SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:![]()
![]()
Ja, doe dat eens even. Ik ben benieuwdquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet ik je post terughalen waarin jij de poster van de Biden campagne afschilderde als een statement waarmee de blanke bevolking minder rechten zou krijgen dan minderheden en dat baseerde je op een theorie over intersectionaliteit die je op google kon vinden?![]()
![]()
Ok:quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 17:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ja, doe dat eens even. Ik ben benieuwdJe mag gewoon sorry zeggen, hoor, en vertellen wat je de theorieen vind waar je dit op baseert. Op een plaatje waarop de bevolking van de VS correct weergegeven word naar rato. 9 blanken op 14 personen, 3 zwarte mensen, 2 gays, 2 latino's en volgens mij een persoon uit India.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar er zijn zoveel voorbeelden te noemen, ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Desalniettemin zal ik het kort houden, dit is een screen van de website van Biden die eigenlijk boekdelen spreekt.
[ afbeelding ]
Dit is intersectionele identiteitspolitiek pur sang. Het gaat enkel en alleen om mensen categoriseren op specifieke aspecten van een identiteit. Waar men juist zou moeten streven naar een land waar men elkaar beoordeeld op basis van inhoud en karakter (waar Martin Luther King ooit nog voor streed). Maar dit wordt helaas tegenwoordig gezien als zogenaamd discriminerend en racistisch. En als je dusdanig de focus wil leggen op tribalisme en verschil wil benadrukken, dan zul je op den duur het hele idee van een gelijkheidsbeginsel gaan verliezen.![]()
Ik vind het vooral heel erg knap dat je deze post nu presenteert als een post waar ik in zou beweren dat de blanke bevolking in de VS minder rechten zou krijgen dan minderheden. Dit staat er niet, dit verzin je er nu letterlijk zelf bij. De woorden 'blank' en 'rechten' noem ik niet eens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok:
[..]
Je mag gewoon sorry zeggen, hoor, en vertellen wat je de theorieen vind waar je dit op baseert. Op een plaatje waarop de bevolking van de VS correct weergegeven word naar rato. 9 blanken op 14 personen, 3 zwarte mensen, 2 gays, 2 latino's en volgens mij een persoon uit India.![]()
Prima, je gaat dus geen antwoord geven. Weten we dat ook weer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:35 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik vind het vooral heel erg knap dat je deze post nu presenteert als een post waar ik in zou beweren dat de blanke bevolking in de VS minder rechten zou krijgen dan minderheden. Dit staat er niet, dit verzin je er nu letterlijk zelf bij. De woorden 'blank' en 'rechten' noem ik niet eens.![]()
Welk van deze opmerkingen toont aan dat Biden 'de echte racist' is en hoe dan precies?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:46 schreef riazop het volgende:
aantal citaten van Biden over ras die we nooit mogen vergeten
[ afbeelding ]![]()
Rot op joh vuile hypocriet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:46 schreef riazop het volgende:
aantal citaten van Biden over ras die we nooit mogen vergeten
[ afbeelding ]
Paar uit zijn verband gerukte quotes van Biden wijd je meerdere posts aan, maar de constante racistische stroom aan diarree van de GOP ben je stil over.![]()
Niet gaan schelden, dat is niet productief.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:53 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Rot op joh vuile hypocriet.
Paar uit zijn verband gerukte quotes van Biden wijd je meerdere posts aan, maar de constante racistische stroom aan diarree van de GOP ben je stil over.![]()
Weet je wat niet productief is? Alt-right gekkies vrijuit hun onzin laten spuiten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet gaan schelden, dat is niet productief.![]()
Wanneer ben jij eerder geneigd je visie te heroverwegen? Als iemand je de huid vol scheldt, of als iemand met dingen komt die zijn standpunt kracht geven danwel de jouwe ondermijnen? En als je denkt dat hiet niets uitmaakt omdat de ander toch niet van mening verandert kun je beter niks zeggen, want je maakt dan alsnog jouw partij uit als een die niet met tegenstand om kan gaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:58 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Weet je wat niet productief is? Alt-right gekkies vrijuit hun onzin laten spuiten.![]()
De man heeft een hele politieke cariere lang een paternalistische kijk op zwarte Amerikanen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welk van deze opmerkingen toont aan dat Biden 'de echte racist' is en hoe dan precies?
Het betreft ook geen jeugdzondes of zo want nog recentelijk meende hij dat je " geen echte zwarte was als je niet op hem stemt."
Hoe die man over zwarte Amerikanen denkt is gewoon doodeng.
Vandaar dat hij ook Harris als vp uitzocht om nog wat zwarten te verleiden naar de stembus te gaan.![]()
Dit is geen bubble en iedereen mag zijn mening geven en iedereen mag ook posters van repliek dienen, graag zelfs.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:58 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Weet je wat niet productief is? Alt-right gekkies vrijuit hun onzin laten spuiten.
Ik heb niet de illusie dat je hun mening kan veranderen maar je kunt wel voor de lurkers een signaal geven dat hun verhaal, in jouw beleving, niet klopt en dat onderbouwen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 19:10:53 ]![]()
Ik wil met liefde hele topics vol debatteren, maar er is niet één persoon hier die pro-trump/anti-democraten is en het fatsoen heeft een volwaardig gesprek te voeren. Dat heeft de afgelopen vier jaar toch wel laten zien?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:02 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Wanneer ben jij eerder geneigd je visie te heroverwegen? Als iemand je de huid vol scheldt, of als iemand met dingen komt die zijn standpunt kracht geven danwel de jouwe ondermijnen? En als je denkt dat hiet niets uitmaakt omdat de ander toch niet van mening verandert kun je beter niks zeggen, want je maakt dan alsnog jouw partij uit als een die niet met tegenstand om kan gaan.![]()
Mjah, maar heeft wel 8 jaar onder een zwarte baas gewerkt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:03 schreef riazop het volgende:
[..]
De man heeft een hele politieke cariere lang een paternalistische kijk op zwarte Amerikanen.
Het betreft ook geen jeugdzondes of zo want nog recentelijk meende hij dat je " geen echte zwarte was als je niet op hem stemt."
Hoe die man over zwarte Amerikanen denkt is gewoon doodeng.
Vandaar dat hij ook Harris als vp uitzocht om nog wat zwarten te verleiden naar de stembus te gaan.
En je kan aan Herman Cain vragen hoe verstandig het is om als zwarte Amerikaan op Trump te stemmen...oh wacht, die is overleden omdat hij een Trump rally bezocht.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 19:09:47 ]![]()
En ze de huid volschelden helpt? Als ze echt te ver gaan kun je ze rapporteren, maar met scheldkannonades voldoe je in feite slechts aan het stereotype linkse huillie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:05 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik wil met liefde hele topics vol debatteren, maar er is niet één persoon hier die pro-trump/anti-democraten is en het fatsoen heeft een volwaardig gesorek te voeren. Dat heeft de afgelopen vier jaar toch wel laten zien?![]()
Denk je echt dat figuren als riazop hun visie gaan heroverwegen? Er is geen visie, joh. Slechts egoistisch nihilism. Dat is ook de reden dat ze zo vaak uit het stropop-gaslight-liegen-uitspraken uit verband rukken-feiten ontkennen-vaatje tappen. Het boeit ze niks joh. Daar kun je geen rationele discussie mee voeren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:02 schreef Fsmxi het volgende:
[..]
Wanneer ben jij eerder geneigd je visie te heroverwegen? Als iemand je de huid vol scheldt, of als iemand met dingen komt die zijn standpunt kracht geven danwel de jouwe ondermijnen? En als je denkt dat hiet niets uitmaakt omdat de ander toch niet van mening verandert kun je beter niks zeggen, want je maakt dan alsnog jouw partij uit als een die niet met tegenstand om kan gaan.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Je mag ze ook negerenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Denk je echt dat figuren als riazop hun visie gaan heroverwegen? Er is geen visie, joh. Slechts egoistisch nihilism. Dat is ook de reden dat ze zo vaak uit het stropop-gaslight-liegen-uitspraken uit verband rukken-feiten ontkennen-vaatje tappen. Het boeit ze niks joh. Daar kun je geen rationele discussie mee voeren.![]()
![]()
Ik denk ook niet dat Biden een racist is, maar wel dat hij ze intrinsiek als minderwaardig ziet. Dit zei hij over Obama:quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, maar heeft wel 8 jaar onder een zwarte baas gewerkt.
...
"I mean, you got the first mainstream African-American who is articulate and bright and clean and a nice-looking guy. I mean, that's a storybook, man."![]()
Dat mag je vinden maar in een Trump v Biden situatie is Biden toch echt te preferen voor zwarte Amerikanen. Ook voor blanken overigens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Biden een racist is, maar wel dat hij ze intrinsiek als minderwaardig ziet. Dit zei hij over Obama:
"I mean, you got the first mainstream African-American who is articulate and bright and clean and a nice-looking guy. I mean, that's a storybook, man."![]()
Dat doe ik ook zoveel mogelijk. Maar dat wordt wel moeilijk als ze hun feitenvrije bullshit blijven spuien hier terwijl ze weigeren om die onzin te beargumenteren op een normale manier.quote:Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
You are telling me...quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat doe ik ook zoveel mogelijk. Maar dat wordt wel moeilijk als ze hun feitenvrije bullshit blijven spuien hier terwijl ze weigeren om die onzin te beargumenteren op een normale manier.![]()
![]()
Grote verschil met Trump is dat Biden z'n excuses aanbiedt of erkent dat hij fout zat wanneer hij een domme uitspraak doet. En getuige de wijze waarop hij campagne voert (en met wie), blijft de politicus Biden niet stilstaan in de tijd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Biden een racist is, maar wel dat hij ze intrinsiek als minderwaardig ziet. Dit zei hij over Obama:
"I mean, you got the first mainstream African-American who is articulate and bright and clean and a nice-looking guy. I mean, that's a storybook, man."
Trump daarentegen biedt nooit excuses aan, laat staan dat hij aangeeft fout te zitten. Ook groeit Trump niet als persoon. Hij is nog steeds de grote zak met stront die hij vijftig jaar geleden was.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Quoten zonder bronvermelding, dat doen we dus niet hè.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:12 schreef riazop het volgende:
[..]
"I mean, you got the first mainstream African-American who is articulate and bright and clean and a nice-looking guy. I mean, that's a storybook, man."
Context is hier te vinden. Biden heeft zijn excuses aangeboden voor de uitspraak en Obama vond het allemaal niet zo spannend.
https://edition.cnn.com/2007/POLITICS/01/31/biden.obama/![]()
Wat zijn trouwens de belangrijke nog te komen data voor de verkiezingen? De debatten in september/oktober, en verder nog grote dingen op de planning? Ben eigenlijk persoonlijk meer geïnteresseerd het Harris-Pence debat dan die van Trump-Biden.![]()
Barr zal zich ook wel mengen met een zogenaamde oktober surprise vanuit de gepoliticeerde DOJ.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:21 schreef Fsmxi het volgende:
Wat zijn trouwens de belangrijke nog te komen data voor de verkiezingen? De debatten in september/oktober, en verder nog grote dingen op de planning? Ben eigenlijk persoonlijk meer geïnteresseerd het Harris-Pence debat dan die van Trump-Biden.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |