Beetje kansloos ditquote:Zondagmiddag moest Racing Point zich melden bij de stewards na afloop van de Grand Prix van Belgi vanwege het feit dat de beide Racing Point-coureurs dit weekend wederom gebruik hebben gemaakt van de 'illegale' brake ducts. De FIA heeft enige tijd geleden namelijk geoordeeld dat deze onderdelen in strijd zijn met de sportieve regels.
De reprimande - en daarbij het uitblijven van een straf - kwam niet onverwacht. De brake ducts mochten volgens de uitspraak van de FIA namelijk op de RP20 blijven zitten, ook al zijn de onderdelen in strijd met de sportieve regels. De stewards hebben geoordeeld dat de brake ducts zelf wel aan de technische regels voldoen en dus legaal zijn, maar dat het designproces wel in strijd is geweest met de sportieve regels. De brake ducts zijn namelijk in feite een kopie van de brake ducts die vorig seizoen op de Mercedes W10 zaten.
Als gevolg daarvan kreeg het team al een straf: 15 WK-punten aftrek en 400.000 euro boete. Die kreeg Racing Point voor het gebruik van de brake ducts tijdens de GP van Stiermarken. Voor de vier daaropvolgende races kreeg het een reprimande, net zoals deze zondag wederom het geval was. Naar alle waarschijnlijkheid zal dat blijven gebeuren de komende races zolang het team de veelbesproken onderdelen blijft gebruiken.
Renault en Ferrari zijn in protest gegaan tegen de in hun ogen te milde straf voor Racing Point. Ook Racing Point zelf is in protest gegaan. Zij vinden de straf in zijn geheel onterecht. Inmiddels heeft Renault zich teruggetrokken.
Maleisiquote:Op zondag 30 augustus 2020 19:27 schreef opreis het volgende:
Die stat van van Gameren.
Aantal 1-2's in de hybrid era
Mercedes 50
Ferrari 3
Red Bull 1
Triest
Ai...quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:27 schreef opreis het volgende:
Die stat van van Gameren.
Aantal 1-2's in de hybrid era
Mercedes 50
Ferrari 3
Red Bull 1
Triest
hangt er vanaf voor wie, voor Mercedes niet natuurlijk, voor de rest en F1 in het algemeen wel.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:27 schreef opreis het volgende:
Die stat van van Gameren.
Aantal 1-2's in de hybrid era
Mercedes 50
Ferrari 3
Red Bull 1
Triest
Maar het is heel spannend en moeilijk volgens Totoquote:Op zondag 30 augustus 2020 19:27 schreef opreis het volgende:
Die stat van van Gameren.
Aantal 1-2's in de hybrid era
Mercedes 50
Ferrari 3
Red Bull 1
Triest
Op zich is het wel moeilijk om zo'n auto te bouwen en steeds maar te verbeteren, natuurlijk en ook om niet te denken dat je voorsprong wel zo groot is dat je rustig kan overleunen, het is niet de fout van Mercedes dat de rest hun voorsprong niet kan inlopen maar het maakt de F1 natuurlijk niet beter, dat is ook duidelijk.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:40 schreef DKUp het volgende:
[..]
Maar het is heel spannend en moeilijk volgens Toto![]()
Natuurlijk niet
En het jaar daarna heeft Red Bull de beste papieren, want Newey! En deze keer echt hoor!!quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
En volgend jaar rijd men met ongeveer dezelfde auto's.
Ze zijn zeker goed bezig dat is vervelend en saai maar credits voor hen....quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich is het wel moeilijk om zo'n auto te bouwen en steeds maar te verbeteren, natuurlijk en ook om niet te denken dat je voorsprong wel zo groot is dat je rustig kan overleunen, het is niet de fout van Mercedes dat de rest hun voorsprong niet kan inlopen maar het maakt de F1 natuurlijk niet beter, dat is ook duidelijk.
En volgend jaar rijd men met ongeveer dezelfde auto's.
Behalve Mercedes is er niemand die het beter doet. De enige reden dat Ferrari vorig jaar meedeed was omdat ze de boel belazerden.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:49 schreef vosss het volgende:
[..]
En het jaar daarna heeft Red Bull de beste papieren, want Newey! En deze keer echt hoor!!
En niemand die zich afvraagt of het anno 2020 nog wel werkt om 1 iemand de auto op een groot blanco papier te laten tekenen.
Newey gaat Red Bull geen kampioenschappen meer geven.
Ja.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve Mercedes is er niemand die het beter doet. De enige reden dat Ferrari vorig jaar meedeed was omdat ze de boel belazerden.
Oh ja, dat constante verstoppertje spelen en zogenaamd de underdog zijn is heel irritant.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:51 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Ze zijn zeker goed bezig dat is vervelend en saai maar credits voor hen....
Alleen dat achterlijke eromheen van Toto en Hammie slaat nergens op. Kom dam gewoon zelf er vooruit dat je het goed voor elkaar hebt......
2022 wordt het jaar van Renault, of was het McLaren... oh nee Aston Martin Copy Point.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:49 schreef vosss het volgende:
[..]
En het jaar daarna heeft Red Bull de beste papieren, want Newey! En deze keer echt hoor!!
En niemand die zich afvraagt of het anno 2020 nog wel werkt om 1 iemand de auto op een groot blanco papier te laten tekenen.
Newey gaat Red Bull geen kampioenschappen meer geven.
Max moet wel heel goed lijken h.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:55 schreef Tinos85 het volgende:
Die safetycar heeft de race gewoon verneukt![]()
En waarom Red Bull Albon op de mediums naar buiten stuurde de tweede stint...
Ik zag wel meer rare beslissingen, Perez niet onder de safety car binnenbrengen, Gasly door laten gaan op witte banden als je eigenlijk een gratis pitsstop hebt. Ferra...never mindquote:Op zondag 30 augustus 2020 19:55 schreef Tinos85 het volgende:
Die safetycar heeft de race gewoon verneukt![]()
En waarom Red Bull Albon op de mediums naar buiten stuurde de tweede stint...
Lijken? Mwah, hij is gewoon heel erg goed. Objectief gezien haalt hij meer uit de RB dan Ricciardo, Gasly en Albon. Dan ben je gewoon heel goed.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max moet wel heel goed lijken h.
Gasly pakte wel aardig uit toch?quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag wel meer rare beslissingen, Perez niet onder de safety car binnenbrengen, Gasly door laten gaan op witte banden als je eigenlijk een gratis pitsstop hebt. Ferra...never mind
Of zoals Toto zelf altijd zegt, ze zijn de underdogquote:Op zondag 30 augustus 2020 19:40 schreef DKUp het volgende:
[..]
Maar het is heel spannend en moeilijk volgens Toto![]()
Natuurlijk niet
Gasly reed op hard en zou dus naar een andere compound moeten om aan het bandenreglement te voldoen. Maar het was niet eens 1/3 van de race. Dus zou hij later in de race nog een pitstop moeten maken omdat met medium of soft de race niet was uit te rijden. Een gratis pitstop was het nooit, want nu schoof hij 2-3 plekjes door (P4 meen ik).quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag wel meer rare beslissingen, Perez niet onder de safety car binnenbrengen, Gasly door laten gaan op witte banden als je eigenlijk een gratis pitsstop hebt. Ferra...never mind
Gasly had de wedstrijd niet uit kunnen rijden op de medium.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zag wel meer rare beslissingen, Perez niet onder de safety car binnenbrengen, Gasly door laten gaan op witte banden als je eigenlijk een gratis pitsstop hebt. Ferra...never mind
Proberen Renault aan te vallen. Je weet wel, die auto die vrolijk uitloopt op rechte einden doordat ze zonder vleugel reden.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:55 schreef Tinos85 het volgende:
Die safetycar heeft de race gewoon verneukt![]()
En waarom Red Bull Albon op de mediums naar buiten stuurde de tweede stint...
Banden regelement?quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:55 schreef Tinos85 het volgende:
Die safetycar heeft de race gewoon verneukt![]()
En waarom Red Bull Albon op de mediums naar buiten stuurde de tweede stint...
Hij had gewoon soft/hard kunnen rijden zoals iedereen.quote:
Edit:quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hij had gewoon soft/hard kunnen rijden zoals iedereen.
Max reed al op medium en Albon op soft.quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Bij Red Bull mogen ze ook wel eens de hand in eigen boezem steken wat betreft Albon. In Barcelona werd zijn race ook al gehandicapt door een rare bandenkeuze. Als ze vandaag dachten dat mediums de beste keuze waren dan hadden ze Max daar ook op moeten zetten maar dat doen ze dus niet.
Misschien juist saaie race zodat iedereen van het mooie circuit en omgeving kon genietenquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:15 schreef pvdplanet het volgende:
Slaapverwekkend.
Zo'n mooi circuit en dan deze saaie race.
Albon eindigde op medium. Hij startte toch op soft?quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
?
Hij stond op hard, dus een 2 stopper?
Ja dat klopt inderdaad dat Max naar hard moest.quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Max reed al op medium en Albon op soft.
Dus Max wisselen van medium naar nog een (iirc gebruikt) setje medium. Dat zou een beetje gek zijn. Albon naar hard was inderdaad wellicht wel de betere keuze geweest
Zeiden ze vorig jaar niet hetzelfde over Gasly en plek in de auto over hebben voor Alonso ofzo?quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:43 schreef Breekfast het volgende:
Hamilton over Albon:
[ twitter ]
Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Maar heel chic is het niet.
Heeft ie vorig jaar ook over Gasly gezegd, in Hongarije geloof ik.quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:43 schreef Breekfast het volgende:
Hamilton over Albon:
[ twitter ]
Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Maar heel chic is het niet.
Vorige keer was op hard. Dat bleek ook geen goede keuzequote:Op zondag 30 augustus 2020 19:55 schreef Tinos85 het volgende:
Die safetycar heeft de race gewoon verneukt![]()
En waarom Red Bull Albon op de mediums naar buiten stuurde de tweede stint...
Kaputte Mercedes incomingquote:
Podium voor Ricciardo, Verstappen en.. doe maar Albon.quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Kaputte Mercedes incoming
(Mag dromen)
1 Verstappenquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:44 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Podium voor Ricciardo, Verstappen en.. doe maar Albon.
Welke banden hebben ze?quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Kaputte Mercedes incoming
(Mag dromen)
Helemaal mee eens. Albon is een drama dit seizoen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:43 schreef Breekfast het volgende:
Hamilton over Albon:
[ twitter ]
Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Maar heel chic is het niet.
Dezelfde weer (uit mn hoofd)quote:
Vorig jaar was het gat naar het middenveld groter.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:38 schreef beantherio het volgende:
Vorig jaar deed Albon het veel beter dan dit jaar: 8 van zijn 9 races voor RBR zat ie bij de top 6 (wat toen verwacht van hem mocht worden).
Dit jaar pakt ie slechts 5 van de 7 keer top 6 terwijl ie nu (met het wegvallen van Ferrari) regelmatig in de top 4 zou moeten staan. Dat heeft ie maar 1 keer gedaan.![]()
Gasly pakte trouwens vorig jaar in 12 races voor RBR slechts 5 keer een top 6 plaats. Dat was nog wel een fors tandje slechter.
Horner zei dat ze 1 seconde tekort kwamen voor een tweede stop. Bij 18 seconden op Ricciardo zouden ze voor een tweede keer gestopt zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:35 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dezelfde weer (uit mn hoofd)
Ik speelde met de gedachte dat RBR max nog een keer naar binnen moest halen. Er was een moment dat hij tussen Ocon en Albon in zou komen. Mocht Mercedes dan willen reageren kwamen die ook in verkeer. Ricciardo zat er nog wel voor, maar leek me te doen. Weet alleen niet of hij daar nog banden voor had.
Had misschien weinig uitgemaakt, maar altijd leuk om iets te proberen.
Ja...eh...welke undercut? Ze kwamen allemaal vroeger dan gepland binnen door de safety car. Wolff is meestal toch wat slimmer dan dat.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wolff: "Met een undercut had Verstappen met Hamilton kunnen vechten"
Toto![]()
Een 2e stop van VER bedoelt hijquote:Op zondag 30 augustus 2020 23:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja...eh...welke undercut? Ze kwamen allemaal vroeger dan gepland binnen door de safety car. Wolff is meestal toch wat slimmer dan dat.
Oh, zo..quote:Op maandag 31 augustus 2020 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een 2e stop van VER bedoelt hij![]()
Het hele veld was binnen een ronde, dan was in topdrukte gekomen en achter de Renaults, die het ook niet verkeerd deden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een 2e stop van VER bedoelt hij![]()
Alleen achter Albon en Ricciardo was mogelijk geweest. Maar ik denk dat ze bang waren de Renault niet voorbij te komen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 07:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het hele veld was binnen een ronde, dan was in topdrukte gekomen en achter de Renaults, die het ook niet verkeerd deden.
Dat verdedigen van Albon begint inmiddels wel sneu te worden. Dan snap ik wel waarom Albon altijd klinkt als een kindje dat elk moment kan gaan huilen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was het gat naar het middenveld groter.
En hij heeft vanaf zijn positie echt maximaal gescoord, tegen Renault was niks te beginnen, zeker niet op de medium.
Wat moeten ze dan? Ze hebben niemand anders op dit moment.quote:Op maandag 31 augustus 2020 08:57 schreef bianconeri het volgende:
Dat verdedigen van Albon begint inmiddels wel sneu te worden.
Ze zouden bijvoorbeeld kunnen beginnen met Albon een betere strategie te geven. Gisteren hebben ze de fout gemaakt om hem geen harde banden te geven waardoor hij uiteindelijk ten prooi viel aan Ocon.quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan? Ze hebben niemand anders op dit moment.
Of ze moeten iemand van buiten de Red Bull pool nemen en daarmee doe je je eigen opleidingsgebeuren compleet te niet.
Dus tja, wat moeten ze.
En omdat er verder ook heel weinig gebeurdequote:Op maandag 31 augustus 2020 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Eigenlijk heeft Gasly gisteren niet heel veel bijzonders gedaan. Het kwam puur door zijn strategie, starten op de harde band, waardoor hij zo opviel. Door zijn harde banden kon/moest hij buiten blijven tijdens de vroege safety car waardoor hij voorin kwam te rijden (niks bijzonders dus) en toen hij uiteindelijk stopte had hij veel nieuwere en zachtere banden dan de auto's om hem heen waardoor hij weer terug kon komen. Uiteindelijk finishte hij dus ook op een vrij normale positie. Het kwam puur door zijn afwijkende strategie dat zijn race er 'indrukwekkend' uitzag.
Inderdaad. De gele band was niet de juiste zet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ze zouden bijvoorbeeld kunnen beginnen met Albon een betere strategie te geven. Gisteren hebben ze de fout gemaakt om hem geen harde banden te geven waardoor hij uiteindelijk ten prooi viel aan Ocon.
Ik zou nog eerder Gasly weer een kans geven, maar die zal wel goed zitten nu.quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan? Ze hebben niemand anders op dit moment.
Of ze moeten iemand van buiten de Red Bull pool nemen en daarmee doe je je eigen opleidingsgebeuren compleet te niet.
Dus tja, wat moeten ze.
Maar dan nog kwam hij echt race pace tekort. Dus dan kan je wel zeggen dat het puur daar van kwam maar hij was ook gewoon te langzaam. Het was niet dat hij naar voren vloog en door zwakker wordende banden ineens veel tijd verloor.quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ze zouden bijvoorbeeld kunnen beginnen met Albon een betere strategie te geven. Gisteren hebben ze de fout gemaakt om hem geen harde banden te geven waardoor hij uiteindelijk ten prooi viel aan Ocon.
Albon 'vloog niet naar voren' nee omdat hij Ricciardo op topsnelheid niet voorbij kwam. Hij zat vast. In het bochtige gedeelte kon hij zijn snelheid en banden niet benutten omdat Ricciardo ervoor zat. Naarmate zijn medium banden slechter werden verloor hij zeen van tijd. Dat heb je zelf toch ook kunnen zien? Hij is ook twee seconden achter Ocon gefinisht terwijl hij in de laatste ronde ingehaald werd. Zijn banden waren op. Op harde banden ben ik ervan overtuigd dat hij vlak achter Ricciardo was gefinisht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zou nog eerder Gasly weer een kans geven, maar die zal wel goed zitten nu.
Maar ik zou dan eerder naar buiten kijken, Albon kan het absoluut niet en in de eigen academie zit niet veel.
Ja die Japanner gaan ze wss pushen, maar dat zal dan alleen ten koste van Kvyat gaan en daar schiet je nog niets mee op.
[..]
Maar dan nog kwam hij echt race pace tekort. Dus dan kan je wel zeggen dat het puur daar van kwam maar hij was ook gewoon te langzaam. Het was niet dat hij naar voren vloog en door zwakker wordende banden ineens veel tijd verloor.
Van 17 naar 8, toch niet heel slecht. Startte ook buiten de puntenquote:Op maandag 31 augustus 2020 09:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Eigenlijk heeft Gasly gisteren niet heel veel bijzonders gedaan. Het kwam puur door zijn strategie, starten op de harde band, waardoor hij zo opviel. Door zijn harde banden kon/moest hij buiten blijven tijdens de vroege safety car waardoor hij voorin kwam te rijden (niks bijzonders dus) en toen hij uiteindelijk stopte had hij veel nieuwere en zachtere banden dan de auto's om hem heen waardoor hij weer terug kon komen. Uiteindelijk finishte hij dus ook op een vrij normale positie. Het kwam puur door zijn afwijkende strategie dat zijn race er 'indrukwekkend' uitzag.
Omdat Max een hele goede coureur is en Albon niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
Albon moet er gewoon bij zitten in de kwali. Hoe kan het dat hij zo ver achter Max aan hobbelt?
Ff gekeken hoe Max het deed tegen RIC in 2016 in de kwali. Stond vaker achter RIC en versloeg hem soms zelfs.quote:Op maandag 31 augustus 2020 10:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Omdat Max een hele goede coureur is en Albon niet.
Zegt alsnog genoeg toch?quote:Op maandag 31 augustus 2020 09:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Albon 'vloog niet naar voren' nee omdat hij Ricciardo op topsnelheid niet voorbij kwam. Hij zat vast. In het bochtige gedeelte kon hij zijn snelheid en banden niet benutten omdat Ricciardo ervoor zat. Naarmate zijn medium banden slechter werden verloor hij zeen van tijd. Dat heb je zelf toch ook kunnen zien? Hij is ook twee seconden achter Ocon gefinisht terwijl hij in de laatste ronde ingehaald werd. Zijn banden waren op. Op harde banden ben ik ervan overtuigd dat hij vlak achter Ricciardo was gefinisht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |