Je kan begrijpend lezend. Heel goed.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Je eigen kinderen een tik geven, moet kunnen. Een tik geen hoek punch.
Volgens jou moet dat kunnen, volgens de wet kan dat niet.
Maar dat argument heb ik dan ook helemaal niet ingezet. Ik zeg namelijk nergens dat het goed is, alleen dat iig honden (maar ook kinderen voor mij) het soms nodig hebben. En daar blijf ik bij, want het werkt voor mij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:35 schreef ZarB het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel mensen die kinderen misbruiken. Maakt dat het dan ook goed? Dat je niet ergens de enige in bent maakt het niet meteen goed en dat als argument inzetten is een enorm zwaktebod.
Honden en kinderen hebben geen corrigerende tik nodig. Punt.
Ach ja, het is praten tegen een muur zie ik al. Gek mens.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:41 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Maar dat argument heb ik dan ook helemaal niet ingezet. Ik zeg namelijk nergens dat het goed is, alleen dat iig honden (maar ook kinderen voor mij) het soms nodig hebben. En daar blijf ik bij, want het werkt voor mij.
Net ook weer: Hij heeft in de voorbijgaande dagen al een aantal keer het eten van de kat opgegeten. Nu net stond hij er wéér bij te snuffelen, ondanks dat ik het verplaatst heb en hij er niet meer bij kan, en dus kreeg hij een tik en een hele boze preek als waarschuwing. Ik wil het niet hebben. Punt!
Mag ook al niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:42 schreef Dven het volgende:
Zin om sommige users een corrigerende muilpeer te verkopen.
Nee maar het lucht wel gigantisch op. Net als de 'corrigerende' tik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Mag ook al niet.
en het zou ook niet helpen
Geen rare gedachte.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:45 schreef ZarB het volgende:
Is dat die gekke brummetje bedenk ik me nu?
Zijn meer mensen die het doen!!1quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Mag ook al niet.
en het zou ook niet helpen
En dan meppen ze terug want "je mag niet slaan" althans dat is wat je ze waarschijnlijk geleerd hebtquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:20 schreef Brybry het volgende:
Tja....ik heb zelf deels een andere afkomst dan de Nederlandse en die cultuur is men erg fysiek, vergelijkbaar met Latino's. Fysiek als in, drukke handbewegingen, veel fysieke aanrakingen en een corrigerende tik is doodnormaal.
Als m'n kind ergens aan wil zitten en dat mag niet dan krijgen ze wel eens een tik op de vingers en dat noem ik niet eens een corrigerende tik. Maken ze heel bont en ik ben niet in de buurt dan vliegt er een slipper door de kamer. Tja, mogen jullie vanalles van vinden maar ik ben gewoon fysiek ingesteld.
Als m'n kinderen volwassen zijn en ze doen iets idioots, dan kunnen ze nog steeds een tik tegen het achterhoofd verwachten en mijn kinderen zien dat zeer zeker niet als mishandeling.
Jammer voor jou dat je je aan de wet moet houden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:36 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Je kan begrijpend lezend. Heel goed.
Ook al zo'n stupide argument. "Ze zien het niet als mishandeling". Nee als mensen niet beter weten dan zien ze nooit hetgeen er écht gebeurt. Dat zien ze pas als iemand anders ze dat later vertelt. Dat rechtvaardigt dus nog steeds deze handelingen niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:20 schreef Brybry het volgende:
Tja....ik heb zelf deels een andere afkomst dan de Nederlandse en die cultuur is men erg fysiek, vergelijkbaar met Latino's. Fysiek als in, drukke handbewegingen, veel fysieke aanrakingen en een corrigerende tik is doodnormaal.
Als m'n kind ergens aan wil zitten en dat mag niet dan krijgen ze wel eens een tik op de vingers en dat noem ik niet eens een corrigerende tik. Maken ze heel bont en ik ben niet in de buurt dan vliegt er een slipper door de kamer. Tja, mogen jullie vanalles van vinden maar ik ben gewoon fysiek ingesteld.
Als m'n kinderen volwassen zijn en ze doen iets idioots, dan kunnen ze nog steeds een tik tegen het achterhoofd verwachten en mijn kinderen zien dat zeer zeker niet als mishandeling.
Zie je ook bij mishandelde vrouwen.... "ja maar hij bedoelt het wel goed hoor, en hij kan ook heel lief zijn"quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:59 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ook al zo'n stupide argument. "Ze zien het niet als mishandeling". Nee als mensen niet beter weten dan zien ze nooit hetgeen er écht gebeurt. Dat zien ze pas als iemand anders ze dat later vertelt. Dat rechtvaardigt dus nog steeds deze handelingen niet.
Zo krijg je dus verknipte koters en een achterlijke wereld.
Wat overdreven...het gaat niet om het neerbeuken, maar een tik. Heb je geen filter of nuance?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:59 schreef ZarB het volgende:
Ook al zo'n stupide argument. "Ze zien het niet als mishandeling". Nee als mensen niet beter weten dan zien ze nooit hetgeen er écht gebeurt. Dat zien ze pas als iemand anders ze dat later vertelt. Dat rechtvaardigt dus nog steeds deze handelingen niet.
Zo krijg je dus verknipte koters en een achterlijke wereld.
Ook een tik is bij wet verboden en in al deze 6 pagina's heb ik nog niemand een legitieme reden zien geven om het wel te doenquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:11 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat overdreven...het gaat niet om het neerbeuken, maar een tik. Heb je geen filter of nuance?
Heel raar.
Er wordt hier heel spastisch op gereageerd. Ik vind dat eigenlijk nog enger.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:20 schreef Brybry het volgende:
Ok. Dat mag. Keuze die je als ouder gelukkig maakt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ook een tik is bij wet verboden en in al deze 6 pagina's heb ik nog niemand een legitieme reden zien geven om het wel te doen
Dus mijn reden “omdat het werkt” is niet legitiem? 🤷🏻♀quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ook een tik is bij wet verboden en in al deze 6 pagina's heb ik nog niemand een legitieme reden zien geven om het wel te doen
Dat is het dus niet.. Het is bij wet verboden oftewel, je hebt geen keuze.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:14 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ok. Dat mag. Keuze die je als ouder gelukkig maakt.
Kom met onderzoeken waaruit dat blijkt en niet met anekdotes.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:16 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dus mijn reden “omdat het werkt” is niet legitiem? 🤷🏻♀
Punt is dat uit solide wetenschappelijk onderzoek blijkt dat t niet werkt. En dat is bij duizenden, zo niet tienduizenden kinderen onderzocht. Jouw n = 1 ervaring valt daarbij in het niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:16 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dus mijn reden “omdat het werkt” is niet legitiem? 🤷🏻♀
Nee geen filter nee. Kom opquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:11 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Wat overdreven...het gaat niet om het neerbeuken, maar een tik. Heb je geen filter of nuance?
Heel raar.
Jawel. Dan moet je lekker ergens gaan wonen waar het wel mag.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is het dus niet.. Het is bij wet verboden oftewel, je hebt geen keuze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |