huurderquote:Op dinsdag 1 september 2020 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap erniks van. Ben je verhuurder of huurder?
Dan snap ik het nog minder...quote:
wat ik niet snap is waarom de verhuurders het graag contant willen hebben. riekt dan een beetje naar beslastingontduiking.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan snap ik het nog minder...
Ik lees het andersom. Ts wil contant betalen. Wellucht omdat ts van zijn zwarte geld afwil?quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
wat ik niet snap is waarom de verhuurders het graag contant willen hebben. riekt dan een beetje naar beslastingontduiking.
Kun je niet ineens Excel een lijstje maken van 12 maanden en dan iedere keer beide een maand aftekenen als jij het geld hebt afgegeven aan ze?quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:49 schreef kree het volgende:
Ok dit probleem speelt hier al een tijdje en altijd is dit contant betalen goed gegaan.
Maargoed nieuwe verhuurders etc. Nu na zeuren trouwens zijn ze er ok mee dat ze iig ff iets willen tekenen als ik de huur weer contant geef.
Nu denk ik heel simpel. Gewoon van aan verhuurders blabla deze maand heeft kreetje xxx betaald en dan met puntjes op de plekken. Van datum enzo want hoe ik ze niet uit te printen elke maand.
Naar nu het punt en kan wel wat voorbeeldjes vinden maar hoe stel ik dat netjes op. Iemand een idee?
oh ja dat kan ook nog iddquote:Op dinsdag 1 september 2020 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik lees het andersom. Ts wil contant betalen. Wellucht omdat ts van zijn zwarte geld afwil?
Oh op die manier. Vroeg me al af waarom iemand de huur cash zou willen betalen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik lees het andersom. Ts wil contant betalen. Wellucht omdat ts van zijn zwarte geld afwil?
De verhuurders vinden dit terecht gek en willen dus een bewijs van betaling wat ik niet snap.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh op die manier. Vroeg me al af waarom iemand de huur cash zou willen betalen.
Ja als verhuurder zou ik daar dus niet mee akkoord gaan. Tenzij ze zelf denken zo ook inkomen te kunnen achterhouden.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De verhuurders vinden dit terecht gek en willen dus een bewijs van betaling wat ik niet snap.
Volgens mij is dit geld witwassen.
Nou ik wel hoewel het trouwens door de belasting wel te achterhalen is. Want ik geef alles netjes op.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
wat ik niet snap is waarom de verhuurders het graag contant willen hebben. riekt dan een beetje naar beslastingontduiking.
Maar waarom dan vragen om dat extra bewijs? Huurinkomsten zijn trouwens onbelast voor inkomstenbelasting.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja als verhuurder zou ik daar dus niet mee akkoord gaan. Tenzij ze zelf denken zo ook inkomen te kunnen achterhouden.
Dus de verhuurders willen dat jij cash betaalt?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:03 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ik wel hoewel het trouwens door de belasting wel te achterhalen is. Want ik geef alles netjes op.
Maar ok ze schijnen soort idee te hebben hiermee de belasting te ontduiken natuurlijk want het is wel elke maand dik geld. Hun probleem verder hoe ze dat doen trouwens. Maar daarom wil ik beetje iets op papier hebben en is me aangeraden ook door rechtsbijstand toen ik maar eens ging vragen.
Want ik kan heel lastig bewijzen nu als ik het pin en contant geef dat het ook daadwerkelijk aan de huur voor hun is betaald.
Nou snap ik het nog minder... Wie vraagt nu wat?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:03 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ik wel hoewel het trouwens door de belasting wel te achterhalen is. Want ik geef alles netjes op.
Maar ok ze schijnen soort idee te hebben hiermee de belasting te ontduiken natuurlijk want het is wel elke maand dik geld. Hun probleem verder hoe ze dat doen trouwens. Maar daarom wil ik beetje iets op papier hebben en is me aangeraden ook door rechtsbijstand toen ik maar eens ging vragen.
Want ik kan heel lastig bewijzen nu als ik het pin en contant geef dat het ook daadwerkelijk aan de huur voor hun is betaald.
Ook nog een idee? Nog niet aan gedacht die manier. Opzich betaal ik het gewoon netjes elke maand en is ook zo te zien hoor op mijn bankrekening want elke maand het zelfde. Maar ok het is niet echt een onwijs bewijs. Denk dat ik ze pm moet laten tekenen voor ontvangst enzo.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:59 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kun je niet ineens Excel een lijstje maken van 12 maanden en dan iedere keer beide een maand aftekenen als jij het geld hebt afgegeven aan ze?
En op het einde teken je dan het hele jaar af en begin je aan een nieuwe lijst.
Dit is een goeie wel idd. Zoiets, het moet simpel maar wel met genoeg info dat het nog beetje rechtsgeldig is.quote:
Nee de verhuurders willen contant. Wmb maak ik het gewoon over. Maar willen ze niet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh op die manier. Vroeg me al af waarom iemand de huur cash zou willen betalen.
Nee je ziet het precies verkeerd om. De verhuurders willen het alleen contant van mij. Sorry voor de verwarringquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De verhuurders vinden dit terecht gek en willen dus een bewijs van betaling wat ik niet snap.
Volgens mij is dit geld witwassen.
quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef kree het volgende:
[..]
Nee de verhuurders willen contant. Wmb maak ik het gewoon over. Maar willen ze niet.
Jam ja sorry was weer niet te duidelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus de verhuurders willen dat jij cash betaalt?
Ik snap er niks meer van
Je huur had al overgemaakt moeten zijn. Het is 1 september.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:09 schreef kree het volgende:
[..]
Nee je ziet het precies verkeerd om. De verhuurders willen het alleen contant van mij. Sorry voor de verwarring
Ja daar zou ik dus niet mee akkoord gaan.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:10 schreef kree het volgende:
[..]
Jam ja sorry was weer niet te duidelijk.
Maar mijn verhuurders willen het geld dus alleen cash. Dus betekend ik moet het pinnen wat weer betekend heb nooit een bewijs dat het aan huur betaald is. Daarom dit hele verhaal dus.
Heb afgesproken eerste week vd maand. Maar dat is het punt dus. Het staat niet ergens op papier, nu vertrouw ik mijn verhuurders redelijk. Maar ik kan nooit meer bewijzen dat ik ook daadwerkelijk wel die huur heb betaald.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:10 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Je huur had al overgemaakt moeten zijn. Het is 1 september.
Dan duw ze een stuk papier onder de neus en maak een foto van de overdracht.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:12 schreef kree het volgende:
[..]
Heb afgesproken eerste week vd maand. Maar dat is het punt dus. Het staat niet ergens op papier, nu vertrouw ik mijn verhuurders redelijk. Maar ik kan nooit meer bewijzen dat ik ook daadwerkelijk wel die huur heb betaald.
Vandaar de vraag. Er moet wat op papier enzo want anders snij ik mezelf in de vingers later als er wel wat fout gaat enzo.
Staat dit ook zo in je huurcontract?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:10 schreef kree het volgende:
[..]
Jam ja sorry was weer niet te duidelijk.
Maar mijn verhuurders willen het geld dus alleen cash. Dus betekend ik moet het pinnen wat weer betekend heb nooit een bewijs dat het aan huur betaald is. Daarom dit hele verhaal dus.
Nouja hoewel het daar op neer komt. En kan wel wat opstellen ff no punt. Maar daarom dacht ik vraag het hier even hoe dat netjes te doen enzo en doe wel ........op plek van maand etc enzo.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:13 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Dan duw ze een stuk papier onder de neus en maak een foto van de overdracht.
Huur is belastingvrij, dus willen ze ontduiken?quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar twijfelde ik inderdaad aan, maar blijkbaar heb je gelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Huur is belastingvrij, dus willen ze ontduiken?
Dit is onderverhuurquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Geen idee maar ik ben geen expert op dit gebied. Maar overmaken willen ze ook niet terwijl dat mij de meest handige optie leekquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mogelijk omdat ze van de hypotheekverlener niet mogen onderverhuren?quote:
Ja dit. Zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
@:kree
Gewoon even langs een kantoorboekhandel en een kwitantieblok kopen.
Hmmm nou dat kan ook nog idd? Niet eens aan gedacht. Nu kan ik wel ff wat in elkaar vogelen en printen ook. Maar beetje mijn twijfel is doe ik het juridisch dan ook ok? Want wss nooit nodig en het is nou eenmaal mijn vak niet dit. Dus is allemaal van zoeken en vinden enzo op internet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gewoon even langs een kantoorboekhandel en een kwitantieblok kopen.
Ik heb wel een contract ja van de verhuurders dus. Nu vraag ik me af hoever het boven de wet staat. Denk nl niet. En rechtsbijstand ook niet. Maar ok voorlopig gaat alles zonder problemen wen hopelijk blijft het zo.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:03 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Mogelijk omdat ze van de hypotheekverlener niet mogen onderverhuren?
Maar TS heb je dan wel een echt huurcontract?
Ok check op basis daarvan maar even wat in elkaar zetten dan.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit zijn de benodigde onderdelen voor een kwitantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |