijk niet doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194925605
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn de openingen in mijn neus erg klein en daardoor was het moeilijk (en heel pijnlijk) om de test goed af te nemen. Het is uiteindelijk wel gelukt. Hoe was het bij jou?
Oh dat is erg naar!

Ik vond het gelukkig enorm meevallen en snel ook! Was duidelijk iemand met veel ervaring.
pi_194925727
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 21:10 schreef laziness het volgende:
Ik zou gewoon vooral lekker de sfeer proeven. Al die vragen zijn leuk maar iedereen heeft een standaard praatje voor pestprotocol wat weinig zegt over de praktijk en je keuze lijkt me ook niet van het bewegingsonderwijs afhangen. De schoolgids beantwoordt vaak je vragen over visie etc wel (neem aan dat je daar naar gekeken hebt voordat je besluit te willen gaan kijken) en waarschijnlijk krijg je ook wel een praatje wat de lading voor de standaard vragen wel dekt.
Mocht je verwachten extra aandacht nodig te hebben voor iets als hoogbegaafdheid of adhd oid dan zou ik daar naar vragen.
Wij kregen wel echt heel uitgebreid antwoorden die voor ons doorslaggevend waren. Wij twijfelden tussen 2 scholen en de gesprekken en antwoorden waren erg waardevol.
Ook het pestprotocol en omgaan met verschillen vond ik mooi uitgelegd.

De sfeer voelde bij beide goed.

Maar nogmaals, wat wil je van een school, wat verwacht je? Daar hangen je vragen mee samen.
pi_194929275
Zo vandaag 3 videocalls en een voorbereiding van een presentatie voor onze directie met een jongen van 6 om me heen die zich een half uur na het wakker worden al doodverveelt.
Hij was vanochtend echt boos dat hij nog steeds niet naar school mag. Zijn snot is zo goed als weg maar hij hoest nog, niet vaak, maar je hoort het ook bij het ademen.

Staan bij jullie kinderen eigenlijk de ramen open in de klas? Ik bedacht me dat vanochtend ineens, die tocht het klaslokaal in zal ook wel voor aardig wat snot en hoesten gaan zorgen in de herfst. Volgens B staan ze bij hem niet open.
  maandag 7 september 2020 @ 08:23:24 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194929455
Op zich zijn het meer de rondwarende virussen en bacteriën in slecht geventileerde ruimtes die voor hoest en snot zorgen hoor, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken om wat tocht. Goed warm aankleden is wel handig.
in de haak.
pi_194929612
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 08:23 schreef trui het volgende:
Op zich zijn het meer de rondwarende virussen en bacteriën in slecht geventileerde ruimtes die voor hoest en snot zorgen hoor, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken om wat tocht. Goed warm aankleden is wel handig.
Daar heb je gelijk in! Gelukkig is B een nogal warmbloedig kind, die heeft het zelden koud. Extra vest mee als het wat kouder gaat worden voor de zekerheid.
  maandag 7 september 2020 @ 09:07:35 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194929801
Kou zorgt niet voor snot en hoest :) komt vast goed.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194930009
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 09:07 schreef pinquit het volgende:
Kou zorgt niet voor snot en hoest :) komt vast goed.
Tocht zorgt niet voor verkoudheid, maar zorgt er wel voor dat je slijmvliezen koud worden dus minder doorbloed waardoor je vatbaarder kan zijn voor virussen.

Ik heb ook liever kou en tocht in die klas dan alles potdicht overigens.

Ben wel benieuwd wat alle snotterende kinderen thuisblijven doet met de virussen zijn algemeenheid. Griepjes etc, je zou toch zeggen dat kinderen juist minder verkouden worden dit najaar omdat ze er minder aan blootgesteld worden.
pi_194930022
Nou, de Efteling was een succes. :) We hebben het echt leuk gehad. We hadden de bolderkar mee dus geen gezeul met tassen en wandelwagen zoals de vorige keer.
Z. heeft er heel veel lekker ingezeten en die meid is met haar ruim 2,5 jaar 10 keer gehoorzamer dan onze grote zoon van 7. :') In de rij staan en binnen de lijnen blijven was voor haar goed te doen terwijl ik mijn zoon regelmatig letterlijk aan zijn jasje terug moest trekken. :P
We zijn in redelijk veel dingen geweest want bij de attracties die voor Z. ook leuk zijn, waren amper echte wachtrijen. De wachtrij voor Symbolica liep uit op 40 minuten en zelfs dat ging met Z. heel goed.

Ben eigenlijk zo blij dat dit goed ging en leuk was. De vorige keer was het als gezin echt niet helemaal lekker verlopen en dit voelt als een soort herkansing en misschien een start voor meer leuke uitjes. Zeker met die bolderkar. :Y

Qua drukte was het sowieso goed te doen. Iemand hier noemde het al maar die afstand die je in de wachtrijen moeten houden zijn echt wel heel fijn. Ook buiten Corona om. :Y
Zo is 40 minuten wachttijd zelfs best te pruimen want het voelt niet als druk en benauwd ofzo.
En we hadden heerlijk weer! *O*
pi_194930060
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 09:19 schreef exode het volgende:

[..]

Tocht zorgt niet voor verkoudheid, maar zorgt er wel voor dat je slijmvliezen koud worden dus minder doorbloed waardoor je vatbaarder kan zijn voor virussen.

Ik heb ook liever kou en tocht in die klas dan alles potdicht overigens.

Ben wel benieuwd wat alle snotterende kinderen thuisblijven doet met de virussen zijn algemeenheid. Griepjes etc, je zou toch zeggen dat kinderen juist minder verkouden worden dit najaar omdat ze er minder aan blootgesteld worden.
Er was wel onderzoek waaruit bleek dat tijdens de lockdown in het voorjaar er veel minder 'normale' ziekten waren. Dus social distancing is niet alleen goed tegen corona :)

Ik hoop heel erg dat N niet, zoals vorig jaar, 3 maanden non-stop hoest als een zeehond... 3 maanden thuisblijven lijkt me geen pretje. Zelf ben ik de laatste jaren in de herfst/winter ook altijd enorm aan het hoesten, dus binnenkort mag ik vast ook voor de test...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_194930118
Wat fijn om te lezen Venco, klinkt als een topdag!

Ik hoop ook echt de uitslag voor woensdag te hebben, ik moet woensdag voor een longfunctie test en B moet woensdag bloed laten prikken.
B niest sowieso veel, maar dat is zijn hooikoorts (al weten we na woensdag zeker of hij hooikoorts heeft en wie weet wat nog meer).

Overigens reageert zijn huid erg heftig op Luuf, weet iemand een alternatief? Dampo ga ik niet eens proberen als Luuf al zo'n reactie geeft. We doen het nu een beetje op zijn pj voor het slapen ipv de huid maar misschien is er een ander middel? En hierdoor weten we dat de laatste keer dat B echt verkouden was, ruim 3 jaar geleden was. Toen hebben we voor het laatst Luuf bij hem gebruikt namelijk, de baby variant. We hadden nu de gewone luuf gekocht. Ja, hij timet het heel goed met corona.
pi_194930232
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 09:27 schreef exode het volgende:
Wat fijn om te lezen Venco, klinkt als een topdag!

Ik hoop ook echt de uitslag voor woensdag te hebben, ik moet woensdag voor een longfunctie test en B moet woensdag bloed laten prikken.
B niest sowieso veel, maar dat is zijn hooikoorts (al weten we na woensdag zeker of hij hooikoorts heeft en wie weet wat nog meer).

Overigens reageert zijn huid erg heftig op Luuf, weet iemand een alternatief? Dampo ga ik niet eens proberen als Luuf al zo'n reactie geeft. We doen het nu een beetje op zijn pj voor het slapen ipv de huid maar misschien is er een ander middel? En hierdoor weten we dat de laatste keer dat B echt verkouden was, ruim 3 jaar geleden was. Toen hebben we voor het laatst Luuf bij hem gebruikt namelijk, de baby variant. We hadden nu de gewone luuf gekocht. Ja, hij timet het heel goed met corona.
geeft het ook een reactie onder zijn voeten? Daar smeer ik altijd vicks en dan sokken aan. Stomen zal ook nog kunnen wat luuf oid in een pannetje en inademen maar.
pi_194930397
Ik gebruik hier graag Toco Tholin druppels - die smeer je niet op de huid, maar met een paar druppels op bijvoorbeeld de hoek van de kussensloop zorgt dat ook voor meer lucht.
pi_194930462
Thanks voor de tips!
Luuf onder de voeten kan ik inderdaad nog proberen. Met stomen ben ik dan wel weer wat huiverig dan komt het ook op de huid bij zijn neus en mond. Zijn huid is echt knalrood waar Luuf heeft gezeten en het jeukt ook geeft hij aan.
pi_194930532
Ventileren bij de jongste is wel een ding. Ze hebben geen ramen die open kunnen (1e verdieping). Dus moet de schuifpui naar het balkon open, dan heb je gelijk flinke ventilatie.
Gelukkig heb ik 2 warmbloedjes en tzt maar een vest mee als het nodig blijkt.

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 09:27 schreef exode het volgende:
Ik dacht dat vicks altijd een soort inhaler had. Formaat lippenbalsem, om aan te snuiven. Dan heb je geen contact..

Reageert hij ook op gewone vette zalf? Mijn jongste heeft ook snel rode vlekken bij vette zalven. Zelfs bepanthen gaat niet.
pi_194930591
Venco dat klinkt als een fijne dag. Goed dat de ervaring nu positief was, dan durf je het hopelijk in de toekomst ook weer sneller aan. :*

Exode krijgt B geen werk van school nu hij slechts verkouden thuis zit?

Ik hoop dat scholen daar wel over na gaan denken, want als straks echt de verkoudheden losbarsten zitten kinderen zomaar weken thuis. Zeker in een cruciale groep als groep 3 met leren lezen en schrijven missen ze dan echt wel wat lesstof. Ik snap dat ze niet hetzelfde aan kunnen bieden als op school, maar wat basics qua rekenen, lezen, schrijven waar toch standaard boeken en schriften van aanwezig zijn zou door mij echt enorm gewaardeerd worden.
Mocht het niet zo zijn dan regel ik het zelf, maar lijkt mij voor de kinderen fijner en duidelijker om gewoon met de al bekende methodes door te gaan thuis.
pi_194930682
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ventileren bij de jongste is wel een ding. Ze hebben geen ramen die open kunnen (1e verdieping). Dus moet de schuifpui naar het balkon open, dan heb je gelijk flinke ventilatie.
Gelukkig heb ik 2 warmbloedjes en tzt maar een vest mee als het nodig blijkt.
Die deur hoeft toch niet helemaal open? Stukje kan ook ;)
  maandag 7 september 2020 @ 10:20:41 #195
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194930699
Ik heb vorige week toen J thuis zat gemaild naar de juf, en een dag later had ze zijn werkboeken klaargelegd en heb ik die opgehaald toen ik F naar school bracht. Ik zag toen ook dat alle online programma's voor J ook nog beschikbaarzijn, en dat ze ook omgezet zijn naar groep 4 nu. Hij kon dus ook via de laptop Staal en Wizwijs doen, en rekentuin en taalzee waren ook beschikbaar.

In de tweede schoolweek dagenlang werkloos thuiszitten leek mij inderdaad ook geen handig plan, maar ik moest er dus wel zelf om vragen. Dat vind ik ook niet erg, begrijp ook wel dat een leerkracht niet kan inschatten of een kind 1 dag thuis is vanwege buikpijn, of een week school gaat missen vanwege verkoudheid.En dat dan x5, want J was niet de enige afwezige.
pi_194930941
Nikki, wij hebben 0 werk of uberhaupt pro actieve vragen gehad.....daar balen we eerlijk gezegd wel van. Een verkoudheid kan zo 2 weken duren. Sterker nog ik keek net even en zijn Squla staat nog steeds op groep 1/2, dus die is nog niet omgezet door zijn juf.
Zijn juf heeft 1 bericht gestuurd dat ging niet veel verder dan beterschap.

Zodra ik de uitslag heb, gaat B ook weer naar school heb ik al met de directeur van zijn school besproken maar ik ga wel aangeven dat ik het de volgende x graag anders zie.

Als partner van een juf weet ik hoe druk ze het hebben, maar juist door vorig schooljaar hebben ze digitaal veel beschikbaar. Mijn vriendin kan nu met 1 druk op de knop digitaal huiswerk en instructie delen met haar klas of aparte leerlingen. Bij langdurig ziek gaat ze integraal mee laten kijken via het digibord. Maar haar school is ook wel wat verder in het digitale tijdperk dan de school van B merk ik.

Ah die inhaler ga ik ook bekijken, ik mag vandaag de deur nog niet uit want nog geen uitslag, hopelijk morgen wel dus dan ga ik eens zoeken.
pi_194930981
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Die deur hoeft toch niet helemaal open? Stukje kan ook ;)
Het is vorige jaren al bewezen dat het lekker kan tochten. De klassendeur zit er recht tegenover, dus dat trekt wel..
Zomers is die klas warm (direct op zuid), en in de winter is het toch fijner als je een klein raampje of ventilatierooster open kunt doen... Leuk gebouw, redelijk nieuw, maar hier en daar gingen de looks voor de praktijk.
  maandag 7 september 2020 @ 10:48:05 #198
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_194931054
Mijn dochter heeft ook werk gehad toen ze niet naar school mocht. Taal en rekenen. Heb we wel zelf om moeten vragen.
  maandag 7 september 2020 @ 10:58:43 #199
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194931207
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:38 schreef exode het volgende:
Nikki, wij hebben 0 werk of uberhaupt pro actieve vragen gehad.....daar balen we eerlijk gezegd wel van. Een verkoudheid kan zo 2 weken duren. Sterker nog ik keek net even en zijn Squla staat nog steeds op groep 1/2, dus die is nog niet omgezet door zijn juf.
Zijn juf heeft 1 bericht gestuurd dat ging niet veel verder dan beterschap.
Maar heb je zelf al om werk gevraagd?
Als een kind echt griep heeft, doet t natuurlijk geen schoolwerk. De juf kan niet exact weten hoe hij zich voelt, dus ik vind het echt niet vreemd om hierin zelf het voortouw te nemen en te vragen wat je kunt doen met B?
pi_194931246
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Maar heb je zelf al om werk gevraagd?
Als een kind echt griep heeft, doet t natuurlijk geen schoolwerk. De juf kan niet exact weten hoe hij zich voelt, dus ik vind het echt niet vreemd om hierin zelf het voortouw te nemen en te vragen wat je kunt doen met B?
We hebben aangegeven dat ie wat snot heeft en zich aardig verveelt. Ik heb niet letterlijk gevraagd: geef werk. Misschien heb ik teveel mijn vriendin en zijn vorige juf in mijn hoofd, die zouden inderdaad zelf van alles aanbieden.
Ik ga het netjes bij haar zelf aangeven, dat we een eventuele volgende keer graag werk willen. We hebben er wel met een omweg om gevraagd 'Waar zijn jullie in de klas nu mee bezig zodat we daar wat mee kunnen thuis?' maar het antwoord was 'met de letter i en k' Ik zal een zeurouder zijn, maar ik vind het best makkelijk....
pi_194931408
Nouja zeurouder... ik zou het als juf oprecht ernstiger vinden als er vanuit de ouders geen enkele interesse getoont wordt in schoolwerk.
Uiteindelijk scheelt het denk ik ook een hoop energie voor de juf, want die zou anders alle kinderen die door deze toestand weken les missen weer op één of andere manier up to speed moeten krijgen zodat ze weer mee kunnen met de rest van de klas. Tenminste, dat is hoe ik het mij voorstel. :@
pi_194931533
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het sociale gemis veel vervelender vindt. Een nieuwe klas met een nieuwe samenstelling, de overgang van groep 2 naar groep 3, een 'andere' BSO, nieuwe juf etc. Hij mist het samen zoeken naar een nieuw ritme en groepsvorming. Hij maakt supersnel contact dus dat komt wel goed, maar gewoon dat natuurlijke proces in de eerste 2 weken van een groep 3 mist hij en dat vind ik oprecht heel vervelend voor hem.
Zelf baalt ie ook enorm, hij weet exact welke verjaardagen hij mist en wilt zo graag samen spelen.

Zelf heb ik al geen snot meer, dus het was 1 snotdag, Juul van 2 is ook allang snotvrij, maar bij B blijft het maar hangen lijkt wel. Vanochtend dacht ik heel even dat hij wel naar school kon...totdat hij ging hoesten.
pi_194932467
Ik ben als leerkracht nog zo verschrikkelijk druk met alle zaken op school dat ik echt nog geen tijd heb gehad om me te ontfermen over werk voor de thuis-zittende kinderen. Dat online werken vereist echt meer dan je denkt. Groepen moeten overgezet worden, wachtwoorden per kind/gezin aanpast en gedeeld, passend werk klaarzetten, instructie (hoe werkt het en wat moet ik maken). Ik ben nog te druk met de groepsvorming, kinderen leren kennen, groep per vakgebied splitsen in niveaugroepen, structuren in de klas aanbieden, Cito's van juni inhalen, nakijken en invoeren, oudergesprekken voeren en noteren. Week 4 is gestart voor regio Noord en ik heb nu al een to do list waar ik U tegen zeg. Ik hoop volgende week of de week erna tijd te hebben voor de inrichting van de online omgeving.

Oh ja, ik ben lessen voorbereiden helemaal vergeten :')
pi_194932737
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:16 schreef Peacefulll het volgende:
Ik ben als leerkracht nog zo verschrikkelijk druk met alle zaken op school dat ik echt nog geen tijd heb gehad om me te ontfermen over werk voor de thuis-zittende kinderen. Dat online werken vereist echt meer dan je denkt. Groepen moeten overgezet worden, wachtwoorden per kind/gezin aanpast en gedeeld, passend werk klaarzetten, instructie (hoe werkt het en wat moet ik maken). Ik ben nog te druk met de groepsvorming, kinderen leren kennen, groep per vakgebied splitsen in niveaugroepen, structuren in de klas aanbieden, Cito's van juni inhalen, nakijken en invoeren, oudergesprekken voeren en noteren. Week 4 is gestart voor regio Noord en ik heb nu al een to do list waar ik U tegen zeg. Ik hoop volgende week of de week erna tijd te hebben voor de inrichting van de online omgeving.

Oh ja, ik ben lessen voorbereiden helemaal vergeten :')
Dat zie ik hier ook met een groep 8 leerkracht in huis. Maar dit komt niet uit de lucht vallen, scholen hadden al voor de zomer een plan kunnen hebben. Niet jij als leerkracht, maar de school, hoe om te gaan met thuiszittende kinderen. B zit nu een klein weekje thuis er zijn er ook die bijna het gehele najaar thuis zullen zitten.

Mijn vriendin heeft de maanden voor de zomer ook alleen maar overgewerkt en ze heeft aangegeven dat ze naast gewoon lesgeven geen online programma kan aanbieden. Zij heeft dus een alternatief bedacht samen met collega's ook van andere scholen. Hierdoor hebben zij een standaard online lesomgeving die ingezet kan worden bij kinderen die thuiszitten. Daar hoeft zij niets voor te doen, dat is de omgeving van vorig jaar, het is letterlijk 1 druk op de knop. Maar dat moet een school en eventuele stichting wel faciliteren, want leerkrachten lopen dus al over.

Hij zit nu overigens aan de squla, enthousiast mee te roepen en te juichen als het antwoord goed is :D
pi_194933472
Mijn oudste kan alles bijna online doen. Dat doet ze op school al. Enige wat ze op papier doen is Topo en verkeersles. Tenminste dat was vorig jaar :')

De jongste zit nog bij juffen die alles op papier doen. Dat merkte we vorig jaar ook dan moesten we opeens tassen vol spullen gaan halen. Er zijn wat kleine dingetjes die ze op de pc mogen doen. Maar er kan zo veel als ik dat bekijk als ik inlog.

Nu is de juf van groep 5/6 ook meer thuis in het online dan de juffen van 3/4. Die zijn ook meer van de oude stempel heb ik gemerkt met gesprekken over de oudste.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194934110
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:35 schreef exode het volgende:

[..]

Dat zie ik hier ook met een groep 8 leerkracht in huis. Maar dit komt niet uit de lucht vallen, scholen hadden al voor de zomer een plan kunnen hebben. Niet jij als leerkracht, maar de school, hoe om te gaan met thuiszittende kinderen. B zit nu een klein weekje thuis er zijn er ook die bijna het gehele najaar thuis zullen zitten.

Mijn vriendin heeft de maanden voor de zomer ook alleen maar overgewerkt en ze heeft aangegeven dat ze naast gewoon lesgeven geen online programma kan aanbieden. Zij heeft dus een alternatief bedacht samen met collega's ook van andere scholen. Hierdoor hebben zij een standaard online lesomgeving die ingezet kan worden bij kinderen die thuiszitten. Daar hoeft zij niets voor te doen, dat is de omgeving van vorig jaar, het is letterlijk 1 druk op de knop. Maar dat moet een school en eventuele stichting wel faciliteren, want leerkrachten lopen dus al over.

Hij zit nu overigens aan de squla, enthousiast mee te roepen en te juichen als het antwoord goed is :D
Maarre, even he. Kunnen de kids met klachten niet ook testen en dan weer terug naar school? Want als ik dat zoek op de RIVM site kom ik dat wel tegen? (Zie hier: https://www.rijksoverheid(...)-op-website-rivm.pdf) maar in de school protocollen zie ik daar weer niks van terug...?
pi_194934256
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maarre, even he. Kunnen de kids met klachten niet ook testen en dan weer terug naar school? Want als ik dat zoek op de RIVM site kom ik dat wel tegen? (Zie hier: https://www.rijksoverheid(...)-op-website-rivm.pdf) maar in de school protocollen zie ik daar weer niks van terug...?
Nou ja, testen kost je ook minimaal 48 uur en eerlijk gezegd, ik zou mijn kind niet snel laten testen. Dan maar een paar dagen thuis afwachten. Anders blijf je bezig want een snotneus heb je nogal snel. Dat maakt het ook lastig nu, wat zijn milde klachten? Is dat nou alleen bij een loopneus (die ze allemaal krijgen want ze hebben elkaar zes weken amper gezien en steken elkaar nu allemaal aan).

Ik vind het ook zo stom dat bij mij op het mbo leerlingen gewoon mogen komen als huisgenoten getest worden. Ik heb liever dat die dan thuisblijven, daar is het risico op verspreiding veel groter volgens mij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_194934378
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt, maar voordat je plek hebt, er geweest bent en 48 uur later, dan is B er normaal gesproken al vanaf. Nu ben ik dus getest en is het ook voldoende.

Overigens heeft B allerlei aantekeningen op school omdat hij dus hooikoorts heeft en waarschijnlijk ook reageert op stof en huisdieren. Dan lijkt het net alsof hij snotverkouden is. De inschatting wat het is, ligt dus bij ons volgens zijn juf.
  maandag 7 september 2020 @ 15:00:16 #209
244125 laziness
pi_194934572
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:30 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nou ja, testen kost je ook minimaal 48 uur en eerlijk gezegd, ik zou mijn kind niet snel laten testen. Dan maar een paar dagen thuis afwachten. Anders blijf je bezig want een snotneus heb je nogal snel. Dat maakt het ook lastig nu, wat zijn milde klachten? Is dat nou alleen bij een loopneus (die ze allemaal krijgen want ze hebben elkaar zes weken amper gezien en steken elkaar nu allemaal aan).

Ik vind het ook zo stom dat bij mij op het mbo leerlingen gewoon mogen komen als huisgenoten getest worden. Ik heb liever dat die dan thuisblijven, daar is het risico op verspreiding veel groter volgens mij.
Toch zeggen de regels dat je bij milde klachten moet testen dus ook die snotneus.
pi_194934669
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch zeggen de regels dat je bij milde klachten moet testen dus ook die snotneus.
Kinderen toch niet? Dan staat er dat het op verzoek van ouders of indicatie van behandeld arts kan. Of zwengel ik dan weer een discussie aan :@

Quote:
Elk kind met neusverkoudheid kan op verzoek van de ouders getest worden, maar testen is niet verplicht.

Er komt overigens toch een andere test speciaal voor kinderen? Tenminste dat begreep ik, ook met sneller uitslag. Ik kan me voorstellen dat je dan wel je kind laat testen bij een snotneus.
pi_194934676
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:38 schreef exode het volgende:

[..]

Klopt, maar voordat je plek hebt, er geweest bent en 48 uur later, dan is B er normaal gesproken al vanaf. Nu ben ik dus getest en is het ook voldoende.

Overigens heeft B allerlei aantekeningen op school omdat hij dus hooikoorts heeft en waarschijnlijk ook reageert op stof en huisdieren. Dan lijkt het net alsof hij snotverkouden is. De inschatting wat het is, ligt dus bij ons volgens zijn juf.
Ik zou zelf ook niet meteen naar de teststraat rennen met mijn kind, maar je schreef dat sommige kinderen het hele najaar thuis gaan zitten. Als het zo “chronisch” is, zou ik wel laten testen. W. Heeft vorig jaar maanden flink gehoest. Als hij dat nu allemaal thuis zou moeten blijven, vind ik dat vanuit sociaal opzicht geen giller, zeg maar. Dan is dat even ongemak van het testen denk ik “minder schadelijk”.

Overigens zit W. in het pienteronderzoek (hij deed al mee toen hij 9 maanden was) en dan doen ze een vergelijkbare test. Was even onprettig maar hij was na 30 seconden alweer de oude. Zo stel ik me dat dus nu ook maar voor, maar goed misschien valt dat tegen.
pi_194934711
Nou, ik geef het op, de werkdag is voorbij. B heeft zich keurig gedragen vandaag maar mijn resterende call en het document wat ik af moet hebben, verzet ik naar morgen. Hij is er klaar mee en ik ook. Ik heb aardig wat kunnen doen maar kan me lastig concentreren met een rondstuiterend kind. Fokken lukt gelukkig wel goed, B is ook een held in de smilies uitkiezen :7 :+ (8> *O* ^O^
pi_194934838
Ik heb de uitslag al gekregen (na precies 23,5 uur, doen ze netjes) en die was negatief.
pi_194934990
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb de uitslag al gekregen (na precies 23,5 uur, doen ze netjes) en die was negatief.
Fijn! Ik ben nog aan het wachten. Hoorde net van een vriendin dat die van 030 regelmatig een systeemstoring hebben. Zij had haar zoon laten testen en na 48 uur zelf maar eens gebeld. Pffff hoop toch echt morgenochtend meer te weten.
pi_194935242
Je kunt online aangeven wat voor werk je doet etc. Misschien scheelt het dat ik een contactberoep in de zorg heb? De vorige keer was mijn uitslag ook snel en moest mijn vrouw 2 dagen langer wachten. Maar dat is speculatie hoor.
pi_194935270
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Klopt, maar als je een kind hebt dat panisch is voor prikken (door nare ervaringen uit het verleden) dan denk je echt niet bij een keer of tien niezen 'ik jaag hem lekker door de test straat'. Dan zou ik hem thuishouden. Het wordt anders bij koorts, maar ik vrees dat als hij koorts krijgt en echt ziek wordt we eerder op een seh staan dan dat we een afspraak en uitslag van een coronatest hebben :X
Dat is voor de komende tijd wel echt een van de dingen waar ik het eens met huisarts over ga hebben. Als oudste ziek wordt en koorts krijgt gaat ie spugen, hij droogt nog steeds heel snel uit. Afgelopen voorjaar nog bewezen binnen 20 uur na laatste intake. Binnen die tijd krijg je nooit een test en uitslag. Nog los van dat je een spugend kind geen stokje in neus/mond wil steken. Nou ja, maar duimen dat het niet gaat gebeuren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 7 september 2020 @ 16:20:17 #217
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_194935570
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Je kunt online aangeven wat voor werk je doet etc. Misschien scheelt het dat ik een contactberoep in de zorg heb? De vorige keer was mijn uitslag ook snel en moest mijn vrouw 2 dagen langer wachten. Maar dat is speculatie hoor.
Helaas krijgt niemand sneller een uitslag dus dat is echt toeval.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_194935909
Ik heb geen essentieel beroep, maar mijn testuitslag was bekend in 12 uur. Stond er zelf versteld van! Wat mij betreft mogen ze wel prioriteren op beroep of op klachten. Als er echt zoveel mensen zonder klachten naar de teststraat gaan, is het natuurlijk een onhoudbare situatie de komende maanden.

Wij hebben besloten onze kinderen alleen te testen bij koorts en stevige hoest. Met lichte verkoudheid (alleen snot) kan de kleuter nog wel naar school, maar oudste niet. Kleuter hebben we laatst met snot en kuchje wel thuis gehouden. Oudste was toen een week ervoor (negatief) getest, dus heb het toen daarbij gelaten. Kinderen tot 6 jaar testen geloof ik maar in 0,5% van de gevallen positief, dus je kan je bij lichte klachten afvragen hoe nuttig testen is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194936033
Ik was thuis met milde klachten, testcentra in de buurt allemaal vol en kon alleen nog terecht op > 1 uur rijden en daar ook nog onhandige tijdstip. Morgen kan ik in de buurt terecht maar nu zijn klachten ook over.
  maandag 7 september 2020 @ 16:59:57 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194936144
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:01 schreef exode het volgende:

[..]

We hebben aangegeven dat ie wat snot heeft en zich aardig verveelt. Ik heb niet letterlijk gevraagd: geef werk. Misschien heb ik teveel mijn vriendin en zijn vorige juf in mijn hoofd, die zouden inderdaad zelf van alles aanbieden.
Ik ga het netjes bij haar zelf aangeven, dat we een eventuele volgende keer graag werk willen. We hebben er wel met een omweg om gevraagd 'Waar zijn jullie in de klas nu mee bezig zodat we daar wat mee kunnen thuis?' maar het antwoord was 'met de letter i en k' Ik zal een zeurouder zijn, maar ik vind het best makkelijk....
Ik kan me best voorstellen dat een juf niet elk kindje met een snotneus schoolwerk mee gaat geven voor thuis, het extra werk voor de leerkracht lijkt me niet opwegen tegen het gewin van die paar dagen thuisonderwijs.
Verwacht je dat de absentie wekenlang gaat duren, vind ik het een ander verhaal maar dan vind ik dat je dat bij de ziekmelding even moet aangeven.
KuikenGuppy
pi_194936158
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:20 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Helaas krijgt niemand sneller een uitslag dus dat is echt toeval.
Nja, geluk voor mij dan in dit geval :)
pi_194936164
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
De testen gingen bij ons in het lab gewoon op 1 grote hoop, we kregen 0 informatie te zien behalve het monster nummer en of een test uiteindelijk positief, negatief of invalid is.

Maar testen welke een invalid geven moeten nog een keer over, als je toevallig net in dat apparaat zit die storing heeft of het is gewoon heel druk dan loopt de tijd ook op.

Ben benieuwd wanneer ik m'n uitslag heb :s)
pi_194936314
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 16:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat een juf niet elk kindje met een snotneus schoolwerk mee gaat geven voor thuis, het extra werk voor de leerkracht lijkt me niet opwegen tegen het gewin van die paar dagen thuisonderwijs.
Verwacht je dat de absentie wekenlang gaat duren, vind ik het een ander verhaal maar dan vind ik dat je dat bij de ziekmelding even moet aangeven.
Er zit nog wel een gebied tussen op maat schoolwerk geven en niets. Maar ik hoop gewoon dat het begin van het schooljaar is en er vast nog wat standaards komt. Maar werkboekjes en even een toelichting wat er deze week in de klas wordt behandeld is ook al voldoende lijkt mij. (als in welke bladzijdes, ik hoef geen instructie verder)
En daar had ik in dit geval dus ook even zelf naar kunnen vragen.

Bij snot zoals nu kan ik overigens echt de lengte niet aangeven, het duurt inmiddels bijna een week en die zag ik iig niet aankomen. Ik dacht een dag of 3 a 4 maximaal.

En deze exacte discussie wordt nu op veel scholen gevoerd en dat vind ik best laat. Ik praat vooral voor anderen nu, want ik heb geen jochie die vaak verkouden is. Ik hoop dat het even voorbij is hierna.

Ik lees net trouwens dat bij GGD Zaanstad een hele bups testen is kwijtgeraakt vorige week :o Jeetje...
pi_194936679
Mijn kleuter is de hele herfst en winter verkouden (nu ook) en ondanks dat hij in groep 3 zit, mag hij gelukkig toch gewoon naar school. Vanmorgen: “mama, toen ik vorig schooljaar verkouden was, mocht ik niet naar school. Nu ben ik ook verkouden, mag ik thuis blijven O~) ?”

Nee :W
pi_194937055
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:35 schreef exode het volgende:

[..]

Ook als je als school wel een plan hebt, moet je ook genoeg leerkrachten hebben die daar ook nog tijd voor hebben (want daar zijn er ook mensen ziek ed)

En helemaal bij een groep 3 is elke week zo anders dat je t wel klaar kan zetten maar dat moet dan elke week...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_194937234
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 17:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ook als je als school wel een plan hebt, moet je ook genoeg leerkrachten hebben die daar ook nog tijd voor hebben (want daar zijn er ook mensen ziek ed)

En helemaal bij een groep 3 is elke week zo anders dat je t wel klaar kan zetten maar dat moet dan elke week...
Daar heb je gelijk in.
pi_194937405
Ik werk bij de kleuters en wij zijn ook al van plan een soort nood-dag alvast te maken (we werkten met elke dag een nieuwe ppt voor de kinderen) maar er is echt geen tijd joh, het is ook echt nog zo druk }:|
pi_194937427
Nou ik ben goedgekeurd, mag de deur weer uit. Morgen even kijken hoe B wakker wordt, dan mag hij ook weer naar school.
Mijn moeder blij, want dan kan ik morgen bij haar werken en tussendoor boodschapjes doen, koken, afwassen etc.
  maandag 7 september 2020 @ 18:30:09 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194937429
Hoi juf. Is het oké als [ik, papa, grote broer, de buurvrouw] na school wat werkboekjes op komt halen?
Kan hij thuis ook wat doen. Tot welke pagina kan hij doorwerken?
  maandag 7 september 2020 @ 18:30:31 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_194937438
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:29 schreef exode het volgende:
Nou ik ben goedgekeurd, mag de deur weer uit. Morgen even kijken hoe B wakker wordt, dan mag hij ook weer naar school.
Mijn moeder blij, want dan kan ik morgen bij haar werken en tussendoor boodschapjes doen, koken, afwassen etc.
Super fijn!
pi_194937673
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 18:30 schreef amaranta het volgende:
Hoi juf. Is het oké als [ik, papa, grote broer, de buurvrouw] na school wat werkboekjes op komt halen?
Kan hij thuis ook wat doen. Tot welke pagina kan hij doorwerken?
Groep 4 t/m 8 hier heeft alweer de wachtwoorden voor diverse omgevingen mee gekregen 'voor als ze thuis moeten werken' :D
pi_194938189
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 16:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een verkoudheid duurt vaak zomaar twee weken, zeker als je echt geen snot en hoest meer mag hebben voor je weer naar school mag. Ik verwacht echt geen op maat pakketje voor mijn kind, maar gewoon even 5 minuten overdracht over waar hij die week dan mee aan de slag kan en even een paar boeken en werkboeken afhalen lijkt me niet overdreven veel gevraagd.
pi_194938298
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:52 schreef Kyara het volgende:
Ik was thuis met milde klachten, testcentra in de buurt allemaal vol en kon alleen nog terecht op > 1 uur rijden en daar ook nog onhandige tijdstip. Morgen kan ik in de buurt terecht maar nu zijn klachten ook over.
Mijn vriend belde vanochtend en kan woensdag einde dag terecht. Ik heb de directie maar vast ingeseind dat de kans er in zit dat ik ook verkouden word... :+
pi_194938523
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 19:14 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Een verkoudheid duurt vaak zomaar twee weken, zeker als je echt geen snot en hoest meer mag hebben voor je weer naar school mag. Ik verwacht echt geen op maat pakketje voor mijn kind, maar gewoon even 5 minuten overdracht over waar hij die week dan mee aan de slag kan en even een paar boeken en werkboeken afhalen lijkt me niet overdreven veel gevraagd.
Het gaat nu juist om verkoudheidsklachten, die kunnen wel gewoon na 2 dagen weg zijn. Dan snap ik de juf erg goed. Als de ouder aangeeft dat het waarschijnlijk langer gaat duren, en zelf langs komt voor werk is het anders. :s)
pi_194940865
Deze kregen wij van school vandaag. In ieder geval niet strenger dan wat er geadviseerd wordt.

Verder niks gehoord over vervangend werk, dat zal wel ad-hoc gaan dan..
  maandag 7 september 2020 @ 21:23:06 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194941637
Een afspraak maken voor een test is iig behoorlijk kansloos. Eerste poging: geen testlocaties gevonden, tweede poging: Rotterdam woensdag eind van de middag (>1 uur enkele reis, maar in de spits veel meer). En dan vragen ze zich af waarom mensen zich niet laten testen...

Ik blijf met m’n loopneuskind dus wel gewoon thuis tot t over is, dit ga ik onszelf niet aandoen.
pi_194941791
Online een afspraak maken is sowieso raar. Op eigen postcode: locatie op 1 uur rijden. Vul ik een andere in kan het opeens op 35 minuten rijden.
Toch maar gebeld en toen kon het ook op 20 minuten. En allemaal morgen.
  maandag 7 september 2020 @ 21:45:15 #238
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_194942413
Ah, ik heb idd nog niet gebeld, ik werd hier al behoorlijk chagrijnig van. De postcodeherkenning werkte idd niet goed, mijn eigen postcode werd niet herkend, die van mijn ouders 5km verderop wel.
pi_194942472
Die beslisboom heeft B zijn school en BSO ook verspreid. Wel apart dat er niets over testen staat. Op de site van de RIVM staat het wel maar in de beslisboom vervolgens niet.

Of kijk ik er overheen?

Jeetje Hupje dat is best laat woensdag.
pi_194944029
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:47 schreef exode het volgende:
Die beslisboom heeft B zijn school en BSO ook verspreid. Wel apart dat er niets over testen staat. Op de site van de RIVM staat het wel maar in de beslisboom vervolgens niet.

Of kijk ik er overheen?

Jeetje Hupje dat is best laat woensdag.
nee maar er staat ook niks over huisgenoten ed. Dit is puur om te beslissen of je kind naar school kan of niet
pi_194947048
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nee maar er staat ook niks over huisgenoten ed. Dit is puur om te beslissen of je kind naar school kan of niet
Ja snap ik, maar er staat dus niet dat als je kind verkouden is en negatief is getest hij/zij naar school mag.
Als een school strak deze beslisboom volgt mag een kind die snottert maar geen corona heeft niet naar school terwijl op de site van de Rivm staat dat een verkouden kind die negatief test weer naar school mag.
pi_194947567
Hier gistermiddag de mededeling dat een ouder van een kind uit de klas positief op Corona is getest. Best raar, want ik heb de getallen de laatste tijd in de gaten gehouden en er waren maar weinig besmettingen in onze gemeente.

Vorige week ook al een directe collega van mijn vriend die zich bij een commercieel bedrijf heeft laten testen, omdat die anders te lang had moeten wachten op een test, maar daar was de uitslag negatief.

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Gezin blijft in quarantaine. Ze hebben geen naam genoemd, maar waarschijnlijk wordt het vandaag duidelijk wie thuis blijft, tenzij er andere ouders zijn die hun kind nu niet naar school laten gaan.

Het stomme is dat ikzelf ook zou willen dat de privacy in acht wordt genomen, maar je het aan de andere kant ook graag zou willen weten.

Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen, want het griepseizoen is nog niet eens begonnen.
pi_194947601
Helemaal aan begin, toen het nog spannend was en ze nog probeerden iedereen te testen, werd de naam van een ouder en die van het kind die getest moest worden genoemd in de nieuwsbrief die aan de hele school verstuurd werd... vond ik nogal vreemd eerlijk gezegd. Liep verder goed af trouwens.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:45:59 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194947668
Bizar, ik heb Soneal voor de zomervakantie 2 dagen thuisgehouden omdat ik me had laten testen, maar dat heb ik verder niet in een bericht van school aan de ouders teruggezien.
Ik had het wel zelf in de klasseapp gemeld geloof ik.
Of in een verjaardagsappgroepje van een klasgenoot, maar daar stond ook al ⅓ van de ouders in :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194947779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 07:03 schreef exode het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar er staat dus niet dat als je kind verkouden is en negatief is getest hij/zij naar school mag.
Als een school strak deze beslisboom volgt mag een kind die snottert maar geen corona heeft niet naar school terwijl op de site van de Rivm staat dat een verkouden kind die negatief test weer naar school mag.
Ik krijg net een herziene versie van de directrice. Daar staat het wel op

https://www.boink.info/st(...)ngschoolajnboink.pdf
pi_194948015
Jongste is actief op Tiktok, nu krijgt ze de laatste dagen steeds lullige reacties van buurmeisje.
Ze had de reacties verwijderd, maar op elk filmpje komt weer een sneer.
Ik krijg de neiging om te reageren dat je ook gewoon niks kan zeggen als je niks aardigs te melden hebt.

Wat zouden jullie hiermee doen?
Naar de ouder stappen en ernaar vragen of het gewoon laten en diegene blokkeren?
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:23:07 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194948121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:16 schreef Nijna het volgende:
Jongste is actief op Tiktok, nu krijgt ze de laatste dagen steeds lullige reacties van buurmeisje.
Ik krijg de neiging om te reageren dat je ook gewoon niks kan zeggen als je niks aardigs te melden hebt.

Naar de ouder stappen en ernaar vragen of het gewoon laten en diegene blokkeren?
Hoe oud zijn ze? En zijn ze eerlijk, maar gewoon niet zo leuk? Of echt gemeen? Want het risico van social media is natuurlijk dat mensen het niks vinden wat je doet en dat ook zeggen. Dat mag...

Is het echt rot, zou ik haar gewoon blokkeren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:23:53 #248
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194948136
quote:

Ik adviseer onze puber altijd om te blokkeren bij gezeik online. In hoeverre hij zelf dan nog in gesprek wil met de ander laat ik bij hem (meestal doet hij dat wel, in de trant van 'Hee Pietje, ik vind het niet zo tof wat je hier doet').
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:26:46 #249
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194948181
Overigens moest ik - werkzaam in de zorg - afgelopen week meer dan 50 uur wachten op mijn testuitslag. Het is in sommige regio's gewoon loeidruk op het moment.
pi_194948260
Jongste is 11, buurmeisje 12.
Ik vind het nogal jaloers overkomen: "doe niet zo stoer", "je kan het echt niet".
Dat gaat dan over een radslag bijvoorbeeld.
Het is inderdaad het risico van social media en daar hebben we het ook over met de kinderen. Het is ook 1 van de redenen dat ik niet zo dol ben op oa tiktok.
Ook het vergelijken wie meer likes heeft... Ik vind het soms engig dat daar waarde aan wordt gehangen en vertel de meiden ook dat ze zoveel meer zijn dan likes op tiktok.
Vanmiddag nog eens met haar over hebben wat ze ermee wil, negeren/blokkeren zal vast het beste werken...

Nanu, dat is behoorlijk lang wachten... Negatief hopelijk?
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:37:40 #251
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194948332
Het hoort er inderdaad een beetje bij, op die leeftijd. Ik ben ook geen fan van zulke apps, maar de 12-jarige hier vindt het enorm grappig. Maar goed, ik vind wel dat iedereen daarin een verantwoordelijkheid heeft: als jij jezelf groot genoeg acht om je op zulke plekken te begeven, verwacht ik dat je je daar 'volwassen' genoeg kan gedragen en anderen niet pest/omlaag haalt/etc. Als je iets stom vindt, hoef je dat niet te uiten natuurlijk. Want wat doet dat met de ander? Wij praten er thuis veel over, Oudste is ook echt wel eens het slachtoffer geweest van naar pestgedrag via Insta (waar hij overigens megacool mee is omgegaan) en dat deed mijn moederhart erg veel pijn. Maar you live, you learn.

Testuitslag was negatief, godzijdank!
pi_194948617
quote:

Ik zie het ook wel gebeuren op het schoolplein. Dat iemand iets stoers doet, en anderen dat afkraken. Alleen nu is het "stiekem" vanachter een schermpje ipv direct in iemands gezicht. Dat is wel makkelijk afkraken. Heeft ze het buurmeisje al eens aangesproken? Gevraagd waarom ze dat doet, dat het niet aardig is. Misschien is het meisje dan opeens niet zo dapper meer.
Maar dan loop je gelijk het risico dat het buurmeisje het "spelletje" leuker gaat vinden en doorgaat.

Hoe is de band verder? Als die oke is, zouden ze ook juist kunnen kijken of ze samen iets kunnen maken. Is die niet zo best, dan lekker negeren/blokkeren.
  Manager PR/Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 10:36:08 #253
269689 crew  Viv
pi_194949110
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:59 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik krijg net een herziene versie van de directrice. Daar staat het wel op

https://www.boink.info/st(...)ngschoolajnboink.pdf
Zo'n hele flowchart is eigenlijk samen te vatten in deze 5 regels:

1. Kind blijft thuis als iemand in het huishouden corona, koorts of benauwdheid heeft.
2. Kind blijft thuis als het kind verhoging heeft.
3. Kind blijft thuis als het kind klachten heeft die niet passen bij gebruikelijke/bekende klachten zoals hooikoorts of astma.
4. Kind mag weer komen bij een negatieve testuitslag, ook als nog niet alle klachten zijn verdwenen.
5. Kind mag weer komen zonder negatieve testuitslag, als het kind of de huisgenoot minimaal 24 uur geen benauwdheid, hoesten of koorts meer heeft gehad.

:Y)

flowchart-aversie hier :')
pi_194949483
Yeah B is weer naar school!
Nog voorgelegd aan de directeur en vanochtend wat vroeger naar school gegaan om zijn juf te spreken. B is nog licht verkouden, geen hoest, geen niezen, alleen wat snot. Omdat ik getest ben, mag hij nu dus naar school.

Ik vraag me wel af wat ze doen als je kind geen Corona heeft maar wel de hele dag hoest en proest. Ik zou hem dan thuishouden om te voorkomen dat ie de hele klas aansteekt.

Overigens zijn er vandaag in zijn klas 5 kinderen niet vanwege verkouden en heeft ze vorige week 3 ouders moeten bellen omdat hun kind flink verkouden was. Echt verkouden, om wat snot gaat ze niet bellen gaf ze aan. Wel zal ze het aankaarten bij de ouders. Ze was blij dat wij zelf de beslissing namen, maar B hoestte ook echt vorige week.
pi_194949683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 07:03 schreef exode het volgende:

[..]

Ik vind dat ook een grijs gebied. Maar ben zelf met mijn verkoudheid en negatieve test wel heel voorzichtig geweest. Mijn redenatie: als ik andere mensen verkouden maak, moeten zij ook getest worden en thuis blijven. Kinderen kunnen volwassenen niet makkelijk besmetten met corona, maar wel met een gewoon verkoudheidsvirus. Dus als een negatief getest kind de juf aansteekt, moet die vervolgens wel thuisblijven en getest worden. Ik vind dat gewoon niet zo netjes. Maar ik weet niet hoe de school erover denkt.

Edit: lees nu in de volgende posts dat ze in principe weer mogen komen. Ik zou het idd af laten hangen van de klachten.

TikTok is bij ons nog niet echt ontdekt. Ik hoorde van mijn nichtje dat er een zelfmoordfilmpje opgezet was gister :{. Je kind zou het maar gezien hebben...

Wel hadden onze kinderen laatst ruzie met 2 meiden uit de buurt. Die hadden onze kinderen gefilmd, en ze gepest (“kijk, dat zijn echt stomme jongens”) en ondanks dat ze duidelijk hadden gezegd dat ze dat niet wilden, was het filmpje op YouTube gezet. Ik was not amused. Ik kende de meisjes niet, dus het duurde even tot we ze konden aanspreken. Uiteindelijk bleek dat ze bij de oudste op turnen zaten en via de trainer hebben we het besproken. Geloof dat ze wel schrokken van de preek van de trainer (het is een selectiegroep en je gedrag tov andere sporters telt ook mee in je beoordeling) :+. De trainer zou het ook aan de ouders doorgeven.

[ Bericht 31% gewijzigd door Phaidra op 08-09-2020 11:25:37 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194949873
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vind dat ook een grijs gebied. Maar ben zelf met mijn verkoudheid en negatieve test wel heel voorzichtig geweest. Mijn redenatie: als ik andere mensen verkouden maak, moeten zij ook getest worden en thuis blijven. Kinderen kunnen volwassenen niet makkelijk besmetten met corona, maar wel met een gewoon verkoudheidsvirus. Dus als een negatief getest kind de juf aansteekt, moet die vervolgens wel thuisblijven en getest worden. Ik vind dat gewoon niet zo netjes. Maar ik weet niet hoe de school erover denkt.
Ja zo sta ik er ook in, maar dan hebben de ouders de verantwoordelijkheid om die beslissing te nemen. (en het moet ook kunnen met je werk en opvang natuurlijk)
Ik vind hoesten wel een grens geloof ik, als ik nu bijvoorbeeld naar B kijk, die haalt af en toe zijn neus op en hoest als hij op bed ligt een paar keer. Vorige week was hij echt verkouden, met traanogen en snothoest.

Echt wat een najaar gaat dit worden....durf ook amper iets te plannen merk ik en dat vind ik geen fijn idee.
pi_194950428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:37 schreef Nanukerst het volgende:

Testuitslag was negatief, godzijdank!
Fijn negatieve uitslag!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik zie het ook wel gebeuren op het schoolplein. Dat iemand iets stoers doet, en anderen dat afkraken. Alleen nu is het "stiekem" vanachter een schermpje ipv direct in iemands gezicht. Dat is wel makkelijk afkraken. Heeft ze het buurmeisje al eens aangesproken? Gevraagd waarom ze dat doet, dat het niet aardig is. Misschien is het meisje dan opeens niet zo dapper meer.
Maar dan loop je gelijk het risico dat het buurmeisje het "spelletje" leuker gaat vinden en doorgaat.

Hoe is de band verder? Als die oke is, zouden ze ook juist kunnen kijken of ze samen iets kunnen maken. Is die niet zo best, dan lekker negeren/blokkeren.
Eigenlijk heeft ze niks met dit buurmeisje (12) eigenlijk. Ze speelt wel eens met zusje van 10, maar dat loopt niet altijd even lekker. Dat meisje gaat ineens onder het spelen weg zonder te zeggen dat ze geen zin meer heeft of ze verzint smoesjes om naar huis te gaan. We dachten eerst dat dat meisje misschien met het account van haar zus reageerde, maar deze reactie kwam toen die van 10 al naar school was, dus dat kan niet ;).
En juist van die van 12 verwacht ik niet zulke reacties, voor zover ik dat kan inschatten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:11 schreef Phaidra het volgende:

TikTok is bij ons nog niet echt ontdekt. Ik hoorde van mijn nichtje dat er een zelfmoordfilmpje opgezet was gister :{. Je kind zou het maar gezien hebben...

Wel hadden onze kinderen laatst ruzie met 2 meiden uit de buurt. Die hadden onze kinderen gefilmd, en ze gepest (“kijk, dat zijn echt stomme jongens”) en ondanks dat ze duidelijk hadden gezegd dat ze dat niet wilden, was het filmpje op YouTube gezet. Ik was not amused. Ik kende de meisjes niet, dus het duurde even tot we ze konden aanspreken. Uiteindelijk bleek dat ze bij de oudste op turnen zaten en via de trainer hebben we het besproken. Geloof dat ze wel schrokken van de preek van de trainer (het is een selectiegroep en je gedrag tov andere sporters telt ook mee in je beoordeling) :+. De trainer zou het ook aan de ouders doorgeven.
Zelfmoordfilmpje op tiktok? Dat is ze denk ik niet tegengekomen, dan had ze het wel verteld. Gelukkig.
Pfff dat alles maar op youtube zetten, ik vind dat wel raar.
Mooi dat die trainer dat zo heeft opgepakt, misschien denken ze dan een volgende keer iets harder na voor ze zoiets doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:22 schreef exode het volgende:

Echt wat een najaar gaat dit worden....durf ook amper iets te plannen merk ik en dat vind ik geen fijn idee.
Ik merk ook dat ik in mijn achterhoofd bij alle afspraken denk: als we dan niet thuis zitten...
Ik hoop dat het een beetje los loopt, die van mij zijn geen kleuters meer (11 en bijna 13), misschien scheelt dat toch iets...
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:49:08 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194960218
Nijna, Ik zou denk ik adviseren de 12 jarige te blokkeren. Geen aandacht aan schenken, daarmee straf je zulke types het hardst.

En verder zou ik ze ook echt liever niet op tiktok laten. Die app heeft totaal lak aan de privacy regels, je kunt ervan uitgaan dat alle andere info op die telefoon dan ook niet meer alleen in jouw handen is.
in de haak.
pi_194960666
Leyla zit op tiktok. Ik controleer wat ze erop zet, het is allemaal niet de moeite waard om te kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:21:28 #260
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194960769
Mijn zoon heeft een account om de dansfilmpjes van z'n vriendinnetje te kunnen liken. Begrijpelijk wel.
pi_194961029
Logisch dat hij haar wil volgen
pi_194961060
Als ik dit soort dingen lees:
https://www.vpngids.nl/privacy/social-media/tiktok-privacy/

Is dat voor mij reden om Tiktok niet toe te laten. Bizar.
pi_194967391
Sjaak en ik zijn nu allebei ziek thuis. Hij flink verkouden, ik met koorts enzo. Voor de deur zijn mannen van KPN de stoep weer aan het aantrillen, nadat ze deze hadden open gebroken. Supertof dus -O-
pi_194967404
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:15 schreef Ticootje het volgende:
Leyla zit op tiktok. Ik controleer wat ze erop zet, het is allemaal niet de moeite waard om te kijken.
Dat vind ik van de meeste vloggers ook :') maar toch kunnen mijn kinderen daar dagen meevullen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194967698
Zo wederom een dierenarts bezoek achter de rug. Het gaat weer wat slechter met de kat. Eet minder, slaapt zo'n beetje non stop. De AB kuur is afgelopen nu. Er is nog 1 optie: echo laten maken en daar kunnen 2 dingen uitkomen, geeft de DA aan. Of niets aan te doen, binnen nu en paar weken zal hij overleden zijn. Of niets aan te doen, maar met prednison rekbaar. Beter zal hij niet worden, er zit iets bij zijn buik, wsl een tumor.
Pfff ik voel me een slechte kattenmoeder, maar ik denk niet dat we voor de echo gaan. Dat moet in een dierenkliniek en zal ongeveer 20 minuten duren, 20 minuten die kat liggend op zijn rug door moet brengen. Beestje is oud en ziek, ik wil hem dat eigenlijk niet aan doen. Alleen zodat wij wat langer van zijn zieke aanwezigheid kunnen genieten.

We moeten hem goed in de gaten houden nu, zodra het echt slechter gaat of hij afvalt moeten we aan de bel trekken. Ik wil voorkomen dat hij gaat lijden, hij krijgt nu wel pijnstilling overigens.

An nee joh MevrC, lekker virusje te pakken dus samen.
pi_194968463
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:49 schreef trui het volgende:
Nijna, Ik zou denk ik adviseren de 12 jarige te blokkeren. Geen aandacht aan schenken, daarmee straf je zulke types het hardst.

En verder zou ik ze ook echt liever niet op tiktok laten. Die app heeft totaal lak aan de privacy regels, je kunt ervan uitgaan dat alle andere info op die telefoon dan ook niet meer alleen in jouw handen is.
We gaan blokkeren, nu begon ook de 10 jarige, ik denk nog steeds jaloezie.
Dus negeren maar.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak en ik zijn nu allebei ziek thuis. Hij flink verkouden, ik met koorts enzo. Voor de deur zijn mannen van KPN de stoep weer aan het aantrillen, nadat ze deze hadden open gebroken. Supertof dus -O-
Beterschap! Hopelijk zijn de mannen van KPN gauw klaar :*

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:28 schreef exode het volgende:
Zo wederom een dierenarts bezoek achter de rug. Het gaat weer wat slechter met de kat. Eet minder, slaapt zo'n beetje non stop. De AB kuur is afgelopen nu. Er is nog 1 optie: echo laten maken en daar kunnen 2 dingen uitkomen, geeft de DA aan. Of niets aan te doen, binnen nu en paar weken zal hij overleden zijn. Of niets aan te doen, maar met prednison rekbaar. Beter zal hij niet worden, er zit iets bij zijn buik, wsl een tumor.
Pfff ik voel me een slechte kattenmoeder, maar ik denk niet dat we voor de echo gaan. Dat moet in een dierenkliniek en zal ongeveer 20 minuten duren, 20 minuten die kat liggend op zijn rug door moet brengen. Beestje is oud en ziek, ik wil hem dat eigenlijk niet aan doen. Alleen zodat wij wat langer van zijn zieke aanwezigheid kunnen genieten.

We moeten hem goed in de gaten houden nu, zodra het echt slechter gaat of hij afvalt moeten we aan de bel trekken. Ik wil voorkomen dat hij gaat lijden, hij krijgt nu wel pijnstilling overigens.

Wat naar dat het met de kat toch weer slechter gaat.
Sterkte :*
  woensdag 9 september 2020 @ 13:50:04 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194970259
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:15 schreef Ticootje het volgende:
het gaat alleen niet alleen om wat ze er zelf op zetten. In feite geef je de hele inhoud van je telefoon bloot, heb ik begrepen, als je de app downloadt.
in de haak.
  woensdag 9 september 2020 @ 13:51:07 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194970279
Wat sneu dat jullie kat toch niet meer echt op lijkt te knappen, exode. Sterkte ermee! En ik kan me best voorstellen dat je dan niet meer kiest voor echo's e.d. hoor.
in de haak.
pi_194970756
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Nijna het volgende:

[..]

We gaan blokkeren, nu begon ook de 10 jarige, ik denk nog steeds jaloezie.
Dus negeren maar.
[..]

Beterschap! Hopelijk zijn de mannen van KPN gauw klaar :*
[..]

Wat naar dat het met de kat toch weer slechter gaat.
Sterkte :*
Ik zou toch even met de buurvrouw gaan praten als beide kinderen via TikTok aan het pesten zijn.
pi_194971155
Wat een dag, eerst de kat en net gaan bloedprikken met B die bijna flauwviel en nu spierwit op de bank hangt.

Mijn longfunctietest van vanmiddag gaat niet door. Ik ben dus verkouden en dat kan A de test beinvloeden en B ik kan mensen in de wachtkamer besmetten met mijn verkoudheidsvirus. Volgende mogelijkheid 8 oktober, zucht!
  woensdag 9 september 2020 @ 15:27:23 #271
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_194971908
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou toch even met de buurvrouw gaan praten als beide kinderen via TikTok aan het pesten zijn.
Mee eens. Ik als ouder zou dat echt wel willen weten namelijk.
pi_194972887
Exode, wat naar voor je kat. Ik snap de keus om geen echo te laten maken. Vind je geen slechte kattenmoeder. Juist eentje die denkt in het belang van haar katje. X

Nijna, ik zou aan gaan praten met de buren. Ik zou het ook willen weten als mijn kind zou (cyber) pesten
  woensdag 9 september 2020 @ 16:46:08 #273
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_194973287
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:26 schreef Nanukerst het volgende:(..) Het is in sommige regio's gewoon loeidruk op het moment.
Hier dus ook. Gisteren geprobeerd een afspraak te maken, maar alles zat vol: ik moest vandaag maar weer bellen. Vanmorgen na 3x bellen "alle lijnen zijn bezet, probeer het over 30 minuten nog eens" toch een afspraak kunnen maken voor vrijdag eind van de middag, net buiten de regio.
Het vervelende is dat het (ook) voor mijn dochter is, die vandaag op kennismakingskamp zou gaan.
Ik verwacht dat het een gewone verkoudheid is, maar aangezien er 2 leraren bij haar op school positief op corona zijn getest, wordt ons geadviseerd toch te testen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_194978022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef exode het volgende:
Wat een dag, eerst de kat en net gaan bloedprikken met B die bijna flauwviel en nu spierwit op de bank hangt.

Mijn longfunctietest van vanmiddag gaat niet door. Ik ben dus verkouden en dat kan A de test beinvloeden en B ik kan mensen in de wachtkamer besmetten met mijn verkoudheidsvirus. Volgende mogelijkheid 8 oktober, zucht!
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef exode het volgende:

B. intussen weer een beetje bijgetrokken hopelijk?
Balen van je longfunctietest, oktober, dan ben je weer een maand verder, pfff.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:46 schreef Grijs het volgende:
Vanmorgen na 3x bellen "alle lijnen zijn bezet, probeer het over 30 minuten nog eens" toch een afspraak kunnen maken voor vrijdag eind van
Vrijdag pas... hopelijk dan in het weekend wel uitslag dan.
Beterschap, hopelijk gewoon verkoudheid.

Tiktok gepest: eens kijken of we er wat mee kunnen met de buur(man).
Ik zou het inderdaad ook wel willen weten als mijn kind zo tegen een ander zou doen.
pi_194981678
Exode, ik snap het wel.. Al dat gedoe is voor een kat ook niet fijn. Dan liever rustig afwachten en met pijnstillers het laatste stukje fijn te maken..

Ik kan hier geeneens een afspraak maken voor mijn oudste. Digitaal niks te krijgen en telefonisch niet te bereiken. En dat voor (vermoedelijk) een stom verkoudheidje..
Als dat nou gewoon over gaat in een dag of 2, dan zijn we er ook vanaf. Als die test pas dit weekend of erna is, dan moet hij juist nog langer thuisblijven om de uitslag af te wachten terwijl hij vast geen klachten meer heeft.. Krijg bijna de neiging om niet te bellen en het maar op zijn beloop te laten gaan. Dan kan hij maandag gewoon weer naar school. :X
pi_194981764
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Exode, ik snap het wel.. Al dat gedoe is voor een kat ook niet fijn. Dan liever rustig afwachten en met pijnstillers het laatste stukje fijn te maken..

Ik kan hier geeneens een afspraak maken voor mijn oudste. Digitaal niks te krijgen en telefonisch niet te bereiken. En dat voor (vermoedelijk) een stom verkoudheidje..
Als dat nou gewoon over gaat in een dag of 2, dan zijn we er ook vanaf. Als die test pas dit weekend of erna is, dan moet hij juist nog langer thuisblijven om de uitslag af te wachten terwijl hij vast geen klachten meer heeft.. Krijg bijna de neiging om niet te bellen en het maar op zijn beloop te laten gaan. Dan kan hij maandag gewoon weer naar school. :X
Ik zou dat laatste doen.
Ik heb de afgelopen week van best wel veel mensen gehoord of gelezen dat ze gingen testen. En die waren allemaal negatief. Zelfs mensen met behoorlijke klachten.
pi_194981804
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou dat laatste doen.
Ik heb de afgelopen week van best wel veel mensen gehoord of gelezen dat ze gingen testen. En die waren allemaal negatief. Zelfs mensen met behoorlijke klachten.
Dat vind ik eerlijk gezegd geen goede reden om iemand te adviseren om niet te gaan testen. Gelukkig waren er veel tests negatief en zijn deze mensen ‘alleen maar’ heel erg verkouden (of in mijn geval de griep), het is daarmee nooit te voorspellen wat iemand anders heeft, die deze mensen nog nooit heeft gezien.
pi_194981808
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zou dat laatste doen.
Vriend van hem is eind vorige week ook getest, ook negatief. En als het dezelfde verkoudheid is...
pi_194981854
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:34 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Vriend van hem is eind vorige week ook getest, ook negatief. En als het dezelfde verkoudheid is...
Tja, dat is niet vanzelfsprekend.
Then again, als hij niemand ziet en dat kan volhouden, kun je ook afwachten of de klachten verdwijnen. Als deze dan 24 uur wegblijven, kan hij ook zonder test weer naar school. Tenzij huisgenoten klachten ontwikkelen, dan is testen toch wel het juiste, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194981872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Then again, als hij niemand ziet en dat kan volhouden, kun je ook afwachten of de klachten verdwijnen. Als deze dan 24 uur wegblijven, kan hij ook zonder test weer naar school. Tenzij huisgenoten klachten ontwikkelen, dan is testen toch wel het juiste, lijkt me.
Ik weet het.. Ik zeg ook bijna.. Maar hij heeft verder geen uitjes tot zaterdagavond. En dat is dan een feestje met zijn vrienden. Ook nog wel af te zeggen.

Als er nou gewoon genoeg testruimte was, dan had ik ook niet getwijfeld. :X
pi_194981954
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:19 schreef Deepfreeze het volgende:

Ik zou wel de afspraak vastzetten. Als de klachten dan toch weg zijn, lekker afbellen. Als er nog wel klachten zijn, zit hij toch nog thuis, dus is testen geen slecht idee. Als je na 2-3 dagen alsnog een afspraak wil inplannen, duurt het waarschijnlijk nog veel langer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194982071
Ik hoor van meer mensen dat het helpt om op verschillende tijdstippen te kijken online en op andere postcodes. Er zit blijkbaar iets vreemds in het systeem waardoor je op een andere postcode wel ineens plekken ziet dichtbij je huis.

B is nog wat snotterig, maar echt minimaal. Typisch een klein verkoudheidje. Ik snotter ook nog wat maar stelt ook niets voor.

En verder goede tip van Phaidra.

Hoe gaat het met jullie MevrC?
pi_194982101
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:28 schreef exode het volgende:

Dus om het even cru te zeggen: de kat gaat sowieso dood. Of door eerst een lijdensweg te ondergaan voordat hij prednison mag of helemaal niets terwijl prednison de klachten wat kan verminderen..

Waarom dan niet gewoon prednisolon proberen zonder echo? Doen dierenartsen niet aan palliatieve zorg net als bij mensen? :P Misschien de moeite waarom om even te overleggen.
Shine bright like a diamond.
pi_194982270
Allemaal een goede start gehad en de kleinste doet dat heel goed.

De oudste (20) werkt bij een hoog aangeschreven bakker in Antwerpen.

Trotse tante O+
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_194982278
Ketel en ik hebben ook verkoudheidsklachten. Ik denk 90% zeker dat het van een klasgenootje van hem komt dat maandag ook al aan het snotteren was, maar voor de zekerheid toch maar een coronatest gepland. Het kostte wat moeite en telefoontjes maar nu kan ik morgen terecht. *O*

Volgens de telefoniste was ik de eerste die ze vandaag voor morgen in had kunnen plannen, de rest allemaal voor zaterdag, dus ik heb weer geluk gehad blijkbaar.
pi_194982307
Ja, de kat is binnen nu en een paar maanden dood of er gebeurt een wonder. Het pro actief prednison geven is besproken maar als het geen tumor is zal hij juist meer gaan lijden. Als in de kwaal kan/zal erger worden en hij zal steeds minder kunnen. Dus het is wel overlegd, nu krijgt hij andere pijnstilling en hij was gisteren weer wat actiever.
We houden hem goed in de gaten en ik hoop het meteen te zien als hij pijn krijgt.
pi_194982350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Ik hoor van meer mensen dat het helpt om op verschillende tijdstippen te kijken online en op andere postcodes. Er zit blijkbaar iets vreemds in het systeem waardoor je op een andere postcode wel ineens plekken ziet dichtbij je huis.

B is nog wat snotterig, maar echt minimaal. Typisch een klein verkoudheidje. Ik snotter ook nog wat maar stelt ook niets voor.

En elk uur (of half uur, heb verschillende dingen gehoord) komen er nieuwe tijdvakken bij waardoor het loont om elk uur opnieuw te kijken.
of bellen maar dan lopen die wachttijden nog verder op en ze waren de afgelopen week soms al onbereikbaar dus dat is ook niet echt aan te raden. maargoed als testen noodzakelijk is dan moet je wel. Een flinke dosis geluk helpt ook mee, die had ik blijkbaar niet.
Ik heb het gehouden bij max 1x per dag bellen en regelmatig inloggen net verschillende postcodes. na 5 dagen een plekje op meer dan een uur rijden, verder al die tijd niks nopes nada. Die testplek overigens afgeslagen want een peuter 3 uur in de auto laten zitten leek mij geen goed plan en de klachten waren al bijna over. Inmiddels 24uur klachtenvrij dus ik kan weer gewoon de deur uit :D

Sowieso je testplek netjes afbellen als de klachten over zijn en je niet gaat testen. schijnt niet iedereen te doen waardoor er lege plekken ontstaan.
  donderdag 10 september 2020 @ 09:22:15 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194982396
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:18 schreef exode het volgende:
Ja, de kat is binnen nu en een paar maanden dood of er gebeurt een wonder. Het pro actief prednison geven is besproken maar als het geen tumor is zal hij juist meer gaan lijden. Als in de kwaal kan/zal erger worden en hij zal steeds minder kunnen. Dus het is wel overlegd, nu krijgt hij andere pijnstilling en hij was gisteren weer wat actiever.
We houden hem goed in de gaten en ik hoop het meteen te zien als hij pijn krijgt.
Even een :* voor jou. Wij hadden tot 3 mnd geleden een vergelijkbare situatie met onze poes (al bijna 15jr bij ons). We willen allemaal niet dat ze lijden, maar hierover knopen doorhakken is echt zo verschrikkelijk lastig en zwaar. Sterkte!
pi_194982402
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:04 schreef exode het volgende:

Sjaak is vandaag (snotterig) naar school, we zien wel hoe dat gaat. Ik blijf vandaag en morgen nog thuis. Heb ‘s avonds nog koorts dus wil goed uitzieken.
  donderdag 10 september 2020 @ 09:54:53 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194982833
Dat gedoe rondom die testen vind ik ook niet erg uitnodigend om te gaan, eerlijk gezegd.
KuikenGuppy
pi_194983000
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat eigenlijk.
pi_194983032
Ik heb het gisteren nog even nagevraagd op mijn werk, maar ik mag/moet gewoon werken als ik verkouden ben, tenzij er vermoedens kunnen zijn van Corona (vanwege bijv. mensen in de omgeving/andere klachten). Mijn kinderen zijn nu allemaal verkouden, dus gegarandeerd dat ik ergens in de komende dagen aan de beurt ben. En dan tot het weer voorjaar wordt elke 1,5e week weer waarschijnlijk. Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.

Exode, wat een vervelende situatie. Ik denk dat je de juiste keuze maakt. Stress is ook niet goed voor een al krakkemikkig beestje. Als dat nog levensreddend zou kunnen zijn zou ik het overwegen, maar als al zeker is dat dat niet zo is zou ik er niet aan beginnen. Dat vind ik juist je eigen belang (geen afscheid willen nemen) boven dat van de kat zetten. Wij hebben een paar jaar geleden dezelfde keuze gemaakt, en dat was zelfs met nog zicht op mogelijk grotendeels herstel na een zeer intensieve kuur (25% kans oid). Voor zulke kansen ga ik een kat niet een maand lang traumatiseren en de dierenarts liet duidelijk doorschemeren het daarmee eens te zijn.

Over katten gesproken, wij zijn op zoek naar twee kittens die vanaf half oktober welkom zijn, maar wat een absurde prijzen vragen mensen daar tegenwoordig voor. ¤200 voor een gewone kitten is niet abnormaal, ¤100 is standaard voor niet ingeënt. En het meerendeel is gelijk meenemen ipv eerst kennismaken. Mijn eerdere katten zijn altijd via via geregeld, gratis (of nouja, voor wat kattenvoer meestal) en dan uitgekozen op gedrag ipv vanaf een foto. Boerderij-kittens zijn er meer en vaak wel goedkoper maar op minimaal een uur rijden en dat wil ik zo’n beestje liever ook niet aan doen. Plus dat ik zeker dan wil zien hoe ze zijn qua karakter, ze moeten wel kunnen aarden in een rijtjeswoning met kinderen.
pi_194983081
Naja, digitaal kan ik niks vinden. Ook niet bij omringende postcodes.. En telefonisch mag ik niet eens de wachtrij in. Maar als ik dan een afspraak heb voor hem, dan is afbellen ook nog een hele klus :N
pi_194983127
Wij hebben verder niets meer gehoord van school over de ouder die positief getest is en ook op de groepsapp van de klas blijft het stil.

Inmiddels weet ik indirect om welke familie het gaat. Ik vraag mij af of de andere familieleden ook op Corona worden getest en of wij dat te horen krijgen in geval van besmetting van het kind dat in de klas zit.

Volgende week beginnen de ouder- kind gesprekken op school. De gewone informatie, die normaal tijdens de ouderavond wordt gegeven, hebben wij gisteren op papier ontvangen.

Ik ben benieuwd, of de leerkrachten nog iets doen voor de thuisblijvers, die vanwege quarantaine of Corona gerelateerde klachten thuis blijven. Alle inlogcodes voor de digitale omgevingen waarmee ze tijdens de sluiting gewerkt hebben zijn verlopen. Hoe is dat op jullie scholen geregeld? En is er überhaupt iets geregeld?

Ik kan mij heel goed voorstellen dat ze niet elk kind kunnen voorzien van (individueel) werk als het een paar dagen thuis is, maar aan de andere kant zullen ze nu ook bijzonder streng zijn en kinderen met verkoudheidsklachten niet toelaten. En wat gaan ze doen met de kinderen die door de ouders thuis worden gehouden? Volgens mij waren nu steeds tussen de 4-5 kinderen niet op school van de 25.

Geen zo heel leuke start van het schooljaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 10-09-2020 10:25:18 ]
  donderdag 10 september 2020 @ 10:21:18 #295
244125 laziness
pi_194983154
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb het gisteren nog even nagevraagd op mijn werk, maar ik mag/moet gewoon werken als ik verkouden ben, tenzij er vermoedens kunnen zijn van Corona (vanwege bijv. mensen in de omgeving/andere klachten). Mijn kinderen zijn nu allemaal verkouden, dus gegarandeerd dat ik ergens in de komende dagen aan de beurt ben. En dan tot het weer voorjaar wordt elke 1,5e week weer waarschijnlijk. Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.
En dat is dus de verkeerde aanname. Want hoe weet jij dat het geen corona is en anderen geen risico lopen?
  donderdag 10 september 2020 @ 10:27:55 #296
244125 laziness
pi_194983226
Hier gaat veel werk via de snappet en die inlogcodes verlopen niet want het is altijd thuis ook beschikbaar. Dus meer dan melden welke les daar gedaan kan worden hoeft er niet door de leerkracht.

I.v.m. risicogroep thuis heb ik inmiddels heldere afspraken met school omtrent wanneer ik hem thuis hou en wat ze dan aanbieden. Het is immers geen optie om 'm maar eeuwig thuis te houden met hoe lang corona nu al een issue is.
pi_194983339
S was dinsdag ook een dag thuis ivm snotneus. We hadden er niets van gezegd, maar ze had zelf ingelogd op de sites van school om wat van haar werk te doen. Dat geeft me vertrouwen voor als ze onverhoopt langer thuis moet blijven.
School heeft ook een mail verstuurd over hoe ze omgaan met eventueel thuis moeten blijven van leerkrachten. Bij onze school kunnen ze het 2 dagen opvangen als er maximaal 2 leerkrachten niet kunnen. Dus die dagen kunnen kinderen wel gewoon naar school. Ouders weten dus twee dagen van tevoren dat hun kind dan waarschijnlijk thuis zal zijn en kunnen proberen hun eigen werk en afspraken daarop af te stemmen. Als kinderen thuis moeten blijven, krijgen ze een chromebook van school mee en werk voor thuis. Prima geregeld dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator donderdag 10 september 2020 @ 10:39:38 #298
269689 crew  Viv
pi_194983355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:19 schreef Elleska het volgende:
Ik heb het gehouden bij max 1x per dag bellen en regelmatig inloggen net verschillende postcodes. na 5 dagen een plekje op meer dan een uur rijden, verder al die tijd niks nopes nada. Die testplek overigens afgeslagen want een peuter 3 uur in de auto laten zitten leek mij geen goed plan en de klachten waren al bijna over. Inmiddels 24uur klachtenvrij dus ik kan weer gewoon de deur uit :D
Godver, wat is dat slecht geregeld. :'(

quote:
Testen ben ik sowieso pas van plan als iets daadwerkelijk op Corona wijst en daardoor anderen risico zouden lopen, niet enkel bij verkoudheid.
Maar verkoudheidsklachten zijn helemaal niet te onderscheiden van beginnende COVID-19-klachten. :o :D

Mijn man werkt in een ziekenhuis en mag/moet in bepaalde gevallen wel komen werken (terwijl dat voor niet-zorgmedewerkers anders zou liggen). Dit is dan wél op voorwaarde dat hij zich meteen laat testen, en bij een positieve test moet hij uiteraard in thuisisolatie. Gelukkig kan dat testen in zijn ziekenhuis, waar het heel goed geregeld is ('s ochtends aanvragen is dezelfde dag test en uitslag).
pi_194983460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:39 schreef Viv het volgende:

[..]

Maar verkoudheidsklachten zijn helemaal niet te onderscheiden van beginnende COVID-19-klachten. :o :D
Ja precies dit. Vanwege de overbezette teststraten, heb ik nu wel een soort van gradatie voor mijzelf (ik werk thuis dus ik heb wat dat betreft makkelijk praten). Als ik licht snotter, en maar zeer sporadisch nies of hoest, blijf ik zoveel mogelijk thuis. Alleen de hoogstnoodzakelijke uitjes (kinderen naar school brengen bijvoorbeeld, op ruime afstand van anderen). Mijn redenatie is dat de kans heeeeel klein is dat je virusdeeltjes verspreidt als je niet hoest of niest en op ruime afstand blijft. Kinderen mogen dan even geen speeldates bij ons thuis.

Als de klachten dan erger worden, als ik vaker hoest of nies of me ook echt verkouden voel (watten in je hoofd gevoel) dan is het tijd voor een test. Ook eerder testen als er een afspraak in de planning zit die niet verzet kan worden oid. Maar de kans dat je op tijd de testuitslag hebt is ook dan minimaal..
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_194983487
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:54 schreef Burdie het volgende:
Dat gedoe rondom die testen vind ik ook niet erg uitnodigend om te gaan, eerlijk gezegd.
Ik had plek binnen 6 uur op 15 minuten rijden en binnen 25 uur uitslag. Het kan dus wel goed gaan. En daar ter plekke was het hartstikke goed geregeld.
Om even tegengeluid te geven.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 september 2020 @ 10:52:37 #301
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194983491
quote:

Exode, wat een vervelende situatie. Ik denk dat je de juiste keuze maakt. Stress is ook niet goed voor een al krakkemikkig beestje. Als dat nog levensreddend zou kunnen zijn zou ik het overwegen, maar als al zeker is dat dat niet zo is zou ik er niet aan beginnen. Dat vind ik juist je eigen belang (geen afscheid willen nemen) boven dat van de kat zetten. Wij hebben een paar jaar geleden dezelfde keuze gemaakt, en dat was zelfs met nog zicht op mogelijk grotendeels herstel na een zeer intensieve kuur (25% kans oid). Voor zulke kansen ga ik een kat niet een maand lang traumatiseren en de dierenarts liet duidelijk doorschemeren het daarmee eens te zijn.

Over katten gesproken, wij zijn op zoek naar twee kittens die vanaf half oktober welkom zijn, maar wat een absurde prijzen vragen mensen daar tegenwoordig voor. ¤200 voor een gewone kitten is niet abnormaal, ¤100 is standaard voor niet ingeënt. En het meerendeel is gelijk meenemen ipv eerst kennismaken. Mijn eerdere katten zijn altijd via via geregeld, gratis (of nouja, voor wat kattenvoer meestal) en dan uitgekozen op gedrag ipv vanaf een foto. Boerderij-kittens zijn er meer en vaak wel goedkoper maar op minimaal een uur rijden en dat wil ik zo’n beestje liever ook niet aan doen. Plus dat ik zeker dan wil zien hoe ze zijn qua karakter, ze moeten wel kunnen aarden in een rijtjeswoning met kinderen.
Heeft Cat er geen? Die heeft ook altijd kennismaken als ik het goed heb. Zijn wel opvangmoeders, die de kittens bij haar krijgen. Kijk eens in F&F voor haar topic.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')