Wissen, nieuw doosje, doorverkopen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Nieuwe smartphone uitpakken, opstarten, je eigen gmail eraan koppelen etc en dan na een uurtje zeggen van ok hij bevalt me toch niet
Dat dit kan is toch eigenlijk van de zotte he! Wat doet bol met zo'n gebruikte smartphone?
Nee. Enkel (ook) een methode aanbieden anders dan een antwoordnummer. Zodat de klant kan kiezen om een willekeurige andere dienstverlener in te schakelen dan die clowns van PostNL.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:22 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus ze moeten gratis retouren ook nog voor de klant verzekeren?
Er wordt veel vernietigd. Daarnaast zouden ze m als tweedekansje kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Nieuwe smartphone uitpakken, opstarten, je eigen gmail eraan koppelen etc en dan na een uurtje zeggen van ok hij bevalt me toch niet
Dat dit kan is toch eigenlijk van de zotte he! Wat doet bol met zo'n gebruikte smartphone?
Antwoordnummers nemen een drempel weg voor de consument. Statistisch gezien komt er ook meer aan dan dat er verloren gaat en dan worden andere methodes door de consumenten gezien als ongewenst.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 00:53 schreef Pendule het volgende:
Wel kut dat het een atwoornummer is, geen postbus. Betekend dat je zelf verantwoordelijk bent aangezien jij het verstuurd hebt. De verzendende partij is altijd verantwoordelijk hoe krom dat ook klinkt. Postnl heeft geen plicht je pakket te vergoeden aangezien je akkoord ging met een van de voorwaarde welke luidt dat ze niet aansprakelijk zijn voor eventueel zoekgeraakte pakketen. Ik vind het redelijk dom dat bol.com antwoordnummers gebruikt. Zou betekenen dat je als klant gevaar loopt door iets terug te sturen. Dan maar postbuszending welke zijn verzekerd en je als klant retourkosten moet betalen. Weet je in iedergeval wel zeker dat je je geld terug krijgt. Je zou maar iets van 900 euro bestellen en dat terug willen sturen.
Er is geen betere vervoerder dan PostNL in Nederland. Succes met de prutsers van DHL, DPD, UPS etc...quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:49 schreef Eix het volgende:
[..]
Nee. Enkel (ook) een methode aanbieden anders dan een antwoordnummer. Zodat de klant kan kiezen om een willekeurige andere dienstverlener in te schakelen dan die clowns van PostNL.
Ik snap dit probleem niet. Als het toestel retour gaat wordt alles verwijderd. Wat maakt het dan uit dat iemand al een keer het toestel geregistreerd heeft?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Nieuwe smartphone uitpakken, opstarten, je eigen gmail eraan koppelen etc en dan na een uurtje zeggen van ok hij bevalt me toch niet
Dat dit kan is toch eigenlijk van de zotte he! Wat doet bol met zo'n gebruikte smartphone?
Zoals in het vorige topic al opgevallen was lijkt het erop dat TS iets te verbergen heeft. Het is geen zuivere koffie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:02 schreef blackmirror het volgende:
TS, zou je alle info in OP kunnen zetten? Lees in vorige deel allemaal flarden informatie zoals dat je twee accounts gebruikt hebt om 1 koop op afstand te retourneren en dat je hebt lopen rellen en een blokkade hebt gekregen en nog wel meer dingen die niet door jou geschreven zijn (alhoewel ik vast nog veel meer verder terug moet lezen). Wat is nu waar en dan ook netjes geordend in chronologische volgorde. Dan krijg je misschien beter advies dan die opmerkingen hier en daar die elkaar tegenspreken.
Dat vind ik dan wel weer frappant want met UPS nooit gezeik gehad echt nooit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is geen betere vervoerder dan PostNL in Nederland. Succes met de prutsers van DHL, DPD, UPS etc...
En ja, ik heb ze allemaal op redelijke schaal uitgetest.
UPS is de enige in NL die nog aan landen als Turkije levert. Maar de kans van slagen is nihiel. Douane daar doet mee aan een stille oorlog tegen de EU en richtlijnen mbt o.a. voedselwaren en wil graag extra geld vangen van verzender en / of ontvanger op basis van wat ze ook maar verzinnen. Het "vernietigt"(houden t zelf) nagenoeg bijna alles, dus ook aan UPS heb je bijna geen kloten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer frappant want met UPS nooit gezeik gehad echt nooit.
DHL en DPD is wel standaard gezeik, echt iedere keer weer opnieuw.
PostNL lijkt sterk af te hangen van welke tijdelijke ZZP'er mijn pakketten brengt/ophaalt.
Het is iig al een hoop extra werk om alles weer naar originele staat te brengen qua software, en iedere telefoon zal weer een andere reset procedure nodig hebben, sowieso niet iets wat je de eerste beste retour medewerker kunt laten doen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik snap dit probleem niet. Als het toestel retour gaat wordt alles verwijderd. Wat maakt het dan uit dat iemand al een keer het toestel geregistreerd heeft?
In mijn geval had ik steeds problemen met UPS, die beweerde tot 4 keer toe dat ik niet huis was terwijl ik aan het wachten was op dat pakketje verspreid over een periode van 1 jaar en bracht het vervolgens direct naar een afhaalpunt op ruim 5km afstand vanaf hier. (daartussendoor geen problemen met andere koeriers, ook niet op dezelfde dagen als UPS). Ik heb elke keer een klacht ingediend en de voorafgaande keren aangehaald. De 5e keer kwam de bezorger met een grote bek het pakketje afgeven en stormde hij daarna weer weg. Ik was het zo zat dat ik heb afgedwongen dat ze nooit meer UPS mogen gebruiken op mijn adres. (Amazon Prime btw).quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer frappant want met UPS nooit gezeik gehad echt nooit.
DHL en DPD is wel standaard gezeik, echt iedere keer weer opnieuw.
PostNL lijkt sterk af te hangen van welke tijdelijke ZZP'er mijn pakketten brengt/ophaalt.
Ik heb 1000en pakketten met PostNL verstuurd en er is er één (1!) zoekgeraakt. En 99% vandaag ingeleverd morgen bezorgd. Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd (want goedkoper) maar geen enkel ander bedrijf komt ook maar in de buurt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer frappant want met UPS nooit gezeik gehad echt nooit.
DHL en DPD is wel standaard gezeik, echt iedere keer weer opnieuw.
PostNL lijkt sterk af te hangen van welke tijdelijke ZZP'er mijn pakketten brengt/ophaalt.
Dat is niet waar, ik verzond pakketten door heel de Benelux en dat ging nagenoeg altijd goed (n=>5000), onafhankelijk van de bestemming.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:25 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Tis maar net waar je woont en wie de persoon is die je pakketje komt brengen.
Zullen we "dat is niet waar" eens weglaten want jij kan niet voor mij bepalen wat mijn ervaring mag zijn met een willekeurig koerierdienst. Je had kunnen zeggen: "dat is jouw ervaring, mijn ervaring is anders want".quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is niet waar, ik verzond pakketten door heel de Benelux en dat ging nagenoeg altijd goed (n=>5000), onafhankelijk van de bestemming.
Als er problemen zijn ontstaan die 9 van de 10 keer in de sorteercentra. Was bij UPS trouwens ook al zo. Daar werd ook flink gejat trouwens.
Nee dat is zeker niet waar. Iedereen kan eens pech hebben, maar dit zegt helemaal niets over een bedrijf.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:53 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Zullen we "dat is niet waar" eens weglaten want jij kan niet voor mij bepalen wat mijn ervaring mag zijn met een willekeurig koerierdienst. Je had kunnen zeggen: "dat is jouw ervaring, mijn ervaring is anders want".
Om nog ff in te haken op de rest van je post, dat de UPS koerier tot 4 keer toe gelogen heeft over dat ik niet thuis was en direct doorging naar afhaalpunt heeft niets met stelende sorteercentrale personeel te maken, toch? En daarnaast heb ik mijn pakketjes van UPS ook uiteindelijk gehad door ze zelf op te halen, dus ogenschijnlijk voor jou is alles goed gegaan omdat het uiteindelijk bij mij (of in jouw geval jouw klant) is terechtgekomen. Echter zijn er ook mensen die heel tevreden zijn met de diensten van UPS, dat kan dan niet dezelfde bezorger zijn als ik heb. Daarom "het is maar waar je woont en wie je pakketje bezorgt".
Maar dit is allemaal offtopic, ik wacht op TS zijn bijgewerkte OP.
alsof uitpakken, controleren en weer terugleggen op hun plek in het magazijn al niet duur genoeg is. Zoveel winst maken ze niet op hun producten hoor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wissen, nieuw doosje, doorverkopen.
Eens? 4 keer verspreid over een periode van 1 jaar? Ja dat is wel frappant, 4 keren pech met exact dezelfde bedrijf en exact dezelfde lulsmoes.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee dat is zeker niet waar. Iedereen kan eens pech hebben, maar dit zegt helemaal niets over een bedrijf.
Klopt. @leolinedance is een vermoeiende user die alleen maar TS van fraude beschuldigd. Totaal geen toegevoegde waarde. En dat omdat hij/zij weet dat het bij klantenservice er zogenaamd niet aan toe gaat. Over aannames gesproken....walgelijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:27 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Eens? 4 keer verspreid over een periode van 1 jaar? Ja dat is wel frappant, 4 keren pech met exact dezelfde bedrijf en exact dezelfde lulsmoes.
Ik heb ondertussen alles al gezegd en krijg het gevoel een langlopende discussie jou te krijgen zonder einde. Ik negeer je postjes hierna en richt me weer op TS of anderen.
Eensquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:41 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. @:leolinedance is een vermoeiende user die alleen maar TS van fraude beschuldigd. Totaal geen toegevoegde waarde. En dat omdat hij/zij weet dat het bij klantenservice er zogenaamd niet aan toe gaat. Over aannames gesproken....walgelijk.
Daar zit wat in. Alleen de consument moet zich neerleggen bij het feit dat bij antwoordnummers, het pakket onverzekerd blijft. Het is immers ook een aparte goederenstroom. Je kan de consument wel opties bieden. Denk aan de keuze tussen verzekerd naar een postbus of gratis naar een antwoord nummer. De consument kan dan zelf beslissen of hij het pakket verzekerd wilt opsturen en er daardoor zeker van kan zijn dat hij zijn geld terug krijgt. Iets van 4 euro kun je logischerwijs terugsturen met een antwoordnummer. Het loont niet om iets van 4 euro tegen betaling verzekerd retour te sturen. Met iets van 500 á 900 euro loont het weer wel om vezekerd te retourneren. Het bedrag wat je verliest is immens klein.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Antwoordnummers nemen een drempel weg voor de consument. Statistisch gezien komt er ook meer aan dan dat er verloren gaat en dan worden andere methodes door de consumenten gezien als ongewenst.
Het gaat om een retourzending naar een antwoordnummer. Dus bol.com heeft betaald voor de retourzending. Dus je zou je daarom op het standpunt kunnen stellen dat het zoekraken van het pakket iets is tussen bol.com en PostNL en dat TS dus geen partij is in deze kwestie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:05 schreef Uitgebloed het volgende:
Wie heeft betaald voor de terugzending?
Heb je je eigen pakketzegel gebruikt, of eentje die Bol heeftbmeegestuurd?
In het eerste geval: jouw probleem.
In het tweede geval: Bols probleem.
Heeft TS allang aangegeven. Bol’s pakketzegel. Alleen ingeleverd in pakketautomaat dus geen verzendbewijs maar wel bewijs dst die verstuurd is met track en trace. Zie posts eerste topic.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:05 schreef Uitgebloed het volgende:
Wie heeft betaald voor de terugzending?
Heb je je eigen pakketzegel gebruikt, of eentje die Bol heeftbmeegestuurd?
In het eerste geval: jouw probleem.
In het tweede geval: Bols probleem.
Dat is prima. Je 4 pakketjes zeggen echt helemaal niets over een bedrijf. PostNL staat uitstekend aangeschreven bij de bedrijven die er gebruik van maken. Dat jij toevallig een doorgesnoven gehandicapte crimineel als bezorger hebt doet daar niets aan af. Gevalletje pech. Net zoals je een maandagochtend Mercedes kunt kopen met veel ellende.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:27 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Eens? 4 keer verspreid over een periode van 1 jaar? Ja dat is wel frappant, 4 keren pech met exact dezelfde bedrijf en exact dezelfde lulsmoes.
Ik heb ondertussen alles al gezegd en krijg het gevoel een langlopende discussie jou te krijgen zonder einde. Ik negeer je postjes hierna en richt me weer op TS of anderen.
Ik weet helemaal niets over de klantenservice van bol.com. Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 12:41 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. @:leolinedance is een vermoeiende user die alleen maar TS van fraude beschuldigd. Totaal geen toegevoegde waarde. En dat omdat hij/zij weet dat het bij klantenservice er zogenaamd niet aan toe gaat. Over aannames gesproken....walgelijk.
Heb je betweter weerquote:Op zondag 30 augustus 2020 02:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is prima. Je 4 pakketjes zeggen echt helemaal niets over een bedrijf. PostNL staat uitstekend aangeschreven bij de bedrijven die er gebruik van maken. Dat jij toevallig een doorgesnoven gehandicapte crimineel als bezorger hebt doet daar niets aan af. Gevalletje pech. Net zoals je een maandagochtend Mercedes kunt kopen met veel ellende.
Heb net het vorige topic erbij gepakt, je wist zogenaamd wel hoe klantenservices werken. Zoals Newone zegtt, je ben een typical betweter. Vermoeiend dusquote:Op zondag 30 augustus 2020 02:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niets over de klantenservice van bol.com. Hoe kom je daarbij?
Hier. Bol weigert gesprek verder aan te gaan, en Thuiswinkel wijst naar Bol.Kom dus weinig verder op dit moment.quote:
Zou je je OP willen bijwerken met alle losse informatie die je in je vorige topic hebt geplaatst voor een duidelijk beeld.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:19 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hier. Bol weigert gesprek verder aan te gaan, en Thuiswinkel wijst naar Bol.Kom dus weinig verder op dit moment.
Ik ken de klantenservice van bol.com niet (koop er zelden iets) dus klets niet zo.quote:Op zondag 30 augustus 2020 03:24 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Heb net het vorige topic erbij gepakt, je wist zogenaamd wel hoe klantenservices werken. Zoals Newone zegtt, je ben een typical betweter. Vermoeiend dus
Nog nieuws?quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:19 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hier. Bol weigert gesprek verder aan te gaan, en Thuiswinkel wijst naar Bol.Kom dus weinig verder op dit moment.
Loopt dit topic nog steeds? TS reageert toch niet op kritische vragen, zou het lekker laten lopen.quote:
Leuke signaturequote:Op dinsdag 8 september 2020 15:16 schreef Cara het volgende:
[..]
Loopt dit topic nog steeds? TS reageert toch niet op kritische vragen, zou het lekker laten lopen.
Nee, daarom vraagt de user boven jou of er nog nieuws is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:16 schreef Cara het volgende:
[..]
Loopt dit topic nog steeds? TS reageert toch niet op kritische vragen, zou het lekker laten lopen.
Er klopt toch niks van het verhaal van TS.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:21 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Leuke signature
Maar ja, je hebt gelijk. We laten de topic maar doodbloeden.
Is dit uiteindelijk nog goedgekomen? Ik heb nu hetzelfde probleem met een reparatie.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:30 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb nu precies hetzelfde met een defecte eierkoker die ik retour heb afgegeven bij de plaatselijke Appie. Spoorloos verdwenen in T&T. Bol.com zegt het bedrag terug te storten na een paar weken, volgens mij zijn ze er al mee bekend dat menig pakje niet aankomt/verdwijnt/achterover wordt gedrukt.
Nee, defecte eierkoker verdwenen, maar geld wel terug...quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:22 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Is dit uiteindelijk nog goedgekomen? Ik heb nu hetzelfde probleem met een reparatie.
pakketje moet ook nog aankomen en bol vind kennelijk dat die verantwoordelijkheid bij de klant ligt..?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 18:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar wat ik even niet snap (heb ook niet alles gelezen uit de topics) zodra je je pakketje retour doet, krijg je toch direct een bevestiging van bol.com dat het is ingeleverd? Ik snap niet waarom dit niet voldoende zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |