Misschien nog effe SPH'je in plaats van enkel de pabo doen en dan leer je over het hoe en wat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:31 schreef DjVero het volgende:
Lekkere flower-power-huddle-and-cuddle-reacties hier en dan ook nog krachttermen als "geweld" gebruiken. Sommige kinderen hebben nou af en toe een tik op de billen of vingers nodig, hoe je het ook wendt of keert en dan heb ik het niet over een dagelijkse, wekelijkse of misschien zelfs wel maandelijkse tik. Toen ik een jaar of tien was, gingen we een keer met vrienden van mijn ouders en hun 10-jarige dochter op vakantie. Als wij iets deden wat niet mocht, gebruikte mijn vader stemverheffing (heel boos) of in het uiterste geval een tik. Die dochter moest iedere keer een uur lang gaan praten met haar moeder waarom iets niet mocht. Na een paar dagen vroeg ze of ze ook niet een klap kon krijgen. Het schiet dan misschien wel zijn doel voorbij; ik leerde in ieder geval in één klap (no pun intended) dat je het niet meer moest doen en daarna was het weer spelen. Ik heb misschien tien keer in mijn jeugd een tik gehad van mijn vader. Nogmaals, als je er elke dag of elke week/maand naar grijpt, is het misschien een zwaktebod, maar in uiterste gevallen is er niets mis mee; of het nou mag van de wet of niet.
Dat eeuwige gepraat en geknuffel altijd. Nog een voorbeeld: ik was vroeger hartstikke nieuwsgierig. Zo kroop ik wel eens naar keukenkastjes. Ondanks dat er geen giftige of gevaarlijke schoonmaakmiddelen stonden, wilden mijn ouders dat niet hebben (stel dat er een keer wat stond...). Ik bleef er naartoe kruipen, totdat ik dus een keer een tik kreeg. Daarna nooit meer naartoe gekropen. Wat is er mis mee als kinderen 'angst' hebben voor iets wat gevaarlijk is, ook al is die angst erin getikt....???
Mijn vrouw is Thaise. Daar tikt het hele dorp op elkaars kinderen los. Haar zoon - die nu bij ons woont en geen tikken meer van haar krijgt, omdat ik haar erop gewezen heb dat het in Nederland niet mag en ze het niet te pas en te onpas moet gebruiken - is best wel eens geslagen door de buurtbewoners. Hij heeft meer respect voor ons en leraren dan wat ik dagelijks in mijn klassen zie bijvoorbeeld.....mocht ik maar eens met een lineaal aan de slag gaan in het klaslokaal![]()
Zo leer je het wel af om een gore slet te zijn ja.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:28 schreef ZarB het volgende:
Mijn oom verkrachtte me elke dag en ma vader dee hetzelfde bij ze nichgje dus is gwoon normaal hor
Omdat wij het bewijs zijn dat er niets mis is met een corrigerende tik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:22 schreef ZarB het volgende:
Al die mensen die het hier recht komen lullen omdat ze zelf tikken hebben gehad. Sneu
No offence, maar er is plenty mis met jou, als ik zo naar je postgeschiedenis kijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:43 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Omdat wij het bewijs zijn dat er niets mis is met een corrigerende tik.
Wauwquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:43 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Want alleen als je er per definitie PTSS aan over houdt kan er ergens iets mis mee zijn?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:43 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ferb heeft overduidelijk ook wel een dsm etiketje. En een groot gebrek aan probleeminzicht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Want alleen als je er per definitie PTSS aan over houdt kan er ergens iets mis mee zijn?
Dat klopt, maar dat heeft niets te maken met corrigerende tikken hebben gehad vroeger.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
No offence, maar er is plenty mis met jou, als ik zo naar je postgeschiedenis kijk.
Moet ik ze even opnoemen? Schizoaffectief, borderline, schizoïde en autisme.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:24 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ferb heeft overduidelijk ook wel een dsm etiketje. En een groot gebrek aan probleeminzicht.
Had niet gehoeven. Was al duidelijk. Arme hond.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:37 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Moet ik ze even opnoemen? Schizoaffectief, borderline, schizoïde en autisme.
Nee hoor, er is niks mis met hem. Hij komt nog gewoon lekker bij me liggen op de bank en vraagt me om te spelen. Hij wil heel graag met mij wandelen. Dus absoluut geen “arme hond”.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:53 schreef ZarB het volgende:
[..]
Had niet gehoeven. Was al duidelijk. Arme hond.
Zucht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:54 schreef -Ferb- het volgende:
Typisch dat niemand reageert op mijn post van die 3 andere hondeneigenaren die hun hond ook corrigerende tikken geven...
Ik heb de andere huisdieren die ik heb gehad nog nooit een corrigerende tik gegeven! Ik heb nog nooit een kind waar ik op paste een corrigerende tik gegeven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zucht.
Mensen als jij, en dat heeft niks te maken met te diagnoses want dat is echt geen excuus voor je kut gedrag, moeten gewoon uit de buurt blijven van levende wezens. Al zijn er 100 mensen die tikken uitdelen.
Wil die ervaring van mij misschien zeggen dat honden een corrigerende tik soms gewoon nodig hebben?! Want waarom zouden zij het anders doen? Niet iedereen is hetzelfde als mij, en het waren echt niet allemaal eigenaren waarvan je zegt: “Ja gezien het uiterlijk is het logisch.”quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
Al zijn er 100 mensen die tikken uitdelen.
Dat doet er toch niet toe? Het feit dat je andere mensen hebt ontmoet die hetzelfde doen, maakt het nog niet oké.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:54 schreef -Ferb- het volgende:
Typisch dat niemand reageert op mijn post van die 3 andere hondeneigenaren die hun hond ook corrigerende tikken geven...
Even afgezien van mijn mening over dit onderwerp heb je het volgens mij niet bij het juiste eind.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 13:22 schreef Tim_G het volgende:
Je bent aan het mierenneuken en in alle info die je aanlevert is er een duidelijk onderscheid tussen mishandeling en een corrigerende tik. Jij schaart alles onder mishandeling ondanks dat uit ALLE linkjes die jij te voorschijn tovert hier onderscheid tussen maakt.
Vroeger was dan onderscheid er wel. Mishandelende ouders kwamen dan bij de rechter goed weg als ze meldden dat hun kind alleen een corrigerende tik had gehad. Nu is iedere fysieke straf verboden, dus hebben meppende ouders niks op terug te vallen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:09 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Even afgezien van mijn mening over dit onderwerp heb je het volgens mij niet bij het juiste eind.
Volgens de wet dus echt niet. Elke vorm van fysiek bestraffen van een kind is bij wet verboden. De wet maakt geen uitzondering en is daar expliciet duidelijk over. Geef dan even aan waar de wet volgens jou bepaalde fysieke straffen wel toestaat. Ik vind het niet terug.
Al die keren dat je niet slaat of hebt geslagen boeien niet. De keren dat je wel slaat boeien wel. Het niet slaan compenseert niet het wel slaan. Laat het niet slaan maar gewoon weg uit je reacties.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:00 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik heb de andere huisdieren die ik heb gehad nog nooit een corrigerende tik gegeven! Ik heb nog nooit een kind waar ik op paste een corrigerende tik gegeven.Ik heb nog nooit iemand geslagen, afgezien van 1 keer een ex. 1 keertje maar... En dat is alweer jaren geleden. En nee, je weet de situatie waarom dat gebeurde niet.
Dat slaat nergens op. Je eigen kinderen een tik geven, moet kunnen. Een tik geen hoek punch.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:09 schreef JeMoeder het volgende:
rscheid tussen maakt.
Even afgezien van mijn mening over dit onderwerp heb je het volgens mij niet bij het juiste eind.
Volgens de wet dus echt niet. Elke vorm van fysiek bestraffen van een kind is bij wet verboden. De wet maakt geen uitzondering en is daar expliciet duidelijk over. Geef dan even aan waar de wet volgens jou bepaalde fysieke straffen wel toestaat. Ik vind het niet terug.
Inderdaad, maar degene waarop ik reageer meent dat je wel gewoon een tik mag uitdelen en dat dat ook zo in de wet staat. Ik geef aan dat dit niet het geval is en dat hij dan maar moet komen met waar die passage staat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Vroeger was dan onderscheid er wel. Mishandelende ouders kwamen dan bij de rechter goed weg als ze meldden dat hun kind alleen een corrigerende tik had gehad. Nu is iedere fysieke straf verboden, dus hebben meppende ouders niks op terug te vallen.
Volgens jou moet dat kunnen, volgens de wet kan dat niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:19 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Je eigen kinderen een tik geven, moet kunnen. Een tik geen hoek punch.
Dat probeerde ik er niet mee te zeggen, wel dat het dan gewoon nodig is om een hond af en toe een tik te geven. Alsin: Ik ben dus niet de enige die het doet. (Wat ik wel dacht.)quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe? Het feit dat je andere mensen hebt ontmoet die hetzelfde doen, maakt het nog niet oké.
Het valideert je gedrag niet dat anderen het ook niet goed doen.
Er zijn ook heel veel mensen die kinderen misbruiken. Maakt dat het dan ook goed? Dat je niet ergens de enige in bent maakt het niet meteen goed en dat als argument inzetten is een enorm zwaktebod.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:29 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dat probeerde ik er niet mee te zeggen, wel dat het dan gewoon nodig is om een hond af en toe een tik te geven. Alsin: Ik ben dus niet de enige die het doet. (Wat ik wel dacht.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |