abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194763233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Je eigen kinderen een tik geven, moet kunnen. Een tik geen hoek punch.
Volgens jou moet dat kunnen, volgens de wet kan dat niet.
Je kan begrijpend lezend. Heel goed.
pi_194763299
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:35 schreef ZarB het volgende:

[..]

Er zijn ook heel veel mensen die kinderen misbruiken. Maakt dat het dan ook goed? Dat je niet ergens de enige in bent maakt het niet meteen goed en dat als argument inzetten is een enorm zwaktebod.

Honden en kinderen hebben geen corrigerende tik nodig. Punt.
Maar dat argument heb ik dan ook helemaal niet ingezet. Ik zeg namelijk nergens dat het goed is, alleen dat iig honden (maar ook kinderen voor mij) het soms nodig hebben. En daar blijf ik bij, want het werkt voor mij.

Net ook weer: Hij heeft in de voorbijgaande dagen al een aantal keer het eten van de kat opgegeten. Nu net stond hij er wéér bij te snuffelen, ondanks dat ik het verplaatst heb en hij er niet meer bij kan, en dus kreeg hij een tik en een hele boze preek als waarschuwing. Ik wil het niet hebben. Punt!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:42:19 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194763311
Zin om sommige users een corrigerende muilpeer te verkopen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:44:37 #279
338319 ZarB
Piña colada
pi_194763348
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:41 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Maar dat argument heb ik dan ook helemaal niet ingezet. Ik zeg namelijk nergens dat het goed is, alleen dat iig honden (maar ook kinderen voor mij) het soms nodig hebben. En daar blijf ik bij, want het werkt voor mij.

Net ook weer: Hij heeft in de voorbijgaande dagen al een aantal keer het eten van de kat opgegeten. Nu net stond hij er wéér bij te snuffelen, ondanks dat ik het verplaatst heb en hij er niet meer bij kan, en dus kreeg hij een tik en een hele boze preek als waarschuwing. Ik wil het niet hebben. Punt!
Ach ja, het is praten tegen een muur zie ik al. Gek mens.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:45:09 #280
338319 ZarB
Piña colada
pi_194763355
Is dat die gekke brummetje bedenk ik me nu?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:47:19 #281
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194763394
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:42 schreef Dven het volgende:
Zin om sommige users een corrigerende muilpeer te verkopen.
Mag ook al niet. :N

en het zou ook niet helpen
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:47:42 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194763400
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:47 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Nee maar het lucht wel gigantisch op. Net als de 'corrigerende' tik.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:47:59 #283
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194763409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:45 schreef ZarB het volgende:
Is dat die gekke brummetje bedenk ik me nu?
Geen rare gedachte.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:48:25 #284
338319 ZarB
Piña colada
pi_194763416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:47 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Zijn meer mensen die het doen!!1
pi_194763421
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:20 schreef Brybry het volgende:
Tja....ik heb zelf deels een andere afkomst dan de Nederlandse en die cultuur is men erg fysiek, vergelijkbaar met Latino's. Fysiek als in, drukke handbewegingen, veel fysieke aanrakingen en een corrigerende tik is doodnormaal.

Als m'n kind ergens aan wil zitten en dat mag niet dan krijgen ze wel eens een tik op de vingers en dat noem ik niet eens een corrigerende tik. Maken ze heel bont en ik ben niet in de buurt dan vliegt er een slipper door de kamer. Tja, mogen jullie vanalles van vinden maar ik ben gewoon fysiek ingesteld.

Als m'n kinderen volwassen zijn en ze doen iets idioots, dan kunnen ze nog steeds een tik tegen het achterhoofd verwachten en mijn kinderen zien dat zeer zeker niet als mishandeling.
En dan meppen ze terug want "je mag niet slaan" althans dat is wat je ze waarschijnlijk geleerd hebt
  Redactie Frontpage vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:51:17 #286
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194763461
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:36 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Je kan begrijpend lezend. Heel goed.
Jammer voor jou dat je je aan de wet moet houden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:59:39 #287
338319 ZarB
Piña colada
pi_194763574
quote:
Tja....ik heb zelf deels een andere afkomst dan de Nederlandse en die cultuur is men erg fysiek, vergelijkbaar met Latino's. Fysiek als in, drukke handbewegingen, veel fysieke aanrakingen en een corrigerende tik is doodnormaal.

Als m'n kind ergens aan wil zitten en dat mag niet dan krijgen ze wel eens een tik op de vingers en dat noem ik niet eens een corrigerende tik. Maken ze heel bont en ik ben niet in de buurt dan vliegt er een slipper door de kamer. Tja, mogen jullie vanalles van vinden maar ik ben gewoon fysiek ingesteld.

Als m'n kinderen volwassen zijn en ze doen iets idioots, dan kunnen ze nog steeds een tik tegen het achterhoofd verwachten en mijn kinderen zien dat zeer zeker niet als mishandeling.
Ook al zo'n stupide argument. "Ze zien het niet als mishandeling". Nee als mensen niet beter weten dan zien ze nooit hetgeen er écht gebeurt. Dat zien ze pas als iemand anders ze dat later vertelt. Dat rechtvaardigt dus nog steeds deze handelingen niet.

Zo krijg je dus verknipte koters en een achterlijke wereld.
pi_194763648
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:59 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ook al zo'n stupide argument. "Ze zien het niet als mishandeling". Nee als mensen niet beter weten dan zien ze nooit hetgeen er écht gebeurt. Dat zien ze pas als iemand anders ze dat later vertelt. Dat rechtvaardigt dus nog steeds deze handelingen niet.

Zie je ook bij mishandelde vrouwen.... "ja maar hij bedoelt het wel goed hoor, en hij kan ook heel lief zijn"
pi_194763747
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:59 schreef ZarB het volgende:

Wat overdreven...het gaat niet om het neerbeuken, maar een tik. Heb je geen filter of nuance?

Heel raar.
pi_194763758
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:11 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Wat overdreven...het gaat niet om het neerbeuken, maar een tik. Heb je geen filter of nuance?

Heel raar.
Ook een tik is bij wet verboden en in al deze 6 pagina's heb ik nog niemand een legitieme reden zien geven om het wel te doen
pi_194763767
quote:

Er wordt hier heel spastisch op gereageerd. Ik vind dat eigenlijk nog enger. :') Dat mensen daadwerkelijk denken dat je door een tikje fucked up mensen krijgt. Totaal van het padje af en van de realiteit af. 8)7
pi_194763788
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ook een tik is bij wet verboden en in al deze 6 pagina's heb ik nog niemand een legitieme reden zien geven om het wel te doen
Ok. Dat mag. Keuze die je als ouder gelukkig maakt. :Y
pi_194763804
Maar wat vind jij mishandeling en wat vind ik mishandeling? Ik weet zeker dat dat verschilt. En met wat jij ervan vindt bedoel ik zonder naar de definitie te kijken. Wat vind jij persoonlijk mishandeling?

Mishandeling vind ik persoonlijk als het zeer regelmatig plaatsvind. Elke dag bijvoorbeeld, of minstens 3 keer in de week. Verder vind ik het mishandeling als het uit onmacht is en je geen andere straf weet. Ik vind het mishandeling als het meer dan 1 of hooguit een paar tikken zijn, als iemand echt losgaat op iemand/een dier.

Ik vind het dus geen mishandeling als het heel af en toe voorkomt, eens in de paar weken of zelfs maanden. Als het maar 1 tik is, ook al zou dat - al dan niet per ongeluk - een goeie tik zijn. Of als je wel andere straffen weet, maar ervoor kiest om 1 tik te geven. Of als je niet echt heel boos bent, maar gewoon even een tik geeft om het gedrag te willen laten stoppen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
pi_194763824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus mijn reden “omdat het werkt” is niet legitiem? 🤷🏻♀
[/quote]
pi_194763845
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:14 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ok. Dat mag. Keuze die je als ouder gelukkig maakt. :Y
Dat is het dus niet.. Het is bij wet verboden oftewel, je hebt geen keuze.
pi_194763861
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:16 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Kom met onderzoeken waaruit dat blijkt en niet met anekdotes.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:21:50 #297
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194763914
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:16 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Punt is dat uit solide wetenschappelijk onderzoek blijkt dat t niet werkt. En dat is bij duizenden, zo niet tienduizenden kinderen onderzocht. Jouw n = 1 ervaring valt daarbij in het niet.
pi_194764030
Ik heb ook een corrigerende tik, ik moet spelfouten altijd verbeteren.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:36:37 #299
338319 ZarB
Piña colada
pi_194764138
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:11 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Heel raar.
Nee geen filter nee. Kom op :')
Ik keur geen enkele vorm van fysieke agressie goed en bovendien is het ook niet nodig. Behalve als je niet kunt omgaan met kinderen/dieren/mensen. Dan zijn ze dus ook niet aan jou besteed.

In dit soort gevallen is het "zoeken van een nuance" op zich al gevaarlijk goed.
pi_194764150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat is het dus niet.. Het is bij wet verboden oftewel, je hebt geen keuze.
Jawel. Dan moet je lekker ergens gaan wonen waar het wel mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')