Uiteraard ! Ik heb het verkeerd er op gezet ..quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Horizontaal 40 en verticaal 50, toch?
Hoezo zet je elektrabuizen vast met slagpluggenquote:Op zaterdag 26 september 2020 20:03 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb een aantal kalkzandsteen blokken met zo'n verticale scheur erin, kan ik die gewoon gebruiken als hele blokken? Zou zeggen dat er voornamelijk het gewicht van de wand bovenop drukt en het niet zo'n punt is, maar toch even checken bij jullie.
[ afbeelding ]
[..]
Fijne gedachte, werkelijk alles boven m'n plafonds zitten vast met die kunststof spijker dan wel slagpluggen vast.
De gele kleur spijkerclips hebben er sneller last van dan de gewone witte.quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoezo zet je elektrabuizen vast met slagpluggen.
En wat die spijkerclips betreft. Die springen pas kapot als je er aan gaat trekken (want weekmiddel verdampt dus plastic broos). En dan nog. Dan liggen de buizen los in je plafond. Niet ideaal maar verre van dramatisch lijkt mij.
Ik noem het niet goed denk ik. Mepac heeft van die spijkerclips voor montage op hout en van die aparte betonclips, dat bedoelde ik met slagpluggen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoezo zet je elektrabuizen vast met slagpluggen.
En wat die spijkerclips betreft. Die springen pas kapot als je er aan gaat trekken (want weekmiddel verdampt dus plastic broos). En dan nog. Dan liggen de buizen los in je plafond. Niet ideaal maar verre van dramatisch lijkt mij.
Ik heb hele witte, en dan zonder spijkertje. Die klemt gewoon op t kunstof, dingen zijn perfect. En geven niet de indruk te knappen op den duur.quote:Op zaterdag 26 september 2020 23:19 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ik noem het niet goed denk ik. Mepac heeft van die spijkerclips voor montage op hout en van die aparte betonclips, dat bedoelde ik met slagpluggen.
[ afbeelding ]
Dat zijn dan toch gewone drukzadels ? Die de buis klemmen ?quote:Op zondag 27 september 2020 02:54 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik heb hele witte, en dan zonder spijkertje. Die klemt gewoon op t kunstof, dingen zijn perfect. En geven niet de indruk te knappen op den duur.
Ondingen vind ik het. Doe mij deze maar:quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:59 schreef Vonkenboer het volgende:
De gele kleur spijkerclips hebben er sneller last van dan de gewone witte.
Dat heeft inderdaad wat van doen met de samenstelling daarvan.
Die zijn ook fijn inderdaad. Vooral dat koppelbare. Kwam ik laatst pas achter... Als ik dat eerder had geweten.quote:Op zondag 27 september 2020 11:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ondingen vind ik het. Doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
Extra voordeel: koppelbaar, dus je kan een hele rij buizen exact aan elkaar op gelijke afstand met een paar gaten en pluggen, monteren.
De meeste buiszadels zijn wel koppelbaarquote:Op zondag 27 september 2020 11:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ondingen vind ik het. Doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
Extra voordeel: koppelbaar, dus je kan een hele rij buizen exact aan elkaar op gelijke afstand met een paar gaten en pluggen, monteren.
Nee, spijt niet, hooguit dat je de kabels en tuinslang er niet meer uitkrijgt.quote:Op zondag 27 september 2020 14:32 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik moet een stukje buis onder het gazon leggen (diepte +/- 20cm).
Heb nog een stuk HWA liggen met doorsnede 70mm.
Nu is de buitenwand van HWA dunner dan rioolbuis.
Ga ik er spijt van krijgen als ik HWA gebruik?
Toepassing is het trekken van kabels en een waterslang. De lengte (10m) is te kort om hiervoor een rol mantelbuis bij de groothandel te halen.
Zit dat in de kleinere doorsnee of doordat de buis breekt?quote:Op zondag 27 september 2020 15:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, spijt niet, hooguit dat je de kabels en tuinslang er niet meer uitkrijgt.
Ik heb 15 jaar geleden HWA ind e grond gelegd onder de oprit; maar dat werkt nog steeds.
Dat laatste; maar als de kabels er al zitten, is dat ook geen punt meer, zou het al gebeuren. Zit je op klei/veengrond??quote:Op zondag 27 september 2020 15:06 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Zit dat in de kleinere doorsnee of doordat de buis breekt?
Ca. 20cm tuinaarde op kleigrond.quote:Op zondag 27 september 2020 15:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste; maar als de kabels er al zitten, is dat ook geen punt meer, zou het al gebeuren. Zit je op klei/veengrond??
De dikte van de isolatie is bepalend. Overigens zou ik ook een laag OSB plaatsen, voor de stevigte.quote:Op zondag 27 september 2020 16:23 schreef Goddelijker het volgende:
Wat is de 'standaard' dikte voor een metal stud gisplaatwandje? Ik wil er eentje plaatsen tussen twee slaapkamers.
https://www.hornbach.nl/s(...)rtikeloverzicht.html
Problemen zoals?quote:Op zondag 27 september 2020 16:21 schreef qajariaq het volgende:
10 meter is wel meer dan een stukje. Zo ondiep onder een gazon is natuurlijk vragen om problemen. Het hoort op 60 cm diep. met een afgeschermde kabel (Ymvk-as) hoef je niet eens een mantelbuis te hebben.
Dat je neefje er tijdens een logeerpartij een tentharing doorheen ramt bijvoorbeeld.quote:
Onder de grond kun je beter tyleenslang gebruiken. Dat vriest sowieso niet kapot. Enige dat kan gebeuren is dat de koppeling los komen maar die draai je met de hand zo weer vast.quote:Op zondag 27 september 2020 17:29 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Problemen zoals?
Ik gebruik het zoals gezegd als mantelbuis voor 2 kabels en een tuinslang. De tuinslang wordt 's winters afgetapt dus kapotvriezen zal de slang niet.
Flexibele mantelbuis gaat vanaf 25 meter. Moet minimaal 20km rijden naar de dichtstbijzijnde groothandel die dit heeft, of online bestellen.
quote:Op zondag 27 september 2020 17:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onder de grond kun je beter tyleenslang gebruiken. Dat vriest sowieso niet kapot. Enige dat kan gebeuren is dat de koppeling los komen maar die draai je met de hand zo weer vast.
quote:Op zondag 27 september 2020 18:43 schreef spinazieruiker het volgende:
Is ie meteen beschermd tegen neefjes met tentharingen
PIR/PUR platen. Op MP is een levendige handel in B-keuze.quote:Op maandag 28 september 2020 09:19 schreef avotar het volgende:
Nu ben ik van plan het dak te gaan isoleren, al is dat budget technisch niet het komende jaar.
Nu had ik bedacht dat ik iets van schuim achter mijn knieschotten zou kunnen maken, soort van tochtstrip, om in elk geval het waaien te beperken.
Iemand hier een idee wat ik hier zo lowbudget voor kan gebruiken?
Het liefste lijm ik het ook.
[ afbeelding ]
Ik zou in ieder geval zorgen voor goede dampdichting aan de binnenzijde (huiszijde) van de isolatie. Anders heb je grote kans op een wegrottende dakconstructie omdat je condensatiepunt zich naar de binnenzijde verplaatst.quote:Op maandag 28 september 2020 09:19 schreef avotar het volgende:
Ik ben anderhalf jaar geleden verhuisd en die huis heeft een dakkapel.
Helaas niet heel erg geïsoleerd.
Nu ben ik van plan het dak te gaan isoleren, al is dat budget technisch niet het komende jaar.
Nu had ik bedacht dat ik iets van schuim achter mijn knieschotten zou kunnen maken, soort van tochtstrip, om in elk geval het waaien te beperken.
Iemand hier een idee wat ik hier zo lowbudget voor kan gebruiken?
Het liefste lijm ik het ook.
[ afbeelding ]
Kan je niet beter een UPE nemen?quote:Op maandag 28 september 2020 12:10 schreef daNpy het volgende:
Ik heb nog van die folie liggen die ik niet meer nodig heb (Brabant).
Zijn er trouwens FOK!kers die een constructie door kunnen rekenen? Ik wil een vliering maken in een hoek van de garage:
- gemonteerd aan 2 muren (korte kant ca 3,8 m lange kant 5,5m)
- stalen IPE balken als L, de kopse kanten gemonteerd tegen de muren.
- 1 staande pilaar, niet op de hoek maar onder de lange kant van de L, op 3,7m uit de muur.
- Houten balken van 70x170 op 60cm onderlinge afstand; deze overspannen de "korte" kant (uitgerekend met balkenschuif, maar dat kan ik geen belasting aangeven)
Qua belasting komen er auto onderdelen op te liggen, maar m'n 18" wielen zijn wel redelijk zwaar.
Welke IPE dikte moet ik hebben? 10, 12, 16? Kan dat uit met een pilaar die niet op de hoek steekt en je dus een "balkon" krijgt?
Ook goed Als ik de maat maar weetquote:
Ja die 2K komt nog maar dan moet dit eerst goed zijn, of zou zo'n coating die, laten we zeggen 4mm op kunnen vullen?quote:Op woensdag 30 september 2020 08:26 schreef Gieliovd het volgende:
Het doel van egaliseren met egaline is volgens mij een vlakke, gladde vloer. Niet een vloer met hobbels en oneffenheden.
Overigens is egaline redelijk kwetsbaar. Hoop dat je daar rekening mee houdt in je garage.
Als het een klus ruimte is zou ik het goed coaten met 2K en rubber matten plaatsen waar iets zwaar kan vallen.
Okee, dat wil ik geloven maar het ging om de kier / kuil. Ik maak een werkbank die je op wielen kunt zetten en verplaatsen, met deze oneffenheden ben ik bang dat ik iedere keer als ik 'm verplaats de boel weer opnieuw af kan gaan stellen, dat haalt het gemak wel een beetje weg.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:32 schreef FranticDJ het volgende:
Egaline maakt niet 100% waterpas..
Dat kon niet volgens deze aannemer, omdat je dan niet in de hoeken kon komen. Heb nog een hoop andere bedrijven gebeld maar die hadden allemaal pas veel later tijd en waren zomaar 500-1000 euro duurder.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:42 schreef daNpy het volgende:
Waarom heb je het niet laten vlinderen?
Egaline zorgt dat de vloer glad wordt, niet waterpas.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:23 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb een nieuwe betonvloer laten storten in mijn garage. Die heeft de aannemer toen afgewerkt met egaline.
Daar zaten een hoop luchtbellen in, het was niet vlak, en een deel was verpoederd dus heeft hij het nog een keer gedaan. Resultaat: nog veel meer luchtbellen, aanzetten van een spaan, niet vlak, liet op sommige plekken los.
Toen stuurde hij een expert die al 20+ jaar in het vak zou zitten en die leverde het zo op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben ik nu te kritisch als ik nog steeds niet tevreden ben? De kier onder de waterpas is 3-4 mm hoog.
Je kan met vlinderen nooit in de hoeken komen. Dat doen ze met de hand met een spaan.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:55 schreef kingjotte het volgende:
Dat kon niet volgens deze aannemer, omdat je dan niet in de hoeken kon komen. Heb nog een hoop andere bedrijven gebeld maar die hadden allemaal pas veel later tijd en waren zomaar 500-1000 euro duurder.
Dat ik nu al bijna 2 maanden vertraging heb omdat ze dit niet goed krijgen had ik niet meegerekend natuurlijk.
Snap ik, het gaat ook niet (alleen) om de waterpas, het gaat er om dat er een (aantal) kuilen / oneffenheden van 3-4 mm in de vloer zitten. Die waterpas was alleen omdat ik daar van weet dat hij mooi recht is. Aan de uiteinden ligt hij op de vloer en in het midden (op de foto) is er een kier.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:19 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Egaline zorgt dat de vloer glad wordt, niet waterpas.
Ventiel dicht doen en ook het voet ventiel. Dat de inhoud van de radiator er (deels) uit loopt zal je niet kunnen voorkomen vrees is. Dus een bak er onder of minimaal een stapel dweilen.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:00 schreef Korporaal_Batra het volgende:
De blindstop van mijn radiator lekt. Wil vanavond ff nieuwe erop doen. Welke stappen moet ik dan volgen? Gaat er water uit komen? En heb ik teflontape nodig?
Stop onderkant? Ja, dat is klote. Eerst aanvoer en retour afsluiten, dan leeg laten lopen, let op drab. Dan schoonmaken en nieuwe stop met paardehaar monteren.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:00 schreef Korporaal_Batra het volgende:
De blindstop van mijn radiator lekt. Wil vanavond ff nieuwe erop doen. Welke stappen moet ik dan volgen? Gaat er water uit komen? En heb ik teflontape nodig?
Paardenhaar ipv teflon?quote:Op woensdag 30 september 2020 15:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Stop onderkant? Ja, dat is klote. Eerst aanvoer en retour afsluiten, dan leeg laten lopen, let op drab. Dan schoonmaken en nieuwe stop met paardehaar monteren.
Jij bent echt van de antieke stempel.quote:Op woensdag 30 september 2020 15:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Stop onderkant? Ja, dat is klote. Eerst aanvoer en retour afsluiten, dan leeg laten lopen, let op drab. Dan schoonmaken en nieuwe stop met paardehaar monteren.
Kut vegansquote:Op woensdag 30 september 2020 17:09 schreef lipje het volgende:
[..]
Jij bent echt van de antieke stempel.
Tegenwoordig gebruiken we loctite 55 draaddichting
Ja da's i.d.d. beter spul!quote:Op woensdag 30 september 2020 17:09 schreef lipje het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we loctite 55 draaddichting
quote:Op woensdag 30 september 2020 15:00 schreef Korporaal_Batra het volgende:
Best ding.quote:
Ligt eraan aan welke kant van de radiator.quote:
Wat maakt dat nou uit?quote:Op woensdag 30 september 2020 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Ligt eraan aan welke kant van de radiator.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |