abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194827914
Huurtoeslag is toegewezen door de belastingsdienst he na formulieren. Dus ga ervan uit dat het ok is.... want hebben ze zelf gedaan.
Do what you love, love what you do!
pi_194827972
Zou wel fucked up zijn als ik het moet terugbetalen btw. Maar ga er maar vanuit dat het ok is. Ik heb alles eerlijk opgegeven.
pi_194828072
Betaal nu nl nog pm zorg verzekering terug door een fout. Onterecht ontvangen enzo. Dus het zou best wel eens een ding kunnen worden als ze zelf een fout hebben gemaakt.
pi_194828109
Ook weer euro of 1000 dius nja het ius beetje oppassen ermee. Maar ga ff a4 maken met kwitantie. Thanks voor de tips tot zo ver.
pi_194828167
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef kree het volgende:

[..]

Dit is een goeie wel idd. Zoiets, het moet simpel maar wel met genoeg info dat het nog beetje rechtsgeldig is.
Je naam, bedrag, waarvoor er betaald is ('huur adres x maand y') en datum en handtekening. Meer dan voldoende toch?

quote:
Dit dus.

quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:46 schreef kree het volgende:

[..]

Ok check op basis daarvan maar even wat in elkaar zetten dan.
Voor ¤3 te halen bij de lokale Bruna, https://www.bruna.nl/kant(...)x210mm-100vel-053210. Ben je voor 8 jaar klaar :+ Zelf gaan knutselen en printen kost al meer tijd en moeite.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194828547
Yup denk het ga er zo even mee aan de slag... Julie willen het nog wel ff checken nog daarna voor ik het definitief maak.?
pi_194828605
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Je naam, bedrag, waarvoor er betaald is ('huur adres x maand y') en datum en handtekening. Meer dan voldoende toch?
[..]

Dit dus.
[..]

Voor ¤3 te halen bij de lokale Bruna, https://www.bruna.nl/kant(...)x210mm-100vel-053210. Ben je voor 8 jaar klaar :+ Zelf gaan knutselen en printen kost al meer tijd en moeite.
Linkje wil niet. Mja mss handiger wel

Ohw nu wel ineens. Eem Bruna even kijken denk dat er ergens eentje zit hier. Maar zou het wel kunnen bestellen ook.
pi_194828633
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:29 schreef kree het volgende:

[..]

Linkje wil niet. Mja mss handiger wel

Ohw nu wel ineens. Eem Bruna even kijken denk dat er ergens eentje zit hier. Maar zou het wel kunnen bestellen ook.
Denk betere optie mss nog. Als zelf wat maken.
pi_194828729
Denk betere optie die. Gewoon voorgedrukt volgens mij is dat ook wel genoeg. Ok ff checken hier of ze een paar dagen kunnen wachten.
pi_194829063
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:39 schreef kree het volgende:
Denk betere optie die. Gewoon voorgedrukt volgens mij is dat ook wel genoeg. Ok ff checken hier of ze een paar dagen kunnen wachten.
Ik zie dat ze bij Bruna per 10 boekjes gaan :O Als je geen fialiaal in je buurt hebt en het haast heeft, kan ik je om niet 3 velletjes van deze toesturen. Kun je die tijd gebruiken om een shop te zoeken waar ze ze per blokje verkopen. DM dan maar.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 01-09-2020 16:14:38 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194829367
Ja eentje is wel genoeg he vond ander linkje nog trouwens. Maar jullie denken daarmee is het ok enzo?
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:21:55 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194829377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:21 schreef kree het volgende:
Ja eentje is wel genoeg he vond ander linkje nog trouwens. Maar jullie denken daarmee is het ok enzo?
Ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194829396
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja
Ok top ik denk het ook wel nl. Verder wss niet zo onwijs nodig Maargoed beetje gedwongen toch wel ertoe.
pi_194829416
Even kijken Bruna hier. Volgens mij is ie er wel hoewel wss handige om online te bestellen.
pi_194829570
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:50 schreef kree het volgende:
Huurtoeslag is toegewezen door de belastingsdienst he na formulieren. Dus ga ervan uit dat het ok is.... want hebben ze zelf gedaan.
Toegewezen? Je bedoeld je ontvangt een voorschot die nog niet definitief is. Dat gebeurd pas na het berekeningsjaar. En in die tussentijd kan je in een toezicht actie terecht komen waarbij je dan niet kan aantonen dat je huur hebt betaald. Met als gevolg dat je huurtoeslag teruggevorderd wordt. Want kwitanties zijn geen bewijs want die kan iedereen maken.

Dus je moet aannemelijk kunnen maken dat je daadwerkelijk huurkosten hebt. Ik zou persoonlijk niet akkoord gaan met contante betalingen als ik huurder was.

Wat staat er in je contract over de maandelijkse huurbetaling?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bloem75 op 01-09-2020 16:50:26 ]
pi_194829832
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:35 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Toegewezen? Je bedoeld je ontvangt een voorschot die nog niet definitief is. Dat gebeurd pas na het berekeningsjaar.

Als je in een toezicht actie komt en je kan niet aantonen dat je huur hebt betaald word je huurtoeslag teruggevorderd. Kwitanties zijn geen bewijs want die kan iedereen maken.

Dus je moet aannemelijk kunnen maken dat je daadwerkelijk huurkosten hebt. Ik zou persoonlijk niet akkoord gaan met contante betalingen als ik huurder was.
Ik heb aan de belastingsdienst gevraagd heb ik er recht op. Nou ok paar weken verder en shitload formulieren opgestuurd. Toen kreeg ik het gewoon. Dus ga ervan uit dat ze het goed hebben gekeurd dan. Maar idd je hebt een punt. Maar ik ook. Hun keurde het goed enzo.
pi_194829921
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:51 schreef kree het volgende:

[..]

Ik heb aan de belastingsdienst gevraagd heb ik er recht op. Nou ok paar weken verder en shitload formulieren opgestuurd. Toen kreeg ik het gewoon. Dus ga ervan uit dat ze het goed hebben gekeurd dan. Maar idd je hebt een punt. Maar ik ook. Hun keurde het goed enzo.
Wat moest je opsturen? Betrof het een nieuwe aanvraag of had je al een lopende, dus reeds uitbetalende huurtoeslag?
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:58:59 #68
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194829982
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:51 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maar dat is nog altijd een voorschot dat om verschillende redenen nog ingetrokken kan worden (waarna je dan moet terugbetalen).
pi_194830059
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:58 schreef kree het volgende:
Betaal nu nl nog pm zorg verzekering terug door een fout. Onterecht ontvangen enzo. Dus het zou best wel eens een ding kunnen worden als ze zelf een fout hebben gemaakt.
Staat je inkomen nu wel goed? Want zorgtoeslag terugbetalen ligt meestal aan het feit dat mensen hun inkomen nooit aanpassen waardoor het 'ooit geschatte' inkomen elk jaar enkel geïndexeerd wordt.

Dus check dat ook, anders kan je sowieso volgend jaar terug betalen
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:03:01 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194830075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:02 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Staat je inkomen nu wel goed? Want zorgtoeslag terugbetalen ligt meestal aan het feit dat mensen hun inkomen nooit aanpassen waardoor het 'ooit geschatte' inkomen elk jaar enkel geïndexeerd wordt.

Dus check dat ook, anders kan je sowieso volgend jaar terug betalen
Hij heeft nu amper inkomen dus zal inmiddels wel weer recht hebben erop
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:03:36 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194830083
Kun je niet iemand via de WMO krijgen ofzo die je gaat begeleiden bij je administratie enzo? Je komt redelijk onbekwaam over zo
pi_194830172
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij heeft nu amper inkomen dus zal inmiddels wel weer recht hebben erop
Oké, geen idee. Ik las nergens zijn inkomen vandaar dat ik het als tip gaf.
pi_194830387
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:35 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Toegewezen? Je bedoeld je ontvangt een voorschot die nog niet definitief is. Dat gebeurd pas na het berekeningsjaar. En in die tussentijd kan je in een toezicht actie terecht komen waarbij je dan niet kan aantonen dat je huur hebt betaald. Met als gevolg dat je huurtoeslag teruggevorderd wordt. Want kwitanties zijn geen bewijs want die kan iedereen maken.

Wat staat er in je contract over de maandelijkse huurbetaling?
Dan zijn kwitanties dus dus te handiger, is het niet?
pi_194830516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Dan zijn kwitanties dus dus te handiger, is het niet?
Nee want kwitanties zijn geen bewijs. Zoals ik al eerder schreef, iedereen kan een kwitantie opstellen.

Mensen die contant betalen of willen ontvangen hebben vaak zwart geld te verbergen. En dan zou je ze ook nog 'belonen' met een toeslag?

Mede om die reden, en omdat ze de hoogte van de huur niet kunnen vaststellen bij een particuliere huurder, want je moet de huurcontracten eens zien waarbij ze zogenaamd een kale huur van 700 hebben maar ze daadwerkelijk minder betalen (ouder-kind huurrelatie) of juist een veel hogere huur boven de huurtoeslaggrens waardoor er feitelijk geen recht is.

Kortom... Bankafschriften is de enige juiste bewijslast. En de bewijslast ligt bij de toeslag aanvrager.
pi_194830634
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:55 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Wat moest je opsturen? Betrof het een nieuwe aanvraag of had je al een lopende, dus reeds uitbetalende huurtoeslag?
Nieuw voor mij iig. Maar bestaand pand. Wat ik min of meer moest invullen of het een zelfstandige woning is. Dus keuken wc douche. Nou allemaal zo en krijg geen cent van die verhuurders. Dus is zelfstandig. Dat was beetje de hoofdvraag van de belastingsdienst. Nou ik vroeg kan ik het krijgen? Geen antwoord op 2 maanden erna kreeg ik het gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')