Uiteraard ! Ik heb het verkeerd er op gezet ..quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Horizontaal 40 en verticaal 50, toch?
Hoezo zet je elektrabuizen vast met slagpluggenquote:Op zaterdag 26 september 2020 20:03 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb een aantal kalkzandsteen blokken met zo'n verticale scheur erin, kan ik die gewoon gebruiken als hele blokken? Zou zeggen dat er voornamelijk het gewicht van de wand bovenop drukt en het niet zo'n punt is, maar toch even checken bij jullie.
[ afbeelding ]
[..]
Fijne gedachte, werkelijk alles boven m'n plafonds zitten vast met die kunststof spijker dan wel slagpluggen vast.
De gele kleur spijkerclips hebben er sneller last van dan de gewone witte.quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoezo zet je elektrabuizen vast met slagpluggen.
En wat die spijkerclips betreft. Die springen pas kapot als je er aan gaat trekken (want weekmiddel verdampt dus plastic broos). En dan nog. Dan liggen de buizen los in je plafond. Niet ideaal maar verre van dramatisch lijkt mij.
Ik noem het niet goed denk ik. Mepac heeft van die spijkerclips voor montage op hout en van die aparte betonclips, dat bedoelde ik met slagpluggen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoezo zet je elektrabuizen vast met slagpluggen.
En wat die spijkerclips betreft. Die springen pas kapot als je er aan gaat trekken (want weekmiddel verdampt dus plastic broos). En dan nog. Dan liggen de buizen los in je plafond. Niet ideaal maar verre van dramatisch lijkt mij.
Ik heb hele witte, en dan zonder spijkertje. Die klemt gewoon op t kunstof, dingen zijn perfect. En geven niet de indruk te knappen op den duur.quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:19 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ik noem het niet goed denk ik. Mepac heeft van die spijkerclips voor montage op hout en van die aparte betonclips, dat bedoelde ik met slagpluggen.
[ afbeelding ]
Dat zijn dan toch gewone drukzadels ? Die de buis klemmen ?quote:Op zondag 27 september 2020 02:54 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik heb hele witte, en dan zonder spijkertje. Die klemt gewoon op t kunstof, dingen zijn perfect. En geven niet de indruk te knappen op den duur.
Ondingen vind ik het. Doe mij deze maar:quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:59 schreef Vonkenboer het volgende:
De gele kleur spijkerclips hebben er sneller last van dan de gewone witte.
Dat heeft inderdaad wat van doen met de samenstelling daarvan.
Die zijn ook fijn inderdaad. Vooral dat koppelbare. Kwam ik laatst pas achter... Als ik dat eerder had geweten.quote:Op zondag 27 september 2020 11:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ondingen vind ik het. Doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
Extra voordeel: koppelbaar, dus je kan een hele rij buizen exact aan elkaar op gelijke afstand met een paar gaten en pluggen, monteren.
De meeste buiszadels zijn wel koppelbaarquote:Op zondag 27 september 2020 11:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ondingen vind ik het. Doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
Extra voordeel: koppelbaar, dus je kan een hele rij buizen exact aan elkaar op gelijke afstand met een paar gaten en pluggen, monteren.
Nee, spijt niet, hooguit dat je de kabels en tuinslang er niet meer uitkrijgt.quote:Op zondag 27 september 2020 14:32 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik moet een stukje buis onder het gazon leggen (diepte +/- 20cm).
Heb nog een stuk HWA liggen met doorsnede 70mm.
Nu is de buitenwand van HWA dunner dan rioolbuis.
Ga ik er spijt van krijgen als ik HWA gebruik?
Toepassing is het trekken van kabels en een waterslang. De lengte (10m) is te kort om hiervoor een rol mantelbuis bij de groothandel te halen.
Zit dat in de kleinere doorsnee of doordat de buis breekt?quote:Op zondag 27 september 2020 15:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, spijt niet, hooguit dat je de kabels en tuinslang er niet meer uitkrijgt.
Ik heb 15 jaar geleden HWA ind e grond gelegd onder de oprit; maar dat werkt nog steeds.
Dat laatste; maar als de kabels er al zitten, is dat ook geen punt meer, zou het al gebeuren. Zit je op klei/veengrond??quote:Op zondag 27 september 2020 15:06 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Zit dat in de kleinere doorsnee of doordat de buis breekt?
Ca. 20cm tuinaarde op kleigrond.quote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste; maar als de kabels er al zitten, is dat ook geen punt meer, zou het al gebeuren. Zit je op klei/veengrond??
De dikte van de isolatie is bepalend. Overigens zou ik ook een laag OSB plaatsen, voor de stevigte.quote:Op zondag 27 september 2020 16:23 schreef Goddelijker het volgende:
Wat is de 'standaard' dikte voor een metal stud gisplaatwandje? Ik wil er eentje plaatsen tussen twee slaapkamers.
https://www.hornbach.nl/s(...)rtikeloverzicht.html
Problemen zoals?quote:Op zondag 27 september 2020 16:21 schreef qajariaq het volgende:
10 meter is wel meer dan een stukje. Zo ondiep onder een gazon is natuurlijk vragen om problemen. Het hoort op 60 cm diep. met een afgeschermde kabel (Ymvk-as) hoef je niet eens een mantelbuis te hebben.
Dat je neefje er tijdens een logeerpartij een tentharing doorheen ramt bijvoorbeeld.quote:
Onder de grond kun je beter tyleenslang gebruiken. Dat vriest sowieso niet kapot. Enige dat kan gebeuren is dat de koppeling los komen maar die draai je met de hand zo weer vast.quote:Op zondag 27 september 2020 17:29 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Problemen zoals?
Ik gebruik het zoals gezegd als mantelbuis voor 2 kabels en een tuinslang. De tuinslang wordt 's winters afgetapt dus kapotvriezen zal de slang niet.
Flexibele mantelbuis gaat vanaf 25 meter. Moet minimaal 20km rijden naar de dichtstbijzijnde groothandel die dit heeft, of online bestellen.
quote:Op zondag 27 september 2020 17:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onder de grond kun je beter tyleenslang gebruiken. Dat vriest sowieso niet kapot. Enige dat kan gebeuren is dat de koppeling los komen maar die draai je met de hand zo weer vast.
quote:Op zondag 27 september 2020 18:43 schreef spinazieruiker het volgende:
Is ie meteen beschermd tegen neefjes met tentharingen
PIR/PUR platen. Op MP is een levendige handel in B-keuze.quote:Op maandag 28 september 2020 09:19 schreef avotar het volgende:
Nu ben ik van plan het dak te gaan isoleren, al is dat budget technisch niet het komende jaar.
Nu had ik bedacht dat ik iets van schuim achter mijn knieschotten zou kunnen maken, soort van tochtstrip, om in elk geval het waaien te beperken.
Iemand hier een idee wat ik hier zo lowbudget voor kan gebruiken?
Het liefste lijm ik het ook.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |