abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194835662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:50 schreef kree het volgende:

[..]

Omdat hun formulier en heb er ontwijde spijt van dat ik geen kopie heb gemaakt toen. Maar anyway ze hebben het daar vast wel. Hoe het kan..... tja vraag de belastingsdienst enzo ik weet het niet.
Hoe lang ontvang je al huurtoeslag. Als dit meer dan twee jaar is kun je vanavond rustig slapen. Ik bedoel. De belastingdienst toetst elk jaar of het terecht is. Als je het toegewezen krijgt moet het wel snor zitten :)

Waar woon jij? Anti-kraak?
pi_194835671
Moet ik me zorgen gaan maken denk?
Do what you love, love what you do!
pi_194835695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:41 schreef kree het volgende:

[..]

Ja daarom ook dat ik kwitanties ga vragen enzo. Nu is her redelijk te bewijzen hoor want betaal al 8 jaar ongeveer elke maand hetzelfde. Dus dat is logisch. Dat het ook echt betaald is. Maargoed zo denkt de belastingdienst denk ik niet. Anyway besteld kwitantie dingen van Bruna.
Dat je vanaf nu wel een bewijsje gaat vragen is natuurlijk niet afdoende bewijs dat het de afgelopen acht jaar hetzelfde huurbedrag is geweest...
pi_194835737
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:56 schreef jerry-airfryer het volgende:

[..]

Hoe lang ontvang je al huurtoeslag. Als dit meer dan twee jaar is kun je vanavond rustig slapen. Ik bedoel. De belastingdienst toetst elk jaar of het terecht is. Als je het toegewezen krijgt moet het wel snor zitten :)

Waar woon jij? Anti-kraak?

2 jaar ongeveer.. let wel hun hebben het toegewezen he naar aanleiding vd info. Ik wilde eigenlijk alleen weten kan het. Dus okwdb ligt het bij hun wel dan,

Maargoed als ik het zou moeten teruglokken dan wordt het een fucked up probleem.
pi_194835764
Ben echt bang gewoon nu? Brrrrrrr
pi_194835853
Echt moet zoiets er niet bij hebben. Maar zou typisch iets voor mij zijn wel weer.
pi_194836122
Trouws ze moeën het wek geven io basis wet persoonsgegevens enzo.
pi_194836934
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:29 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Nee want kwitanties zijn geen bewijs. Zoals ik al eerder schreef, iedereen kan een kwitantie opstellen.

Mensen die contant betalen of willen ontvangen hebben vaak zwart geld te verbergen. En dan zou je ze ook nog 'belonen' met een toeslag?

Mede om die reden, en omdat ze de hoogte van de huur niet kunnen vaststellen bij een particuliere huurder, want je moet de huurcontracten eens zien waarbij ze zogenaamd een kale huur van 700 hebben maar ze daadwerkelijk minder betalen (ouder-kind huurrelatie) of juist een veel hogere huur boven de huurtoeslaggrens waardoor er feitelijk geen recht is.

Kortom... Bankafschriften is de enige juiste bewijslast. En de bewijslast ligt bij de toeslag aanvrager.
Dit is niet waar. Als de kwitanties worden ondersteund door bankafschriften, waaruit blijkt dat de huurder elke maand het bedrag, wat overeenkomt met het bedrag wat vermeld staat op de kwitantie, heeft opgenomen, worden de kwitanties weldegelijk als bewijs geaccepteerd.

quote:
Het is echter niet zo dat eiseres bij een contante betaling bij voorbaat geen recht heeft op huurtoeslag. Zo volgt uit vaste rechtspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Afdeling), onder meer de uitspraak van 11 november 2015 (ECLI:NL:RVS:2015:3458), dat bijvoorbeeld kwitanties van contante betalingen als bewijs voor de gemaakte kosten kunnen dienen, mits zij worden ondersteund door andere bescheiden zoals bankafschriften waaruit met die betalingen corresponderende geldopnames blijken.

http://deeplink.rechtspra(...)I:NL:RBZWB:2017:2142
pi_194837216
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Als de kwitanties worden ondersteund door bankafschriften, waaruit blijkt dat de huurder elke maand het bedrag, wat overeenkomt met het bedrag wat vermeld staat op de kwitantie, heeft opgenomen, worden de kwitanties weldegelijk als bewijs geaccepteerd.
[..]

Ik ken die zaken. Er zijn er meer waarbij de rechter de belastingdienst in het gelijk steld omdat er 'gaten' in de bewijslast zijn.

Het is alleen maar zo als het gepinde bedrag omstreeks de datum van de kwitantiedatum overeenkomt en het exacte bedrag overeenkomt.
Er zijn zat zaken dat de toeslag aanvrager bijv. maar ¤300 euro pint/overlegt met bankafschrift terwijl de kwitantie ¤500 bedraagd.

Dit soort constructies gaat dus vaak mis. Je hoeft maar wat 'gaten' te laten vallen in je administratie en de toeslag wordt teruggevorderd. Omdat To niet echt zelfredzaam overkomt, is dit dus vragen om problemen.

Hij woont er blijkbaar al langer, dus huurbescherming. Dus mijn advies is om gewoon per nu per bankoverschrijving te betalen om problemen te voorkomen.
pi_194837648
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:55 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Ik ken die zaken. Er zijn er meer waarbij de rechter de belastingdienst in het gelijk steld omdat er 'gaten' in de bewijslast zijn.

Het is alleen maar zo als het gepinde bedrag omstreeks de datum van de kwitantiedatum overeenkomt en het exacte bedrag overeenkomt.
Er zijn zat zaken dat de toeslag aanvrager bijv. maar ¤300 euro pint/overlegt met bankafschrift terwijl de kwitantie ¤500 bedraagd.

Dit soort constructies gaat dus vaak mis. Je hoeft maar wat 'gaten' te laten vallen in je administratie en de toeslag wordt teruggevorderd. Omdat To niet echt zelfredzaam overkomt, is dit dus vragen om problemen.

Hij woont er blijkbaar al langer, dus huurbescherming. Dus mijn advies is om gewoon per nu per bankoverschrijving te betalen om problemen te voorkomen.
Daar heb je wel gelijk in, maar het is niet zo dat kwitanties per definitie niet als bewijs worden geaccepteerd. Maar het is voor ts inderdaad een stuk verstandiger om per bankoverschrijving te betalen.
pi_194837712
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, maar het is niet zo dat kwitanties per definitie niet als bewijs worden geaccepteerd. Maar het is voor ts inderdaad een stuk verstandiger om per bankoverschrijving te betalen.
Kwitanties alleen zelf niet. Alleen met ondersteunende bankafschriften waar ook weer voorwaarden aan zitten zoals ik al schreef. Maar in het geval van to, als ik de situatie goed inschat, echt niet aan te raden.
pi_194837872
TS wat staat er in je contract?
Wanneer moet je betalen en hoe? Je hebt gewoon het recht om volgens je contract te betalen..
dag
  woensdag 2 september 2020 @ 09:08:46 #113
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_194840157
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef kree het volgende:

[..]

Nee de verhuurders willen contant. Wmb maak ik het gewoon over. Maar willen ze niet.
Verhuurder mag het dus niet verhuren, en heeft een gewone hypotheek.

Maar door het contant te ontvangen komt de bank er niet achter.

Voel een veiling aan komen ~O>
winter is comming!
  woensdag 2 september 2020 @ 09:22:27 #114
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194840382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:10 schreef kree het volgende:

[..]

Jam ja sorry was weer niet te duidelijk.

Maar mijn verhuurders willen het geld dus alleen cash. Dus betekend ik moet het pinnen wat weer betekend heb nooit een bewijs dat het aan huur betaald is. Daarom dit hele verhaal dus.
Heb je geen huurovereenkomst dan?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 2 september 2020 @ 10:03:19 #115
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_194840849
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:15 schreef kree het volgende:
Trouws ze moeën het wek geven io basis wet persoonsgegevens enzo.
Wil je even wat duidelijker typen? Hier is niks van te volgen.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_194840924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Enige maanden terug beweerde TS wel degelijk een huurcontract te hebben, en hij zou dat geanonimiseerd hier laten zien. Dat is toen niet gebeurd, maar ik zou kree willen aanraden dat nu alsnog te doen. Het zou eea kunnen verduidelijken.
pi_194842251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Soort. Van contract of huurovereenkomst. Maar die staat niet echt boven de wet
pi_194842273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Enige maanden terug beweerde TS wel degelijk een huurcontract te hebben, en hij zou dat geanonimiseerd hier laten zien. Dat is toen niet gebeurd, maar ik zou kree willen aanraden dat nu alsnog te doen. Het zou eea kunnen verduidelijken.
Heb een huurcontract. Twijfel alleen wel beetje tot hoever dat geldig is.
pi_194842308
Nu moet ik die posten on jullie er naar te laten kijken/. Maar iig voor zover ik na heb gevraagd is dat hele contract niet geldig.
pi_194842375
Ik heb er mijn twijfels over iig of dat zo mag. Maargoed ben niet de expert hier.
pi_194842974
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:32 schreef kree het volgende:

[..]

Heb een huurcontract. Twijfel alleen wel beetje tot hoever dat geldig is.
Hoezo zou het ongeldig zijn? Een huurovereenkomst is vormvrij. Dat wil zeggen dat je zelfs een mondeling huurovereenkomst kan afsluiten. De bewijslast wordt dan wel lastig wbt sommige afspraken zoals huur - en servicekosten bedragen.

Feit blijft.. Als jij kan aantonen dat je huur betaald, al 9 maanden, dan heb je huurbescherming (tenzij een contract voor bepaalde tijd zoals twee jaar)

Maar ivm contante betaling/kwitanties kan je waarschijnlijk geen huurbetaling aantonen.

Dit staat overigens los van de huurtoeslag. Bij de belastingdienst moet je wel een huurovereenkomst of huurspecifatie aanleveren waaruit blijkt hoe de kale huur en servicekosten zijn opgebouwd. En natuurlijk bankafschriften waaruit huurbetalingen blijken of kwitanties met bankafschriften waaruit duidelijk en onomstotelijk blijkt dat je gepint hebt om de huur te betalen.

Heb je wel duidelijk in je contract hoeveel de kale huur is en de opbouw van de servicekosten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloem75 op 02-09-2020 13:08:51 ]
pi_194843621
Ik zet even een reminder in mijn agenda voor het moment waar TS de huurtoeslag terug moet betalen.

Ik zou even mijn best doen om je administratie op orde te krijgen mbt je huurbetalingen.
pi_194844044
gebruik het in je voordeel. Betaal gewoon geen huur meer en ga dat geld lekker sparen. Tegen de tijd dat de verhuurder voldoende handtekingen heeft verzameld om jou als huurder met huurbescherming eruit te werken, heb jij een hoop geld op je rekening staan en zoek je wat anders. Voor de verhuurder is het ook verdomd lastig om aan te tonen dat jij niet betaald hebt zonder bewijzen en hij wil het vast niet via de officiele weg doen wanneer het een illegale onderhuur betreft. Hoogstens dat je af en toe een steen door de ruit ziet vliegen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194844120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:51 schreef kree het volgende:

[..]

Ik heb aan de belastingsdienst gevraagd heb ik er recht op. Nou ok paar weken verder en shitload formulieren opgestuurd. Toen kreeg ik het gewoon. Dus ga ervan uit dat ze het goed hebben gekeurd dan. Maar idd je hebt een punt. Maar ik ook. Hun keurde het goed enzo.
Als jij gelijk zou hebben zou je in je administratie terug moeten kunnen vinden dat ze het woord definitief gebruiken. Dit gebeurt echter pas zoals Bloem75 al aan je heeft uitgelegd in een later stadium. Dat geld krijg je nu onder de noemer voorlopige toekenning omdat je woonsituatie aan de benodigde kenmerken zou voldoen.
Maar in hoeverre het uitgekeerde bedrag correct is hangt van nog meer criteria af. Zoals je inkomen. Aangezien dit aan verandering onderhevig kan zijn, wordt dit dus pas in een later stadium getoetst en men doet dat over de periode van een boekjaar volgens mij. Pas na deze toetsing krijg je pas de definitieve toekenning.

Dit zou je kunnen weten, zelfs moeten weten, aangezien je belastingaangifte hetzelfde werkt en het net zo verwoord met voorlopige aanslag etc.

TLDR Centjes ontvangen = geen bewijs van definitieve goedkeuring. Denken dat het wel zo is, is jouw denkfout en niet die van hen, aangezien zij dit onderscheid wel duidelijk aangeven.

Check dus simpelweg je administratie en let op de woorden voorlopige en definitieve voor meer duidelijkheid.
pi_194844303
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:52 schreef kree het volgende:
Dam’n zeg. Komt door jullie dit hahahaha. Maar ok beter maar safe als sorry dan
Vind je het zelf niet een beetje ondankbaar om te zeggen dat dit door ons komt?

[ Bericht 13% gewijzigd door Scary_Mary op 02-09-2020 13:40:23 (te kort door de bocht) ]
pi_194845896
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:08 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Hoezo zou het ongeldig zijn? Een huurovereenkomst is vormvrij. Dat wil zeggen dat je zelfs een mondeling huurovereenkomst kan afsluiten. De bewijslast wordt dan wel lastig wbt sommige afspraken zoals huur - en servicekosten bedragen.

Feit blijft.. Als jij kan aantonen dat je huur betaald, al 9 maanden, dan heb je huurbescherming (tenzij een contract voor bepaalde tijd zoals twee jaar)

Maar ivm contante betaling/kwitanties kan je waarschijnlijk geen huurbetaling aantonen.

Dit staat overigens los van de huurtoeslag. Bij de belastingdienst moet je wel een huurovereenkomst of huurspecifatie aanleveren waaruit blijkt hoe de kale huur en servicekosten zijn opgebouwd. En natuurlijk bankafschriften waaruit huurbetalingen blijken of kwitanties met bankafschriften waaruit duidelijk en onomstotelijk blijkt dat je gepint hebt om de huur te betalen.

Heb je wel duidelijk in je contract hoeveel de kale huur is en de opbouw van de servicekosten?
Nou denk dat het gewoon geldig is. Maar een contract staat nog niet boven de wet enzo,
Maar ok om gezeik te voorkomen speel ik het mee. Iig thanks voor de tips. Als het goed is kwitantie dingetjes zijn bezorgd.
pi_194845933
quote:
13s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja beetje wel. Maar bedoelde dat niet zo. Heb wel wat aan de hulp hier. Maar ok ik werd beetje snel geband enzo dus probeer het netjes te houden wel. Iig voor nu heeft jullie hulp geholpen. Krijg zo die kwitantie dingen en is dat iig geregeld enzo.
pi_194845987
Dat jullie het weten. Ben niet ondankbaar ofzo;. Mss kom ik zo over wel. Sorry daarvoor.
pi_194846076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:15 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als jij gelijk zou hebben zou je in je administratie terug moeten kunnen vinden dat ze het woord definitief gebruiken. Dit gebeurt echter pas zoals Bloem75 al aan je heeft uitgelegd in een later stadium. Dat geld krijg je nu onder de noemer voorlopige toekenning omdat je woonsituatie aan de benodigde kenmerken zou voldoen.
Maar in hoeverre het uitgekeerde bedrag correct is hangt van nog meer criteria af. Zoals je inkomen. Aangezien dit aan verandering onderhevig kan zijn, wordt dit dus pas in een later stadium getoetst en men doet dat over de periode van een boekjaar volgens mij. Pas na deze toetsing krijg je pas de definitieve toekenning.

Dit zou je kunnen weten, zelfs moeten weten, aangezien je belastingaangifte hetzelfde werkt en het net zo verwoord met voorlopige aanslag etc.

TLDR Centjes ontvangen = geen bewijs van definitieve goedkeuring. Denken dat het wel zo is, is jouw denkfout en niet die van hen, aangezien zij dit onderscheid wel duidelijk aangeven.

Check dus simpelweg je administratie en let op de woorden voorlopige en definitieve voor meer duidelijkheid.
Nouja denk dus dat alles wel klopt. Maar zoals ik al zei ik ben hier een ei in en is niet mijn vakgebied. Vandaar vraag hier aan die het wel weten.

Ik wil best alles ff na gaan checken maar voorlopig zie ik er geen fout in wat ik gedaan heb iig. Als er een fout is gemaakt dan ligt ie niet bij mij.

Ik weet het hangt van van alles af. Maar ik heb alles ook precies opgegeven zoals het is. Toewijzing ok aldus de belastingsdienst. Dus ok als er ergens wat fout is gegaan dan is het niet bij mij maar bij hun. Trouwens als ik de situatie bekijk dan lijkt het mij niet meer als logisch ook dat ik dat krijg.
pi_194846165
Bidden maar dat ze geen fout hebben gemaakt dan nu en ik de lul ben.

Ga me beetje zorgen maken nu wel door jullie. En was niet eens de TT vraag. Nouja ok denk moet dit ff dubbel checken dan maar
pi_194846388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:54 schreef kree het volgende:
Dat jullie het weten. Ben niet ondankbaar ofzo;. Mss kom ik zo over wel. Sorry daarvoor.
Dank je wel

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:59 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja denk dus dat alles wel klopt. Maar zoals ik al zei ik ben hier een ei in en is niet mijn vakgebied. Vandaar vraag hier aan die het wel weten.
Het hoeft ook niet je vakgebied te zijn om gewoon begrijpend te kunnen lezen wat er nou echt gezegd wordt. Als je weet dat je dat niet goed kan en toch geen zin hebt in iemand die dat wel correct voor jou doet, dan is dat jouw eigen verantwoordelijkheid en niet die van de belastingdienst.

Je kan aan ons vragen wat je wil, maar wij weten niet wat jij ons niet verteld. Verder zijn wij ook buitenstaanders in jouw relatie met de belastingdienst.

quote:
Ik wil best alles ff na gaan checken maar voorlopig zie ik er geen fout in wat ik gedaan heb iig. Als er een fout is gemaakt dan ligt ie niet bij mij.
Het is je eigen verantwoordelijkheid om alles na te gaan. Ik heb je uitgelegd dat de fout wel degelijk bij jou kan liggen, maar laat ik het nog eens zeggen: Zolang jij geen bevestiging hebt ontvangen waarin staat dat jouw huurtoeslag DEFINITIEF toegekend is over x period, heb jij geen zekerheid dat je niets terug hoeft te betalen over die periode. Dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen om rekening mee te houden.

Denken dat je toekenning definitief zou zijn is fout 1. Niet op advies van hier alsnog zelf je administratie na lopen of door een ander na laten lopen op woorden als voorlopig en definitief is fout 2. Dat kun je de belastingdienst niet verwijten, omdat jij daar willens en wetens nu zelf voor kiest.

quote:
Ik weet het hangt van van alles af. Maar ik heb alles ook precies opgegeven zoals het is. Toewijzing ok aldus de belastingsdienst. Dus ok als er ergens wat fout is gegaan dan is het niet bij mij maar bij hun. Trouwens als ik de situatie bekijk dan lijkt het mij niet meer als logisch ook dat ik dat krijg.
Het is logischer om niet uit te gaan van een terechte toewijzing, zolang het niet DEFINITIEF toegekend is.
pi_194846694
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:59 schreef kree het volgende:
Die ligt wel bij jou, want jij bent ervoor verantwoordelijk om aan de aan het verkrijgen van huurtoeslag gestelde voorwaarden te voldoen. Het lijstje dat jij bij de belastingdienst hebt aangeleverd wordt dan ook niet vooraf op juistheid gecontroleerd, maar (mogelijk) achteraf wél. Eén van die vereisten is dat jij kan aantonen dat de huur is betaald. Jijzelf dus, niet de belastingdienst.

Als je alleen over kwitanties beschikt, dan begeef je je op glad ijs. Er moet wel ondersteunend bewijs zijn, bijvoorbeeld in de vorm van bankafschriften. Ander bewijs kán dus ook, maar een later getekende huurovereenkomst zou ik niet mee aan komen en in de aangifte van de verhuurder staan die opbrengsten niet genoteerd kan ik je vertellen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_194851850
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:20 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dank je wel
[..]

Het hoeft ook niet je vakgebied te zijn om gewoon begrijpend te kunnen lezen wat er nou echt gezegd wordt. Als je weet dat je dat niet goed kan en toch geen zin hebt in iemand die dat wel correct voor jou doet, dan is dat jouw eigen verantwoordelijkheid en niet die van de belastingdienst.

Je kan aan ons vragen wat je wil, maar wij weten niet wat jij ons niet verteld. Verder zijn wij ook buitenstaanders in jouw relatie met de belastingdienst.
[..]

Het is je eigen verantwoordelijkheid om alles na te gaan. Ik heb je uitgelegd dat de fout wel degelijk bij jou kan liggen, maar laat ik het nog eens zeggen: Zolang jij geen bevestiging hebt ontvangen waarin staat dat jouw huurtoeslag DEFINITIEF toegekend is over x period, heb jij geen zekerheid dat je niets terug hoeft te betalen over die periode. Dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen om rekening mee te houden.

Denken dat je toekenning definitief zou zijn is fout 1. Niet op advies van hier alsnog zelf je administratie na lopen of door een ander na laten lopen op woorden als voorlopig en definitief is fout 2. Dat kun je de belastingdienst niet verwijten, omdat jij daar willens en wetens nu zelf voor kiest.
[..]

Het is logischer om niet uit te gaan van een terechte toewijzing, zolang het niet DEFINITIEF toegekend is.
Nouja klopt. Echt 100% weet ik het ook niet een weet dat het niet definitief is. Maar ga ervan uit dat ik wel alles eerlijk vertel hier.
En daarom ga ik ervan uit dat het wel klopt. Want je zou zeggen anders kennen ze het niet toe.
Maargoed het is nog een dingetje wel want inderdaad kan er niet van uitgaan dat het definitief is. Hoop het maar.
pi_194851927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Die ligt wel bij jou, want jij bent ervoor verantwoordelijk om aan de aan het verkrijgen van huurtoeslag gestelde voorwaarden te voldoen. Het lijstje dat jij bij de belastingdienst hebt aangeleverd wordt dan ook niet vooraf op juistheid gecontroleerd, maar (mogelijk) achteraf wél. Eén van die vereisten is dat jij kan aantonen dat de huur is betaald. Jijzelf dus, niet de belastingdienst.

Als je alleen over kwitanties beschikt, dan begeef je je op glad ijs. Er moet wel ondersteunend bewijs zijn, bijvoorbeeld in de vorm van bankafschriften. Ander bewijs kán dus ook, maar een later getekende huurovereenkomst zou ik niet mee aan komen en in de aangifte van de verhuurder staan die opbrengsten niet genoteerd kan ik je vertellen.
Nou ja, Zo werkt het idd. Maar ok ik heb ze netjes alles gegeven wat ze wilde weten. En hun hebben daarop een beslissing gemaakt. Ik heb niks fake gedaan etc. Maarja zo wassen ze hun handen altijd in onschuld. Heb nog niet echt een reden om aan te nemen dat het niet klopt trouwens. Maarja zoals gezegd tis bij de belasting altijd pas achteraf dat je het gezeik krijgt.

Laat staan nog ik heb nooit gevraagd ga het ff storten op mijn rekening. Wilde weten of het kan. Maar dat zijn ze soort van vanzelf gaan doen.

Dus zitten wat haken en ogen aan he? Als hun geen fouten hebben gemaakt dan is het gewoon allemaal ok. Maarja lastig te checken nu. En het helpt wel dat ik wat toeslag krijg. Nu kan dit twee kanten op. Alles klopt gewoon en niks loos. Dat is 1. De tweede is dat ik straks heel veel terug moet betalen. In beide ik heb niks fout gedaan dan. Maarja
pi_194852029
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:54 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja klopt. Echt 100% weet ik het ook niet een weet dat het niet definitief is. Maar ga ervan uit dat ik wel alles eerlijk vertel hier.
En daarom ga ik ervan uit dat het wel klopt. Want je zou zeggen anders kennen ze het niet toe.
Maargoed het is nog een dingetje wel want inderdaad kan er niet van uitgaan dat het definitief is. Hoop het maar.
Met heel hard hopen verander je niks aan je onzekerheid.

Met zaken uitzoeken (heb je een VOORLOPIGE of DEFINITIEVE toeslag, wat staat er precies in je huurcontract, gaat een kwitantie voldoende zijn als betalingsbewijs etc. ) heb je zekerheid.

Dat uitzoeken kan ingewikkeld zijn, en kun je uitbesteden. Zoals hier al vaker geopperd is.
Als dan blijkt dat je onterecht toeslag hebt gekregen, alvast gaan sparen voor de terugbetaling. En als de toeslag definitief blijkt te zijn, kun je opgelucht ademhalen.

Je kunt dat uitzoekwerk ook niet doen of laten doen.

En blijven hopen dat het goed zit, totdat het mis blijkt te zijn.

Maar als je toeslag een voorlopige toeslag is, en je moet gaan terugbetalen, dan is dat echt niet de schuld van de belastingdienst. Als jouw huurbetalingen niet controleerbaar zijn volgens hun voorwaarden, dan is het niet de schuld van de belastingdienst. Maar dan heb jij je voorwerk niet goed verricht.

Al in al denk ik dat dit topic nu wel klaar is. Jij hebt de info gegeven die je kwijt wil, de users kunnen je daarmee weinig zekerheid en informatie geven. Dan heeft dit topic verder weinig toegevoegde waarde.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194852033
Hoop niet terug betalen iig. Wordt al misselijk bij het idee.
pi_194852046
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:58 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ja, Zo werkt het idd. Maar ok ik heb ze netjes alles gegeven wat ze wilde weten. En hun hebben daarop een beslissing gemaakt. Ik heb niks fake gedaan etc. Maarja zo wassen ze hun handen altijd in onschuld. Heb nog niet echt een reden om aan te nemen dat het niet klopt trouwens. Maarja zoals gezegd tis bij de belasting altijd pas achteraf dat je het gezeik krijgt.

Laat staan nog ik heb nooit gevraagd ga het ff storten op mijn rekening. Wilde weten of het kan. Maar dat zijn ze soort van vanzelf gaan doen.

Dus zitten wat haken en ogen aan he? Als hun geen fouten hebben gemaakt dan is het gewoon allemaal ok. Maarja lastig te checken nu. En het helpt wel dat ik wat toeslag krijg. Nu kan dit twee kanten op. Alles klopt gewoon en niks loos. Dat is 1. De tweede is dat ik straks heel veel terug moet betalen. In beide ik heb niks fout gedaan dan. Maarja
Dat is wel zo’n beetje het mantra van je leven he.

Wat levert je dat op?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194852055
En was niet eens waarom ik het topic maakte. Maar ok maakt niet uit het zijn beide van die vragen waarvan ik denk hoe zit t.

Kwitantie dingen zijn bezorgd inmiddels lees ik op mail. Maar heb ze nog niet gehad.
pi_194852113
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat is wel zo’n beetje het mantra van je leven he.

Wat levert je dat op?
Owh het gaat niet om opleveren. Maar het punt was ik heb geen eigen adres. Dat was het probleem ook om huurtoeslag te krijgen en waarom ik eens gebeld heb erover en alle formulieren ingevuld heb. Nou ga ervan uit dat hun alles ok hebben gedaan wel. Zo niet. Ben ik fucked up. Maar heb alles gedaan wat ze wilde.

Klein verhaal reizende. Heb dit ook gehad met onterechte zorg toeslag he. En die betaal ik nu nog terug in termijnen. Pm dus. Maar teveel verdiend dat jaar. Dus het is terecht. Nu denk ik deze huur toeslag niet.

Ik ging ervan uit dat alles wel ok was trouwens. Maar door dit topic ga ik twijfelen. Laten we het maar hopen dan dat terug moeten betalen zou nl aardig op gaan lopen.
pi_194852256
Min of meer overheid zegt het na een jaar he? Ok dan iig 1 jaar goedgekeurd. Maar het is wel kut dat ze dat achteraf doen terwijl ze alle gegevens hebben.

Als het nl niet kon dan had ik gezegd laat maar gaan. Maar ze hebben zelf het initiatief genomen om mij geld te gaan storten elke maand. Dus ok wat is er voor mij om aan te twijfelen dan nog? Ging ervan uit dat het dan ok is.

Maar ok na dit te lezen niet zo meer.

Had er sowieso recht op gehad hoor als ik niet particulier huurde. Maar dat was het hele probleem even hierin.
pi_194852409
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:15 schreef kree het volgende:
Min of meer overheid zegt het na een jaar he? Ok dan iig 1 jaar goedgekeurd. Maar het is wel kut dat ze dat achteraf doen terwijl ze alle gegevens hebben.

Als het nl niet kon dan had ik gezegd laat maar gaan. Maar ze hebben zelf het initiatief genomen om mij geld te gaan storten elke maand. Dus ok wat is er voor mij om aan te twijfelen dan nog? Ging ervan uit dat het dan ok is.

Maar ok na dit te lezen niet zo meer.

Had er sowieso recht op gehad hoor als ik niet particulier huurde. Maar dat was het hele probleem even hierin.
Het wordt er weer allemaal niet duidelijker op, schrijf nou eens beknopt en niet verdeeld over drie verschillende posts.

Aan jou huurtoeslag toekennen was op initiatief van de belastingdienst, terwijl je niet eens een eigen adres hebt en ingeschreven staat als inwonende volgens een van je andere topics? Hoe kan dat dan?
pi_194852917
quote:
13s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nee maar komt omdat het door dit topic komt dat ik ga twijfelen. Dat is niet mijn schuld? En niet jullie. Want had er niet zoveel over gedacht. Ging ervan uit dat de belasting wel wist wat ze deden.
pi_194852956
Als het niet klopt en ik moet terug dokken dan is het de belastingsdienst waar ik heel kwaad op ga worden. Niet Jullie
pi_194853001
Anders moeten ze maar even het kopietje sturen waarin ik zeg dat ik huurtoeslag wil. Ok die is er dus niet.
pi_194853028
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:52 schreef kree het volgende:
Anders moeten ze maar even het kopietje sturen waarin ik zeg dat ik huurtoeslag wil. Ok die is er dus niet.
Ja, zo werkt het dus niet he.
pi_194853064
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, zo werkt het dus niet he.
Nou min of meer wel. Want WOB. En ze moeten alles sturen wat ze over mij hebben. En ik weet zeker dat ik nergens iets getekend heb van wil huurtoeslag. Ze hebben dat zelf gedaan. Ik geen problemen mee natuurlijk. Maargoed daarom krijgen we dit drama nu.
pi_194853120
Ga het opvragen gewoon. Zonde geld etc weer. Maar ok ik weet dat ik nooit heb getekend. Gevraagd of het kon dat wel. Bel ze morgen wel.
pi_194853129
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:56 schreef kree het volgende:

[..]

Nou min of meer wel. Want WOB. En ze moeten alles sturen wat ze over mij hebben. En ik weet zeker dat ik nergens iets getekend heb van wil huurtoeslag. Ze hebben dat zelf gedaan. Ik geen problemen mee natuurlijk. Maargoed daarom krijgen we dit drama nu.
Ja, kolder. Wat jij nu probeert is (mits hier werkelijk problemen van komen) een tactiek van "nanana, ik weet lekker van niets en heb niets zwart op wit getekend" maar er zal hoe dan ook een vorm van correspondentie tussen belastingdienst en kree zijn geweest. Dat geef je hierboven ook toe:

quote:
Dat was het probleem ook om huurtoeslag te krijgen en waarom ik eens gebeld heb erover en alle formulieren ingevuld heb.
pi_194853212
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:51 schreef kree het volgende:

[..]

Ik heb aan de belastingsdienst gevraagd heb ik er recht op. Nou ok paar weken verder en shitload formulieren opgestuurd. Toen kreeg ik het gewoon. Dus ga ervan uit dat ze het goed hebben gekeurd dan. Maar idd je hebt een punt. Maar ik ook. Hun keurde het goed enzo.
JIJ vroeg huurtoeslag aan door die formulieren in te vullen. Doe nu niet alsof de BD opeens ongevraagd geld ging storten. En, stel dat je niet wist waarvoor die formulieren waren en je opeens gratis geld kreeg, dan had je ook even contact met hun kunnen hebben en zo nodig terugstorten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:58 schreef kree het volgende:
Betaal nu nl nog pm zorg verzekering terug door een fout. Onterecht ontvangen enzo. Dus het zou best wel eens een ding kunnen worden als ze zelf een fout hebben gemaakt.
Goh, alweer een instantie die bij jou een fout maakt... je hebt écht wel pech hè? /sarcasme.

Kree, regel administratieve hulp, je maakt er een potje van.
pi_194853226
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, kolder. Wat jij nu probeert is (mits hier werkelijk problemen van komen) een tactiek van "nanana, ik weet lekker van niets en heb niets zwart op wit getekend" maar er zal hoe dan ook een vorm van correspondentie tussen belastingdienst en kree zijn geweest. Dat geef je hierboven ook toe:
[..]

Nee ik heb niks getekend alles wat ze tot nu toe deden hebben ze zelf besloten. Ik heb nergens voor akkoord getekend. En ja ik kan alle papieren opvragen en moet ze krijgen ook. En dan stuur ik ze wel door naar de rechtsbijstand verzekering.

Laat het hun wel uitzoeken en nee ik heb nog niet hoeven te betalen. Maar laat ik dit maar even voor zijn enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')