Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:37 schreef SQ het volgende:
Maar als het alleen maar wat snot is hoeven ze toch niet thuis te blijvenDat is toch alleen met excessief hoesten / koorts / keelpijn?
Oh wauw, dat is niet te doen zegquote:Op donderdag 3 september 2020 08:39 schreef exode het volgende:
[..]
Hij zit in groep 3, dan is er ineens een overgang in regels. Tenminste op zijn school wel.
Er staat letterlijk 'Bij verkoudheidsklachten of andere klachten die passen bij Covid (zoals neusverkoudheid, loopneus etc etc etc).
Mijn vriendin staat natuurlijk ook voor de klas en daar zijn de regels hetzelfde, daar zou hij ook niet mogen komen.
Nou ja, dat dus. Het is gewoon irritant. Geen vreselijke situaties natuurlijk maar wel vervelend.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:35 schreef exode het volgende:
Venco, jep. Ik baal wel, niet zozeer omdat ik moet werken en hij rondrent, dat komt wel goed. Maar hij moet wennen aan groep 3, de nieuwe BSO etc, nu al thuis is balen. Zwemles gisteren ook afgezegd.
En dat om snot
Haha, nou ja dat stilzitten en zelf naar de BSO lopen etc is best wennen voor hem. En nieuwe kinderen in de klas, weer even zijn plekje vinden.quote:Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:
Kan snel gaan met het inslijpen van de regels Exode 😇😂
Ik moest gisteren in gr3 staan.
Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!
Ik 😬 nee hoor. Deze is even snel.
En dan bij het evalueren aan het einde van de dag.
Ja, was leuk. Maar je moet volgende keer de juiste timer gebruiken.
Hahaha, het zijn ook eigenlijk nog gewoon kleuters dan jaquote:Op donderdag 3 september 2020 08:47 schreef amaranta het volgende:
Kan snel gaan met het inslijpen van de regels Exode 😇😂
Ik moest gisteren in gr3 staan.
Nou, echt. Dat kostte me veel energie. Normaal gr5 en daar kunnen ze al heel wat, maar ze waren nog zo onbeholpen. Ben ik helemaal niet gewend.
TIK TIK TIK (op willekeurige plek op mijn arm of rug) JUF MOET IK HIER SCHRIJVEN! JUF JUF JUF JUF JUF JUF JUF JIJ GEBRUIKT DE VERKEERDE TIMER. DEZE IS VEEL LANGZAMER!!
Ik 😬 nee hoor. Deze is even snel.
En dan bij het evalueren aan het einde van de dag.
Ja, was leuk. Maar je moet volgende keer de juiste timer gebruiken.
Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven.
Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:26 schreef Elleska het volgende:
Peuters/kleuters mogen inderdaad naar school maar verder mag je met een snotneus alsnog weinig heb ik al gemerkt. Zwemmen mag hier bijvoorbeeld niet met een snotneus.
Of lekker even alle juffen aanstekenquote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik snap eerlijkgezegd echt niet zo goed waarom kleuters dan wel naar school mogen met snot en de rest niet. Waar haalt men die grens vandaan? Nu kunnen de kleuters lekker de oudere kinderen aansteken die vervolgens thuis moeten blijven.
Top!quote:
Uh nee, wij hebben gewoon maar wat gedaan moet ik zeggen. Ik krijg het ook niet meer bij elkaar in de doos. Maar het staat opgestapeld in een hoek, op naar volgende zomerquote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Hupje het volgende:
Iemand tips of een duidelijke site voor het opvouwen van een frame zwembad? Ik snap het boekje niet
Fijn dat je zelf wel op bezoek mag bij je moeder!quote:Op donderdag 3 september 2020 09:14 schreef exode het volgende:
[..]
Tja....Juul begon met wat snot, die ze vast op het KDV heeft opgepikt en dus haar broer heeft aangestoken. Juul is gewoon naar KDV nu en vriendin staat voor de klas vandaag. Ik mag van arts van mijn moeder op ziekenhuisbezoek maar B moet thuisblijven.
Ik snap de harde grens ook niet zo, B hoest of niets niet dus hij sproeit geen bacillen rond.
Ik dacht ook dat dit zo zat, maar zo zit het niet (of het is aangepast), zie:quote:Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Het lastige is ook dat verkouden naar school/bso/kdv mag tot 6 jaar.
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
quote:Kinderen uit groep 1 en 2* van het basisonderwijs mogen naar school en de kinderopvang of gastouder als zij alleen neusverkoudheid hebben zonder koorts.
* Als scholen of kinderopvangorganisaties de gebruikelijke groepsindeling niet hanteren geldt dit voor kinderen tot en met 6 jaar.
Dat soort dingen dus, eigenlijk zit je alsnog in een halve quarantaine want oppas vragen is ook geen optie.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ja...ik moet eigenlijk naar de huisarts en apotheek in hetzelfde gebouw vandaag. Heb gebeld en hij mag niet mee. Dus dat wordt alleen thuisblijven en de buurvrouw die een oogje in het zeil houdt.
Volgens het RIVM (en de beslisboom van Boink die gebaseerd is op het RIVM) is op de basisschool de groep leidend en niet de leeftijd. Dus een 7jarige in groep 2 mag komen met snot, maar een 5jarige in groep 3 niet.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:13 schreef Roosje84 het volgende:
Het lastige is ook dat verkouden naar school/bso/kdv mag tot 6 jaar.
Alleen scholen hanteren voor de duidelijkheid vaak regels voor de kleuters en vanaf groep 3. Mijn 5 jarige groep 3 kind mag dus van de overheid wel verkouden naar school want pas 5 maar van school niet want in groep 3.
Ze zou wel weer naar dans- of zwemles mogen in principe.
Kortom echt logisch vind ik het niet
Ja, ik snap de regels allemaal prima en ook dat er grenzen moeten zijn. Maar inderdaad alleen snot zonder hoesten en niezen, die begrijp ik gewoon niet heel erg goed.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat soort dingen dus, eigenlijk zit je alsnog in een halve quarantaine want oppas vragen is ook geen optie.
Hier bijvoorbeeld ook de kinderboerderij en de bieb niet (al kan ik die nog wel begrijpen met alle ouderen die daar komen). zelfs in een gewone speeltuin wordt je al weggekeken.
We moesten gisteren de deur uit ivm werkzaamheden maar de opties werden rap kleiner door een beetje snot. Gelukkig was het goed weer dus we zijn naar de zandverstuiving gegaan en daar geen mens gezienVandaag is datzelfde snotjong gewoon weer naar de psz en gebruik ik mijn vrije tijd voor boodschappen want ook dat kan niet met kind.
Ik denk doordat je snot bij kleuters veel moeilijker kunt voorkomen, ze zijn veel fysieker naar elkaar toe, vegen snot af met de achterkant van hun hand en aaien twee tellen later een ander met diezelfde hand.quote:Op donderdag 3 september 2020 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn klaslokaal grenst ook aan het schoolplein. Weliswaar op de eerste verdieping. Maar het is echt vreselijk storend. De ramen moeten inderdaad open staan. Ik zet ze al op de kiepstand . Want als ik ze open zet dan hoor ik gewoon helemaal niks meer. Vanaf negen uur zijn er spelende en schreeuwende kinderen buiten. Het begint met alle kleutergroepen die om de beurt buiten spelen dan is er nog een groep met kinderen van de peuterspeelzaal die buiten speelt. Nou ja, buiten spelen. Ze janken de hele tijd. Dan gaan de pauzes beginnen. Die zijn vanwege de corona in drie rondes. En als de kleine ochtend pauzes voorbij zijn, dan beginnen vrijwel direct daarna de lunchpauzes van een half uur. Vervolgens zijn er nog groepen die ‘s middags extra buitenspelen. Dus vanaf 9 uur hoor ik niks anders dan geschreeuw.quote:Op donderdag 3 september 2020 10:46 schreef Leandra het volgende:
Soneal zat er gisteren na school een beetje doorheen.... sipjes onderweg naar huis.
Kennelijk had hij zich moeilijk kunnen concentreren door schreeuwende kinderen buiten.
Dus hij zat steeds om zich heen te kijken.
Dus ik: "Heeft de juf wat gezegd?" (ik dacht even dat hij misschien op zijn lazer had gehad)
Hij: "Ja, ze heeft tegen de kinderen buiten gezegd dat ze stiller moesten doen"
Enfin; ze liepen dus op het stukje tussen het lokaal en de bomen die aan het schoolplein grenzen (daar is een soort paadje waar de fietsen staan), dus als de juf die schreeuwende kinderen al tot de orde heeft geroepen dan was het behoorlijk vervelend
Komt bij dat hij nog nooit in een lokaal op de begane grond heeft gezeten, altijd een lokaal boven, en daar krijg je waarschijnlijk veel minder mee van de schoolplein-herrie, plus dat er vanwege het ventileren waarschijnlijk meer ramen openstaan.
Anyway, hij had even een groep 6 dipje, alsof hij bang was dat hij het allemaal heel moeilijk zou gaan vinden ofzo
Hier in het noorden zijn er blijkbaar helemaal geen testplekken meer beschikbaar. online worden er geen opties weergegeven en bij bellen is het advies om na het weekend terug te bellen.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:10 schreef Kyara het volgende:
En bij klachten testen. Prima, maar voorlopig kan ik alleen bij testlocaties op meer dan een uur rijden en op een onmogelijke tijd terecht
Min of meer mijn verhaal. Eergister een test aangevraagd. Ik had gister terecht gekund op een uur rijden. Doe maar niet... Vandaag moest ik er alsnog 30 min voor rijden (met files 40 min). Toch maar gedaan, anders zou het vrijdag worden of nog later. Nou, dan hoeft het al niet meer. Op locatie alsnog 25 minuten in de rij gestaan met alle andere auto's. Voor een halve minuut swappenquote:Op donderdag 3 september 2020 11:10 schreef Kyara het volgende:
Ik ben zelf snipverkouden en dus thuis aam het werk. Maar daardoor kan mijn moeder dus ook niet oppassen en moet ik (straks) dus ook met 3 kinderen thuiswerken.
En bij klachten testen. Prima, maar voorlopig kan ik alleen bij testlocaties op meer dan een uur rijden en op een onmogelijke tijd terecht
Ik heb een abo genomen, ik kon daarbij geen comment achterlaten. Maar het is toch patatquote:Op donderdag 3 september 2020 11:45 schreef Viv het volgende:
FB / Donatiepagina geopend, inclusief tellert #4 ¤450 is echt fantastisch
https://fok.nl/shop/doneren/
Hebben jullie dit al meegekregen trouwens? Danny heeft dringend geld nodig om FOK! in de lucht te houden. In de eerste twee dagen van deze crowdfund-actie is al bijna ¤6000 opgehaald (het doelbedrag is ¤25000).![]()
Oh, en er zitten hier in OUD nogal wat mensen van beneden de rivieren, we hebben nog versterking van #teamfriet nodig!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 september 2020 11:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Terwijl de leerkracht de karren uit het schuurtje haalde. Dan stond je dus 10 minuten te luisteren naar kleuters die LANGE KAR LANGE KAR aan het roepen waren.
Gek he, vind ik nog steeds. Zo rustig, letterlijk en figuurlijk.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:05 schreef lily het volgende:
Ik zit weer op kantoor sinds maandag. Vandaag in mijn eentje. Bevalt prima. Rare gewaarwording zo’n enorm gebouw zo goed als leeg, dat wel.
Ik heb mijn bijdrage gisteren al geleverd aan team patatquote:Op donderdag 3 september 2020 11:45 schreef Viv het volgende:
FB / Donatiepagina geopend, inclusief tellert #4 ¤450 is echt fantastisch
https://fok.nl/shop/doneren/
Hebben jullie dit al meegekregen trouwens? Danny heeft dringend geld nodig om FOK! in de lucht te houden. In de eerste twee dagen van deze crowdfund-actie is al bijna ¤6000 opgehaald (het doelbedrag is ¤25000).![]()
Oh, en er zitten hier in OUD nogal wat mensen van beneden de rivieren, we hebben nog versterking van #teamfriet nodig!![]()
[ afbeelding ]
Nee, geen gebieden. Wel bureau’s met tape afgeplakt. Maar er is hier nauwelijks iemand. Komt ook dit jaar niet meer.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:23 schreef exode het volgende:
Is er bij jullie niet heel veel afgezet? Bij ons zijn echt gemarkeerde gebieden waar je mag komen, anders maken ze steeds voor Jan doedel schoon.
quote:Op donderdag 3 september 2020 14:02 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb een abo genomen, ik kon daarbij geen comment achterlaten. Maar het is toch patat![]()
quote:Op donderdag 3 september 2020 14:26 schreef laziness het volgende:
Ik heb mijn bijdrage gisteren al geleverd aan team pataten abo heb ik ook afgesloten om de boel op te krikken
quote:Op donderdag 3 september 2020 14:30 schreef exode het volgende:
Zo dus en dit is een kruispunt, rechtdoor is de loopbrug, rechts is een afdeling en een stukje terug lopen en je kan naar links naar een afdeling. Ik kom van de kant waar ik de foto vandaan maak.
1 collega vertelde dat hij gisteren een bureau had waarbij de pijlen vanaf het toilet eerst naar buiten gingen naar een andere bedrijf en daarna weer terug naar binnen....Echt iemand moet dit toch lachend hebben gedaan?
Is voor schoonmaak wel duidelijk waar mensen hebben gezeten? Ik moet als ik wegga een kaartje omdraaien zodat ze weten dat er iemand gezeten heeft. Bij ons zijn vooral vergaderruimtes gesloten.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:31 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, geen gebieden. Wel bureau’s met tape afgeplakt. Maar er is hier nauwelijks iemand. Komt ook dit jaar niet meer.
Nee. Niks geregeld verder.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:39 schreef exode het volgende:
[..]
Is voor schoonmaak wel duidelijk waar mensen hebben gezeten? Ik moet als ik wegga een kaartje omdraaien zodat ze weten dat er iemand gezeten heeft. Bij ons zijn vooral vergaderruimtes gesloten.
Ja klopt, nou ja op zich dus op 30-11, maar ineens was de aanbieding van afgelopen zomer er weer voor de boot. Die aanbieding scheelt bijna ¤ 400 met de reguliere prijzen en je zag de data wegvliegen zeg maar.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:53 schreef Burdie het volgende:
Met die vouchers heb je weinig andere keus denk ik? Die verlopen gewoon.
Dat lijkt me best lastig, vakanties af moeten stemmen. Mijn vriendin staat voor de klas dus die weten jaren vooraf haar vakanties al en ik hoef niemand af te stemmen wat ik heb een opzichzelf staande functie zonder backup.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet nog niet eens wanneer ik vakantie heb volgend jaar. Moet voor 15-11 mijn voorkeur opgeven en dan proberen we t schema voor 1-1 rond te krijgen met t team.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:06 schreef BE het volgende:
Even ronselen wegens leuk idee: TTK / De FOK! boekenclub
Wie leest er mee?
Ja ja I know maar ik zag dat ik de laatste post had zo'n beetje toen ik de auto in stapte en wist ook zo gauw geen leuke titel. En op de telefoon vind ik het toch altijd meer gedoe.quote:Op donderdag 3 september 2020 07:52 schreef SQ het volgende:
nieuw topic openen --> kost exact 4,3 seconden.
De vraag intypen of iemand anders een nieuw topic wil openen omdat je geen tijd hebt --> 12,7 seconden![]()
![]()
Ik ben net begonnen met 'De avond is ongemak' dus wel leuk om dat topic in elk geval te volgen als 't dit boek wordt.(maar ik zit al in een leesclub dus ik ga denk ik niet heel actief mee doen met deze).quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:06 schreef BE het volgende:
Even ronselen wegens leuk idee: TTK / De FOK! boekenclub
Wie leest er mee?
bij ons moet je gewoon steeds zelf je werkplek (en vergaderruimtes) schoonmaken na gebruik. Er staan genoeg materialen her en der.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef lily het volgende:
[..]
Nee. Niks geregeld verder.
Alles is openbaar en als vanouds behalve her en der afgeplakte bureaus. Maar goed; het is ook niet de bedoeling dat er veel mensen komen werken. Iedereen moet thuisblijven. Als je denkt een goede reden te hebben om naar kantoor te komen moet toestemming gevraagd worden aan management.
Ja, er staan wel wat materialen maar er loopt ook nog steeds een schoonmaakster rond die aan het werk is. Gewoon overdag. Dat was voor deze tijd ook al zo.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:41 schreef trui het volgende:
[..]
bij ons moet je gewoon steeds zelf je werkplek (en vergaderruimtes) schoonmaken na gebruik. Er staan genoeg materialen her en der.
ja, wij moeten denk ik ook weer op zoek naar een nieuwe (de mevrouw die het tot nu toe deed kan om medische redenen al een tijdje niet komen schoonmaken en het lijkt er ook steeds meer op dat dat niet meer over zal gaan). Mocht je een goede weten, en ze heeft nog ruimte voor een extra adresje in M'broek, ik houd me aanbevolen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:20 schreef exode het volgende:
En over schoonmaak gesproken, ik wil zelf ook nog steeds een goede voor thuis. Die vind je ook niet zomaar he?!
Ik zie een gat in de markt 😇quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:56 schreef Adrian4 het volgende:
Voorspelling van de betrouwbare mannetjes in de Volkskrant
[ afbeelding ]
Goed idee wel
Wij hebben al jaren (met een pauze ertussenin omdat ze even niet wilde schoonmaken) dezelfde, een moeder die haar dochter bij een van de mijne in de klas heeft gezeten. En in haar pauze hadden we een ander, gevonden via marktplaats. Was ook wel een goede, maar degene die nu weer komt, was altijd wat grondiger.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:20 schreef exode het volgende:
En over schoonmaak gesproken, ik wil zelf ook nog steeds een goede voor thuis. Die vind je ook niet zomaar he?!
Dit! De eerste keren ruimde ik heel erg op en maakte ik de avond ervoor schoon, maar dat heb ik afgeleerd gelukkig.quote:Op zaterdag 5 september 2020 18:18 schreef Aure het volgende:
Wij hebben een schoonmaakster via via, dan weet je ook wel ongeveer wat je krijgt van tevorenHier ook een rommelig huis trouwens, maar dat weet ze en ze vindt het niet erg. We ruimen het wel zo goed mogelijk op voordat zekomt, maar ook ons soort opgeruimd is nog wel rommelig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |