Ja nou het is voor iedereen wel lastig. En iedereen gaat de fout in.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:17 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Strafblad voor gabberhause
Topcrimineel dat je er bentquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:19 schreef F.Sinatra het volgende:
Wil m'n strafblaadje met verkeersboetes dan wel eens zien
Je moet je naam opschrijven als je naar de kroeg wil, en je karretje schoonmaken in de supermarktquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad. Snap niet waar mensen echt zo’n problemen van ondervinden momenteel.
Ja, kom ook nergens meer binnen enzoquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Topcrimineel dat je er bent
Dat hoeft nergens meer johquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je moet je naam opschrijven als je naar de kroeg wil, en je karretje schoonmaken in de supermarkt
Je kunt natuurlijk zelf je raampje open zetten.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:27 schreef quirina het volgende:
Ze hebben het niet over ventilatie gehad op scholen.
Moeten we dat maar weer afwachten?
Niet zo zeuren over die scholenquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:27 schreef quirina het volgende:
Ze hebben het niet over ventilatie gehad op scholen.
Moeten we dat maar weer afwachten?
Goed om de realiteit onder ogen te komen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh, we zijn er weer.
Zo een COR documentaire op Omroep Brabant.
Over de situatie destijds in het ETZ.
In feite wel. Het was een vrij zinloze persconferentie.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:28 schreef Zorro het volgende:
Dus eigenlijk kunnen we alles samenvatten met: Niks veranderd, volgende keer meer. Of niet.
Nutteloos dus. Contraproductief zelfs. Want mensen krijgen dan steeds eerder de neiging om het te negeren. Net zoals die weeralarmen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:28 schreef Zorro het volgende:
Dus eigenlijk kunnen we alles samenvatten met: Niks veranderd, volgende keer meer. Of niet.
Dan gaat besmettingen weer keihard oplopen!quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Capaciteit wordt de grootste uitdaging deze herfst. Vraag naar een test zal exploderen en daar is nu nog altijd geen plan B voor. Dat zal een sneeuwbaleffect hebben bij bedrijven, scholen, sportclubs etc.
Ik denk dat een mod de OP wilde herstellen, maar er toen iets gruwelijks mis ging.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:26 schreef RipCity het volgende:
Welke sjappie sluit het topic nou weer
Wacht maar over 2 weken!quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan gaat besmettingen weer keihard oplopen!
Jij bent niemand op Fok!quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:28 schreef Coco. het volgende:
Even de bezem door het topic gehaald.
Gedraag je nu een beetje!
Geen idee, vertel!quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hey Coco. Wat moet je niet zeggen wanneer een mod in COR je gebbetje niet kan waarderen?
Naja wat je vooral krijgt is opnieuw terug naar klassen die naar huis worden gestuurd, veel meer thuiswerken dan gewenst binnen bedrijven en sportclubs die (zoals nu in de Achterhoek) genoodzaakt zijn voorlopig hun poorten te sluiten. Dat is killing voor het sociaal-maatschappelijk leven.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan gaat besmettingen weer keihard oplopen!
Dit hele gedoe is een experiment.quote:
Was dat zijn woorden ja?quote:
Wel als je overdreven mensen zonder of met bijna geen klachten blijft testen en het merendeel asymptomatisch is. Echt helemaal koekoek.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja wat je vooral krijgt is opnieuw terug naar klassen die naar huis worden gestuurd, veel meer thuiswerken dan gewenst binnen bedrijven en sportclubs die (zoals nu in de Achterhoek) genoodzaakt zijn voorlopig hun poorten te sluiten. Dat is killing voor het sociaal-maatschappelijk leven.
👍ik ga kijkenquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh, we zijn er weer.
Kap met dit soort onzin aub.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit hele gedoe is een experiment.
quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is maar een griepje!
Haha snap je griepje grapje
Ben jij ook te zien?quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oh, we zijn er weer.
Ik ben stront verkouden en laat me niet testen. Gaat wel over joh. Laat staan zonder symptomen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:32 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Wel als je overdreven mensen zonder of met bijna geen klachten blijft testen en het merendeel asymptomatisch is. Echt helemaal koekoek.
Hmm je moet echt niet onderschatten hoeveel mensen de komende weken gewoon een kuchje/de griep krijgen.. die zullen zich in 9/10 gevallen willen laten testen. De druk wordt ongekend hoog.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:32 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Wel als je overdreven mensen zonder of met bijna geen klachten blijft testen en het merendeel asymptomatisch is. Echt helemaal koekoek.
Zo, wat ben jij stoer zeg, dat je dat durft!quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik ben stront verkouden en laat me niet testen. Gaat wel over joh. Laat staan zonder symptomen.
Ben zelfs 2 dagen in het ziekenhuis geweest en geen hond die er wat van zegt ook.
Het is toch zo dat alle maatregelen experimenten zijn. Rutte zegt zelf, met 50% van de kennis 100% van de besluiten nemen.quote:
quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:35 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zo, wat ben jij stoer zeg, dat je dat durft!
Dat heb ik niet gehoord, maar ik schakelde 10 minuten te laat in.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmmz ik heb het gemist:
Werk in een verpleeghuis, werd er echt gezegd dat medewerkers en bewoners wekelijks getest moeten worden (allemaal???)?
en mondkapjes, tja dat doen we al, bij patientcontact binnen 1,5 meter.
Klopt. Een draaiboek voor enige vorm van lockdown, ook de intelligente die wij hebben gehad, bestond niet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:36 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is toch zo dat alle maatregelen experimenten zijn. Rutte zegt zelf, met 50% van de kennis 100% van de besluiten nemen.
Dus ik kap er niet mee, want het is zo.
Inderdaad, maar we hebben wel meer kennis over het coronavirus. Verder is gewoon afwachten hoe we komende maanden doorkomen. Minister de Jonge heeft toen net ook gezegd dat er nu meer mensen verkouden worden vanwege overgang van warme naar koudere weer in afgelopen weken.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja wat je vooral krijgt is opnieuw terug naar klassen die naar huis worden gestuurd, veel meer thuiswerken dan gewenst binnen bedrijven en sportclubs die (zoals nu in de Achterhoek) genoodzaakt zijn voorlopig hun poorten te sluiten. Dat is killing voor het sociaal-maatschappelijk leven.
Weet ik niet, ik heb KPN. Maar het is op omroep Brabantquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:36 schreef Coco. het volgende:
[..]
Welk kanaal ziggo want 507 werkt niet
Ja, en dan testen ze misschien positief op een virus wat al weken inactief is en waaraan onterecht de symptomen aan toegekend worden. Maar blijf maar lekker in de waan dat er acuut gevaar is.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm je moet echt niet onderschatten hoeveel mensen de komende weken gewoon een kuchje/de griep krijgen.. die zullen zich in 9/10 gevallen willen laten testen. De druk wordt ongekend hoog.
Klopt, maar niet net doen of jij en ik het beter zouden weten/kunnen in eenzelfde situatie.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:36 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is toch zo dat alle maatregelen experimenten zijn. Rutte zegt zelf, met 50% van de kennis 100% van de besluiten nemen.
Dus ik kap er niet mee, want het is zo.
Omdat in maart ook Duitsland geen idee had of het nodig was maar gewoon de gok hebben genomen.quote:
Ik heb het over de sociaal/maatschappelijk/economische impact pannenkoek.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:37 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ja, en dan testen ze misschien positief op een virus wat al weken inactief is en waaraan onterecht de symptomen aan toegekend worden. Maar blijf maar lekker in de waan dat er acuut gevaar is.
Ja, doei Jordi.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar niet net doen of jij en ik het beter zouden weten/kunnen in eenzelfde situatie.
Is er toch iemand gevondenquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:40 schreef Arkai het volgende:
Voor het eerst dat de Jonge een helder verhaal weet op te hangen. Standvastig en precies met zijn formulering. Ik ben onder de indruk.
Nee, omdat zowel de Duitse regering als haar adviseurs voor een duurzamer beleid gingen dat voor veel minder zieken/doden heeft gezorgd. Duitsland koos voor containment, Nederland voor mitigatie.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:38 schreef Remco het volgende:
[..]
Omdat in maart ook Duitsland geen idee had of het nodig was maar gewoon de gok hebben genomen.
Kunnen we die akelige twitter embeds niet gaan verbieden? Dit verragt de rendering echt helemaal.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:39 schreef Gretzl het volgende:
Inderdaad buitengewoon triest wat Bonten hier allemaal uitkraamde. En hij komt er gewoon mee weg
[..]
[ twitter ]
Rustig, excuus voor mijn kortzichtige reactie en foutieve interpretatie van je post.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het over de sociaal/maatschappelijk/economische impact pannenkoek.
Daar is toch antwoord op gegeven door de Jonge? Die effecten worden dus gewogen voor er een besluit wordt genomen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
'Maatregelen per regio'
Ik zie het al voor me hoor: "ja, maar ik woon net over de grens van regio X. Dan hoef ik mij niet aan die maatregelen te houden toch??"
Als ik het goed begrijp, zodra/zolang er besmettingen zijn op de betreffende locatie.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmmz ik heb het gemist:
Werk in een verpleeghuis, werd er echt gezegd dat medewerkers en bewoners wekelijks getest moeten worden (allemaal???)?
Soms best informatief, maar als een iemand 99% van de tweet posts schiet het niet opquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Kunnen we die akelige twitter embeds niet gaan verbieden? Dit verragt de rendering echt helemaal.
Nee, alleen als er een uitbraak is geconstateerd en tot het moment dat er geen besmettingen meer zijn. Reden is dat niet alle besmette bewoners duidelijke symptomen hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmmz ik heb het gemist:
Ik voorspel dat die minstens 3x uitgesteld gaat worden en DJ moet aftreden omdat 'ie z'n beloftes niet kan nakomen.quote:
Doorgaans gaan mensen via de IC de kist in Dr Snuggles. Weinig doden --> weinig ziekenhuisopnames.quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:08 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat beweert niemand. Het aantal doden is alleen niet een maatgevend criterium, met je lijstje etaleer je alleen vooral dat je er zelf niet zoveel van snapt.
Dat was inderdaad tenenkrommend slecht.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
Niet ingaan op de vraag: wat nu als er geen vaccin is.
Er komt geen vaccin.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik voorspel dat die minstens 3x uitgesteld gaat worden en DJ moet aftreden omdat 'ie z'n beloftes niet kan nakomen.
Visionair.
Het volk mooi aan het lijntje blijven houden en nog jaren voor spek en bonen laten leven.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
Strategie de Jonge: uitroeien covid19 besmetting & vaccineren. De rest kan niet en zal niet.
In tranches dus. Dat kan betekenen dat het een jaar duurt voordat iedereen gevaccineerd wordt. Als ze begin 2021 beginnen met vaccinatie dan blijven de coronarestricties waarschijnlijk nog een heel jaar van kracht.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:49 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, over een vaccin gesproken is het nog steeds in testfase. In Nederland gaat een groep mensen testen op een coronavaccin, dit gebeurt in academisch ziekenhuizen. Er is nog veel onzekerheden over vaccin, maar de resultaten blijken wel veelbelovend. Maar we moeten echt een tijdje goed afwachten hoe het gaat met een vaccin. Als alles goed mee zit, is er in begin 2021 een feit dat we gevaccineerd worden.
Zolang ze relevant zijn voor het topic en een informatie waarde hebben (nieuws of gebruikt bij een argumentatie in een discussie) dan is het volkomen legitiem dat ze hier gedeeld worden. Je hoeft niet op een linkje te klikken of een embedded tweet te lezen he.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:44 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Soms best informatief, maar als een iemand 99% van de tweet posts schiet het niet op
Tijdens hoogtijdagen tienduizenden.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:48 schreef groenen het volgende:
Hoeveel besmettingen denken jullie dat er per dag waren in maart?
De mensen onder totale controle houden.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
Strategie de Jonge: uitroeien covid19 besmetting & vaccineren. De rest kan niet en zal niet.
40-45 duuzend.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:48 schreef groenen het volgende:
Hoeveel besmettingen denken jullie dat er per dag waren in maart?
Definieer "we"....quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:49 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, over een vaccin gesproken is het nog steeds in testfase. In Nederland gaat een groep mensen testen op een coronavaccin, dit gebeurt in academisch ziekenhuizen. Er is nog veel onzekerheden over vaccin, maar de resultaten blijken wel veelbelovend. Maar we moeten echt een tijdje goed afwachten hoe het gaat met een vaccin. Als alles goed mee zit, is er in begin 2021 een feit dat we gevaccineerd worden.
Gegeven het feit dat de minister bezig is om de TK verkiezingen van volgend jaar te waarborgen met corona maatregelen zit dat er wel in.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:51 schreef Arkai het volgende:
[..]
In tranches dus. Dat kan betekenen dat het een jaar duurt voordat iedereen gevaccineerd wordt. Als ze begin 2021 beginnen met vaccinatie dan blijven de coronarestricties waarschijnlijk nog een heel jaar van kracht.
Ik weet niet of dat de intentie is maar het lijkt wel alsof ze héél serieus over willen komen door corona groter te maken dan is.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De mensen onder totale controle houden.
Krijgen ze stijve piemeltjes van in Den Haag.
Politiestaat Nederland
Dit was echt een heel treurig, teleurstellend stukje van De Jonge. Een fatsoenlijke regering zou op z'n minst ook serieus rekening houden met andere scenario's.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
Als ze je onder controle hielden kon je dit niet posten zonder consequenties.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De mensen onder totale controle houden.
Krijgen ze stijve piemeltjes van in Den Haag.
Politiestaat Nederland
Dat klopt niet, in maart en april waren tussen 600-1000 besmettingen per dag geloof ik.quote:
"Het virus verbaast ons nog steeds" alsof we elke dag in een soort rollercoaster zitten. Naar mijn idee kabbelt de boel de laatste paar maanden een beetje voort.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de intentie is maar het lijkt wel alsof ze héél serieus over willen komen door corona groter te maken dan is.
FOK! Grapjes niet herkennenquote:Op dinsdag 1 september 2020 19:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat klopt niet, in maart en april waren tussen 600-1000 besmettingen per dag geloof ik.
Is ook allemaal gelul voor de bühne dat soort teksten.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
"Het virus verbaast ons nog steeds" alsof we elke dag in een soort rollercoaster zitten. Naar mijn idee kabbelt de boel de laatste paar maanden een beetje voort.
Domme VBL SC humor die prima daar kan blijven.quote:
Nee. Nouja, geregistreerde slechts. Dus, nee.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat klopt niet, in maart en april waren tussen 600-1000 besmettingen per dag geloof ik.
Kom ik nooit.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Domme VBL SC humor die prima daar kan blijven.
Ja maar wat dan.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:57 schreef Gunner het volgende:
Dus ze blijven hun tunnelvisie richtten op het vaccin?
Oh boy. Wat zullen ze teleurgesteld zijn als dat niet brengt wat ze ervan verwachtten.
Jep. Landen die het vaccin niet als 'belangrijkste troef' hebben boeken veel betere resultaten. Zowel qua impact van de epidemie als beperkingen voor de samenleving.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:57 schreef Gunner het volgende:
Dus ze blijven hun tunnelvisie richtten op het vaccin?
Oh boy. Wat zullen ze teleurgesteld zijn als dat niet brengt wat ze ervan verwachtten.
Indammen naar nul, net zoals de verstandigste landen. Beste voor algehele economie, maatschappij én de volksgezondheid.quote:
Zouden ze daar ook inkomsten hebben denk je? Zonder toeristen?quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:01 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jep. Landen die het vaccin niet als 'belangrijkste troef' hebben boeken veel betere resultaten. Zowel qua impact van de epidemie als beperkingen voor de samenleving.
[ afbeelding ]
Zouden ze in Thailand ook nog steeds een structurele anderhalvemeter hebben denk je? En zouden de clubs en discotheken daar ook volledig dicht zijn?
Die happy endings daar worden toch lastig op anderhalve meter afstand,quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zouden ze daar ook inkomsten hebben denk je? Zonder toeristen?
Dat ging in Nieuw Zeeland ook zo goed en dat is zelfs een eiland, met andere woorden onmogelijke oplossing.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Indammen naar nul, net zoals de verstandigste landen. Beste voor algehele economie, maatschappij én de volksgezondheid.
Gestrekte arm.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die happy endings daar worden toch lastig op anderhalve meter afstand,
En romp, en tenen. Die masseuses zijn niet langer dan 1,50.quote:
Thailand is niet volledig dicht voor toeristen. En het land gaat gewoon geleidelijk weer open. Wel uitstekend dat ze zo streng blijven controleren op reizigers.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zouden ze daar ook inkomsten hebben denk je? Zonder toeristen?
Ca. 5 nieuwe dagelijks infecties waar Nieuw-Zeeland nu op zit is nog altijd vele malen meer te prefereren dan de +500 van Nederland. Beleid is al succesvol als de aantallen substantieel laag blijven maar nooit helemaal nul worden. Dat bewijzen genoeg andere landen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat ging in Nieuw Zeeland ook zo goed en dat is zelfs een eiland, met andere woorden onmogelijke oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |